Hieronder de agenda van vandaag. Leren: WO: focusthema 4 Machtig krachtig Open en geslotenboektoets
26/02
Doen: Rekenen: blz 29 afwerken. 26/02 Paasboek : ja of neen Geen warme maaltijden op vrijdag 27 februari Vrijdag 27/02:
creadag. Wegwerpmateriaal om muziek te maken meebrengen (5 stuks)
Morgen oudercontact. Als het mogelijk is, graag een vijf a tiental minuutjes vroeger komen. Er zijn een aantal ouders die afgezegd hebben. Alvast bedankt!
We zijn de dag begonnen met onze huistaak te verbeteren van getallenkennis. Daarna hebben we godsdienst gedaan dat ging over de 40 dagen dat we geen vlees mogen eten. Daarna hebben we rekenen met kommagetallen. Daar had het niemand het moeilijk mee. Dan ttttttttttttttrrrrrrrrrrrrrriiiiiiiiiiinnnnnnnnng. De speeltijd begon. Na de kleine speeltijd hebben we voortgedaan met rekenen, want we waren nog niet klaar. En dan hebben we spelling gedaan eerst moesten we de titel van het stripverhaal verder aanvullen Het is nog niet gedaan, want we moeten ook de infinitief , ik / ........... jij?, jij.hij/ zij/u, wij jullie,zij en zo voort. Er was nog een flitsdictee en dan is het gedaan met spelling. Dan W.O. we begonnen met een nieuw thema. En nu de proefjes als eerst kregen we een fiche dan wisten we wat we moesten doen we gingen 3 keer rond. En dan gingen we de agenda schrijven.
Hieronder de agenda voor vandaag. Leren: WO: focusthema 4 Machtig
krachtig Open en geslotenboektoets 26/02 Taal: Dictee
thema 5 les 1 en 2 25/02 Doen: / Vrijdag 27/02: creadag. Wegwerpmateriaal om muziek te maken
meebrengen (5 stuks)
Vrijdag 27/02 zijn er GEEN warme maaltijden. Ik was dit vergeten te zeggen aan de leerlingen.
Wij zijn begonnen met rekenen kommagetallen en dat was leuk! Na het rekenen was het de eerste speeltijd na de speeltijd deden we nog rekenen dan na het rekenen was het taal. De meester heeft ons uitgelegd hoe we een uitnodiging moesten maken voor het eerste leerjaar, Daar hebben we eventjes aan gewerkt tot de bel ging. Eten mmmmmmm! Na de grote speeltijd hadden we turnen. We hebben hockey en badminton gespeeld. Na de turnles was de laatste speeltijd. Na de speeltijd hebben nog heel eventjes aan taal gewerkt. Na taal hebben we onze agenda gescheven en de meester had nog zeer veel uit te leggen .Na alle uitleg moesten we onze boekentas maken en we mochten eindelijk naar huis.
Hieronder de agenda voor vandaag. Leren: WO: focusthema 4 Machtig krachtig Open en geslotenboektoets 26/02 Taal: Dictee thema 5 les 1 en 2 25/02 Doen: Rekenen: huistaak 15 24/02 WO: Groep 1,2,3 of 4 Materiaal: 1: Plastic zak; 2: theelichtje, doosje lucifers of aansteker;3: kaars, ijzerdraad, doosje lucifers of aansteker;4: fles met brede hals, ballonnen. Vrijdag 27/02: creadag. Wegwerpmateriaal om muziek te maken meebrengen (5 stuks)
Verduidelijkingen: WO: Morgen starten we met een nieuw thema, deze keer draait het rond biomundo. De eerste les draait rond proeven van proefjes. Daarom is het sterk aangewezen om het gevraagde materiaal mee naar school te brengen. Creadag: Er zal vrijdag met een doorschuifsysteem gewerkt worden met als centraal thema " Muziekknap". 4de, 5de en 6de leerjaar bereiden elk een "muzikale" activiteit voor. De meisjes en jongens van het vierde moeten voor wegwerpmateriaal zorgen dat muziek kan maken. Plastic flessen, brikjes, kroonkurken, kranten, tijdschriften,... zijn een aantal mogelijke voorbeelden. Indien mogelijk ook wat diversiteit in de meegebrachte voorwerpen. Uiteindelijk gaan we proberen om een ritme met deze "instrumenten" te creëren.
Voila, dat is al direct een serieuze agenda om te beginnen.
Hieronder de agenda voor vandaag. Leren: WO: focusthema 4 Machtig krachtig Open en geslotenboektoets 26/02 Taal: Dictee thema 5 les 1 en 2 25/02 Doen: Rekenen: huistaak 15 24/02 WO: Groep 1,2,3 of 4 Materiaal: 1: Plastic zak; 2: theelichtje, doosje lucifers of aansteker;3: kaars, ijzerdraad, doosje lucifers of aansteker;4: fles met brede hals, ballonnen. Vrijdag 27/02: creadag. Wegwerpmateriaal om muziek te maken meebrengen (5 stuks)
Verduidelijkingen: WO: Morgen starten we met een nieuw thema, deze keer draait het rond biomundo. De eerste les draait rond proeven van proefjes. Daarom is het sterk aangewezen om het gevraagde materiaal mee naar school te brengen. Creadag: Er zal vrijdag met een doorschuifsysteem gewerkt worden met als centraal thema " Muziekknap". 4de, 5de en 6de leerjaar bereiden elk een "muzikale" activiteit voor. De meisjes en jongens van het vierde moeten voor wegwerpmateriaal zorgen dat muziek kan maken. Plastic flessen, brikjes, kroonkurken, kranten, tijdschriften,... zijn een aantal mogelijke voorbeelden. Indien mogelijk ook wat diversiteit in de meegebrachte voorwerpen. Uiteindelijk gaan we proberen om een ritme met deze "instrumenten" te creëren.
Voila, dat is al direct een serieuze agenda om te beginnen.
Mijn beurt om het verslagje te maken. In de voormiddag hebben de kinderen nog keihard gewerkt aan hun verteltas. Er begint stilaan schot in de zaak te komen. Na de middag hadden we even tijd om spelletjes te spelen in de klas. Hoofdactiviteit in de namiddag was carnaval vieren met aangepaste muziek, ondersteunt door een lekkere pannenkoek. Foto's en video kan je terugvinden op de weblog van meester Marcel.
http ://klasvanmeestermarcel.blogspot.be
Ook foto's van het boekencafeetje van vorige woensdag, kan je daar terugvinden.
Prettige vakantie iedereen en tot maandag 23 februari.
In de les rekenen hadden we het over de tijd vooral over de seconden. Bij sport gebruik je bv. seconden: schaken, basketbalwedstrijd, bobslee,... En nog bij veel andere dingen gebruik je seconden. Daarna hadden we crea daar maakten we een carnavalsdecoratie. Triiiiiiiiiiiiiiiiiiiing!!! Daar gaat de bel. Nu kunnen we onze boterhammen opsmullen. Na de grote speeltijd kregen we land in zicht. Dat ging over de geschiedenis van carnaval wat er gebeurd bij carnaval was zelfs een liedje bij. Na onze les van land in zicht hadden we (weeral) rekenen dat ging over verschillende vierhoeken.
We zijn begonnen met de verteltas. Toen Jonah terug kwam gingen we gaan zwemmen. Toen mochten we vijf minuten spelen. Daarna moesten we spelling doen. Na de speeltijd hadden we toets van meten en metend rekenen. Daarna hadden we wo over voeding,schakelaar en omvormer.
Woensdag hadden we een toets van meetkunde. Na de speeltijd hadden we boekencaféetje en kregen nootjes grenadine of water.
Wegens bijscholing ben ik morgenvoormiddag niet aanwezig op school. De kinderen zullen opgevangen worden door juf Karen. Het eerste gedeelte van de voormiddag zullen ze werken aan hun laatste rekentoets meetkunde. Het tweede gedeelte zal als thema "Boekencafeetje" hebben. Elke leerling(e) van het vierde leerjaar zal een " café"gesprek hebben rond het gelezen boek van Roald Dahl. Samen met een leerling(e) uit het vijfde leerjaar bespreken ze de gemaakte bundel en bespreking. Dit alles vergezeld met een natje en een droogje. Klinkt alvast geweldig ... niet!?
Beste lezers We zijn begonnen met de meester te begroeten. stap1 de meester is rond gekomen om te zien of de toetsen getekend waren en de huistaken gemaakt . Stap2 dan zijn we begonnen met de toets cijferen. Stap3 dan zijn we in wereld van God gekomen (vertaling:godsdienst) we leerden over symbolen en tekens Stap 4 We leerden over batterijen en elektrische kringlopen. Stap5 dan zijn we begonnen aan de verteltas.
Hallo hier zijn we weer. We begonnen de dag met de toets hoofdrekenen ,daarvoor kregen we tijd tot aan de kleine speeltijd. Na de speeltijd deden we taal. De meester begon uit te leggen hoe we een spel voor in de verteltas moesten maken. We moesten een spel maken dat bij het prentenboek hoort. Iedereen koos voor het spel ganzenbord behalve Nanou en Maria. Je kiest een thema , je maakt 16 kaartjes en daar schrijf je iets op bv. sla twee beurten over. Ga naar de gevangenis.
We zijn gestart met de toets van getallenkennis. n die toets moesten we getallenrijen aanvullen , breuk nemen van een getal en splitshuisjes aanvullen. Tring speeltijd. Na de speeltijd hadden we taal over onze verteltas.(per twee) Na taal hadden we middagspeeltijd lekker eten. Wout had voetbal gespeeld Lotte verboden lijn. Dan hadden we W O over de batterijen Electriciteitsnet over welke soorten batterijen nu weten we toch al iets meer! Over de omvormer is bijvoorbeeld een motor...
Wij vertellen over de afgelopen woensdag. Toen hadden we toets toeppassingen. Na de toets kregen we tijdens de godsdienstles een fantasieoefening. Deze oefening bracht ons in hogere sferen en zo leerden we wat het is om te mediteren. De definitieve keuze van een prentenboek werd genomen in onze taalles. De woensdagvoormiddag was weer snel voorbij!
We begonnen met godsdienst waar we een ontspanningsoefening ervaarden. In de rekenles gingen we verder met herhaling Meten en metend rekenen. Lou's verjaardag werd ook gevierd. In de namiddag gingen we verder met taal , spelling! Afsluiten deden we met WO: we leerden over hoe elektriciteit onze toestellen doet werken! Grappig was toen meester Lieven de klas binnenstapte om te zeggen dat we onze boeken mochten dicht doen om naar huis te gaan!