Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    28-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nog twee keer slapen

    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze morgen telden we maar 22 hoofdjes, wat betekent dat de ziektekiemen zich in onze klas serieus verspreidden.
    Kan alleen maar vragen jullie goed te verzorgen en hopen dat de rest gespaard blijft van verder onheil.
    Blok 3 les 8 was een les waar de leerlingen zelfstandig konden aan werken.
    Na de rekenles stond enkel nog Mozes op het programma en eindelijk zijn we aan de tien geboden geraakt.
    Morgennamiddag krijgen de leerlingen de film over Mozes te zien.
    Agenda:
    taak: rekenen: afwerken blok 3 les 8 28/10
            uitknippen vredesduif 28/10
    lessen: gedicht: hand in hand strofe 1,2,3,4,5,6

    Niet vergeten: oudercontact

    Morgen een verslagje zal moeilijk worden... oudercontact.... dus zal het tot vrijdag zijn.
    tot live in de klas,
    Groetjes meester Joeri

    28-10-2009 om 16:14 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    27-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog drie keer slapen...
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Les 7 blok 3 stond op het programma voor rekenen vandaag met als toetje cijferend staardelen waar men de eerste twee cijfers moet samennemen.
    Les 7 bleek niet zo eenvoudig als gedacht, want sommige leerlingen hadden het moeilijk om vooruit en terug te springen op de getallenlijn.
    Invullen van de werkblaadjes was de opdracht bij de godsdienstles. Onze vriend ' Mozes' trad in dialoog samen met broer Aaron en de Farao. Het was aan de kinderen om een dialoog met deze heren te maken.
    Voor we het doorhadden, zagen we de klok reeds kwart voor twaalf tikken. Tijd om te gaan eten, dus!
    Zo gezond en wel iedereen gisteren was, zo ziek waren sommige leerlingen vandaag. Zelfs zo erg, dat na de middagspeeltijd 2 leerlingen moesten opgehaald worden omdat het niet meer ging.
    Wij bleven dapper voortwerken. Woordenschat rond de boerderij moest door ons op verschillende manieren gebruikt worden in de werkschrift.
    Tot slot, stond het opzoeken van woorden in het woordenboek. Na een lange instructie van verschillende zaken waar ze op moesten letten, kregen de leerlingen twee blaadjes met woorden die opgezocht dien(d)en te worden in het woordenboek.

    Agenda:
    taak: taal:  woordenboek : zie blaadje(s) 28/10
            rekenen: staardelingen                   28/10
    lessen: taal: gedicht " hand in hand" strofe 1,2,3,4,5 28/10
    niet vergeten: fruitdag, uur oudercontact, brief

    Elke leerling(e) heeft vandaag een briefje met het uur van oudercontact meegekregen of opgeschreven in de agenda op vandaag. Zou het mogelijk zijn dat de agenda getekend kan zijn tegen morgen? Zo kan ik controleren dat u het uur gezien hebt.
    Graag wil ik er ook nog even op wijzen, dat het tijdstip gerespecteerd moet worden en het gesprek max 10 minuten duurt.

    Tot zeer weldra,
    Groetjes meester Joeri

    27-10-2009 om 17:11 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (4 Stemmen)
    26-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog 4 keer slapen
    Goedenavond beste lezer(es),

    In volle griep en andere Mexicaanse toestanden was ik maar al te blij dat iedereen deze morgen de weg naar de school had gevonden. De ene wel al wat sneller dan de andere, maar kom...
    Het eerste uur op maandag in de zwemweek is gaan zwemmen en dat was ook deze week niet anders.
    Wel voor de eerste keer dit schooljaar moesten de leerlingen hun kledij in een kastje opbergen. Blijkbaar is dat een afgesproken gegeven. Tot het tweede leerjaar mogen de kleren in de kleedkamers blijven hangen, volgende leerjaren moeten deze in een hokje stoppen.
    Gevolg aan meisjeszijde: een verloren kous, aan jongenszijde: een onderbroek en te laat terug op school waardoor de speeltijd al voor de helft bezig was.
    Na de speeltijd, les 5 van blok 3 verder afgewerkt en les 6 naar het verleden gestuurd.
    Het eerste uur van de namiddag stond het niveaulezen geprogrammeerd. De leerlingen zwermen dan uit over de verschillende klassen om daar op hun niveau gepast te oefenen in lezen.
    De actrices en acteurs van onze klas brachten dan een fantastisch optreden in voordracht.
    Tot slot van de dag kregen de kinderen enkele moeilijke situaties voorgeschoteld en zij moesten daar een duidelijke mening overgeven.
    Agenda:
    taak: /
    lessen: taal: gedicht ' hand in hand' strofe 1,2,3 en 4 27/09
    niet vergeten: toetsen, leescontract
    De vierde strofe van het gedicht moet geleerd worden tegen morgen. Morgen de vijfde en woensdag de zesde. De bedoeling hiervan is eenvoudig. Nu vrijdag is het vredesdag op school en wij, de leerlingen van het vierde leerjaar, gaan dan samen het volledige gedicht voordragen.
    Wat de oudercontacten betreft; Morgen zal in uw kind haar/zijn agenda  het uur staan waarop ik u verwacht. Probeer alstublieft het uur te respecteren, want anders gaat alles in het honderd lopen. Daar heeft niemand iets aan!

    Nog een prettige avond verder,
    meester Joeri.

