Enkele verduidelijkingen: Volgende week donderdag of vrijdag zal uw dochter/zoon een spreekoefening rond haar/zijn talent naar voor brengen. We zijn vandaag begonnen met de schriftelijke voorbereiding hiervan. We hebben uitvoerig besproken waar een goede spreker moet aan voldoen, wat er allemaal moet verteld worden,... Ze maakten hun schriftelijke voorbereiding in de kladschrift. Het is de bedoeling dat tegen volgende week dinsdag hun spreekopdracht uitgeschreven staat in de taalschrift bij les 11. Oudercontact: Graag het strookje ten laatste op dinsdag 20 oktober binnenleveren. Het systeem is simpel, u duidt een richtuur aan en ik probeer in de mate van het mogelijke hier rekening mee te houden. In de loop van de volgende week krijgen jullie dan een definitief uur mee.
We begonnen de dag met rekenen, hoofdrekenen. Superleuk! Een deel kinderen werkte zelfstandig aan de oefeningen, een andere groep ging oefeningen oplossen bij de meester! De uitdelers deelden de spellingschriften uit. Tijd voor taal! We ontdekten dat niet alle woorden de verenkeling en verdubbelingsregel volgen. Zo een woorden noemt men banaanwoorden. Deze woorden moeten van buiten leren. Na de middag werden we in drie groepen verdeeld. Een groepje werkte rond WO, een groepje gingen de spellingsopdrachten oplossen en verbeteren en een laatste groepje kwam bij de meester naar een parabel uit de Bijbel luisteren. De meester gebruikte hiervoor verschillende voorwerpen. De directeur kwam ons ook even halen om stoeltjes voor de arme kindjes in Congo naar de bestelwagen te dragen. We schreven onze agenda en vierden de verjaardag van Hannah Thienpont!
Vanochtend gingen we niet eerst de klas binnen, want we moesten een steen nemen. voor de nieuwe school .We moesten onze naam er opschrijven . Dan begonnen we in ons rekenschrift te rekenen. We zaten in groepjes. Elk groepje passeerde bij de meester. Tring de bel ging. Na de speeltijd gingen we terug voort met rekenen. Nu stoppen we met rekenen en beginnen met Godsdienst. Een verhaal over werken op de sabbat. Tring !!! Het is middag Toen moesten we naar refter. Tring!!! De bel ging we gingen de klas binnen we schreven onmiddellijk onze agenda . Toen moest iedereen meteen zijn steen nemen en gingen we naar het plein waar onze nieuwe school wordt gebouwd . Daar gaf de Directeur ons een klein helmpje. Dan gingenn we terug de klas binnen en de meester zette een lied verschillende keren op. Wij mochten op de muziek allerlei bewegingen uitvoeren. Het was een rapnummer! Tring!!!De bel ging . Na de speeltijd probeerden we zelf een strofe aan het raplied toe te voegen. De strofe moest over onze talenten gaan. Tring!!! De bel ging weer en we mochten naar huis .
Dag allemaal. Hieronder de agenda voor vandaag. Leren: / Doen: Taal: bloontaak 12/10 Hoek en contractwerk 12/10 Wafels!!! Toets tekenen.
Het zonnetje zal dit weekend volop schijnen, ideaal om nog wafels ten voordele van de sneeuwklassen te verkopen! Ook op de agenda dit weekend: Herfstrestaurant! Iedereen van harte welkom in de refter van Sint - Jozef vanavond en morgenavond!!!
We hadden eerst turnles het ging over springtouwen en daarna een toets daar over en daarna de meisjes tegen de jongens .Trrring de bel ging .Na de speeltijd kregen we toets over de lengtematen. De figurenkast werd verder aangevuld met de driehoeken. Deze rangschikten we volgens de hoeken en de zijden. Triiing! Tijd voor onze boterhammen en dan speeltijd. Na de middag kregen we computerles. Het lesonderwerp was Boekenbeesten. Door verschillende opdrachtjes uit te voeren, kwamen we tot de ontdekking welk boekenbeest wij zelf waren. Het laatste blok WO. Het ging over de wandeling van donderdag.We markeerden onze wandeling op de kaart en daarna bekeken we deze nog eens virtueel. Tijd om naar huis te gaan.
We begonnen de dag met zwemmen.Meester Robin gaf een leuke les.
Net op tijd terug voor de speeltijd.
Na de speeltijd kregen we een toets. Tijdens de rekenles herhaalden we de begrippen liter, deciliter en centiliter.
We mochten maatbekers vullen met water. Dat was leuk.
In de namiddag stond taal op het menu. We mochten alleen of in groepjes ons talent beschrijven en voorbereiden om later een spreekoefening uit te voeren.
Na de kleine speeltijd gingen we onze wandeling van vorige donderdag op de kaart van Ternat brengen.
We begonnen met rekenen. De meester was er niet, hij had bespreking. Dus we moesten alleen rekenen . We moesten blz 30 en 31 verbeteren. Daarna maken we blz 32 staartdelingen. Toen ging de bel TRIIIIIING !!! Na de speeltijd deden we de toets godsdienst natuur: gave en opgave. Daarna deden we de toets cijferen. Na de toets mochten we ons nog even bezig houden. Toen ging de bel TRIIIIIING !!!!! Daarna gaan we naar de refter. Na de speeltijd schrijven we onze agenda . Daarna hebben we spelling gedaan. Toen ging de bel TRIIIIIING!!!! Na de speeltijd hadden we crea, we gaan een uiltje maken . Daarna komen we onze rekenboeken halen en dan naar huis !!!
Dag allemaal. Hieronder de agenda voor vandaag. Leren: Rekenen: MMR: Kloklezen 9/10 MMR: De lengtematen ws blz 24-25 8/10 Doen: Taal: Spelling les 1 afwerken 6/10 Hoek en contractwerk 12/10 Wafels!!! Zwemmen. Toetsen tekenen.
Door een technische storing is het verslagje van Jantien en Sofia verloren gaan.
Voor kloklezen moeten de kinderen de analoge en de digitale klok kunnen aflezen, De analoge klok omzetten naar de digitale en omgekeerd en een uur aanduiden op de analoge klok. Oefeningen vinden jullie terug in het mapje meten en metend rekenen. Morgen krijgen de leerlingen nog een extra bundeltje mee.
Deze ochtend maakten we meteen onze spellingstoets van heel thema 1 . Zoals altijd hebben we dan rekenles gehad. We hebben de staartdelingen tot 1000 herhaald. En bij sommige zat die al ver weg!
Speeltijd.
Turnen joepie! In de turnles hielden we ons bezig met touwtjespringen. Na de turnles gingen we eten en hadden we middagspeeltijd.
En snel daarna vertrokken we al voor de leerwandeling. Eerst vertelde juf Veerle nog over de geschiedenis van Kruikenburg. Zij was onze gids voor de wandeling. Dan begonnen we aan onze tocht! Na de heel plezante en ook leerzame wandeling was het al tijd om naar huis te gaan. Nog snel de boekentas maken en deze drukke donderdag zat er al op.
Hieronder de agenda voor vandaag. Leren: Godsdienst: toets mens en natuur: gave en opgave 5/10 Rekenen: cijferen: +,- en x ws blz 5,14 en 23 5/10 Doen: Rekenen: staartdelingen werkblaadje (2oef) 5/10 Hoek en contractwerk 5/10
Vrijdag vrijaf.
Prettig weekend allemaal en tot maandag. Meester Joeri
Dag allemaal. Hieronder de agenda voor vandaag. Leren: Taal: spelling: thematoets 1 1/10 Godsdienst: toets mens en natuur: gave en opgave 5/10 Rekenen: cijferen: +,- en x ws blz 5,14 en 23 5/10 Doen: Rekenen: huistaak 4 1/10 Afwerken ws blz 30,31 1/10 Hoek en contractwerk 5/10 Stevig schoeisel; kompas;plankje om op te schrijven.
Morgen hebben we in de namiddag een leerwandeling, vandaar het stevig schoeisel en het kompas. Als jullie geen kompas thuis hebben, geen probleem. We hebben er maar enkele nodig. Voor de mensen die niet weten wat ik met een plankje om te schrijven bedoel, hieronder een afbeelding.