DAG ALLEMAAL We begonnen de dag met een toets van toepassingen. Dat duurde heel land laaaaaaaaaaaaang Na de speeltijd deden we WO over belangrijke monumenten in ons land. Daarna deden w nog iets maar dat mogen we niet vertellen maar wat hoor ik daar RIIIIIIIIING de bel DIE DAG ERNA We zijn de dag begonnen met een toets meetkunde. Daarna hebben we geoefend voor het schoolfeest in pinguïnpakken dat was grappig. toen gingen we spelen na de speeltijd deden we voort met ons Moederdagcadeau. We kregen een blad met woordverklaring die we moesten leren voor een toets WO.
Datum voor de toets(en) van WO zullen morgen worden doorgegeven. Graag nog een warme oproep voor zwarte broekkousen (panty's) witte kousen... Geef ze mee aan dochter/zoon in een plastic zakje met haar/zijn naam erop. Vrijdag 8 mei is het algemene repetitie en zullen er geen warme maaltijden beschikbaar zijn.
Gisteren (4/5/15) was een heel toffe dag. Hij begon met oefenen voor het schoolfeest. daarna hadden we toets meten & metend rekenen. Dan vierden we meester Joeri zijn verjaardag met chips en drankjes, de bel ging.
Na de speeltijd hadden we Spelling tot de middag. Dan was het nog steeds aan het regenen!!!
Na de middag hadden we turnen daarna nog een kleine speeltijd, dan nog even W.O. en de agenda te schrijven en toen:trrriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiingng!!!
tot de volgende dag!
vandaag was het een toffe dag (5/5/15)
We zijn begonnen met te oefenen voor het scholfeest op het podium. Dan hadden we rekenen kommagetallen tot duizendste,best wel gemakkelijk.
Na de kleine speeltijd was het Taal tot de middag,dan was het nog altijd met regen te doen.
Na de middagspeeltijd was het weer Taal over het dialect tot de kleine speeltijd met nog altijd regen, dan nog even W.O. en de agenda en zo naar huis.
Briefje ( 06/05) zwarte broekkousen en witte kousen 07/05
Voor het schoolfeestoptreden heeft uw kind zwarte broekkousen (panty's) met voet nodig. Ook egale witte kousen (1 paar per twee). Gelieve hier zeker gevolg aan te geven! De kids hebben ook een briefje meegekregen vandaag gericht naar de papa's. ( Als het echt niet anders kan, mogen de mama's ook lezen). Dit briefje gaat over Moederdag. Voorts is er op het einde van de dag nog een (huis)sleutel gevonden, die uit iemands schooltas viel en toch niet van die persoon was. Rare toestanden! Moesten jullie een sleutel missen, hij ligt op mijn bureau te wachten op haar/zijn rechtmatige eigena(a)r(es).
Kleine aanpassing aan de huistaken. Ik dacht verkeerdelijk dat huistaak 20 een huistaak rond getallenkennis was, doch het blijkt een huistaak meten en metend rekenen te zijn. De toets meten en metend rekenen komt later op de maand aan de beurt. Daarom zou ik die taak graag houden tot de dag voor de toets van MMR. DUS GEEN HUISTAAK TEGEN MORGEN! Ze moeten wel supergoed oefenen voor hun toets getallenkennis! Voorts vergeet ik in de correctiebundel de blaadjes rond getallenkennis! Goed begonnen zou ik zeggen!
De kinderen die een witte t shirt hebben meegebracht, krijgen morgen hun t shirt terug mee naar huis. Toch vriendelijk bedankt om zo massaal t shirts mee te geven.
De weblog door de kinderen zal vanaf volgende week weer van start gaan!
Morgen is ondergetekende terug aan het commando. Ik wil meester Maarten langs deze weg bedanken voor de fijne stage, die hij de leerlingen heeft geboden. We wensen hem veel succes in zijn toekomstige carrière.
Hieronder de agenda voor vandaag: Leren: WO: bronnenboek blz 61-65 lezen 28/04
Doen: Rekenen: huistaak blz 76-77 28/04
Uitnodiging schoolfeest 28/04
Vanaf morgen tot en met maandag staat meester Maarten aan het roer. Daarom worden mij opdrachten pas tegen dinsdag 28 april in orde verwacht. Ze moeten dan natuurlijk in orde zijn. De kinderen hebben vandaag vijf steunkaarten meegekregen voor het schoolfeest. Deze kaarten zijn aftrekbaar bij consumpties en eetgelegenheden. Graag ten laatste tegen dinsdag alles in orde. De kaarten die niet genomen worden, terug meebrengen naar school en afgeven aan mij.
De leerlingen hebben vandaag een brief meegekregen waarin kenbaar gemaakt wordt, dat er van donderdag tot maandag een stagair (meester Maarten) zal lesgeven in onze klas. Meester Maarten zou het prettig vinden als zijn oproep voor boeken, kranten, tijdschriften over en rond kunst sterk opgevolgd wordt. Ook de leerkrachten van het vierde leerjaar hebben een oproep i.v.m. het schoolfeest. We zijn op zoek naar witte "EFFEN EN DUS ZONDER BEDRUKKING" t shirts. Die mogen van dochter/zoonlief zijn , maar ook van de mama, papa, broer, zus,... Geen onbelangrijk detail... de t shirts komen niet meer terug naar huis. Nog voor onze schoolfeestkledij zijn we op zoek naar bretellen. Hoe meer, hoe liever... Graag ten laatste tegen woensdag mee naar school geven alstublieft. Tot slot vragen we nogmaals de bevestiging van deelname aan het schoolfeest, want onze act staat of valt met de aanwezigen. Dus als het toch niet mogelijk zou zijn op de afgesproken dag, gelieve dan zeer snel te reageren.
Vandaag geen weblogverslagje en morgen ook niet. Ik ben vergeten twee leerlingen aan te duiden. Wel hieronder de foto's van de verjaardag van Lleyton.
Tot morgen allemaal en alvast bedankt voor de medewerking.
We begonnen met wiskunde,dat ging over toepassingen en meetkunde. Daar hebben we een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele blok aan verspild!!!
Dan was het EINDELIJK speeltijd. Dan was het EINDELIJK crea.
In de creales maakten we een onweerstaanbaar paas-ei. Na de crea was het eindelijk zo ver: LEKKER ONZE BOTERHaMmeTJES OPeTEN De suuuuuuuuuuuuuuper-lange speeltijd,maar voor die dat nog niet klaar waren met hun paas-ei mochten nog verder werken daaraan.
We waren de klas net binnen en iedereen begon al met grapjes uit te halen; bv: Lou had een koffiemok met koffie (uiteraard) maar met ook 2 theelepels ZOUT
dan begonnen we met Rekenen en dat ging over de driehoeken maar dan deden we Godsdienst en daar praten we over De Goede Week en over Witte Donderdag Huge smile
maar nu weet ik het niet maar
nu weer wel.
dan deden we een les taal en dat ging over samenstellingen en over kopje, buikje, achterwerk van een koe
en dan deden we...
WO en Lou had een Belgische frank en als dat gedaan was gingen we onze agenda schrijven end
We hebben de dag begonnen met 4 toetsen terug te krijgen. Daarna hebben we godsdienst gedaan.Toen was het speeltijd. Daarna deden we spelling dat ging over het alfabet van A tot Z. Toen was het middag. Na de middag was rekenen over geld geven en terug geven. Na spelen en werken was het WO over de koningen van Belgiè en wat ze deden dat belangrijk was voor Belgiè. DAT WAS DE DAG JEEJ NAAR HUIS !!!!!!!!!!!!