Vanochtend begonnen met de toets cijferen. Deze ging vrij vlot en hadden we nog tijd om aan rekenverhalen te werken. Verder in de voormiddag kregen de kinderen dictee van les 3 en 4 en begrijpend lezen toets. Van al deze toetsen hebben ze de cijfertoets al terug mee naar huis. In de namiddag hadden we het nog over verdriet ( in het kader van Allerheiligen en Allerzielen) en bespraken we het openbaar vervoer in de verkeersles. Agenda: Leren: rekenen: toets driehoeken 23/10 Doen: taal: krantenartikel
24/10 TTT blz 39-41 24/10 blz 48-49 Toets tekenen
Sorry voor het korte verslag, maar we hebben nog wat verbeterwerk te doen.
Na het oplijsten van de halloweenactiviteiten schoten we onmiddellijk uit de startblokken met de toets hoofdrekenen. Rond 10 uur hadden onze kids gedaan en begonnen we nog een rekenverhaal op te lossen in onze schrift en kregen de leerlingen hun toetsen van spreken en getallenkennis terug. Ze kregen vrijdag ook de opdracht om een krant mee te brengen naar de klas. Die krant gingen we dan gebruiken in de taalles. De meisjes en jongens bestuderen hun krant, meerbepaald de artikels erin. Ik stelde hen achteraf vragen rond de titel, lay -out, de gebruikte taal, inhoud, ... Nadien kregen ze hun opdracht: zelf een krantenartikel schrijven. De leerlingen konden kiezen uit drie aangegeven titels en mochten gebruik maken van een stappenplan. Ze schreven hun artikel in de kladschrift/kladblad. Pas wanneer jullie het gelezen en goedgekeurd hebben mogen ze het in hun werkschrift schrijven ( tegen donderdag 24 oktober moet deze taak af zijn!) In de namiddag ging juf Edel weer met hen aan de slag. Ik hoorde iets van papier maché. De laatste blok werkten ze verder aan hun krantenartikel, kregen ze hun toets hoofdrekenen terug en dicteerde ik het richtuur voor het oudercontact van na de vakantie. Wanneer het gegeven tijdstip moeilijk is, kan u dit nog laten weten. Agenda: Leren: rekenen: toets driehoeken 23/10 toets cijferen
22/10 taal: dictee thema 2 les 3 en 4 22/10 Doen: taal: krantenartikel 24/10 TTT blz 39-41 24/10 blz 48-49 uur oudercontact:
Er werd ook een aantal flyers meegegeven ( De Ploter en kerstboek Zonnestraal)
Voor de toets driehoeken moeten de leerlingen driehoeken kunnen benoemen volgens de hoeken en de zijden. Oefeningen vinden jullie terug in de werkschrift.
Mijn verslagje was gisteren al gemaakt, maar de internetgoden beslisten er anders over. Vandaag dus een nieuwe poging. We begonnen gisteren met de toets getallenkennis en dat verliep bij de meeste leerlingen heel vlot. ( Toetsen worden maandag meegegeven) Verder kwam iedereen als spreektoets zijn/haar bekend persoon voorstellen gedurende één minuut. Het publiek stelde nadien enkele gerichte vragen en nadien mocht er geraden worden. Tijdens de middagpauze gebeurde er ook iets belangrijks. In kader van het thema " Beweegknap" speelde onze klas een wedstrijd trefbal tegen hun collega's van vier B. Onze leerlingen deden het fantastisch, want ze wonnen de match! Hopelijk winnen ze de komende wedstrijd(en) zodat ze zich in de finale kunnen meten met het leerkrachtenkorps. In de namiddag gingen we aan het rappen. Tijdens het beluisteren van de rap, kregen de kinderen verschillende doe opdrachten en dat vonden ze heel tof. Ik maakte er zelfs een filmpje van, maar ik krijg het niet op de blog geplaatst. Als jullie lezers enig idee hebben hoe ik dat zou moeten doen, mag je altijd een mailtje sturen met uitleg. Agenda: Leren: rekenen: toets
hoofdrekenen 21/10 toets cijferen 22/10 taal: dictee thema
2 les 3 en 4 22/10
Wegens nog drukke activiteiten op deze donderdag ( vergadering op school) zal ik het verslagje vandaag moeten beperken tot de agenda. Mijn excuses hiervoor. Leren: rekenen: toets getallenkennis 18/10 toets hoofdrekenen 21/10 toets cijferen 22/10 taal: dictee thema 2 les 3 en 4 22/10
Vandaag een korte, maar krachtige voormiddag achter de rug. We begonnen onze dag met een herhaling rond gewicht: kilogram en gram. Ikzelf had een aantal producten meegenomen ( zoals rijst, frosties, tagiatelli, een zak aardappelen, ...) die door de leerlingen geschat en gewogen werden. Verder werden er omzettingen gemaakt in de verhoudingstabel. Deze keer waren we voor de ict les de tweede groep, waardoor onze les verspreid was over een deel voor de speeltijd en een deel na. De kinderen hadden gisteren reeds een werkblaadje ronde de boekenbeesten gekregen en mochten deze opdrachten oplossen aan de hand van de website. Een stroompanne strooide nog roet in het eten, zodat het mogelijk is dat sommige leerlingen hun opdracht niet hebben afgekregen. Graag de opdrachten thuis afwerken, we werken hiermee verder in de toekomst. Als dat niet zou lukken of mogelijk zijn, kunnen de opdrachten op de klascomputer opgelost worden. Agenda: leren: rekenen: toets getallenkennis 18/10 taal: dictee thema
2 : les 1 en 2 17/10 doen: taal: Bloontaak 21/10 spreektaak
18/10 info, foto's, ... rond talenten 17/10 Brieven wafels verkopen.
De tweede maal dat ik de weblog schrijf vandaag. Net toen ik het verslagje wou toevoegen, geen verbinding meer en al wat ik reeds geschreven had foetsie!!! Gelukkig heeft een leerkracht veel tijd op dinsdagavond Vanmorgen startten we dus met rechten en lijnstukken die we evenwijdig, snijdend of loodrecht moesten tekenen. De taalles bestond net als gisteren uit een spellingsles, waarbij deze keer de leestekens de hoofdrol speelden. De kinderen kregen verschillende opdrachten waarin de leestekens ontbraken. Wij herstelden de leestekens in ere. De godsdienstles was dan weer partnerwerk. Onze vriendjes en vriendinnetjes kregen immers een kruiswoordraadsel voorgeschoteld, geholpen door een informatieblad in hun werkschrift. Alle in te vullen woorden stonden in teken van vergeving en verzoening. Eindelijk ( voor sommigen) deden we in de wo les aan verkeer. We bespraken onze eigen schoolomgeving en kwamen tot zinvolle, veilige aandachtspunten en oplossingen. Agenda: leren: rekenen: toets getallenkennis 18/10 taal: dictee thema 2 : les 1 en 2 17/10 doen: taal:
Bloontaak 21/10 spreektaak 18/10 info, foto's, ... rond
talenten 17/10 Brieven wafels verkopen.
De kinderen kregen vandaag twee bloontaken mee ( eentje van twee lessen geleden en eentje van de les van vandaag) Ze krijgen hiervoor tijd tot maandag.
We kunnen die goede daar misschien vanaf laten vandaag, want het weer is allesbehalve goed. Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik al betere maandagen achter de rug heb. Ik verduidelijk: Desondanks het tijdig vertrekken met de wagen thuis deze ochtend bleek het niet mogelijk te zijn om voor negen uur op school te geraken. Het slechte weer, defecte wagens en ongevallen hadden hun invloed op de baan. Op zich nog geen probleem, maar vandaag kwam de vervanger van juf Tinne meester Marcel aan. De bedoeling was dat we die man gingen (de)briefen over het reilen en zeilen in het vierde leerjaar. Als klap op de vuurpijl lagen juf Tinne's handleidingen bij haar thuis. Duidelijker kan onze vriend Murphy en zijn wet niet zijn. Het betekende dat mijn lesplanning voor tijdens de voormiddag serieus in het water viel. Buiten het veranderen van plaats en zwemmen kwam er in de voormiddag niet veel meer uit. In de namiddag gaven we dan de geplande rekenles rond de liter en mocht ik dus met flesjes, potjes ... spelen. Om Murphy zijn wet nog wat meer glans te geven, gaf het kopieerapparaat er de brui aan zodat de taalles ook aangepast moest worden. Het werd afwerken van de spellingsles ipv de geprogrammeerde taalles. Afsluiten deden we met het uitdelen van verschillende paperassen ( bestelling nieuwjaarsbrieven, brief oudercontact, klasse voor ouders, ...) Agenda: leren: rekenen: toets getallenkennis 18/10 doen: taal: Bloontaak 15/10 spreektaak 18/10 info, foto's, ... rond talenten 17/10 Brieven Verduidelijking omtrent de taalopdracht tegen donderdag 17 oktober: We gaan een tientallentalentententoonstelling voorbereiden, waarbij de kinderen hun talent(en) gaan voorstellen door gebruik te maken van foto's, slogans, boeken, ... Wat de brieven betreft: Nieuwjaarsbrieven... Het briefje met de bestelling(en) en de aanspreektitel en cash geld worden aan mij bezorgd ten laatste tegen maandag 21 oktober. Graag zou ik alles in orde hebben tegen komende vrijdag 18 oktober.
Oudercontact ... Er werd ook een brief meegegeven waarop jullie vriendelijk uitgenodigd worden op het oudercontact van donderdag 7 november. ( De week na de herfstvakantie). Het oudercontact zal doorgaan van 16 uur tot 19 uur. Gelieve eveneens ten laatste op maandag 21 oktober het strookje naar school mee te geven. Ook hier zou ik graag alles in orde hebben tegen vrijdag 18 oktober. Ik laat dan volgende week in elke agenda een uur noteren waarop het oudercontact kan doorgaan. Maximum tien minuten per leerling(e). Gelieve deze tijdslimiet ook te respecteren!
Vanochtend begonnen met het verbeteren van de huistaak toepassingen. Alle oefeningen werden grondig besproken, aansluitend de toets. Verder in de les ging het over de structuur tussen verschillende getallen. De taalles was een spellingsles, we hadden nog een aantal oefeningen van de les hoofdletters af te werken en moesten dan ook nog de les rond werkwoorden starten. Omstreeks 11.30 was het dan tijd voor de frietjes. Iedereen smulde naar hartelust. De namiddagactiviteit was het verder werken aan de spellingsles. De kinderen kregen ook hun spreektaak tegen volgende week. De opdracht voor de spreektaak bestaat uit een bekend persoon beschrijven zonder dat je de naam bekend maakt. Verdere instructies vallen af te lezen op het blad van de spreektaak. Agenda: leren: / doen: taal: spelling: bloontaak 15/10 spreektaak 18/10 rekenen: huistaak 5 14/10 zwemmen, toetsen
Vanochtend begonnen met de toets lengtematen en een herhaling van de vier hoofdbewerkingen tot 1000 cijferen. Het eerste gedeelte vloog werkelijk voorbij. In het tweede gedeelte van de voormiddag verbeterden we eerst onze huistaak rond onderwerp en persoonsvorm. Als extra steun voor de toets bleef er op het bord van elk een voorbeeldzin staan. Na de toets taalbeschouwing stond ook nog een toets luisteren geprogrammeerd. Het namiddagprogramma was simpel, we keken in naar een film samen met de collega's van het vijfde leerjaar getiteld a knights tale. Ideaal om ontspannen naar de verschillende activiteiten in de middeleeuwen te kijken. Agenda: leren: rekenen: toepassingen 11/10 Doen: taal: bloontaak 11/10 rekenen: rekenverhalen 11/10
Morgen krijgen de leerlingen toets toepassingen. Om deze toets goed voor te bereiden krijgen ze een gelijkaardige huistaak mee naar huis. De rekenverhalen op de toets zijn gebaseerd op de pagina's die u terugvindt op het huistaakblad. Als zij de heuristiek goed beheersen, is het juist een kwestie van goed uitrekenen. Hopelijk zal dit voor iedereen het geval zijn. Morgenmiddag zijn er dus frietjes voor onze meisjes en jongens. Dat wordt smullen.
Na het verder afwerken van onze herhalingsles hoofdrekenen (zie maandag) begonnen we aan de toets kloklezen tot op 5 minuten nauwkeurig. In tussentijd haalde ik nog geld op voor frietjes en wafels. (Nogmaals er wordt alleen geld opgehaald op woensdag en vrijdag!) Voor de toetsen WO was het wachten tot na de speeltijd. Er werd eerst gestart met de open boek toets ( de leerlingen mochten dus gebruik maken van hun materiaal), aansluitend de gesloten boek toets van thema 1 ( geen hulpmiddelen) Tijdens de godsdienstles begonnen we de tweede route. De kinderen lazen in hun werkschrift een pagina uit de " vergevingskrant" en de artikels werden besproken. Dat was het laatste wapenfeit voor de woensdagvoormiddag. Agenda: Leren: Taal: onderwerp
en persoonsvorm 10/10 rekenen: lengtematen 10/10 Doen: Wafels
verkopen Taal: Bloontaak 11/10 onderwerp en persoonsvorm 10/10 toetsen tekenen
Voor de toets taalbeschouwing met als item onderwerp en persoonsvorm, hebben de kinderen nogmaals een extra blaadje gekregen met daarop verschillende oefeningen rond onderwerp en persoonsvorm. Het leek ons een goede manier op deze leerstof te hehalen. Een aantal kinderen van juffrouw Tinne zullen tot en met vrijdag bij ons in de klas zitten. Alvast bedankt voor het begrip.
Tot morgen, Meester Joeri
PS in de artikels rond " Vergeving en verzoening' stond een artikel rond 50 jaar getrouwd
Vanochtend begonnen met twee toetsen. De toets spelling en een toets begrijpend lezen. Iedereen was net op tijd klaar voor de speeltijd. Na de speeltijd gingen we dan aan het rekenen. Deze keer ging de les over driehoeken. Het rubriceren van driehoeken volgens de zijden en de hoeken. Achteraf werden er oefeningen op een extra blad en werkschrift gemaakt. Tijdens de godsdienstles kregen de kinderen in hun leerwerkschrift een schilderij te bezichtigen getiteld " Kwaad in zich". Aan de hand van dit schilderij kwamen we tot een gesprek rond "kwaad zijn" op iets of iemand en het (eventueel) vergeven. De taalles draaide deze keer rond fictie en non fictie. Deze termen en hun betekenis werden eerst nog eens opgefrist. Vervolgens haalde ik een aantal fictie en non - fictie boeken uit onze bib en vertelden de kinderen welk soort boek het was. Zo kwamen we in hun taalboek terecht, waar er een aantal teksttypes aan bod kwamen. In hun werkschrift kwamen er nog meer types aan bod. Voor de WO toets(en) kregen de kinderen nog enkele tips mee. Agenda: Leren: WO: open - en gesloten boek toets 9/10 Taal: onderwerp en persoonsvorm 10/10 rekenen: kloklezen tot
op 5 minuten 9/10 lengtematen 10/10 Doen: Wafels verkopen Taal:
Bloontaak 11/10
Mag ik er nog even op wijzen dat het morgen de LAATSTE dag is om in te schrijven voor de frietjes. 3 euro voor frietjes, saus en een drankje en 4 euro als er nog een ijsje bijkomt.
Tot morgen allemaal en goed oefenen voor de toetsen!!!
Vanochtend was de rode loper uitgesmeten om alle leerkrachten in stijl te ontvangen. Het was immers zaterdag 5 oktober dag van de leerkracht. Alle leerkrachten werden verrast met een leuke attentie aan de klasdeur en er stonden ook lekkere ' sterren'koekjes in het leraarslokaal te wachten. Een aantal leden van de ouderraad hingen de door de leerlingen versierde sterren aan de deuren van het zaaltje. Om het verhaal compleet te maken was er ook nog een lieve mama, die het voormiddagtoezicht is komen overnemen. Aan allen vriendelijk bedankt. De kinderen heb ik vandaag eigenlijk niet veel gezien, want in het eerste lesblok had ik bespreking met zorgjuffen en CLB verantwoordelijke over een aantal kinderen van de klas. De leerlingen kregen een aantal rekenoefeningen die ze zelfstandig moesten oplossen. Het tweede gedeelte stond dan weer in het teken van spelling. De les van vorige vrijdag was nog niet helemaal afgewerkt en werd dus samen met de les van vandaag aangepakt. Vandaag was het centraal thema: ' Hoofdletters'. Na de middag hadden onze kids crea les van juf Edel. Het laatste gedeelte kregen we nog bezoek van Mario Demesmaeker die de bestelde gesigneerde boeken kwam bezorgen en gaf ik ene motivatiespeech voor het verkopen van de wafels. De kinderen brengen op woensdag en vrijdag geld voor de wafels mee naar school. Deze wafelverkoop geeft toch wat extra administratie, dus hou ik deze liever beperkt tot twee afgesproken dagen. Het onderste strookje wordt aan mij terugbezorgd met de naam en het adres goed vermeld. Het bovenste gedeelte is voor de koper, die hiermee een bewijs van aankoop heeft. Er staan de komende dagen/ weken toch nogal wat toetsen gepland, gelieve dus goed op te volgen en regelmatig oefenen. Agenda: Leren: WO: open - en gesloten boek toets 9/10 Taal: spelling: thema 1 8/10 onderwerp en persoonsvorm 10/10 rekenen: kloklezen tot op 5 minuten 9/10 Doen: Wafels verkopen Regenboogvis 8/10 Taal: Bloontaak 11/10
Zo, dan gaan we ons nu nog wat voorbereiden op de infoavond voor de zeeklassen. Aan allen die ik straks nog zal zien, tot straks... Aan de andere tot morgen!
Het verslagje van vandaag zal niet zo lang zijn. We begonnen de dag met onze toets breuken ( reeds verbeterd mee terug naar huis) en vervolgden met een les spelling. In deze les kwamen de kinderen in contact met banaanwoorden. Woorden waarbij de verdubbelingsregel dus niet van toepassing is. De enige regel bij deze woorden is dat je ze uit het hoofd moet kennen. Het laatste deel van de voormiddag gingen onze vriendjes en vriendinnetjes turnen met meester Floris. Dit kwam omdat we als afsluiter van het huidige WO thema een film lieten zien getiteld: " Kruistocht in spijkerbroek" waar een jongeman via een teletijdmachine in de periode van de kruistochten terechtkomt. Agenda: leren: WO: les 6: open en gesloten boek toets 9/10 taal:
spelling thema 1 8/10 rekenen: kloklezen
tot op 5 minuten 9/10 doen: rekenen: afwerken blz 30-31 7/10 taal:
Bloontaak 7/10 Afwerken regenboogvis 8/10
Door de afwezigheid van juffrouw Tine kregen we vandaag vijf extra leerlingen in de klas. Ons klasje zat goedvol. Het belette ons niet om na de " verhuis" er in te vliegen met de cijfertoets. Deze toets kostte behoorlijk wat tijd, waardoor de les van vandaag (rekenverhalen) niet volledig kon gegegeven worden. De taalles had weer een toffe inhoud. We hadden een soort "leesles" rond een stripverhaal. Dat vonden de kinderen geweldig interessant. Na de middag werd er volop aan WO gewerkt, zodat we het thema volledig konden afwerken. Afsluiten deden we met een bijbelverhaal " De ark van Noah". Agenda: leren: WO: les 6: open en gesloten boek toets 9/10 taal: spelling thema 1
8/10 rekenen: stambreuken en echte breuken 4/10 kloklezen tot op 5 minuten
9/10 doen: rekenen: afwerken blz 30-31 7/10 taal: Bloontaak 7/10 Afwerken
regenboogvis 8/10
Brief frietjes, toetsen tekenen
Tijdens de wo les werd de studiewijzer ook overlopen. Aangeraden is dat de leerlingen de suggesties en leerstof van de studiewijzer goed oefenen om een prima te presteren. Geld voor frietjes, als het kan, liefst vanaf maandag binnenbrengen. Ik heb vandaag ook een mailtje gekregen van Mario Demesmaeker en de boeken zijn besteld. Hij zou ze maandag of dinsdag aanstaande komen binnensteken. Als dat geen goede vooruitzichten zijn!
Samenvatting van de voormiddag is kort. Er is veel getest geweest. Zoals aangekondigd hadden we voor de kleine speeltijd leestesten. De kinderen werden klasoverschrijdend getest, elk op zijn of haar niveau. Eens de leestoets gedaan, kregen de kinderen hun eerste rekentoets van het jaar. Na de speeltijd werd het cijferend delen herhaald en kwamen we tot de vaststelling dat het schatten bij deze opdrachten niet zo evident is. ( Maal - en deeltafels zijn onontbeerlijk!!!) Er werd individueel afgewerkt in de rekenschrift. ( Staardelingen en de oefeningen hoofdrekenen van vorige les!) De snellere leerlingen onder ons werkten ook al verder aan hun regenboogvis ( tekening) Agenda: leren: WO: les 6: over vroeger BB blz14-15 3/10 taal: spelling thema
1 8/10 rekenen: stambreuken en echte breuken 4/10 cijferen: +,-,x tot
1000 3/10 doen: rekenen: huistaak 4 3/10 taal: Bloontaak 7/10 Afwerken regenboogvis 8/10
Het deed mij daarstraks enorm veel plezier, dat jullie nog eens aan de meester denken. De verrassing die jullie mij gaven, was fantastisch. Bedankt, Ik vond jullie ook geweldig! En allemaal nog veel succes in het vijfde leerjaar!!!
We begonnen onze dag traditiegetrouw met de rekenles. Deze keer was het onderwerp een breuk nemen van een getal. In drie fases ( concreet, schematisch en abstract) werd een breuk nemen van een getal opnieuw opgefrist. De oefeningen in het rekenschrift dienden zelfstandig te worden ingevuld. De snellere onder ons, werkten ook nog verder aan de hoofdrekenoefeningen van gisteren. Het taalgedeelte spelling was rijkgevuld met oefeningen. Onderwerp van deze les was verkleinwoorden en woorden met wr - en sj- . Door het groot aantal oefeningen werd de les verspreid over de voor en namiddag. In de godsdienstles begonnen we dan weer een nieuw thema : " Vergeving en verzoening". De eerste les draaide rond een verhaal dat zich afspeelde tijdens WO II. Een joodse jongen werd ondergebracht in een Vlaams gezin om te onkomen aan de Duitsers. De zoon van dit Vlaams gezin bekommerde zich om de jongen. De beste vriend van de Vlaamse jongen was ook op de hoogte. Op een dag vielen de Duitsers de klas binnen, uit angst verraadde de beste vriend van de Vlaamse jongen het joodse jongetje. Met alle gevolgen vandien... De beste vriend zocht achteraf, tevergeefs, naar vergeving bij zijn vriend. Die stond dat nooit toe ... Tijdens de WO les gingen we een burcht van naderbij bekijken via een tekst en een afbeelding van een kasteel. De kids leerden hoe het leven er aan toe ging in het kasteel en waar alle belangrijke vertrekken te vinden waren. Ook de kledij door de eeuwen heen, kwam even ter sprake. Afsluiten deden we met het onderscheid uit te leggen tussen een mening en een feit. Als les worden de kinderen verondersteld om in het bronnenboek blz 14-15 te lezen. Agenda: leren: WO: les 6: over vroeger BB blz14-15 3/10 taal: spelling thema 1 8/10 rekenen: + en - tot 1000 2/10 cijferen: +,-,x tot 1000 3/10 doen: rekenen: huistaak 4 3/10 taal: Bloontaak 7/10 nieuwsbrief/dag van de leerkracht
Gelieve de verschillende brieven aandachtig te lezen en wat de " Dag van de leerkracht" betreft zo snel mogelijk aan de leerlingen terug meegeven.
Morgen worden er in de voormiddag leestesten afgenomen en niet vergeten de eerste rekentoets! Zorg dat je voorbereid bent!!!
De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets
Goedenamiddag beste lezer(es),
Verslagje uit de klas, want deze avond personeelsvergadering. Vanochtend begonnen met de rekenles hoofdrekenen x en : tot 1000 ( buiten de maal - en deeltafels). Verschillende oplossingsmanieren passeerden de revue. Uiteraard kiest de leerling(e) zelf wat voor haar/hem de meest doeltreffende oplossingsmanier is. In de voormiddag kregen onze kids ook zwemmen van meester Floris. Na de middag begonnen we met ons nieuw taalthema getiteld " Tientallentalentententoonstelling". De eerste les ging over tongbrekers, wat voor de nodige hilarische toestanden zorgde. Er zijn de komende dagen, weken een aantal toetsen opkomst en deze werden besproken in het laatste gedeelte van de dag. Voorts kreeg ook het boek " Gehakt" zijn plaats in ons namiddagprogramma. Agenda: leren: wo : les 5 Dit is mijn huis 1/10 taal: spelling thema 1 8/10 rekenen: + en - tot 1000 2/10 doen: godsdienst: brief blz 45 1/10
Zou het mogelijk zijn om de strookjes ivm de infoavond rond de zeeklassen morgen mee te geven naar school? Alsook het geld voor kinderen die interesse hebben in het kopen van een boek van Mario Demesmaeker.
Tot morgen allemaal,
Meester Joeri
PS Je mag de tongbrekers altijd eens demonstreren voor jullie kids!
Oh wat ben ik blij! Niet alleen omdat het weekend is, maar omdat onze auteur " Mario Demesmaeker" aan alle verwachtingen voldaan heeft. Hij bracht de kinderen niet alleen het ontstaan van een boek bij, maar leerde zich ook inleven in fragmenten uit zijn boek(en). Dit alles op niveau van de kinderen. Super! De foto's spreken boekdelen. Dat was het namiddagprogramma, maar in de voormiddag hebben we natuurlijk niet stilgezeten. De leerlingen werden deze ochtend getest op hun algemene kennis van de verschillende rekenonderdelen. Verder kregen ze ook een luistertoets te verwerken en kregen ze de toets van gisteren terug. Gelieve deze dan ook te handtekenen. Onze kids kregen ook een blaadje mee met twee boeken van Mario Demesmaeker. Er geldt zeker geen aankoopverplichting, maar wanneer we rechtstreeks bij Mario bestellen zijn de boeken sneller bij ons. Nog een pluspunt is dat Mario deze boeken signeert met een persoonlijke boodschap. Indien er interesse is, laat dan via uw dochter/zoon aan mij iets weten voor dinsdag. Dan stuur ik alle bestellingen door. Ik herhaal, er is geen aankoopverplichting. Ik stelde wel vast dat de kinderen heel enthousiast waren Agenda: leren: WO: les 5 Dit is mijn huis 01/10 doen: Godsdienst: brief blz 44
01/10 Toetsen handtekenen, brief infoavond, zwemmen, Mario
Onze school organiseert volgende week maandag 7 oktober een infoavond omtrent de zeeklassen. Indien u aanwezig wenst te zijn, gelieve het strookje onderaan de meegegeven brief af te knippen en ingevuld mee naar school terug te geven.