Hieronder de agenda voor vandaag: Leren: WO: bronnenboek blz 61-65 lezen 28/04
Doen: Rekenen: huistaak blz 76-77 28/04
Uitnodiging schoolfeest 28/04
Vanaf morgen tot en met maandag staat meester Maarten aan het roer. Daarom worden mij opdrachten pas tegen dinsdag 28 april in orde verwacht. Ze moeten dan natuurlijk in orde zijn. De kinderen hebben vandaag vijf steunkaarten meegekregen voor het schoolfeest. Deze kaarten zijn aftrekbaar bij consumpties en eetgelegenheden. Graag ten laatste tegen dinsdag alles in orde. De kaarten die niet genomen worden, terug meebrengen naar school en afgeven aan mij.
De leerlingen hebben vandaag een brief meegekregen waarin kenbaar gemaakt wordt, dat er van donderdag tot maandag een stagair (meester Maarten) zal lesgeven in onze klas. Meester Maarten zou het prettig vinden als zijn oproep voor boeken, kranten, tijdschriften over en rond kunst sterk opgevolgd wordt. Ook de leerkrachten van het vierde leerjaar hebben een oproep i.v.m. het schoolfeest. We zijn op zoek naar witte "EFFEN EN DUS ZONDER BEDRUKKING" t shirts. Die mogen van dochter/zoonlief zijn , maar ook van de mama, papa, broer, zus,... Geen onbelangrijk detail... de t shirts komen niet meer terug naar huis. Nog voor onze schoolfeestkledij zijn we op zoek naar bretellen. Hoe meer, hoe liever... Graag ten laatste tegen woensdag mee naar school geven alstublieft. Tot slot vragen we nogmaals de bevestiging van deelname aan het schoolfeest, want onze act staat of valt met de aanwezigen. Dus als het toch niet mogelijk zou zijn op de afgesproken dag, gelieve dan zeer snel te reageren.
Vandaag geen weblogverslagje en morgen ook niet. Ik ben vergeten twee leerlingen aan te duiden. Wel hieronder de foto's van de verjaardag van Lleyton.
Tot morgen allemaal en alvast bedankt voor de medewerking.
We begonnen met wiskunde,dat ging over toepassingen en meetkunde. Daar hebben we een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele blok aan verspild!!!
Dan was het EINDELIJK speeltijd. Dan was het EINDELIJK crea.
In de creales maakten we een onweerstaanbaar paas-ei. Na de crea was het eindelijk zo ver: LEKKER ONZE BOTERHaMmeTJES OPeTEN De suuuuuuuuuuuuuuper-lange speeltijd,maar voor die dat nog niet klaar waren met hun paas-ei mochten nog verder werken daaraan.
We waren de klas net binnen en iedereen begon al met grapjes uit te halen; bv: Lou had een koffiemok met koffie (uiteraard) maar met ook 2 theelepels ZOUT
dan begonnen we met Rekenen en dat ging over de driehoeken maar dan deden we Godsdienst en daar praten we over De Goede Week en over Witte Donderdag Huge smile
maar nu weet ik het niet maar
nu weer wel.
dan deden we een les taal en dat ging over samenstellingen en over kopje, buikje, achterwerk van een koe
en dan deden we...
WO en Lou had een Belgische frank en als dat gedaan was gingen we onze agenda schrijven end
We hebben de dag begonnen met 4 toetsen terug te krijgen. Daarna hebben we godsdienst gedaan.Toen was het speeltijd. Daarna deden we spelling dat ging over het alfabet van A tot Z. Toen was het middag. Na de middag was rekenen over geld geven en terug geven. Na spelen en werken was het WO over de koningen van Belgiè en wat ze deden dat belangrijk was voor Belgiè. DAT WAS DE DAG JEEJ NAAR HUIS !!!!!!!!!!!!
Dag allemaal We begonnen de dag met rekenen cijferen tot op een honderste. We hebben met de meester een paar oefeningen gemaakt nummerlleen. De bel ging jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej et was speeltijd daarna hadd taal daarin deden we van alles rond eten. Dan was het middag smak smak speel speel . We hadden turnen we mochten kiezen wat we gingen doen. Hocky volleyballen en badminton daarna was has het speeltijd na de agenda schrijven mochten we verder werken aan taal
We zijn vandaag vrijdag , we zijn de dag begonnen met een liedje. Dan hadden we rekenen tot aan de speeltijd. We hebben eerst breuken verbeterd en dan hoofdrekenen ( + en - en *en / ) 0.01. D r i n g - daar gaat d bel voor het begin van de speeltijd. We gaan allemaal kijken of we de zonsverduistering kunnen zien. Maar er zijn te veel wolken voor de zon. Kijk daar...... Jaaaaa!!!!!!!. We kunnen ze toch even zien tussen de wolken door!!! Zelfs zonder eclipsbrilletje. Het ziet eruit als een " smiley "!!! Na de speeltijd hadden we spelling over ou en au. Daarna de TOETS van + en - tot op 0,01. Daar is taal daar hebben we over KRITISCHE restaurantrecensies geleerd. Of het goed of slecht was. Dan speeltijd na de speeltijd was het weer tijd voor WO - over de voedsel driehoek- wat eten en drinken we? We hebben eerst de agenda geschreven na de agenda is het tijd voor de verteltassen. Eerst de verteltas van Jonas en Maxim geluisterd en dan die van Noran en Lleyton. Dat waren leuke verhalen. De boekentas maken.............daar gaat de bel.
Hoi iedereen. We begonnen de dag met meester Joeri te begroeten.
We verbeterden onze huistaak getalenkennis. En tot aan de kleine speeltijd deden we wiskunde. Na de speeltijd was het crea. Tijdens de middag aten we frieten. EN na de speeltijd deden we W.O.
WO
WO
WO
Triiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiinnnnnnnnnnnnnnnnng daar gaat de bel. speeltijd tof
Na de speeltijd vlogen we in de boeken van WO. Tot onze les WO af was. toen schreven we de agenda. daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag.
We begonnen met een leuk liedje. Dan hebben we de verteltas gedaan van Lou en Jonah. Na de verteltas hebben we toetsen uitgedeeld. Daarna hadden we speeltijd. Na de speeltijd hadden rekenen met breuken. Dan hebben we de agenda geschreven en onze boekentas gemaakt en naar huis.
We waren aan het spelen op de speelplaats en toen ging de bel!!!!!!!!!
naar de klas, we begonnen met te luisteren naar de verteltas van Nanou en Maria.dat was leuk
Daarna hebben we godsdienst gedaan.
Na de speeltijd hebben we onze toets van cijferen gemaakt.
Als die gemaakt was hebben we eventjes spelling gedaan . De bel ging!!!!!!!!! Eten! mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
Na de grote speeltijd hebben we geluisterd Naar de verteltas van ELI en MAURO dan hebben we verder gedaan aan spelling toen gingen we naar v1. en kregen we ict les van meester Kevin
Dan kwamen we terug aar V2. en dan hebben we de agenda geschreven en naar de verteltas van LOTTE en YASMINE geluisterd .
Leren: WO: bronnenboek blz 25-39 lezen 18/03 Rekenen: hoofdrekenen: +,- tot op 0,01 18/03 Taal: spreken: De
verteltas 18/03 Doen: Taal:
Afwerken oefeningen blz 16-17 18/03 Knijptang (19/03)
Het voedingsproduct en/of recept zal de komende dagen gebruikt worden. Sorry voor de mensen die zelf al aan het koken geslagen waren. Het waren lekkere cupcakes! Bedankt!
We begonnen met een leuk liedje. dan deden we vierhoeken tekenen. we moesten aan elkaar een vierhoek zeggen. Daarna hebben we de huistaak van rekenen verbeterd. Na de speeltijd hadden we taal gedaan over communicatieschema. Na de middagspeeltijd hadden we turnen over volleybal en netbal. Na de speeltijd hebben we verteltassen gedaan.