Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    15-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opsporingsbericht
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanmorgen zijn we begonnen met de lvs toets wiskunde eind vierde leerjaar. Deze toets komt niet op het rapport, maar is voor ons een middel om te kijken of de leerstof vierde leerjaar gekend is.
    Aansluitend kregen de kids ook nog een toets begrijpend lezen.
    In de namiddag gingen we verder met de les rond de verdwijning van Kyto. Onze taak was een opsporingsbericht maken voor deze gekko.
    De godsdienstles was een aanvulling van de werkschrift en ook de wo les was een aanvulling van de werkkatern.
    Agenda:
    leren:
    taal: taalbeschouwing ws blz 42,43,44,45,48,49 16/05
    WO: Niet alle natuur leeft  20/06-05
    Doen:
    rekenen: huistaak 22 16/05
    WO: werkkatern blz  20/05
    brief filmavond/ toetsen tekenen

    Het huistaak WO is er in extremis nog bijgekomen en stond niet in de agenda.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    15-05-2014 om 20:01 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    14-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jarige van de dag
    Xander Vanbiervliet werd zaterdag 10 jaar. Een dikke proficiat van heel de klas !!!






    14-05-2014 om 14:15 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spreekbeurten dag 2
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Deze voormiddag stond in teken van dag 2 rond spreekbeurten. Achtereenvolgens gaven Kenzo, Nils en Milla het beste van zichzelf. ( Sfeerbeelden onderaan het verslagje)
    Alle sprekers van vandaag kwamen achter elkaar, zodat de eerste blok volledig aan de spreekbeurten gewijd was.
    Na de speeltijd trokken we de tuin in. Niet letterlijk, maar het was wel het onderwerp van onze les toepassingen.
    A.d.h.v. het berekenen van de omtrek, schaalberekening, verschil in omtrek,...  brachten we deze opdrachten tot een goed einde.
    In het kleine taalblok werd als inleiding een affiche van " Child focus" gebruikt. Ik polste of de kinderen deze organisatie kenden, of ze al affiches van hen hadden zien hangen, hoe ze zich daarbij voelden, ...
    De les zelf draaide rond het verhaal van de verdwijning van Kito, die ontvoerd bleek te zijn. De dierenverzorger van Kito vroeg onze hulp om een affiche samen te stellen. Morgen zullen we hem daar zeker bij helpen.
    Agenda:
    leren:
    WO: niet alle natuur leeft BB blz 15/05
    doen:
    Taal: blz 75 oef 3 15/05
            blz 78  oef 5 15/05
    Vakantieboek???

    Nog even dit, vandaag kwam er dus in de les toepassingen schaalberekening aan te pas. Desondanks dit onderdeel bij leren tegen vandaag stond, konden sommige leerlingen dit niet uitleggen!
    Nogmaals een bevestiging, dat sommige leerlingen zich nog in vakantiemodus bevinden.
    Langs deze weg een vriendelijke oproep om hen te laten beseffen dat dit nog helemaal niet het geval is.
    Waarvoor dank!

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri












    14-05-2014 om 14:14 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    13-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schaal

    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanochtend begonnen met het verbeteren van de huistaak rond getallenkennis kommagetallen tot op 0,001. Daarna werden we " architecten" die gingen werken met de schaal.
    Wat is een schaal? ;Een tekening op schaal van ons klaslokaal;Soorten schalen en waar komen we ze tegen? kregen de kinderen allemaal een antwoord op.
    Ook in de werkschrift gingen we aan het werk. De kinderen berekenden de werkelijke afmetingen van bepaalde kamers in een huis.
    Het taalgedeelte begon met een toets luisteren rond kunstwerken. We gaven ook een slagje door in de werkschrift en werkten les 5 ( rond rijmwoorden) en les 8 (soorten zinnen) volledig af. ( Op de huistaken tegen donderdag na)
    Ons WO thema " Niet alle natuur leeft" diende even opgefrist te worden, om er nadien keihard tegenaan te gaan.
    We werkten rond de kringloop van het water, ontdekten onze blauwe planeet, de gevolgen van 98% zout water en slechts 2% zoet, zure regen, het samenleven van levende en niet levende natuur.
    Een hele boterham dus. Opnieuw ging het belsignaal al om naar huis te gaan, toen we de agenda schreven...
    Agenda:
    leren:
    rekenen: De schaal 14/05
    WO: niet alle natuur leeft BB blz 15/05
    doen:
    taal: zie schoolagenda
    toets tekenen

