Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    26-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winnaars van de wafelverkoop.
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanochtend begonnen met de toets van een breuk nemen van een getal tot 10 000 en de les cijferend vermenigvuldigen tot 10 000.
    We werkten vandaag verder door ( ook tijdens de speeltijd) omwille van de brandoefening.
    De speeltijd werd nadien gegeven.
    Na de speeltijd herhaalden we de verkleinwoorden en de lidwoorden in ons taalboek a.d.h.v. verschillende oefeningen.
    Voor de middag begonnen we aan de laatste leestekst " Tijd voor ons land" rond de kattenstoet te Ieper.
    De herhalingsopdrachten waren voor na de middag.
    Afsluiten deden we met de laatste les spelling van thema 3. In deze les stonden woorden eindigend op - ig centraal.
    Agenda:
    Leren:
    Rekenen: optellen en aftrekken tot 10 000 27/11
    WO: Focusthema 5 open en gesloten boek toets 28/11
    Taal: thema 3 spelling : dictee les 3-4 28/11
    doen:
    Muzo: tekening afwerken 27/11
    Taal: Mijn monstertje 29/11
    rekenen: huistaak 9 27/11

    Toets tekenen.

    Onze klas heeft de meeste wafels verkocht van alle vierdes. De directeur heeft ons daarom beloond met een verrassingspakket met hapjes en tapjes. We bespreken later nog wanneer we al dat lekkers gaan opsmullen.
    Alleszins dikke proficiat aan iedereen die zich heeft ingezet!!!

    Tot morgen allemaal,
    Meester Joeri


    26-11-2013 om 18:43 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    25-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De acteurs en actrices
    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze morgen begonnen met hoofdrekenen, vermenigvuldigen tot 10 000.
    Eerst een werkblaadje dat klassikaal wordt gemaakt ( met mogelijke oplossingsmethodes), nadien werkten de leerlingen in hun werkschrift. Tijdens het rondlopen stelde ik vast dat er een aantal leerlingen het rekenen onvoldoende onder de knie hadden. Daarom kregen ze  een huistaak rond het vermenigvuldigen tot 10 000(  groen of blauw blaadje blz 41)
    Na  de speeltijd was het tijd voor " dramatiek". De leerlingen stelden immers, samen met hun groepje, hun toneelstukje voor. ( zie foto's onderaan).
    In de namiddag maakten ze allemaal prachtige pompoenen ( Sommigen hebben hun pompoen nog niet mee naar huis, wegens verf nog niet droog of moeilijk om mee te nemen vandaag!) bij juf Edel.
    Ook in de laatste blok moesten ze creatief te werk . Ze kregen van mij de opdracht om een monster te ontwikkelen.
    Dit monster moet een naam hebben, een bepaalde taak uitvoeren, een attribuut met zich meedragen, ...
    Ze mochten hun monster ook tekenend voorstellen.
    Opdracht tegen vrijdag is hun monster komen presenteren aan de klas, rekening houdend met de afgesproken criteria.
    Daarop zullen ze gequoteerd worden.
    Agenda:
    Leren:
    Rekenen: breuk nemen van een getal tot 10 000 26/11
                   optellen en aftrekken tot 10 000 27/11
    WO: Focusthema 5 open en gesloten boek toets  28/11
    Taal: thema 3 spelling : dictee les 3-4 28/11
    doen:
    Muzo: tekening afwerken 27/11
    Taal: Mijn monstertje  29/11
    rekenen: blauw/groen blaadje blz 41 26/11

    Toets tekenen.

