Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    03-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Knutseldagje
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vandaag stond het werken aan de vaderdagcadeau centraal. De leerlingen werkten hieraan in groepjes.Ondertussen stond er op het bord allerlei opdrachten genoteerd, die de kids in tussentijd moesten maken.
    Voor rekenen was dat: oefenen op getallenkennis ( twee werkbladen naar keuze en verbeteren); oefenen op hoofdrekenen ( twee werkbladen naar keuze en verbeteren).
    Taal: les 12 taalschrift blz 86-87, taalboek blz 52,56.
    Godsdienst: Filmpje rond Pinksteren bekijken op de computer, nadien in de werkschrift blz 86-87
    WO: Verkeer blz 27-28
    Knutselen voor vaderdag:
    Onderleggers verven voor papa ( geheime taal!)
    U ziet een hele boterham verspreid over de hele dag.
    De kids hebben zich prima ingezet en meegewerkt. Als het goed is, mag het ook gezegd worden!
    Agenda:
    leren:
    rekenen: zie rooster
    doen:
    /
    Bundel zeeklassen

    Het volledige rooster krijgen de kids morgen zonder fout mee! Ze hebben wel al de correctiesleutels van de herhalingsoefeningen getallenkennis en hoofdrekenen. Oefenen, oefenen en nog eens oefenen!
    Goede raad: ga kijken waar uw kind op vorige toetsen nog problemen meehad en concentreer jullie op deze oefeningen!

    Tot morgen allemaal,
    Meester Joeri

    03-06-2014 om 18:32 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    02-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zeeklassenbundel
    Goedenavond beste lezer(es),

    Na een deugdoend verlengd weekend konden we er deze ochtend weer invliegen.
    Vandaag stonden er voor het vierde leerjaar Mdo's gepland ( vergadering waarbij leerlingen met (leer)problemen worden besproken). Concreet betekende dit eerst de taalles ( spelling rond leestekens) en dan rekenles ( zelfstandig werken).
    Juf Edel liet de kinderen weer iets prachtigs maken en het laatste gedeelte van de schooldag was bestemd voor de nodige informatie rond de zeeklassen.
    Alle nodige informatie is terug te vinden in de bundel net als wat ze moeten meenemen.
    Graag beide documenten ondertekenen, zodat ik bevestiging heb van inzage.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: zie rooster
    doen:
    taal: spelling ws blz 99 + verbeteren flitsdictee 03/06
    zeeklassenbundel, schort

    Door technische problemen kon ik de planning niet afprinten en de correctiebundels kopiëren. Daarom schreven we de data van de toetsen van donderdag en vrijdag reeds in de agenda.
    In bijlage vinden jullie de niet afgeprinte brief. Morgen zou dit ook in orde moeten zijn.
    We moeten ons geweldig haasten, want we hebben eigenlijk maar één week meer om toetsen te doen.
    Sorry voor het ongemak!

    Groetjes,

    Meester Joeri

    Bijlagen:
    toetsplanning2014.doc (75.5 KB)   

    02-06-2014 om 18:52 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    28-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jarige van de dag
    Yari Verbeken werd vandaag 10 jaar. Een dikke proficiat van heel de klas !!!






    28-05-2014 om 16:10 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spreekbeurten dag 8
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Een kort maar krachtig verslagje.
    We konden vandaag opnieuw een hoofdstuk uit het vierde leerjaar afsluiten, meerbepaald de spreekbeurten.
    Over het algemeen zijn de spreekbeurten bij de meeste goed tot zeer goed verlopen, spijtig genoeg eindigden we in mineur. Verdere uitleg wil ik hier niet bij geven. De betrokkene weet wel wat ik bedoel.
    Toch was het eerst tijd voor beide toetsen van WO. Pas na het laatste punt op de regel van de open boek toets gingen we met de spreekbeurten van start.
    Slot akkoord van de voormiddag was de leerlingen voorbereiden op hun huistaak toepassingen. Alle gegevens werden genoteerd, de oplossingsmanier aangereikt. Het enige dat ze nog moeten doen is uitrekenen en een goede antwoordzin schrijven.
    Agenda:
    leren:
    /
    doen:
    rekenen: toepassingen ws c blz 18-19 02/06
    brieven spaghetti avond, zeeklassen, nieuwsbrief

    Ik wens jullie een prettig verlengd weekend toe.

