We hebben tijdens de crea les gedaan een handje gemaakt ,maar hadden niet genoeg tijd want musate kwam. Ik vond het persoonlijk mooie muziek. Daarna hadden we wiskunde. dat was wel leuk. We wilden voort doen. Maar de bel ging. En toen hadden veel pret. En toen ging bel voor naar huis te gaan.
De bel ging en iedereen ging in de rij staan. Dan heeft de directie wat vertelt. Daarna gingen we samen naar de klas. Toen zette de meester een muziekje op om alle boekentassen leeg te maken en op het rekje te zetten. En daarna gaf meester Joeri ons wiskunde les. We waren bezig met wiskunde en plots ging de bel. .Toen kregen we onze foto van onze tanden, om op de deur te hangen.met een tekstje er op:schooljaar 2014 - 2015 we zetten er onze tanden in. op de speelplaats hebben we ons niet verveeld. Na de speeltijd hadden we spelling-les over hoorwoorden. De dag van woensdag 03/09/2014 zit er op maar met meester Joeri is het altijd top!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vandaag is het de tweede dag en we zijn het al een beetje gewoon. We hebben een spelletje gespeeld om elkaar beter te leren kennen. Het spelletje noemde "speeddate". Dat vonden we (ik toch) leuk. Zo leerden we elkaar eens kennen. Vandaag heeft de meester een foto van onze tanden getrokken om op de deur van onze klas (4A) te hangen. We hebben ook allerlei spelletjes gedaan en ik vond dat ook heel leuk.
Noran mosselmans en Maria droscariu
het was een super toffe dag !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
1 september vandaag wat betekent dat er opnieuw een verslagje van de schooldag verschijnt. Dit jaar gaat de blog er enigzins anders uitzien. Ik beperk mij dit jaar tot het dagelijks noteren van de agenda op de weblog. Het verslagje zal gemaakt worden door de kinderen zelf. In 't begin zal ik dit nog sterk begeleiden, maar het is de bedoeling naar het einde toe dat de leerlingen dit compleet zelfstandig doen. Het verslagje zelf zal vertellen over de dag ervoor. Maandag lees je dus de belevenissen op vrijdag, dinsdag lees je die van maandag, ... Agenda:
Info - brochure ( bijlage 5,6,7) 5/09 Zwemdata vooraan in de agenda 4 boeken kaften - rest naamsticker 8/09 Brieven: info - avond, L.O. nieuwsbrief, crea Voorblad agenda invullen 2/09 Rekenschrift A mee naar school 2/09
Gitte Vlietinck, Amber Van Craenenbroeck, Verhasselt Joris en Issa El Mir zijn verjaard of vieren hun verjaardag in de vakantie. Een dikke proficiat van heel de klas!!!
Verschillende verwachtingen bij de leerlingen deze ochtend. Ze kregen vandaag hun rapport en iedereen liep toch wel een beetje nerveus. Toch gingen we eerst aan het bundelen. Eerst de scheurblok dan de toetsen of in omgekeerde volgorde. Na een (te) lange speech van mezelf ( dit om de spanning helemaal ten top te drijven) kregen de kinderen hun maandrapport 4 en hun jaarrapport. Deze rapporten mochten rustig bekeken worden. Twee verjaardagen en een speeltijd later gingen we nog liedjes oefenen voor... Spelletjes spelen zal dus voor morgen zijn.
Deze voormiddag begonnen aan operatie schoonmaak. Eerst werd de administratie afgehandeld ( briefje oudercontact, 5 euro vader/moederdag en handtekeningencontrole) om vervolgens de kinderen hun bank te laten leegmaken en voor de laatste keer dit schooljaar van plaats te laten veranderen. Vandaag mochten ze zelf kiezen naast wie ze gingen zitten en de locatie in de klas. De handboeken ( taal, w.o., kompasje) verdwenen in de klaskast en de rest ( op enkele mapjes en schriftjes na) werd in de plastic zak of schooltas gestoken. De middagspeeltijd duurde opnieuw wat langer en we zaten nog niet lang in de klas of het brandalarm ging af. Een evacuatieoefening die zeer vlot verliep. Eens teruggekomen in de klas was het tijd voor een zangstonde. We vierden een verjaardag en de kids mochten raden naar hun resultaat op het laatste rapport. Morgen mogen de leerlingen (een) spelletje(s) meebrengen naar de klas net als naald en draad. Naald en draad zal hen helpen om hun toetsen en scheurblok makkelijker te bundelen. Vanavond proclamatie voor het zesde leerjaar. Waarschijnlijk zal ik wel iemand van jullie tegenkomen. Het zijn drukke dagen!!!
Deze ochtend werd er in de klas nog serieus nagekaart over de zeeklassen. Ik polste naar positieve en negatieve ervaringen rond activiteiten, begeleiding, accommodatie, maaltijden,...
Een leuke vaststelling was dat iedereen meer dan tevreden was over het weekje zeeklassen en daar toen we het tenslotte voor.
De laatste zwemles van dit schooljaar was een zeer ontspannende les. De kinderen hadden enkele attributen van thuis meegebracht waarmee ze uit de bol konden gaan in het water.
De middagspeeltijd duurde langer dan voorzien omwille van een kleine personeelsvergadering.
De bingo activiteit ging door op de speelplaats. Frisdrank, spelrooster(s) en chips werden verkocht voor het goede doel.
De twee winnaars kregen een "Grote" knuffel.
Terug in de klas gekomen kregen de kids nog een aantal bladen administratie te verwerken. De vrijaf regeling voor het schooljaar 2015-2016 en het invulstrookje voor het oudercontact aanstaande donderdag.
Twee veranderingen in de afspraken voor het oudercontact. Het oudercontact eindigt reeds om 18.30, aangezien ik tegen kwart over zeven naar mijn eigen zoon zijn oudercontact moet gaan.
Ter compensatie kunnen er ook al mensen komen donderdagochtend of middag. Laat maar weten via dochter / zoon.
Een tweede verandering is dat er geen richtuur gegeven wordt. Wel het strookje voor oudercontact dinsdag ( morgen dus) meebrengen naar school.
Woensdag wordt het rapport meegegeven en krijgt u reeds de kans om dit te bekijken. Ik stel voor om het oudercontact vooral te gebruiken voor leerlingen waar het nodig is om feedback te geven.
M.a.w. bij goed resultaat hoeft u zich niet verplicht te voelen om langs te komen.
In de agenda zult u ook het bedrag van 5 euro zien te staan, dit ter vergoeding voor de vader - en moederdaggeschenken. Gelieve dit ook zo snel mogelijk in orde te brengen.
Ten slotte zijn er heel wat toetsen naar huis meegegeven. Deze toetsen die ondertekend te worden en de map terug mee naar school te brengen. ( De toetsen worden op school bewaard)
Weer in speedtempo een kort verslagje. Wat een drukke tijden!
We begonnen de dag weer net zoals gisteren met een rekentoets. Dit keer stond meten en metend rekenen geprogrammeerd. Een aardig aantal bladzijden werd door iedereen tegen de speeltijd opgelost.
Tijd voor ontspanning om nadien opnieuw twee toetsen op te lossen. Een toets verkeer, dat ze gisteren gestudeerd hadden, en een toets begrijpend lezen waarbij ze de tekst aandachtig moesten lezen om de vragen te kunnen beantwoorden.
Tot zover het eerste gedeelte van de schooldag.
In de namiddag gingen we over tot het verdelen van de bonnetjes voor drank en chips. De kinderen kregen intussen de tijd om te oefenen voor de zeer gevaarlijke laatste toets van rekenen.
Ik verwacht dat alle ouders de agenda op vandaag ondertekenen als bevestiging dat ze de bonnetjes hebben ontvangen.
Deze bonnetjes moeten uiteraard mee in de bagage net als het bundeltje dat ze vandaag ook kregen.
We maakten ook een wandeling richting V1 om daar onze laatste ict les te ondergaan.
Ondergaan is niet het correcte woord, want de kinderen moesten volop aan het werk. Ze typten hun verwachtingen over zeeklassen in een word document en printten het af.
Het verslagje van vandaag is monotoon, maar daarom niet minder intensief. Onze kids werkten vandaag achtereenvolgens de toets Meetkunde; toets taalbeschouwing en de technisch lezen toets af. Goed voor een hele voormiddag hard werk. De kinderen kregen ook nog een aantal toetsen terug, die te bezichtigen en ondertekend moeten worden in de toetsenmap. Voorts maakte ik voor elke leerling(e) drie labels. ( Voor de reistas, toiletzak en de rugzak). De bedoeling is om dit te bevestigen aan hun bagage. Jullie hoeven enkel nog te knippen en er een gaatje in perforeren. Agenda: leren: rekenen: zie rooster (12/06) WO: verkeer: De
fietser ws blz 26-29 en 34-35 12/06 doen: Taal: Wat zijn mijn
verwachtingen? 12/06 Geld en medische fiches; toetsen tekenen; labels zeeklassen.
Morgen en vrijdag zijn er nog belangrijke toetsen. Ik merk dat sommige leerlingen hun focus laten verslappen. Motiveer hen samen met mij om er nog twee keer volop voor te gaan. Nadien krijgen we een geweldige afsluiter met de zeeklassen.
De motor direct goed laten draaien tijdens de voormiddag. De huistaak cijferen tegen vandaag werd gecontroleerd op vervollediging ( opnieuw een tweetal leerlingen schrift niet meer naar huis genomen, hoe kan je dan in hemelsnaam studeren????), gevolgd door het klassikaal overlopen van de cijfertoets. Tot vervelends toe, herhaalde ik de afspraken en richtlijnen waar ze zich aan moesten houden. Over het resultaat kan ik voorlopig nog niets kwijt. Het was een een grote toets met een serieuze tijdinbeslagname, hierdoor konden we de toetsen pas ophalen rond 11.20. Nog net tijd genoeg voor de middag om onze dictee van thema 8 af te nemen. Hiermee was de toetsenmarathon nog niet klaar, want na de middag deden we dan ook nog eens een luistertoets. Verder ging het in de taalles spelling rond het ei verhaal en au verhaal en legden wij de laatste hand aan ons verkeer. De leerlingen krijgen over het thema de fietser een toets aanstaande donderdag. Agenda: leren: rekenen: zie rooster (11/06) taal: taalbeschouwing ws blz 76-79 11/06 technisch lezen voorbereiden 11/06 WO: verkeer: De fietser ws blz 26-29 en 34-35 12/06 doen: Taal: Wat zijn mijn verwachtingen? 12/06 Geld en medische fiches; passer
Gisteren direct van leer geschoten met de toets hoofdrekenen. De kids werden nogmaals met aandrang verzocht om tussenstappen te gebruiken of ze dat daadwerkelijk gedaan hebben ... We werkten ook nog een aantal oefeningen van meten en metend rekenen af en toepassingen. De taalles werd een leesles, waarbij de leerlingen een viertal verhalen kregen . Uit de verhalen kiezen ze een tekst die zij zullen voorbereiden om woensdag voor punten voor te lezen. We legden ook de laatste hand aan onze vaderdaggeschenk en kaart. Hopelijk zijn alle papa's zondag supertevreden! Tenslotte kregen ze van meester Floris nog de (noodzakelijke) lichamelijke opvoeding. Agenda: leren: rekenen: zie rooster (10/06) taal: spelling dictee thema 8 10/06 taalbeschouwing ws blz 76-79 11/06 doen: rekenen: afwerken blz 22 (cijferen!) 10/06 Zeeklassenbundel
Prettig verlengd weekend allemaal!
Meester Joeri
Waar of niet? Ik denk dat de waarheid in het midden ligt
Vanochtend begonnen met onze eerste toets van rekenen: getallenkennis. Dit liep bij de meeste leerlingen behoorlijk vlot zodat we nog tijd hadden om om een aantal cijferopdrachten samen te maken. Ik stelde bij vorige toetsen vast, dat het dikwijls de plaatsing in het rooster van de getallen voor problemen zorgde. Hierop hebben we flink geoefend. De resterende oefeningen dienen afgewerkt tegen volgende week dinsdag. ( De dag van de toets cijferen!) In de taalles werkten we de leesles rond vingerafdrukken en DNA af. We maakten van beide onderwerpen een schema in onze taalschrift. De kids kregen ook een onaangekondigde toets rond werkwoorden ( verleden en tegenwoordige tijd) Afwerken van het vaderdagcadeau en leren hoe we als fietser veilig op de baan kunnen waren de dingen die we in de namiddag deden. Agenda: leren: rekenen: zie rooster (6/06) taal: dictee thema 8 10/06 doen: rekenen: afwerken ws blz 23 10/06 Zeeklassenbundel