Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    20-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jarigen van de dag
    Robin Thiels is 9jaar geworden vandaag. Een dikke proficiat van heel de klas.


    Ook Thibault Vanopphem is 9 jaar geworden. Eveneens een dikke proficiat van heel de klas.

    20-11-2009 om 23:13 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    19-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Herinneringen
    Goedenavond beste lezer(es),
    Deze morgen begonnen met een groot administratief werk, blaadjes wegsteken!  Dat nam meer tijd in beslag dan voorzien, dus was er weer een aangepast programma nodig. Godsdienst kwam voor de speeltijd op het programma te staan, de herhalingstoetsen van luisteren en begrijpend lezen erna.  Tot slot van de voormiddag stond er nog een korte breukenherhaling geprogrammeerd. Nadien was het tijd om onze stoelen te verhuizen naar de klas van juffrouw Veerle om na de middag een interactief gesprek uit te voeren met de uitgenodigde grootvaders en grootmoeder.
    De leerlingen waren zeer geconcentreerd aan het luisteren naar de waargebeurde verhalen van de grootouders. Onder de tekst vindt u een aantal sfeerfoto's.
    Het belsignaal voor de kleine speeltijd betekende het einde voor het vragenuurtje. Tot onze grote spijt!
    Toen de agenda geschreven was, kregen de leerlingen nog even uitleg over kindsoldaten en de organisaties die daar tegen in gingen. Ze werden in groepen van vijf verdeeld en moeten een tekst over "oorlog" op een expressieve wijze naar voor brengen.
    Agenda:
    taak: rekenen: contractwerk blok 3 23/11
            taal: alfabetisch rangschikken 20/11
    lessen: /
    niet vergeten: agenda, turnzak

    Verder voorlopig niets toe te voegen, rest mij dus alleen nog afscheid te nemen van jullie en tot morgen !
    Meester Joeri












    19-11-2009 om 19:54 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    18-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.6 koningen, 6 koningen
    Goedenamiddag beste lezer(es),
    Weer een voormiddag met leuke activiteiten achter de rug.
    Deze morgen begonnen , in uitgesteld relais, aan de bundel over de wapenstilstand. Dit in het kader van het bezoek van enkele grootouders morgennamiddag. Deze mensen zijn zo vriendelijk om wat ervaringen mee te geven over de tweede wereldoorlog. Tijdens onze les werden de kinderen ook weggeplukt om een leestest af te nemen. Binnenkort hiervan het resultaat.
    Na de speeltijd was het dan eindelijk tijd om op de laptops te gaan werken. Het onderwerp van de dag was " de 6 koningen". De leerlingen zaten per twee aan een computer en kregen eerst een powerpointvoorstelling met allerlei informatie omtrent de koninklijke familie ( geschiedenis, woonplaats, kinderen, ... )
    Na het bekijken van deze voorstelling kregen onze kids werkblaadjes, waar ze zoveel mogelijk antwoorden moesten invullen. Nadien mochten ze de powerpointvoorstelling terug opzetten en hun antwoorden controleren.
    Na de ICT les was er nog even tijd om werkblaadjes van allerlei soort in de juiste map op te bergen.
    Agenda:
    Taak: W.O.: twee vragen over WOII 19/11
               rekenen: contractwerk blok 3 23/11
    Lessen: /
    Niet vergeten: strookje ouderraad
    Hieronder vindt u nog foto's getrokken tijdens de computerles.
    Tot morgen,
    Meester Joeri









    18-11-2009 om 16:41 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Met de bus naar Ninde, Tremelo
    Deze morgen op de parking van het sportcentrum stond er een bus te wachten...


    Te wachten op de leerlingen van het vierde leerjaar.

    Voila, busje zit vol. De stemming zit er goed in. Hup, hup , hup ... wij richting Tremelo!

    Na een klein uurke "stil"zitten, stonden we voor het geboortehuis van Jozef De Veuster.

    Het bekende kunstwerk dat pater Damiaan voorsteld, staat in de tuin.  Het eerste deel van onze dag gaan we op stap met de gids . Zij stapt met ons de weg die "Jefke" honderden keren heeft afgewandeld.

    Op stap richting de "Dijle". Op deze weg heeft Damiaan zich ooit serieus bezeerd. Eén van zijn activiteiten toen hij klein was, was springen op de karren die er passeerden. Dat liep bijna slecht af. Een wiel reed over hem, met als gevolg ... last aan zijn ogen en een blijvende rugpijn.

    De Dijle, een rivier waar "Jefke" heeft leren zwemmen en tijdens de winter op schaatste.



    Na deze gezonde wandeling begonnen de buikjes zeer hard te grommen. Gelukkig was het middag. Smullen maar!

    Na de middag stond er een bezoek aan het ouderlijke huis van Damiaan gepland. We kregen eerst een filmpje over hem te zien.

