Even verduidelijken, want soms weten de leerlingen niet goed meer wat ze moeten doen. De naamtekening is de tekening die ze beginnen te maken zijn in de klas om hun knutselmap op te smukken. De tekening bestaat hoofdzakelijk uit de letters van hun naam en de invulling die zij daar aan gegeven hebben. De opdracht WO is tweeledig. Ze kregen een blad met kinderen die zich ontspannen doorheen de tijd. De ontspanningen worden ingekleurd in de kleur van de eeuw waarin ze voor het eerst verschenen. Het knipblad dient in de juiste volgorde in de werkkatern geplakt worden.
Gisteren hadden we onze eerste turnles. Tijdens de les gingen we oefenen voor de scholenveldloop. Dat was best vermoeiend. We werkten ook verder aan de voorpagina van onze knutselmap. In de taalles maakten we kennis met de Taalbende! Onze agenda stond weer goed vol! Het was weer snel tijd om naar huis te gaan!
leren: Rekenen: x en : tafels oefenen 9/09 WO: eeuwband - eeuwenband 9/09 doen: rekenen: WS A blz 6 9/09 Muzo: naamtekening 12/09 Alle boeken en schriften in orde! 9/09
We leerden over de kalenders tijdens de wiskundeles. Dat was heel leuk! Het " Onderwerp" was dan weer het onderwerp in de taalles. We hadden een spel gespeeld met als titel " Piet,Pol". Dit spel was de inleiding van onze muzo - opdracht! Afsluitend werd onze hand ( met plastic handschoen!) geverfd en drukten we onze handen op onze stip in de klasrij! Super!
We hebben tijdens de crea les gedaan een handje gemaakt ,maar hadden niet genoeg tijd want musate kwam. Ik vond het persoonlijk mooie muziek. Daarna hadden we wiskunde. dat was wel leuk. We wilden voort doen. Maar de bel ging. En toen hadden veel pret. En toen ging bel voor naar huis te gaan.
De bel ging en iedereen ging in de rij staan. Dan heeft de directie wat vertelt. Daarna gingen we samen naar de klas. Toen zette de meester een muziekje op om alle boekentassen leeg te maken en op het rekje te zetten. En daarna gaf meester Joeri ons wiskunde les. We waren bezig met wiskunde en plots ging de bel. .Toen kregen we onze foto van onze tanden, om op de deur te hangen.met een tekstje er op:schooljaar 2014 - 2015 we zetten er onze tanden in. op de speelplaats hebben we ons niet verveeld. Na de speeltijd hadden we spelling-les over hoorwoorden. De dag van woensdag 03/09/2014 zit er op maar met meester Joeri is het altijd top!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vandaag is het de tweede dag en we zijn het al een beetje gewoon. We hebben een spelletje gespeeld om elkaar beter te leren kennen. Het spelletje noemde "speeddate". Dat vonden we (ik toch) leuk. Zo leerden we elkaar eens kennen. Vandaag heeft de meester een foto van onze tanden getrokken om op de deur van onze klas (4A) te hangen. We hebben ook allerlei spelletjes gedaan en ik vond dat ook heel leuk.
Noran mosselmans en Maria droscariu
het was een super toffe dag !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
1 september vandaag wat betekent dat er opnieuw een verslagje van de schooldag verschijnt. Dit jaar gaat de blog er enigzins anders uitzien. Ik beperk mij dit jaar tot het dagelijks noteren van de agenda op de weblog. Het verslagje zal gemaakt worden door de kinderen zelf. In 't begin zal ik dit nog sterk begeleiden, maar het is de bedoeling naar het einde toe dat de leerlingen dit compleet zelfstandig doen. Het verslagje zelf zal vertellen over de dag ervoor. Maandag lees je dus de belevenissen op vrijdag, dinsdag lees je die van maandag, ... Agenda:
Info - brochure ( bijlage 5,6,7) 5/09 Zwemdata vooraan in de agenda 4 boeken kaften - rest naamsticker 8/09 Brieven: info - avond, L.O. nieuwsbrief, crea Voorblad agenda invullen 2/09 Rekenschrift A mee naar school 2/09
Gitte Vlietinck, Amber Van Craenenbroeck, Verhasselt Joris en Issa El Mir zijn verjaard of vieren hun verjaardag in de vakantie. Een dikke proficiat van heel de klas!!!
Verschillende verwachtingen bij de leerlingen deze ochtend. Ze kregen vandaag hun rapport en iedereen liep toch wel een beetje nerveus. Toch gingen we eerst aan het bundelen. Eerst de scheurblok dan de toetsen of in omgekeerde volgorde. Na een (te) lange speech van mezelf ( dit om de spanning helemaal ten top te drijven) kregen de kinderen hun maandrapport 4 en hun jaarrapport. Deze rapporten mochten rustig bekeken worden. Twee verjaardagen en een speeltijd later gingen we nog liedjes oefenen voor... Spelletjes spelen zal dus voor morgen zijn.
Deze voormiddag begonnen aan operatie schoonmaak. Eerst werd de administratie afgehandeld ( briefje oudercontact, 5 euro vader/moederdag en handtekeningencontrole) om vervolgens de kinderen hun bank te laten leegmaken en voor de laatste keer dit schooljaar van plaats te laten veranderen. Vandaag mochten ze zelf kiezen naast wie ze gingen zitten en de locatie in de klas. De handboeken ( taal, w.o., kompasje) verdwenen in de klaskast en de rest ( op enkele mapjes en schriftjes na) werd in de plastic zak of schooltas gestoken. De middagspeeltijd duurde opnieuw wat langer en we zaten nog niet lang in de klas of het brandalarm ging af. Een evacuatieoefening die zeer vlot verliep. Eens teruggekomen in de klas was het tijd voor een zangstonde. We vierden een verjaardag en de kids mochten raden naar hun resultaat op het laatste rapport. Morgen mogen de leerlingen (een) spelletje(s) meebrengen naar de klas net als naald en draad. Naald en draad zal hen helpen om hun toetsen en scheurblok makkelijker te bundelen. Vanavond proclamatie voor het zesde leerjaar. Waarschijnlijk zal ik wel iemand van jullie tegenkomen. Het zijn drukke dagen!!!