    Hieronder 1 van onze acteurs in actie




    26-10-2009 om 20:03 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    23-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Do, re mi
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Live vanuit de klas tijdens het turnuur van de leerlingen groet ik u. Heb deze avond de eer en het genoegen om de musical " the sound of music" te gaan bezichtigen. Voorstelling start om 19.30, moeilijk om na de schooluren de log te schrijven dus.

    Vrijdag is , meestal toch, een leuke dag. Iedereen is blij dat het weekend zeer dichtbij ligt en dat merk je ook aan de gemoedstoestand.
    Alle leerlingen waren in orde met de administratie van de barbecue, waarvoor dank.
    Het eerste gedeelte bestond uit de les 5 van blok 3 voor wiskunde. De eerste 3 bladzijden hadden de leerlingen als opdracht, na dat elke oefening klassikaal werd uitgelegd. ( De huistaak voor dit weekend bestaat uit afwerken van deze drie blaadjes, werkschrift blz 38,39 en 40)
    Terwijl de leerlingen zelfstandig aan het werk waren, kon ik tijd vrij maken om de hele barbecueadministratie in orde te zetten.
    Als dessertje voor ons wiskundeontbijt kregen de kids hun toets van verkeer voor de kiezen.
    Na de kleine speeltijd hebben we ons geconcentreerd op een gedicht met als titel "hand in hand". Dit gedicht werd grondig voorbereid en verschillende manier van expressief naar voorbrengen werden besproken. ( leerlingen moeten de eerste drie strofes kennen tegen maandag, de rest moet expressief voorgelezen worden !)
    De namiddagspeeltijd voorbij, betekent op vrijdag een uurtje lichamelijke opvoeding.
    Na de turnles gaan we samen nog een klein " Mozeske" doen, gevolgd door het puzzelen met tangrammen.
    Agenda:
    taak: rekenen: blok 3 les 5 blz 38-39-40 26/10
    lessen: taal: gedicht: "hand in hand" strofes 1,2 en 3 26/10
    Niet vergeten: ZWEMMEN
    Zo, tot zover de Blijde boodschap van vandaag.
    Rest mij nog enkel u een prettig weekend te wensen en tot volgende week. De laatste week voor de herfstvakantie al.
    P.S. over het oudercontact wordt nog een briefje meegegeven.
    Voor de mensen die geen tangrammen kennen, een voorbeeld hieronder...
    Groeten van Maria en mezelf,
    Meester Joeri

    23-10-2009 om 13:40 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    22-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Donderdag vergaderdag
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    In tegenstelling tot bij vele andere collega's valt het ziekterapport goed mee. Hopelijk blijft dit zo.
    Deze ochtend begonnen aan de rekenles met veel moed en inzet. Een leuke les waarin rechthoeken verknipt werden... Dit om aan te tonen dat je op verschillende manieren kunt berekenen hoeveel blokjes er te tellen zijn.
    Na de rekenles stond er een grote brok spelling op het programma, waar we doorgezwoegd zijn.
    Als bedanking voor het harde werk, werd de voormiddag afgesloten met een sprookjesgedicht.
    Na de middag kregen de leerlingen de eerste beginselen van werken in een woordenboek.
    De periode na de speeltijd werd er eentje van zangstonde voor punten.
    Agenda schrijven en hup huiswaarts!

    Agenda:
    taak: rekenen: Staartdelingen 23/10
    lessen: Verkeer: zie verkeersflits 23/10

    niet vergeten: toetsen, brief barbecue, agenda

    Groetjes meester Joeri

    22-10-2009 om 16:06 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    21-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Punten tellen

    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Verslagje van deze voormiddag:
    Deze morgen al klauterend en rollend over de zitballen de klas binnengekomen. In ons kleine klasje is het echt niet evident om zitballen te gebruiken. Daarom is vandaag de beslissing genomen om de zitballen uit de klas te houden en door te gaan met de gewone zitplaatsen van weleer.
    Tijdens de rekenles moest les 2 en 3 er aan geloven. Het eerste deel hebben we klassikaal gemaakt, het tweede deel hebben de leerlingen zelf moeten maken. Uiteraard is elke oefening eerst uitgelegd geweest.
    Woensdag betekent fruitdag, maar vandaag zijn sommigen er niet toegekomen. Jarno was jarig en had voor iedereen een stukje cake mee, wat natuurlijk de voorkeur kreeg op het lekkere fruit.
    Na de speeltijd stonden staardelingen op het programma waarvan 2 getallen van het deeltal een rest inhielden. Op een aantal uitzonderingen na, hebben alle kids dit goed opgelost.
    Woensdag is naast fruitdag, ook traditionele dicteedag en vandaag was het niet anders.
    Na het schrijven van de agenda, was het tijd om de brief over de vredesdag  even door te nemen. De vredesdag is een initiatief van het Sint - Jozef, waar wij als school al vele jaren in mee participeren. Eén van die activiteiten is een barbecue. Leerlingen en leerkrachten krijgen die dag de mogelijkheid om te genieten van een lekkere barbecue en het goede doel te steunen. En dit allemaal voor de prijs van 4,5 euro ( vlees, groenten of appelmoes, drankje en een ijsje).
    De kinderen zijn natuurlijk niet verplicht om deel te nemen, maar weet dat we die dag geen warme maaltijden voorzien.
    Graag het strookje van de brief morgen of vrijdag mee terug naar school ( Ook al neemt uw kind niet deel) en uiteraard 4, 5euro.
    Agenda:
    taak: rekenen: staartdelingen 22/10
    lessen: W.O. : blaadjes, boslaag 22/10
              Verkeer: zie verkeersflits 23/10
    niet vergeten: toetsen
    Sommige leerlingen hebben in de klas in huistaak reeds af. Helemaal onderaan het blad vindt u ook nog een aantal staartdelingen... die moeten de kinderen nog niet maken. Dank u

    Zo tot morgen,
    Meester Joeri
    Ps: de leerlingen moesten voor mij hun punten van de toets rekenen samentellen... Voor sommigen een hels karwei... Ze zagen werkelijk " cijfertjes"

    21-10-2009 om 15:57 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Jarige van de dag
    Jarno De Vuyst is vandaag 10 jaar geworden. Een dikke proficiat van heel de klas!



