We begonnen met wiskunde en dat ging over driehoeken. De resterende driehoeken in onze briefomslag werden in onze vlakke figuren kast ingeplakt afhankelijk van de soort. Na de speeltijd kregen we het lied " De talentenrap" te horen. Dit lied ging over de talenten van "Snelle Leejo". We mochten op dit lied mee dansen en zingen. Dan was het aan ons. We verzonnen zelf een aantal rapzinnen a.d.h.v de talenten van enkele leerlingen. Deze zinnen werden opgeschreven in ons taalschrift. De godsdienstles ging over vergeven. We hoorden eerst een triestig verhaal over twee vrienden in WO II. Nadien gingen we samen in kleine groepjes bespreken, wat vergeven nu eigenlijk is. Tijdens de verkeersles ging het opnieuw over de schoolomgeving. Nu was het de schoolomgeving en anderen. De meester maakte hier leuke grapjes. Tijd om naar huis te gaan.
Leren: rekenen: getallenkennis ws blz 19,20,29
15/10 hoofdrekenen x en : tot 1000 ws blz 21,22,30,31
16/10 cijferen: staartdeling ws blz 32 17/10 Taal: weektoets
spelling thema 2 les 1-2 15/10 WO: De Groote Oorlog
16/10
Doen: Taal: bloontaak 7 17/10
Wafels, toets tekenen.
De kinderen hebben vandaag allemaal een correctiesleutel WO I gekregen. Het is aangewezen dat ze zich vooral baseren op de antwoorden die in de sleutel staan. Wij, de leerkrachten, gaan een tiental vragen letterlijk uit de bundel stellen aanstaande donderdag. Probeer de bundel dus goed te memoriseren. Morgen ook toets getallenkennis en dictee. Goed oefenen is dus de boodschap!!!!
We zijn de dag gestart met metend & metend rekenen dan was het speeltijd. Na de speeltijd gingen we spelling doen het ging over banaanwoorden tot de middag speelttijd. Na de speeltijd hadden we turnen. Tijdens de turnles was er ook toets spreidsprong. Het was ook de verjaardag van Laurens!!!
Enige verduidelijking van de agenda. Volgende week donderdag is het rapport en oudercontact. Daarom moeten er nog een aantal toetsen afgenomen worden. De agenda staat vandaag goed vol, omdat ik wil dat de leerlingen zich goed plannen. Ze weten alles tijdig en moeten hun programma daar ook aan aanpassen. Wat de toetsen rekenen betreft: een aantal oefeningen op de aangeduide bladzijden zijn niet gemaakt. Deze oefeningen mogen gerust als inoefening gemaakt worden. ( Wel controle van de ouders of eventueel zakrekenmachine!) Voor WO heeft mijn collega het handboek doorgenomen en per onderdeel een aantal vragen opgesteld. Tegen morgen moeten de kinderen zoveel mogelijk vragen uit deze bundel oplossen. Ze kunnen dan hun antwoorden controleren a.d.h.v. een correctiesleutel. De opgeloste vragen uit de bundel dienen gestudeerd te worden en een selectie van 10 vragen zal op de toets van donderdag te voorschijn komen.
We kwamen toe op school en de bel ging. We kwamen in de klas en vlogen erin. Eerst verbeterden we onze huistaken. Onze hersens gingen direct kapot. Dat kwam door toets taal onderwerp en persoonsvorm. De bel ging en iedereen juichte in zijn hoofd. Het is wel heel leuk bij meester Joeri maar soms is het te gemakkelijk en moeilijk. Op de speelplaats hebben we gevoetbald. Dan hadden we een toets luisteren die was wel tof. Daarna hadden we W.O gedaan. 12:15 de bel ging de school was gedaan
HALLO ALLEMAAL We zijn gestart met een liedje. We hadden een les gedaan om te zien om stil kunnen zijn. We hadden een les gedaan over de eerste wereld oorlog. We deden een toets over cijferen en die was gemakkelijk. We hebben rekenen gedaan en dat was niet zo moeilijk.
Uitzonderlijk wordt er op dinsdag huistaak meegegeven en dit in kader van de toets van morgen rond onderwerp en persoonsvorm. Kleine tip hierrond: benadruk duidelijk aan uw kind dat onderwerp in het groen wordt onderlijnd. De persoonsvorm wordt omkringd in het blauw. De wie of wat vraag hebben ze nodig voor het onderwerp te vinden, de ja -neen vraag voor de persoonsvorm!
Succes en tot morgen allemaal.
Meester Joeri.
PS Warme oproep tot het verkopen van wafels voor de sneeuwklassen!!!
Als eerste kregen we een bundeltje van cijferen en taalspelletjes. De meester ging naar een vergadering dus juf Stefanie kwam in onze klas zitten. 75 min later ging de bel,triiiiiiiiiiiiiiiiiing! De meester gaf even les rond een breuk nemen van een getal, toen hij opnieuw een vergadering had. Deze keer kwam meester Thimothy in de klas. Na de middag gingen we turnen met meester floris, We deden koprol,rad,hurksprong en spreidsprong. Het laatste stukje was voorzien voor WO.
Wat taal betreft, moeten de leerlingen ook gaan kijken in hun mapje taalbeschouwing. De reden hiervoor was het ontbreken van de taalschriften in het begin van het schooljaar. Ze kunnen dan eventueel oefenen in hun schrift en verbeteren via hun mapje. De kids kregen vandaag ook een bundel met cijferopdrachten. Ideaal om een toets cijferen voor te bereiden.
Hallo allemaal. Vrijdag was de afsluiter van het project. Elk leerjaar ( zowel kleuters als lagere school) brachten een versje, liedje of dansje naar voor. We dansten op het liedje stoemp oud brood en bonen. We moesten marcheren en het was leuk. Er kwamen ook veel ouders en grootouders kijken. Voor het slotspektakel gingen we een leuke activiteit doen met enkele soldaten. Er moest zelfs over een legervoertuig gekropen worden! Het verhaal was een piloot die zijn schietstoel had moeten gebruiken en zo gekwetst geraakte.Wij moesten die gekwetste piloot afvoeren. Er waren drie verplegers.Dat waren Lleyton Kayra en Marina. En Mauro was gevallen over een hek.
Dag allemaal we zijn gestart met : rekenverhalen van wiskunde Dan hebben we voor het einde van de dag ons legerdans goefend Geschreven door Lou en Mauro
Dag allemaal We zijn gestart met: de toets van wo gesloten boek en open boek.Daarna hebben we de toets van taal Toen was het middag en we speelden trefbal met:Lou,Mauro,Kyen,Alex,Aron,Jessy,Yasmine,Jinne en Lotte En ons legerdans gedaan geschreven door:Lou en Mauro
Bladeren verzamelen (
minstens drie verschillende soorten) 2/10 brief gegevens 3/10 witte t shirt 3/10
Als huistaak moeten de kinderen in totaal 34 figuren uitknippen en deze in een briefomslag mee naar school brengen. Er werd aan hen ook gevraagd om hun naam in elke figuur te schrijven. Zo kunnen we bij verlies of gevonden op de klasgrond snel de rechtmatige eigena(a)r(es) terugvinden. Het blad dat langs twee kanten bedrukt is, wordt gebruikt als kopieerblad 1, het andere is kopieerblad 2. Vrijdag voor het afsluiten van het project moeten de kinderen van het vierde leerjaar een witte t shirt dragen. Vanzelfsprekend zijn jullie van harte welkom op onze projectafsluiter en dit vanaf 15 uur. Blaadjes niet vergeten voor juf Edel!!