    Meester Joeri













    28-05-2014 om 16:09 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    27-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brieven spaghetti - avond en zeeklassen
    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze ochtend begonnen met de toets oppervlakte.  Oefening 2 van de toets werd kort ingeleid met een herhaling van hoeveel cm² in een dm² kan. De kids moesten a.d.h.v. een breuk nemen van een getal ( in dit geval 100) ontdekken hoeveel cm² ze moesten inkleuren.
    Na de toets ging de rekenles rond meetresultaten en gemiddelde. We herhaalden nogmaals hoe een gemiddelde moet berekend worden en berekenden samen de gemiddeldes.
    Tot slot van de rekenles gingen we patronen vervolledigen op blz 17. Oefening 1 en 2 maakten we in de klas, de andere oefeningen gaan mee als huistaak.
    In  de taalles gingen we weer aan de slag met spelling. Deze keer stonden de hoofdletters centraal.
    De geur van de frietjes schoot ondertussen al vlotjes in onze neus.
    Eindelijk middag! Frietjestijd!!!
    Het duurde even tot alle leerlingen van elk leerjaar hun portie frietjes en desserts gekregen en opgegeten hadden.
    Daarom stapten we iets later dan verwacht, onze klas binnen.
    In de godsdienstles begonnen we aan een nieuw thema. Levensadem genaamd. Tijdens de eerste les kregen de kinderen een aantal stellingen rond " Adem" en die moesten we dan plaatsen onder een fitte, gezonde jongen en een vermoeide, ongezonde jongen.
    De WO les was zoals afgesproken het afwerken van het herhalingsblad.
    Slotakkoord draaide rond de brieven van zeeklassen en spaghetti - avond. Hopelijk hebben de kids goed geluisterd en kunnen ze thuis nog wat extra informatie geven over deze twee brieven.
    Geen nood, de brief met alle andere praktische zaken komt morgen naar jullie toe.
    Agenda:
    leren:
    WO: Niet alle natuur leeft 28/05
    doen:
    taal: spelling: ws blz 92 (?) 28/05
    rekenen: ws blz 17 patronen 28/05
    brieven spaghetti en zeeklassen

    Hieronder een aantal sfeerfoto's van het frietjessmullen en de spreekbeurten van gisteren.
    Tot morgen allemaal!
    Meester Joeri



















    27-05-2014 om 17:53 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    23-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spreekbeurten dag 7
    Goedenavond beste lezer(es),

    Twee toetsen achter elkaar deze morgen. Een toets hoofdrekenen +,-,x en : op tempo ( komt niet op het rapport, is opnieuw voor het leerlingvolgsysteem) en dan de toets afkortingen.
    Nog voor de speeltijd werkten we ons WO thema " Niet alle natuur leeft" verder af op één bladzijde na. Deze bladzijde gaan we dinsdag als herhaling maken.
    Nadien stond alles in teken van de spreekbeurten, in combinatie met een bezoek van de kleuters op onze speelplaats ( zij mochten frietjes komen eten) , waren deze onze laatste wapenfeiten in de klas.
    Het laatste gedeelte van de vrijdag was weer gereserveerd voor meester Floris.
    Agenda:
    leren:
    Rekenen: oppervlakte m² & dm² 26/05
    WO: Niet alle natuur leeft 28/05
    doen:
    /
    Zwemmen

    Deze avond filmavond. Start om 19 uur! Vergeet jullie ticket niet!!!













