We hebben gisteren leestest moeten doen.Maar niet alleen 4a heeft leestest moeten doen maar de hele school.Daarna mochten we spelen. Daarna moesten we les volgen. In de godsdienstles ging het over het scheppingsverhaal. De meester vertelde verder in het boek " Gehakt". Dan hebben we ons boekentas gemaakt en nog een goeie dag!!!
De allereerste opdracht van de dag was onze ee rste toets rekenen rond getallenkennis. Vervolgens gingen we verder met godsdienst. Tijdens deze les mochten we onze vingerafdrukken met echte inkt in onze schrift zetten.Tof om met blauwe vingers rond te lopen! In de WO les ging het dan weer over beroepen. Een groot aantal leerlingen vertelde over de job van mama en papa en hun activiteiten tijdens de vrije tijd. We keken ook het vroeger aan toe ging. In de 5de eeuw voor Christus gingen de mensen vooral "overleven". Na de boterhammetjes gingen we aan de slag met rekenverhalen. Juf Stefanie kwam ons in de klas meehelpen. In de taalles losten we de raadsels van de meester op en moesten we van 6 klasgenootjes een raadsel maken. Tof, maar wel veel schrijfwerk!!!
Tijdens de taalles vandaag mochten de leerlingen raadsels maken over elkaar! Deze opdracht bevat redelijk wat schrijfwerk. Ik heb hen gezegd dat ze hier vandaag thuis ook al konden aan werken. Morgen krijgen ze dit trouwens mee als afwerkopdracht tegen donderdag. Morgen zijn er ook leestesten voorzien!
Vandaag zijn we gestart met :wiskunde en hebben geleerd over hoeken.
Scherpe, rechte en stompe hoeken dat was leukDe volgende les was taal .De les ging over verwijswoorden dat was leuk Dan hebben we een verhaal over Martijn de personages waren: Kevin,Wouter, Kit,Soraya en Eline Achteraan op de speelplaats hebben Lou ,Jonah, Jinne,Lotte, Yasmine en ikzelf een leuk spel gespeeld Ik ,Wout ,heb gevoetbald met:Jessy,Laurens,en Maarten Na de middagspeeltijd hebben we geturnd. Oefenen voor de scholenveldloop in het bos.Lou en ik zijn gevallen in de brandnetels Ai dat deed pijn Op het einde van de dag las de meester voor uit het boek " Gehakt". De hoofdpersonages zijn Jonas en Katrien.
De extra oefeningen hoeven niet allemaal gemaakt te worden. Het is gewoon nog een aantal oefeningen extra. In de spellingschrift moeten de kinderen woorden of zinnen die fout geschreven zijn, opnieuw schrijven!!!
We zijn begonnen met een leuk liedje. We hebben gezwommen met het hele 4de leerjaar Er was ook muziek op de speelplaats tof. De les muzo was super tof omdat we op de computer filmpjes mochten bekijken! In de rekenles was het cijferen. Super!!!
De leerlingen hebben hun rekenschrift niet mee naar huis, maar kunnen voor de toets getallenkennis de werkblaadjes oefenen in hun mapje. Maandag krijgen ze de schrift gegarandeerd mee naar huis.
Dag allemaal, We zijn dag gestart met een leuk liedje. We leerden bewerkingen plus en min. Daarna hadden we godsdienst,het was leuk omdat het groepswerk was En dan was het de verjaardag van Nanou. De cake was lekker! Laurens en Tiany
Gisteren hebben we wiskunde geleerd. Daarna kregen we W.O. In de les van W.O leerden we dat vroeger alles anders was in de klas. Dan moesten we zeggen wat dat er anders was in de klas. Toen wou Maarten zeggen dat de weblog vroeger in klas niet was
Gisteren was het een leuke dag omdat we veel met W.O. en rekenen bezig geweest zijn. Tijdens de rekenles kwam juf Stefanie in de klas meehelpen. Het ging over rekenverhalen. Ook spelling vonden we heel leuk. De allerleukste dingen waren het lied: Pesten is niet cool! uit de godsdienstles en de verjaardag van Danina.
Even verduidelijken, want soms weten de leerlingen niet goed meer wat ze moeten doen. De naamtekening is de tekening die ze beginnen te maken zijn in de klas om hun knutselmap op te smukken. De tekening bestaat hoofdzakelijk uit de letters van hun naam en de invulling die zij daar aan gegeven hebben. De opdracht WO is tweeledig. Ze kregen een blad met kinderen die zich ontspannen doorheen de tijd. De ontspanningen worden ingekleurd in de kleur van de eeuw waarin ze voor het eerst verschenen. Het knipblad dient in de juiste volgorde in de werkkatern geplakt worden.
Gisteren hadden we onze eerste turnles. Tijdens de les gingen we oefenen voor de scholenveldloop. Dat was best vermoeiend. We werkten ook verder aan de voorpagina van onze knutselmap. In de taalles maakten we kennis met de Taalbende! Onze agenda stond weer goed vol! Het was weer snel tijd om naar huis te gaan!
leren: Rekenen: x en : tafels oefenen 9/09 WO: eeuwband - eeuwenband 9/09 doen: rekenen: WS A blz 6 9/09 Muzo: naamtekening 12/09 Alle boeken en schriften in orde! 9/09
We leerden over de kalenders tijdens de wiskundeles. Dat was heel leuk! Het " Onderwerp" was dan weer het onderwerp in de taalles. We hadden een spel gespeeld met als titel " Piet,Pol". Dit spel was de inleiding van onze muzo - opdracht! Afsluitend werd onze hand ( met plastic handschoen!) geverfd en drukten we onze handen op onze stip in de klasrij! Super!