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    13-05-2014 om 17:50 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    12-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spreekbeurten dag 1
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanmorgen werden de mannelijke leerkrachten opgetrommeld om het springkasteel ( dat niet gebruikt werd) mee weg te voeren.
    Intussentijd gingen onze kids samen met juffrouw An wat opruimingswerk doen in de turnzaal.
    Lang duurde dit niet, want nog voor we gingen zwemmen hadden de kinderen les 1 van spelling afgewerkt ( op de huistaak na!)
    Na het zwemmen kwam er nieuwe leerstof binnengewaaid tijdens de rekenles. Deze keer kommagetallen tot op 0,001 ( duizendste).
    Het klassikale werkblad werkten we nog af voor de middag, na de middag gingen we aan de slag in de werkschrift.
    Ook les 4 in ons taalwerkschrift diende nog afgewerkt te worden. Hier ging het over signaalwoorden.
    En dan was het eindelijk zo ver. De spreekbeurten 2013-2014 gingen officieel van start.
    Achtereenvolgens Thomas, Jules en Joris beten de spits af. En ze deden het goed!
    De laatste woorden van Joris waren net uitgesproken of daar ging de bel al.
    Agenda:
    leren:
    Rekenen: kommagetallen tot op 0,001 13/05
    doen:
    Taal: spelling: blz 78 oef 4 en 5 13/05
    Rekenen: Ws C blz 8 13/05

    Nog een aantal sfeerfoto's van de spreekbeurten. Enkel foto's van Joris ontbreken ( ik was zo geconcentreerd aan het luisteren, dat ik vergeten foto's te trekken ben!). SORRY JORIS!!!

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri








    12-05-2014 om 17:13 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    09-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Generale repetitie
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vandaag stond in teken van de generale repetitie. De kinderen kregen een werkbundel met allerlei taal - en rekenspelletjes, tekenopdrachten, ... en ze mochten gezelschapsspelen meebrengen.
    Drie generale repetities betekende drie verschillende groepen.
    In de tussentijd werden de moederdaggeschenkjes ingepakt en de moederdagkaartjes afgewerkt.
    Morgen en overmorgen worden de kinderen een half uur voor het optreden op de eerste verdieping van Sint - Jozef verwacht. Daar hebben we een lokaal ter beschikking om ons om te kleden en te wachten tot het ons beurt is.
    Aan de kinderen werd gevraagd om een boek, strip of gezelschapsspel mee te brengen. Geen elektronisch speelgoed, want we zijn niet constant in het lokaal en iedereen kan daar binnen.
    Voor groep 1 om 16 uur aanwezig zijn, groep 2 op zondag om 10.30 en groep 3 om 14.30.
    Maandag moeten de leerlingen hun zwemzak meebrengen! Niet vergeten dus!

    Zo, aan iedereen alvast een geweldige Kruikenburgse feesten gewenst!

    Tot één dezer,

    Meester Joeri

    09-05-2014 om 17:57 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    07-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toets cijferen
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Voor we aan de toets cijferen begonnen, werd eerst de spreekbeurten opgehaald en huistaken gecontroleerd. Blij te zien dat iedereen zich wat de spreekbeurten betreft,  aan de afgesproken datum heeft gehouden. De huistaak cijferen was niet door iedereen gemaakt ( onbegrijpelijk als je weet dat er vandaag toets cijferen was!). Eén leerling had zich gebaseerd op de weblog en daar had ik inderdaad een verkeerde datum opgeschreven.
    Toch stond het in de klasagenda correct. De eerste bron die geraadpleegd moet worden is de agenda!
    We maakten klassikaal nog enkele oefeningen van op de huistaak en de kinderen kregen nog de laatste tips mee.
    De toets was rijkgevuld qua oefeningen, zodat dit het enige wapenfeit was van de voormiddag.
    Oh ja, een aantal moederdaggeschenkjes kregen al de final touch. Wordt vervolgd!
    Agenda:
    Leren:
    rekenen: Meetkunde: ws b blz 31-41-42-51-59-60-68-78 08/05
                                     ws c blz 5-6
                                     kompasje: blz 45-47
    doen:
    gekleurde sokken (lang of kort) meebrengen.
    passer 8/05
    toetsen laten tekenen, nieuwsbrief

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    07-05-2014 om 15:34 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    06-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oefenen voor schoolfeest!
    Goedenavond beste lezer(es),

    De dag begonnen met het oefenen van ons dansje op het podium, desondanks enkele druppels konden we deze oefenstonde vlot afwerken. Een aantal leerlingen dient de pasjes thuis toch nog beter in te oefenen, want het staat nog niet op punt.
    Na de speeltijd begonnen we met de thematoets spelling waarbij de kinderen 2 opdrachten door mij gedicteerd kregen en de rest zelfstandig konden oplossen.
    Er stond ook een grote  herhaling van meetkunde op het programma. De kinderen oefenden nogmaals de kenmerken van de cirkel en tekenden er ook enkele. In de rekenschrift stonden er oefeningen rond vierhoeken en driehoeken klaar.
    Met behulp van hun kompasje en de nodige meetinstrumenten brachten ze deze opdrachten tot een goed einde.
    De rekenles zelf liep verspreid over de voor en de namiddag.
    Nog in de namiddag werd er nogmaals geoefend voor het schoolfeest, maar deze keer met onze attributen. Verdere uitleg kan ik hierbij nog niet geven.
    Agenda:
    Leren:
    rekenen: bewerkingen: cijferen ws c blz 3-4 07/05
                  Meetkunde: ws b blz 31-41-42-51-59-60-68-78 08/05
                                     ws c blz 5-6
                                     kompasje: blz 45-47
    Doen:
    rekenen: huistaak 21 08/05
    spreekbeurt afgeven 07/05

    Huistaak 21 is een huistaak gekoppeld aan de bladzijden 3 en 4 van werkschrift c. Ideaal om de toets cijferen te oefenen.
    We deden vandaag ook een oproep om gekleurde kousen ( kort of lang) mee te brengen naar school. Deze sokken zullen gebruikt worden tijdens ons optreden.
    Donderdag brengen de leerlingen die thuis een passer hebben hun eigen gerief mee.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    Ps Zo reed ik vandaag met de fiets naar huis!!!

    06-05-2014 om 18:25 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    05-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Moederdag
    Goedenavond beste lezer(es),

    Hieronder een verslagje van een hectische dag.
    We begonnen de dag met de toets hoofdrekenen. Ik kon het mij opnieuw niet laten om een aantal leerlingen te wijzen op de ernst van de situatie ( toetsen voor het laatste rapport!) en hen te vragen extra geconcentreerd te zijn en tussenstappen te gebruiken. Hopelijk is deze boodschap doorgedrongen, want bij de twee vorige toetsen was dat niet altijd het geval.
    Ik trok een halfuurtje van de taalles af om samen met de leerlingen de toets rekenverhalen te hermaken. Kinderen die minder hadden dan 10,5/15 kregen een blanco exemplaar van de toets en dienden de  antwoorden in het groen op hun blad te schrijven. Dit blad verdween in hun mapje toepassingen. Eén van de dagen gaan die leerlingen de toets rekenverhalen hernemen. Verdere info hierover volgt nog.
    De taalles beperkte zich tot een Alibispel. Hierbij werden de twee verdachten uit de klas gezet. De verdachten moesten op zoek gaan naar een alibi voor beide, de andere leerlingen waren inspecteurs en dienden gerichte vragen te stellen.
    Tijdens de middag begonnen mijn vrouwelijke collega's met het tweede gedeelte van het moederdaggeschenk en deze activiteit liep eigenlijk door tot op het einde. ( Mijn klas pikte later in, want ze hadden crea in het eerste gedeelte van de namiddag)
    Daarom zullen sommige leerlingen van de klas geen agenda hebben ( te laat in de klas). Voor één keer zijn ze gepardonneerd.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: bewerkingen: cijferen ws C blz 3-4 7/05
    taal: spelling thematoets thema 7 6/05
    Doen:
    /
    toets tekenen

    Woensdag moeten de spreekbeurten afgegeven worden. ( Te laat afgeven, is vermindering van punten op het schriftelijk gedeelte!)
    Wat de vakantieboeken Zonnestraal betreft, ook het boek van vier naar vijf mag meebesteld worden.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    05-05-2014 om 18:54 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    30-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toets meten en metend rekenen
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Voor we deze ochtend aan de toets rekenverhalen begonnen, heb ik eerst de toetsen MMR teruggegeven. Het werd zeer stil in de klas en terecht, want een collectieve wanprestatie!
    Hierdoor gingen we de toets overlopen, samen verbeteren en verdere uitleg verschaffen waar nodig.
    Een aantal leerlingen denkt al dat het vakantie is en werken te weinig! Hopelijk zijn ze nu wakker geschud!
    Door deze klassikale verbetering van de toets bleef het oplossen van de rekenverhalentoets beperkt tot 1 blad voor de speeltijd.
    Na de speeltijd gingen we nogmaals oefenen voor het schoolfeest om tenslotte de achterkant van de rekentoets op te lossen.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: bewerkingen: hoofdrekenen ws C blz 1-2 05/05
                  cijferen ws C blz 3-4 07/05
    taal: thematoets spelling thema 7 06/05
    doen:
    ster talent 05/05
    WO: het weer wk blz 6 05/05
    toets tekenen, schort of slechte T-shirt.

    Donderdag: feest van de arbeid
    vrijdag: brugdag

    Een prettig verlengd weekend gewenst, maar toch inspanning leveren voor de komende toetsen!!!

    Meester Joeri

    30-04-2014 om 16:28 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    29-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Inspecteur Flits!
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanochtend begonnen met de taalles van gisteren. We hadden het beluisterde verhaal van gisteren in grote lijnen samengevat, maar moesten dit nog inkorten om in onze werkschrift te schrijven. Sleutelwoorden werden aangeduid en genoteerd in de schrift. Om onze vrienden van "De Taalbende" te helpen, dienden we een 'zakelijke' brief te schrijven naar de inspecteur van de politie. Hier letten we op de structuur, inhoud en ook de beleefdheid.
    Tot slot van de les kregen we het vervolg van de schrijver te horen en lezen. Zoals we vermoedden was onze verdachte de dader.
    De huistaak MMR werd verbeterd en na de speeltijd begonnen we aan de toets van meten en metend rekenen.
    Die verliep qua tijd behoorlijk vlot, zodat we nog tijd hadden om aan de tweede taalles te beginnen.
    Tijdens de middag en ook er onmiddellijk na werd er gewerkt voor moederdag ( verdere uitleg kan er nog niet gegeven worden!) en oefenden we opnieuw voor het schoolfeest.
    Het laatste blok van de dag schreven we agenda en kregen de kinderen het vervolg van de taalles. Ze kregen drie getuigenissen te horen ivm een overval. Zij moesten aan de hand van deze getuigenissen op zoek gaan naar de dader.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: rekenverhalen toets 30/09
    doen:
    Rekenen: afwerken blz 3-4 30/09
    WO: Het weer wk blz 6 30/09
    ster afwerken 5/05

    Wat de toets rekenverhalen betreft, een kleine opsomming van mogelijke vragen:
    Bruto-netto-tarra; winst - verlies; verhouding; gemiddelde; grafiek temperatuur;...

    De kinderen kregen ook een witte ster mee. Deze moeten ze inkleuren ( kleur afhankelijk van het talent) en voorzien van hun naam en beschrijving van het talent.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    29-04-2014 om 17:57 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    28-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alarmsirene
    Goedenavond beste lezer(es),

