Begonnen vandaag met rekenverhalen met als onderwerp " Winst - verlies". We zochten samen naar de gegevens, de bewerking... We schreven zelfs een goede antwoordzin. Het enige dat de kids nog moesten doen is uitrekenen en de uitkomst in de antwoordzin schrijven. Nadien controleerden ze met de correctiesleutel hun antwoorden en verbeterden indien nodig. Voor taal werkten we de spellingsles van gisteren af. Hier kwam veel schrijfwerk aan te pas met oefeningen op -lijk, -elijke en - elijk. Na de middag kwamen er heel wat monsters in onze klas. Allé gelukkig voor ons, enkel een tekening van hen. De kinderen presenteerden hun monsters aan de klas. Niet alle kinderen kwamen aan bod, deze leerlingen mogen maandag hun wezen voorstellen. Het laatste uur waren de kids in de goede handen van meester Floris. Agenda: leren: taal: thema 3 dictee 03/12 rekenen: de millimeter 02/12 WO: focusthema 4 ' Machtig krachtig' bb blz 44-46 03/12 doen: taal: bloontaak 02/12 toetsen tekenen, zwemmen
Begonnen vandaag met rekenverhalen met als onderwerp " Winst - verlies". We zochten samen naar de gegevens, de bewerking... We schreven zelfs een goede antwoordzin. Het enige dat de kids nog moesten doen is uitrekenen en de uitkomst in de antwoordzin schrijven. Nadien controleerden ze met de correctiesleutel hun antwoorden en verbeterden indien nodig. Voor taal werkten we de spellingsles van gisteren af. Hier kwam veel schrijfwerk aan te pas met oefeningen op -lijk, -elijke en - elijk. Na de middag kwamen er heel wat monsters in onze klas. Allé gelukkig voor ons, enkel een tekening van hen. De kinderen presenteerden hun monsters aan de klas. Niet alle kinderen kwamen aan bod, deze leerlingen mogen maandag hun wezen voorstellen. Het laatste uur waren de kids in de goede handen van meester Floris. Agenda: leren: taal: thema 3 dictee 03/12 rekenen: de millimeter 02/12 WO: focusthema 4 ' Machtig krachtig' bb blz 44-46 03/12 doen: taal: bloontaak 02/12 toetsen tekenen, zwemmen