    Nadien kregen we de kans om de restanten van het huis, die authentiek zijn gebleven, te bezichtigen. Zelfs de kist waarmee Damiaan naar België is gevoerd , was daar aanwezig!

    De tijd ging veel te snel, want we  hebben ons bezoekje aan het huis moeten inkorten. De bus moest op tijd op school zijn om de schoolrit te rijden.
    Het geboortehuis van Pater Damiaan is zeker een aanrader!

    Morgen gewone schooldag, hoewel .... We hebben morgen computerles over de koningen. Daarom nog eens met aandrang... lees aandachtig de blaadjes in zonnestraal 7.
    Vergeet ook de strookjes voor de ouderraad niet!
    Groetjes Meester Joeri

    17-11-2009 om 19:05 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    16-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De dag na de dag van de dynastie
    Goedenavond beste lezer(es),

    Na onze veertiendaagse afspraak in het zwembad van Ternat, stond er een belangrijke brok wiskunde op het programma. De kinderen leerden vandaag voor het eerst over de getallen tot 100 000. Op de getallenlijn(en) werden de verschillende tienduizendtallen, duizendtallen en honderdtallen samen opgebouwd en geschreven.
    Verschillende getallen van het type 45 265 moesten door de kinderen hardop worden gelezen. Wordt ongetwijfeld vervolgd.
    Voor we het goed en wel wisten was het al tijd om te gaan eten.
    Nog een vaste afspraak tijdens de zwemweek is niveaulezen. Na de middagspeeltijd zwermden alle kinderen van 4 tot en met 6 uit naar de klas, waar zij moesten lezen.
    Eens opnieuw allemaal terug in de klas stond Mozes , in de vorm van een toets, hen op te wachten.
    Een korte opfrissing van de werkwoorden, gevolgd door het lezen over de koninklijke familie en we konden onze schooltas weer volladen om naar huis te gaan.
    Agenda:
    taak: taal: werkwoorden 18/11
            rekenen: contractwerk blok 3 23/11
            W.O.: lezen ' 6 koningen' zonnestraal 7 18/11
    niet vergeten: leescontract, brieven

    Morgen trekken we richting Tremelo voor een bezoek aan het huis van wijlen pater Damiaan. De kinderen worden rond 8.30  op de speelplaats van onze school verwacht, in het bezit van een rugzak met de nodige proviand ( lunchpakket, drankjes, fruit, koekjes, ...) Ook goede stapschoenen ( wandeling langs de Dijle) en een regenjasje ( je weet maar nooit!) zijn geen overbodige luxe.
    Het lezen van het artikel over de koninklijke familie is nodig om de computeropdracht  te kunnen uitvoeren op woensdag. En met lezen bedoel ik grondig lezen.
    Tot slot is er ook een brief meegegeven ,waar ik graag van jullie zo snel mogelijk het onderste strookje krijg. Alvast bedankt.
    Zo, tot morgen allemaal

    Groetjes meester Joeri en remember " busje komt zo !"



    16-11-2009 om 20:26 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    12-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pedagogische studiedag
    Goedenavond beste lezer(es),

    Voor de leerlingen zit de schoolweek er al op. Wij, de leerkrachten, hebben morgen een pedagogische studiedag omtrent "muzische vorming".
    Deze ochtend toch weer moeten vaststellen dat we geen complete klasgroep hadden. Hopelijk is dat maandag wel het geval.
    Voor rekenen hebben we les 10 van blok 3 verder afgewerkt en even blijven stilstaan bij oefeningen die voor sommigen nog problemen gaven.
    Het was ook al een tijdje geleden dat we met spelweg gewerkt hadden, daarom is er een hele tijd gewerkt met Spelweg. Aanduiden van persoonsvorm ( ja/neen vraag) en onderwerp ( wie/wat vraag), gevolgd door het classificeren van de noemvormen van de persoonsvormen onder werkwoorden op -en, -ten en -den.
    Na de middag stond het verder leren samenvatten ( schematiseren) op het programma. De tekst die nu geschematiseerd moest worden, was er ééntje over winkelen. ( Viel enorm in de smaak bij de meisjes )
    We zijn een beetje vroeger gestopt om iedereen de tijd te geven haar/zijn wafels bij zicht te nemen.
    Morgen is er trouwens nog altijd mogelijkheid om de wafels te komen halen en dit van 8.30 tot 13.00.
    Agenda:
    taak: rekenen: staartdelingen 16/11
    lessen: godsdienst: Mozes 16/11
    niet vergeten: wafels, briefje nieuwjaarsbrieven, leescontract en ZWEMMEN

    Het vierde leerjaar gaat samen het tweede leerjaar dinsdag aanstaande richting Tremelo. ( Zie brief voor verdere info!)
    Onthoud dat het maandag toets van Godsdienst is!
    Zo prettig weekend gewenst en tot maandag
    Meester Joeri

    12-11-2009 om 18:54 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    10-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wafels!
    Goedenavond beste lezer(es),

    Alweer een drukke, hectische dag achter de rug.  Zoals de titel van dit artikel al laat vermoeden, staat het woord " wafels" bij ons centraal vandaag.
    Deze morgen bijzonder opgetogen over het feit dat er slechts 1 leerling meer afwezig is, we zijn op goede weg.
    Les 10 die toch over een groot aantal bladzijden draagt, was ons eerste obstakel.
    Een zeer lang obstakel, want heel de voormiddag hebben we hieraan gespendeerd. Dit kwam omdat we dozen wafels bestemd voor de leerlingen van V1 moesten wegdragen naar ginds.
    Na de middag was het dan de beurt aan het vierde leerjaar. Aangezien beide klassen zeer goed verkocht hebben, bleek dit een serieuze karwei te zijn.
    De lijst werd ook nog eens dubbelgecheckt zodat er zeker geen fouten gemaakt werden.
    Ondertussen werd de evaluatie van het Mozesverhaal verder ingevuld.
    Tot slot mochten de leerlingen al een aantal dozen mee naar huis nemen.
    Ik begrijp dat voor sommige leerlingen het verschrikkelijk moeilijk is om alle dozen zelfstandig mee naar huis te nemen.
    Daarom zal er donderdag direct na school mogelijkheid zijn, om dozen wafels te komen ophalen. Ook vrijdagvoormiddag kunnen er dozen wafels opgehaald worden.
    Vraag ook aan uw kind naar de briefjes, zodanig dat de mensen de juiste bestelling krijgen.
    Agenda:
    taak: rekenen: staartdelingen 12/11
    lessen: godsdienst: Mozes      16/11
    niet vergeten: wafels, brieven, rekening

    Voor godsdienst zijn de blaadjes die de leerlingen moeten studeren aangeduid in hun mapje.
    Het briefje van de nieuwjaarsbrieven zou ik graag ingevuld terugkrijgen op maandag 16 november!
    Zou het ook mogelijk zijn om vandaag bij niet vergeten een paraaf te zetten bij het woordje "rekening". Zo heb ik bevestiging dat jullie de rekening en andere administratie gekregen hebt.

    Zo morgen een dagje rust, doch met onze gedachten bij de gesneuvelde soldaten!
    Tot donderdag,
    Groetjes Meester Joeri
    http://www.youtube.com/watch?v=J6MTbbM0sXY

    10-11-2009 om 20:12 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    09-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.We zijn weer vertrokken

    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Net als bij vele anderen was het deze morgen toch eventjes moed inpompen. Gelukkig duurt dat gevoel nooit lang!
    Toen ik deze morgen de kopjes telde, stelde ik vast dat er 2 afwezigen waren. Wat mijn vermoeden over nog niet verdwenen ziektekiemen alleen maar deed groeien. En inderdaad, vanmiddag is er een derde leerling vertrokken met last aan de buik. We zijn er nog niet van af, dus laat ons proberen de leerlingen voldoende en regelmatig te motiveren om de jas AAN te houden tijdens de speeltijden. Ik hamer daar geregeld op, maar je hebt er altijd die door de mazen van het net glippen.
    De eerste blok deze morgen was al een specialleke zoals ze zeggen. Het eerste half uur bestond uit bonnetjesverdeling, noteren van de maaltijden, aanduiden wat de kids zelfstandig moesten oplossen. ( Aanvullen van leegstaande cijferend delen oefeningen en twee blaadjes alfabetisch rangschikken). Terwijl de kinderen onder toezicht van juffrouw Myriam de geplande opdrachten uitvoerden, had ik bespreking met de CLB verantwoordelijke en logopediste over een leerling(e) van de klas.
    De rest van de voormiddag bestond uit het eerste deel van de geplande wiskundeles ( les 10 blok 3) en het stilaan afronden van het thema Mozes.

    Na de middag zijn we begonnen met het veranderen van plaats. ( Voor velen een hoogtepunt, anderen iets minder enthousiast!) De taalles ging over de beginselen van het schematiseren van een tekst. Nadien was het de bedoeling dat de leerlingen een bundel kregen rond " wapenstilstand", maar de kopieermachine besliste er anders over.  Daarom is er voorlopig veel over verteld en gesitueerd. Wordt vervolgd!
    Agenda:
    taak: rekenen: blok 3 les 10 blz 40 10/11
            taal: alfabetisch rangschikken  10/11
    lessen: /
    niet vergeten: uitnodiging

    Voorlopig nog geen lessen, maar geen paniek ze zijn op komst. Toch nog een warme oproep om de nog niet afgegeven rapporten mij te bezorgen en brief voor afwezigheden zo snel mogelijk door te geven.