    Blijkbaar heeft de weblog al twee dagen ( donderdag en vrijdag) niet online gestaan, desondanks het wel degelijk toegevoegd werd. Raar!
    Vanmorgen begonnen met een herhaling bewerkingen, deze keer was het onderwerp cijferen. Deze les werd onderbroken om een plonske te gaan doen in het zwembad.
    Na de middag werkten we eerst de laatste spellingsles van thema 7 af om vervolgens het nieuwe taalthema te ontdekken.
    Deze keer is het thema " Onder de loep". Eerste les van dit thema was een leesles waarbij we gaan moeten onderzoeken wie de dader(s) uit het verhaal zijn. Spannend!
    De laatste blok van de namiddag was weer voorzien om te oefenen voor het schoolfeest. Deze keer kwam groep drie aan de beurt. De andere leerlingen kregen opdrachten rond het vervoegen van werkwoorden in de TT.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: MMR toets 29/04
                  rekenverhalen toets 30/04
    doen:
    rekenen: huistaak 20 29/04
                 afwerken blz 3-4 30/04
    WO: het weer aanvullen wk blz 6 29/04
    toets tekenen, schort of oude t shirt meebrengen.

    De laatste lessen van MMR en rekenverhalen geven een herhaling van de te kennen leerstof. Het is aangewezen om deze oefeningen goed te oefenen. ( Gelijkaardige komen op de toets)
    De leerlingen die nog niet in orde waren met hun steunkaarten voor het schoolfeest, gelieve dit zo snel mogelijk in orde te zetten.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    28-04-2014 om 18:03 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    25-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maandag zwemmen
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Gisteren een poging ondernomen om vanuit de klas een klein verslag te schrijven, net voor de personeelsvergadering. Wat mij ook effectief gelukt was, maar om één of andere duistere reden niet op de blog gekomen. Mijn excuses hiervoor.
    Vanmorgen begonnen met het afnemen van de rekentoets getallenkennis.Deze toets bleek voor de meeste niet zo moeilijk, waardoor ze vrij snel klaar waren.
    Dat gaf ons de tijd om de les godsdienst die we gisteren begonnen hadden verder af te maken.
    Een half uur voor de middag gingen we weer vlijtig oefenen voor het schoolfeest.
    Na de middag kregen de kids een lesje spelling, waarbij ze in spelvorm spellingsmoeilijkheden gingen herhalen.
    Het slotakkoord was voor onze goede vriend meester Floris.
    Agenda:
    leren:
    Rekenen: MMR 29/04
                  rekenverhalen 30/04
    Doen:
    taal: spelling blz 69-71 28/04
    WO: het weer wk blz 6 28/04
    brief/kaarten schoolfeest, zwemmen

    De kinderen hebben een brief en 5 kaarten meegekregen i.v.m het schoolfeest. Maandag zwemmen!!!

    Uiteraard dienen de toetsen goed voorbereid te worden!!!

    Prettig weekend allemaal!

    Meester Joeri

    25-04-2014 om 15:20 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    23-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cirkels
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Deze ochtend gestart met het uitdelen van een ruitjesblad om op "klassieke" wijze een rekenles op te bouwen. Het onderwerp van de les was " De cirkel". De leerlingen vertelden wat ze wisten over een cirkel, gingen op zoek naar cirkels in de klas en duiden in hun werkschrift ook cirkels aan. Vervolgens gingen we de cirkel meetkundig bekijken en kwamen er begrippen zoals straal, middelpunt, middellijn of diameter aan bod.
    Uiteindelijk gingen de leerlingen zelf ook proberen om cirkels te tekenen met de passers. Bij de ene lukte dat al wat vlotter dan bij de andere. Oefenen is de boodschap!
    Na de speeltijd vervolledigden we de WO les rond de aarde. A.d.h.v. een globe ( wereldbol) en een zaklantaarn (zon) ontdekten de kinderen waarom er een dag en nacht is.
    Verder leerden we dat de zon de belangrijkste energiebron is van de wereld en dat er niet - hernieuwbare en hernieuwbare energie is.
    Afsluiten deden we met een oefenstonde voor het schoolfeest.
    Agenda:
    Leren:
    Rekenen: toets getallenkennis (25/04)
    WO: Niet alle natuur leeft BB blz 27-31 24/04
    doen:
    /

    Ik had de meisjes gevraagd om broekkousen mee te brengen met een rode, gele, groene, blauw of oranje kleur tegen morgen. We hebben immers gekleurde broekkousen nodig voor het schoolfeest. Alvast bedankt voor de steun.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    23-04-2014 om 15:07 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    22-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jarige van de dag
    Arne Beeckmans verjaarde tijden de vakantie. Vandaag trakteerde hij zijn klasgenootjes. Een dikke proficiat van heel de klas!!!







    22-04-2014 om 18:35 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (3 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Niet alle natuur leeft...
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanochtend een blij weerzien met de gezichtjes die ik een paar weken heb moeten missen. Iedereen was gelukkig zonder (fysieke) kleerscheuren uit de vakantie gekomen. Ideaal om er direct aan te beginnen. En zo geschiedde.
    In de rekenles draaide het rond rekenverhalen. Verschillende rekenverhalen uit vorige opdrachten kwamen aan bod.
    De oefeningen waren net voldoende om de speeltijd te halen.
    Het vervolg van de voormiddag stond in teken van samenstellingen. In verschillende opdrachten maakten de leerlingen combinaties met woorden om zo tot samenstellingen te komen. Vaak waren het samenstellingen met een dubbele medeklinker van het genre kunsttentoontstelling.
    De namiddag begon met het opnieuw oprapen van het wo thema ' Niet alle natuur leeft', waar we vandaag de aarde onder de loep gingen nemen. Na wat technisch getreuzel op de computer, kregen de kinderen een tweetal filmpjes op schooltv te zien. Hierop werd de aarde beschreven vanuit de ruimte en vertelde men ons wat de dampkring was. De kids vonden het een boeiend onderwerp, want de verhalen en vragen werden maar afgevuurd.
    Gevolg : De les niet rond gekregen!
    Het laatste deel van de namiddag stond in het tekenen van het oefenen voor het schoolfeest ( binnen 3 weken!)
    We gaan elke dag een groep laten oefenen, de anderen krijgen een spelletjesbundel of ander werkje.
    Agenda:
    leren:
    Rekenen: getallenkennis (25/04)
    WO: Niet alle natuur leeft BB blz 27-28 nummer 3 niet 24/04
    doen:
    /
    Passer 23/04

    Vrijdag staat er een grote toets getallenkennis op het programma. Alle te ondervragen leerstof is terug te vinden in de laatste les getallenkennis ws blz 71-72.
    Morgen gaan we rond de cirkel werken, graag een passer meegeven van thuis. Er zijn passers op school, maar niet allemaal meer in de beste staat... vandaar de oproep.

    Tot morgen allemaal.

    Meester Joeri

    22-04-2014 om 18:30 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    03-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Boekencafeetje
    Goedenavond beste lezer(es),

    Zowaar het laatste verslagje voor de paasvakantie. We begonnen de dag met een grondige herhaling ( was nodig voor sommigen) van meten en metend rekenen.
    Handig voor tijdens de vakantie was de les verkeer. Deze les draaide rond de voetganger(s) en hoe ze veilig de straat konden oversteken in en op verschillende kruispunten.
    Tijdens de godsdienstles maakten we de cirkel van de paasperiode rond met Hemelvaart en Pinksteren.
    Uiteraard waren de kinderen serieus gebrand op het (ver)krijgen van het rapport.
    Toch werd de agenda nog eerst geschreven.
    Gezelschapsspelletjes, nintendo ds en andere playstations mogen morgen mee naar school. Geen i pad of andere tablets. Als er leerlingen zijn met een leuke dvd, mogen ze die ook meebrengen.
    In bijlage vinden jullie een aantal foto's van tijdens het boekencafeetje. Het was weer een geslaagde opzet.
    Ik wil iedereen langs deze weg een prettige vakantie toewensen.
    Rust goed uit en wees klaar voor de laatste rechte lijn naar de finish.
    Nog een dikke proficiat voor jullie goede rapport!
    Tot na de vakantie!!!!

    Meester Joeri





















    03-04-2014 om 20:12 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    02-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Buitenspeeldag
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    En of het een goede namiddag is. Prachtig " zomers" weer en heel veel buitenactiviteiten voor de kids. Wat moet een mens nog meer hebben?
    Toch ging er voor de namiddag nog een voormiddag vooraf, waarin er toch nog hard gewerkt werd.
    We begonnen met cijferend delen tot op 0,01. Eerst ons traditioneel werkblaadje, daarna in de werkschrift.
    Een groot aantal oefeningen die voor sommigen onmogelijk op de gegeven tijd op te lossen was. Daarom hebben ze huiswerk tegen vrijdag. Ze mogen dit ook vandaag afwerken en eventueel tijdens de middagpauze.
    Het godsdienstverhaal rond Pasen nadert stilaan zijn ontknoping. Vandaag passeerde Pasen en Jezus die niet meer in Zijn graf ligt.
    Afsluiten deden we met het verder afwerken van de taalles van gisteren.
    Agenda:
    leren: /
    doen:
    Rekenen: blz 74-75 04/04
    taal: boekencafeetje voorbereiden 03/04
    toets tekenen.

    Morgen rapport... Ze zijn allemaal zeer benieuwd!

    Tot morgen allemaal,
    Meester Joeri

    02-04-2014 om 16:35 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    31-03-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geldwaarden
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanochtend begonnen met het controleren van handtekeningen op de toetsen in de toetsenmap. Enkele "Die hard" vergeetachtigen hadden hun status weer alle eer aan gedaan.
    In de rekenles herhaalden we wat we de voorbije weken, maanden hadden geleerd. De leerlingen en ikzelf maakten van elke oefening een voorbeeld, de rest moesten de kinderen zelfstandig maken.
    Na de zwemonderbreking, waar de leerlingen aan brevetzwemmen deden, werkten de kids hun MMR toets geldwaarden af.
    Een toets, mijns inziens, van een vrij makkelijk niveau was voor velen een moeilijk te beklimmen rots. Gepast teruggeven met zo weinig mogelijk munten en biljetten viel bij de meeste nog mee. Het ging voornamelijk om het laatste rekenverhaal waar ze de prijs van drie strips moesten berekenen. Vele leerlingen hebben zich daar laten vangen, spijtig genoeg stond deze vraag op vier punten.
    In de namiddag hadden we een toffe les rond " dialecten". De kinderen maakten in een gedicht en verschillende liedjes kennis met soorten dialecten. Hopelijk hebben ze goed opgelet, want ze kregen als huistaak invullen in het werkschrift.
    Afsluiten deden we vandaag met het aanleren van de eerste danspasjes van ons schoolfeestnummer. Goed gedaan juf Tinne!
    Agenda:
    WO: verkeer: vervoerzones toets 01/04
    doen:
    taal: thema 7: dialecten ws blz 48 - 49 01/04
           Afgeven Roald Dahl bundel 1/04
    toetsen tekenen

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    PS Als er leerlingen zijn, die thuis willen oefenen...  zie bijlage!


    Bijlagen:
    http://www.youtube.com/watch?v=lfWqW1XaDOo   

    31-03-2014 om 19:08 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    28-03-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Doe het zelvers

    Goedenavond beste lezer(es),


    Vandaag niet veel moeten uitleggen. De kids kregen van mij verschillende rekenopdrachten. Ze moesten in de werkschrift driehoeken tekenen en vervolgens de rekenverhalen oplossen. ( Eerst in het klad en nadien verbeteren in de werkschrift)

    De leerlingen die herkansten voor hun rekenverhalentoets verhoudingen hadden dus iets meer werk. Spijtig genoeg scoorden sommige leerlingen nog altijd niet voldoende. Ze worden volgende week nog eens apart genomen.

    Na de speeltijd gingen we aan het toetsen. Eerst een korte herhaling rond tegenwoordige en verleden tijd om dan de toets te beginnen.

    Ook twee luistertoetsen passeerden de revue.

    In de namiddag vulden we ons verkeerschrift verder aan, luisterden we naar het verhaal van de voetwassing en het laatste avondmaal, werd de agenda geschreven en keken we al naar ons dansje voor het schoolfeest.

    Meester Floris zorgde voor het entertainment in het laatste uur.

    Agenda:

    leren:

    rekenen:  MMR: Geldwaarden ws blz  31/03

    WO: verkeer: thema 3   01/04

    doen:

    taal: spelling thema 7 les 3 ws blz 55 31/03

    foto's, briefje schoolfeest, zwemmen, toetsen tekenen.


    Prettig weekend allemaal.

    Meester Joeri

    28-03-2014 om 16:55 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (2 Stemmen)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 29/11-05/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs