Hieronder de agenda van vandaag: Leren: Rekenen: maal en deeltafels 07/09 Doen: Taal: Bloontaak 08/09 Onderwerp 07/09 Schriften en boeken gekaft en etiket Brief tekening sneeuwklassen
Zoals afgesproken op de info-avond krijgen de kinderen volgende week elke dag een klein toetsje rond de maal en deeltafels. Een nieuwe bloontaak is meegegeven, maar ook de oude moet verder ingeoefend worden. Huistaak onderwerp steekt normaal gezien in de huistakenmap.
Volgende week worden de kinderen ook van plaats veranderd. Teveel gepraat en gebabbel op dit moment!
Prettig weekend allemaal.
Meester Joeri
PS Meester Robin heeft bevestigd dat er loopschoenen mogen gedragen worden tijdens de lessen LO in kader van de voorbereiding op de veldloop van 22 september.
Uitleg over de huistaak spelling vindt u terug in de huistakenmap en in het mapje spelling. Twee brieven leggen de werkmethode uit. Toch hier nog eens kort de werkwijze. De kinderen krijgen een blad met 20 woorden die ze correct moeten kunnen schrijven. De woordjes worden uitgeknipt en de BLOON ( Bekijken, Lezen, Onthouden, Opschrijven, Nakijken) techniek toegepast. Kinderen mogen er maximum 4 dagen overdoen om deze woorden juist te kunnen schrijven. Sowieso worden de 20 woordjes twee dagen geschreven. De woordjes die juist geschreven werden verdwijnen in het " ik schrijf het woordje goed" doosje, de andere in het " ik maak nog een foutje" doosje. Deze laatste moet dan opnieuw ingeoefend worden.
Na een aantal weken "technisch" werkloos te zijn, mochten we vandaag 23 nieuwe gezichtjes in onze klas ontvangen. Een kennismaking ( voor éénmaal ondersteunt door het uitdelen van snoepjes), een karrevracht boeken, mapjes en schriften uitdelen, administratie overlopen, agenda schrijven,rijen inoefenen,... is een korte samenvatting van een drukke eerste schooldag. De details, eerste indrukken en bedenkingen laat ik volledig aan de leerlingen om thuis te vertellen. De bedoeling van deze blog is een communicatiemiddel te zijn tussen de ouders en de klas. Vanaf volgende week gaan de kinderen zelf een verslag typen over een schooldag. Ze werken hiervoor in duo's en krijgen uiteraard 'technische' feedback, indien nodig. Ikzelf ga de weblog voorzien van een agenda. Concreet: alles wat dochter/zoonlief zou moeten opgeschreven hebben in haar/zijn agenda. Zo heeft u een dubbele controle of alle taken en lessen uitgevoerd zijn! Agenda : Doen: Godsdienst: Gevoelenskaarten uitknippen 02/09 Kaften + etiket: kompasje, kompas werkschrift ABC, 07/09 taalboek AB, bronnenboek Mundo Etiket: agenda, kladschrift, taalschriftAB, spellingschrift, Verkeer AB 07/09 Brieven + infobrochure 07/09 weblog: http://meesterjoeri.bloggen.be
Godsdienstkaartjes MOETEN uitgeknipt zijn tegen morgen en in de (niet- gesloten) omslag gestoken zijn. Rekenschrift A en spellingschrift Aworden morgen gebruikt in de klas!
Vandaag eens een ander verslagje dan gewoonlijk. Terwijl ik dit typ, is het doek over het schooljaar 2014-2015 gevallen. ( Toch wat de rapportering betreft!). De (meeste) leerlingen hebben deze laatste periode hard gewerkt en daarom verdienen ze nog een aantal leuke activiteiten de komende dagen. Morgen staat onze schoolreis gepland. Jullie worden verwacht omstreeks kwart voor 8 (07:45) aan het sportcomplex van Ternat. Ze geven goed weer, dus zorg dat de nodige beschermingsmaatregelen kunnen genomen worden (hoofddeksel,zonnecreme, voldoende vocht,...) Ook wat entertainment voor in de bus zoals, een boek, een strip, een tijdschrift,... mag meegenomen worden. Een uurwerk is ook handig om op het afgesproken tijdstip te verzamelen. De leerlingen met een abonnement voor Planckendael MOETEN dit meehebben! Omstreeks 17.30 (half zes) worden we terug verwacht! (Afhankelijk van het verkeer!)
Vrijdag en maandag: zullen in teken staan van het opruimen en opkuisen van de klas. De kinderen brengen zelf een spons en emmertje mee, aangezien ik zelf onvoldoende sponzen en emmertjes heb. Graag ook naald en draad mee, om onze toetsen bijeen te bundelen. Uiteraard voorzien we nog tijd om samen spelletjes in de klas te spelen.
