Dag allemaal We maakten onze boekentas leeg tijdens het liedje. Het was dan techniek. 1.geheime informatie zoeken 2.code kraken op tablets 3.het juiste zoeken water, azijn, zout en suiker Na de middag was het spelling. Dan na de speeltijd hadden we turnen JEUJ!!!
De kinderen hebben vandaag het spreekbeurtendataschema meegekregen naar huis. Zij moeten dit in hun agenda plakken tegen morgen. In het taalwerkschrift dienen ze tegen donderdag de spreekwoorden op blz 27 uit het hoofd kennen. Deze zullen getoetst worden.
Hieronder de agenda voor vandaag. Leren: Rekenen: toets cijferen 19/05 Doen: / Brief spreekbeurt laten handtekenen 18/05 Datum spreekbeurt
De onderwerpen en de data voor de spreekbeurten zijn medegedeeld. Alle kinderen hebben een drietal weken de tijd om dit in orde te brengen. Gelieve de instructies op de brief te respecteren.
Aan iedereen een prettig verlengd weekend gewenst.
Hallo allemaal ,wat een drukke dag was het vandaag. We leerden in godsdienst het verhaal van Xanip in d toekomst en het verleden. Speeltijd joepie Daarna deden WO open en gesloten boektoets. We deden drie opdrachten en de bel ging Dus we deden na de middag verder. we deden verder rekenen rekenen rekenen. We waren klaar en tttttrrrrrrrrriiiiiiiiiiiiiiiiiinnnnngggggg En daarna taal we werkten in een duo we leesden . En de opdrachten in onze schrift
Morgen krijgen de leerlingen de datum waarop ze hun spreekbeurt moeten doen en over welk onderwerp. Voorts wordt er ook een brief meegegeven, waarin alle informatie om een goede spreekbeurt (stappenplan) in genoteerd staat. Graag extra inspanning voor de toets hoofdrekenen. Sommige leerlingen denken al dat het vakantie is!!!
we begonnen met onze boekentas leeg te maken. Dan hebben we onze toets van rekenen verbeterd.
Voor de speeltijd hebben we de verjaardag van Seppe gevierd. Er waren chips en oasis en rode vruchten sap.
Na de speeltijd. hebben we de toets van spelling gedaan. Daarna moesten we per twee lezen.
Dan moesten we gaan eten. Na de middagspeeltijd hadden we turnen. We moesten tijdens de turnles lopen en trefbal en een tikspel doen. Na de speeltijd moesten we de agenda schrijven. Daarna moesten we dingen doen met onze handen en voeten. Dan naar huis.
Leren: Rekenen: Toets hoofdrekenen 13/05 WO: Focusthema 5 open - en geslotenboektoets 12/05
Doen: Rekenen: afwerken in ws B : blz 75 ws C : blz 1-4 12/05
Toetsen tekenen; brieven.
De leerlingen kregen vandaag twee toetsen terug. De toets van toepassingen hebben we tijdens de rekenles volledig opnieuw gemaakt. De leerlingen die minder dan 7 op 10 haalden moeten ( de andere leerlingen mogen) deze toepassingstoets hernemen. Uiteraard zullen er andere getallen gebruikt worden, maar de oplossingstechnieken blijven dezelfde. Datum volgt snel!
We kwamen binnen in de klas. De meester schreef op het bord wat we die dag moesten doen. Groep 1 moest zich gaan omkleden voor de generale repetitie van het schoolfeest. Groep 2 en 3 kregen de tijd om hun rekenoefeningen af te maken. Dan moest groep 2 hun omkleden om te dansen.
Toen moesten we eten. Dan kregen we de tijd om te spelen. Tijdens de speeltijd riepen de juffen de jongens en meisjes bij elkaar om te dansen. Groep 1 en 2 mochten kijken. Na alle optredens van groep 3 kreeg iedereen de tijd om aan Moederdag te werken.
Sommige leerlingen de tijd om aan rekenen te werken.
Dat was heel tof. Na al dat dansen en werken moesten we naar huis.
Leren: Rekenen: Toets hoofdrekenen 13/05 WO: Focusthema 5 open - en
geslotenboektoets 12/05
Doen: Rekenen: huistaak 21 + afwerken in ws B
: blz 75 ws C : blz
1-4 12/05
Huistaak 21 is niet meegegeven en hoeven de kinderen dus niet af te werken. Ook nog een kleine verandering wat het samenkomstuur betreft. Elke groep moet drie kwartier voor de voorstelling aanwezig zijn. We spreken af aan de refter van het secundair. Groep 1: 16.15 Groep 2: 10.15 Groep 3 : 14.15
DAG ALLEMAAL We begonnen de dag met een toets van toepassingen. Dat duurde heel land laaaaaaaaaaaaang Na de speeltijd deden we WO over belangrijke monumenten in ons land. Daarna deden w nog iets maar dat mogen we niet vertellen maar wat hoor ik daar RIIIIIIIIING de bel DIE DAG ERNA We zijn de dag begonnen met een toets meetkunde. Daarna hebben we geoefend voor het schoolfeest in pinguïnpakken dat was grappig. toen gingen we spelen na de speeltijd deden we voort met ons Moederdagcadeau. We kregen een blad met woordverklaring die we moesten leren voor een toets WO.
Datum voor de toets(en) van WO zullen morgen worden doorgegeven. Graag nog een warme oproep voor zwarte broekkousen (panty's) witte kousen... Geef ze mee aan dochter/zoon in een plastic zakje met haar/zijn naam erop. Vrijdag 8 mei is het algemene repetitie en zullen er geen warme maaltijden beschikbaar zijn.
Gisteren (4/5/15) was een heel toffe dag. Hij begon met oefenen voor het schoolfeest. daarna hadden we toets meten & metend rekenen. Dan vierden we meester Joeri zijn verjaardag met chips en drankjes, de bel ging.
Na de speeltijd hadden we Spelling tot de middag. Dan was het nog steeds aan het regenen!!!
Na de middag hadden we turnen daarna nog een kleine speeltijd, dan nog even W.O. en de agenda te schrijven en toen:trrriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiingng!!!
tot de volgende dag!
vandaag was het een toffe dag (5/5/15)
We zijn begonnen met te oefenen voor het scholfeest op het podium. Dan hadden we rekenen kommagetallen tot duizendste,best wel gemakkelijk.
Na de kleine speeltijd was het Taal tot de middag,dan was het nog altijd met regen te doen.
Na de middagspeeltijd was het weer Taal over het dialect tot de kleine speeltijd met nog altijd regen, dan nog even W.O. en de agenda en zo naar huis.
Briefje ( 06/05) zwarte broekkousen en witte kousen 07/05
Voor het schoolfeestoptreden heeft uw kind zwarte broekkousen (panty's) met voet nodig. Ook egale witte kousen (1 paar per twee). Gelieve hier zeker gevolg aan te geven! De kids hebben ook een briefje meegekregen vandaag gericht naar de papa's. ( Als het echt niet anders kan, mogen de mama's ook lezen). Dit briefje gaat over Moederdag. Voorts is er op het einde van de dag nog een (huis)sleutel gevonden, die uit iemands schooltas viel en toch niet van die persoon was. Rare toestanden! Moesten jullie een sleutel missen, hij ligt op mijn bureau te wachten op haar/zijn rechtmatige eigena(a)r(es).
Kleine aanpassing aan de huistaken. Ik dacht verkeerdelijk dat huistaak 20 een huistaak rond getallenkennis was, doch het blijkt een huistaak meten en metend rekenen te zijn. De toets meten en metend rekenen komt later op de maand aan de beurt. Daarom zou ik die taak graag houden tot de dag voor de toets van MMR. DUS GEEN HUISTAAK TEGEN MORGEN! Ze moeten wel supergoed oefenen voor hun toets getallenkennis! Voorts vergeet ik in de correctiebundel de blaadjes rond getallenkennis! Goed begonnen zou ik zeggen!
De kinderen die een witte t shirt hebben meegebracht, krijgen morgen hun t shirt terug mee naar huis. Toch vriendelijk bedankt om zo massaal t shirts mee te geven.
De weblog door de kinderen zal vanaf volgende week weer van start gaan!
Morgen is ondergetekende terug aan het commando. Ik wil meester Maarten langs deze weg bedanken voor de fijne stage, die hij de leerlingen heeft geboden. We wensen hem veel succes in zijn toekomstige carrière.