    23-05-2014 om 17:40 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    22-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.m² en dm²
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanochtend lag er al een stapeltje papier op de leerlingen te wachten. Hun "Voor"toets van afkortingen, een blad met een aantal voorbeelden rond m² en een aantal bladen met een vierkant van tien op tien cm.
    Deze laatste mochten ze onmiddellijk beginnen uitknippen. Ondertussen had ik vooraan een vierkant van 1 op 1m. Een vierkante meter dus. De leerlingen mochten hier eens komen instaan. Nadien mochten ze hun vierkanten in de het grote vierkant komen leggen. Ze ontdekten dat hun vierkant perfect in het grote vierkant pasten en ook het aantal was bekend. 100 van hun vierkanten pasten in deze vierkante meter.
    Ze haalden hun vierkanten terug uit het grote vierkant en plaatsen ze twee per twee achter elkaar. De conclusie: ook deze figuur is een vierkante meter.
    Met ons geknipte vierkanten ( 1dm²) gingen we ook aan het experimenteren. De conclusie was steeds dezelfde. De oppervlakte bleef altijd hetzelfde.
    Na een aantal herleidingen aan het bord, gingen we aan de slag in de werkschrift.
    De taalles werd gestart met een dictee voor het leerlingvolgsysteem. Een controle voor ons om te kijken hoe het met het spellingsniveau van de kinderen einde vierde leerjaar staat.
    Ook het tweede gedeelte van de taalles ging over spelling. Meerbepaald rond woorden met een doffe klank en stoffelijke bijvoeglijke naamwoorden. ( Aan deze les is ook de huistaak van deze avond gekoppeld)
    De WO les draaide dan weer rond gezondheid. We zagen in het bronnenboek enkele foto's die de gezondheid van de mensen kunnen schaden ( sigaretten, alcohol, fastfood,...) en de voedingsdriehoek.
    De leerlingen moesten tegen vandaag alles wat ze gegeten en gedronken hadden op woensdag noteren in de werkkatern.
    In de les schreven ze hun maaltijden en dranken in de voedingdriehoek. Zo konden ze afleiden of ze wel " gezond" aten.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: oppervlakte 23/05
    taal: afkortingen 23/05
    WO: niet alle natuur leeft 28/05
    doen:
    taal: advertentie schrijven spb blz 86 23/05
    frietjes, vakantie en oefenboek, kidsid

    De kidsid moet morgen NIET mee naar school gebracht worden, gewoon een rondvraag of iedereen een kids ID in haar/zijn bezit heeft.
    Dit alles in verband met de zeeklassen.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    22-05-2014 om 20:38 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    21-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spreekbeurten dag 5
    Goedenavond beste lezer(es),

    Onmiddellijk begonnen deze ochtend met de spreekbeurt van Yari. Dit kwam omdat Yari een aantal gasten had meegebracht. Welke gasten? Dat zie je onderaan dit verslag.
    Na deze spreekbeurt werd de klas in twee verdeeld. De ene helft ging zelfstandig aan de slag met cijferend optellen en aftrekken tot op 0,01; de andere helft ging met mij cijferopdrachten oplossen. Ik werkte met deze leerlingen samen, omdat zij op vorige cijfertoets minder gescoord hadden.
    In het tweede gedeelte van de voormiddag kregen we de spreekbeurten van Tiemen en Wout. Deze waren zeer uitgebreid, zodat we enkel nog de kans hadden om de huistaak WO uit te leggen en de agenda te schrijven.
    Wqt vliegen de dagen toch!
    Morgen komen onze vrienden en vriendinnen van het derde leerjaar bij ons erbij. Hopelijk verloopt alles vlot!
    Agenda:
    leren:
    rekenen: oppervlakte 22/05
    WO: Niet alle natuur leeft 28/05
    doen:
    taal: Vind je de boodschap? 22/05
    WO: Wat eet en drink ik ? 22/05
    frieten/vakantie en oefenboek.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri














    21-05-2014 om 18:07 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    20-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kyto
    Goedenavond beste lezer(es),

    We gaan niet rond de pot draaien vandaag, hard gewerkt dus valt er ook veel te vertellen.
    In de rekenles gingen we aan de slag met kommagetallen tot op 0,001. Optellen en aftrekken met en zonder brug werden ingeoefend op het klassikaal werkblaadje. In de rekenschrift gingen ze dan zelfstandig te werk.
    Het taalgedeelte was vrij uitgebreid. Eerst maakten we de spellingsles 2 af, dan een les rond synoniemen en tegenstellingen en tenslotte een les rond afkortingen.
    Na de les rond afkortingen kregen de leerlingen zelfs een toets. Ze moesten in een brief de vetgedrukte woorden vervangen door afkortingen. Deze afkortingen konden ze kiezen uit een blad vol voorbeelden van afkortingen.
    Normaal gezien geen problemen dus.
    Afsluiten deden we met WO. In deze les werden de voortplanting van planten, dieren en mensen besproken.
    Donderdag werken we dit thema af, dus volgende week mag er een open en gesloten boektoets verwacht worden.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: oppervlakte 21/05
    WO: niet alle natuur leeft 22/05
    doen:
    Taal: Vind je de boodschap? 22/05
    Friet! vakantie of toetsenboek/ fillm/ toetsen tekenen