    Een week geen log gehad, dus mogen er nu toch een aantal foto's opstaan he.
    Groetjes Meester Joeri

    Verhuizen in 4A







    09-11-2009 om 16:46 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    30-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het is zover!
    Een goedenamiddag beste lezer(es),

    De eerste fase van het schooljaar is al afgewerkt. Tijd om eventjes de batterijen terug op te laden om er dan keihard tot Kerstmis tegen aan te gaan.
    Alvast bedankt voor de talrijke aanwezigheid op het oudercontact. Het was de eerste keer dat ik het oudercontact verspreid heb over twee dagen en vond het experiment alvast bevredigend.
    Ook bedankt voor de vele positieve reacties die ik van jullie mocht ontvangen. Dat doet deugd en geeft de kracht om op dezelfde weg voor te werken.
    We hebben dan ook een leuk klasje, ik zal ze volgende week toch wel missen!
    Goed vandaag een dag in het teken van de Vrede. Hieronder het verslag in woord en beeld:



    De kinderen droegen allemaal een witte t-shirt en elke klas droeg een gedicht voor de vrede op.




    Ons leerjaar bracht het gedicht ' hand in hand', u wel bekend.

    Een vredesdansje als afsluiter van deel 1.

    In ' t zaaltje zaten Kim, Herman en Olly op ons te wachten. Kim is een blinde vrouw die ons kwam vertellen over haar handicap en hoe Olly ( de blindegeleidehond ) haar leven in positieve zin heeft veranderd. Onze school gaat zich inzetten om aan blinde mensen blindegeleidehonden te kunnen bezorgen. We gaan dit doen a.d.h.v plastic dopjes verzamelen die u hebt van flessen cola, limonade, spuitwater, ... Trommel familie en vrienden op ook dopjes te verzamelen. U helpt er echt mensen mee!

    Dan was het tijd om te eten. Een lekker worstje met sla, tomaten en/of appelmoes. Hmm!  Gevolgd door een lekker ijsdessertje. We hebben al slechtere vrijdagen gekend!


    De afsluiter van de dag bestond uit een mooie, maar zeer droevige film " de jongen met de gestreepte pyjama" over een vriendschap tussen een jongen in een concentratiekamp en een kind van een Duitse commandant.

    De komende dagen geen informatie meer op de weblog (ik weet het, voor sommigen wordt het afkicken), maar gene paniek na de vakantie zijn we er gewoon weer terug.
    Aan iedereen een prettige, deugdoende vakantie gewenst,

    Meester Joeri

    30-10-2009 om 20:15 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    28-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nog twee keer slapen

    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze morgen telden we maar 22 hoofdjes, wat betekent dat de ziektekiemen zich in onze klas serieus verspreidden.
    Kan alleen maar vragen jullie goed te verzorgen en hopen dat de rest gespaard blijft van verder onheil.
    Blok 3 les 8 was een les waar de leerlingen zelfstandig konden aan werken.
    Na de rekenles stond enkel nog Mozes op het programma en eindelijk zijn we aan de tien geboden geraakt.
    Morgennamiddag krijgen de leerlingen de film over Mozes te zien.
    Agenda:
    taak: rekenen: afwerken blok 3 les 8 28/10
            uitknippen vredesduif 28/10
    lessen: gedicht: hand in hand strofe 1,2,3,4,5,6

    Niet vergeten: oudercontact

    Morgen een verslagje zal moeilijk worden... oudercontact.... dus zal het tot vrijdag zijn.
    tot live in de klas,
    Groetjes meester Joeri

    28-10-2009 om 16:14 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    27-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog drie keer slapen...
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Les 7 blok 3 stond op het programma voor rekenen vandaag met als toetje cijferend staardelen waar men de eerste twee cijfers moet samennemen.
    Les 7 bleek niet zo eenvoudig als gedacht, want sommige leerlingen hadden het moeilijk om vooruit en terug te springen op de getallenlijn.
    Invullen van de werkblaadjes was de opdracht bij de godsdienstles. Onze vriend ' Mozes' trad in dialoog samen met broer Aaron en de Farao. Het was aan de kinderen om een dialoog met deze heren te maken.
    Voor we het doorhadden, zagen we de klok reeds kwart voor twaalf tikken. Tijd om te gaan eten, dus!
    Zo gezond en wel iedereen gisteren was, zo ziek waren sommige leerlingen vandaag. Zelfs zo erg, dat na de middagspeeltijd 2 leerlingen moesten opgehaald worden omdat het niet meer ging.
    Wij bleven dapper voortwerken. Woordenschat rond de boerderij moest door ons op verschillende manieren gebruikt worden in de werkschrift.
    Tot slot, stond het opzoeken van woorden in het woordenboek. Na een lange instructie van verschillende zaken waar ze op moesten letten, kregen de leerlingen twee blaadjes met woorden die opgezocht dien(d)en te worden in het woordenboek.