    Er staat vandaag heel wat opdrachten en lessen in de agenda, maar deze zijn verspreid over de week.
    Het is de bedoeling dat de kinderen zich gaan plannen.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri
















    25-11-2013 om 19:22 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    22-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Druk, druk, druk
    Goedenavond beste lezer(es),

    Sorry voor het ontbreken van een verslagje van gisteren, maar we hadden personeelsvergadering.
    Vanmorgen eens anders dan anders begonnen.
    Het allereerste wapenfeit dat gepleegd werd, was het dictee van de lessen 1-2 van thema 3.
    Gevolgd door het vervolledigen van de les 5 en 6 WO in onze werkkatern en de spellingles 5 van thema 3.
    Inderdaad, u merkt het goed... Geen wiskunde vandaag.
    We zitten voor rekenen goed op schema ( zelfs iets ervoor) zodat we het ons kunnen permitteren om vakken waar we een inhaalbeweging moesten uitvoeren te laten voorgaan vandaag.
    In de namiddag mochten de kinderen hun expressief voorlezen verder voorbereiden en verder werken aan de tekening met "Pointillisme"techniek. ( Deze dient afgegeven te worden tegen woensdag!)
    Agenda:
    Rekenen: breuk nemen van een getal tot 10 000 26/11
    WO: Focusthema 5 les 5 en 6 26/11
    Taal: expressief voorlezen 25/11
    doen:
    Muzo: tekening afwerken 27/11

    fles van 1,5l ( Crea!)

    Prettig weekend allemaal,

    Meester Joeri

    22-11-2013 om 18:11 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    20-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vreemde vogels
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Deze ochtend losten we rekenverhalen op. Rekenverhalen die allemaal in teken stonden van werk vroeger en nu.
    De leerlingen werden nogmaals geconfronteerd met het feit dat kinderen in de negentiende eeuw het veel moeilijker hadden dan de kinderen nu.
    Verder zochten we samen naar de gegevens en de bewerking(en) die uitgevoerd moesten worden om het rekenverhaal op te lossen.
    Het gedeelte na de speeltijd was gereserveerd voor taal. Vandaag kregen we een leestekst " Vreemde vogel in het bos".
    Ikzelf schreef eerst " Vreemde vogels" op het bord, waarbij de kinderen gingen brainstormen.
    Nadien werden de kinderen per 4 ( één groepje per drie) onderverdeeld en kregen de groepjes A het eerste deel van de tekst, de groepjes B kregen het tweede deel van de tekst.
    Ze moesten om de beurt een stukje  tekst luidop voorlezen. Tweede opdracht was het verdere verloop voorspellen voor de leerlingen van groep A en terugblikken op wat kwam voor de leerlingen van groep B.
    Laatste groepsopdracht was dat de groepen B vertelden  over hun terugblik en de groepen A hun tekst in kort vertelden.
    Nadien werden de rollen omgekeerd.
    Tot slot hadden we vragen te beantwoorden in ons leerwerkboek.
    Agenda:
    leren:
    taal: thema 3 les 1 en 2 dictee 22/11
    WO: tijd voor ons land les 3 en 4 21/11
    Doen:
    taal: griezelrecept 22/11
    rekenen: huistaak 21/11
    Toets tekenen

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    20-11-2013 om 15:32 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    19-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.giftige,gevaarlijke en dodelijke dieren
    Goedenavond beste lezer(es),

    Na de controle van huistaak en toetsen tekenen, begonnen we met de toets getallenkennis.
    Deze toets was verspreid over twee bladzijden met een aparte quotering, maar beide scores worden samengeteld.
    In de rekenschrift mochten we cijferend aftrekken tot 10 000 vandaag, wat bij de meeste leerlingen vlot lukte.
    Tijdens de taalles kregen we een geluidsboodschap van de Opperheks. Ze droeg ons op om voor haar verschillende giftige, gevaarlijke en dodelijke dieren te zoeken. Twee kruipende, twee zwemmende, één vliegende en één lopende killer(s).
    Deden we het niet, dan ging ze onze haren gebruiken voor haar volgende betovering! Slik!
    We maakten voor haar een lijstje a.d.h.v. de tekst in onze werkschrift. Zo ontstond een schema van de tekst!
    Na de middag begonnen we voor de verandering met WO. Onze lessen 3 en 4 waren in groepswerk vorige les al aan bod gekomen, maar ik heb toch graag dat alles deftig in de werkkatern staat. Vandaar een serieuse herhaling!
    Elke groep had trouwens maar drie van de vier oorlogen onderzocht en opgelost, dus mochten we toch overal even bij stilstaan.
    Het bracht ons al diep tot in de namiddag, zodat we snel de laatste taalopdracht van vandaag moesten kaderen.
    Ikzelf bracht een zin aan op het bord " Ik zal je pakken" en sprak deze op verschillende manieren expressief uit.
    Nadien mochten een aantal kinderen dit doen.
    Er werd kort besproken wat expressief voorlezen is en waar je op moet letten.
    De opdracht voor de kinderen klinkt als volgt: 'Lees dit toneelstuk expressief voor aan een publiek'
    Ze werken per drie en mogen hun partners zelf kiezen.
    Morgenvoormiddag vertellen ze mij met wie ze gaan samenwerken.
    Agenda:
    leren:
    taal: thema 3 les 1 en 2 dictee 22/11
    WO: tijd voor ons land les 3 en 4 21/11
    Doen:
    taal: griezelrecept 22/11
    rekenen: huistaak 21/11