    Tot morgen allemaal
    Meester Joeri

    20-05-2014 om 17:50 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    19-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.spreekbeurten dag 4
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanochtend begonnen met het controleren van de huistaken en het oplossen van een toets rond schaalberekening.
    Dat was nog niet alles voor rekenen, want de kinderen kregen een introductie rond " Oppervlak(te)".
    Door veel te "doen" kregen de kinderen een beeld van wat oppervlak bij een voorwerp(figuur) juist is en hoe men verschillende oppervlaktes kan vergelijken om te bepalen wie de grootste oppervlakte heeft. Woensdag wordt dit verhaal vervolgd.
    De drie spreekbeurten kwamen ook aan bod. Eentje voor de middag en twee in de laatste blok. De laatste twee leerlingen hadden heel wat te vertellen, want de bel ging toen Gitte net klaar was. Er was geen tijd meer voor het vragenrondje en het opmerkingenspel.
    In de creales maakten de kids weeral iets moois. Dit zal worden opgehangen in het klaslokaal.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: oppervlakte 21/05
    WO: Niet alle natuur leeft 20/05
    doen:
    rekenen: Ws C blz 39 oef 1,3 en 4 20/05
    WO: werkkatern blz 11 20/05
    Film!/ frietjes/ vakantie - en of oefenboek.

    Volgende week dinsdag is het onze beurt om frietjes te smullen voor het goede doel. Die dag geen warme maaltijden!
    Graag het geld ten laatste binnen op vrijdag 23/05.
    Ik weet dat er mensen graag oefenboeken bestellen om hun kind te laten oefenen tijdens de vakantie. Dit kan nog altijd, maar gelieve deze week een beslissing te nemen.

    Geniet van het zonnetje en tot morgen allemaal,

    Meester Joeri












    19-05-2014 om 18:02 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    16-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spreekbeurten dag 3
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanmorgen begonnen met het controleren van de huistaken en de toetsen. De huistaken waren op één na in orde, maar handtekeningen op de toetsen zetten blijkt wel moeilijk te zijn.
    Een vijftal leerlingen kregen van mijn een nota gericht naar de ouders om alstublieft de toetsen te handtekenen. Een kleine moeite volgens mij...
    We verbeterden de huistaak rond schaalberekening en gingen dan aan de slag met kommagetallen tot op 0,001.
    Eerst een klassikaal blad, nadien gingen we werken in de rekenschrift. Van elke oefening maakten we samen één of twee oefeningen en de rest deden ze zelfstandig.
    In het taalgedeelte maakten de kids hun toets taalbeschouwing en probeerde we nog een stuk van spelling te beginnen.
    De namiddag startte met de twee spreekbeurten van Tristan en Amber. Ilena is ziek en zal haar spreekbeurt volgende week inhalen.
    Het laatste gedeelte van de namiddag werd er gesport met meester Floris.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: de schaal 19/05
    WO: niet alle natuur leeft 20/05
    doen:
    rekenen: huistaak 23 20/05
    WO: werkkatern blz 11 20/05
    brief filmavond, spel kaarten meebrengen

    Er moet mij nog iets van het hart... Sinds we terug uit vakantie zijn ( paasvakantie) zijn er geregeld conflicten in de klas met als hoogtepunt een gekloven wenkbrauw!
    Bijna dagelijks wordt er bemiddeld en onderhandeld over gedrag in de klas en op de speelplaats.
    Voorlopig blijft het nog bij verwittigingen, maar indien de situatie niet verbeterd zullen er sancties genomen worden.
    Zonde, want het zijn allemaal individueel toffe kids!
    Als julliejullie dochter/zoon hier ook even op zou  kunnen wijzen, dat zou ik enorm op prijs stellen.

    Bon, dit weekend goed weer en daar zullen we van genieten!

