Hieronder de agenda voor vandaag. Leren: WO: Waalse en Vlaamse provincies 11/12 Taal: spelling: thema 4 les 1 en 2 10/12 Doen: WO: Waalse en Vlaamse provincies 11/12 Werkkatern blz 6 en 8? Sportkledij (11/12)
Er zijn nog een aantal leerlingen die de sobere maaltijd nog niet betaald hebben en hun kerstversiering niet meegebracht. Graag morgen iedereen in orde. De kinderen krijgen donderdag naast een sportvoormiddag ook een klein testje rond de Waalse en Vlaamse provincies. Ze moeten de provincie en de provinciehoofdplaats kennen in beide richtingen. Goed geoefend, gegarandeerd goede punten. Later volgende week, volgt dan de grote toets van focusthema 6.
De dag begon met het nakijken van onze huistaak. Dan kregen we een les wiskunde over breuken tot 10,000. En juf Stefanie kwam ons helpen .En op de computer waren er ook een paar oefeningen. trrriiiiing het was speeltijd. na de speeltijd haden we crea . tijdens de crea moesten we vissen maken een mooie en een lelijke . Na de crea moesten we naar de refter dan was het speeltijd . daarna deden we de spreekbeurten .Als alle spreekbeurten gedaan waren was het weer speeltijd . Na de speeltijd kregen we W.O. over waterwegen.
dit is het einde van donderdag
vrijdag de dag begon met een les wiskunde cijferen tot 10,000. Na de les wiskunde was het speeltijd. Na de oefende we de macarena en de pietendans. voor sinterklaas.Na de dans speelde we schipper mag ik over varen en chinesevoetbal. Dan pakte we de broodmand en we gingen naar de refter dan was het speeltijd. Na de speeltijd kwam de sint met een roeiboot over de vijver. De pieten strooide veel snoep.mmmmmmmmmmmmmm.na dat de sint kwam was het speeltijd . Na de speeltijd keken we een film. de dag van de sint zit er op deze dag was top !!!!!!!!!!!!
Vandaag geen verslagje van de dag, de bloggers hebben op een verkeerde knop gedrukt Graag ten laatste tegen woensdag één kerstattribuut mee naar de klas om in de kerstboom te hangen. Gelieve geen breekbare spullen mee te geven. Indien mogelijk iedereen morgen in orde met het geld voor de sobere maaltijd ( 19/12), stond op de brief.
De leerlingen krijgen deze week ook een klein toetsje over de provincies van België. Het is aangewezen om hier op te oefenen!
Dag allemaal We kwamen aan op school We konden nog eventjes spelen tringgg de bel ging Op naar de klas! We beggonen met de les godsdients daarna was het speeltijd ! joepie speeltijd trrrrrrringggggg de bel!terug naar de klas Daarna deden we de schatkoffers Als eerste was Ketsia aan de beurt daarna was het de beurt Jinne Dan lleyton daarna was het de beurt aan danina na danina was het de beurt aan Jonas na Jonas was de laatste aan de laatste aan de beurt dat was ik (elien). daarna hebben we onze agenda geschreven trrrrrrrrrrringgggggggg de bel ging we mochten naar huis
Beste vrouwen en heren , Ik ga vandaag vertelLen over gisteren 2/12/2014. Eerst kregen we godsdienstles rond gewetensvol handelen. Na de speeltijd was het toets van meetkunde. Nadien had 1 leerling zijn boekbespreking gedaan. Dan gingen we onze boterhammen eten en buitenspelen. Na de middag passeerden nog een tiental kinderen met hun schatkoffer. Afsluiten deden we WO rond de provincies.
Deze ochtend verschillende briefjes, nota's en zelfs klasbezoek van ouders, die hun kind of zichzelf verontschuldigen voor het niet mee hebben van de schatkoffer op maandag. Misschien was de communicatie in de agenda wel misleidend ( de datum van het naar voorbrengen van de schatkoffer stond daar genoteerd), toch is er in de klas vrijdag duidelijk gezegd ( tot 2x toe!!!) dat IEDEREEN zijn/haar schatkoffer op maandag moest meebrengen. De verloren twee punten kunnen opgehaald worden, door een knalprestatie bij de voorstelling van hun gelezen boek. De leerlingen die vandaag aan de beurt zijn geweest, hebben alvast knappe prestaties geleverd!
Dag allemaal, Eerst zijn we gestart met rekenen cijferen,dat was tof! Dan deden we spelling en dan plots trrrrriiiiiiiiiiiiiing!!! Na de speeltijd deden we nog een klein stukje spellingen dan trrrrrriiiiiiiiiiiiiiiing!!! Dan gingen we al eten en een lange lange speeltijd! Daarna was het turnles en dan was het terug speeltijd en dan de boekentas maken en naar huis!
Vandaag hebben we gewerkt rond het "Eiverhaal" tijdens de spellingsles. Aansluitend kregen de leerlingen twee huistaken hierrond. Zo kunnen de "Eiwoorden" optimaal geoefend worden. In de spellingschrift moeten de leerlingen een tekening maken rond het " Eiverhaal" en 10 woorden van de 34 selecteren. Deze woorden moeten in de tekening(en) voorkomen. Donderdag moet deze opdracht afgewerkt en afgeleverd worden.
Spijtige vaststelling vandaag: 7 leerlingen hadden hun schatkoffer niet mee naar de klas! Dat is wel heel erg veel, ondanks de verwitting dat ALLE schatkoffers vandaag in de klas moesten zijn!
Dit was de laatste dag van juf Ellen. We moesten ons voorbereiden voor de Schatkoffer. We hebben ook veel in groepen gewerkt en we hebben een nieuw thema geleerd bij godsdienst, dat is het thema Grenzen. We hebben snoepjes en chocolade gekregen voor een quiz. Juf Ellen had ook 3 verkeerslichten: één groen, één geel en één rood.
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! het was een super leuke week met juf Ellen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!