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    19-11-2013 om 17:17 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    18-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Griezelrecepten
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanochtend begonnen met het controleren van de bloontaken. Bij het verbeteren van de spellingtoetsen stelde ik vast dat een aantal woorden onvoldoende gekend waren, desondanks het regelmatig krijgen van bloontaken.
    Een aantal leerlingen viel door de mand. Ze kregen van mij een verwittiging om in de toekomst de bloontaken goed in te oefenen.
    In de les hoofdrekenen ging het vandaag over aftrekken tot 10 000. Op het gekregen werkblaadje werden een aantal oplossingsmanieren voorgesteld, die leerlingen kunnen gebruiken bij het oplossen van aftrekoefeningen.
    Het werkblaadje was afgewerkt net op het moment dat we richting zwembad moesten trekken.
    Bij de terugkomst van het zwembad werden de oefeningen in de werkschrift aangepakt.
    De taalles in de namiddag ging over recepten. De heks Hekselina heeft geen inspiratie meer om griezelig brouwsels te brouwen en roept de hulp in van ons.
    Wij worden verondersteld om een griezelrecept te ontwikkelen. We baseerden ons hiervoor op bestaande kookboeken om de structuur en de inhoud van recepten te ontdekken.
    Met dit in het achterhoofd schrijven ze een eigen (griezel)recept. Eerst in klad en tegen vrijdag op het net blad dat meegegeven werd.
    Afsluiten deden we met verderwerken aan de herfsttekening in pointillismestijl.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: getalbegrip tot 10 000 19/11
    WO: Tijd voor ons land bronnenboek lezen blz 61 tot 19/11
    doen:
    Rekenen: afwerken oefeningen blz 62-63 19/11
    taal: griezelrecept                                   22/11
    Toetsen tekenen

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri


    18-11-2013 om 19:22 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    15-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Moeten er nog wafels zijn???
    Goedenavond beste lezer(es),

    Het woord " wafels" staat vandaag centraal in het verslagje.
    Al van deze morgen werden we ermee geconfronteerd. De wafels van vestigingsplaats 1 waren ook bij ons geleverd, wat betekende dat de leerlingen en leerkracht van vier, vijf en zes dozen mochten overbrengen van V2 naar V1.
    Teruggekomen in onze vestigingsplaats was het onze beurt om onze verkochte wafels uit het zaaltje te gaan halen.
    Alle dozen werden in ons lokaal gestapeld.
    Er restte nog net genoeg tijd om onze toets meetkunde voor de speeltijd af te werken.
    Na de speeltijd kregen onze leerlingen dan hun thematoets spelling van thema 2.
    Een gedeelte werd door mij gedicteerd, de andere oefeningen moesten ze zelfstandig oplossen.
    In tussentijd begon ik al dozen te rangschikken per leerling(e).
    Tijdens de middag kreeg ik gelukkig wat hulp van een aantal leerlingen. Ik moet ook eerlijk bekennen dat zowat de hele klas wou mee sorteren, maar dat was dus niet mogelijk.
    Alle dozen werden netjes per leerling gerangschikt in de gang. Daar kan u ze vanavond en morgenavond komen ophalen.
    Oh ja, de kinderen kregen ook hun toets meten en metend rekenen terug. Deze werd ook overlopen.
    Verderwerken aan hun herfsttekening met pointillisme stond ook op het programma.
    Afsluiten deden de kinderen vandaag met een turnles van meester Floris.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: getalbegrip tot 10 000 19/11
    WO: Tijd voor ons land bronnenboek lezen blz 61 tot 19/11
    doen:
    taal: bloontaak 18/11
    Toets tekenen, kookboek(en), wafels, zwemmen


    Prettig weekend allemaal en niet vergeten herfstrestaurant op school vandaag en morgen!!!!

