Hieronder de agenda voor vandaag. Leren: WO: In de berm Bb blz 96-101 11/06 Taal: thematoets thema 7 spelling 12/06 Rekenen: zie toetsschema Doen: Rekenen: Afwerken ws C blz 20-21 10/06 Toetsschema tekenen en in agenda plakken.
De leerlingen hebben vandaag hun toetsschema voor rekenen gekregen. Alle uitleg voor deze week en oefeningen in de werkschrift zijn terug te vinden op het toetsschema. Gelieve dit ook nauwkeurig te raadplegen.
We zijn begonnen met een liedje. Toen moesten we werken in onze rekenschriften . Toen gingen we gaan spelen en na de speeltijd. was het direct de spreekbeurt van Lleyton. Hij deed het over Parijs en het was toppie. Daarna was het de beurt aan Liam en hij deed het over minecraft en dat was heel erg goed. Toen gingen we gaan spelen. Daarna gingen we turnen en daar deden we voetbal en badminton,... En toen was het speeltijd. En het was dan de spreekbeurt van Maria rond magie. Daarna deden we spelling. daarna leerden we over de berm.
BESTE KLASGENOTEN EN MEESTER JOERI WACHT EN DE OUDERS.IK GA VANDAAG VERTELLEN OVER GISTEREN 3/6/2015.
We kwamen in de klas en we moesten alles uit onze boekentas halen dan in onze bank zetten . We waren met Seppe zijn spreekbeurt begonnen over Afrika dat was heel goed . Daarna was het de spreekbeurt van Wout dat was ook goed maar dat was minder goed als die van Seppe maar de vragen waren goed opgelost en hij kreeg meer punten. Dan heeft de meester gevraagd of we onze toets hebben getekend en ik had mijn toets zelf niet getekend. De meester heeft gevraagd of we onze huistaak hebben getekend en die was wel gedaan . En daarna moesten we in onze werkschrift werken van wiskunde dan ging de bel we kwamen terug we deden voort aan onze wiskunde. Het was dan het uur van de waarheid of iedereen mooi is op foto dag en ja iedereen is mooi heel mooi. Na de waarheid moesten we aanvullen in onze spelling schrift voor onze huistaak tring de bel ging we gingen spelen we kwamen terug binnen dan moesten we onze agenda schrijven en we gingen thuis o mama ik heb je gemist daag. VAN NGAMASATA KETSIA
Nr 1 . Meester JOERI begroeten. nr 2.Zijn toetsen getekend? NR 3. Godsdienst doen over Pinksteren NR 4 .Kladblaadje gekregen van de meester voor wiskunde NR 5 .Speeltijd . NR 6 wiskunde het gemiddelde nu in de reken boek met de rekenmachine.NR 7 .Taal : Hoe gaat het verder. NR 8 .Speeltijd . Terug taal Bel de politie.NR 9 we hebben spelling gedaan we moesten een spelletje doen over kunst.NR 10 .speeltijd trrrrrrrrrrrrring na de speeltijd moesten we rap iets in onze WO mapje zeten NR 11 . dan moesten we onze agenda schrijven.
Leren: Rekenen: Gemiddelde 3/06 WO: In de berm Bb blz 82-83
lezen4/06
Doen: Taal: Brief aan de inspecteur ws blz 67
3/06 Spreekbeurt 3/06 Witte t shirt , jeans, toets tekenen
Morgen is het klasfoto. We gaan deze keer niet op de traditionele manier een foto nemen, maar wel op een muzische. Daarom graag een witte t shirt ( een horizontale gelijnde mag ook) en een jeans als kledij. ALLE spreekbeurten MOETEN morgen afgegeven worden. Wout en Seppe bijten morgen de spits af. Succes alleszins aan iedereen!
Hieronder de agenda van vandaag. Leren: Rekenen: Oppervlakte 2/06 WO: In de berm Bb blz 82-83 lezen2/06
Doen: Taal: Brief aan de inspecteur ws blz 67 3/06 Spreekbeurt 3/06 Nieuwsbrief, toets tekenen
Oppervlakte geen toets, wel herhaling van de huistaak 27. De brief aan de inspecteur liefst eerst in klad, laten controleren door mama en/of papa en dan pas in het net.
Vandaag begonnen we met de hertoets van toepassingen. Dan was het speeltijd!!! dan moesten we eventjes rekenen, dat ging over getallenkennis en dan ook nog hoofdrekenen tot op 0,001. Daarna schreven we in het bundeltje: even oefenen dat ging over onderwerpen en persoonsvormen. Dan gingen we onze boterhammen opeten en dan volgde de speeltijd. Daarna gingen we naar de computerles, maar meer vertel ik niet want er lezen ook papa' s mee. Voor spelling speelden we een spelletje over werkwoorden daarvoor hadden we een spelbord, een gewone dobbelsteen, een kleurdobbelsteen en een pion voor elke speler. En dan was er ook nog bij de spellingsles een kleurplaat met vraagjes. Dit was de dag. Daaaaaaag!!!! dit was van maarten
vandaag zijn we zoals gewoonlijk de dag begonnen met onze boekentas leeg te maken. Dan zijn we begonnen met de thematoets 6 van taal. En daar is de bel al. Dan gingen we naar de crea jeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Daar maakten we in een schoendoos waar we graag op reis zouden gaan. Na de crea gingen we naar de refter. Na dat we gegeten hadden was het speeltijd. Na de speeltijd was het rekenen en dat over bewerkingen + en - tot op 0,001. Na wiskunde was het godsdienst het einde van het thema dat rond de aarde ging maar nu rond het thema wat gezond en niet gezond is. Woehoe weer speeltijd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Daarnaa W.O en een ander thema nu thema 7 en dat ging over de leeruitstap:waar we een stuk berm onderzochten. Nu op het einde van de dag de agenda schrijven en de boekentas maken.
we zijn begonnen met de hertoets van cijferen na de toets was het speeltijd dan na de speeltijd was het rekenen met kommagetallen tot op 0,001 daarna moesten we vlug onze agenda schrijven
EN ONZE BOEKETAS MAKEN EN NOG SNEL ONZE STOELEN OP DE BANKEN ZETTEN
De kommagetallen tot op 0,001 zullen morgen nog niet getoetst worden, maar het is wel belangrijk dat ze de opdrachten van vandaag nog eens overlopen. Morgen gaan we immers hoofdrekenen met kommagetallen tot op een duizendste.
Ik herhaal nogmaals dat de toets toepassingen dezelfde structuur en oplossingstechnieken zullen bevatten als vorige keer. Enkel de getallen zullen veranderd zijn.
Niet alle leerlingen hebben hun vorige toets van cijferen teruggekregen omdat de handtekening ontbrak. Een aantal leerlingen is tijdens de hertoets opnieuw in de komma of verkeerde notatieval getrapt. Enkel wanneer uw dochter/zoon een hogere score heeft gehaald als vorige keer neem ik het gemiddelde van beide toetsen.
De thematoets van taal wordt best niet onderschat. Oefenen is dus de boodschap!
We kregen van juffrouw Edel deze morgen de opdracht om de kids laten schoendozen meebrengen om te gebruiken tijdens de creales.
De kinderen die hun groep foto's hebben getrokken van de leeruitstap naar de berm, stuur deze via mail of breng ze op stick mee naar school. ( Liefst tegen morgen!)
Tot slot... Een kleine reminder: Volgende week woensdag moeten alle spreekbeurten ingeleverd worden en beginnen twee leerlingen aan de voorstelling van de spreekbeurt! Niet vergeten dus!!!
Door het laattijdig toekomen van de "aangrijpende " film 'Oorlogsgeheimen' moesten we in sneltempo onze agenda opschrijven. De leerlingen kregen normaal gezien hun cijfertoets van vorige keer terug,maar... Als alternatief mogen de kinderen op bladzijde 39 en 40 ( behalve oefening 2) oplossen ter voorbereiding voor hun hertoets van morgen. Jullie, mama en/of papa, mogen verbeteren en trekken (zogezegd) 1 punt af bij het vergeten van de komma. Zo kan dochter/zoon nogmaals ervaren hoe belangrijk de komma wel is. Voor hertoets rekenverhalen hebben de kinderen reeds de correct opgeloste toets meegekregen. De hertoets zal dezelfde zijn met enkel de getallen veranderd. Een verwittigde leerling(e) is er ....
Vandaag begonnen we met zwemmen: voorwaarts en achterwaarts tuimelen in het water of ringen van de bodem pikken.
daarna was het speeltijd terug in de klas hebben we onze boekentas leeg gemaakt op muziek (muziek)
en dan gestart met rekenen dat ging over m² en dm²
TRIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIING daar gaat de bel voor de middagpauze - tijd voor de boterhammetjes Dan terug naar de klas en we deden verder met rekenen.
Na de speeltijd was het tijd spelling nog onze agenda inschrijven en onze boekentas maken