Gisteren was een toffe dag.Gisteren zijn we met rekenen begonnen dat was leuk Zo hebben we geldwaarden geleerd echt leuk.Toen was het middag in de middagspeeltijd hadden we trefbaltornooi tegen 4B en we zijn gewonnen.Toen was het turnen nog leuker. In de laatste blok kregen we te horen welke (reken)toetsen er op komst waren. Tot de volgende keer!
De komende weken staan er een aantal grote toetsen rond rekenen geprogrammeerd. Alle deeldomeinen zullen aan bod komen. We hebben in de klas kruisjes gezet bij de te oefenen bladzijden. ( x voor getallenkennis; xx voor cijferen) Einde deze week worden de kinderen ook verondersteld om in een spreekoefening hun "Talent" voor te stellen.
De kinderen kregen een briefje omtrent de nieuwjaarsbrieven mee. Gelieve tegen ten laatste woensdag uw bestelling en gepast geld mee te geven naar de klas.
Morgen wordt er een eerste lading wafels op school binnengebracht. Ouders kunnen dus vanaf morgen na school de wafels komen ophalen. ( Gelieve hiermee ook niet te lang te wachten!)
In de les w o begonnen we in ons nieuw schriftje te plakken en tekenen. We moesten een windroos tekenen; en alle openbare gebouwen/plaatsen en nutsvoorzieningen opplakken. Bij meetkunde moesten we evenwijdige;snijdende en loodrecht snijdende lijnen overtrekken met kleurtjes. Bij onze godsdienstles leerden we dat alle kinderen vroeger in de biechtstoel moesten zitten bij meneer Pastoor. Morgen mogen we gezelschapsspelletjes meebrengen .
Dag allemaal, Vandaag zijn we gestart met wiskunde dat over metend en metend rekenen dat ging over gewichten. We mochten een doos lasagne rollen vasthouden en spireli,nootjes en nog veel meer! Dan moesten we schatten hoeveel kg of g en dan op de weegschaal om te zien of we een goeie schatting hadden dat was het voor wiskunde. Bij .w.o. moesten we opschrijven van de wandeling van vrijdag 17/10/2014 maar in het begin zat Wout zonder balpen gelukkig wou Noran Wout een balpen geven maar spijtig zullen we het verhaaltje hierbij sluiten..
Als eerste kregen we wiskunde. We herhaalden de verschillende bewerkingen tijdens het hoofdrekenen. Aansluitend maakten we onze toets meten en metend rekenen. Na de speeltijd was taal aan de beurt. Wist je dat infinitieven werkwoorden zijn waarmee nog niets gebeurd is? Dat leerden we tijdens deze les. In de namiddag kregen we godsdienstles. We beluisterden de verhalen van Kaïn en Abel en van Jakob. Steeds werd het duidelijk dat God ons zeer vergevingsgezind is. Tijdens de WO les herhaalden we onze leerwandeling. We tekenden deze wandeling eerst op de kaart, nadien gingen we de groepsopdrachten verbeteren en aanvullen. JONAS ELIEN
Aler eerste kregen we wiskunde we deden maal en deel met hoofd rekenen. Met rest. nadin toets van metent en metent rekenen Na de speeltijd hebben we taal gedaan we moesten een kranten artikel schrijven dan hadden we goddienst na de speel tijt
Wij gaan vertellen over de maandag. Gisteren hebben we een krantenartikel geschreven . Tijdens de rekenles maakten we de toets meetkunde en gingen we de cijferoefeningen in de schrift verder aanvullen. Na de middag was het turnles en oefenden we trefbal. De wedstrijd eindigde op een gelijkspel. Tenslotte gingen we onze spreekoefening voor de tientallentalentententoonstelling ( TTT) schriftelijk voorbereiden. We moeten zelfs een schets maken van ons optreden!. En daarna naar huis.
Wat het oudercontact betreft, moeten er nog een aantal briefjes binnenlopen. Normaal gezien wordt morgen het tijdstip doorgegeven. Het krantenartikel hebben de leerlingen in hun kladschrift geschreven en moeten ze netjes in hun werkschrift schrijven. Graag een oogje in het zeil houden, qua zinsconstructie, inhoud, spelling, ... Na de herfstvakantie gaan de kinderen als spreekoefening hun talent komen voorstellen aan de klas. Ook hier zijn ze vandaag begonnen aan de kladversie. Als het mogelijk is ook hier wat mee begeleiden.
We begonnen met getallenkennis. We hebben spelling gedaan over de hoofdletter. En dan deden we de toets van cijferen . TRRRRING daar gaat de bel. Toen gingen we gaan eten. Na de speeltijd gingen we op leeruitstap door Ternat. Juf Veerle vertelde ons over het kasteel. Het kasteel is 800 jaar oud. We wandelen door de verschillende gebieden van Ternat. Op de markt zagen we de kermis!
Dag allemaal We zijn gestart met : Met juf Stefanie , juf Ellen en meester Joeri te begroeten .Dan hebben we rekenen gedaan dat was cijferen juf Ellen gaf ons les Dan zijn we naar buiten gegaan toen moesten we voorwerpen uit een doos er uit halen en er over praten. Dan moesten we in groepenwerken dat was tof . Dan was het kleine speeltijd.We spelde trefbal. Dan was het les we hadden we 2 toetsen van rekenen en 1toets van dictee. na de les hadden de middag speeltijd alweer deden we trefbal .Na de speeltijd deden we goddienst. Dan was het kleine speeltijd dan was het crea we knutselden een skeletmasker dat hadden we gemaakt
trrrriiiiing !!!Daar ging de bel.We moesten allemaal in de rij gaan staan We gingen naar onze klas toen zette meester Joeri een muziekje op. We hebben drie toetsen gedaan 2van getallenkennis en 1 dictee Dan ging de bel weer het was speeltijd.tijdens de speeltijd verveelden we ons niet. Dan gingen we naar de klas. We hebben rekenverhaaltjes opgelost in ons rekenschrift. Dan hebben we een leuke godstienstles gehad van Noa en zijn ark Dan hebben we onze agenda geschreven en onze boekentas klaargemaakt. En dan hebben we nog een beetje in ons mapje leesplezier gewerkt en ons boekje erbij gepakt.
Dat was het voor vandaag morgen weer een nieuwe dag. van Jinne en nanou
Leren: hoofdrekenen x en : tot 1000 ws blz 21,22,30,31 16/10 cijferen:
staartdeling ws blz 32 17/10 WO: De Groote Oorlog 16/10
Doen: Taal: bloontaak 7
17/10
Wafels, lezen
Vandaag het niveaulezen (eindelijk) opgestart. Sommige leerlingen hebben een tutor. Een tutor is een leerling(e) die de andere begeleidt tijdens het lezen in de klas. De uitleg van het leescontract vindt u terug op de brief die vorige week is meegegeven.
We begonnen met wiskunde en dat ging over driehoeken. De resterende driehoeken in onze briefomslag werden in onze vlakke figuren kast ingeplakt afhankelijk van de soort. Na de speeltijd kregen we het lied " De talentenrap" te horen. Dit lied ging over de talenten van "Snelle Leejo". We mochten op dit lied mee dansen en zingen. Dan was het aan ons. We verzonnen zelf een aantal rapzinnen a.d.h.v de talenten van enkele leerlingen. Deze zinnen werden opgeschreven in ons taalschrift. De godsdienstles ging over vergeven. We hoorden eerst een triestig verhaal over twee vrienden in WO II. Nadien gingen we samen in kleine groepjes bespreken, wat vergeven nu eigenlijk is. Tijdens de verkeersles ging het opnieuw over de schoolomgeving. Nu was het de schoolomgeving en anderen. De meester maakte hier leuke grapjes. Tijd om naar huis te gaan.
Leren: rekenen: getallenkennis ws blz 19,20,29
15/10 hoofdrekenen x en : tot 1000 ws blz 21,22,30,31
16/10 cijferen: staartdeling ws blz 32 17/10 Taal: weektoets
spelling thema 2 les 1-2 15/10 WO: De Groote Oorlog
16/10
Doen: Taal: bloontaak 7 17/10
Wafels, toets tekenen.
De kinderen hebben vandaag allemaal een correctiesleutel WO I gekregen. Het is aangewezen dat ze zich vooral baseren op de antwoorden die in de sleutel staan. Wij, de leerkrachten, gaan een tiental vragen letterlijk uit de bundel stellen aanstaande donderdag. Probeer de bundel dus goed te memoriseren. Morgen ook toets getallenkennis en dictee. Goed oefenen is dus de boodschap!!!!