    Meester Joeri

    15-11-2013 om 18:30 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    14-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Groepswerk
    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze ochtend zijn we begonnen met de toets meten en metend rekenen. Iedereen was klaar rond 10 uur waardoor ze nog even de tijd hadden om in de klasbibliotheek rond te neuzen.
    Na de speeltijd startten we met de spellingsles. Vandaag ging het over werkwoorden in de tegenwoordige tijd en hun vervoegingen.
    Traditiegetrouw werd afgesloten met een flitsdictee, maar dit kon toch pas afgenomen worden na de middag.
    Nog in de namiddag gingen we tijdens de godsdienstles kunst bekijken. Aan de hand van een foto van een beeldhouwwerk moesten de kinderen de betekenis achterhalen en beschrijven wat ze zagen.
    En geloof het of niet, de kinderen hebben de achterliggende betekenis gevonden.
    Onze streken zijn doorheen de tijd geteisterd geweest door oorlogen,ruzies en conflicten.
    In het groepswerk van vandaag kwamen de kinderen hierover meer te weten.
    In groepen met maximum 6 leden, kregen 5 leden een taak binnenin de opdracht ( organisator, planner, materiaalmeester,...)
    Het samenwerken in groep was voor een aantal leerlingen nog niet zo evident!
    Agenda:
    leren:
    rekenen: toets Meetkunde 15/11
    Taal: Dictee thema 2 15/11
    WO: Tijd voor ons land bronnenboek lezen blz 61 tot  19/11
    doen:
    taal: bloontaak 18/11
    Toets tekenen, kookboek(en), wafels

    Morgen zou er al een lading wafels naar school gebracht worden, dus eventueel grote zakken meegeven of passeren na schooltijd indien er een groot aantal pakken moet opgehaald worden.
    Voor de les van taal hebben de kinderen morgen een kookboek nodig.

    Tot morgen allemaal en
    go go Belgium!!!

    Groetjes,
    Meester Joeri


    14-11-2013 om 20:19 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zelf schrijven
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Door een of andere menselijke fout was het werkblaadje van de rekenles voor vandaag niet doorgestuurd naar de klas.
    Daarom keerden we vandaag eens terug naar de tijd dat de leerlingen de les moesten overschrijven van het bord.
    We begonnen met het tekenen van een kantlijn langs beide kanten ( wat al niet eenvoudig was...) en schreven datum en titel op de juiste plaats op ons blad.
    De rest van de instructie kwam ook allemaal op dit eigen geschreven blad terecht.
    De meeste leerlingen vonden dit wel eens tof om te doen ( misschien moet ik dat in de toekomst wel meer overwegen!)
    De oefeningen zelf werden natuurlijk ingevuld in de rekenschrift.
    Na de speeltijd gingen we dan aan de slag met onze toets werkwoorden, gevolgd door het bijbelverhaal " Aren plukken op de sabbat" waarbij de leerlingen ontdekten dat Jezus ook wel eens (godsdienstige) regels overtrad om anderen te kunnen helpen.
    Afsluiten deden we met het verder aanvullen van onze werkkatern. Morgen kunnen we volop starten met les 3 en 4 van het thema.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: toets MMR 14/11
    toets Meetkunde 15/11
    Taal: Dictee thema 2 15/11
    WO: Tijd voor ons land werkkatern lezen blz 1- 6 14/11

    Toets tekenen.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri


    13-11-2013 om 15:09 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    12-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jarige van de dag
    Tiemen Creve werd zaterdag 9 jaar. Een dikke proficiat van heel de klas !!!







