Dag allemaal We zijn gestart met : Met juf Stefanie , juf Ellen en meester Joeri te begroeten .Dan hebben we rekenen gedaan dat was cijferen juf Ellen gaf ons les Dan zijn we naar buiten gegaan toen moesten we voorwerpen uit een doos er uit halen en er over praten. Dan moesten we in groepenwerken dat was tof . Dan was het kleine speeltijd.We spelde trefbal. Dan was het les we hadden we 2 toetsen van rekenen en 1toets van dictee. na de les hadden de middag speeltijd alweer deden we trefbal .Na de speeltijd deden we goddienst. Dan was het kleine speeltijd dan was het crea we knutselden een skeletmasker dat hadden we gemaakt
trrrriiiiing !!!Daar ging de bel.We moesten allemaal in de rij gaan staan We gingen naar onze klas toen zette meester Joeri een muziekje op. We hebben drie toetsen gedaan 2van getallenkennis en 1 dictee Dan ging de bel weer het was speeltijd.tijdens de speeltijd verveelden we ons niet. Dan gingen we naar de klas. We hebben rekenverhaaltjes opgelost in ons rekenschrift. Dan hebben we een leuke godstienstles gehad van Noa en zijn ark Dan hebben we onze agenda geschreven en onze boekentas klaargemaakt. En dan hebben we nog een beetje in ons mapje leesplezier gewerkt en ons boekje erbij gepakt.
Dat was het voor vandaag morgen weer een nieuwe dag. van Jinne en nanou
Leren: hoofdrekenen x en : tot 1000 ws blz 21,22,30,31 16/10 cijferen:
staartdeling ws blz 32 17/10 WO: De Groote Oorlog 16/10
Doen: Taal: bloontaak 7
17/10
Wafels, lezen
Vandaag het niveaulezen (eindelijk) opgestart. Sommige leerlingen hebben een tutor. Een tutor is een leerling(e) die de andere begeleidt tijdens het lezen in de klas. De uitleg van het leescontract vindt u terug op de brief die vorige week is meegegeven.
We begonnen met wiskunde en dat ging over driehoeken. De resterende driehoeken in onze briefomslag werden in onze vlakke figuren kast ingeplakt afhankelijk van de soort. Na de speeltijd kregen we het lied " De talentenrap" te horen. Dit lied ging over de talenten van "Snelle Leejo". We mochten op dit lied mee dansen en zingen. Dan was het aan ons. We verzonnen zelf een aantal rapzinnen a.d.h.v de talenten van enkele leerlingen. Deze zinnen werden opgeschreven in ons taalschrift. De godsdienstles ging over vergeven. We hoorden eerst een triestig verhaal over twee vrienden in WO II. Nadien gingen we samen in kleine groepjes bespreken, wat vergeven nu eigenlijk is. Tijdens de verkeersles ging het opnieuw over de schoolomgeving. Nu was het de schoolomgeving en anderen. De meester maakte hier leuke grapjes. Tijd om naar huis te gaan.
Leren: rekenen: getallenkennis ws blz 19,20,29
15/10 hoofdrekenen x en : tot 1000 ws blz 21,22,30,31
16/10 cijferen: staartdeling ws blz 32 17/10 Taal: weektoets
spelling thema 2 les 1-2 15/10 WO: De Groote Oorlog
16/10
Doen: Taal: bloontaak 7 17/10
Wafels, toets tekenen.
De kinderen hebben vandaag allemaal een correctiesleutel WO I gekregen. Het is aangewezen dat ze zich vooral baseren op de antwoorden die in de sleutel staan. Wij, de leerkrachten, gaan een tiental vragen letterlijk uit de bundel stellen aanstaande donderdag. Probeer de bundel dus goed te memoriseren. Morgen ook toets getallenkennis en dictee. Goed oefenen is dus de boodschap!!!!
We zijn de dag gestart met metend & metend rekenen dan was het speeltijd. Na de speeltijd gingen we spelling doen het ging over banaanwoorden tot de middag speelttijd. Na de speeltijd hadden we turnen. Tijdens de turnles was er ook toets spreidsprong. Het was ook de verjaardag van Laurens!!!
Enige verduidelijking van de agenda. Volgende week donderdag is het rapport en oudercontact. Daarom moeten er nog een aantal toetsen afgenomen worden. De agenda staat vandaag goed vol, omdat ik wil dat de leerlingen zich goed plannen. Ze weten alles tijdig en moeten hun programma daar ook aan aanpassen. Wat de toetsen rekenen betreft: een aantal oefeningen op de aangeduide bladzijden zijn niet gemaakt. Deze oefeningen mogen gerust als inoefening gemaakt worden. ( Wel controle van de ouders of eventueel zakrekenmachine!) Voor WO heeft mijn collega het handboek doorgenomen en per onderdeel een aantal vragen opgesteld. Tegen morgen moeten de kinderen zoveel mogelijk vragen uit deze bundel oplossen. Ze kunnen dan hun antwoorden controleren a.d.h.v. een correctiesleutel. De opgeloste vragen uit de bundel dienen gestudeerd te worden en een selectie van 10 vragen zal op de toets van donderdag te voorschijn komen.
We kwamen toe op school en de bel ging. We kwamen in de klas en vlogen erin. Eerst verbeterden we onze huistaken. Onze hersens gingen direct kapot. Dat kwam door toets taal onderwerp en persoonsvorm. De bel ging en iedereen juichte in zijn hoofd. Het is wel heel leuk bij meester Joeri maar soms is het te gemakkelijk en moeilijk. Op de speelplaats hebben we gevoetbald. Dan hadden we een toets luisteren die was wel tof. Daarna hadden we W.O gedaan. 12:15 de bel ging de school was gedaan
HALLO ALLEMAAL We zijn gestart met een liedje. We hadden een les gedaan om te zien om stil kunnen zijn. We hadden een les gedaan over de eerste wereld oorlog. We deden een toets over cijferen en die was gemakkelijk. We hebben rekenen gedaan en dat was niet zo moeilijk.
Uitzonderlijk wordt er op dinsdag huistaak meegegeven en dit in kader van de toets van morgen rond onderwerp en persoonsvorm. Kleine tip hierrond: benadruk duidelijk aan uw kind dat onderwerp in het groen wordt onderlijnd. De persoonsvorm wordt omkringd in het blauw. De wie of wat vraag hebben ze nodig voor het onderwerp te vinden, de ja -neen vraag voor de persoonsvorm!
Succes en tot morgen allemaal.
Meester Joeri.
PS Warme oproep tot het verkopen van wafels voor de sneeuwklassen!!!
Als eerste kregen we een bundeltje van cijferen en taalspelletjes. De meester ging naar een vergadering dus juf Stefanie kwam in onze klas zitten. 75 min later ging de bel,triiiiiiiiiiiiiiiiiing! De meester gaf even les rond een breuk nemen van een getal, toen hij opnieuw een vergadering had. Deze keer kwam meester Thimothy in de klas. Na de middag gingen we turnen met meester floris, We deden koprol,rad,hurksprong en spreidsprong. Het laatste stukje was voorzien voor WO.
Wat taal betreft, moeten de leerlingen ook gaan kijken in hun mapje taalbeschouwing. De reden hiervoor was het ontbreken van de taalschriften in het begin van het schooljaar. Ze kunnen dan eventueel oefenen in hun schrift en verbeteren via hun mapje. De kids kregen vandaag ook een bundel met cijferopdrachten. Ideaal om een toets cijferen voor te bereiden.