    Agenda:
    taak: taal:  woordenboek : zie blaadje(s) 28/10
            rekenen: staardelingen                   28/10
    lessen: taal: gedicht " hand in hand" strofe 1,2,3,4,5 28/10
    niet vergeten: fruitdag, uur oudercontact, brief

    Elke leerling(e) heeft vandaag een briefje met het uur van oudercontact meegekregen of opgeschreven in de agenda op vandaag. Zou het mogelijk zijn dat de agenda getekend kan zijn tegen morgen? Zo kan ik controleren dat u het uur gezien hebt.
    Graag wil ik er ook nog even op wijzen, dat het tijdstip gerespecteerd moet worden en het gesprek max 10 minuten duurt.

    Tot zeer weldra,
    Groetjes meester Joeri

    27-10-2009 om 17:11 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (4 Stemmen)
    26-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog 4 keer slapen
    Goedenavond beste lezer(es),

    In volle griep en andere Mexicaanse toestanden was ik maar al te blij dat iedereen deze morgen de weg naar de school had gevonden. De ene wel al wat sneller dan de andere, maar kom...
    Het eerste uur op maandag in de zwemweek is gaan zwemmen en dat was ook deze week niet anders.
    Wel voor de eerste keer dit schooljaar moesten de leerlingen hun kledij in een kastje opbergen. Blijkbaar is dat een afgesproken gegeven. Tot het tweede leerjaar mogen de kleren in de kleedkamers blijven hangen, volgende leerjaren moeten deze in een hokje stoppen.
    Gevolg aan meisjeszijde: een verloren kous, aan jongenszijde: een onderbroek en te laat terug op school waardoor de speeltijd al voor de helft bezig was.
    Na de speeltijd, les 5 van blok 3 verder afgewerkt en les 6 naar het verleden gestuurd.
    Het eerste uur van de namiddag stond het niveaulezen geprogrammeerd. De leerlingen zwermen dan uit over de verschillende klassen om daar op hun niveau gepast te oefenen in lezen.
    De actrices en acteurs van onze klas brachten dan een fantastisch optreden in voordracht.
    Tot slot van de dag kregen de kinderen enkele moeilijke situaties voorgeschoteld en zij moesten daar een duidelijke mening overgeven.
    Agenda:
    taak: /
    lessen: taal: gedicht ' hand in hand' strofe 1,2,3 en 4 27/09
    niet vergeten: toetsen, leescontract
    De vierde strofe van het gedicht moet geleerd worden tegen morgen. Morgen de vijfde en woensdag de zesde. De bedoeling hiervan is eenvoudig. Nu vrijdag is het vredesdag op school en wij, de leerlingen van het vierde leerjaar, gaan dan samen het volledige gedicht voordragen.
    Wat de oudercontacten betreft; Morgen zal in uw kind haar/zijn agenda  het uur staan waarop ik u verwacht. Probeer alstublieft het uur te respecteren, want anders gaat alles in het honderd lopen. Daar heeft niemand iets aan!

    Nog een prettige avond verder,
    meester Joeri.

    Hieronder 1 van onze acteurs in actie




    26-10-2009 om 20:03 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    23-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Do, re mi
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Live vanuit de klas tijdens het turnuur van de leerlingen groet ik u. Heb deze avond de eer en het genoegen om de musical " the sound of music" te gaan bezichtigen. Voorstelling start om 19.30, moeilijk om na de schooluren de log te schrijven dus.

    Vrijdag is , meestal toch, een leuke dag. Iedereen is blij dat het weekend zeer dichtbij ligt en dat merk je ook aan de gemoedstoestand.
    Alle leerlingen waren in orde met de administratie van de barbecue, waarvoor dank.
    Het eerste gedeelte bestond uit de les 5 van blok 3 voor wiskunde. De eerste 3 bladzijden hadden de leerlingen als opdracht, na dat elke oefening klassikaal werd uitgelegd. ( De huistaak voor dit weekend bestaat uit afwerken van deze drie blaadjes, werkschrift blz 38,39 en 40)
    Terwijl de leerlingen zelfstandig aan het werk waren, kon ik tijd vrij maken om de hele barbecueadministratie in orde te zetten.
    Als dessertje voor ons wiskundeontbijt kregen de kids hun toets van verkeer voor de kiezen.
    Na de kleine speeltijd hebben we ons geconcentreerd op een gedicht met als titel "hand in hand". Dit gedicht werd grondig voorbereid en verschillende manier van expressief naar voorbrengen werden besproken. ( leerlingen moeten de eerste drie strofes kennen tegen maandag, de rest moet expressief voorgelezen worden !)
    De namiddagspeeltijd voorbij, betekent op vrijdag een uurtje lichamelijke opvoeding.
    Na de turnles gaan we samen nog een klein " Mozeske" doen, gevolgd door het puzzelen met tangrammen.
    Agenda:
    taak: rekenen: blok 3 les 5 blz 38-39-40 26/10
    lessen: taal: gedicht: "hand in hand" strofes 1,2 en 3 26/10
    Niet vergeten: ZWEMMEN
    Zo, tot zover de Blijde boodschap van vandaag.
    Rest mij nog enkel u een prettig weekend te wensen en tot volgende week. De laatste week voor de herfstvakantie al.
    P.S. over het oudercontact wordt nog een briefje meegegeven.
    Voor de mensen die geen tangrammen kennen, een voorbeeld hieronder...
    Groeten van Maria en mezelf,
    Meester Joeri

    23-10-2009 om 13:40 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    22-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Donderdag vergaderdag
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    In tegenstelling tot bij vele andere collega's valt het ziekterapport goed mee. Hopelijk blijft dit zo.
    Deze ochtend begonnen aan de rekenles met veel moed en inzet. Een leuke les waarin rechthoeken verknipt werden... Dit om aan te tonen dat je op verschillende manieren kunt berekenen hoeveel blokjes er te tellen zijn.
    Na de rekenles stond er een grote brok spelling op het programma, waar we doorgezwoegd zijn.
    Als bedanking voor het harde werk, werd de voormiddag afgesloten met een sprookjesgedicht.
    Na de middag kregen de leerlingen de eerste beginselen van werken in een woordenboek.
    De periode na de speeltijd werd er eentje van zangstonde voor punten.
    Agenda schrijven en hup huiswaarts!

    Agenda:
    taak: rekenen: Staartdelingen 23/10
    lessen: Verkeer: zie verkeersflits 23/10

    niet vergeten: toetsen, brief barbecue, agenda

    Groetjes meester Joeri

    22-10-2009 om 16:06 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    21-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Punten tellen

    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Verslagje van deze voormiddag:
    Deze morgen al klauterend en rollend over de zitballen de klas binnengekomen. In ons kleine klasje is het echt niet evident om zitballen te gebruiken. Daarom is vandaag de beslissing genomen om de zitballen uit de klas te houden en door te gaan met de gewone zitplaatsen van weleer.
    Tijdens de rekenles moest les 2 en 3 er aan geloven. Het eerste deel hebben we klassikaal gemaakt, het tweede deel hebben de leerlingen zelf moeten maken. Uiteraard is elke oefening eerst uitgelegd geweest.
    Woensdag betekent fruitdag, maar vandaag zijn sommigen er niet toegekomen. Jarno was jarig en had voor iedereen een stukje cake mee, wat natuurlijk de voorkeur kreeg op het lekkere fruit.
    Na de speeltijd stonden staardelingen op het programma waarvan 2 getallen van het deeltal een rest inhielden. Op een aantal uitzonderingen na, hebben alle kids dit goed opgelost.
    Woensdag is naast fruitdag, ook traditionele dicteedag en vandaag was het niet anders.
    Na het schrijven van de agenda, was het tijd om de brief over de vredesdag  even door te nemen. De vredesdag is een initiatief van het Sint - Jozef, waar wij als school al vele jaren in mee participeren. Eén van die activiteiten is een barbecue. Leerlingen en leerkrachten krijgen die dag de mogelijkheid om te genieten van een lekkere barbecue en het goede doel te steunen. En dit allemaal voor de prijs van 4,5 euro ( vlees, groenten of appelmoes, drankje en een ijsje).
    De kinderen zijn natuurlijk niet verplicht om deel te nemen, maar weet dat we die dag geen warme maaltijden voorzien.
    Graag het strookje van de brief morgen of vrijdag mee terug naar school ( Ook al neemt uw kind niet deel) en uiteraard 4, 5euro.
    Agenda:
    taak: rekenen: staartdelingen 22/10
    lessen: W.O. : blaadjes, boslaag 22/10
              Verkeer: zie verkeersflits 23/10
    niet vergeten: toetsen
    Sommige leerlingen hebben in de klas in huistaak reeds af. Helemaal onderaan het blad vindt u ook nog een aantal staartdelingen... die moeten de kinderen nog niet maken. Dank u

    Zo tot morgen,
    Meester Joeri
    Ps: de leerlingen moesten voor mij hun punten van de toets rekenen samentellen... Voor sommigen een hels karwei... Ze zagen werkelijk " cijfertjes"

    21-10-2009 om 15:57 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Jarige van de dag
    Jarno De Vuyst is vandaag 10 jaar geworden. Een dikke proficiat van heel de klas!



    21-10-2009 om 15:37 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    20-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toetsendag
    Goedenavond beste lezer(es),

    Sorry voor het laattijdig schrijven. Mijn excuus is zeer simpel, met grieperige zoon naar de dokter.
    Zoals zovelen, heb ik al willen merken.