    21-10-2009 om 15:37 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    20-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toetsendag
    Goedenavond beste lezer(es),

    Sorry voor het laattijdig schrijven. Mijn excuus is zeer simpel, met grieperige zoon naar de dokter.
    Zoals zovelen, heb ik al willen merken.

    Kort verslagje vandaag.
    Deze morgen klas binnengekomen en een groot aantal excuses gekregen voor het niet maken (of vergeten) van huistaken en andere opdrachten. Wil daar toch wel even duidelijk in zijn. Iets vergeten kan iedereen overkomen, maar als het op regelmatige basis is ... Niet vergeten dat elke avond voor het naar huisgaan, alle boeken en schriften die mee naar huis moeten door mezelf gedicteerd worden ( vaak tot 3 maal toe)
    Daarom zal er in de toekomst strenger op toegezien worden. Hoop dat ik daarin jullie steun heb en krijg.

    Mozes was de hoofdfiguur in onze eerste les vandaag en hij neemt die rol altijd schitterend op zich. De leerlingen volgen geboeid mee.
    Damiaan eiste voor de speeltijd ook zijn kwartier, resultaten waren overwegend positief ( bravo!!).
    Na de speeltijd stond de grote rekentoets op het programma.
    Eens de middagspeeltijd over stond een heus blok taal ons op te wachten. Met als eerste de begrijpend lezen toets, gevolgd door alfabetisch rangschikken.
    Het laatste uurtje kreeg de redder van zijn volk ' Mozes', nog de volledige aandacht. De eerste plaag is over Egypte gekomen.

    Agenda:
    taak: taal: blaadje alfabetisch rangschikken 21/10
    lessen; taal: woordpakket 5 dictee 21/10
              W.O.: verkeer, zie verkeersflits  23/10
                       blaadjes, boslaag       22/10
    niet vergeten: wafels, toetsen.

    Tot morgen,
    meester Joeri

    20-10-2009 om 20:06 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    19-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zitballen
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Deze morgen een ietwat chaotische start. Onze klas heeft deze week de zitballen. Concreet betekent dit de stoelen van weleer worden vervangen door zitballen.  Het leerlingenaantal in de klas is te groot voor het aantal aanwezige zitballen ( 18 om precies te zijn!) , dus zal er deze week geregeld verwisseld worden van zitmeubel.
    Nadien warme maaltijden doorgeven en ophalen geld van de wafels en we zitten al snel aan kwart voor 10.
    De leerlingen hadden ondertussen de opdracht hun blaadje staartdelingen verder af te werken (nog niet klaar, huiswerk!)
    Tijdens de rekenles kregen de leerlingen een eerste onderdompeling in kansberekening a.d.h.v. kleurencombinaties.
    Eer dat allemaal geschreven en uitgelegd was , stond de klok al op kwart over elf.
    Snel tijd om over te gaan naar de taalles. Het voorbereiden van de begrijpend lezentekst.
    De tekst zelf ging over een onderwerp waar heel veel over verteld kan worden, nl koeien en stieren.
    Gevolg na de middagspeeltijd hebben we hier ook nog moeten aan werken.
    Na de twee luistertoetsen was het tijd om de determinatieoefening van vorige vrijdag te controleren en aan te vullen.
    We hadden voor elke leerling een samenvatting klaar.
    Tot slot kregen de leerlingen gezegd en aangetoond wat er juist moet geleerd worden voor de toets van donderdag.
    Agenda schrijven en ribbedebie naar mamie !

    Agenda:
    taak: taal: voorbereiden tekst begrijpend lezen 20/10
            rekenen: contractwerk blok 2 verbeteren 20/10
                         staartdelingen                            20/10
    lessen: rekenen: toets blok 2                            20/10
              taal: woordpakket 5 dictee                    21/10
              Godsdienst: Damiaan                              20/10
              W.O.: blaadjes/boslagen                        22/10
    niet vergeten: Brief, toetsen
    Enige verduidelijking:
    Voor rekenen spreken we over de staartdelingen die de leerlingen in de klas nog niet hebben afgemaakt. Ik dring er ook zeer sterk op aan dat ze hun contractwerk zeer intensief verbeteren, zodanig dat ze de gelijkaardige oefeningen op toets ook tot een goed einde kunnen brengen.
    Voor de Damiaantoets, de vraagjes die voorbereid moesten zijn goed memoriseren.
    W.O. : de belangrijkste zaken in de blaadjes van de bladeren zijn gefluoriseerd. Bij de boslagen is er een kruisje gezet aan wat de leerlingen moeten studeren.

    De brief die meegegeven is omtrent de Mexicaanse griep dient als herhaling voor de te nemen veiligheidsvoorschriften.

    Tot slot nog enige foto's uit de klas. Waar een klerenhanger al niet goed voor is ... en een zitbal goed voor de rug!
    Groetjes Meester Joeri






    19-10-2009 om 17:15 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    16-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het is weekend, het is weekend
    Goedenamiddag beste lezer(es)

    Een kort maar krachtig verslagje om het weekend in te luiden.
    Het eerste deel van de voormiddag bestond uit het determineren van herfstbladeren a.d.h.v. een computerprogramma. Werken op de laptop, dat vonden de kinderen super.
    Na de kleine speeltijd hebben we ons geconcentreerd op het cijferend delen, nu met een cijfer in het deeltal met rest.
    Als afsluiter van de voormiddag stonden de geprogrammeerde taaltoetsen op het programma.
    De namiddag bestond uit een uurtje lichamelijke inspanningen in de turnles, gevolgd door het schrijven van agenda, overlopen van het verkeersreglement en eindelijk afwerken van de kapstok.
    Agenda:
    taak: Godsdienst: vraagjes 19/10
            rekenen: staartdelingen 19/10
                         contractwerk blok 2 19/10
    lessen: Godsdienst: Damiaan 20/10
              Taal: wp 5 dictee 21/10
              Rekenen: blok 2 toets 20/10
              W.O.: toets bladeren en boslagen 22/10
    Niet vergeten: Wafels, toetsen

    Even verduidelijken, we hebben de toets godsdienst verschoven naar dinsdag omdat de leerlingen zouden kunnen genieten van jaarmarkt Ternat.
    In samenspraak met juffrouw Veerle hebben we besloten om voor W.O. enkel het blaadje over de bladranden en de vruchten en de boslagen te laten studeren tegen donderdag aanstaande.
    Maandag krijgen de leerlingen een correctiebundel van blok 2 en tegen dinsdag moet die verbeterd afgegeven worden.
    Als afsluiter nog een aantal sfeerfoto's tijdens de determinatieles
    Goed weekend en tot schrijfs,
    Meester Joeri






    16-10-2009 om 16:15 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    15-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Arbeiten!
    Gegroet beste lezer(es)

    Deze mooie herfstdag bestond voor ons klasje uit een dagje van hard werk.
    's Ochtends woordpakket 5 afgewerkt, toets taalsystematiek uitgedeeld (veel betere punten nu!) huistaak rekenen gecontroleerd en netjes op het blad geschreven, gevolgd door een nieuwe fase in het " staardelen" nl. één cijfer in het deeltal heeft rest.
    Slechts een drietal oefeningen rond gemaakt, dus morgen verder intensief oefenen. Huistaak voor rekenen zal blaadje staardelingen van gisteren verder afwerken.
    De speeltijd was een welgekomen moment om een frisse, heldere geest te verkrijgen. Dat was nodig, want na de speeltijd stond de taaltoets op het programma. Opnieuw een toets rond taalsystematiek, hopelijk met even goede resultaten als de vorige. Een aantal luisteropdrachten en de begrijpend lezen tekst 'spinnen' op een deftige manier leren samenvatten bracht ons al bij de middag.
    Na de middag stond er spelling op het programma. Woorden met g of ch. Drie bladzijden oefeningen, een mens zou van minder beginnen zweten!!
    De W.O. les bestond uit een kleine voorbereiding voor morgen. De kinderen werden gebrieft hoe zij bladeren van de bomen kunnen determineren en alsdusdanig benoemen. Morgenvroeg komt juffrouw Karen, de juf van ICT, met de laptops en gaan we op deze weg blaadjes determineren. Morgen in het verslag, zeker foto's van.
    Een goed gevulde agenda werd geschreven en de laatste 20 minuten hadden we samen met de leerlingen van 4B een zangstonde.
    Agenda:
    taak: Godsdienst: Damiaan vragenlijst 19/10
            Rekenen: staardelingen  16/10
            Taal: woordpakket 5 in woordpakketschrift schrijven 16/10
    lessen: Godsdienst: Damiaan 19/10
              Taal: blz 26-27  16/10
                      Woordpakket 5 dictee 21/10
              Rekenen: blok 2 toets 20/10
              W.O.: herfst zie wo mapje 22/10
    niet vergeten: toetsen, agenda

    Voor rekenen hebben de leerlingen een ruitjesblad meegekregen. Dit blad moeten ze gebruiken om de onderste oefeningen van hun werkblad te maken. Dat ruitjesblad wordt netjes op de achterkant van het werkblad geplakt. HOU REKENING DAT DE GAATJES NIET WORDEN OVERPLAKT!
    Voor taal wil ik toch nog even benadrukken om er op toe te zien dat dochter/zoonlief de woorden minstens 2x schrijft.
    Bij de vragenlijst Godsdienst staat er een vraag over Damiaan in 2005. Het antwoord hierop is dat Damiaan toen verkozen is tot ' Grootste Belg'. Missionarissen werden uitgestuurd naar gebieden waar veel armoede en miserie was, met als doel deze mensen te helpen op een christelijke manier.
    W.O. de herfst: de leerlingen moeten het blaadje over de seizoenen en de verschillende lagen in het bos studeren. De kans is groot dat het blaadje over de bladdeterminatie ook zal geleerd moeten worden. Daarover morgen meer.

    Zo weeral een dikke boterham, als foto's vandaag de zangstonde!
    Groetjes en tot morgen
    Meester Joeri




    15-10-2009 om 17:22 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    14-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Staartdelingen
    Goedenavond beste lezer(es),

    Na een namiddag van grootouders afzetten aan de luchthaven, de jongste telg laten onderzoeken bij Kind en gezin en een Colruyt bezoek in een andere gemeente omdat de plaatselijke Colruyt dicht is , heb ik eindelijk de tijd om een kort verslagje te schrijven over de woensdagvoormiddag.

    Deze morgen begonnen met een kleine donderpreek, daar zat de toets van taalbeschouwing-taalsystematiek voor iets tussen, om vervolgens de eerste kennismaking met cijferend delen te maken.
    Een drietal oefeningen klassikaal gevolgd door een tweetal oefeningen individueel ( vijf leerlingen maken de oefening aan bord, de rest in haar/zijn kladschrift) Onze maatjes hebben ook een vijftal oefeningen als huistaak mee. Heb de indruk dat de meeste leerlingen er mee weg zijn. Als u toch eventjes tijd vindt om kort te checken of alle oefeningen gemaakt en verbeterd zijn. Ik benadruk toch nog eventjes de eerste vijf en deze worden in de kladschrift of op een kladblaadje gemaakt.
    De taalles stond in teken van woordpakket 5. In dit woordpakket werd er nog eens teruggeblikt naar het zoeken van een pv ( ja-neen vraag) en het onderwerp (wie-wat vraag)
    Nog in de taalles stond de te leren toets op het programma. Omwille van de mindere resultaten stond op deze toets taalsystematiek centraal.
    Mag ik er ook nog even op wijzen dat onze klas cd in gebruik is... Elke morgen bij het ledigen van de boekentassen en iedere avond bij het vullen van de boekentassen wordt er een liedje van de klascd afgespeeld. Zo krijgt elk kind haar/zijn liedje te horen.

    agenda:
    taak: Godsdienst: vragen Damiaan 19/10
            Rekenen: staartdelingen  15/10
    lessen: Godsdienst: Damiaan 19/10
              Rekenen: toets blok 2 20/10
              Taal: blz 16 15/10
                      blz 26-27 16/10
    niet vergeten: toetsen laten tekenen

    Als afsluiter enkele geconcentreerde blikjes tijdens de taaltoets...
    Tot morgen,
    meester Joeri




    14-10-2009 om 18:27 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het weerstation

    Gegroet beste lezer(es),

    Deze voormiddag gestart met het jaarlijks multidisciplinair overleg (kortweg MDO), waar juffrouw Greet ( De zorgleerkracht), Christel ( CLB) en ikzelf een aantal "probleem"gevallen uit onze klas hebben besproken.
    Tijdens dit overleg werden de leerlingen opgevangen door de zorgjuffrouw van V1 juf Martine.
    De kinderen moesten tijdens mijn afwezigheid werken aan hun contractwerk. Door het langer dan verwacht afwezig zijn van mezelf, hadden een aantal kinderen het contractwerk reeds afgewerkt.
    De taalles werd gevuld met het afnemen van de begrijpend lezen toets en de toets omtrent taalbeschouwing.

    Na de middag hebben we de laatste hand gelegd aan het lessenpakket rond pater Damiaan. De kinderen hebben een reeks vragen gekregen, die ze kunnen beantwoorden aan de hand van de bundels over onze heilige.
    We, juf Veerle en ikzelf, passen dezelfde manier toe als bij W.O. " De school van toen", met dit verschil dat de leerlingen zelf op zoek moeten gaan en de pagina's niet op voorhand meer worden gegeven.
    Maandag 19 oktober wordt van de leerstof over pater Damiaan een toets afgenomen en het spreekt vanzelf als de vragen goed worden beantwoord en gestudeerd, dat de resultaten evenredig zullen zijn.

    De rest van de namiddag hebben we gesproken over het W.O. thema ' De herfst'. Eerst alles omtrent  " weer " besproken. ( De leerlingen starten vanaf maandag met het noteren van de temperatuur, windrichting, neerslag, bewolking, ... . Ze baseren zich op een echt digitaal weerstation en een buitenthermometer!)
    Nadien werden de verschillende lagen in een bos ( bodemlaag, kruidenlaag, struiklaag en boomlaag) door de "prachtige" tekening van een bos op het bord van mezelf, aan de leerlingen uitgelegd.

    In al het enthousiasme hadden we de tijd uit het oog verloren en hebben we snel, snel de agenda moeten invullen. Dus de kans is groot, dat er een aantal leerlingen niet mee naar huis hebben wat ze moeten meehebben.

    Agenda:
    taak: Godsdienst: Damiaan vragen 19/10
            Rekenen: contractwerk blok 2 19/10
    lessen: Godsdienst: Damiaan 19/10
              Rekenen: toets blok 2 20/10
              Taal: blz 20-21-22 14/10
                      blz 16            15/10
                      blz 26-27      16/10
    Niet vergeten: geld wafels, stukje fruit
     
    Hieronder mijn tekening op het bord, toch zo slecht nog niet
    Groetjes en tot morgen,
    Meester Joeri

    13-10-2009 om 19:23 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
    12-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zigge zagge , zigge zagge, hoi, hoi, hoi
    Beste lezer(es),

    Na een deugdoend verlengd weekendje zijn we er weer helemaal klaar voor. Al moet gezegd dat het vandaag weer een dagje was, waar alle plannen (lees lesopdrachten) niet konden uitgevoerd.

    Het begon allemaal deze morgen, na onze tweewekelijkse plons in het zwembad.
    Sommige leerlingen hadden geweldig, met de nadruk op geweldig,hard hun best gedaan om wafels te verkopen. Dat betekende een serieuze telling en invulling van administratie. We hebben momenteel 129 pakken verkocht, wat zeker en vast niet slecht is.
    Toch zou ik nog eens graag langs deze weg een warme oproep doen om er voor te zorgen dat iedereen een 10tal pakken verkocht heeft.
    Gevolg van deze enorme opbrengst was dat de rekenles herleid werd tot een minimum.
    Na de middag stond het veertiendaags leesuurtje op het programma. Hier bestonden ook nog een aantal onzekerheden rond, die vandaag zijn uitgeklaard.
    Aangezien de leerlingen om de twee weken een leesuurtje hebben, nemen ze twee boekjes mee naar huis. ( Deze afspraak geldt alleen voor de leerlingen onder avi 9). U als leesvriend(in) zorgt ervoor dat uw kind minstens 5 x per week luidop leest. Probeer er toch een beetje op toe te zien dat dit goed opgevolgd wordt.
    Na het leesuurtje was het tijd voor de aangekondigde toets taal over zegswijzen omtrent "huis".
    De afsluiter voor de dag was het voorbereiden van de begrijpend lezen tekst voor morgen, met als titel "Spinnen".
    Ben er van overtuigd dat er enkelingen onder jullie alleen al bij het lezen van het woord 'spinnen' al koude rillingen krijgen.
    Ik zou zeggen lees dan maar eens aandachtig met uw kind de tekst mee en wie weet wordt uw angst wel overwonnen.
    Agenda:
    taak: taal: voorbereiden tekst ' Spinnen' 13/10
    lessen: taal: blz 11 13/10
                      blz 20-21-22 14/10
                      blz 16 15/10
                      blz 26-27 16/10
    niet vergeten: boek(jes) lezen! Toetsen!

    De kinderen hebben hun werkschrift van taal mee naar huis gekregen, omdat ze moeten leren op blz 11. Dit betekent dat de vragen van begrijpend lezen van morgen ook in de schrift staan. Hoop dat jullie eerlijkheid en fair play hoog in het vaandel dragen en de leerlingen verbieden naar de vraagjes te kijken. Waarvoor oprechte dank!

    Morgen wordt er ook gestart met de aanbreng van het cijferend delen (ook wel staartdelingen genoemd!)
    Geen foto's vandaag, want de batterijen van het fototoestel waren plat.
    Toch voor de liefhebbers nog een geweldige foto!
    Tot morgen,
    Meester Joeri

    12-10-2009 om 17:40 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (3 Stemmen)
    08-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het weekend is begonnen.
    Beste lezer(es),

    Hier zijn we dan met het laatste verslagje van de week. Voor de mensen die nog niet op de hoogte waren, gisteren geen weblog omwille van een verjaardagsfeestje van mijn oudste zoontje Jarne.
    Ook vandaag zal de blog relatief kort zijn, omdat onze dag zeer kort kan worden samengevat.

    In de voormiddag hebben we voor de speeltijd les 10 van blok 2 afgewerkt, kort opgefrist wat de 2 basisdelen van een zin zijn en tot slot mochten de kinderen een herfsttekening maken. Deze herfsttekening kan uitgekozen worden om op de uitnodiging van het herfstrestaurant van onze school te staan. Dit zal plaatsvinden in het weekend van 21 en 22 november. Uiteraard wil ik u op deze manier al vriendelijk uitnodigen op deze festiviteit.

    Na de middag hebben we de mooie, doch voor de kinderen iets te langdurige, film over de goede werken die pater Damiaan op het eiland Molokai heeft verwezenlijkt bekeken.
    Het einde van de film betekende ook het einde van de dag.
    Agenda:
    taak: Godsdienst: Tijdlijn Damiaan zie werkblad 12/10
    lessen: taal: werkschrift blz 14-15  12/10
                                         blz 11       13/10
                                         blz 21-22 14/10
                                         blz 16       15/10
                                         blz 26-27 16/10
    niet vergeten: Wafels, toetsen, zwemmen

    Even verduidelijken, voor de godsdiensttaak verwijs ik naar het artikel van eergisteren waar alles nog eens staat uitgelegd.
    Binnen enkele weken wordt het eerste rapportje van uw dochter/zoon uitgereikt en daardoor gaat de intensiteit van toetsen eventjes omhoog. De leerlingen hebben deze voormiddag samen met mij alles overlopen, wat ze moeten kennen in de taalschrift. In principe mag er dus geen probleem zijn. De te leren leerstof per dag, is ook gerust te doen.
    Een goede planning zorgt voor tijdig beginnen aan het werk.

    De wafelverkoop is ook gestart zoals u waarschijnlijk al gemerkt. De directeur probeert in de vorm van een competitiesysteem de leerlingen extra te motiveren om er vol voor te gaan. Nu ik kan, wat dat betreft, al een serieus palmares voorleggen. De klassen waar ik les aangaf gedurende de jaren hadden meestal het meeste pakken verkocht van hun leerjaar. Dat stond dan garant voor een klasfeestje aangeboden door de directeur.
    Daarom een warm pleidooi voor het verkopen van wafels. Na zovele jaren zijn we overgestapt naar een nieuwe leverancier die lekkere chocoladewafels en de traditionele wafels aanbiedt om aan de mensen te verkopen.
    Ik zou toch graag willen proberen om elke leerling(e) van de klas een 10tal pakken te laten verkopen. Meer mag natuurlijk ook! 
    Dus doe jullie best!
    Prettig weekend iedereen en tot de maandag!
    Groetjes meester Joeri

    08-10-2009 om 18:23 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (4 Stemmen)
    06-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De aarde is rond
    Goedenavond beste lezer(es),

    Desondanks het slechte weer een prachtige voormiddag gehad, waar de leerlingen zeer gemotiveerd en geconcentreerd gewerkt hebben. Gevolgd door een namiddag om snel te vergeten. Ik verduidelijk:

    Door de festiviteiten van gisteren zijn er een aantal lessen die gisteren gepland stonden, niet gegeven. Vandaar dat we deze morgen les 7 en les 8 van blok 2 hebben doorworsteld. Het principe was eenvoudig. Quasi alle oefeningen zijn aan bord gepasseerd met de nodige uitleg, zodat de leerlingen om 10 voor 10 klaar waren om zelfstandig aan het werk te gaan. De opdracht voor hen was duidelijk! Hoe meer je in de klas afwerkte, hoe minder huiswerk 's avonds.
    Iedereen heeft alleszins les 7 afgewerkt.

    Na de kleine speeltijd stond het half uurtje lezen centraal. Met eerst een aantal kinderen,die luidop gelezen hebben voor punten, gevolgd door de effectieve begrijpend lezentoets in onze werkschrift.
    Een toffe collega had via email een leuke powerpoint presentatie van het leven van Damiaan doorgestuurd en die hebben we dan ook samen in de klas bekeken. In twee groepen weliswaar, want 25 leerlingen rond een computerscherm was iets teveel van het goede.

    De stortbuien in de middagspeeltijd hadden de leerlingen duidelijk geen deugd gedaan. Ze kwamen allemaal zeer onrustig de klas binnen en zo is het heel de namiddag geweest.
    De taalles dat ging nog net, maar de W.O.- les  rond de herfst was een heuse boksmatch tussen de klas en mezelf.
    Er zijn zo van die dagen zekers...
    Agenda:
    taak: rekenen: blok 2 les 8 afwerken 7/10
            Godsdienst: Damiaan tijdlijn zie werkblad 12/10
    lessen: taal: woordpakket1,2,3 en 4 + herhalingsles 1 7/10
    niet vergeten: stuk fruit

    Voor Godsdienst moet de leerlingen de tijdlijn van pater Damiaan aanvullen. Zij hebben op hun werkblaadje een internetsite adres staan, waar ze al hun gegevens moeten opzoeken. Aan de achterzijde van het werkblad staan een aantal kolommen getekend, waar sommige kolommen in het vetgedrukt staan. In de vetgedrukte kolommen moet je steeds een jaartal schrijven, in de andere kolom wat er toen met Damiaan gebeurde. Alle informatie en ik herhaal alle informatie hierover vind je terug op de site van het werkblad.

    Fruit: de school heeft, net zoals in de brief vermeld staat, steeds belang gehecht aan gezond eten. Tutti frutti was daar één van. Omwille van administratieve redenen bieden we geen fruit meer aan op school. Toch blijft woensdag onze vaste fruitdag. De bedoeling is dat de kinderen op woensdag allemaal een stuk fruit meebrengen ( en dit elke woensdag!)
    De leerkrachten zullen zeker en vast het goede voorbeeld geven.

    Als afsluiter een aantal foto's uit de wo les, waar de seizoenen verklaard worden a.d.h.v wereldbol en bureaulamp (zon)
    Nog een prettige avond verder,
    Meester Joeri






    06-10-2009 om 19:10 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    05-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag van de leerkracht

    Beste lezer(es),

    5 oktober is al een tijdje vastgelegd als internationale dag van de leerkracht. Op die dag worden de juffen en meesters in de bloemetjes gezet. Vandaag was het niet anders! Elke leerkracht heeft een leuke verrassing gekregen van de directie en een aantal ouders is tijdens de voormiddagspeeltijd komen toezicht houden. Zo konden de leerkrachten genieten van een kopje koffie en pralines.
    Bedankt allemaal hiervoor!

    Door de festiviteiten zijn we pas van start kunnen gaan om half tien. De les wiskunde bestond uit een een fietstraject en uit een lijngrafiek. De leerlingen moesten hier verschillende opdrachten rond uitvoeren. Berekenen van de werkelijke afstand, de tijdsduur, gemiddelde snelheid a.d.h.v. een verhoudingstabel, ... Hun huistaak vandaag bestaat trouwens uit herhalen van de les rekenen van deze voormiddag.
    De kids kregen na de speeltijd nog de nieuwe tekst voor begrijpend lezen, die ze thuis ook nog verder moeten voorbereiden.
    Na de de regenachtige middagspeeltijd kregen de leerlingen een luistertoets op het bord gegooid. Die was niet van de poes. Routes tekenen op een plattegrond a.d.h.v. instructies is geen eenvoudige opdracht.

    Pater Damiaan is de persoon die deze week centraal staat. Vandaag hebben de kinderen eerst verteld over het nieuws dit weekend en heb ik aangevuld met de achtergrondgeschiedenis van Jozef De Veuster.

    Agenda:
    taak: rekenen: werkblad + lesboek blz 14 6/10
    lessen: taal: 'stille sluiptocht' voorbereiden 6/10
              woordpakket1,2,3 en 4 herhalingsles 5 7/10

    Mag ik er toch nog even de aandacht op vestigen dat de woordpakketherhaling hoofdzakelijke geleerd moet worden in het grote spelwegschrift. Verschillende oefeningen ( zoals de rebussen, ... ) komen gelijkaardig op de toets van woensdag.

    Tot slot, nog een toost op alle leerkrachten! Santé en tot morgen!

    05-10-2009 om 17:13 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (4 Stemmen)
    02-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.i can't wait for the weekend to begin
    Goedenamiddag beste sportliefheb(b)(st)ers,

    Altijd veruit het plezantste artikel van de week om te schrijven, het artikel van de vrijdag.
    Ik denk dat de rede waarom wel overduidelijk is!

    Deze morgen les 5 van rekenen verder afgewerkt. Vastgesteld dat er toch nog een aantal leerlingen problemen hebben met het cijferend aftrekken en hen proberen wijs te maken wat bruto-netto-tarra allemaal inhoudt.
    De taalles bestond uit (h)erkennen van meedelende, vragende en bevelende zinnen en er zelf een aantal hilarische bedenken.
    De centrale figuur binnen de godsdienstles was Mozes, waar we zijn verhaal a.d.h.v. prenten verder aan het ontdekken zijn.
    We hebben ook kort gesproken over en rond pater "Damiaan", die volgende week zondag heilig verklaard wordt.
    De kinderen hebben als opdracht meegekregen om het nieuws rond "Damiaan" toch een beetje op te volgen.

    Na de serieus uitgelopen middagspeeltijd door frietjes voor vestigingsplaats 1 en de kleuters zijn de kids gaan proeven afleggen bij juffrouw Dorien.
    Juffrouw Dorien wist mij te vertellen dat er een aantal meisjes en jongens hun turnzak niet meehadden. Sommigen onder ons hadden het in de turnles ook moeilijk met luisteren. Zou dit betekenen dat er wind op komst is?

    Tot slot van de vrijdagnamiddag hebben we samen enkele verkeersregels overlopen en onze agenda geschreven.

    agenda:
    taak: W.O. de herfst zie zonnestraal nr 3 5/10
    lessen: Taal: woordpakket 1,2,3 en 4 + herhalingsles 7/10
    niet vergeten: nieuws pater Damiaan

    Voor hun huistaak moeten de leerlingen hun ervaringen en gevoelens van onze boswandeling van vorige woensdag terug oprakelen en deze op een leuke manier neerschrijven of kleuren in de Zonnestraal.
    Taal is een herhalingsdictee van alle woordpakketten tot nu toe gedaan en de herhalingsles in het grote spelwegschrift. Woensdag dictee dus. Wil toch ook nog even van het moment gebruik maken om er sterk op aan te dringen dat de leerlingen hun dicteeschriften verbeteren. Van de 25schriften waren er 16 niet in orde. De volgende stap is punten aftrekken van een volgend dictee.

    Zo prettig weekend gewenst aan iedereen,
    Meester Joeri

    02-10-2009 om 16:25 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    01-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Frietjesdag, Frietjesdag

    Goedenamiddag beste lezer(es)

    Wegens tijdsgebrek deze avond al een kort verslagje van de dag.
    Deze morgen hebben we de herhalingsles van spelling afgewerkt, gevolgd door herhaling cijferend vermenigvuldigen.
    Na de speeltijd hebben we keihard in onze taalsignaalwerkschrift gewerkt. De geur van de frietjes deden ons geen deugd... Honger, honger, honger!
    Eindelijk was het zover, de frietjes... mjam, mjam...
    Na de uitstekende frietjes ( bedankt Martine!) hebben we a.d.h.v. (aan de hand van) puzzelstukjes het verhaal van Mozes opgebouwd.
    Als afsluiter van de dag hebben we losse blaadjes in de juiste mappen gestopt en eindelijk eens geknutseld.

    Agenda:
    taak: /
    lessen:/
    niet vergeten: klascd, agenda, toetsen laten tekenen.

    Voila, geen huistaak en geen lessen, ideaal om te supporteren voor de Belgische voetbalploegen deze avond!
    Hieronder enkele foto's tijdens het frietjes eten...
    Groetjes en tot morgen

    Meester Joeri







    01-10-2009 om 15:37 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (3 Stemmen)
    30-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De herfst zien, horen, ruiken, voelen en proeven
    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze morgen onze "schooltaswegzetmoment" begonnen met een liedje van Clouseau. Meer bepaald het omstreden liedje ' leve België'. 
    Los van mijn persoonlijke ideëen omtrent het liedje, moet ik zeggen dat het zeer in de smaak viel bij de kinderen.
    Na ons patriotisch moment zijn we er weer keihard ingevlogen.
    Rekenen met getallen tot 10000, tijdsduur berekenen en rekenverhalen oplossen stonden er op het programma.
    Na de speeltijd stond de grote herhalingsles van spelling op het menu. Aangezien we ook nog het dictee van woordpakket 4 moesten maken, is deze les nog niet volledig afgeraakt.
    Om 11.30 hebben we alle boeken en schriften opgeborgen in de bank en zijn we samen met het andere vierde leerjaar de natuur gaan aanschouwen met al onze zintuigen.
    De komende weken zal er tijdens de W.O. lessen rond en over de herfst gewerkt worden.
    De foto's hieronder moeten enkele sfeermomenten weergeven.
    Agenda:
    taak: Godsdienst: puzzelstukjes uitknippen 1/10
    lessen: /
    niet vergeten: cd lievelingsliedje (2/10), toetsen laten tekenen, morgen geen warme maaltijden, FRIETJES!!!

    Nog een prettige avond gewenst,

    Meester Joeri










    30-09-2009 om 18:13 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 29/11-05/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs