Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    29-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En nog foto's




















    29-11-2009 om 11:56 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Extra foto's van de sportnamiddag , met dank aan mama Arne
































    29-11-2009 om 10:13 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    28-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.alles met de bal

    Goedenacht beste lezer(es),

    Sorry voor het late schrijven. Voetbalclub Anderlecht heeft hiervoor gezorgd.
    Vandaag een zeer sportieve dag achter de rug. Deze voormiddag begonnen met een gezonde portie ochtendgymnastiek, gevolgd door het formuleren van onderwerpen die de leerlingen wensen te leren i.v.m. "De luchtvaart". De agenda schrijven en de dag zat er qua kennis al weer op.
    De namiddag stond in het teken van sport en spel in het sportcentrum van Ternat. Hier werden de leerlingen in groepen van 10 verdeeld en in spelvorm verschillende balspelen aangereikt. Foto's verder in dit artikel.
    Bedankt aan de mama van Karlien en Arne, die met veel enthousiasme hun begeleidersrol hebben vervuld.
    agenda:
    taak: /
    lessen: W.O. : wapenstilstand 30/11
              Taal: herhalingsdictee thema 30/11
                     taalgebruik : blz 36-37 30/11
                                         blz 43 1/12
    niet vergeten: zwemmen, toetsenmap
     Nog een prettig weekend,
    Groetjes meester Joeri







    28-11-2009 om 00:37 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    26-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hard werken op donderdag!
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vooreerst wil ik met de nodige fierheid melden dat wij deze week in de passe partout staan met een artikel over de vredesdag. De mensen die geen passe partout krijgen of deze al hebben weggegooid kunnen snel een kijkje gaan nemen op de link , die toegevoegd is bij dit artikel.
    De meeste foto's zijn u al bekend, want ze zijn afkomstig van onze weblog!
    Nog een gegeven dat een plaatsje verdient op deze log is de behulpzaamheid van leerlingen van 4A. Zij zetten zich tijdens de speeltijden spontaan in om de dopsels, door de leerlingen meegebracht, te triëren. Dat is nodig want sommige mensen gooien er verkeerdelijke dopsels bij, zoals dopsels van wasproducten, ... Onderaan het artikel vindt u daar enkele foto's van. Ik zou het bijna vergeten, maar ook Jarno zet zijn beste beentje voor. Op het moment van de foto was hij juist eventjes weg. Voila Jarno, bij deze heb ik het vermeld he!

    Men zou al bijna vergeten dat we er vandaag in de les ook keihard zijn ingevlogen. De dag begonnen we traditioneel met rekenen, afwerken van les 5. Opnieuw werken in het spellingsboekje gevolgd door begrijpend lezen in de werkschrift.
    Ook Nikita haar verjaardag werd gevierd. Nikita had "lekkere" cakejes bij. (Op de middag had mama Nikita ook nog twee grote chocoladecakes gebracht... waarvoor dank!)
    De namiddagvoorstelling begon met de toets over de koningen en verder de voorstellingen van de tekst van de verschillende groepjes. Sommige groepen waren heel goed, andere duidelijk minder...
    Ondertussen leren over kantons, arrondissementen en provincies, even laten snuiven aan de problematiek Brussel - Halle - Vilvoorde en het laatste lesuur genieten van een leuk sinterklaaslied.
    Agenda:
    taak: Godsdienst: krantenartikel i.v.m. 'Conflicten' 27/11
            prent/foto/tekening meebrengen rond ' Hoog in de lucht' ... luchtvaart 27/11
    lessen: W.O.: wapenstilstand 30/11
              taal: herhalingstoets spelling thema 3 30/11
    niet vergeten: agenda, rugzakje, sportkledij

    Even toelichten:
    De prent/foto/tekening die de kids moeten meebrengen staat in het kader van het project ' Hoog in de lucht' dat wij voor de paasvakantie gaan uitvoeren met de hele school. De leerkrachten hebben reeds samengezeten en voor onze graad ( de 2de ) is er luchtvaart uit de bus gekomen. De bedoeling is dat zij a.d.h.v een prent/foto/tekening kunnen aantonen wat zij willen leren omtrent de luchtvaart. Ze moeten ook proberen om daar een aantal vraagjes aan te koppelen.

    Voor W.O. toets ' wapenstilstand' heeft juf Veerle een blaadje opgesteld van wat we allemaal verwachten van hen. Dit houdt in dat ze eerst opzoekingswerk moeten in hun bundel en nadien deze gevonden leerstof moeten studeren.

    De spellingstoets is door hen eergisteren voor een stuk al voorbereid, toch de aangeduide pagina's met hen nog goed oefenen.

    Mag ik er tenslotte ook nog opwijzen dat onze oogappeltjes een drankje moeten meehebben voor tijdens de pauze van de sportnamiddag. ( Ze zullen het nodig hebben, denk ik)
    De mama's die mee gaan begeleiden ( waarvoor dank) worden verwacht tussen 12.30u en 12.40u
    Zo amai een hele boterham. Nu volgen nog een aantal aangekondigde foto's.
    Tot morgen
    Meester Joeri
















    Bijlagen:
    http://www.passe-partout.be/virtualpaper/book.aspx?returnUrl=http://www.passe-partout.be/GeneralNL.asp?page=virtualpaper.aspx&theme=pp&lang=NL&id=VVB03   

    26-11-2009 om 17:37 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jarige van de dag
    Nikita Vanden Bossche is 10 jaar geworden vandaag. Een dikke proficiat van heel de klas!



    26-11-2009 om 17:01 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    25-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.woensdag, dag tegen het vrouwengeweld
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Deze morgen reeds voor "kuisvrouw" kunnen spelen. Daryn haar sapje was uitgelopen in de schooltas! Jieha!
    Begonnen aan les 3 van rekenen, een deel klassikaal en een deel zelfstandig. Les 5 eventjes geproefd, vervolg morgen tijdens de rekenles.
    Na de speeltijd aangekondigde toets spelling gedaan, vervolgens het verschil tussen werkwoorden in de tegenwoordige tijd en de verleden tijd onderzocht. De leerlingen kregen ook een extra blaadje over dit onderwerp als huistaak, maar omdat ze goed gewerkt hadden mochten ze dat reeds in de klas afwerken.
    Agenda nog geschreven, stoelen op de banken en maken dat we naar huis waren.
    Agenda:
    taak: godsdienst: krantenartikel over 'conflicten' 27/11
            rekenen: afwerken blok 4 les 3 en van les 5 blz 55 26/11
    lessen: WO: de zes koningen 26/11
                      wapenstilstand bundel lezen 30/11
    niet vergeten: toetsen, tekst!

    Alvast bedankt aan de mama's die zich beschikbaar maken voor vrijdagnamiddag. Morgen wordt alles definitief vastgelegd.
    WO toets van de koningen grondig leren, toets wapenstilstand zal maandag aanstaande plaats vinden!
    Groetjes meester Joeri
    ps een ruikertje bloemen voor alle vrouwen!

    25-11-2009 om 16:26 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    24-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jarige van de dag

    Daryn is vandaag 10 jaar geworden. Een dikke proficiat van heel de klas!







    24-11-2009 om 17:26 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Prijzen en tombola
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Signaleringstoets van blok 3 was het eerste wat de leerlingen deze morgen naar hun hoofd gegooid kregen.
    Daarmee zat dan ook onmiddellijk het eerste deel voor de speeltijd erop.
    Na de speeltijd stond er een blokje spelling op het programma, eventjes onderbroken door het ophalen van de prijzen voor het geleverde werk van de wafelverkoop.
    Tijdens de godsdienstles hebben we het onderwerp' conflicten' weer serieus aangepakt.
    Nadien hebben we de leerstof voor de toets van de koningen overlopen en een toetske luisteren gemaakt.
    Tot slot hebben we de gemeente Ternat verder onder de loep genomen.
    En ik zou het bijna vergeten, ons Daryn was jarig vandaag en had een lekkere cake mee voor de medeleerlingen en de meester.
    Agenda:
    taak: Godsdienst : krantenartikel i.v.m. conflicten 27/11
    lessen: taal: spelling ws blz 13,14 en 17,18 25/11
              W.O.: de zes koningen 26/11
    niet vergeten: toetsen, zonnestraal 2de trimester ja/neen? brief

    Even verduidelijken:
    De bedoeling is dat de kinderen een artikel in de krant gaan zoeken, waar volgens hen een conflict in zit. Dat plakken ze op hun werkblad tegen vrijdag. Indien er geen krant aanwezig is, mag er ook gebruik gemaakt worden van het internet. Toch lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat niet iedereen aan een krantenartikel geraakt.
    Voor taal is het de bedoeling dat de leerlingen de woordjes op de pagina's grondig oefenen. Morgen komt er een mini dicteetje van deze bladzijden.
    De koningen : Voor deze toets hebben de kinderen twee blaadjes recto verso gekregen, waar ze alles wat geschreven is moeten kennen.

    Nu vrijdag gaan we samen met het derde leerjaar een sportactiviteit uitvoeren in het sportcentrum van Ternat. (Meer informatie op de brief)
    Het probleem dat zich stelt is het volgende. De  leerlingen worden verdeeld in 9 groepen, wat betekent dat we ook 9 begeleiders moeten hebben. Momenteel hebben we maar vier begeleiders, dus rijst de vraag ... Zijn er ouders die geïnteresseerd zijn en die zich kunnen vrijmaken om vrijdagnamiddag van 12.45 tot 15.00 een groepje te begeleiden?
    Als er interesse zou zijn , laat mij dat dan weten via de schoolagenda tegen morgen alstublieft.

    Zo tot morgen dan,
    Groetjes meester Joeri

    24-11-2009 om 17:23 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    23-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.it's a rainy day
    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze druilerige maandag begonnen met het verdelen van de klastaken, ophalen van huistaken en andere administratie.
    Een blok lang oefenen, oefenen en nog eens oefenen op en rond getallen tot 100 000.
    Na de speeltijd de aangekondigde toets van taalgebruik gevolgd door een taalgebruikles over winkelen en de woordenschat errond.
    De namiddag werd gespendeerd aan het denken over " conflicten" wat is dat nu juist? Waar onstaan ze?
    Op het eind van de schooldag hebben we onze gemeente : "Ternat" onder de loep genomen. Wat zijn de deelgemeenten? Wat zijn de buurgemeenten? Welke bezienswaardigheden zijn er aanwezig in Ternat? ... Zijn vragen waar de leerlingen antwoord op gekregen hebben.
    Voorts wil ik toch even de mama van Thibault bedanken voor de lekkere en fantastisch uitziende cake. U doet dat goed !
    Agenda:
    Taak: rekenen: contractwerk blok 3 verbeteren 24/11
    lessen: rekenen : blok 3 grote toets  24/11
              W.O.: de koningen 26/11
    niet vergeten: toetsen.

    Even verduidelijken, voor de toets van WO krijgen de leerlingen morgen ( dinsdag 24 november) de stencils die ze moeten studeren. Dus geen paniek als ze dit vandaag niet mee naar huis hadden. Ze hebben het nog niet gekregen.
    Rekenen toch goed herhalen, want veel toetsen gaan er voor rekenen deze rapportperiode niet zijn.
    Mochten er eventueel mensen thuis een stratenplan van Ternat teveel hebben, dan mogen ze dat altijd mee naar school geven. We kunnen dat altijd gebruiken.

    Zo tijd om te verbeteren nu, tot morgen iedereen.
    Meester Joeri

    23-11-2009 om 19:23 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    20-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag van het kind
    Goedenavond beste lezer(es),

    We duiken weer het weekend in. Uiteraard niet alvoor een laatste verslagje voor deze week.
    Deze morgen een serieuze brunch gesoupeerd tijdens de wiskundeles. Eerst grondige herhalingsoefeningen met echte breuken, gevolgd door de getallen tot 100 000. Een mens zou van minder honger krijgen.
    Gelukkig had de jarige Robin voor ons een leuke verrassing meegebracht, namelijk een lekker stukje cake. Waarvoor dank, Robin!
    Na de rekenbrunch kregen de kinderen tijd om zaken rond taalsystematiek ( werkwoorden vervoegen, onderwerp aanduiden, van verschillende zinsdelen een correcte zin maken, ... ) nog even op te frissen, waarna zij een herhalingstoets over deze items moesten verwerken.
    Gelukkig was de middag snel nabij, want dan konden onze oogappeltjes lekker smullen en zich uitleven in de turnles.
    Het laatste deel van de dag bestond uit verder werken aan hun creatieve uitspattingen in groep en het luisteren naar het echte verhaal achter sneeuwwitje en de zeven dwergen.
    De voorstelling van de voorbereide tekst zal plaatsvinden donderdagnamiddag.
    Agenda:
    taak: rekenen: getallen tot 100 000 oef 6&7 23/11
                         contractwerk blok 3  afwerken 23/11
    lessen: rekenen: blok 3 toets 24/11
              taal: taalgebruik  van thema 1-4 23/11
    niet vergeten: kerstboek zonnestraal ja/neen? toetsen handtekenen.

    De intensiteit zal de komende weken serieus opgeschoefd worden aangezien het maar een drietal weken meer is tot aan het volgend rapport.
    Daarom de vraag om alles goed te blijven opvolgen, dit om tegenslagen te vermijden.
    Taalgebruik is een herhalingtoets van alle taalgebruiklessen van thema 1 tot 4. Het is de bedoeling dat de kinderen deze goed herhalen. In principe zal het meeste nog gekend zijn, want dit moest reeds vroeger geleerd worden.  Vooral goed opfrissen is de boodschap.
    Voor rekenen wil ik nog even signaleren dat er op de toets een vraag zal verschijnen over sprongen op de getallenlijn. Dit was bij sommige ver van duidelijk. Gelieve te controleren of dochter/zoon dit onder de knie heeft.
    Zo ik wens jullie allemaal een deugdoend en verkwikkend weekend!
    Groetjes meester Joeri.

    20-11-2009 om 23:30 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jarigen van de dag
    Robin Thiels is 9jaar geworden vandaag. Een dikke proficiat van heel de klas.


    Ook Thibault Vanopphem is 9 jaar geworden. Eveneens een dikke proficiat van heel de klas.

    20-11-2009 om 23:13 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    19-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Herinneringen
    Goedenavond beste lezer(es),
    Deze morgen begonnen met een groot administratief werk, blaadjes wegsteken!  Dat nam meer tijd in beslag dan voorzien, dus was er weer een aangepast programma nodig. Godsdienst kwam voor de speeltijd op het programma te staan, de herhalingstoetsen van luisteren en begrijpend lezen erna.  Tot slot van de voormiddag stond er nog een korte breukenherhaling geprogrammeerd. Nadien was het tijd om onze stoelen te verhuizen naar de klas van juffrouw Veerle om na de middag een interactief gesprek uit te voeren met de uitgenodigde grootvaders en grootmoeder.
    De leerlingen waren zeer geconcentreerd aan het luisteren naar de waargebeurde verhalen van de grootouders. Onder de tekst vindt u een aantal sfeerfoto's.
    Het belsignaal voor de kleine speeltijd betekende het einde voor het vragenuurtje. Tot onze grote spijt!
    Toen de agenda geschreven was, kregen de leerlingen nog even uitleg over kindsoldaten en de organisaties die daar tegen in gingen. Ze werden in groepen van vijf verdeeld en moeten een tekst over "oorlog" op een expressieve wijze naar voor brengen.
    Agenda:
    taak: rekenen: contractwerk blok 3 23/11
            taal: alfabetisch rangschikken 20/11
    lessen: /
    niet vergeten: agenda, turnzak

    Verder voorlopig niets toe te voegen, rest mij dus alleen nog afscheid te nemen van jullie en tot morgen !
    Meester Joeri












    19-11-2009 om 19:54 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    18-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.6 koningen, 6 koningen
    Goedenamiddag beste lezer(es),
    Weer een voormiddag met leuke activiteiten achter de rug.
    Deze morgen begonnen , in uitgesteld relais, aan de bundel over de wapenstilstand. Dit in het kader van het bezoek van enkele grootouders morgennamiddag. Deze mensen zijn zo vriendelijk om wat ervaringen mee te geven over de tweede wereldoorlog. Tijdens onze les werden de kinderen ook weggeplukt om een leestest af te nemen. Binnenkort hiervan het resultaat.
    Na de speeltijd was het dan eindelijk tijd om op de laptops te gaan werken. Het onderwerp van de dag was " de 6 koningen". De leerlingen zaten per twee aan een computer en kregen eerst een powerpointvoorstelling met allerlei informatie omtrent de koninklijke familie ( geschiedenis, woonplaats, kinderen, ... )
    Na het bekijken van deze voorstelling kregen onze kids werkblaadjes, waar ze zoveel mogelijk antwoorden moesten invullen. Nadien mochten ze de powerpointvoorstelling terug opzetten en hun antwoorden controleren.
    Na de ICT les was er nog even tijd om werkblaadjes van allerlei soort in de juiste map op te bergen.
    Agenda:
    Taak: W.O.: twee vragen over WOII 19/11
               rekenen: contractwerk blok 3 23/11
    Lessen: /
    Niet vergeten: strookje ouderraad
    Hieronder vindt u nog foto's getrokken tijdens de computerles.
    Tot morgen,
    Meester Joeri









    18-11-2009 om 16:41 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Met de bus naar Ninde, Tremelo
    Deze morgen op de parking van het sportcentrum stond er een bus te wachten...


    Te wachten op de leerlingen van het vierde leerjaar.

    Voila, busje zit vol. De stemming zit er goed in. Hup, hup , hup ... wij richting Tremelo!

    Na een klein uurke "stil"zitten, stonden we voor het geboortehuis van Jozef De Veuster.

    Het bekende kunstwerk dat pater Damiaan voorsteld, staat in de tuin.  Het eerste deel van onze dag gaan we op stap met de gids . Zij stapt met ons de weg die "Jefke" honderden keren heeft afgewandeld.

    Op stap richting de "Dijle". Op deze weg heeft Damiaan zich ooit serieus bezeerd. Eén van zijn activiteiten toen hij klein was, was springen op de karren die er passeerden. Dat liep bijna slecht af. Een wiel reed over hem, met als gevolg ... last aan zijn ogen en een blijvende rugpijn.

    De Dijle, een rivier waar "Jefke" heeft leren zwemmen en tijdens de winter op schaatste.



    Na deze gezonde wandeling begonnen de buikjes zeer hard te grommen. Gelukkig was het middag. Smullen maar!

    Na de middag stond er een bezoek aan het ouderlijke huis van Damiaan gepland. We kregen eerst een filmpje over hem te zien.

    Nadien kregen we de kans om de restanten van het huis, die authentiek zijn gebleven, te bezichtigen. Zelfs de kist waarmee Damiaan naar België is gevoerd , was daar aanwezig!

    De tijd ging veel te snel, want we  hebben ons bezoekje aan het huis moeten inkorten. De bus moest op tijd op school zijn om de schoolrit te rijden.
    Het geboortehuis van Pater Damiaan is zeker een aanrader!

    Morgen gewone schooldag, hoewel .... We hebben morgen computerles over de koningen. Daarom nog eens met aandrang... lees aandachtig de blaadjes in zonnestraal 7.
    Vergeet ook de strookjes voor de ouderraad niet!
    Groetjes Meester Joeri

    17-11-2009 om 19:05 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    16-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De dag na de dag van de dynastie
    Goedenavond beste lezer(es),

    Na onze veertiendaagse afspraak in het zwembad van Ternat, stond er een belangrijke brok wiskunde op het programma. De kinderen leerden vandaag voor het eerst over de getallen tot 100 000. Op de getallenlijn(en) werden de verschillende tienduizendtallen, duizendtallen en honderdtallen samen opgebouwd en geschreven.
    Verschillende getallen van het type 45 265 moesten door de kinderen hardop worden gelezen. Wordt ongetwijfeld vervolgd.
    Voor we het goed en wel wisten was het al tijd om te gaan eten.
    Nog een vaste afspraak tijdens de zwemweek is niveaulezen. Na de middagspeeltijd zwermden alle kinderen van 4 tot en met 6 uit naar de klas, waar zij moesten lezen.
    Eens opnieuw allemaal terug in de klas stond Mozes , in de vorm van een toets, hen op te wachten.
    Een korte opfrissing van de werkwoorden, gevolgd door het lezen over de koninklijke familie en we konden onze schooltas weer volladen om naar huis te gaan.
    Agenda:
    taak: taal: werkwoorden 18/11
            rekenen: contractwerk blok 3 23/11
            W.O.: lezen ' 6 koningen' zonnestraal 7 18/11
    niet vergeten: leescontract, brieven

    Morgen trekken we richting Tremelo voor een bezoek aan het huis van wijlen pater Damiaan. De kinderen worden rond 8.30  op de speelplaats van onze school verwacht, in het bezit van een rugzak met de nodige proviand ( lunchpakket, drankjes, fruit, koekjes, ...) Ook goede stapschoenen ( wandeling langs de Dijle) en een regenjasje ( je weet maar nooit!) zijn geen overbodige luxe.
    Het lezen van het artikel over de koninklijke familie is nodig om de computeropdracht  te kunnen uitvoeren op woensdag. En met lezen bedoel ik grondig lezen.
    Tot slot is er ook een brief meegegeven ,waar ik graag van jullie zo snel mogelijk het onderste strookje krijg. Alvast bedankt.
    Zo, tot morgen allemaal

    Groetjes meester Joeri en remember " busje komt zo !"



    16-11-2009 om 20:26 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    12-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pedagogische studiedag
    Goedenavond beste lezer(es),

    Voor de leerlingen zit de schoolweek er al op. Wij, de leerkrachten, hebben morgen een pedagogische studiedag omtrent "muzische vorming".
    Deze ochtend toch weer moeten vaststellen dat we geen complete klasgroep hadden. Hopelijk is dat maandag wel het geval.
    Voor rekenen hebben we les 10 van blok 3 verder afgewerkt en even blijven stilstaan bij oefeningen die voor sommigen nog problemen gaven.
    Het was ook al een tijdje geleden dat we met spelweg gewerkt hadden, daarom is er een hele tijd gewerkt met Spelweg. Aanduiden van persoonsvorm ( ja/neen vraag) en onderwerp ( wie/wat vraag), gevolgd door het classificeren van de noemvormen van de persoonsvormen onder werkwoorden op -en, -ten en -den.
    Na de middag stond het verder leren samenvatten ( schematiseren) op het programma. De tekst die nu geschematiseerd moest worden, was er ééntje over winkelen. ( Viel enorm in de smaak bij de meisjes )
    We zijn een beetje vroeger gestopt om iedereen de tijd te geven haar/zijn wafels bij zicht te nemen.
    Morgen is er trouwens nog altijd mogelijkheid om de wafels te komen halen en dit van 8.30 tot 13.00.
    Agenda:
    taak: rekenen: staartdelingen 16/11
    lessen: godsdienst: Mozes 16/11
    niet vergeten: wafels, briefje nieuwjaarsbrieven, leescontract en ZWEMMEN

    Het vierde leerjaar gaat samen het tweede leerjaar dinsdag aanstaande richting Tremelo. ( Zie brief voor verdere info!)
    Onthoud dat het maandag toets van Godsdienst is!
    Zo prettig weekend gewenst en tot maandag
    Meester Joeri

    12-11-2009 om 18:54 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    10-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wafels!
    Goedenavond beste lezer(es),

    Alweer een drukke, hectische dag achter de rug.  Zoals de titel van dit artikel al laat vermoeden, staat het woord " wafels" bij ons centraal vandaag.
    Deze morgen bijzonder opgetogen over het feit dat er slechts 1 leerling meer afwezig is, we zijn op goede weg.
    Les 10 die toch over een groot aantal bladzijden draagt, was ons eerste obstakel.
    Een zeer lang obstakel, want heel de voormiddag hebben we hieraan gespendeerd. Dit kwam omdat we dozen wafels bestemd voor de leerlingen van V1 moesten wegdragen naar ginds.
    Na de middag was het dan de beurt aan het vierde leerjaar. Aangezien beide klassen zeer goed verkocht hebben, bleek dit een serieuze karwei te zijn.
    De lijst werd ook nog eens dubbelgecheckt zodat er zeker geen fouten gemaakt werden.
    Ondertussen werd de evaluatie van het Mozesverhaal verder ingevuld.
    Tot slot mochten de leerlingen al een aantal dozen mee naar huis nemen.
    Ik begrijp dat voor sommige leerlingen het verschrikkelijk moeilijk is om alle dozen zelfstandig mee naar huis te nemen.
    Daarom zal er donderdag direct na school mogelijkheid zijn, om dozen wafels te komen ophalen. Ook vrijdagvoormiddag kunnen er dozen wafels opgehaald worden.
    Vraag ook aan uw kind naar de briefjes, zodanig dat de mensen de juiste bestelling krijgen.
    Agenda:
    taak: rekenen: staartdelingen 12/11
    lessen: godsdienst: Mozes      16/11
    niet vergeten: wafels, brieven, rekening

    Voor godsdienst zijn de blaadjes die de leerlingen moeten studeren aangeduid in hun mapje.
    Het briefje van de nieuwjaarsbrieven zou ik graag ingevuld terugkrijgen op maandag 16 november!
    Zou het ook mogelijk zijn om vandaag bij niet vergeten een paraaf te zetten bij het woordje "rekening". Zo heb ik bevestiging dat jullie de rekening en andere administratie gekregen hebt.

    Zo morgen een dagje rust, doch met onze gedachten bij de gesneuvelde soldaten!
    Tot donderdag,
    Groetjes Meester Joeri
    http://www.youtube.com/watch?v=J6MTbbM0sXY

    10-11-2009 om 20:12 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    09-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.We zijn weer vertrokken

    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Net als bij vele anderen was het deze morgen toch eventjes moed inpompen. Gelukkig duurt dat gevoel nooit lang!
    Toen ik deze morgen de kopjes telde, stelde ik vast dat er 2 afwezigen waren. Wat mijn vermoeden over nog niet verdwenen ziektekiemen alleen maar deed groeien. En inderdaad, vanmiddag is er een derde leerling vertrokken met last aan de buik. We zijn er nog niet van af, dus laat ons proberen de leerlingen voldoende en regelmatig te motiveren om de jas AAN te houden tijdens de speeltijden. Ik hamer daar geregeld op, maar je hebt er altijd die door de mazen van het net glippen.
    De eerste blok deze morgen was al een specialleke zoals ze zeggen. Het eerste half uur bestond uit bonnetjesverdeling, noteren van de maaltijden, aanduiden wat de kids zelfstandig moesten oplossen. ( Aanvullen van leegstaande cijferend delen oefeningen en twee blaadjes alfabetisch rangschikken). Terwijl de kinderen onder toezicht van juffrouw Myriam de geplande opdrachten uitvoerden, had ik bespreking met de CLB verantwoordelijke en logopediste over een leerling(e) van de klas.
    De rest van de voormiddag bestond uit het eerste deel van de geplande wiskundeles ( les 10 blok 3) en het stilaan afronden van het thema Mozes.

    Na de middag zijn we begonnen met het veranderen van plaats. ( Voor velen een hoogtepunt, anderen iets minder enthousiast!) De taalles ging over de beginselen van het schematiseren van een tekst. Nadien was het de bedoeling dat de leerlingen een bundel kregen rond " wapenstilstand", maar de kopieermachine besliste er anders over.  Daarom is er voorlopig veel over verteld en gesitueerd. Wordt vervolgd!
    Agenda:
    taak: rekenen: blok 3 les 10 blz 40 10/11
            taal: alfabetisch rangschikken  10/11
    lessen: /
    niet vergeten: uitnodiging

    Voorlopig nog geen lessen, maar geen paniek ze zijn op komst. Toch nog een warme oproep om de nog niet afgegeven rapporten mij te bezorgen en brief voor afwezigheden zo snel mogelijk door te geven.

    Een week geen log gehad, dus mogen er nu toch een aantal foto's opstaan he.
    Groetjes Meester Joeri

    Verhuizen in 4A







    09-11-2009 om 16:46 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    30-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het is zover!
    Een goedenamiddag beste lezer(es),

    De eerste fase van het schooljaar is al afgewerkt. Tijd om eventjes de batterijen terug op te laden om er dan keihard tot Kerstmis tegen aan te gaan.
    Alvast bedankt voor de talrijke aanwezigheid op het oudercontact. Het was de eerste keer dat ik het oudercontact verspreid heb over twee dagen en vond het experiment alvast bevredigend.
    Ook bedankt voor de vele positieve reacties die ik van jullie mocht ontvangen. Dat doet deugd en geeft de kracht om op dezelfde weg voor te werken.
    We hebben dan ook een leuk klasje, ik zal ze volgende week toch wel missen!
    Goed vandaag een dag in het teken van de Vrede. Hieronder het verslag in woord en beeld:



    De kinderen droegen allemaal een witte t-shirt en elke klas droeg een gedicht voor de vrede op.




    Ons leerjaar bracht het gedicht ' hand in hand', u wel bekend.

    Een vredesdansje als afsluiter van deel 1.

    In ' t zaaltje zaten Kim, Herman en Olly op ons te wachten. Kim is een blinde vrouw die ons kwam vertellen over haar handicap en hoe Olly ( de blindegeleidehond ) haar leven in positieve zin heeft veranderd. Onze school gaat zich inzetten om aan blinde mensen blindegeleidehonden te kunnen bezorgen. We gaan dit doen a.d.h.v plastic dopjes verzamelen die u hebt van flessen cola, limonade, spuitwater, ... Trommel familie en vrienden op ook dopjes te verzamelen. U helpt er echt mensen mee!

    Dan was het tijd om te eten. Een lekker worstje met sla, tomaten en/of appelmoes. Hmm!  Gevolgd door een lekker ijsdessertje. We hebben al slechtere vrijdagen gekend!


    De afsluiter van de dag bestond uit een mooie, maar zeer droevige film " de jongen met de gestreepte pyjama" over een vriendschap tussen een jongen in een concentratiekamp en een kind van een Duitse commandant.

    De komende dagen geen informatie meer op de weblog (ik weet het, voor sommigen wordt het afkicken), maar gene paniek na de vakantie zijn we er gewoon weer terug.
    Aan iedereen een prettige, deugdoende vakantie gewenst,

    Meester Joeri

    30-10-2009 om 20:15 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    28-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nog twee keer slapen

    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze morgen telden we maar 22 hoofdjes, wat betekent dat de ziektekiemen zich in onze klas serieus verspreidden.
    Kan alleen maar vragen jullie goed te verzorgen en hopen dat de rest gespaard blijft van verder onheil.
    Blok 3 les 8 was een les waar de leerlingen zelfstandig konden aan werken.
    Na de rekenles stond enkel nog Mozes op het programma en eindelijk zijn we aan de tien geboden geraakt.
    Morgennamiddag krijgen de leerlingen de film over Mozes te zien.
    Agenda:
    taak: rekenen: afwerken blok 3 les 8 28/10
            uitknippen vredesduif 28/10
    lessen: gedicht: hand in hand strofe 1,2,3,4,5,6

    Niet vergeten: oudercontact

    Morgen een verslagje zal moeilijk worden... oudercontact.... dus zal het tot vrijdag zijn.
    tot live in de klas,
    Groetjes meester Joeri

    28-10-2009 om 16:14 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 29/11-05/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs