Hieronder de agenda voor vandaag. Leren: WO: Focusthema 4 bronnenboek blz 44-47
27/01 werkkatern blz 4
Doen: Taal: Het woordenboek blz 106-109
27/01
prentenboek 02/02
Deze agenda geldt alleen maar voor de leerlingen die vorige vrijdag aanwezig waren. De andere leerlingen mogen zich beperken tot het lezen van de WO les en het laten tekenen van de toetsen. Toch blij vandaag om te zien dat alle leerlingen opnieuw aanwezig zijn.
Beste klasgenoten, ouders en meester Joeri. Vandaag gaan we vertellen over afgelopen vrijdag In de ochtend gingen we zwemmen.Bijna de helft van het vierde leerjaar zwom niet mee omdat ze ziek waren of omdat ze de zwemzak thuis vergeten waren. We kwamen terug en dan was het kleine speeltijd. Na de speeltijd kwamen we binnen en we begonnen te rekenen . Na de rekenles gingen we onze boterhamen eten en daarna gingen we naar buiten . We kregen muziek op de speelplaats , daarna gingen we terug naar binnen . Nadien hadden we WO. Als afsluiter gingen we taal doen. De meester gaf ons allen een woordenboek en liet ons zien hoe we met een woordenboek moesten werken. Na een half uur waren we onze agenda aan het schrijven 23 januari 2015 LEREN: WO focusthema 4 bronnenboek 27 januari. blz 44 en 47 werkkatern blz 4
Doen : rekenen x : tot 100000 met 2cijfers 26 januari scheurblok blz 62
Door het overvloedig aanwezig zijn van leerlingen gisteren in de klas, was het moeilijk om een duo te kiezen om de weblog te schrijven. Daarom zal ik vandaag de honneurs waarnemen. We begonnen de dag met 17!!! aanwezigen. Goed he! De rekenles was een herhalingles rond getalbegrip tot 100 000. Eerst het werkblaadje samen met de leerkracht, dan een aantal oefeningen samen in de schrift om tenslotte zelfstandig de rest af te werken. Als afsluiter van ons godsdienstthema rond " Conflicten" kregen de kids vandaag een lied te horen met als titel " Con, con, conflict". Dit lied draaide, uiteraard, rond conflicten en hoe ermee om te gaan. Aansluitend hielden we een klasgesprek , lees preek , tussen de leerlingen en de leerkracht. Dit gesprek verliep wat langer dan verwacht, waardoor onze niet afgewerkte WO les rond speelgoed opnieuw niet afgeraakte. Morgen zonder fout! Beloofd! Er zijn nog een aantal leerlingen die in de rekenschrift niet alle opdrachten en huistaken hebben uitgevoerd. Deze namiddag krijgen ze de tijd om dit aan te vullen. Hopelijk kunnen we morgen opnieuw een aantal "genezen" leerlingen verwachten! Ik kijk er alvast naar uit! Agenda: leren: WO: focusthema 4 bronnenboek blz 44-45 22/01 Doen: Rekenen: afwerken en aanvullen opdrachten rekenschrift 22/01
Hieronder de agenda van vandaag. Leren: WO: focusthema 4 bronnenboek blz 44-45 21/01 Doen: / Brief pedagogische studiedagen en sportkoffer; toetsen tekenen
Amai, amai, amai! In de loopbaan al heel wat tegengekomen, maar deze situatie is uniek. Na gisteren zelf nog afwezig te zijn door griep en andere microben, telde ik deze ochtend VEERTIEN hoofdjes in de klas!! Dat betekent 10 afwezige, zieke kinderen! Als je weet dat er twee leerlingen, die gisteren ook afwezig waren, vandaag teruggekeerd zijn... dan loopt onze ziekenboeg overvol! Deze namiddag moest ik een leerling tijdens de les naar het toilet laten gaan wegens buikkrampen en overgeven. Ik verwacht die kerel morgen hoogst waarschijnlijk morgen niet op school. We zijn er nog niet vanaf!
We proberen de schriften van de afwezigen zo goed en zo kwaad mogelijk aan te vullen en bij te houden, evenals werkblaadjes. Het spreekt natuurlijk voor zich, dat er wel wat inhaalwerk zal moeten gebeuren. Alles komt wel goed... Het voornaamste is nu, allemaal opnieuw fit en gezond geraken!
Leren: Reken:MMR: De milliliter ws A blz 78 15/01 Doen: Rekenen: Huistaak 12 15/01
Roald Dahl; Toetsen tekenen.
Huistaak 12 is een huistaak rond de inhoudsmaten, een ideale herhaling voor de toets van de milliliter. Een viertal leerlingen hebben hun cijfertoetsen niet teruggekregen wegens vorige toetsen niet getekend! Morgen mapje " Leesplezier" mee naar de klas!
Hieronder de agenda van vandaag. Leren: Rekenen: MMR: De millimeter ws A blz 70 -71 14/01 MMR: De milliliter ws A blz 78 15/01 Doen: Rekenen: Ws B : Blz 11 oefening 1 en 2 14/01
Roald Dahl; Toetsen tekenen.
Deze ochtend begonnen met het uitdelen van de toetsen hoofdrekenen x en : De vermenigvuldigingstoets viel (heel) goed mee, maar het delen... Ik heb de leerlingen nog eens goed op hun rechten en plichten gewezen en de toetsen cijferen lijken toch al een stuk beter. ( Morgen krijgen ze die mee naar huis, wanneer de andere toetsen gehandtekend zijn!) De leerlingen die minder gepresteerd hebben, zijn deze namiddag door juf Stefanie onder handen genomen om te remediƫren. Tegen vrijdag " moet " iedereen over een boek van Roald Dahl beschikken. Het is nog altijd mogelijk via de meester aan een boek te geraken! De huistaak bewerkingen in de werkschrift is een opwarmer voor wat komen gaat. De leerlingen kunnen al eens testen, wat ze waard zijn met getallen tot 100 000.
Hieronder de agenda van vandaag.
Leren: Rekenen: cijferen +,-,x en : tot 10 000 ws A blz
52,64,69,77 13/01
ws B blz 4,5 MMR: de millimeter ws
A 14/01 MMR: de milliliter ws A 15/01 Doen: Rekenen: +,-,x en : tot 10 000 13/01
Roald Dahl
De kinderen hebben vandaag een bundeltje met extra oefeningen meegekregen. Ze hoeven die niet allemaal te maken, maar het lijkt me logisch dat er toch een aantal gemaakt worden. ( Voorbereiding toets!) De toetsen van hoofdrekenen x en : tot 10 000 geven mij hierin gelijk.