    Kort verslagje vandaag.
    Deze morgen klas binnengekomen en een groot aantal excuses gekregen voor het niet maken (of vergeten) van huistaken en andere opdrachten. Wil daar toch wel even duidelijk in zijn. Iets vergeten kan iedereen overkomen, maar als het op regelmatige basis is ... Niet vergeten dat elke avond voor het naar huisgaan, alle boeken en schriften die mee naar huis moeten door mezelf gedicteerd worden ( vaak tot 3 maal toe)
    Daarom zal er in de toekomst strenger op toegezien worden. Hoop dat ik daarin jullie steun heb en krijg.

    Mozes was de hoofdfiguur in onze eerste les vandaag en hij neemt die rol altijd schitterend op zich. De leerlingen volgen geboeid mee.
    Damiaan eiste voor de speeltijd ook zijn kwartier, resultaten waren overwegend positief ( bravo!!).
    Na de speeltijd stond de grote rekentoets op het programma.
    Eens de middagspeeltijd over stond een heus blok taal ons op te wachten. Met als eerste de begrijpend lezen toets, gevolgd door alfabetisch rangschikken.
    Het laatste uurtje kreeg de redder van zijn volk ' Mozes', nog de volledige aandacht. De eerste plaag is over Egypte gekomen.

    Agenda:
    taak: taal: blaadje alfabetisch rangschikken 21/10
    lessen; taal: woordpakket 5 dictee 21/10
              W.O.: verkeer, zie verkeersflits  23/10
                       blaadjes, boslaag       22/10
    niet vergeten: wafels, toetsen.

    Tot morgen,
    meester Joeri

    20-10-2009 om 20:06 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    19-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zitballen
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Deze morgen een ietwat chaotische start. Onze klas heeft deze week de zitballen. Concreet betekent dit de stoelen van weleer worden vervangen door zitballen.  Het leerlingenaantal in de klas is te groot voor het aantal aanwezige zitballen ( 18 om precies te zijn!) , dus zal er deze week geregeld verwisseld worden van zitmeubel.
    Nadien warme maaltijden doorgeven en ophalen geld van de wafels en we zitten al snel aan kwart voor 10.
    De leerlingen hadden ondertussen de opdracht hun blaadje staartdelingen verder af te werken (nog niet klaar, huiswerk!)
    Tijdens de rekenles kregen de leerlingen een eerste onderdompeling in kansberekening a.d.h.v. kleurencombinaties.
    Eer dat allemaal geschreven en uitgelegd was , stond de klok al op kwart over elf.
    Snel tijd om over te gaan naar de taalles. Het voorbereiden van de begrijpend lezentekst.
    De tekst zelf ging over een onderwerp waar heel veel over verteld kan worden, nl koeien en stieren.
    Gevolg na de middagspeeltijd hebben we hier ook nog moeten aan werken.
    Na de twee luistertoetsen was het tijd om de determinatieoefening van vorige vrijdag te controleren en aan te vullen.
    We hadden voor elke leerling een samenvatting klaar.
    Tot slot kregen de leerlingen gezegd en aangetoond wat er juist moet geleerd worden voor de toets van donderdag.
    Agenda schrijven en ribbedebie naar mamie !

    Agenda:
    taak: taal: voorbereiden tekst begrijpend lezen 20/10
            rekenen: contractwerk blok 2 verbeteren 20/10
                         staartdelingen                            20/10
    lessen: rekenen: toets blok 2                            20/10
              taal: woordpakket 5 dictee                    21/10
              Godsdienst: Damiaan                              20/10
              W.O.: blaadjes/boslagen                        22/10
    niet vergeten: Brief, toetsen
    Enige verduidelijking:
    Voor rekenen spreken we over de staartdelingen die de leerlingen in de klas nog niet hebben afgemaakt. Ik dring er ook zeer sterk op aan dat ze hun contractwerk zeer intensief verbeteren, zodanig dat ze de gelijkaardige oefeningen op toets ook tot een goed einde kunnen brengen.
    Voor de Damiaantoets, de vraagjes die voorbereid moesten zijn goed memoriseren.
    W.O. : de belangrijkste zaken in de blaadjes van de bladeren zijn gefluoriseerd. Bij de boslagen is er een kruisje gezet aan wat de leerlingen moeten studeren.

    De brief die meegegeven is omtrent de Mexicaanse griep dient als herhaling voor de te nemen veiligheidsvoorschriften.

    Tot slot nog enige foto's uit de klas. Waar een klerenhanger al niet goed voor is ... en een zitbal goed voor de rug!
    Groetjes Meester Joeri






    19-10-2009 om 17:15 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    16-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het is weekend, het is weekend
    Goedenamiddag beste lezer(es)

    Een kort maar krachtig verslagje om het weekend in te luiden.
    Het eerste deel van de voormiddag bestond uit het determineren van herfstbladeren a.d.h.v. een computerprogramma. Werken op de laptop, dat vonden de kinderen super.
    Na de kleine speeltijd hebben we ons geconcentreerd op het cijferend delen, nu met een cijfer in het deeltal met rest.
    Als afsluiter van de voormiddag stonden de geprogrammeerde taaltoetsen op het programma.
    De namiddag bestond uit een uurtje lichamelijke inspanningen in de turnles, gevolgd door het schrijven van agenda, overlopen van het verkeersreglement en eindelijk afwerken van de kapstok.
    Agenda:
    taak: Godsdienst: vraagjes 19/10
            rekenen: staartdelingen 19/10
                         contractwerk blok 2 19/10
    lessen: Godsdienst: Damiaan 20/10
              Taal: wp 5 dictee 21/10
              Rekenen: blok 2 toets 20/10
              W.O.: toets bladeren en boslagen 22/10
    Niet vergeten: Wafels, toetsen

    Even verduidelijken, we hebben de toets godsdienst verschoven naar dinsdag omdat de leerlingen zouden kunnen genieten van jaarmarkt Ternat.
    In samenspraak met juffrouw Veerle hebben we besloten om voor W.O. enkel het blaadje over de bladranden en de vruchten en de boslagen te laten studeren tegen donderdag aanstaande.
    Maandag krijgen de leerlingen een correctiebundel van blok 2 en tegen dinsdag moet die verbeterd afgegeven worden.
    Als afsluiter nog een aantal sfeerfoto's tijdens de determinatieles
    Goed weekend en tot schrijfs,
    Meester Joeri






    16-10-2009 om 16:15 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    15-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Arbeiten!
    Gegroet beste lezer(es)

    Deze mooie herfstdag bestond voor ons klasje uit een dagje van hard werk.
    's Ochtends woordpakket 5 afgewerkt, toets taalsystematiek uitgedeeld (veel betere punten nu!) huistaak rekenen gecontroleerd en netjes op het blad geschreven, gevolgd door een nieuwe fase in het " staardelen" nl. één cijfer in het deeltal heeft rest.
    Slechts een drietal oefeningen rond gemaakt, dus morgen verder intensief oefenen. Huistaak voor rekenen zal blaadje staardelingen van gisteren verder afwerken.
    De speeltijd was een welgekomen moment om een frisse, heldere geest te verkrijgen. Dat was nodig, want na de speeltijd stond de taaltoets op het programma. Opnieuw een toets rond taalsystematiek, hopelijk met even goede resultaten als de vorige. Een aantal luisteropdrachten en de begrijpend lezen tekst 'spinnen' op een deftige manier leren samenvatten bracht ons al bij de middag.
    Na de middag stond er spelling op het programma. Woorden met g of ch. Drie bladzijden oefeningen, een mens zou van minder beginnen zweten!!
    De W.O. les bestond uit een kleine voorbereiding voor morgen. De kinderen werden gebrieft hoe zij bladeren van de bomen kunnen determineren en alsdusdanig benoemen. Morgenvroeg komt juffrouw Karen, de juf van ICT, met de laptops en gaan we op deze weg blaadjes determineren. Morgen in het verslag, zeker foto's van.
    Een goed gevulde agenda werd geschreven en de laatste 20 minuten hadden we samen met de leerlingen van 4B een zangstonde.
    Agenda:
    taak: Godsdienst: Damiaan vragenlijst 19/10
            Rekenen: staardelingen  16/10
            Taal: woordpakket 5 in woordpakketschrift schrijven 16/10
    lessen: Godsdienst: Damiaan 19/10
              Taal: blz 26-27  16/10
                      Woordpakket 5 dictee 21/10
              Rekenen: blok 2 toets 20/10
              W.O.: herfst zie wo mapje 22/10
    niet vergeten: toetsen, agenda

    Voor rekenen hebben de leerlingen een ruitjesblad meegekregen. Dit blad moeten ze gebruiken om de onderste oefeningen van hun werkblad te maken. Dat ruitjesblad wordt netjes op de achterkant van het werkblad geplakt. HOU REKENING DAT DE GAATJES NIET WORDEN OVERPLAKT!
    Voor taal wil ik toch nog even benadrukken om er op toe te zien dat dochter/zoonlief de woorden minstens 2x schrijft.
    Bij de vragenlijst Godsdienst staat er een vraag over Damiaan in 2005. Het antwoord hierop is dat Damiaan toen verkozen is tot ' Grootste Belg'. Missionarissen werden uitgestuurd naar gebieden waar veel armoede en miserie was, met als doel deze mensen te helpen op een christelijke manier.
    W.O. de herfst: de leerlingen moeten het blaadje over de seizoenen en de verschillende lagen in het bos studeren. De kans is groot dat het blaadje over de bladdeterminatie ook zal geleerd moeten worden. Daarover morgen meer.

    Zo weeral een dikke boterham, als foto's vandaag de zangstonde!
    Groetjes en tot morgen
    Meester Joeri




    15-10-2009 om 17:22 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 29/11-05/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs