Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    16-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het is weekend, het is weekend
    Goedenamiddag beste lezer(es)

    Een kort maar krachtig verslagje om het weekend in te luiden.
    Het eerste deel van de voormiddag bestond uit het determineren van herfstbladeren a.d.h.v. een computerprogramma. Werken op de laptop, dat vonden de kinderen super.
    Na de kleine speeltijd hebben we ons geconcentreerd op het cijferend delen, nu met een cijfer in het deeltal met rest.
    Als afsluiter van de voormiddag stonden de geprogrammeerde taaltoetsen op het programma.
    De namiddag bestond uit een uurtje lichamelijke inspanningen in de turnles, gevolgd door het schrijven van agenda, overlopen van het verkeersreglement en eindelijk afwerken van de kapstok.
    Agenda:
    taak: Godsdienst: vraagjes 19/10
            rekenen: staartdelingen 19/10
                         contractwerk blok 2 19/10
    lessen: Godsdienst: Damiaan 20/10
              Taal: wp 5 dictee 21/10
              Rekenen: blok 2 toets 20/10
              W.O.: toets bladeren en boslagen 22/10
    Niet vergeten: Wafels, toetsen

    Even verduidelijken, we hebben de toets godsdienst verschoven naar dinsdag omdat de leerlingen zouden kunnen genieten van jaarmarkt Ternat.
    In samenspraak met juffrouw Veerle hebben we besloten om voor W.O. enkel het blaadje over de bladranden en de vruchten en de boslagen te laten studeren tegen donderdag aanstaande.
    Maandag krijgen de leerlingen een correctiebundel van blok 2 en tegen dinsdag moet die verbeterd afgegeven worden.
    Als afsluiter nog een aantal sfeerfoto's tijdens de determinatieles
    Goed weekend en tot schrijfs,
    Meester Joeri






    16-10-2009 om 16:15 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    15-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Arbeiten!
    Gegroet beste lezer(es)

    Deze mooie herfstdag bestond voor ons klasje uit een dagje van hard werk.
    's Ochtends woordpakket 5 afgewerkt, toets taalsystematiek uitgedeeld (veel betere punten nu!) huistaak rekenen gecontroleerd en netjes op het blad geschreven, gevolgd door een nieuwe fase in het " staardelen" nl. één cijfer in het deeltal heeft rest.
    Slechts een drietal oefeningen rond gemaakt, dus morgen verder intensief oefenen. Huistaak voor rekenen zal blaadje staardelingen van gisteren verder afwerken.
    De speeltijd was een welgekomen moment om een frisse, heldere geest te verkrijgen. Dat was nodig, want na de speeltijd stond de taaltoets op het programma. Opnieuw een toets rond taalsystematiek, hopelijk met even goede resultaten als de vorige. Een aantal luisteropdrachten en de begrijpend lezen tekst 'spinnen' op een deftige manier leren samenvatten bracht ons al bij de middag.
    Na de middag stond er spelling op het programma. Woorden met g of ch. Drie bladzijden oefeningen, een mens zou van minder beginnen zweten!!
    De W.O. les bestond uit een kleine voorbereiding voor morgen. De kinderen werden gebrieft hoe zij bladeren van de bomen kunnen determineren en alsdusdanig benoemen. Morgenvroeg komt juffrouw Karen, de juf van ICT, met de laptops en gaan we op deze weg blaadjes determineren. Morgen in het verslag, zeker foto's van.
    Een goed gevulde agenda werd geschreven en de laatste 20 minuten hadden we samen met de leerlingen van 4B een zangstonde.
    Agenda:
    taak: Godsdienst: Damiaan vragenlijst 19/10
            Rekenen: staardelingen  16/10
            Taal: woordpakket 5 in woordpakketschrift schrijven 16/10
    lessen: Godsdienst: Damiaan 19/10
              Taal: blz 26-27  16/10
                      Woordpakket 5 dictee 21/10
              Rekenen: blok 2 toets 20/10
              W.O.: herfst zie wo mapje 22/10
    niet vergeten: toetsen, agenda

    Voor rekenen hebben de leerlingen een ruitjesblad meegekregen. Dit blad moeten ze gebruiken om de onderste oefeningen van hun werkblad te maken. Dat ruitjesblad wordt netjes op de achterkant van het werkblad geplakt. HOU REKENING DAT DE GAATJES NIET WORDEN OVERPLAKT!
    Voor taal wil ik toch nog even benadrukken om er op toe te zien dat dochter/zoonlief de woorden minstens 2x schrijft.
    Bij de vragenlijst Godsdienst staat er een vraag over Damiaan in 2005. Het antwoord hierop is dat Damiaan toen verkozen is tot ' Grootste Belg'. Missionarissen werden uitgestuurd naar gebieden waar veel armoede en miserie was, met als doel deze mensen te helpen op een christelijke manier.
    W.O. de herfst: de leerlingen moeten het blaadje over de seizoenen en de verschillende lagen in het bos studeren. De kans is groot dat het blaadje over de bladdeterminatie ook zal geleerd moeten worden. Daarover morgen meer.

    Zo weeral een dikke boterham, als foto's vandaag de zangstonde!
    Groetjes en tot morgen
    Meester Joeri




    15-10-2009 om 17:22 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    14-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Staartdelingen
    Goedenavond beste lezer(es),

    Na een namiddag van grootouders afzetten aan de luchthaven, de jongste telg laten onderzoeken bij Kind en gezin en een Colruyt bezoek in een andere gemeente omdat de plaatselijke Colruyt dicht is , heb ik eindelijk de tijd om een kort verslagje te schrijven over de woensdagvoormiddag.

    Deze morgen begonnen met een kleine donderpreek, daar zat de toets van taalbeschouwing-taalsystematiek voor iets tussen, om vervolgens de eerste kennismaking met cijferend delen te maken.
    Een drietal oefeningen klassikaal gevolgd door een tweetal oefeningen individueel ( vijf leerlingen maken de oefening aan bord, de rest in haar/zijn kladschrift) Onze maatjes hebben ook een vijftal oefeningen als huistaak mee. Heb de indruk dat de meeste leerlingen er mee weg zijn. Als u toch eventjes tijd vindt om kort te checken of alle oefeningen gemaakt en verbeterd zijn. Ik benadruk toch nog eventjes de eerste vijf en deze worden in de kladschrift of op een kladblaadje gemaakt.
    De taalles stond in teken van woordpakket 5. In dit woordpakket werd er nog eens teruggeblikt naar het zoeken van een pv ( ja-neen vraag) en het onderwerp (wie-wat vraag)
    Nog in de taalles stond de te leren toets op het programma. Omwille van de mindere resultaten stond op deze toets taalsystematiek centraal.
    Mag ik er ook nog even op wijzen dat onze klas cd in gebruik is... Elke morgen bij het ledigen van de boekentassen en iedere avond bij het vullen van de boekentassen wordt er een liedje van de klascd afgespeeld. Zo krijgt elk kind haar/zijn liedje te horen.

    agenda:
    taak: Godsdienst: vragen Damiaan 19/10
            Rekenen: staartdelingen  15/10
    lessen: Godsdienst: Damiaan 19/10
              Rekenen: toets blok 2 20/10
              Taal: blz 16 15/10
                      blz 26-27 16/10
    niet vergeten: toetsen laten tekenen

    Als afsluiter enkele geconcentreerde blikjes tijdens de taaltoets...
    Tot morgen,
    meester Joeri




    14-10-2009 om 18:27 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het weerstation

    Gegroet beste lezer(es),

    Deze voormiddag gestart met het jaarlijks multidisciplinair overleg (kortweg MDO), waar juffrouw Greet ( De zorgleerkracht), Christel ( CLB) en ikzelf een aantal "probleem"gevallen uit onze klas hebben besproken.
    Tijdens dit overleg werden de leerlingen opgevangen door de zorgjuffrouw van V1 juf Martine.
    De kinderen moesten tijdens mijn afwezigheid werken aan hun contractwerk. Door het langer dan verwacht afwezig zijn van mezelf, hadden een aantal kinderen het contractwerk reeds afgewerkt.
    De taalles werd gevuld met het afnemen van de begrijpend lezen toets en de toets omtrent taalbeschouwing.

    Na de middag hebben we de laatste hand gelegd aan het lessenpakket rond pater Damiaan. De kinderen hebben een reeks vragen gekregen, die ze kunnen beantwoorden aan de hand van de bundels over onze heilige.
    We, juf Veerle en ikzelf, passen dezelfde manier toe als bij W.O. " De school van toen", met dit verschil dat de leerlingen zelf op zoek moeten gaan en de pagina's niet op voorhand meer worden gegeven.
    Maandag 19 oktober wordt van de leerstof over pater Damiaan een toets afgenomen en het spreekt vanzelf als de vragen goed worden beantwoord en gestudeerd, dat de resultaten evenredig zullen zijn.

    De rest van de namiddag hebben we gesproken over het W.O. thema ' De herfst'. Eerst alles omtrent  " weer " besproken. ( De leerlingen starten vanaf maandag met het noteren van de temperatuur, windrichting, neerslag, bewolking, ... . Ze baseren zich op een echt digitaal weerstation en een buitenthermometer!)
    Nadien werden de verschillende lagen in een bos ( bodemlaag, kruidenlaag, struiklaag en boomlaag) door de "prachtige" tekening van een bos op het bord van mezelf, aan de leerlingen uitgelegd.

    In al het enthousiasme hadden we de tijd uit het oog verloren en hebben we snel, snel de agenda moeten invullen. Dus de kans is groot, dat er een aantal leerlingen niet mee naar huis hebben wat ze moeten meehebben.

    Agenda:
    taak: Godsdienst: Damiaan vragen 19/10
            Rekenen: contractwerk blok 2 19/10
    lessen: Godsdienst: Damiaan 19/10
              Rekenen: toets blok 2 20/10
              Taal: blz 20-21-22 14/10
                      blz 16            15/10
                      blz 26-27      16/10
    Niet vergeten: geld wafels, stukje fruit
     
    Hieronder mijn tekening op het bord, toch zo slecht nog niet
    Groetjes en tot morgen,
    Meester Joeri

    13-10-2009 om 19:23 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
    12-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zigge zagge , zigge zagge, hoi, hoi, hoi
    Beste lezer(es),

    Na een deugdoend verlengd weekendje zijn we er weer helemaal klaar voor. Al moet gezegd dat het vandaag weer een dagje was, waar alle plannen (lees lesopdrachten) niet konden uitgevoerd.

    Het begon allemaal deze morgen, na onze tweewekelijkse plons in het zwembad.
    Sommige leerlingen hadden geweldig, met de nadruk op geweldig,hard hun best gedaan om wafels te verkopen. Dat betekende een serieuze telling en invulling van administratie. We hebben momenteel 129 pakken verkocht, wat zeker en vast niet slecht is.
    Toch zou ik nog eens graag langs deze weg een warme oproep doen om er voor te zorgen dat iedereen een 10tal pakken verkocht heeft.
    Gevolg van deze enorme opbrengst was dat de rekenles herleid werd tot een minimum.
    Na de middag stond het veertiendaags leesuurtje op het programma. Hier bestonden ook nog een aantal onzekerheden rond, die vandaag zijn uitgeklaard.
    Aangezien de leerlingen om de twee weken een leesuurtje hebben, nemen ze twee boekjes mee naar huis. ( Deze afspraak geldt alleen voor de leerlingen onder avi 9). U als leesvriend(in) zorgt ervoor dat uw kind minstens 5 x per week luidop leest. Probeer er toch een beetje op toe te zien dat dit goed opgevolgd wordt.
    Na het leesuurtje was het tijd voor de aangekondigde toets taal over zegswijzen omtrent "huis".
    De afsluiter voor de dag was het voorbereiden van de begrijpend lezen tekst voor morgen, met als titel "Spinnen".
    Ben er van overtuigd dat er enkelingen onder jullie alleen al bij het lezen van het woord 'spinnen' al koude rillingen krijgen.
    Ik zou zeggen lees dan maar eens aandachtig met uw kind de tekst mee en wie weet wordt uw angst wel overwonnen.
    Agenda:
    taak: taal: voorbereiden tekst ' Spinnen' 13/10
    lessen: taal: blz 11 13/10
                      blz 20-21-22 14/10
                      blz 16 15/10
                      blz 26-27 16/10
    niet vergeten: boek(jes) lezen! Toetsen!

    De kinderen hebben hun werkschrift van taal mee naar huis gekregen, omdat ze moeten leren op blz 11. Dit betekent dat de vragen van begrijpend lezen van morgen ook in de schrift staan. Hoop dat jullie eerlijkheid en fair play hoog in het vaandel dragen en de leerlingen verbieden naar de vraagjes te kijken. Waarvoor oprechte dank!

    Morgen wordt er ook gestart met de aanbreng van het cijferend delen (ook wel staartdelingen genoemd!)
    Geen foto's vandaag, want de batterijen van het fototoestel waren plat.
    Toch voor de liefhebbers nog een geweldige foto!
    Tot morgen,
    Meester Joeri

    12-10-2009 om 17:40 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (3 Stemmen)
    08-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het weekend is begonnen.
    Beste lezer(es),

    Hier zijn we dan met het laatste verslagje van de week. Voor de mensen die nog niet op de hoogte waren, gisteren geen weblog omwille van een verjaardagsfeestje van mijn oudste zoontje Jarne.
    Ook vandaag zal de blog relatief kort zijn, omdat onze dag zeer kort kan worden samengevat.

    In de voormiddag hebben we voor de speeltijd les 10 van blok 2 afgewerkt, kort opgefrist wat de 2 basisdelen van een zin zijn en tot slot mochten de kinderen een herfsttekening maken. Deze herfsttekening kan uitgekozen worden om op de uitnodiging van het herfstrestaurant van onze school te staan. Dit zal plaatsvinden in het weekend van 21 en 22 november. Uiteraard wil ik u op deze manier al vriendelijk uitnodigen op deze festiviteit.

    Na de middag hebben we de mooie, doch voor de kinderen iets te langdurige, film over de goede werken die pater Damiaan op het eiland Molokai heeft verwezenlijkt bekeken.
    Het einde van de film betekende ook het einde van de dag.
    Agenda:
    taak: Godsdienst: Tijdlijn Damiaan zie werkblad 12/10
    lessen: taal: werkschrift blz 14-15  12/10
                                         blz 11       13/10
                                         blz 21-22 14/10
                                         blz 16       15/10
                                         blz 26-27 16/10
    niet vergeten: Wafels, toetsen, zwemmen

    Even verduidelijken, voor de godsdiensttaak verwijs ik naar het artikel van eergisteren waar alles nog eens staat uitgelegd.
    Binnen enkele weken wordt het eerste rapportje van uw dochter/zoon uitgereikt en daardoor gaat de intensiteit van toetsen eventjes omhoog. De leerlingen hebben deze voormiddag samen met mij alles overlopen, wat ze moeten kennen in de taalschrift. In principe mag er dus geen probleem zijn. De te leren leerstof per dag, is ook gerust te doen.
    Een goede planning zorgt voor tijdig beginnen aan het werk.

    De wafelverkoop is ook gestart zoals u waarschijnlijk al gemerkt. De directeur probeert in de vorm van een competitiesysteem de leerlingen extra te motiveren om er vol voor te gaan. Nu ik kan, wat dat betreft, al een serieus palmares voorleggen. De klassen waar ik les aangaf gedurende de jaren hadden meestal het meeste pakken verkocht van hun leerjaar. Dat stond dan garant voor een klasfeestje aangeboden door de directeur.
    Daarom een warm pleidooi voor het verkopen van wafels. Na zovele jaren zijn we overgestapt naar een nieuwe leverancier die lekkere chocoladewafels en de traditionele wafels aanbiedt om aan de mensen te verkopen.
    Ik zou toch graag willen proberen om elke leerling(e) van de klas een 10tal pakken te laten verkopen. Meer mag natuurlijk ook! 
    Dus doe jullie best!
    Prettig weekend iedereen en tot de maandag!
    Groetjes meester Joeri

    08-10-2009 om 18:23 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (4 Stemmen)
    06-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De aarde is rond
    Goedenavond beste lezer(es),

    Desondanks het slechte weer een prachtige voormiddag gehad, waar de leerlingen zeer gemotiveerd en geconcentreerd gewerkt hebben. Gevolgd door een namiddag om snel te vergeten. Ik verduidelijk:

    Door de festiviteiten van gisteren zijn er een aantal lessen die gisteren gepland stonden, niet gegeven. Vandaar dat we deze morgen les 7 en les 8 van blok 2 hebben doorworsteld. Het principe was eenvoudig. Quasi alle oefeningen zijn aan bord gepasseerd met de nodige uitleg, zodat de leerlingen om 10 voor 10 klaar waren om zelfstandig aan het werk te gaan. De opdracht voor hen was duidelijk! Hoe meer je in de klas afwerkte, hoe minder huiswerk 's avonds.
    Iedereen heeft alleszins les 7 afgewerkt.

    Na de kleine speeltijd stond het half uurtje lezen centraal. Met eerst een aantal kinderen,die luidop gelezen hebben voor punten, gevolgd door de effectieve begrijpend lezentoets in onze werkschrift.
    Een toffe collega had via email een leuke powerpoint presentatie van het leven van Damiaan doorgestuurd en die hebben we dan ook samen in de klas bekeken. In twee groepen weliswaar, want 25 leerlingen rond een computerscherm was iets teveel van het goede.

    De stortbuien in de middagspeeltijd hadden de leerlingen duidelijk geen deugd gedaan. Ze kwamen allemaal zeer onrustig de klas binnen en zo is het heel de namiddag geweest.
    De taalles dat ging nog net, maar de W.O.- les  rond de herfst was een heuse boksmatch tussen de klas en mezelf.
    Er zijn zo van die dagen zekers...
    Agenda:
    taak: rekenen: blok 2 les 8 afwerken 7/10
            Godsdienst: Damiaan tijdlijn zie werkblad 12/10
    lessen: taal: woordpakket1,2,3 en 4 + herhalingsles 1 7/10
    niet vergeten: stuk fruit

    Voor Godsdienst moet de leerlingen de tijdlijn van pater Damiaan aanvullen. Zij hebben op hun werkblaadje een internetsite adres staan, waar ze al hun gegevens moeten opzoeken. Aan de achterzijde van het werkblad staan een aantal kolommen getekend, waar sommige kolommen in het vetgedrukt staan. In de vetgedrukte kolommen moet je steeds een jaartal schrijven, in de andere kolom wat er toen met Damiaan gebeurde. Alle informatie en ik herhaal alle informatie hierover vind je terug op de site van het werkblad.

    Fruit: de school heeft, net zoals in de brief vermeld staat, steeds belang gehecht aan gezond eten. Tutti frutti was daar één van. Omwille van administratieve redenen bieden we geen fruit meer aan op school. Toch blijft woensdag onze vaste fruitdag. De bedoeling is dat de kinderen op woensdag allemaal een stuk fruit meebrengen ( en dit elke woensdag!)
    De leerkrachten zullen zeker en vast het goede voorbeeld geven.

    Als afsluiter een aantal foto's uit de wo les, waar de seizoenen verklaard worden a.d.h.v wereldbol en bureaulamp (zon)
    Nog een prettige avond verder,
    Meester Joeri






    06-10-2009 om 19:10 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    05-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag van de leerkracht

    Beste lezer(es),

    5 oktober is al een tijdje vastgelegd als internationale dag van de leerkracht. Op die dag worden de juffen en meesters in de bloemetjes gezet. Vandaag was het niet anders! Elke leerkracht heeft een leuke verrassing gekregen van de directie en een aantal ouders is tijdens de voormiddagspeeltijd komen toezicht houden. Zo konden de leerkrachten genieten van een kopje koffie en pralines.
    Bedankt allemaal hiervoor!

    Door de festiviteiten zijn we pas van start kunnen gaan om half tien. De les wiskunde bestond uit een een fietstraject en uit een lijngrafiek. De leerlingen moesten hier verschillende opdrachten rond uitvoeren. Berekenen van de werkelijke afstand, de tijdsduur, gemiddelde snelheid a.d.h.v. een verhoudingstabel, ... Hun huistaak vandaag bestaat trouwens uit herhalen van de les rekenen van deze voormiddag.
    De kids kregen na de speeltijd nog de nieuwe tekst voor begrijpend lezen, die ze thuis ook nog verder moeten voorbereiden.
    Na de de regenachtige middagspeeltijd kregen de leerlingen een luistertoets op het bord gegooid. Die was niet van de poes. Routes tekenen op een plattegrond a.d.h.v. instructies is geen eenvoudige opdracht.

    Pater Damiaan is de persoon die deze week centraal staat. Vandaag hebben de kinderen eerst verteld over het nieuws dit weekend en heb ik aangevuld met de achtergrondgeschiedenis van Jozef De Veuster.

    Agenda:
    taak: rekenen: werkblad + lesboek blz 14 6/10
    lessen: taal: 'stille sluiptocht' voorbereiden 6/10
              woordpakket1,2,3 en 4 herhalingsles 5 7/10

    Mag ik er toch nog even de aandacht op vestigen dat de woordpakketherhaling hoofdzakelijke geleerd moet worden in het grote spelwegschrift. Verschillende oefeningen ( zoals de rebussen, ... ) komen gelijkaardig op de toets van woensdag.

    Tot slot, nog een toost op alle leerkrachten! Santé en tot morgen!

    05-10-2009 om 17:13 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (4 Stemmen)
    02-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.i can't wait for the weekend to begin
    Goedenamiddag beste sportliefheb(b)(st)ers,

    Altijd veruit het plezantste artikel van de week om te schrijven, het artikel van de vrijdag.
    Ik denk dat de rede waarom wel overduidelijk is!

    Deze morgen les 5 van rekenen verder afgewerkt. Vastgesteld dat er toch nog een aantal leerlingen problemen hebben met het cijferend aftrekken en hen proberen wijs te maken wat bruto-netto-tarra allemaal inhoudt.
    De taalles bestond uit (h)erkennen van meedelende, vragende en bevelende zinnen en er zelf een aantal hilarische bedenken.
    De centrale figuur binnen de godsdienstles was Mozes, waar we zijn verhaal a.d.h.v. prenten verder aan het ontdekken zijn.
    We hebben ook kort gesproken over en rond pater "Damiaan", die volgende week zondag heilig verklaard wordt.
    De kinderen hebben als opdracht meegekregen om het nieuws rond "Damiaan" toch een beetje op te volgen.

    Na de serieus uitgelopen middagspeeltijd door frietjes voor vestigingsplaats 1 en de kleuters zijn de kids gaan proeven afleggen bij juffrouw Dorien.
    Juffrouw Dorien wist mij te vertellen dat er een aantal meisjes en jongens hun turnzak niet meehadden. Sommigen onder ons hadden het in de turnles ook moeilijk met luisteren. Zou dit betekenen dat er wind op komst is?

    Tot slot van de vrijdagnamiddag hebben we samen enkele verkeersregels overlopen en onze agenda geschreven.

    agenda:
    taak: W.O. de herfst zie zonnestraal nr 3 5/10
    lessen: Taal: woordpakket 1,2,3 en 4 + herhalingsles 7/10
    niet vergeten: nieuws pater Damiaan

    Voor hun huistaak moeten de leerlingen hun ervaringen en gevoelens van onze boswandeling van vorige woensdag terug oprakelen en deze op een leuke manier neerschrijven of kleuren in de Zonnestraal.
    Taal is een herhalingsdictee van alle woordpakketten tot nu toe gedaan en de herhalingsles in het grote spelwegschrift. Woensdag dictee dus. Wil toch ook nog even van het moment gebruik maken om er sterk op aan te dringen dat de leerlingen hun dicteeschriften verbeteren. Van de 25schriften waren er 16 niet in orde. De volgende stap is punten aftrekken van een volgend dictee.

    Zo prettig weekend gewenst aan iedereen,
    Meester Joeri

    02-10-2009 om 16:25 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    01-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Frietjesdag, Frietjesdag

    Goedenamiddag beste lezer(es)

    Wegens tijdsgebrek deze avond al een kort verslagje van de dag.
    Deze morgen hebben we de herhalingsles van spelling afgewerkt, gevolgd door herhaling cijferend vermenigvuldigen.
    Na de speeltijd hebben we keihard in onze taalsignaalwerkschrift gewerkt. De geur van de frietjes deden ons geen deugd... Honger, honger, honger!
    Eindelijk was het zover, de frietjes... mjam, mjam...
    Na de uitstekende frietjes ( bedankt Martine!) hebben we a.d.h.v. (aan de hand van) puzzelstukjes het verhaal van Mozes opgebouwd.
    Als afsluiter van de dag hebben we losse blaadjes in de juiste mappen gestopt en eindelijk eens geknutseld.

    Agenda:
    taak: /
    lessen:/
    niet vergeten: klascd, agenda, toetsen laten tekenen.

    Voila, geen huistaak en geen lessen, ideaal om te supporteren voor de Belgische voetbalploegen deze avond!
    Hieronder enkele foto's tijdens het frietjes eten...
    Groetjes en tot morgen

    Meester Joeri







    01-10-2009 om 15:37 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (3 Stemmen)
    30-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De herfst zien, horen, ruiken, voelen en proeven
    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze morgen onze "schooltaswegzetmoment" begonnen met een liedje van Clouseau. Meer bepaald het omstreden liedje ' leve België'. 
    Los van mijn persoonlijke ideëen omtrent het liedje, moet ik zeggen dat het zeer in de smaak viel bij de kinderen.
    Na ons patriotisch moment zijn we er weer keihard ingevlogen.
    Rekenen met getallen tot 10000, tijdsduur berekenen en rekenverhalen oplossen stonden er op het programma.
    Na de speeltijd stond de grote herhalingsles van spelling op het menu. Aangezien we ook nog het dictee van woordpakket 4 moesten maken, is deze les nog niet volledig afgeraakt.
    Om 11.30 hebben we alle boeken en schriften opgeborgen in de bank en zijn we samen met het andere vierde leerjaar de natuur gaan aanschouwen met al onze zintuigen.
    De komende weken zal er tijdens de W.O. lessen rond en over de herfst gewerkt worden.
    De foto's hieronder moeten enkele sfeermomenten weergeven.
    Agenda:
    taak: Godsdienst: puzzelstukjes uitknippen 1/10
    lessen: /
    niet vergeten: cd lievelingsliedje (2/10), toetsen laten tekenen, morgen geen warme maaltijden, FRIETJES!!!

    Nog een prettige avond gewenst,

    Meester Joeri










    30-09-2009 om 18:13 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    29-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nu dan toch de foto!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Technische storing, ik hoop dat we hier meer succes hebben met de foto!

    29-09-2009 om 17:26 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (4 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Walk like an egyptian
    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze morgen na het ophalen van de verschillende interviews en andere contractwerken zijn we gestart met het verbeteren van ons huiswerk.
    Een aantal leerlingen bleek dit, net als de correctie van het contractwerk, niet gemaakt te hebben. Foei! Foei!
    Aangezien de eerste oefeningen in onze rekenschrift overeenstemden met wat we gisteren geleerd hadden mochten de kinderen dit zelfstandig oplossen.
    De rest van de les hebben we klassikaal gemaakt. Ik heb de leerlingen voor de keuze gesteld 8 optelcijferoefeningen afwerken in de klas of meenemen als huiswerk. Het besluit was unaniem , afwerken in de klas.
    Omstreeks kwart voor elf zijn we dan aan de toets van Godsdienst begonnen. Een aantal leerlingen trok groen weg bij het lezen van de laatste vraag: " Wat is chrisma?"
    Dit woord stond niet bij de te leren leerstof, maar is wel een drietal keer uitgelegd tijdens de lessen. Aandachtig zijn tijdens de les, heeft dus altijd voordelen!
    Lukas had in zijn playmobil speelgoed alle draagbare attributen rond Egypte gezocht en meegebracht naar school.
    Hierdoor konden onze kids zeer aanschouwelijk waarnemen hoe het er in het oude Egypte aan toe ging.
    Na de middag stond er een serieuze blok taal op het programma. Begrijpend lezen met als onderwerp 'Krantenkoppen', gevolgd door taalbeschouwing 'zinnen en zinsdelen'
    Het laatste deel van de dinsdag bestond uit het schrijven van de agenda en de afronding van het W.O.onderwerp ' Hefbomen'. Ik had vorige week in de klas een toestel dat kurken in een fles stopt geplaatst en de kinderen waren natuurlijk razend benieuwd naar de functie ervan.
    Hun nieuwsgierigheid is daarstraks bevredigd, want ze kregen een demonstratie kurkenstoppen en natuurlijk ook uithalen.
    En neen beste ouders, de fles was niet vol... ik had een lege fles meegebracht!
    agenda:
    taak: Godsdienst: puzzelstukjes uitknippen 01/10
    lessen: Taal: woordpakket 4 dictee 30/09
    Niet vergeten: lievelingsliedje op cd, + naam + nummertje 02/10
                          Frietenbak 2euro 30/09