    Tot maandag allemaal,

    Meester Joeri








    16-05-2014 om 17:10 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    15-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opsporingsbericht
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanmorgen zijn we begonnen met de lvs toets wiskunde eind vierde leerjaar. Deze toets komt niet op het rapport, maar is voor ons een middel om te kijken of de leerstof vierde leerjaar gekend is.
    Aansluitend kregen de kids ook nog een toets begrijpend lezen.
    In de namiddag gingen we verder met de les rond de verdwijning van Kyto. Onze taak was een opsporingsbericht maken voor deze gekko.
    De godsdienstles was een aanvulling van de werkschrift en ook de wo les was een aanvulling van de werkkatern.
    Agenda:
    leren:
    taal: taalbeschouwing ws blz 42,43,44,45,48,49 16/05
    WO: Niet alle natuur leeft  20/06-05
    Doen:
    rekenen: huistaak 22 16/05
    WO: werkkatern blz  20/05
    brief filmavond/ toetsen tekenen

    Het huistaak WO is er in extremis nog bijgekomen en stond niet in de agenda.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    15-05-2014 om 20:01 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    14-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jarige van de dag
    Xander Vanbiervliet werd zaterdag 10 jaar. Een dikke proficiat van heel de klas !!!






    14-05-2014 om 14:15 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spreekbeurten dag 2
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Deze voormiddag stond in teken van dag 2 rond spreekbeurten. Achtereenvolgens gaven Kenzo, Nils en Milla het beste van zichzelf. ( Sfeerbeelden onderaan het verslagje)
    Alle sprekers van vandaag kwamen achter elkaar, zodat de eerste blok volledig aan de spreekbeurten gewijd was.
    Na de speeltijd trokken we de tuin in. Niet letterlijk, maar het was wel het onderwerp van onze les toepassingen.
    A.d.h.v. het berekenen van de omtrek, schaalberekening, verschil in omtrek,...  brachten we deze opdrachten tot een goed einde.
    In het kleine taalblok werd als inleiding een affiche van " Child focus" gebruikt. Ik polste of de kinderen deze organisatie kenden, of ze al affiches van hen hadden zien hangen, hoe ze zich daarbij voelden, ...
    De les zelf draaide rond het verhaal van de verdwijning van Kito, die ontvoerd bleek te zijn. De dierenverzorger van Kito vroeg onze hulp om een affiche samen te stellen. Morgen zullen we hem daar zeker bij helpen.
    Agenda:
    leren:
    WO: niet alle natuur leeft BB blz 15/05
    doen:
    Taal: blz 75 oef 3 15/05
            blz 78  oef 5 15/05
    Vakantieboek???

    Nog even dit, vandaag kwam er dus in de les toepassingen schaalberekening aan te pas. Desondanks dit onderdeel bij leren tegen vandaag stond, konden sommige leerlingen dit niet uitleggen!
    Nogmaals een bevestiging, dat sommige leerlingen zich nog in vakantiemodus bevinden.
    Langs deze weg een vriendelijke oproep om hen te laten beseffen dat dit nog helemaal niet het geval is.
    Waarvoor dank!

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri












    14-05-2014 om 14:14 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    13-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schaal

    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanochtend begonnen met het verbeteren van de huistaak rond getallenkennis kommagetallen tot op 0,001. Daarna werden we " architecten" die gingen werken met de schaal.
    Wat is een schaal? ;Een tekening op schaal van ons klaslokaal;Soorten schalen en waar komen we ze tegen? kregen de kinderen allemaal een antwoord op.
    Ook in de werkschrift gingen we aan het werk. De kinderen berekenden de werkelijke afmetingen van bepaalde kamers in een huis.
    Het taalgedeelte begon met een toets luisteren rond kunstwerken. We gaven ook een slagje door in de werkschrift en werkten les 5 ( rond rijmwoorden) en les 8 (soorten zinnen) volledig af. ( Op de huistaken tegen donderdag na)
    Ons WO thema " Niet alle natuur leeft" diende even opgefrist te worden, om er nadien keihard tegenaan te gaan.
    We werkten rond de kringloop van het water, ontdekten onze blauwe planeet, de gevolgen van 98% zout water en slechts 2% zoet, zure regen, het samenleven van levende en niet levende natuur.
    Een hele boterham dus. Opnieuw ging het belsignaal al om naar huis te gaan, toen we de agenda schreven...
    Agenda:
    leren:
    rekenen: De schaal 14/05
    WO: niet alle natuur leeft BB blz 15/05
    doen:
    taal: zie schoolagenda
    toets tekenen

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    13-05-2014 om 17:50 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    12-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spreekbeurten dag 1
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanmorgen werden de mannelijke leerkrachten opgetrommeld om het springkasteel ( dat niet gebruikt werd) mee weg te voeren.
    Intussentijd gingen onze kids samen met juffrouw An wat opruimingswerk doen in de turnzaal.
    Lang duurde dit niet, want nog voor we gingen zwemmen hadden de kinderen les 1 van spelling afgewerkt ( op de huistaak na!)
    Na het zwemmen kwam er nieuwe leerstof binnengewaaid tijdens de rekenles. Deze keer kommagetallen tot op 0,001 ( duizendste).
    Het klassikale werkblad werkten we nog af voor de middag, na de middag gingen we aan de slag in de werkschrift.
    Ook les 4 in ons taalwerkschrift diende nog afgewerkt te worden. Hier ging het over signaalwoorden.
    En dan was het eindelijk zo ver. De spreekbeurten 2013-2014 gingen officieel van start.
    Achtereenvolgens Thomas, Jules en Joris beten de spits af. En ze deden het goed!
    De laatste woorden van Joris waren net uitgesproken of daar ging de bel al.
    Agenda:
    leren:
    Rekenen: kommagetallen tot op 0,001 13/05
    doen:
    Taal: spelling: blz 78 oef 4 en 5 13/05
    Rekenen: Ws C blz 8 13/05

    Nog een aantal sfeerfoto's van de spreekbeurten. Enkel foto's van Joris ontbreken ( ik was zo geconcentreerd aan het luisteren, dat ik vergeten foto's te trekken ben!). SORRY JORIS!!!

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri








    12-05-2014 om 17:13 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    09-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Generale repetitie
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vandaag stond in teken van de generale repetitie. De kinderen kregen een werkbundel met allerlei taal - en rekenspelletjes, tekenopdrachten, ... en ze mochten gezelschapsspelen meebrengen.
    Drie generale repetities betekende drie verschillende groepen.
    In de tussentijd werden de moederdaggeschenkjes ingepakt en de moederdagkaartjes afgewerkt.
    Morgen en overmorgen worden de kinderen een half uur voor het optreden op de eerste verdieping van Sint - Jozef verwacht. Daar hebben we een lokaal ter beschikking om ons om te kleden en te wachten tot het ons beurt is.
    Aan de kinderen werd gevraagd om een boek, strip of gezelschapsspel mee te brengen. Geen elektronisch speelgoed, want we zijn niet constant in het lokaal en iedereen kan daar binnen.
    Voor groep 1 om 16 uur aanwezig zijn, groep 2 op zondag om 10.30 en groep 3 om 14.30.
    Maandag moeten de leerlingen hun zwemzak meebrengen! Niet vergeten dus!

    Zo, aan iedereen alvast een geweldige Kruikenburgse feesten gewenst!

    Tot één dezer,

    Meester Joeri

    09-05-2014 om 17:57 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    07-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toets cijferen
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Voor we aan de toets cijferen begonnen, werd eerst de spreekbeurten opgehaald en huistaken gecontroleerd. Blij te zien dat iedereen zich wat de spreekbeurten betreft,  aan de afgesproken datum heeft gehouden. De huistaak cijferen was niet door iedereen gemaakt ( onbegrijpelijk als je weet dat er vandaag toets cijferen was!). Eén leerling had zich gebaseerd op de weblog en daar had ik inderdaad een verkeerde datum opgeschreven.
    Toch stond het in de klasagenda correct. De eerste bron die geraadpleegd moet worden is de agenda!
    We maakten klassikaal nog enkele oefeningen van op de huistaak en de kinderen kregen nog de laatste tips mee.
    De toets was rijkgevuld qua oefeningen, zodat dit het enige wapenfeit was van de voormiddag.
    Oh ja, een aantal moederdaggeschenkjes kregen al de final touch. Wordt vervolgd!
    Agenda:
    Leren:
    rekenen: Meetkunde: ws b blz 31-41-42-51-59-60-68-78 08/05
                                     ws c blz 5-6
                                     kompasje: blz 45-47
    doen:
    gekleurde sokken (lang of kort) meebrengen.
    passer 8/05
    toetsen laten tekenen, nieuwsbrief

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    07-05-2014 om 15:34 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    06-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oefenen voor schoolfeest!
    Goedenavond beste lezer(es),

    De dag begonnen met het oefenen van ons dansje op het podium, desondanks enkele druppels konden we deze oefenstonde vlot afwerken. Een aantal leerlingen dient de pasjes thuis toch nog beter in te oefenen, want het staat nog niet op punt.
    Na de speeltijd begonnen we met de thematoets spelling waarbij de kinderen 2 opdrachten door mij gedicteerd kregen en de rest zelfstandig konden oplossen.
    Er stond ook een grote  herhaling van meetkunde op het programma. De kinderen oefenden nogmaals de kenmerken van de cirkel en tekenden er ook enkele. In de rekenschrift stonden er oefeningen rond vierhoeken en driehoeken klaar.
    Met behulp van hun kompasje en de nodige meetinstrumenten brachten ze deze opdrachten tot een goed einde.
    De rekenles zelf liep verspreid over de voor en de namiddag.
    Nog in de namiddag werd er nogmaals geoefend voor het schoolfeest, maar deze keer met onze attributen. Verdere uitleg kan ik hierbij nog niet geven.
    Agenda:
    Leren:
    rekenen: bewerkingen: cijferen ws c blz 3-4 07/05
                  Meetkunde: ws b blz 31-41-42-51-59-60-68-78 08/05
                                     ws c blz 5-6
                                     kompasje: blz 45-47
    Doen:
    rekenen: huistaak 21 08/05
    spreekbeurt afgeven 07/05

    Huistaak 21 is een huistaak gekoppeld aan de bladzijden 3 en 4 van werkschrift c. Ideaal om de toets cijferen te oefenen.
    We deden vandaag ook een oproep om gekleurde kousen ( kort of lang) mee te brengen naar school. Deze sokken zullen gebruikt worden tijdens ons optreden.
    Donderdag brengen de leerlingen die thuis een passer hebben hun eigen gerief mee.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    Ps Zo reed ik vandaag met de fiets naar huis!!!

    06-05-2014 om 18:25 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    05-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Moederdag
    Goedenavond beste lezer(es),

    Hieronder een verslagje van een hectische dag.
    We begonnen de dag met de toets hoofdrekenen. Ik kon het mij opnieuw niet laten om een aantal leerlingen te wijzen op de ernst van de situatie ( toetsen voor het laatste rapport!) en hen te vragen extra geconcentreerd te zijn en tussenstappen te gebruiken. Hopelijk is deze boodschap doorgedrongen, want bij de twee vorige toetsen was dat niet altijd het geval.
    Ik trok een halfuurtje van de taalles af om samen met de leerlingen de toets rekenverhalen te hermaken. Kinderen die minder hadden dan 10,5/15 kregen een blanco exemplaar van de toets en dienden de  antwoorden in het groen op hun blad te schrijven. Dit blad verdween in hun mapje toepassingen. Eén van de dagen gaan die leerlingen de toets rekenverhalen hernemen. Verdere info hierover volgt nog.
    De taalles beperkte zich tot een Alibispel. Hierbij werden de twee verdachten uit de klas gezet. De verdachten moesten op zoek gaan naar een alibi voor beide, de andere leerlingen waren inspecteurs en dienden gerichte vragen te stellen.
    Tijdens de middag begonnen mijn vrouwelijke collega's met het tweede gedeelte van het moederdaggeschenk en deze activiteit liep eigenlijk door tot op het einde. ( Mijn klas pikte later in, want ze hadden crea in het eerste gedeelte van de namiddag)
    Daarom zullen sommige leerlingen van de klas geen agenda hebben ( te laat in de klas). Voor één keer zijn ze gepardonneerd.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: bewerkingen: cijferen ws C blz 3-4 7/05
    taal: spelling thematoets thema 7 6/05
    Doen:
    /
    toets tekenen

    Woensdag moeten de spreekbeurten afgegeven worden. ( Te laat afgeven, is vermindering van punten op het schriftelijk gedeelte!)
    Wat de vakantieboeken Zonnestraal betreft, ook het boek van vier naar vijf mag meebesteld worden.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    05-05-2014 om 18:54 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 29/11-05/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs