Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    23-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De laatste week

    Goedenavond beste lezer(es),

    Sinds vandaag terug op de oude getrouwe blog!

    Deze ochtend werd er in de klas nog serieus nagekaart over de zeeklassen. Ik polste naar positieve en negatieve ervaringen rond activiteiten, begeleiding, accommodatie, maaltijden,...

    Een leuke vaststelling was dat iedereen meer dan tevreden was over het weekje zeeklassen en daar toen we het tenslotte voor.

    De laatste zwemles van dit schooljaar was een zeer ontspannende les. De kinderen hadden enkele attributen van thuis meegebracht waarmee ze uit de bol konden gaan in het water.

    De middagspeeltijd duurde langer dan voorzien omwille van een kleine personeelsvergadering.

    De bingo activiteit ging door op de speelplaats. Frisdrank, spelrooster(s) en chips werden verkocht voor het goede doel.

    De twee winnaars kregen een "Grote" knuffel.

    Terug in de klas gekomen kregen de kids nog een aantal bladen administratie te verwerken. De vrijaf regeling voor het schooljaar 2015-2016 en het invulstrookje voor het oudercontact aanstaande donderdag.

    Twee veranderingen in de afspraken voor het oudercontact. Het oudercontact eindigt reeds om 18.30, aangezien ik tegen kwart over zeven naar mijn eigen zoon zijn oudercontact moet gaan.

    Ter compensatie kunnen er ook al mensen komen donderdagochtend of middag. Laat maar weten via dochter / zoon.

    Een tweede verandering is dat er geen richtuur gegeven wordt. Wel het strookje voor oudercontact dinsdag ( morgen dus) meebrengen naar school.

    Woensdag wordt het rapport meegegeven en krijgt u reeds de kans om dit te bekijken. Ik stel voor om het oudercontact vooral te gebruiken voor leerlingen waar het nodig is om feedback te geven.

    M.a.w. bij goed resultaat hoeft u zich niet verplicht te voelen om langs te komen.

    In de agenda zult u ook het bedrag van 5 euro zien te staan, dit ter vergoeding voor de vader - en moederdaggeschenken. Gelieve dit ook zo snel mogelijk in orde te brengen.

    Ten slotte zijn er heel wat toetsen naar huis meegegeven. Deze toetsen die ondertekend te worden en de map terug mee naar school te brengen. ( De toetsen worden op school bewaard)


    Ziezo... Tot morgen allemaal.

    Meester Joeri




    23-06-2014 om 18:21 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    12-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog eventjes doorbijten....
    Goedenavond beste lezer(es),

    Weer in speedtempo een kort verslagje. Wat een drukke tijden!
    We begonnen de dag weer net zoals gisteren met een rekentoets. Dit keer stond meten en metend rekenen geprogrammeerd. Een aardig aantal bladzijden werd door iedereen tegen de speeltijd opgelost. 
    Tijd voor ontspanning om nadien opnieuw twee toetsen op te lossen. Een toets verkeer, dat ze gisteren gestudeerd hadden, en een toets begrijpend lezen waarbij ze de tekst aandachtig moesten lezen om de vragen te kunnen beantwoorden.
    Tot zover het eerste gedeelte van de schooldag.
    In de namiddag gingen we over tot het verdelen van de bonnetjes voor drank en chips. De kinderen kregen intussen de tijd om te oefenen voor de zeer gevaarlijke laatste toets van rekenen.
    Ik verwacht dat alle ouders de agenda op vandaag ondertekenen als bevestiging dat ze de bonnetjes hebben ontvangen.
    Deze bonnetjes moeten uiteraard mee in de bagage net als het bundeltje dat ze vandaag ook kregen.
    We maakten ook een wandeling richting V1 om daar onze laatste ict les te ondergaan. 
    Ondergaan is niet het correcte woord, want de kinderen moesten volop aan het werk. Ze typten hun verwachtingen over zeeklassen in een word document en printten het af.
    Agenda:
    Leren:
    Rekenen: zie rooster 13/06
    doen:
    herinnering aan juf Anita 13/06
    bundel zeeklassen; bonnetjes

    Nog een laatste krachtinspanning en we zijn er!!! 
    Succes allemaal en tot morgen!!!
    Meester Joeri

    12-06-2014 om 16:46 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    11-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.We zullen doorgaan!!!
    Goedenavond beste lezer(es),

    Het verslagje van vandaag is monotoon, maar daarom niet minder intensief. Onze kids werkten vandaag achtereenvolgens de toets Meetkunde; toets taalbeschouwing en de technisch lezen toets af.
    Goed voor een hele voormiddag hard werk.
    De kinderen kregen ook nog een aantal toetsen terug, die te bezichtigen en ondertekend moeten worden in de toetsenmap.
    Voorts maakte ik voor elke leerling(e) drie labels. ( Voor de reistas, toiletzak en de rugzak). De bedoeling is om dit te bevestigen aan hun bagage. Jullie hoeven enkel nog te knippen en er een gaatje in perforeren.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: zie rooster (12/06)
    WO: verkeer: De fietser ws blz 26-29 en 34-35 12/06
    doen:
    Taal: Wat zijn mijn verwachtingen? 12/06
    Geld en medische fiches; toetsen tekenen; labels zeeklassen.

    Morgen en vrijdag zijn er nog belangrijke toetsen. Ik merk dat sommige leerlingen hun focus laten verslappen. Motiveer hen samen met mij om er nog twee keer volop voor te gaan. Nadien krijgen we een geweldige afsluiter met de zeeklassen.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri


    11-06-2014 om 19:43 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    10-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onweer...
    Goedenavond beste lezer(es),

    De motor direct goed laten draaien tijdens de voormiddag. De huistaak cijferen tegen vandaag werd gecontroleerd op vervollediging ( opnieuw een tweetal leerlingen schrift niet meer naar huis genomen, hoe kan je dan in hemelsnaam studeren????), gevolgd door het klassikaal overlopen van de cijfertoets. Tot vervelends toe,  herhaalde ik de afspraken en richtlijnen waar ze zich aan moesten houden. Over het resultaat kan ik voorlopig nog niets kwijt.
    Het was een een grote toets met een serieuze tijdinbeslagname, hierdoor konden we de toetsen pas ophalen rond 11.20.
    Nog net tijd genoeg voor de middag om onze dictee van thema 8 af te nemen.
    Hiermee was de toetsenmarathon nog niet klaar, want na de middag deden we dan ook nog eens een luistertoets.
    Verder ging het in de taalles spelling rond het ei verhaal en au verhaal en legden wij de laatste hand aan ons verkeer.
    De leerlingen krijgen over het thema de fietser een toets aanstaande donderdag.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: zie rooster (11/06)
    taal: taalbeschouwing ws blz 76-79 11/06
           technisch lezen voorbereiden 11/06
    WO: verkeer: De fietser ws blz 26-29 en 34-35 12/06
    doen:
    Taal: Wat zijn mijn verwachtingen? 12/06
    Geld en medische fiches; passer


    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri


    10-06-2014 om 17:16 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    07-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vaderdag

    Zonnige namiddag beste lezer(es),

    Gisteren direct van leer geschoten met de toets hoofdrekenen. De kids werden nogmaals met aandrang verzocht om tussenstappen te gebruiken of ze dat daadwerkelijk gedaan hebben ...
    We werkten ook nog een aantal oefeningen van meten en metend rekenen af en toepassingen.
    De taalles werd een leesles, waarbij de leerlingen een viertal verhalen kregen . Uit de verhalen kiezen ze een tekst die zij zullen voorbereiden om woensdag voor punten voor te lezen.
    We legden ook de laatste hand aan onze vaderdaggeschenk en kaart. Hopelijk zijn alle papa's zondag supertevreden!
    Tenslotte kregen ze van meester Floris nog de (noodzakelijke) lichamelijke opvoeding.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: zie rooster (10/06)
    taal: spelling dictee thema 8 10/06
           taalbeschouwing ws blz 76-79 11/06
    doen:
    rekenen: afwerken blz 22 (cijferen!) 10/06
    Zeeklassenbundel

    Prettig verlengd weekend allemaal!

