Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    17-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Jarige van de dag
    Karlien Bleys is vandaag 9 jaar geworden! Hip, hip, hoera!
    Dikke proficiat van heel de klas!






    17-09-2009 om 17:04 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    16-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lei, griffel, catechismus, pen, ..

    Goedenavond beste lezer(es),

    Ga er toch iets moeten opvinden om op woensdag het verslagje vroeger te kunnen schrijven. Niet gemakkelijk, want elke woensdagnamiddag zit vol met activiteiten voor het huishouden ( kuisen, inkopen doen, de kinderen entertainen, ...)

    Onze woensdagvoormiddag begonnen met een stevige herhalingsles meetkunde. Zelfde elementen in de les als gisteren, maar nog eventjes extra benadrukt. Maandag gaan de leerlingen toets hebben van deze les meetkunde. Ook tijdens deze les zijn de blaadjes 10-11 in het werkschrift aangepakt. ( Resterende oefeningen worden thuis afgewerkt!)
    Tijdens de taalles stond schrijven centraal. Dictee werd genoteerd in het dicteeschriftje en de nieuwe woordjes van het woordpakket (3) zijn aangebracht via onze spelwegschrift en het blaadje woordpakket 3 in woordpakkettenschrift. ( Woordpakket 3 woorden moeten minstens 1x geschreven worden in de schrift tegen vrijdag!)

    Het laatste uur van de voormiddag stond weer helemaal in teken van de school van toen vanaf 1914. Een stortvloed van vragen zochten hun weg richting mijn persoon. Vele vragen heb ik beantwoord, maar elk antwoord op elke vraag is ook voor mij teveel van het goede.
    Zoals in eerdere artikels al vermeld gaan de leerlingen een interview moeten afnemen van een (over)grootvader / moeder. Wij gaan in de klas samen vragen opstellen ( +/- 5) Met deze vragen trekken zij naar een familielid die kan en wil vertellen over de goede oude tijd. Ze hebben hiervoor de tijd tot volgende week donderdag 24/09. Morgen of vrijdag ten laatste krijgen de kinderen de samenbedachte vragen mee naar huis.

    De kinderen hebben ook een spellingstoets teruggekregen vandaag. Als u zo vriendelijk zou willen zijn om deze te tekenen. In principe moet elke toets die door dochter/zoon gemaakt is, gehandtekend worden door één of beider ouders.
    Probeer daar ook een goede discipline in te verkrijgen.

    Agenda :
    Taak: rekenen: WS blz 10-11 17/09
             taal: woordpakket 3 (woordpakketschrift) 18/09
    Lessen: rekenen: punt, rechte, //, loodrecht,... 21/09
             taal: woordpakket 3 dictee 23/09
            W.O.: De school van toen
    Niet vergeten: toets laten tekenen!

    Nog een kleine oproep: als jullie thuis attributen zouden liggen hebben, die onze (over)grootouders hebben gebruikt tijdens hun schoolcarrière... Aarzel dan niet om deze mee te geven aan dochter/zoonlief. Aanschouwend materiaal geeft toch nog altijd een beter memorisering en voorstelling.

    Tot morgen en kijk nog even hoe onze klasfoto er vroeger zou kunnen uitgezien hebben
    Meester Joeri

    16-09-2009 om 19:21 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (4 Stemmen)
    15-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Als de school van toen...

    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Live vanuit de studio 4A een kort verslagje van de dag.
    Tijdens de rekenles werden oude nachtmerries als daar zijn: rechte, punt, evenwijdig, loodrecht, ... opgefrist.
    Leerlingen hebben tijdens deze les op werkblaadjes verschillende tekenoefeningen moeten maken. Deze zullen verbeterd worden en maandag zal er een klein herhalingstoetsje over dit onderwerp worden gegeven. ( Verdere uitleg volgt nog !)
    De godsdienstles bestond uit bespreken van de verschillende sacramenten binnen de christelijke gemeenschap.
    Deze les was enkel de aanzet, volgende dagen gaan we daar dieper op in.