Gisteren ten slotte hadden we sportdag. Deze dag stond in teken van vertrouwen en samenwerken in en met klasgenootjes. Hieronder enkele sfeerfoto's.
Hieronder de agenda voor vandaag. Leren: WO: In de berm open en geslotenboektoets 23/06 Taal: zie toetsschema Doen: / keukenhanddoek; toetsen tekenen; briefje oudercontact
Morgennamiddag ( hopelijk zorgen de weergoden voor droog weer) hebben de LO leerkrachten nog een sportdag georganiseerd. Deze sportdag staat in het teken van " Vertrouwen". Hieronder vinden jullie nog de foto's van de laatste spreekbeurten. Het algemene niveau van de spreekbeurten was goed tot heel goed!
Hieronder de agenda voor
vandaag. Leren: WO: In de berm open en gesloten boek toets 22/06 Taal: zie
toetsschema Rekenen: zie weekschema Doen: Rekenen: oefenen voor de
toetsen Taal: oefenen voor de toetsen Toetsen tekenen; brieven oudercontact en verlofdagen, zwemmen
Hieronder de agenda voor
vandaag. Leren: WO: In de berm Bb blz 93-94 18/06 Taal: zie
toetsschema Rekenen: zie weekschema Doen: Rekenen: oefenen voor de
toetsen Taal: oefenen voor de toetsen Toetsen tekenen; brief schoolreis, 2
euro klasfoto
Hieronder de agenda voor
vandaag. Leren: WO: In de berm Bb blz 93-94 17/06 Taal: zie
toetsschema Rekenen: zie weekschema Doen: Rekenen: oefenen voor de
toetsen Taal: oefenen voor de toetsen Toetsen tekenen; brief schoolreis, 2
euro klasfoto
We hebben de dag gestart met geld op te halen Daarna deden we de spreekbeurt van Eli hij had het over het menselijk lichaam. daarna deden we ie van Thibaut hij had he over het over Las Vegas. Daarna deden we die van Danina zij ha het over Tayler Swift.
En al die spreekbeurten waren te gek. triiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiing toen ging de bel. De eerste speeltijd was het nog niet zo warm! De toets meetkunde deed ons meer zweten! In de middagspeeltijd was het al veel warmer! triiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiing Turnen na de speeltijd, voetbal de jongens tegen de meisjes! triiiiiiiiiiiiiing! Na de speeltijd spelling rond doffe klanken en stoffelijke bijvoeglijke naamwoorden. Agenda schrijven en triiiiiing Naar huis!
Agenda van maandag 15 juni 2015 + foto's spreekbeurten vrijdag en vandaag.
Dag allemaal.
Hieronder de agenda voor vandaag. Leren: WO: In de berm Bb blz 93-94 16/06 Taal: zie toetsschema Rekenen: zie weekschema Doen: Rekenen: oefenen voor de toetsen Taal: oefenen voor de toetsen Toets tekenen; brief schoolreis, 2 euro klasfoto
De leerlingen hebben een brief meegekregen met extra informatie rond onze schoolreis. Alle leerlingen worden vriendelijk gevraagd om het voorgestelde bedrag te betalen. Achteraf wordt er aan leerlingen met abonnement voor Planckendael het teveel terugbetaald. Deze leerlingen moeten er dan zeker voor zorgen dat ze donderdag 25 en vrijdag 26 juni hun abonnement meehebben.
We zijn de dag gestart met rekenen cijferen tot op 0,001. Maar Elien was plots ziekgevallen Dus deden we direct haar spreekbeurt. Dat was een goede spreekbeurt!!! Triing de bel ging het was een zeer warme dag! wel 30 graden C. Tring de bel ging gedaan. Dan was het dictee over verkleinwoorden. In het midden van de les ging de bel. Dan deden we taal. In het midden van de les ging de bel. Eten mmm. Dan was het speeltijd. Zo als we al zeiden 30 gaden pffff. Sommige kinderen mochten binnenblijven om Vaderdagcadeaus in te pakken. Na de speeltijd deden we voort met taal. Na taal deden we Jessy zijn spreekbeurt. Bravooooo goed. Tring de bel ging. Na de speeltijd deden we de spreekbeurt van Laurens. Goed. Nu we toch bezig waren met de beamer toonden de meester ons een filmpje van Woody Woodpecker. Dan agenda. Dan onze boekentas maken. Tring de bel ging naar huis.
Hieronder de agenda voor vandaag. Leren: WO: In de berm Bb blz 96-101 11/06 Taal: thematoets thema 7 spelling 12/06 Rekenen: zie toetsschema Doen: Rekenen: Afwerken ws C blz 20-21 10/06 Toetsschema tekenen en in agenda plakken.
De leerlingen hebben vandaag hun toetsschema voor rekenen gekregen. Alle uitleg voor deze week en oefeningen in de werkschrift zijn terug te vinden op het toetsschema. Gelieve dit ook nauwkeurig te raadplegen.