    Meester Joeri

    Waar of niet? Ik denk dat de waarheid in het midden ligt

    07-06-2014 om 15:33 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    05-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De laatste rechte lijn is begonnen
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanochtend begonnen met onze eerste toets van rekenen: getallenkennis.
    Dit liep bij de meeste leerlingen behoorlijk vlot zodat we nog tijd hadden om om een aantal cijferopdrachten samen te maken. Ik stelde bij vorige toetsen vast, dat het dikwijls de plaatsing in het rooster van de getallen voor problemen zorgde. Hierop hebben we flink geoefend. De resterende oefeningen dienen afgewerkt tegen volgende week dinsdag. ( De dag van de toets cijferen!)
    In de taalles werkten we de leesles rond vingerafdrukken en DNA af. We maakten van beide onderwerpen een schema in onze taalschrift.
    De kids kregen ook een onaangekondigde toets rond werkwoorden ( verleden en tegenwoordige tijd)
    Afwerken van het vaderdagcadeau en leren hoe we als fietser veilig op de baan kunnen waren de dingen die we in de namiddag deden.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: zie rooster (6/06)
    taal: dictee thema 8 10/06
    doen:
    rekenen: afwerken ws blz 23 10/06
    Zeeklassenbundel

    Tot morgen allemaal!

    Meester Joeri

    05-06-2014 om 19:02 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    04-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.knutselen voor vaderdag deel 2
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Deze woensdagvoormiddag begonnen zoals we gisteren geëindigd waren met knutselen voor vaderdag. Opnieuw gingen een zestal leerlingen aan de slag, terwijl de anderen voorgeschreven taken ( rekenen) uitvoerden.
    Na de speeltijd verbeterden we achtereenvolgens de opdracht taal en het lesje verkeer.
    De taalles van vandaag ging over begrijpend lezen van een informatieve tekst en hoe met deze in een schema of samenvatting kunnen genieten. Hiervoor maken we gebruik van sleutelwoorden.
    Deze les was nog niet volledig af en wordt morgen hervat.
    Nu volgt een kleine smeekbede om onze kinderen in de laatste " Ik moet keihard mijn best doen week" zeer goed op te volgen. Dit om sommige resultaten op te smukken en het vierde leerjaar te eindigen in schoonheid.
    Geld voor bonnetjes, chips en postkaarten mogen vanaf morgen ook vlot binnenkomen, net als de medische fiches.
    SIS kaart, vignetje of kids - ID worden maar in laatste instantie opgehaald ( lees donderdag 12 juni). Vroeger moeten die nog niet naar school meegegeven worden.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: zie rooster 5/06
    doen:
    taal: afwerken blz 86/87 5/06
    Zeeklassenbundel, toetsen tekenen

    De kinderen hebben ook mondeling te horen gekregen om hun informatieve tekst op blz 58-59 in hun taalboek nogmaals te lezen.

    Succes met het studeren allemaal.

    Meester Joeri


    PS Om het met de woorden van een bekende " toerist" in ons land momenteel te zeggen



    04-06-2014 om 16:39 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    03-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Knutseldagje
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vandaag stond het werken aan de vaderdagcadeau centraal. De leerlingen werkten hieraan in groepjes.Ondertussen stond er op het bord allerlei opdrachten genoteerd, die de kids in tussentijd moesten maken.
    Voor rekenen was dat: oefenen op getallenkennis ( twee werkbladen naar keuze en verbeteren); oefenen op hoofdrekenen ( twee werkbladen naar keuze en verbeteren).
    Taal: les 12 taalschrift blz 86-87, taalboek blz 52,56.
    Godsdienst: Filmpje rond Pinksteren bekijken op de computer, nadien in de werkschrift blz 86-87
    WO: Verkeer blz 27-28
    Knutselen voor vaderdag:
    Onderleggers verven voor papa ( geheime taal!)
    U ziet een hele boterham verspreid over de hele dag.
    De kids hebben zich prima ingezet en meegewerkt. Als het goed is, mag het ook gezegd worden!
    Agenda:
    leren:
    rekenen: zie rooster
    doen:
    /
    Bundel zeeklassen

    Het volledige rooster krijgen de kids morgen zonder fout mee! Ze hebben wel al de correctiesleutels van de herhalingsoefeningen getallenkennis en hoofdrekenen. Oefenen, oefenen en nog eens oefenen!
    Goede raad: ga kijken waar uw kind op vorige toetsen nog problemen meehad en concentreer jullie op deze oefeningen!

    Tot morgen allemaal,
    Meester Joeri

    03-06-2014 om 18:32 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    02-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zeeklassenbundel
    Goedenavond beste lezer(es),

    Na een deugdoend verlengd weekend konden we er deze ochtend weer invliegen.
    Vandaag stonden er voor het vierde leerjaar Mdo's gepland ( vergadering waarbij leerlingen met (leer)problemen worden besproken). Concreet betekende dit eerst de taalles ( spelling rond leestekens) en dan rekenles ( zelfstandig werken).
    Juf Edel liet de kinderen weer iets prachtigs maken en het laatste gedeelte van de schooldag was bestemd voor de nodige informatie rond de zeeklassen.
    Alle nodige informatie is terug te vinden in de bundel net als wat ze moeten meenemen.
    Graag beide documenten ondertekenen, zodat ik bevestiging heb van inzage.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: zie rooster
    doen:
    taal: spelling ws blz 99 + verbeteren flitsdictee 03/06
    zeeklassenbundel, schort

    Door technische problemen kon ik de planning niet afprinten en de correctiebundels kopiëren. Daarom schreven we de data van de toetsen van donderdag en vrijdag reeds in de agenda.
    In bijlage vinden jullie de niet afgeprinte brief. Morgen zou dit ook in orde moeten zijn.
    We moeten ons geweldig haasten, want we hebben eigenlijk maar één week meer om toetsen te doen.
    Sorry voor het ongemak!

    Groetjes,

    Meester Joeri

    Bijlagen:
    toetsplanning2014.doc (75.5 KB)   

    02-06-2014 om 18:52 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    28-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jarige van de dag
    Yari Verbeken werd vandaag 10 jaar. Een dikke proficiat van heel de klas !!!






    28-05-2014 om 16:10 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spreekbeurten dag 8
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Een kort maar krachtig verslagje.
    We konden vandaag opnieuw een hoofdstuk uit het vierde leerjaar afsluiten, meerbepaald de spreekbeurten.
    Over het algemeen zijn de spreekbeurten bij de meeste goed tot zeer goed verlopen, spijtig genoeg eindigden we in mineur. Verdere uitleg wil ik hier niet bij geven. De betrokkene weet wel wat ik bedoel.
    Toch was het eerst tijd voor beide toetsen van WO. Pas na het laatste punt op de regel van de open boek toets gingen we met de spreekbeurten van start.
    Slot akkoord van de voormiddag was de leerlingen voorbereiden op hun huistaak toepassingen. Alle gegevens werden genoteerd, de oplossingsmanier aangereikt. Het enige dat ze nog moeten doen is uitrekenen en een goede antwoordzin schrijven.
    Agenda:
    leren:
    /
    doen:
    rekenen: toepassingen ws c blz 18-19 02/06
    brieven spaghetti avond, zeeklassen, nieuwsbrief

    Ik wens jullie een prettig verlengd weekend toe.

    Meester Joeri













    28-05-2014 om 16:09 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    27-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brieven spaghetti - avond en zeeklassen
    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze ochtend begonnen met de toets oppervlakte.  Oefening 2 van de toets werd kort ingeleid met een herhaling van hoeveel cm² in een dm² kan. De kids moesten a.d.h.v. een breuk nemen van een getal ( in dit geval 100) ontdekken hoeveel cm² ze moesten inkleuren.
    Na de toets ging de rekenles rond meetresultaten en gemiddelde. We herhaalden nogmaals hoe een gemiddelde moet berekend worden en berekenden samen de gemiddeldes.
    Tot slot van de rekenles gingen we patronen vervolledigen op blz 17. Oefening 1 en 2 maakten we in de klas, de andere oefeningen gaan mee als huistaak.
    In  de taalles gingen we weer aan de slag met spelling. Deze keer stonden de hoofdletters centraal.
    De geur van de frietjes schoot ondertussen al vlotjes in onze neus.
    Eindelijk middag! Frietjestijd!!!
    Het duurde even tot alle leerlingen van elk leerjaar hun portie frietjes en desserts gekregen en opgegeten hadden.
    Daarom stapten we iets later dan verwacht, onze klas binnen.
    In de godsdienstles begonnen we aan een nieuw thema. Levensadem genaamd. Tijdens de eerste les kregen de kinderen een aantal stellingen rond " Adem" en die moesten we dan plaatsen onder een fitte, gezonde jongen en een vermoeide, ongezonde jongen.
    De WO les was zoals afgesproken het afwerken van het herhalingsblad.
    Slotakkoord draaide rond de brieven van zeeklassen en spaghetti - avond. Hopelijk hebben de kids goed geluisterd en kunnen ze thuis nog wat extra informatie geven over deze twee brieven.
    Geen nood, de brief met alle andere praktische zaken komt morgen naar jullie toe.
    Agenda:
    leren:
    WO: Niet alle natuur leeft 28/05
    doen:
    taal: spelling: ws blz 92 (?) 28/05
    rekenen: ws blz 17 patronen 28/05
    brieven spaghetti en zeeklassen

    Hieronder een aantal sfeerfoto's van het frietjessmullen en de spreekbeurten van gisteren.
    Tot morgen allemaal!
    Meester Joeri



















    27-05-2014 om 17:53 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    23-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spreekbeurten dag 7
    Goedenavond beste lezer(es),

    Twee toetsen achter elkaar deze morgen. Een toets hoofdrekenen +,-,x en : op tempo ( komt niet op het rapport, is opnieuw voor het leerlingvolgsysteem) en dan de toets afkortingen.
    Nog voor de speeltijd werkten we ons WO thema " Niet alle natuur leeft" verder af op één bladzijde na. Deze bladzijde gaan we dinsdag als herhaling maken.
    Nadien stond alles in teken van de spreekbeurten, in combinatie met een bezoek van de kleuters op onze speelplaats ( zij mochten frietjes komen eten) , waren deze onze laatste wapenfeiten in de klas.
    Het laatste gedeelte van de vrijdag was weer gereserveerd voor meester Floris.
    Agenda:
    leren:
    Rekenen: oppervlakte m² & dm² 26/05
    WO: Niet alle natuur leeft 28/05
    doen:
    /
    Zwemmen

    Deze avond filmavond. Start om 19 uur! Vergeet jullie ticket niet!!!













    23-05-2014 om 17:40 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    22-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.m² en dm²
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanochtend lag er al een stapeltje papier op de leerlingen te wachten. Hun "Voor"toets van afkortingen, een blad met een aantal voorbeelden rond m² en een aantal bladen met een vierkant van tien op tien cm.
    Deze laatste mochten ze onmiddellijk beginnen uitknippen. Ondertussen had ik vooraan een vierkant van 1 op 1m. Een vierkante meter dus. De leerlingen mochten hier eens komen instaan. Nadien mochten ze hun vierkanten in de het grote vierkant komen leggen. Ze ontdekten dat hun vierkant perfect in het grote vierkant pasten en ook het aantal was bekend. 100 van hun vierkanten pasten in deze vierkante meter.
    Ze haalden hun vierkanten terug uit het grote vierkant en plaatsen ze twee per twee achter elkaar. De conclusie: ook deze figuur is een vierkante meter.
    Met ons geknipte vierkanten ( 1dm²) gingen we ook aan het experimenteren. De conclusie was steeds dezelfde. De oppervlakte bleef altijd hetzelfde.
    Na een aantal herleidingen aan het bord, gingen we aan de slag in de werkschrift.
    De taalles werd gestart met een dictee voor het leerlingvolgsysteem. Een controle voor ons om te kijken hoe het met het spellingsniveau van de kinderen einde vierde leerjaar staat.
    Ook het tweede gedeelte van de taalles ging over spelling. Meerbepaald rond woorden met een doffe klank en stoffelijke bijvoeglijke naamwoorden. ( Aan deze les is ook de huistaak van deze avond gekoppeld)
    De WO les draaide dan weer rond gezondheid. We zagen in het bronnenboek enkele foto's die de gezondheid van de mensen kunnen schaden ( sigaretten, alcohol, fastfood,...) en de voedingsdriehoek.
    De leerlingen moesten tegen vandaag alles wat ze gegeten en gedronken hadden op woensdag noteren in de werkkatern.
    In de les schreven ze hun maaltijden en dranken in de voedingdriehoek. Zo konden ze afleiden of ze wel " gezond" aten.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: oppervlakte 23/05
    taal: afkortingen 23/05
    WO: niet alle natuur leeft 28/05
    doen:
    taal: advertentie schrijven spb blz 86 23/05
    frietjes, vakantie en oefenboek, kidsid

    De kidsid moet morgen NIET mee naar school gebracht worden, gewoon een rondvraag of iedereen een kids ID in haar/zijn bezit heeft.
    Dit alles in verband met de zeeklassen.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    22-05-2014 om 20:38 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    21-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spreekbeurten dag 5
    Goedenavond beste lezer(es),

    Onmiddellijk begonnen deze ochtend met de spreekbeurt van Yari. Dit kwam omdat Yari een aantal gasten had meegebracht. Welke gasten? Dat zie je onderaan dit verslag.
    Na deze spreekbeurt werd de klas in twee verdeeld. De ene helft ging zelfstandig aan de slag met cijferend optellen en aftrekken tot op 0,01; de andere helft ging met mij cijferopdrachten oplossen. Ik werkte met deze leerlingen samen, omdat zij op vorige cijfertoets minder gescoord hadden.
    In het tweede gedeelte van de voormiddag kregen we de spreekbeurten van Tiemen en Wout. Deze waren zeer uitgebreid, zodat we enkel nog de kans hadden om de huistaak WO uit te leggen en de agenda te schrijven.
    Wqt vliegen de dagen toch!
    Morgen komen onze vrienden en vriendinnen van het derde leerjaar bij ons erbij. Hopelijk verloopt alles vlot!
    Agenda:
    leren:
    rekenen: oppervlakte 22/05
    WO: Niet alle natuur leeft 28/05
    doen:
    taal: Vind je de boodschap? 22/05
    WO: Wat eet en drink ik ? 22/05
    frieten/vakantie en oefenboek.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri














    21-05-2014 om 18:07 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    20-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kyto
    Goedenavond beste lezer(es),

    We gaan niet rond de pot draaien vandaag, hard gewerkt dus valt er ook veel te vertellen.
    In de rekenles gingen we aan de slag met kommagetallen tot op 0,001. Optellen en aftrekken met en zonder brug werden ingeoefend op het klassikaal werkblaadje. In de rekenschrift gingen ze dan zelfstandig te werk.
    Het taalgedeelte was vrij uitgebreid. Eerst maakten we de spellingsles 2 af, dan een les rond synoniemen en tegenstellingen en tenslotte een les rond afkortingen.
    Na de les rond afkortingen kregen de leerlingen zelfs een toets. Ze moesten in een brief de vetgedrukte woorden vervangen door afkortingen. Deze afkortingen konden ze kiezen uit een blad vol voorbeelden van afkortingen.
    Normaal gezien geen problemen dus.
    Afsluiten deden we met WO. In deze les werden de voortplanting van planten, dieren en mensen besproken.
    Donderdag werken we dit thema af, dus volgende week mag er een open en gesloten boektoets verwacht worden.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: oppervlakte 21/05
    WO: niet alle natuur leeft 22/05
    doen:
    Taal: Vind je de boodschap? 22/05
    Friet! vakantie of toetsenboek/ fillm/ toetsen tekenen

    Tot morgen allemaal
    Meester Joeri

    20-05-2014 om 17:50 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    19-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.spreekbeurten dag 4
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanochtend begonnen met het controleren van de huistaken en het oplossen van een toets rond schaalberekening.
    Dat was nog niet alles voor rekenen, want de kinderen kregen een introductie rond " Oppervlak(te)".
    Door veel te "doen" kregen de kinderen een beeld van wat oppervlak bij een voorwerp(figuur) juist is en hoe men verschillende oppervlaktes kan vergelijken om te bepalen wie de grootste oppervlakte heeft. Woensdag wordt dit verhaal vervolgd.
    De drie spreekbeurten kwamen ook aan bod. Eentje voor de middag en twee in de laatste blok. De laatste twee leerlingen hadden heel wat te vertellen, want de bel ging toen Gitte net klaar was. Er was geen tijd meer voor het vragenrondje en het opmerkingenspel.
    In de creales maakten de kids weeral iets moois. Dit zal worden opgehangen in het klaslokaal.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: oppervlakte 21/05
    WO: Niet alle natuur leeft 20/05
    doen:
    rekenen: Ws C blz 39 oef 1,3 en 4 20/05
    WO: werkkatern blz 11 20/05
    Film!/ frietjes/ vakantie - en of oefenboek.

    Volgende week dinsdag is het onze beurt om frietjes te smullen voor het goede doel. Die dag geen warme maaltijden!
    Graag het geld ten laatste binnen op vrijdag 23/05.
    Ik weet dat er mensen graag oefenboeken bestellen om hun kind te laten oefenen tijdens de vakantie. Dit kan nog altijd, maar gelieve deze week een beslissing te nemen.

    Geniet van het zonnetje en tot morgen allemaal,

    Meester Joeri












    19-05-2014 om 18:02 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    16-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spreekbeurten dag 3
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanmorgen begonnen met het controleren van de huistaken en de toetsen. De huistaken waren op één na in orde, maar handtekeningen op de toetsen zetten blijkt wel moeilijk te zijn.
    Een vijftal leerlingen kregen van mijn een nota gericht naar de ouders om alstublieft de toetsen te handtekenen. Een kleine moeite volgens mij...
    We verbeterden de huistaak rond schaalberekening en gingen dan aan de slag met kommagetallen tot op 0,001.
    Eerst een klassikaal blad, nadien gingen we werken in de rekenschrift. Van elke oefening maakten we samen één of twee oefeningen en de rest deden ze zelfstandig.
    In het taalgedeelte maakten de kids hun toets taalbeschouwing en probeerde we nog een stuk van spelling te beginnen.
    De namiddag startte met de twee spreekbeurten van Tristan en Amber. Ilena is ziek en zal haar spreekbeurt volgende week inhalen.
    Het laatste gedeelte van de namiddag werd er gesport met meester Floris.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: de schaal 19/05
    WO: niet alle natuur leeft 20/05
    doen:
    rekenen: huistaak 23 20/05
    WO: werkkatern blz 11 20/05
    brief filmavond, spel kaarten meebrengen

    Er moet mij nog iets van het hart... Sinds we terug uit vakantie zijn ( paasvakantie) zijn er geregeld conflicten in de klas met als hoogtepunt een gekloven wenkbrauw!
    Bijna dagelijks wordt er bemiddeld en onderhandeld over gedrag in de klas en op de speelplaats.
    Voorlopig blijft het nog bij verwittigingen, maar indien de situatie niet verbeterd zullen er sancties genomen worden.
    Zonde, want het zijn allemaal individueel toffe kids!
    Als julliejullie dochter/zoon hier ook even op zou  kunnen wijzen, dat zou ik enorm op prijs stellen.

    Bon, dit weekend goed weer en daar zullen we van genieten!

    Tot maandag allemaal,

    Meester Joeri








    16-05-2014 om 17:10 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    15-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opsporingsbericht
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanmorgen zijn we begonnen met de lvs toets wiskunde eind vierde leerjaar. Deze toets komt niet op het rapport, maar is voor ons een middel om te kijken of de leerstof vierde leerjaar gekend is.
    Aansluitend kregen de kids ook nog een toets begrijpend lezen.
    In de namiddag gingen we verder met de les rond de verdwijning van Kyto. Onze taak was een opsporingsbericht maken voor deze gekko.
    De godsdienstles was een aanvulling van de werkschrift en ook de wo les was een aanvulling van de werkkatern.
    Agenda:
    leren:
    taal: taalbeschouwing ws blz 42,43,44,45,48,49 16/05
    WO: Niet alle natuur leeft  20/06-05
    Doen:
    rekenen: huistaak 22 16/05
    WO: werkkatern blz  20/05
    brief filmavond/ toetsen tekenen

    Het huistaak WO is er in extremis nog bijgekomen en stond niet in de agenda.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    15-05-2014 om 20:01 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    14-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jarige van de dag
    Xander Vanbiervliet werd zaterdag 10 jaar. Een dikke proficiat van heel de klas !!!






    14-05-2014 om 14:15 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 29/11-05/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs