We begonnen de dag met rekenen. We deden cijferen, x tot op 0,1 Daarna was het speeltijd.Na de speeltijd crea. Tijd om naar de refter te gaan. Na de middagspeeltijd deden we taal. Onderwerp en persoonsvorm. Triiiiiiiiiiiiiiiiiiing daar ging de bel. Dan deden we taal en wo. We leerden vanalles over de aarde.
Hieronder de agenda voor vandaag. Leren: Rekenen:toepassingen ( zie
toetsenmap) 6/03 Doen: Rekenen: huistaak 16 5/03
Brief frietjes
(6/03)
Ik wil nog even terugkomen op het 'WC' incident gisteren. WC's op slot doen om 16 uur ( na de schooldag!) gebeurt niet zomaar. Een hele voorgeschiedenis gaat hier aan vooraf. Steeds met dezelfde gevolgen: papiertjes, toiletpapier, brikjes, koekjes, wc rollen, ... beland(d)en in de toiletten of urinoirs. De toiletten worden dagelijks gekuist, dat betekent dat dezelfde persoon elke dag dit soort "vandalisme" mag opkuisen. Dat deze persoon dit beu wordt, kan ik volledig inkomen! De boodschap naar de leerlingen toe is hopelijk overgekomen, zodat gelijkaardig scenario als gisteren niet meer hoeft te gebeuren. Alvast voor u begrip.
Zo als altijd een mooie liedje. daarna hadden we een les van godsdienst, we mochten filmpjes kijken van reclame. Toen kwam Jonah terug en maakten we bewerkingen tot op 0,1. We hadden een toets gedaan over rekenen. De meester was aan het vergaderen en dus moesten we verder doen aan onze verteltas. Dan kwam de meester terug en we moesten onze agenda schrijven. De les van WO ging over de aarde.
We begonnen met de toets van hoofdrekenen, nadien was het getallenkennis kommagetallen tot op 0,01. Werkwoorden en zelfstandige naamwoorden was het onderwerp van de volgende lesblok. Speeltijd en middag Jeeee!!!!!! Dan was het turnen ej !!!!!!!!!!!!. Tijdens et turnen speelden we basket.Daarna gingen we verderwerken aan onze verteltas. Trriiing eind van de dag!
Hallo allemaal Wij gaan jullie vertellen over vrijdag 27/02/2015. Het was een leuke dag omdat het creadag was. Het thema was muziek. In groep 1moesten we muziek maken met afval materiaal. In groep 2 moesten we tekenen op muziek. En in groep 3 moesten we een rap maken. In de middag aten we in de klas, er waren ook geen warme maaltijden. Moesten we opruimen.
Gisteren was het een leuke dag. we zijn begonnen met de toets van W.O. open en gesloten-boektoets. om 10:06 zijn we begonnen aan de les rekenen, dat ging over bruto, netto en tarra. En we moesten ook de prijs per liter en per kg. Dan hadden we godsdienst gedaan over symbolen en reclame die je misleid. tring de bel gaat. dan hadden we na de middag taal gekregen en een huistaak.triiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiing van Mauro en Maarten
Hieronder de agenda van vandaag. Leren: WO: focusthema 4 Machtig krachtig Open en geslotenboektoets
26/02
Doen: Rekenen: blz 29 afwerken. 26/02 Paasboek : ja of neen Geen warme maaltijden op vrijdag 27 februari Vrijdag 27/02:
creadag. Wegwerpmateriaal om muziek te maken meebrengen (5 stuks)
Morgen oudercontact. Als het mogelijk is, graag een vijf a tiental minuutjes vroeger komen. Er zijn een aantal ouders die afgezegd hebben. Alvast bedankt!
We zijn de dag begonnen met onze huistaak te verbeteren van getallenkennis. Daarna hebben we godsdienst gedaan dat ging over de 40 dagen dat we geen vlees mogen eten. Daarna hebben we rekenen met kommagetallen. Daar had het niemand het moeilijk mee. Dan ttttttttttttttrrrrrrrrrrrrrriiiiiiiiiiinnnnnnnnng. De speeltijd begon. Na de kleine speeltijd hebben we voortgedaan met rekenen, want we waren nog niet klaar. En dan hebben we spelling gedaan eerst moesten we de titel van het stripverhaal verder aanvullen Het is nog niet gedaan, want we moeten ook de infinitief , ik / ........... jij?, jij.hij/ zij/u, wij jullie,zij en zo voort. Er was nog een flitsdictee en dan is het gedaan met spelling. Dan W.O. we begonnen met een nieuw thema. En nu de proefjes als eerst kregen we een fiche dan wisten we wat we moesten doen we gingen 3 keer rond. En dan gingen we de agenda schrijven.
Hieronder de agenda voor vandaag. Leren: WO: focusthema 4 Machtig
krachtig Open en geslotenboektoets 26/02 Taal: Dictee
thema 5 les 1 en 2 25/02 Doen: / Vrijdag 27/02: creadag. Wegwerpmateriaal om muziek te maken
meebrengen (5 stuks)
Vrijdag 27/02 zijn er GEEN warme maaltijden. Ik was dit vergeten te zeggen aan de leerlingen.
Wij zijn begonnen met rekenen kommagetallen en dat was leuk! Na het rekenen was het de eerste speeltijd na de speeltijd deden we nog rekenen dan na het rekenen was het taal. De meester heeft ons uitgelegd hoe we een uitnodiging moesten maken voor het eerste leerjaar, Daar hebben we eventjes aan gewerkt tot de bel ging. Eten mmmmmmm! Na de grote speeltijd hadden we turnen. We hebben hockey en badminton gespeeld. Na de turnles was de laatste speeltijd. Na de speeltijd hebben nog heel eventjes aan taal gewerkt. Na taal hebben we onze agenda gescheven en de meester had nog zeer veel uit te leggen .Na alle uitleg moesten we onze boekentas maken en we mochten eindelijk naar huis.
Hieronder de agenda voor vandaag. Leren: WO: focusthema 4 Machtig krachtig Open en geslotenboektoets 26/02 Taal: Dictee thema 5 les 1 en 2 25/02 Doen: Rekenen: huistaak 15 24/02 WO: Groep 1,2,3 of 4 Materiaal: 1: Plastic zak; 2: theelichtje, doosje lucifers of aansteker;3: kaars, ijzerdraad, doosje lucifers of aansteker;4: fles met brede hals, ballonnen. Vrijdag 27/02: creadag. Wegwerpmateriaal om muziek te maken meebrengen (5 stuks)
Verduidelijkingen: WO: Morgen starten we met een nieuw thema, deze keer draait het rond biomundo. De eerste les draait rond proeven van proefjes. Daarom is het sterk aangewezen om het gevraagde materiaal mee naar school te brengen. Creadag: Er zal vrijdag met een doorschuifsysteem gewerkt worden met als centraal thema " Muziekknap". 4de, 5de en 6de leerjaar bereiden elk een "muzikale" activiteit voor. De meisjes en jongens van het vierde moeten voor wegwerpmateriaal zorgen dat muziek kan maken. Plastic flessen, brikjes, kroonkurken, kranten, tijdschriften,... zijn een aantal mogelijke voorbeelden. Indien mogelijk ook wat diversiteit in de meegebrachte voorwerpen. Uiteindelijk gaan we proberen om een ritme met deze "instrumenten" te creëren.
Voila, dat is al direct een serieuze agenda om te beginnen.
Hieronder de agenda voor vandaag. Leren: WO: focusthema 4 Machtig krachtig Open en geslotenboektoets 26/02 Taal: Dictee thema 5 les 1 en 2 25/02 Doen: Rekenen: huistaak 15 24/02 WO: Groep 1,2,3 of 4 Materiaal: 1: Plastic zak; 2: theelichtje, doosje lucifers of aansteker;3: kaars, ijzerdraad, doosje lucifers of aansteker;4: fles met brede hals, ballonnen. Vrijdag 27/02: creadag. Wegwerpmateriaal om muziek te maken meebrengen (5 stuks)
Verduidelijkingen: WO: Morgen starten we met een nieuw thema, deze keer draait het rond biomundo. De eerste les draait rond proeven van proefjes. Daarom is het sterk aangewezen om het gevraagde materiaal mee naar school te brengen. Creadag: Er zal vrijdag met een doorschuifsysteem gewerkt worden met als centraal thema " Muziekknap". 4de, 5de en 6de leerjaar bereiden elk een "muzikale" activiteit voor. De meisjes en jongens van het vierde moeten voor wegwerpmateriaal zorgen dat muziek kan maken. Plastic flessen, brikjes, kroonkurken, kranten, tijdschriften,... zijn een aantal mogelijke voorbeelden. Indien mogelijk ook wat diversiteit in de meegebrachte voorwerpen. Uiteindelijk gaan we proberen om een ritme met deze "instrumenten" te creëren.
Voila, dat is al direct een serieuze agenda om te beginnen.
Mijn beurt om het verslagje te maken. In de voormiddag hebben de kinderen nog keihard gewerkt aan hun verteltas. Er begint stilaan schot in de zaak te komen. Na de middag hadden we even tijd om spelletjes te spelen in de klas. Hoofdactiviteit in de namiddag was carnaval vieren met aangepaste muziek, ondersteunt door een lekkere pannenkoek. Foto's en video kan je terugvinden op de weblog van meester Marcel.
http ://klasvanmeestermarcel.blogspot.be
Ook foto's van het boekencafeetje van vorige woensdag, kan je daar terugvinden.
Prettige vakantie iedereen en tot maandag 23 februari.
In de les rekenen hadden we het over de tijd vooral over de seconden. Bij sport gebruik je bv. seconden: schaken, basketbalwedstrijd, bobslee,... En nog bij veel andere dingen gebruik je seconden. Daarna hadden we crea daar maakten we een carnavalsdecoratie. Triiiiiiiiiiiiiiiiiiiing!!! Daar gaat de bel. Nu kunnen we onze boterhammen opsmullen. Na de grote speeltijd kregen we land in zicht. Dat ging over de geschiedenis van carnaval wat er gebeurd bij carnaval was zelfs een liedje bij. Na onze les van land in zicht hadden we (weeral) rekenen dat ging over verschillende vierhoeken.