    12-11-2013 om 18:50 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De koningen van België
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanmorgen begonnen met de herhalingsles meetkunde. Coördinaten, evenwijdige, snijdende, loodrecht- snijdende rechten en lijnstukken, stompe, scherpe en rechte hoeken benoemen, driehoeken rubriceren volgens de zijden en de hoeken, ruimtefiguren, verschillende aanzichten, spiegelingen en symmetrie...  Ze passeerden allemaal de revue.
    Logisch dus dat we niet alles voor de speeltijd afkregen.
    In het tweede gedeelte van de voormiddag stond er naast meetkunde ook nog taal op het programma.
    De aanzet was een gedicht over angsten, maar de bedoeling van de les was de kinderen leren een groepsgesprek houden.
    Ze ontdekten in de praktijk, wat er nodig is om een goed groepsgesprek te voeren.
    Tijdens de godsdienstles kregen de kinderen een kijkplaat te bewonderen, waarbij er een aantal situaties op getekend stonden.
    Elke situatie werd uitvoerig besproken en in de " gewetenweegschaal" gegooid. ( Gewetensvol en gewetenloos)
    Door het uitvoerig vertellen over het ontstaan van ons land en de koningen vorige week, hadden we nog wat achterstand in de werkkatern.
    Desondanks het goed doorwerken, zijn we nog niet waar we moeten zijn.
    Morgenvoormiddag zullen we daarom extra WO inlassen.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: toets MMR 14/11
    toets Meetkunde 15/11
    Taal: Dictee thema 2 15/11
            werkwoorden ws blz 51-54 13/11

    Morgen is er ook toets van de werkwoorden. Onze collega's hebben deze toets reeds vandaag gemaakt, maar ik had het vorige vrijdag vergeten in te schrijven. Vandaar morgen toets.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri



    12-11-2013 om 18:46 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    08-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pointillisme
    Goedenavond beste lezer(es),

    Door het oudercontact gisteren geen blog, maar we maken dat vandaag terug goed.
    We begonnen de ochtend met onze toets van Rekenverhalen en een toets schrijven waarbij ze onder andere hun eigen verjaardagsuitnodiging moesten schrijven.
    Deze test werd een deel voor en deel na de speeltijd gemaakt. Daardoor verschoof het afwerken van de meten en metend rekenen herhaling naar elf uur.
    Afsluiter van de voormiddag was het begin van de spellingsles.
    Onmiddellijk na de middag gingen we verder met de tweede les spelling van het nieuwe thema.
    Door de afwezigheid van meester Floris ( vergadering !) hadden de kinderen vandaag geen turnen.
    Ter compensatie kregen ze dan een uurtje tekenen. Ze ontdekten het fenomeen " Pointillisme" en mochten nadien zelf aan de slag op hun zelfgemaakt herfsttafereel.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: toets MMR 14/11
                   toets Meetkunde 15/11
    WO: Tijd voor ons land BB blz 58-59 12/11
    Taal: Dictee thema 2 15/11
    doen:
    Taal: Bloontaak 12/11

    Toets tekenen.

    Maandag geen school wegens de herdenking van de wapenstilstand.

    Tot dinsdag allemaal,

    Meester Joeri


    08-11-2013 om 17:49 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    06-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Optellen tot 10 000
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Deze ochtend eerst de oefeningen van vorige les ( hoofdrekenen optellen tot 10 000) afgewerkt om dan te starten met cijferend optellen tot 10 000. Eerst op het werkblad, nadien in de werkschrift.
    De bladzijdes waar er gelijkaardige rekenverhalen terug te vinden zijn als op de toets van vrijdag werden aangeduid.
    Ieder kind kreeg ook een bundel met blanco bladzijden van deze rekenverhalen om thuis extra in te oefenen.
    In de godsdienstles ging het dan weer over de " Tien Woorden" alias " De Tien Geboden".
    Aan de hand van het bijbelverhaal ontdekten de kinderen deze geboden, die gelden als manier van leven.
    Ze kozen hun gemakkelijkst te volgen gebod, maar ook het moeilijkste.
    Er werd een top 10 opgesteld van de belangrijkste waarde naar de minst belangrijke voor hun.
    We verkozen vandaag ook een vertegenwoordiger voor de leerlingenraad. Uit een enorm aantal kandidaten (15 van de 23!) is Ward gekozen als leerlingenraadlid. Proficiat Ward!
    Als afsluiter las ik voor uit de gruwelijke rijmen van Roald Dahl.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: toets rekenverhalen 8/11
    WO: Tijd voor ons land BB blz 56-58 7/11

    doen:
    rekenen: huistaak 6 7/11
                 bundel rekenverhalen 8/11

    uur oudercontact:

    Tot morgen allemaal.