    Na de middag speeltijd en het nodige propaganda gemaak zijn we begonnen aan het deel lezen. Eerst werd er door een aantal kinderen gelezen voor punten, nadien werden de vraagjes in de werkschrift beantwoord.
    Tot slot van dit taalblok hebben de leerlingen de toets over woordpakket 2 afgewerkt.

    Als afsluiter stond nog een lesje W.O. ' de school van toen' op het programma. Ik moet zeggen dat de leerlingen zeer sterke interesse betoonden in het leven van begin vorige eeuw.
    Plezant, natuurlijk!

    Agenda:
    taak: /

    lessen: taal: woordpakket 2 woordpakketschrift 16/09
              rekenen: maal - en deeltafels 16/09
             W.O.: de school van toen

    Even verduidelijken voor rekenen: de leerlingen hebben van mij een blaadje meegekregen waar er aan de ene zijde allemaal maaltafeloefeningen staan en aan de andere kant allemaal deeltafeloefeningen. De bedoeling is dat de kinderen dit blaadje gebruiken als herhaling en inoefening van de tafels. Dit is dus geen huistaak. Zou wel logisch zijn dat de kinderen dit blad langs beide kanten invult.

    Enkele foto's nog: De affiches van onze kandidaten en een gecontentreerd moment tijdens de begrijpend lezen toets.

    Tot Morgen , groetjes
    Meester Joeri





    15-09-2009 om 16:36 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    14-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.let's go swimming in the pool

    Goedenavond beste lezer(es),

    Het weekend is weer voorbij. Meer zelfs we hebben er al een werkdag opzitten.  Een leuke werkdag, vond ik.
    Deze morgen onmiddellijk om 9 uur vertrokken naar het zwembad. Bijna alle leerlingen waren paraat om de eerste zwemles van het schooljaar te krijgen.
    Zou het mogelijk zijn dat u uw kind iets meegeeft om het hoofd (muts, kap, paraplu, ...te beschermen? De rede is zeer simpel. De leerlingen komen met nat haar buiten... ideaal om ziek te worden.
    De wiskundeles bestond uit een herhalingsles breuken. Inderdaad, we zijn er daar mee.
    Opvallend was dat het bij sommige leerlingen zeer ver in het geheugen verstopt zit. (Controle van de huistaak aub !)
    De middagspeeltijd werd overspoeld door affiches, pamfletten, flyers en andere verkiezingspropaganda.
    Tijdens de namiddag hebben we de tekst ' Buurmeisje' zeer grondig onder handen genomen. We hebben gelet op correct voorlezen, moeilijke woorden verklaard en de inhoud van de tekst ontleed. Leerlingen worden verondersteld deze tekst nog een aantal keer aandachtig door te nemen. Morgen krijgen ze hierover vraagjes.
    Tot slot de WO les waar de kids danig onder de indruk waren van het onderwijs een aantal eeuwen geleden.
    Ik kan u in primeur ook al vertellen dat onze kinderen deze week een opdracht gaan krijgen om (over)grootvader - en moeder te interviewen omtrent hun schoolperiode. ( Vooral de lagere school!) We gaan hieraan werken in de klas (opstellen van vragen enz, ...) Verdere informatie volgt.
    Agenda van 14 september 2009:
    taak; Rekenen: breuken (zie werkblaadje) 15/09
    lessen: Taal : Wp 2 spelwegschrift 15/09
                        Wp 2 woordpakketschrift 16/09
               W.O.: School van toen; enkele eeuwen geleden

    De foto's van vandaag moesten normaal foto's uit het zwembad zijn, maar als men het fototoestel vergeet mee te nemen naar het zwembad is dat moeilijk natuurlijk
    Daarom een momentopname tijdens de voorbereiding van de begrijpend lezen tekst.

    Tot slot wil ik nog even wijzen op het rubriekje favorieten links onderaan op de blog. Hier heb ik een aantal linken geplaatst naar de website van onze school, naar het weekmenu en naar de website van de scholengemeenschap waar onze school is bij aangesloten.

    Goedenavond verder nog en tot morgen, ...

    Meester joeri





    14-09-2009 om 18:59 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    12-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Frietjesdag

    Gegroet beste lezer(es),

    Vrijdagvoormiddag was het afwerkdag voor wiskunde. Ben blij dat de meeste leerlingen nog prima in staat zijn om cijferend af te trekken. Waar ik minder tevreden over was, vele dicteeschriften bleven ongetekend. Zou ik langs deze weg alstublieft mogen vragen om alle toetsen ( dus ook de dictees) te handtekenen. Dit om op oudercontacten of andere  rapporten niet voor verrassingen te komen staan.
    Na de kleine speeltijd een ontspannende, fijne luisteroefening ( allé dat vond ik toch ) en dan was het tijd voor de frietjes.
    Eer dat iedereen zijn bakje frieten gekregen had en ook de leerkrachten een portie achter de kiezen konden steken was het al een eindje in de namiddag.
    De leerlingen hebben tijdens de turnles de frietjes er onmiddellijk moeten aflopen. ( Voorbereiding op de scholenveldloop , zie foto's)
    Na de turnles de agenda schrijven ,nog een leuk verhaaltje en hop het weekend in.
    Agenda:
    Taak: /
    lessen: taal : woordpakket 2 werkschrift 15/09
                       woordpakket 2 woordpakkettenschrift 16/09
               W.O.: lezen school van toen
    Niet vergeten: ZWEMMEN

    De kandidaten voor de leerlingenraad hebben ook een brief meegekregen met alle informatie en programma van komende week. Het is de bedoeling dat ze deze brief als leidraad gebruiken.

    Zo verslagje zit erop.

    Geniet allemaal van het weekend en tot maandag.
    Meester Joeri





    12-09-2009 om 19:40 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    10-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Naar de haaien

    Hallo beste lezer(es),

    Een beetje vroeger dan anders, maar een zeer logische verklaring voor. Moet straks om 19 uur naar de info - avond van onze oudste zoon Jarne.
    Vandaag was weer een dag van hard werk! De motor moet stilaan beginnen warm draaien, maar dat is voorlopig nog niet zo evident.
    De dag gestart met wiskunde: cijferend aftrekken nu met nul(len) in het aftrektal.
    Had de indruk dat de leerlingen dat wel vrij goed doorhadden. Ik zal daar deze avond nog een beter zicht op hebben als ik alle oefenblaadjes heb verbeterd.
    Leerlingen hebben vandaag ook hun dicteeschriftje teruggekregen. De bedoeling is dat zij enerzijds hun gemaakte fouten verbeteren ( een lijntje is hiervoor opengelaten) en dat jullie ouders het dictee tekenen. Probeer er ook op toe te zien dat zij de gemaakte fouten ook effectief verbeteren!
    De taallessen bestonden uit het onderzoeken waarom en vanwaar verschillende namen vandaankomen, maar ook een groot dictee (niet voor punten) om eens te kijken wat vlees er in de kuip ligt.
    Als afsluiter van de dag hebben we bij juffrouw Veerle nog het liedje " Naar de haaien" gezongen.
    Ik wil toch nog even terug komen op de agenda. Het lijkt vandaag dat de leerlingen een enorme berg werk te verzetten hebben , maar als u nader kijkt merkt u op dat deze taken,lessen verspreid zijn over verschillende dagen. Het is de bedoeling dat uw kind leert plannen. Geen paniek, dat gaat met vallen en opstaan!
    Morgenmiddag worden voor de kinderen frieten gebakken, dus geen boterhammen of warme maaltijden voorzien.

    Agenda:
    Taak: rekenen: cijferend aftrekken 11.09
             taal : wp 2 in schriftje 11-09
                     wp2 op werkblad 11-09
            godsdienst: eigen vereniging (logo) 11-09
    Lessen: Taal: WP 2 spelwegschrift 15 -09
                        WP2 dictee 16 - 09
    Niet vergeten: Morgen frietjes, kapstok/garen

    Met wp 2 in schriftje wordt het woordpakkettenschrift bedoeld. Van die woordpakketten is het elke woensdag dictee.
    Met wp 2 spelwegschrift wordt het grote schrift bedoeld. De leerlingen krijgen daar dinsdag een toets over. ( tekeningen op een blad en zij moeten de tekeningen benoemen met het juist en correct geschreven woord, net als in hun spelwegschrift!)

    Hieronder nog twee foto's getrokken tijdens het agenda schrijven: ( serieus zweten!!)
    Tot morgen,
    Meester Joeri





    10-09-2009 om 18:33 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    09-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verkiezingen
    Goedenavond beste lezer(es),

    Een laat verslagje vandaag op de 09-09-09. Mijn woensdagnamiddagen zitten altijd zo volgepropt...
    Deze morgen begonnen met het geld ophalen voor de frietjes. Een aantal leerlingen (5 om precies te zijn) waren het geld vergeten. Daarom heeft "papa" meester Joeri het geld bijgepast.
    ( Papa van Loïc heb daarstraks maar je reactie gelezen , dus heb ook voor Loïc voorgeschoten)
    Een zeer intensieve herhaling van het cijferend aftrekken zonder ontlenen, lenen bij de tientallen, lenen bij de honderdtallen en een gemixte versie. Heb de indruk dat de leerlingen daar vrij goed mee weg zijn.
    Na de speeltijd hebben de leerlingen voor het eerst dit schooljaar een woordpakketdictee gekregen, gevolgd door woordpakket 2 in spelwegschrift.
    Tot slot agenda schrijven en de woensdagvoormiddag zat er al op. Was heel tevreden van de voormiddag en heb de leerlingen dan maar beloond met een goudstuk!
    We hebben vandaag ook gestemd op onze kandidaten voor de leerlingenraad. 4 leerlingen hadden zich kandidaat gesteld, na een klassikale stemming zijn de volgende leerlingen kandidaat voor 4A: Margot, Karlien en Mathias.
    Wil toch langs deze weg Lukas nog even een hart onder de riem steken, want Lukas was de spijtige afvaller.
    Democratie kan soms hard zijn.
    Hartverwarmend vond ik wel de reacties van de klasgenoten die Lukas een bemoedigend schouderklopje hebben gegeven.
    Dat doet deugd voor hem, maar ook voor mij. Het is leuk te zien dat jullie mekaar steunen.
    De kandidaten gaan zich nu moeten opmaken om een verkiezingsprogramma op te stellen, waarin ze de leerlingen van onze school proberen te overtuigen van hun kwaliteiten. Voor alle duidelijkheid, allemaal in een sportieve geest.
    Vrijdag 18 september is het verkiezingsdag in school ' De Brug'
    Agenda van 9 september: 
    taak: Rekenen cijferend aftrekken 10/09
            Taal: Woordpakket 2            11/09
            Godsdienst: Logo vereniging   11/09
    Lessen: /

    Niet vergeten:  afwezigheidsbriefjes, kapstok, wol

    Vandaag geen foto's, mijn vrouwke heeft het fototoestel meegenomen om haar kindjes van de klas te fotograferen.
    Het zijn schatjes, kijk maar.

    Tot morgen,

    Meester Joeri
     


    09-09-2009 om 22:38 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (4 Stemmen)
    08-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Info - dag

    Goedenavond lezer(es),

    Bedankt om zo massaal aanwezig te zijn op de info - avond. Net als voor u , was dit voor mij een zeer leerrijke ervaring.
    Kort dagverslagje:

    Tijdens de voormiddag zijn de mensen van de muziekschool 'Muzate' langs geweest, om jullie kinderen warm te maken voor het leren spelen van een instrument. ( briefje werd meegegeven)
    De wiskundeles stond in teken van herhaling van de mogelijke bewerkingen die kunnen toegepast worden tijdens het verminderen of aftrekken.
    Het uurtje Godsdienst bestond uit het bekijken van een wereldsymbool ( in ons geval na stemming WWF), het symbool (logo) van de school en het wapenschild van de gemeente Ternat.
    Leerlingen worden verondersteld om van hun eigen favortieve vereniging ook een soort fiche te maken. ( zie werkblad in Godsdienstmap)
    De leerlingen hebben ook hun eerste echte toets gemaakt, nl de begrijpend lezen toets. Deze zal wekelijks terugkeren op dinsdag.
    In de namiddag hebben we ons puffend geconcentreerd op spelling ( hoorwoorden, regelwoorden : verenkeling, verdubbeling, ...) Als afsluiter hebben ze nog een leuk dierensprookje voorgelezen gekregen.

    Agenda van 8 september:
    Taak: Rekenen: afwerken werkblaadje     morgen

    Lessen: Taal: Woordpakket 1                   morgen
               W.O.: de school van toen ( lezen)  morgen

    Niet vergeten: 2euro voor frietjes (morgen geld meebrengen) vrijdag frietjes
                          Wol/ garen en kapstok ( tegen 11/09)

    Op onze school staan ook verkiezingen voor de deur, namelijk de verkiezingen voor de leerlingenraad.
    Elke klas van elk leerjaar mag drie vertegenwoordigers op de lijst plaatsen, die op afgesproken data ( daarover later nog meer) campagne mogen voeren voor zichzelf.  Nadien wordt er op school een echt stembureau gemaakt, met tellers , voorzitter, bijzitters, ...
    Als uw kind gëinteresseerd is , dan mag zij/hij zich kandidaat stellen.  Zijn er in onze klas meer dan 3 kandidaten dan gaan we in onze klas al over tot een stemming om tot drie kandidaten te komen.
    Verdere informatie volgt nog!
    De foto's hieronder zijn getrokken tijdens de godsdienstles. Zijn ze geconcentreerd of niet?
    Groetjes,
    Meester Joeri





    08-09-2009 om 22:05 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    07-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's van de symbolen van de kinderen

    Gegroet lezer(es),

    Eindelijk thuis!  Wie beweerde er weeral dat leerkrachten veel thuis zijn ?

    Hieronder de foto's van de symbolenvoorstelling:

    Nog even ter informatie: morgenavond om 19 uur info - avond vierde leerjaar. Deze info- avond zal doorgaan in de refter van het secundair. Nadien is er ook tijd voorzien om even de klas te bezoeken.
    Hopend op een massale aanwezigheid groet ik u!

    Meester Joeri







    07-09-2009 om 20:56 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (3 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Monday, monday
    Beste lezer(es),

    Live vanuit de klas een kort verslagje van de dag. Hebben nog een vergadering omtrent 'rapportering'.
    Een dag waar wiskunde centraal heeft gestaan. Herhaling van de maaltafels ( is precies bij sommigen wel echt nodig) en cijferend optellen.
    Leerlingen hebben op de computer geoefend op de maaltafels. Het internetadres staat in de agenda. Probeer straks ook via hier een link te maken naar de site: www.onlineklas.nl
    Agenda van vandaag:
    taak: Rekenen: ws blz 4-5 oef 2,4 en 7

    Lessen: Taal: WP 1 (tegen woensdag)
                Begrijpend lezen: tekst 'Duizend en één'lezen
                W.O.: De school van toen lezen

    niet vergeten: Kapstok, zwemdata

    Moet dringend weg,

    Tot straks

    07-09-2009 om 16:26 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    05-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De eerste week zit er al op.

    Beste lezer(es),

    Gisteren een hele dag gepland vol activiteiten. Spijtig genoeg weer niet in geslaagd om het volledige programma af te werken. Theorie en praktijk zijn toch steeds zo verschillend.
    Het begon al bij de wiskundeles. Herhalingsoefeningen handig optellen bleken toch niet zo eenvoudig als gedacht.
    Samen gezweet tot aan de speeltijd. Gelukkig daarachter een les Godsdienst over ' tekens' en symbolen'.
    Na de middag hebben we geturnd. Allé de leerlingen he, ik heb zitten verbeteren en handjes op de deuren plakken. ( zie foto)
    Het einde van de dag was eerder ontspannend. De kinderen mochten zich uitleven op een tekenblad en zo hun knutselmap de nodige versiering geven. Conclusie van de dag ,luisteren,dat ook op het programma stond, is niet gegeven geweest!
    Agenda van vrijdag 4 september:
    Taak: Taal: mijn zelfportret schrijven op werkblad 
             Godsdienst: mijn verhaal, mijn symbool, werkblad symbool tekenen + eigen symbool meebrengen naar de klas.
    Lessen: Taal: Woordpakket 1 tegen woensdag 9 september
    niet vergeten: warme maaltijden starten vanaf maandag
    Eventjes verduidelijken:
    Voor de huistaak van taal, verwijs ik graag naar vorig artikel.
    Tijdens de Godsdienstlessen zijn we bezig met het verschil tussen tekens en symbolen. De les van maandag zal gaan over een symbool van de kinderen zelf. Dit kan een foto, knuffel, voorwerp, ... zijn waar de kinderen een zeer emotionele verbintenis meehebben.
    Ik kan u ook al verzekeren, dat al deze voorwerpen met het nodige respect en eerbied zullen behandeld worden.
    De bedoeling is dat wij een tentoonstelling krijgen van de symbolen van de klas.
    Voor de woordpakketten doen we woensdag ons eerste dictee. Gelieve te controleren of uw dochter/zoon foutloos de woordpakketten heeft geschreven, zoniet staan de woordjes achteraan nog eens vermeld. Die moeten ze dan 1x opnieuw schrijven.
    Volgende week krijgt u zeker de zwemdata mee, in tweevoud opgesteld. Eentje voor aan het prikbord thuis en eentje voor in de agenda te plakken.
    Voor ik het vergeet, dinsdag aanstaande info avond !!!
    Zo ik denk dat ik dan  alle informatie heb doorgegeven die ik wou doorgeven. Jullie lezen terug iets van mij op maandag.
    Prettig weekend en tot schrijfs.
    Meester Joeri
    ps bekijk toch nog even de mooie handjes.






    05-09-2009 om 14:03 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    04-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zelfportret voorbeeld

    Na het herlezen van de zelfportretten leek het mij noodzakelijk om een voorbeeld te typen, waar de leerlingen zich kunnen op baseren. De leerlingen hebben dit allemaal mee naar huis gekregen. Moest er toch toevallig eentje verloren zijn gegaan in een hongerige schooltas, dan vind je hier nog een exemplaar online. Vastgekoppeld aan dit bericht.
    Probeer er alstublief op toe te zien, dat de leerlingen hun zelfportret verhalend maken.
    Bedankt,

    Meester Joeri

    Bijlagen:
    Mijn zelfportret.doc (25.5 KB)   

    04-09-2009 om 14:06 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (4 Stemmen)
    03-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vuurdoop

    Beste lezer(es) en nu ook ouders ( joepie!!!),

    Vandaag is het zover. Heb het blog adres in de agenda laten schrijven, dus nu is er" no way back!"
    Hoop dat jullie het initiatief positief ervaren en benaderen. Heb er toch alleszins een zeer goed gevoel bij.
    Vooreerst een klein dagverslagje.
    Na de geweldige inoefening van boekentassen stapelen gisteren, was het deze morgen de officiële start op de tonen van een liedje. De leerlingen hadden tijdens het liedje de tijd om al het schoolmateriaal op de juiste plaats te deponeren. Ze zijn met glans geslaagd! (Spijtig genoeg geen foto van getrokken... zal dat de komende dagen wel eens fotograferen!)
    Rekenen, taal en godsdienst in de voormiddag. 
    Over de taalles wil ik toch nog even iets kwijt. De bedoeling van de schrijfopdracht is dat de leerlingen een zelfportret verhalend beschrijven. 
    Belangrijke aspecten die aan bod moesten komen zijn door ons klassikaal genoteerd. 
    Zou het mogelijk zijn dat jullie 'ouders' het kladschrift controleren van zoon of dochterlief? Even kijken of ze wel verhalend genoeg hebben gewerkt? ( eventueel wijzen op spellingsfouten... )
    Na de middag speeltijd ( die trouwens zeer dansbaar was...) hebben we spelling verder aangevuld en de agenda genoteerd.
    Agenda van vandaag:
    Taak: rekenen: werkschrift blz 2 -3 oef 2 en 5
             taal: kladschrift zelfportret
             mapjes in orde
            schriften, boeken gekaft.
            laatste blad info- brochure, charter, briefje benodigdheden
            turnzak
    Allemaal tegen morgen !!!

    Het laatste halfuurtje van de dag, hadden we zangstonde bij juffrouw Veerle. Hieronder enkele sfeerbeelden.

    Tot slot wil ik even laten weten, dat we steeds gaan zwemmen op maandag ( data worden nog doorgespeeld) en dit om de 14 dagen.  Aangezien juffrouw Dorien deze week al meetelde om te zwemmen, is onze eerste zwemles pas voorzien op 14 september. Voorlopig oefenen we dan maar als een vis op het droge.
    Morgen is het vrijdag en kan ik niet beloven dat er 's avonds al een verslagje gaat opstaan.
    In de loop van het weekend, mag je dat zeker wel verwachten.

    Nog een speciale vermelding voor Jordy! Bedankt voor de scheurkalender!!

    Groetjes meester Joeri







    03-09-2009 om 20:44 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    02-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De tweede dag
    Beste lezer(es),

    Wat een dag! Wat een dag! Om de beperkte ruimte tussen de banken een beetje te beperken heb ik besloten om de leerlingen hun schooltas op een rek te plaatsen. Ze moeten dus al het materiaal (lesboeken, werkschriften, mappen, schrijfgerief, agenda, brooddoos, tien uurtje, vier uurtje, ...) uit de schooltas halen en in hun bank of broodmand deponeren.
    Als de lesdag erop zit steken ze alleen datgene wat ze nodig hebben om thuis te werken en te leren terug in hun tas.
    Het achterliggende doel lijkt me logisch te zijn, ... respect voor de rug en orde ( poging tot ...) in de schooltas en de bank.
    Ben benieuwd naar het resultaat!
    Er moest ook nog een aantal mappen in orde gezet worden ( taal, wiskunde en W.O) en een volledige cursus meetkunde uitgedeeld.
    Na de speeltijd van 10uur hebben we dan samen met het andere vierde leerjaar de school volledig verkend. (Alle klassen bezocht, afspraken op de speelplaats overlopen, ... )
    Allemaal zeer leuke activiteiten, maar niet bevorderlijk voor het lesgeven.
    Morgen zal het er serieus invliegen zijn.
    Het wordt misschien ook weleens tijd dat ik het weblogadres kenbaar maak aan jullie ouders, want anders heeft het ook niet veel zin dat er een weblog van het vierde leerjaar bestaat.

    Agenda van vandaag:
    Rekenen: afwerken oefeningen zie blaadje
    Taal: stond ingeschreven, maar leerlingen moeten dit niet doen... (niet voldoende tijd gehad om uit te leggen!)
    boeken, schriften,... kaften 4/09
    mapjes in orde zetten 4/09
    laatste blad info - brochure, charter, briefje 4/09
    turnzak meebrengen 4/09

    Geen foto vandaag, maar een kleine indruk van hoe het vandaag geweest is !
    Tot morgen,
    Meester Joeri

    02-09-2009 om 19:11 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    01-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het schooljaar is gestart.

    Gegroet,

    Een geluk dat op een blog berichten niet mondeling overbrengen is, maar geschreven.
    Ben behoorlijk hees, na de eerste schooldag. Heeft niets te maken met stoute kinderen, maar alles met twee maanden niet gesproken te hebben. Toch niet constant. !
    De leerlingen hebben vandaag een pak informatie te verwerken gekregen. Vooral praktisch, maar ook voor een goede samenwerking binnen de klas en de school.
    Ga proberen om dagelijks de agenda op deze blog te plaatsen, zodanig dat jullie ouders nog eens een extra controle hebben.

    Agenda:
      Boeken en schriften kaften (ten laatste 4/09)
      voorbladen vastkleven in de bestekmapjes ( op de doorzichtige flap !) (ten laatste 4/09)
      infobrochure (laatste blad)+ charter kinderen ondertekenen + brief benodigdheden, zonnestraalabonnement... 4/09
      mappen derde leerjaar.
      Hand uitknippen + foto
      Vanaf maandag 7 september mogelijkheid tot warme maaltijden.
     
    Tot slot nog enkele sfeerbeelden van vandaag. Leerlingen schrijven de eerste maal de agenda!
    Tot morgen.
    Meester Joeri





    01-09-2009 om 19:58 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (8 Stemmen)
    30-11--0001
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Monsters in4A
    Goedenavond beste lezer(es),

    Begonnen vandaag met rekenverhalen met als onderwerp " Winst - verlies".
    We zochten samen naar de gegevens, de bewerking... We schreven zelfs een goede antwoordzin.
    Het enige dat de kids nog moesten doen is uitrekenen en de uitkomst in de antwoordzin schrijven.
    Nadien controleerden ze met de correctiesleutel hun antwoorden en verbeterden indien nodig.
    Voor taal werkten we de spellingsles van gisteren af. Hier kwam veel schrijfwerk aan te pas met oefeningen op -lijk, -elijke en - elijk.
    Na de middag kwamen er heel wat monsters in onze klas. Allé gelukkig voor ons, enkel een tekening van hen.
    De kinderen presenteerden hun monsters aan de klas.
    Niet alle kinderen kwamen aan bod, deze leerlingen mogen maandag hun wezen voorstellen.
    Het laatste uur waren de kids in de goede handen van meester Floris.
    Agenda:
    leren:
    taal: thema 3 dictee 03/12
    rekenen: de millimeter 02/12
    WO: focusthema 4 ' Machtig krachtig' bb blz 44-46 03/12
    doen:
    taal: bloontaak 02/12
    toetsen tekenen, zwemmen

    Prettig weekend allemaal ,

    Meester Joeri

    PS Mijn monster is ook niet slecht he !

    30-11--0001 om 00:00 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Monsters in4A
    Goedenavond beste lezer(es),

    Begonnen vandaag met rekenverhalen met als onderwerp " Winst - verlies".
    We zochten samen naar de gegevens, de bewerking... We schreven zelfs een goede antwoordzin.
    Het enige dat de kids nog moesten doen is uitrekenen en de uitkomst in de antwoordzin schrijven.
    Nadien controleerden ze met de correctiesleutel hun antwoorden en verbeterden indien nodig.
    Voor taal werkten we de spellingsles van gisteren af. Hier kwam veel schrijfwerk aan te pas met oefeningen op -lijk, -elijke en - elijk.
    Na de middag kwamen er heel wat monsters in onze klas. Allé gelukkig voor ons, enkel een tekening van hen.
    De kinderen presenteerden hun monsters aan de klas.
    Niet alle kinderen kwamen aan bod, deze leerlingen mogen maandag hun wezen voorstellen.
    Het laatste uur waren de kids in de goede handen van meester Floris.
    Agenda:
    leren:
    taal: thema 3 dictee 03/12
    rekenen: de millimeter 02/12
    WO: focusthema 4 ' Machtig krachtig' bb blz 44-46 03/12
    doen:
    taal: bloontaak 02/12
    toetsen tekenen, zwemmen

    Prettig weekend allemaal ,

    Meester Joeri

    PS Mijn monster is ook niet slecht he !

    30-11--0001 om 00:00 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 29/11-05/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs