Nr 1 . Meester JOERI begroeten. nr 2.Zijn toetsen getekend? NR 3. Godsdienst doen over Pinksteren NR 4 .Kladblaadje gekregen van de meester voor wiskunde NR 5 .Speeltijd . NR 6 wiskunde het gemiddelde nu in de reken boek met de rekenmachine.NR 7 .Taal : Hoe gaat het verder. NR 8 .Speeltijd . Terug taal Bel de politie.NR 9 we hebben spelling gedaan we moesten een spelletje doen over kunst.NR 10 .speeltijd trrrrrrrrrrrrring na de speeltijd moesten we rap iets in onze WO mapje zeten NR 11 . dan moesten we onze agenda schrijven.
Leren: Rekenen: Gemiddelde 3/06 WO: In de berm Bb blz 82-83
lezen4/06
Doen: Taal: Brief aan de inspecteur ws blz 67
3/06 Spreekbeurt 3/06 Witte t shirt , jeans, toets tekenen
Morgen is het klasfoto. We gaan deze keer niet op de traditionele manier een foto nemen, maar wel op een muzische. Daarom graag een witte t shirt ( een horizontale gelijnde mag ook) en een jeans als kledij. ALLE spreekbeurten MOETEN morgen afgegeven worden. Wout en Seppe bijten morgen de spits af. Succes alleszins aan iedereen!
Hieronder de agenda van vandaag. Leren: Rekenen: Oppervlakte 2/06 WO: In de berm Bb blz 82-83 lezen2/06
Doen: Taal: Brief aan de inspecteur ws blz 67 3/06 Spreekbeurt 3/06 Nieuwsbrief, toets tekenen
Oppervlakte geen toets, wel herhaling van de huistaak 27. De brief aan de inspecteur liefst eerst in klad, laten controleren door mama en/of papa en dan pas in het net.
Vandaag begonnen we met de hertoets van toepassingen. Dan was het speeltijd!!! dan moesten we eventjes rekenen, dat ging over getallenkennis en dan ook nog hoofdrekenen tot op 0,001. Daarna schreven we in het bundeltje: even oefenen dat ging over onderwerpen en persoonsvormen. Dan gingen we onze boterhammen opeten en dan volgde de speeltijd. Daarna gingen we naar de computerles, maar meer vertel ik niet want er lezen ook papa' s mee. Voor spelling speelden we een spelletje over werkwoorden daarvoor hadden we een spelbord, een gewone dobbelsteen, een kleurdobbelsteen en een pion voor elke speler. En dan was er ook nog bij de spellingsles een kleurplaat met vraagjes. Dit was de dag. Daaaaaaag!!!! dit was van maarten
vandaag zijn we zoals gewoonlijk de dag begonnen met onze boekentas leeg te maken. Dan zijn we begonnen met de thematoets 6 van taal. En daar is de bel al. Dan gingen we naar de crea jeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Daar maakten we in een schoendoos waar we graag op reis zouden gaan. Na de crea gingen we naar de refter. Na dat we gegeten hadden was het speeltijd. Na de speeltijd was het rekenen en dat over bewerkingen + en - tot op 0,001. Na wiskunde was het godsdienst het einde van het thema dat rond de aarde ging maar nu rond het thema wat gezond en niet gezond is. Woehoe weer speeltijd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Daarnaa W.O en een ander thema nu thema 7 en dat ging over de leeruitstap:waar we een stuk berm onderzochten. Nu op het einde van de dag de agenda schrijven en de boekentas maken.
we zijn begonnen met de hertoets van cijferen na de toets was het speeltijd dan na de speeltijd was het rekenen met kommagetallen tot op 0,001 daarna moesten we vlug onze agenda schrijven
EN ONZE BOEKETAS MAKEN EN NOG SNEL ONZE STOELEN OP DE BANKEN ZETTEN
De kommagetallen tot op 0,001 zullen morgen nog niet getoetst worden, maar het is wel belangrijk dat ze de opdrachten van vandaag nog eens overlopen. Morgen gaan we immers hoofdrekenen met kommagetallen tot op een duizendste.
Ik herhaal nogmaals dat de toets toepassingen dezelfde structuur en oplossingstechnieken zullen bevatten als vorige keer. Enkel de getallen zullen veranderd zijn.
Niet alle leerlingen hebben hun vorige toets van cijferen teruggekregen omdat de handtekening ontbrak. Een aantal leerlingen is tijdens de hertoets opnieuw in de komma of verkeerde notatieval getrapt. Enkel wanneer uw dochter/zoon een hogere score heeft gehaald als vorige keer neem ik het gemiddelde van beide toetsen.
De thematoets van taal wordt best niet onderschat. Oefenen is dus de boodschap!
We kregen van juffrouw Edel deze morgen de opdracht om de kids laten schoendozen meebrengen om te gebruiken tijdens de creales.
De kinderen die hun groep foto's hebben getrokken van de leeruitstap naar de berm, stuur deze via mail of breng ze op stick mee naar school. ( Liefst tegen morgen!)
Tot slot... Een kleine reminder: Volgende week woensdag moeten alle spreekbeurten ingeleverd worden en beginnen twee leerlingen aan de voorstelling van de spreekbeurt! Niet vergeten dus!!!
Door het laattijdig toekomen van de "aangrijpende " film 'Oorlogsgeheimen' moesten we in sneltempo onze agenda opschrijven. De leerlingen kregen normaal gezien hun cijfertoets van vorige keer terug,maar... Als alternatief mogen de kinderen op bladzijde 39 en 40 ( behalve oefening 2) oplossen ter voorbereiding voor hun hertoets van morgen. Jullie, mama en/of papa, mogen verbeteren en trekken (zogezegd) 1 punt af bij het vergeten van de komma. Zo kan dochter/zoon nogmaals ervaren hoe belangrijk de komma wel is. Voor hertoets rekenverhalen hebben de kinderen reeds de correct opgeloste toets meegekregen. De hertoets zal dezelfde zijn met enkel de getallen veranderd. Een verwittigde leerling(e) is er ....
Vandaag begonnen we met zwemmen: voorwaarts en achterwaarts tuimelen in het water of ringen van de bodem pikken.
daarna was het speeltijd terug in de klas hebben we onze boekentas leeg gemaakt op muziek (muziek)
en dan gestart met rekenen dat ging over m² en dm²
TRIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIING daar gaat de bel voor de middagpauze - tijd voor de boterhammetjes Dan terug naar de klas en we deden verder met rekenen.
Na de speeltijd was het tijd spelling nog onze agenda inschrijven en onze boekentas maken
Bedankt allemaal om zoveel kinderen een fototoestel mee te geven. We hadden zes groepen gemaakt voor onze observatietocht, met in elke groep 1 fototoestel. Zou het mogelijk zijn om de getrokken foto's op stick of via mail aan onze klas te bezorgen? Dat zou geweldig zijn!
Enige verduidelijking over het mee te nemen materiaal: Morgennamiddag gaan we op onderzoek in de berm. In kleine groepjes gaan we observeren, ontdekken, controleren, waarnemen,... wat er allemaal aan leven en planten te vinden zijn in zo'n berm. Daarom is het nodig om het gevraagde materiaal mee te nemen naar de klas. Ik begrijp dat niet iedereen even enthousiast een fototoestel aan zoon of dochterlief meegeeft. We hebben er een zestal nodig. De bierviltjes en speelkaarten zijn nodig voor de rekenles van morgen. Morgen is het ook frietjes voor de leerlingen. Boterhammen zijn morgen dus niet nodig!
Dag allemaal We hebben onze boekentas leeg gemaakt terwijl er een liedje was. Dan was het godsdienst. Nog een stukje toets cijferen. Dan was het speeltijd. Dan tot de middag toets cijferen. Na de middag schalen vergelijken. Na de laatste speeltijd spelling.
Hieronder de agenda van vandaag. Leren: Taal: spreekwoorden blz 27 21/05 dictee les 1&2 20/05 Doen: Rekenen: de schaal blz 9 20/05
Brieven.
Opdracht spreekwoorden is gisteren al uitgelegd. Vandaag moeten ze spelling oefenen om morgen dictee over te hebben. Volgende week dinsdag gaan 4,5 en 6 naar de Ploter. ( zie brief)
Dag allemaal We maakten onze boekentas leeg tijdens het liedje. Het was dan techniek. 1.geheime informatie zoeken 2.code kraken op tablets 3.het juiste zoeken water, azijn, zout en suiker Na de middag was het spelling. Dan na de speeltijd hadden we turnen JEUJ!!!
De kinderen hebben vandaag het spreekbeurtendataschema meegekregen naar huis. Zij moeten dit in hun agenda plakken tegen morgen. In het taalwerkschrift dienen ze tegen donderdag de spreekwoorden op blz 27 uit het hoofd kennen. Deze zullen getoetst worden.
Hieronder de agenda voor vandaag. Leren: Rekenen: toets cijferen 19/05 Doen: / Brief spreekbeurt laten handtekenen 18/05 Datum spreekbeurt
De onderwerpen en de data voor de spreekbeurten zijn medegedeeld. Alle kinderen hebben een drietal weken de tijd om dit in orde te brengen. Gelieve de instructies op de brief te respecteren.
Aan iedereen een prettig verlengd weekend gewenst.
Hallo allemaal ,wat een drukke dag was het vandaag. We leerden in godsdienst het verhaal van Xanip in d toekomst en het verleden. Speeltijd joepie Daarna deden WO open en gesloten boektoets. We deden drie opdrachten en de bel ging Dus we deden na de middag verder. we deden verder rekenen rekenen rekenen. We waren klaar en tttttrrrrrrrrriiiiiiiiiiiiiiiiiinnnnngggggg En daarna taal we werkten in een duo we leesden . En de opdrachten in onze schrift