Vandaag begonnen we met rekenen. O, ja hadden ook nog een stagiair (Meester Maarten) oké we gaan terug naar het rekenen over het gemiddelde hoe je het moest berekenen eerst maakten we een paar oefeningen in ons kladschrift. daarna maakten we de opdrachten als we klaar waren TRIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIINNNNNGGGGGG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! het was speeltijd en nu weten we het niet meer
O, ja nu weer wel Na de speeltijd deden we de thema toets van taal maar na de middag speeltijd deden we de les van taal. en na de les van taal legden we ons WO klaar TTTTTTTTTTRRRRRRRRIIIIIIIIIIIIIIIIIIINNNNNNNNGGGGGGGG!!!!!!!!!!!!!! weer speeltijd jeeee oeps nu weten we het niet meer
JA, Nu weer wel jeeeeej we kregen een WO les en na de WO les las Meester Maarten een gruwelijk rijmsel van Roald Dahl voor en dat sprookje was... de drie biggetjes
Hieronder de agenda van
vandaag. Leren: taal: thema 5 taalbeschouwing 10/03 spelling:
thematoets 13/03 Rekenen: x,: tot op 0,1 ws blz 36-37
11/03 x tot op 0,1 ws blz 38 12/03 MK:
vierhoeken ws blz 31,41,42 13/03 Doen: Rekenen: ws blz 46 10/03 Taal: voedingsproduct of recept 17/03
Toetsen tekenen.
Wat de huistaak rekenen betreft: enkel de linkerkant van de bladzijde moet gemaakt worden. Voor taal moeten de kinderen op zoek gaan in kookboek(en), tijdschriften, reclamefolders, internet,... om een voedingsproduct of recept te vinden. Deze moeten voldoen aan de drie voorwaarden, die uit hun enquête kon besloten worden.
Tot morgen allemaal.
Meester Joeri.
PS: morgen geen weblog van de leerlingen... Vergeten een duo aan te duiden vandaag.
Dag allemaal We zijn de dag begonnen met rekenen : tijdsduur toepassingen... TTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIING!!! De bel ging het was speeltijd. Na de speeltijd hebben we de toets toepassingen gedaan. Daarna hebben we taal gedaan over onderwerp en persoonsvorm TTTTTTTTTTTRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIING JEEEEEH DE BEL GING WEER . WE GINGEN NAAR DE REFTER OM ONZE BOTERHAMMEN OP TE ETEN . Daarna leuke lange speeltijd!!! TTTTTTTTTTTTTTTTTRRRRRRRRRRRRRRRRIIIIIIIIIIIIIING! Nu weer in de klas AUAUAUAUAUAU!!! Dan deden we groepswerk over een enquete.. De bel ging... weer speeltijd.Na de bel weer in de klas we deden voort met het groepswerk. Daarna naar huis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jonah en MARIA
Hieronder de agenda van vandaag. Leren: taal: thema 5 taalbeschouwing 10/03 spelling: thematoets 13/03 Rekenen: x,: tot op 0,1 ws blz 36-37 11/03 x tot op 0,1 ws blz 38 12/03 MK: vierhoeken ws blz 31,41,42 13/03 Doen: Taal: Een echt boek kan niet zonder... 9/03
We begonnen de dag met rekenen. We deden cijferen, x tot op 0,1 Daarna was het speeltijd.Na de speeltijd crea. Tijd om naar de refter te gaan. Na de middagspeeltijd deden we taal. Onderwerp en persoonsvorm. Triiiiiiiiiiiiiiiiiiing daar ging de bel. Dan deden we taal en wo. We leerden vanalles over de aarde.
Hieronder de agenda voor vandaag. Leren: Rekenen:toepassingen ( zie
toetsenmap) 6/03 Doen: Rekenen: huistaak 16 5/03
Brief frietjes
(6/03)
Ik wil nog even terugkomen op het 'WC' incident gisteren. WC's op slot doen om 16 uur ( na de schooldag!) gebeurt niet zomaar. Een hele voorgeschiedenis gaat hier aan vooraf. Steeds met dezelfde gevolgen: papiertjes, toiletpapier, brikjes, koekjes, wc rollen, ... beland(d)en in de toiletten of urinoirs. De toiletten worden dagelijks gekuist, dat betekent dat dezelfde persoon elke dag dit soort "vandalisme" mag opkuisen. Dat deze persoon dit beu wordt, kan ik volledig inkomen! De boodschap naar de leerlingen toe is hopelijk overgekomen, zodat gelijkaardig scenario als gisteren niet meer hoeft te gebeuren. Alvast voor u begrip.
Zo als altijd een mooie liedje. daarna hadden we een les van godsdienst, we mochten filmpjes kijken van reclame. Toen kwam Jonah terug en maakten we bewerkingen tot op 0,1. We hadden een toets gedaan over rekenen. De meester was aan het vergaderen en dus moesten we verder doen aan onze verteltas. Dan kwam de meester terug en we moesten onze agenda schrijven. De les van WO ging over de aarde.
We begonnen met de toets van hoofdrekenen, nadien was het getallenkennis kommagetallen tot op 0,01. Werkwoorden en zelfstandige naamwoorden was het onderwerp van de volgende lesblok. Speeltijd en middag Jeeee!!!!!! Dan was het turnen ej !!!!!!!!!!!!. Tijdens et turnen speelden we basket.Daarna gingen we verderwerken aan onze verteltas. Trriiing eind van de dag!
Hallo allemaal Wij gaan jullie vertellen over vrijdag 27/02/2015. Het was een leuke dag omdat het creadag was. Het thema was muziek. In groep 1moesten we muziek maken met afval materiaal. In groep 2 moesten we tekenen op muziek. En in groep 3 moesten we een rap maken. In de middag aten we in de klas, er waren ook geen warme maaltijden. Moesten we opruimen.
Gisteren was het een leuke dag. we zijn begonnen met de toets van W.O. open en gesloten-boektoets. om 10:06 zijn we begonnen aan de les rekenen, dat ging over bruto, netto en tarra. En we moesten ook de prijs per liter en per kg. Dan hadden we godsdienst gedaan over symbolen en reclame die je misleid. tring de bel gaat. dan hadden we na de middag taal gekregen en een huistaak.triiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiing van Mauro en Maarten
Hieronder de agenda van vandaag. Leren: WO: focusthema 4 Machtig krachtig Open en geslotenboektoets
26/02
Doen: Rekenen: blz 29 afwerken. 26/02 Paasboek : ja of neen Geen warme maaltijden op vrijdag 27 februari Vrijdag 27/02:
creadag. Wegwerpmateriaal om muziek te maken meebrengen (5 stuks)
Morgen oudercontact. Als het mogelijk is, graag een vijf a tiental minuutjes vroeger komen. Er zijn een aantal ouders die afgezegd hebben. Alvast bedankt!
We zijn de dag begonnen met onze huistaak te verbeteren van getallenkennis. Daarna hebben we godsdienst gedaan dat ging over de 40 dagen dat we geen vlees mogen eten. Daarna hebben we rekenen met kommagetallen. Daar had het niemand het moeilijk mee. Dan ttttttttttttttrrrrrrrrrrrrrriiiiiiiiiiinnnnnnnnng. De speeltijd begon. Na de kleine speeltijd hebben we voortgedaan met rekenen, want we waren nog niet klaar. En dan hebben we spelling gedaan eerst moesten we de titel van het stripverhaal verder aanvullen Het is nog niet gedaan, want we moeten ook de infinitief , ik / ........... jij?, jij.hij/ zij/u, wij jullie,zij en zo voort. Er was nog een flitsdictee en dan is het gedaan met spelling. Dan W.O. we begonnen met een nieuw thema. En nu de proefjes als eerst kregen we een fiche dan wisten we wat we moesten doen we gingen 3 keer rond. En dan gingen we de agenda schrijven.
Hieronder de agenda voor vandaag. Leren: WO: focusthema 4 Machtig
krachtig Open en geslotenboektoets 26/02 Taal: Dictee
thema 5 les 1 en 2 25/02 Doen: / Vrijdag 27/02: creadag. Wegwerpmateriaal om muziek te maken
meebrengen (5 stuks)
Vrijdag 27/02 zijn er GEEN warme maaltijden. Ik was dit vergeten te zeggen aan de leerlingen.