De dag begonnen we met de toets van verwijswoorden , oorzaak en gevolg. Intussen als we klaar zijn mogen we in onze werkschrift blz 27 rekenverhaaltjes oplossen. En eerst moeten we ook alle oefeningen in ons kladschrift overschrijven. En dan maken als iedereen klaar is met de toets gaan we verbeteren in onze schrift; We hebben twee pagina's gemaakt . Speeltijd!!! Na de speeltijd komt Mario Demesmaeker . Hij komt zich zelf voorstellen. En hij komt over zijn boek vertellen . Maar niet alleen daarover. Ook over hoe hij schrijver is geworden. Oo !!! De speeltijd is gedaan! Mario is er! Hij is al van 2000 schrijver! Mario heeft een stuk voorgelezen uit Rode kaart. Hij heeft ook nog een stukje uit het boek Gehakt gespeeld samen met Jonas van onze klas. Dik applaus en hij ging weg.Een paar kinderen vroegen een handtekening! Middag!!!Het is ook muziek op de speelplaats!!!!We gaan godsdienst nemen . Dan hebben we een liedje gehoord van Sint Franciscus Assisi. Als dat klaar is nemen we ons taalboek. We leerden tongbrekers uitspreken. Nu gaan we onze agenda schrijven. Onze boekentas maken en dan naar huis. Dat vinden wij niet leuk!!!
Dag allemaal. Hieronder de agenda van vandaag. Leren: Taal: onderwerp en persoonsvorm 30/09 ws blz 6-9 en blz 20-23 WO: Focusthema 1 Open en gesloten boek toets 28/09 Doen: Taal: Bloontaak 28/09 Hoek en contractwerk 28/09 Brief auteur; toets laten tekenen.
Voor de toets wo hebben de kinderen in hun woordenlijst en in de werkkatern nog woorden aangeduid die ze zeker moeten kennen. Voorts hebben ze een brief meegekregen met daarop twee titels van Mario Demesmaeker en de prijs van de boeken. Onze leerlingen hebben de mogelijkheid om aan een goedkoper tarief en een snelle levering deze boeken te bestellen. Nogmaals geen verplichting, maar ik vermoed dat de leerlingen jullie "lichtjes" onder druk zullen zetten. Je moet de boeken ook niet in duo kopen, je kan ze ook apart kopen. Graag tegen maandag de bestelling + het geld aan mij bezorgen.
Dag allemaal. We begonnen vandaag met een toets van hoofdrekenen: optellen en aftrekken tot 1000. Na de toets mochten we ons even bezig houden tot de andere klaar waren met hun toets. Daarna beginnen we met WO. De les ging over een mening en een feit. Toen ging de bel triiiing Na de speeltijd gingen we turnen. De turnles ging over spreidsprong ,koprol en handenstand. Na de turnles was het middag. Na de middagspeeltijd kregen we rekenles. De rekenles ging over lengte en snelheid. Na de rekenles is het spellingsles. De spellingsles ging over uw, elen,eren en enen woorden. Als we bijna klaar waren ging de bel trriiiiiing Na de speeltijd begonnen we terug met de spellingsles. Na de spellingsles schreven we onze agenda. Daarna gingen we onze WO nog afwerken. Na het afwerken van WO maakten we onze boekentas. Na dat we onze boekentas hadden gemaakt las de meester voor uit een boek. Vriendelijke groetjes Jonas en Wiebe
Vanochtend zijn we eerst gaan zwemmen . En op het einde kunnen we nog een beetje spelen . Na het zwemmen hadden we nog een toets over rekenen. Toen hadden we middag speeltijd. We gaan de klas terug binnen en begonnen met rekenen . Nu begint er een andere les WO. Nu hebben we nog eens speeltijd. Nu gaan we terug met WO beginnen. WO gedaan nu gaan we onze agenda schrijven. En om onze dag af te maken leest de meester nog uit het verhaal gehakt van Mario De Mesmaker.
Hallo, welkom in het vierde leerjaar. Nadat we de schooltassen leegmaken, controleert de meester of we al onze werkjes hebben gemaakt. Hij geeft ons ook uitleg bij het nieuwe contractwerk. De rekenles gaat dan weer over vermenigvuldigen en delen tot 1000. Tijdens de godsdienstles puzzelen we het scheppingsverhaal in mekaar. In de taalles krijgen we een dictee om te kijken hoe goed onze spelling al is. En een luistertoets!!! Schilderen in de creales is het laatste wat we doen op deze maandag. Dag allemaal, vonden jullie het leuk? Zeg het dan!!!
De dag begon met een spellingtoets. De meester gaf uitleg over de toets. De meester tekende over stambreuken op bord. Er was ook wel een kleine toets. Meester Joeri deelde een blaadje uit. We moesten ook eens in ons kompasje lezen. En toen mochten we gaan spelen. Juf Stefanie kwam mee in de klas begeleiden tijdens de breukenles. We hebben godsdienst gedaan. De meester heeft uitleg gegeven over onze huistaak. Meester Joeri was terug boos. We moesten ook godsdienst verbeteren. Iedereen zei: Toch geen taal!!! Maar het was leuk. Het was eigenlijk een spel spelen. We moesten ook nog onze agenda schrijven.
Hieronder de agenda voor vandaag. Leren: WO: Bronnenboek blz 3-11 21/09 Werkkatern blz 1-7 Doen: Rekenen: ws blz 19-20 21/09 WO: Werkkatern blz 8 oef 3 Hoek en contractwerk Brieven
Volgende week donderdag en vrijdag ( voor onze klas vrijdag) komt er een auteur langs in de klas. Om die man te vergoeden voor zijn te leveren inspanningen vragen wij een kleine bijdrage van 2 euro. Gelieve dit ten laatste dinsdag 22 september af te rekenen met de leerkracht ( samen met het strookje!)
OPGELET: Dinsdag is er niet alleen scholenveldloop, maar ook zwemles. ( Dit stond niet vermeld op het zwemdatastrookje!)
We waren begonnen met een toets van rekenen. en dan zijn we in ons rekenschrift gegaan met de meester. Het ging over toepassingen. Dan ging de bel gegaan na de speeltijd moesten we gaan turnen. we hebben leuke dingen gedaan . Na turnen, etenstijd mmmm!!!! Heerlijke boterhammen dan zei de juf ja jullie mogen naar de speelplaats. we zijn gaan spelen triiiiiiiiiieeeeeng de bel is gegaan we gaan naar de klas. We gaan nu taalbeschouwing doen. We moesten goed opletten! Straks hebben we een verjaardag. en nu doen we de toets van taalbeschouwing het is speeltjid . we zjin nog niet klaar triiiiiiiiiiiiiiiiiiiing de bel gaat.we gaan naar de klas.We zijn met wo bezig en nu zijn we klaar. Tijd voor de agenda. .......... klaar we vieren nu de verjaardag van Marie Van De Vorst ... De bel is gegaan we zijn klaar.
Dag allemaal. Hieronder de agenda voor vandaag. Leren: WO: Bronnenboek blz 8-9 werkkatern blz 5-6 17/09 Rekenen: toets getalbegrip tot 1000 ws blz 1-2 en 10-11 17/09 Taal: spelling: weektoets (les 3-4) 18/09 Doen: Taal: Bloontaak 18/09 Rekenen: ws blz 14 17/09 Hoek en contractwerk 21/09
De agenda voor vandaag zal morgen ook genoteerd worden.
Vandaag ben ik zeer ontgoocheld en boos geweest. Ondanks de (veelvuldige) verwittigingen waren er vandaag nog leerlingen die hun contractwerk nog niet in orde hadden. Ook huistaken, schriften worden om de haverklap vergeten! Dit kan zo niet verder!! Vanaf donderdag zal er een extra taak vasthangen aan het vergeten of niet maken van huistaak of opdracht! Gelieve de kinderen hier toch op te wijzen!!!
Morgen zal ik niet aanwezig zijn op school omwille van een kleine ingreep bij beide zoons. Donderdag, normaal gezien, terug aanwezig. De leerlingen zullen opgevangen worden door mijn collega's. Bedankt voor het begrip.
We begonnen met elkaar te begroeten. Daarna gingen we van start met wiskunde maar wel helemaal alleen. Want meester Joeri moest weg. Gelukkig was het rustig toen hij weg was. Toen hij terug kwam dachten we joepie wiskunde gedaan maar we moesten doorwerken tot de speeltijd. triieeng. Na de speeltijd begonnen we met een gebedje. Dat Dario ons voorlas. Godsdienst toffe opdracht schuifpuzzel over de natuur. Daarna verbeteren we onze huistaak. Triieeng. Les verwijswoorden.De meester legt oorzaak en gevolg uit. We oefenen met kaartjes. Nu overlopen we ons contractwerk. Wo we oefenen op de eeuwen . Triieeng.Na de speeltijd oefenen we nog even op de eeuwen. We keken ook 3 filmpjes. Uiteindelijk schrijven we onze agenda.
Hieronder de agenda van vandaag. Leren: WO: BB: 6-7 15/09 Werkkatern: blz 3 Taal: Spelling: weektoets (les 3-4) 18/09 Doen: Taal: oorzaak - gevolg 15/09 Bloontaak Hoek en contractwerk 21/09 brieven
Een aantal bemerkingen: - Het contractwerk is een afspraak tussen de leerling en de leerkracht. De leerlingen maken een engagement en moeten deze dus nakomen. Elke maandag moeten de "moetjes" afgewerkt zijn!! Vandaag toch 8 leerlingen niet in orde! -Gelieve uw kind te wijzen op een goede planning! -Lessen ( zoals WO) moeten voorbereid worden, ook al is er geen toets! Vandaag bij het eeuwen oefenen,vastgesteld dat leerlingen dit onvoldoende oefenen.