    Als afsluiter een sfeerfoto uit het oude Egypte
    Groetjes en tot morgen,
    Meester Joeri






    29-09-2009 om 17:24 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    28-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.jodelen, jodelen
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    De maandag zit er weer al op. Een rustig dagje om de week te beginnen.
    Om 9.15 lagen jullie schatten al te plonsen in het zwembad. ( Foto's verderop in het verslagje) Na het geplons en het nodige droogschrobben waren we juist op de tijd voor de ochtendspeeltijd.
    De wiskundeles bestond uit tellen tot 10 000 op 2 werkblaadjes met verschillende oefeningen erop.
    Na de middagspeeltijd stond voor de eerste keer dit schooljaar niveaulezen op het programma. De leerlingen kregen uitleg over de werking en de plaats waar( welke klas) zij om de 14dagen moeten lezen.
    Voor onze klas is dat evenvoudig te onthouden, als we zwemmen hebben hebben we ook niveaulezen.
    Het laatste lesuur voor de speeltijd werd gespendeerd aan de toets W.O.
    De agenda schreven we na de kleine speeltijd en als afsluiter en tevens ook slot ( en dit op grote vraag van de kinderen) van de lessenreeks ' de school van toen' keken we naar het laatste deel van de Witte.
    Agenda:
    taak: rekenen: tellen tot 10000 zie werkblaadjes 29/09
    lessen: godsdienst: symbolen 29/09
              taal: woordpakket 4 dictee 30/09
    niet vergeten: lievelingsliedje op cd, naam en het nummertje 02/10

    Even verduidelijken. Meester Pascal heeft in het begin van het schooljaar gevraagd om voor elke klas een klascd te maken. Zoals jullie misschien al weten, mogen de kinderen op vrijdagmiddag muziek beluisteren op de speelplaats. Om niet steeds hetzelfde genre te horen, zijn we op het idee gekomen om een klascd te maken waar elke leerling(e) zijn/haar favoriet liedje mag plaatsen.
    Eerlijk gezegd is die klas cd een beetje uit mijn gedachten gegaan, vandaar de late oproep.
    Mag ik er toch nog eens opdrukken dat het de originele cd moet zijn, hun naam en het nummertje dat op de cd moet komen. Alvast bedankt voor de medewerking.
    Zoals beloofd hier een aantal sfeerfoto's van in het zwembad.
    Tot morgen,
    meester Joeri








    28-09-2009 om 16:56 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (28 Stemmen)
    25-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Als het zonnetje schijnt, ...
    Goedenamiddag beste lezer(es)

    Vandaag een dagverslagje dat heel kort zal zijn.
    Deze ochtend zijn we begonnen met wiskunde en we zijn de voormiddag geëindigd met wiskunde.
    Eerst de signaleringstoets van rekenen, gevolgd door de niveautest van rekenen.
    Na de middag hebben de leerlingen extra mogen genieten van het mooie weer en tot slot hebben ze geturnd.

    Agenda voor 25 september 2009:
    Taak: interview grootouders 28/09
    Lessen: W.O. toets van alle vragen 28/09
              Godsdienst: toets symbolen blz 2-4-5 29/09
    Niet vergeten: zwemmen

    Er staat dit weekend niet veel op het programma, dus geniet allemaal maar lekker van het laatste zonnetje...
    Maar toch W.O. grondig studeren.

    Groetjes en prettig weekend,
    Meester Joeri

                                                                                      Garfield

    25-09-2009 om 16:10 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (4 Stemmen)
    24-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.scholenveldloop 2009

    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Vandaag was het scholenveldloopdag. Alle dagen van de week is het al schitterend weer geweest, deze voormiddag regen.
    Niets aan te doen, een atleet kan veel verdragen.
    De sportievelingen werden verondersteld toertjes rond het kasteel te lopen en dit gedurende 25 minuten ( inderdaad 25 minuten !)
    Ik vind het dan ook zeer prettig om te kunnen melden dat alle leerlingen hebben volgehouden, waarvoor een dikke proficiat!!!
    Na het lopen mochten we ons nog uitleven op dansmuziek. Bedankt sportraad Ternat!
    Bedankt ook aan de mama van Lucas om als fotograaf van dienst op te treden.

    Na de middag zijn we begonnen aan de toetsen van wiskunde. Niet de toetsen die op het rapport komen, maar diegene om te kijken hoe het met het niveau van zoon of dochterlief gesteld is.

    Agenda:

    Taak: taal: woordpakket 4 25/09
             Rekenen: contractwerk blok 1 25/09
             W.O.: interview grootouders 28/09
    lessen: rekenen: blok 1 toets 25/09
              W.O.: de school van toen 28/09
              Godsdienst: symbolen zie kruisjes 29/09
    niet vergeten: sportschoenen, agenda en toetsen laten tekenen

    Zo nu nog uiteraard foto's van de scholenveldloop en voor mij nog een personeelsvergadering bovenop;
    Sportieve groeten
    Meester Joeri







    24-09-2009 om 16:19 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    23-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hefbomen
    Goedeavond beste lezer(es),

    Deze ochtend ,na het schooltassenritueel, zijn we begonnen met afwerken van les 10 en is verder gewerkt aan de contractwerken. Sommige leerlingen hebben hun contractwerk al volledig af, zij hebben vandaag een correctiesleutel gekregen. De bedoeling hiervan is dat ze hun contractwerk verbeteren en daarna de correctiesleutel aan mij terugbezorgen.
    Na het dictee van woordpakket 3 en een klein stukje van woordpakket 4 zijn we begonnen aan de praktijkles.
    Samen met het andere vierde hebben juf Veerle en ikzelf het fenomeen ' hefbomen' uitgelegd aan onze kids.
    De beste manier volgens ons was de leerlingen dit proefondervindelijk laten ervaren.
    Een aantal leerlingen hebben gefungeerd als konijnproevers (proefkonijnen dus!). Geweldig om de kinderen hun gezicht te zien bij het ontdekken van bepaalde wetenschappelijke feiten. Lang leve de wetenschap.
    Onze voormiddag was eigenlijk veel te snel gedaan, morgen wordt er in de klas nog even verder gewerkt hierrond.
    Agenda voor 23/09
    Taak: Taal: woordpakket 4 schrijven 25/09
             Rekenen: contractwerk blok 1 25/09
             W.O.: interview grootouders 28/09
    Lessen: Rekenen: blok 1 signaleringstoets 25/09

    Niet vergeten: scholenveldloop, toetsen tekenen

    Voor de scholenveldloop:
    Deze gaat door op donderdagvoormiddag. Om 9.15 gaan de leerlingen van onze klas van start. De leerlingen moeten rond het kasteel en de vijver rondjes lopen gedurende 25 minuten. Per ronde krijgen de leerlingen een stempel, diegene met de meeste stempels zijn de winnaars. Het komt er dus voor hen vooral op aan om te doseren en hun koers goed in te delen.
    Eens wandelen tijdens de koers kan dus geen kwaad.
    Hou alleszins ook het weer een beetje in het oog... bij slecht weer moeten ze aangepaste kledij meehebben.
    Vergeet ook niet het extra paar schoenen, zodat onze klas achteraf geen modderbad wordt.

    Sportieve groeten,
    Meester Joeri

    Als afsluiter nog enkele foto's van de experimenten van deze voormiddag








    23-09-2009 om 17:58 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (4 Stemmen)
    22-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Witte van Zichem

    Goedenavond beste lezer(es),

    Tweede poging! Mijn verslagje van vandaag was zo goed als af... tot ik een verkeerde knop indrukte en alles was weg. Dus we kunnen opnieuw beginnen. De moderne technologie he of ligt het aan de gebruiker! Ik laat het tussen de twee.

    Op deze zonnige herfstdag zijn we begonnen met het opplakken van de verschillende sacramenten, gevolgd door een kleine onderdompeling in de Bijbel. ( O.T en N.T.) De komende lessen gaan we het hebben over het personage Mozes en zijn avonturen.
    Voor de speeltijd begonnen aan de toets begrijpend lezen. Dat bleek serieus zwoegen te zijn voor de kids.
    Kloklezen stond vervolgens op het schema. Van analoog naar digitaal en omgekeerd, tijdsduur berekenen, ... alles was aanwezig. Indien mogelijk, de leerlingen regelmatig het uur laten aflezen (zowel digitaal als analoog). Het leek bij sommigen zeer verstopt in de hersenpan.
    Als jullie thuis spreken over de Bliksemstraat te Onweer, dan zal dat hoogwaarschijnlijk bij jullie kinderen een belletje doen rinkelen.
    Tijdens de taalles hebben we ons beziggehouden met straatnamen op te lijsten.
    Vervolgens stond de topper van de namiddag op het programma: verder kijken naar ' De witte van Zichem'. Ongelooflijk hoe enorm dit verhaal bij de leerlingen aanspreekt, straks moeten we zo nog terug les beginnen geven

    Agenda:
    taak: rekenen contractwerk blok 1 25/09
            W.O. vragenblad invullen 6/7 23/09
                    interview grootouders    28/09
    lessen: rekenen: blok 1 signaleringstoets 25/09
              taal: woordpakket 3 dictee 23/09
    niet vergeten: toetsen laten tekenen

    Gisteren stond er in de leerlingen hun agenda verkeerdelijk toets rekenen tegen 28/09. De toets zal plaatsvinden nu vrijdag 25/09.

    Zo daarmee zit het dagverslagje voor vandaag er weer op, hopelijk misdoe ik nu niets en staat er alles deftig op.
    Groetjes
    Meester Joeri
    Als afsluiter een foto van die guitige witte... ik ken er in de klas ook een paar

     

    22-09-2009 om 18:22 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    21-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Monday, monday

    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Deze morgen begonnen met het herverdelen van de klastaken, gevolgd door nog een korte opfrissing en verduidelijking van wat er allemaal voor W.O. moet gebeuren.
    Het controledictee voor het leerlingvolgsysteem verder afgewerkt en nadien toets meetkunde + toets zegswijzen.
    Hiermee was er al een groot deel van de voormiddag voorbij.
    Na de speeltijd hebben we het godsdienstthema 'Symbolen' herleid tot een minimum. ( Morgen nog enkel de prentjes en stukjes tekst op het blad kleven)
    Om 13uur stond dan eindelijk de wiskundeles op het programma. Les 10 werd verder opgelost.
    Na agenda en verzameling van het oud schoolmateriaal stond de "Witte" op het programma. Ideaal om de omstandigheden 100 jaar geleden te laten tonen. De kinderen van beide vierdes waren dan ook zeer geïnteresseerd.
    Agenda:
    Taak: Godsdienst: knippen prentjes en stukjes tekst 22/09
             Rekenen: contractwerk blok 1 25/09
             W.O.: Interview grootouders  28/09
                      Vraagjes beantwoorden blz 4/5 22/09
    Lessen: Rekenen: blok 1 signaleringstoets 25/09
               Taal: Tekst 'Verhuisd' voorbereiden 22/09
                        Woordpakket 3 dictee            23/09

    Voor de toets wiskunde is het aangewezen dat uw kind zeer grondig zijn/haar contractwerk inoefend. Is het ook mogelijk om op hun contractwerk ook een handtekening van 1 van beide ouders te plaatsen?

    Als afsluiter foto's van de voorwerpen die door jullie werden meegebracht. Bedankt allemaal!





    21-09-2009 om 17:03 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (4 Stemmen)
    18-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Leerlingenraadverkiezingen 2009

    Gegroet beste lezer(es),

    Waarschijnlijk valt u bij het zien van het uur van schrijven van dit artikel bijna van uw stoel! Inderdaad, zo vroeg... en dat voor een weekend! Een zeer logische verklaring voor:  heb toch wel wat te vertellen en nu zit alles nog fris in het hoofd, vandaar!

    Deze morgen begonnen met lesje rekenen die iets meer tijd heeft gekost dan ik verwacht had. De les werd ook geregeld onderbroken ( er moest gestemd worden !) wat de concentratie duidelijk niet ten goede kwam.
    Het slot van de voormiddag bestond uit werkwoorden sorteren in onze taalschrift.
    De namiddag was voor de leerlingen zeer leuk! Zij hebben langer kunnen spelen en hadden dan nog ook eens L.O.
    Voor ons de leerkrachten stond er een kleine personeelsvergadering op het programma.
    Het gevolg van dit alles, was dat we maar dik 10 minuten niet meer hadden om de agenda te schrijven en alles uit te leggen wat er moest gezegd worden. Ik hoop dat iedereen alles heeft meegenomen, maar ik vrees er eerlijk gezegd een beetje voor.
    Zal na de agenda nog een nauwkeurige omschrijving van de opdrachten geven, zodanig dat alles duidelijk is

    Agenda 18 september 2009

    taak: rekenen: herhalingsblaadje meetkunde 21/09
                         contractwerk blok 1              25/09
            W.O.: vragenblad blz 2/3                  21/09
                     interview grootouders               28/09
    lessen: rekenen: meetkunde (toets)              21/09
              taal: zegswijzen ws blz 3                 21/09

    niet vergeten: oud schoolmateriaal

    Toelichting:
    Rekenen: Leerlingen hebben dus nu maandag toets van meetkunde (lijn, rechte, punt, evenwijdige, loodrechte, ...) Het herhalingsblaadje is meegegeven om op te frissen. Ze hebben ook in hun " dit leer ik" mapje nog twee blaadjes van vorige lessen zitten, die ze als herhaling kunnen inoefenen.
    Het contractwerk blok 1: Het is de bedoeling dat de leerlingen op regelmatige basis deze week, de leerstof van blok 1 herhalen. De enige voorwaarde die gesteld wordt is tegen de afgesproken datum klaar zijn.  Zou u als ouder ook een handtekening op het contract willen zetten, zodat ik weet dat u op de hoogte ben van dit werk?
    Uiteraard mogen de leerlingen hun contract sneller afhebben, maar dat is geen verplichting. U mag ook samen met dochter/zoonlief verbeteren, maar de leerlingen krijgen in de klas een correctiesleutel om hun werk te verbeteren. Wij ( de leerkrachten) voeren hier geen verdere controle op uit.

    W.O.: Als de kinderen gedaan hebben wat ik vroeg, dan hebben ze in hun W.O. - mapje 3 nieuwe blaadjes gekregen. Enerzijds het vragenblad dat ze nodig hebben om hun tekst samen te vatten met bijhorend lijntjesblad om hun vragen en antwoorden netjes te noteren. Anderzijds het blaadje met de vragen voor het interview.
    Concreet betekent dit het volgende: leerlingen gaan een bladzijde herlezen en bekijken dan hun vragenblad. Aan de hand van de tekst kunnen zij de vraagjes beantwoorden. De bedoeling is dat ze deze antwoorden netjes op het lijntjesblad noteren. Het is belangrijk dat ze dit netjes en grondig doen ( dus liefst een beetje hulp van jullie) want dit blaadje zal dienen als te kennen leerstof. Nogmaals wij , de leerkrachten, voeren hier geen controle over uit. Hoort bij het proces van "leren leren".
    Voor het interview hebben Juf Veerle en ikzelf al een aantal vraagjes opgesteld die leerlingen zouden moeten vragen aan (over)grootouder. ( Indien niet meer aanwezig, een kennis met al wat leeftijd...???) We raden aan om deze vragen eerst in het klad op een ander blaadje te plaatsen, want het door ons gegeven blad is ook het blad dat zal gequoteerd worden als schrijfoefening. De nadruk ligt ook op mooi geformuleerde zinnen!

    Taal: Had ik gisteren wel al verduidelijkt, maar een korte opfrissing kan nooit kwaad. In hun werkschrift op blz 3 staan er een aantal zegswijzen met hun verklaring. De bedoeling is dat de leerlingen als wij een zegswijze geven de betekenis kunnen geven, maar ook als we een betekenis geven een zegswijze moeten geven.
    Kan u er ook aub op toe zien dat alle woordpakkettenschriften en dicteeschriften worden verbeterd zoals afgesproken? 1x  het woord schrijven en dit met GROENE balpen.

    Zo ik denk dat ver rond ben. Een pluim ook voor de ouders, bijna alle agenda's waren getekend. Jullie gaan er op vooruit

    De foto's van vandaag zijn uiteraard getrokken tijdens de verkiezingen. Heb de primeur gekregen om een foto te trekken in het stemhokje... Fantastisch he !

    Verkozene voor de leerlingenraad van onze klas: Mathias Verleyzen! Proficiat en wees een waardige vertegenwoordiger voor 4A

    Goed weekend allemaal en geniet van het zonnetje

    Meester Joeri









    18-09-2009 om 16:26 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 29/11-05/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs