We begonnen de dag met toetsen. Dan deden we rekenen: gelijkheid van vorm en van grootte en gelijkvormigheid. Daarna kregen we een blad met 16 figuren op. Gelijk daarna werkten we in onze rekenschrift. Toen deden we verder aan het verkeer dat we de vorige keer niet hadden afgemaakt.
tttttttttttttrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiinnnnnnnnnnnnggggggggggg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! We moeten onze broodhammetjes opeten. Na de middag deden we Godsdienst
We hebben een filmpje gezien over de Advent. Dan deden we speling. We moesten lidwoorden kleuren.
Toen deelden de uitdelers de toetsen uit. En daarna schreven we de agenda.
We begonnen de dag met de toets W.O. Een van open boek en een van gesloten boek. Daarna hielden we ons bezig met lezen of hoek- en contractwerk. Dan pakken we onze boek van verkeer.
Trriieeng!!
Na de speeltijd gaan we turnen. De les gaat over voetbal. We deden estafette.
Trriieeng!
Na de middagspeeltijd, maken we onze Wiskunde. De les gaat over lengtematen
rriieeng!
Na de speeltijd maken we Wiskunde af. Na Wiskunde schrijven we onze agenda. Dan maken we Verkeer verder af. Dan maken we onze boekentassen klaar om naar huis.
De dag begon met zwemmen. In het zwemmen hebben we toets gedaan van schoolslag en duiken. Het was wel een toffe les. Na het zwemmen hebben we cijferen gedaan. Na de rekenles mochten we effe in onze scheurblok werken. Na het scheurblok werken hebben we wo gedaan. In de wo heeft de meester en paar dingen uitgelegd over de toets. Na de wo les hebben we taal gedaan. We hebben tijdens taal een tekst gelezen over Vreemde vogel. Er waren twee delen en we moesten in groepjes werken. Die dat deel 2 hadden moesten bij die dat deel 1 hadden. Na de taal les hebben we in spelling gewerkt. Dan kwamen ze binnen om te zeggen dat we gewonnen waren met de wafelverkoop. Na dat ze kwamen zeggen dat we gewonnen waren hebben we onze agenda geschreven.
We komen in de klas. Het hoek en contractwerk wordt gecontroleerd en we krijgen nieuwe opdrachten. We moeten een toets maken rond geldwaarden. Als iedereen klaar is geven we het af . We doen tot de speeltijd WO. De les gaat over monumenten. na de speeltijd gaan we rekenen. Het gaat over getallenkennis, een breuk nemen van een getal tot 10 000. De meester is de blaadjes voor rekenen aan het uit delen. Hij legt het blaadje uit. Nadat hij gedaan heeft maken we de blaadjes. Juf Katja komt ons helpen. We moeten de banken schuiven We moeten in ons rekenboek werken. De bel gaat we gaan eten. De speeltijd is gedaan. We gaan WO maken. het gaat weer over monumenten. Daarna schrijven we onze agenda. De bel gaat. Het is crea. Daarin hebben we een schoen gemaakt voor Sinterklaas. De school is gedaan.
De dag begon met taal het ging over werkwoorden. Triiiing DE BEL GAAT. Daarna werken we met rekenen met juf Katja in groepjes het ging over bewerkingen. Na rekenen ging de bel. In de middagspeeltijd hadden we muziek. Na de speeltijd deden we Godsdienst het ging over Jezus komt ook op adem . Toen ging de bel . Na de speeltijd gingen we naar v1 voor computerles het ging over de koningen. Triiiing de bel gaat. We gaan naar huis.
Dag allemaal. We begonnendedag met rekenen en cijferen.
Bij oefening 2 mogen we verbeteren met de rekenmachine. trrriiiinnnngggg ! De bel ging het is speeltijd. Het is turnen spieroefeningen moeilijk ! Dan is het middag in de rij . Nu gaan we eten. Nu is het les taal over gevaarlijke dieren Daar gaat de bel maar het regent! Dus we mogen binnen blijven leuk! We werken in de wo les nog rond WO II en een aantal leeftijdsgenoten laten ons kennismaken met bezienswaardigheden over heel België.
We zijn begonnen me spellingtoets van heel het thema 2 tientallentalentententoonsteling. Op het menu stond rekenen het ging over structureren. Toen ging de bel triiiiiiiiiiiiiiing. Het is speeltijd.De speeltijd is klaar we beginnen met taal het ging over Hekselina die geen inspiratie had. We moesten een paar brouwsels maken maar op papier schrijven. De bel gaat triiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiing! Het is middag. We eten lekker onze boterhammen .We gaan naar buiten en we spelen. We gaan naar de klas, we doen 10min verder en daar na begonnen we met wo het ging over :de stoere Ambiorix en de koningen en oorzaak en gevolg en de Noormannen en Wereldoorlog I en Wereldoorlog II .De bel gaat! We spelen de bel gaat. We gaan naar onze klas en doen verder. De toetsen worden uitgedeeld door de Maries en we schrijven onze agenda en daar na de krant we moesten een artikel kiezen en we moesten daar van een liedje maken en dan onze boekentas maken en we gaan naar huis Groetjes van Matheo en Jemima
We begonnen met controleren van de bloontaak en hoek - en contractwerk.
Daarna namen we ons mapje van bewerkingen. We leerden cijferen tot 10 000 . Na dat we een paar oefeningetjes hadden gemaakt op een blaadje gingen we een paar pg maken in ons werkschrift . Triiiiiiinnngggg!!!!!!!! De bel gaat . Daarna hadden we een kwartiertje voor een onverwachte toets te oefenen voor Godsdienst. Dan hebben we ons ingeleefd en hebben we een liedje beluisterd. yeS De bel gaat . erst onze lekkere broodhammetjes opeten. En dan hebben we een trefbaltoernooi tegen 4c. Victor heeft Rayan uitgespeeld Dus we zijn gewonnen!
Na de speeltijd deden we spelling over ng - nk. We hebben dan ook een aar oefeningen zelfstandig gedaan. Dan in ons bronnenboek hebben we een Quiz gedaan over de koning en zijn familie . We hebben ook over de eerste en de tweede Wereld Oorlog en Hitler geleerd. Daarna hebben we ook een filmpje over de 1 Wereld Oorlog en de 2 de gezien. Trrrrrrrriiiiiiiiiiinnnnggg !!!!!!!
De agenda komt. Onze boekentas komt daarna. En na een leuke dag gaan we naar huis.
Hieronder de agenda voor vandaag. Leren: Taal: spelling thematoets 2 17/11 WO: bronnenboek blz 61-65 17/11
Doen: Taal: bloontaak 19/11 WO: 2 vragen per onderwerp 17/11 Hoek en contractwerk 23/11
Recept/kookboek; krant
Door het veelvuldig gepraat in de klas, kregen de kinderen een extra taak. Zij moeten van elk onderwerp (Ambiorix, De Noormannen, WOI en WOII) twee mogelijke toetsvragen opstellen en beantwoorden.
We begonnen de dag met onze boekentassen leeg te maken. De meester zet een tof muziekje op. Als het muziekje gedaan is ,dan mogen we beginnen met de 2 toetsen. We begonnen met de toets meetkunde. Na de toets meetkunde begonnen we met de toets taalbeschouwing thema 2. Daarna beginnen we met de les Godsdienst.
Trrriiiiieeeeng!
Een nieuw onderwerp:3 levensadem. We deden allerlei spelletjes. Zoals: Tafelblaasbal en Veren hoog!
Trrriiiiieeeeng!
Na de middagspeeltijd, beginnen we met taal. De meester zet een liedje op van spoken. En nog een versje van Roodkapje. De meester stelt ons dan vraagjes. Daarna klopt iemand....het was een meisje van Sint-Jozef. Ze ging voorlezen. Het ging over Geronimo Stilton.
Trrriiiiieeeeng!
Na de speeltijd, gingen we in onze agenda schrijven. Na de agenda , beginnen we met W.O., het was een quiz. Over de koningen en koninginnen. We keken een filmpje op de laptop van de meester. Daarna veranderden we van plaatsen.
Trrriiiiieeeeng! We maken onze boekentassen klaar en we gaan naar huis.
Staat niet in de agenda geschreven, maar wordt wel van de kinderen verwacht. Lezen in hun bronnenboek over de koningen! De brief rond de opdracht " schatkoffer" ( terug te vinden in het mapje leesplezier) moet maandag voorzien zijn van een handtekening van één van beide ouders.
Vandaag begonnen we met onze toets MMR. Hij duurde tot aan de speeltijd.
Trieeng
Na de speeltijd hadden we turn les het ging over loopsprongen. We deden er ook toets van.
MIDDAG
Na de middag gingen we van start met een luistertoets over de TTT affiche. Daarna gingen we verder met een spelling les over smoothies en vooral over korte klanken, g en ch In deze les moesten we het verhaaltje van : Noor ligt in bed legt haar boek neer en zegt : slaapwel. We kregen er ook een flitsdictee van.
TRIIEENG
Na de speeltijd werkte we nog even voort. Daarna schreven we onze agenda. Godsdienst: we deden toffe ademhaling oefeningen. Bv . We stapten op onze stoel en er weer af. Een minuut lang.