    Meester Joeri




    06-11-2013 om 13:53 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    05-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Brabanconne
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    De dag begonnen met het ophalen van beide huistaken en iedereen was in orde. Als het goed is, mag het ook gezegd worden.
    De kinderen werkten hun oefeningen getalbegrip tot 10 000 verder af en verbeterden hun werk zelfstandig.
    Ondertussen hadden ze allemaal een werkblaadje hoofdrekenen gekregen om het optellen tot 10 000 te oefenen.
    Een aantal oefeningen werd klassikaal gemaakt met een aantal mogelijke oplossingswijzes, de laatste oefening van het blad werkten ze zelfstandig uit.
    In de werkschrift stonden er nog opdrachten te wachten.
    Gisteren kregen we de les verkleinwoorden niet afgewerkt, zodat er vandaag ook aan gewerkt moest worden.
    Een volgende taalles draaide dan weer rond het expressief voorlezen van een sprookje. Als motivering kregen de kinderen een "spookhuislied" te horen en de leestekst zelf bestond uit verschillende sprookjesfiguren. Deze tekst kregen ze eerst via cd te horen, om achteraf in groepen van vier expressief voor te lezen.
    Als afsluiter kregen de kinderen twee dobbelstenen in gebruik. De ene (gewone) dobbelsteen werd gebruikt om een zin aan te duiden ( Er stonden zes zinnen op het bord geschreven). De andere dobbelsteen was er eentje met gevoelens ( boos, bang, verdrietig, blij, verliefd, ...)
    Plezier verzekerd.
    Voor de godsdienstles plaatste ik mijn schoenen vooraan in de klas en werden er verschillende situaties voorgelezen.
    De kinderen moesten zich inleven in een ander ( in hun schoenen gaan staan!) en ook alsdusdanig reageren.
    Het laatste gedeelte was voorzien voor het nieuwe wo thema : Tijd voor ons land!, waarbij we in de eerste lessen stilstaan bij het ontstaan van België en zijn koningen.
    Vandaag stond het ontstaan van België centraal.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: toets rekenverhalen 8/11
    WO: Tijd voor ons land BB blz 56-58 7/11

    doen: /


    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    05-11-2013 om 16:57 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    04-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De herfst is gekomen

    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Vanochtend de kinderen de kans gegeven om te vertellen over hun herfstvakantie, terwijl ik geld ophaalde voor bonnetjes, maaltijden, kerstboeken en wafels.
    Toen ze allen min of meer uitgepraat raakten, moesten we al richting zwembad trekken.
    Bij het terugkeren trakteerde ik hen op een luistertoets.
    Na de middag kwamen de kids voor het eerst in contact met getallen tot 10 000 tijdens de les " getalebegrip tot 10 000".
    Eens het werkblad ingevuld was, werkten de kinderen zelfstandig aan de oefeningen in het rekenschrift. Alle oefeningen waren nog niet klaar, maar worden morgen als opwarmertje afgewerkt.
    Er werd wel een huistaak rond dit onderwerp meegegeven.
    Zo waren we al in het laatste blok van de namiddag beland. Tijd voor een begrijpend lezen toets!
    De leerlingen die sneller klaar waren konden van boek wisselen in de klasbibliotheek.
    De eerste les van ons nieuwe taalthema " Bizarre brouwels" ging over verkleinwoorden.
    Hiervan dienen eveneens een aantal oefeningen afgewerkt worden in de schrift en ook hier kregen de leerlingen een huistaak van.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: toets rekenverhalen 08/11
    doen:
    rekenen: huistaak 7  05/11
    taal: klein miniheksje 05/11

    Wat de toets rekenverhalen betreft voor aanstaande vrijdag... Ik heb de kinderen aangeraden om de voorbije oefeningen in de werkschrift rekenverhalen te herhalen. Als ze deze kunnen oplossen, moet het op de toets ook lukken.

    Tot morgen allemaal.

    Meester Joeri

    04-11-2013 om 16:40 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    25-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Creadag halloween
    Goedenavond beste lezer(es),

    Het eerste deel van de eerste trimester. We krijgen een weekje de tijd om op adem te komen na het harde werk van het eerste gedeelte. Proficiat trouwens aan alle leerlingen voor hun inzet!
    Vandaag was er een doorschuifsysteem voorzien met derde, vierde , vijfde en zesde leerjaar.
    De kinderen hadden een fijne dag!
    Na de vakantie starten we onmiddellijk met zwemmen, dus vergeet die zwemzakken niet!!!

    Prettig weekend allemaal en tot volgende week.
    Meester Joeri




    25-10-2013 om 18:20 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    24-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tientallentalentententoonstelling
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

































    24-10-2013 om 20:10 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jarige van de dag
    Anke Van Humbeeck verjaart zaterdag maar trakteerde haar klasgenootjes vandaag al. Een dikke proficiat van heel de klas!!!






    24-10-2013 om 19:54 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    23-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Werkwoordentalent
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Terwijl ik dit schrijf gutst de regen tegen het raam en speelt de wind hier een enorm theaterstuk. Best impressionant!
    De prestaties deze voormiddag waren bijna zo impressionant. Een verslagje!
    We begonnen de dag met de laatste toets rekenen voor het rapport over soorten hoeken en driehoeken.
    De kinderen kregen een geodriehoek als (hulp)instrument bij het oplossen ervan.
    Voor de tweede toets van de dag kregen de kinderen eerst een uitgebreid lesblok taal, waarbij  de te toetsen leerstof uitvoerig aan bod kwam.
    De toets draaide immers rond het herkennen van werkwoorden en aanduiden van infinitieven.
    Verder moest ook de stam en de ik - vorm kunnen gegeven worden.
    Na talloze oefeningen rond het bovenstaande onderwerp maakten de kinderen hun toets.
    Het slot van de voormiddag was voorbehouden voor rekenen. Een lesje rond geldwaarden en het oplossen van een rekenverhaal.
    Agenda:
    leren: /
    doen:
    taal: krantenartikel 24/10
    TTT blz 39-41 24/10
    blz 48-49
    Toets tekenen, gezelschapspel meebrengen (24/10)

    De kinderen kregen ook twee brieven mee. Een brief rond luizenpreventie en een briefje met het nodige materiaal voor de knutselactiviteiten op vrijdag.
    Gelieve al het materiaal te voorzien dat uw kind aan alle activiteiten deftig kan meedoen.

    Langs deze weg ook nog een warme oproep voor grote kartonnen dozen.
    Indien uw een grote kartonnen doos staan hebt en u heeft die niet meer nodig, mogen wij ze dan vrijdag op school gebruiken voor ons halloweenkasteel?
    We hebben wel al een aantal grote dozen, maar hoe meer hoe beter natuurlijk!


    Tot morgen allemaal!

    Meester Joeri

    23-10-2013 om 16:20 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    22-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.miauw
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanochtend begonnen met de toets cijferen. Deze ging vrij vlot en hadden we nog tijd om aan rekenverhalen te werken.
    Verder in de voormiddag kregen de kinderen dictee van les 3 en 4 en begrijpend lezen toets.
    Van al deze toetsen hebben ze de cijfertoets al terug mee naar huis.
    In de namiddag hadden we het nog over verdriet ( in het kader van Allerheiligen en Allerzielen) en bespraken we het openbaar vervoer in de verkeersles.
    Agenda:
    Leren:
    rekenen:
    toets driehoeken 23/10
    Doen:
    taal: krantenartikel 24/10
    TTT blz 39-41 24/10
    blz 48-49
    Toets tekenen

    Sorry voor het korte verslag, maar we hebben nog wat verbeterwerk te doen.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    22-10-2013 om 18:07 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 29/11-05/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs