Dag allemaal. Hieronder de agenda voor vandaag. Leren: WO: Bronnenboek blz 8-9 werkkatern blz 5-6 17/09 Rekenen: toets getalbegrip tot 1000 ws blz 1-2 en 10-11 17/09 Taal: spelling: weektoets (les 3-4) 18/09 Doen: Taal: Bloontaak 18/09 Rekenen: ws blz 14 17/09 Hoek en contractwerk 21/09
De agenda voor vandaag zal morgen ook genoteerd worden.
Vandaag ben ik zeer ontgoocheld en boos geweest. Ondanks de (veelvuldige) verwittigingen waren er vandaag nog leerlingen die hun contractwerk nog niet in orde hadden. Ook huistaken, schriften worden om de haverklap vergeten! Dit kan zo niet verder!! Vanaf donderdag zal er een extra taak vasthangen aan het vergeten of niet maken van huistaak of opdracht! Gelieve de kinderen hier toch op te wijzen!!!
Morgen zal ik niet aanwezig zijn op school omwille van een kleine ingreep bij beide zoons. Donderdag, normaal gezien, terug aanwezig. De leerlingen zullen opgevangen worden door mijn collega's. Bedankt voor het begrip.
We begonnen met elkaar te begroeten. Daarna gingen we van start met wiskunde maar wel helemaal alleen. Want meester Joeri moest weg. Gelukkig was het rustig toen hij weg was. Toen hij terug kwam dachten we joepie wiskunde gedaan maar we moesten doorwerken tot de speeltijd. triieeng. Na de speeltijd begonnen we met een gebedje. Dat Dario ons voorlas. Godsdienst toffe opdracht schuifpuzzel over de natuur. Daarna verbeteren we onze huistaak. Triieeng. Les verwijswoorden.De meester legt oorzaak en gevolg uit. We oefenen met kaartjes. Nu overlopen we ons contractwerk. Wo we oefenen op de eeuwen . Triieeng.Na de speeltijd oefenen we nog even op de eeuwen. We keken ook 3 filmpjes. Uiteindelijk schrijven we onze agenda.
Hieronder de agenda van vandaag. Leren: WO: BB: 6-7 15/09 Werkkatern: blz 3 Taal: Spelling: weektoets (les 3-4) 18/09 Doen: Taal: oorzaak - gevolg 15/09 Bloontaak Hoek en contractwerk 21/09 brieven
Een aantal bemerkingen: - Het contractwerk is een afspraak tussen de leerling en de leerkracht. De leerlingen maken een engagement en moeten deze dus nakomen. Elke maandag moeten de "moetjes" afgewerkt zijn!! Vandaag toch 8 leerlingen niet in orde! -Gelieve uw kind te wijzen op een goede planning! -Lessen ( zoals WO) moeten voorbereid worden, ook al is er geen toets! Vandaag bij het eeuwen oefenen,vastgesteld dat leerlingen dit onvoldoende oefenen.
Deze ochtend zijn we gestart met rekenen. Eerst hebben we ons x en : toetsje gemaakt. Daarna zijn we begonnen aan onze rekenles. Elke rij moest op het oefenblaadje een ander oefeningetje maken. Dan hebben we nog in ons schrift gewerkt.
Speeltijd .
Na de speeltijd heeft Evi een gebedje voor gelezen. Dan zijn we begonnen aan de les godsdienst. De les ging over verschillende behoeften, we hebben dan ook onze behoeftekaarten opengelegd. En we bespraken de behoefte die we niet begrepen. In ons werkkatern lazen we ook nog een tekstje over verschillende acties tegen het vernielen van de natuur.
Middageten + speeltijd .
Na de speeltijd zijn we meteen begonnen met spelling en die les ging over verenkelen. We hebben in deze les elkaars schriften vaak verbeterd. Vlak voor de speeltijd hebben we onze agenda nog geschreven.
Opnieuw speeltijd .
Na de speeltijd leerden we in de les taal iets nieuws. We maakten kennis met de verwijswoorden. En dat was de laatste les van vrijdag .
:Dag allemaal. De dag begon met een spelling toets . Dan deden we een toets van de x en : tafels Kregen we reken bladeren van getallenkennis. Toen ging de bel jippie turnen We zijn gaan oefenen voor de scholenveldloop. Dan was het middag eten. Middagspeeltijd! Dan gingen we weer naar binnen. We deden spelling in onze werkboek. De les ging over verdubbelen , verenkelen en flits. Dan gingen we onze agenda schrijven.
Daarna deden W.O. leerden we over de eeuwenband. In de W.O. les mogen we knippen en kleven.
Dag allemaal. Hieronder de agenda voor vandaag. Leren: Rekenen: maal en deeltafels 11/09 WO: eeuwen oefenen + bronnenboek blz 3-5 14/09 Doen: Rekenen: werkschrift A blz 10-11 11/09 Hoek en contractwerk 14/09 Toets laten handtekenen
Dag allemaal. De dag is begonnen met ons spelling te verbeteren.
Toepassingen doen we ook nog. We hebben alles beantwoord wat ze gevraagd hebben. Oef, af van die zware maar leuke klus. Tafels ook eens geoefend. Een beetje moeilijk voor sommige kinderen maar valt mee. We hebben bij rekenen met grafieken gerekend, tof! Ook veel met plus en pijlen gerekend De speeltijd jippie!!! Na de speeltijd gaan we een gebedje lezen. We hebben veel geleerd over de mens, dieren en de natuur tijdens godsdienst. En W.O. gaan we nu ook een stukje doen. Agenda schrijven en we gaan naar huis spijtig.......
Dag allemaal. We zijn deze morgen gaan zwemmen . Bijna alle oefeningen waren schoolslag. We zijn verhuist van bank. In de klas hebben we een kleine toets van de tafels gehad. Nadien ook nog een les meetkunde, rond gezichtspunten. Was wel wat moeilijk. In de taalles vertelden we elkaar over onze vereniging, hoe we gekleed waren en of er een lidkaart was. De meester gaf nadien de opdracht om zelf een lidkaart te maken voor de taalbende. De rest van de dag bestond uit WO. We herhaalden kort wat we in het derde leerjaar rond de eeuwband geleerd hadden om dan deze uit te breiden tot een eeuwenband. Elke leerling(e) had zelfs zijn eigen eeuw! Oefenen op de eeuwen zullen we regelmatig doen.
Dag allemaal. Hieronder de agenda voor vandaag. Leren: Rekenen: x en : tafels 9/09 Taal: weektoets spelling ( les 1-2) 10/09 WO: eeuwen oefenen 10/09 Doen: Hoek en contractwerk 14/9 Godsdienst: behoeftekaarten uitknippen 9/09
We zijn begonnen met een gebed.. Dit doen we elke keer wanneer we godsdienst hebben. De godsdienstles ging over de natuur en de relatie met de mens. Speeltijd. We werkten na de speeltijd in groepen voor onze rekenles. Een groep met meester Joeri en eentje met juf Stefanie. Het onderwerp van de rekenles was de tijd. Middag In de taalles lazen we een tekst over de Taalbende. De Taalbende kreeg een nieuwe leerling in de klas, die doof was. Verder kregen we een aantal lezersbrieven te lezen van kinderen met een probleem. In de werkschrift taal gingen we dan per twee vraagjes over deze lezersbrieven oplossen. De meester gaf ons uitleg over het contractwerk en we schreven onze agenda. Opnieuw speeltijd. De laatste blok kregen we crea van juf Edel.
Hieronder de agenda van vandaag: Leren: Rekenen: maal en deeltafels 07/09 Doen: Taal: Bloontaak 08/09 Onderwerp 07/09 Schriften en boeken gekaft en etiket Brief tekening sneeuwklassen
Zoals afgesproken op de info-avond krijgen de kinderen volgende week elke dag een klein toetsje rond de maal en deeltafels. Een nieuwe bloontaak is meegegeven, maar ook de oude moet verder ingeoefend worden. Huistaak onderwerp steekt normaal gezien in de huistakenmap.
Volgende week worden de kinderen ook van plaats veranderd. Teveel gepraat en gebabbel op dit moment!
Prettig weekend allemaal.
Meester Joeri
PS Meester Robin heeft bevestigd dat er loopschoenen mogen gedragen worden tijdens de lessen LO in kader van de voorbereiding op de veldloop van 22 september.
Uitleg over de huistaak spelling vindt u terug in de huistakenmap en in het mapje spelling. Twee brieven leggen de werkmethode uit. Toch hier nog eens kort de werkwijze. De kinderen krijgen een blad met 20 woorden die ze correct moeten kunnen schrijven. De woordjes worden uitgeknipt en de BLOON ( Bekijken, Lezen, Onthouden, Opschrijven, Nakijken) techniek toegepast. Kinderen mogen er maximum 4 dagen overdoen om deze woorden juist te kunnen schrijven. Sowieso worden de 20 woordjes twee dagen geschreven. De woordjes die juist geschreven werden verdwijnen in het " ik schrijf het woordje goed" doosje, de andere in het " ik maak nog een foutje" doosje. Deze laatste moet dan opnieuw ingeoefend worden.