Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    27-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.foto's vervolg


















    27-09-2013 om 18:04 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mario Demesmaeker
    Goedenavond beste lezer(es),

    Oh wat ben ik blij! Niet alleen omdat het weekend is, maar omdat onze auteur " Mario Demesmaeker" aan alle verwachtingen voldaan heeft. Hij bracht de kinderen niet alleen het ontstaan van een boek bij, maar leerde zich ook inleven in fragmenten uit zijn boek(en). Dit alles op niveau van de kinderen. Super!
    De foto's spreken boekdelen.
    Dat was het namiddagprogramma, maar in de voormiddag hebben we natuurlijk niet stilgezeten.
    De leerlingen werden deze ochtend getest op hun algemene kennis van de verschillende rekenonderdelen.
    Verder kregen ze ook een luistertoets te verwerken en kregen ze de toets van gisteren terug.
    Gelieve deze dan ook te handtekenen.
    Onze kids kregen ook een blaadje mee met twee boeken van Mario Demesmaeker. Er geldt zeker geen aankoopverplichting, maar wanneer we rechtstreeks bij Mario bestellen zijn de boeken sneller bij ons.
    Nog een pluspunt is dat Mario deze boeken signeert met een persoonlijke boodschap.
    Indien er interesse is, laat dan via uw dochter/zoon aan mij iets weten voor dinsdag.
    Dan stuur ik alle bestellingen door. Ik herhaal, er is geen aankoopverplichting. Ik stelde wel vast dat de kinderen heel enthousiast waren 
    Agenda:
    leren:
    WO: les 5 Dit is mijn huis 01/10
    doen:
    Godsdienst: brief blz 44 01/10
    Toetsen handtekenen, brief infoavond, zwemmen, Mario

    Onze school organiseert volgende week maandag 7 oktober een infoavond omtrent de zeeklassen.
    Indien u aanwezig wenst te zijn, gelieve het strookje onderaan de meegegeven brief af te knippen en ingevuld mee naar school terug te geven.

    Zo, aan allen nog een prettig weekend gewenst!

    Meester Joeri





































    27-09-2013 om 18:01 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    26-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het zonnelied
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanmorgen was ik pas om 9.05 op school. Een aantal ongevallen op de Brusselse ring hadden daarvoor gezorgd.
    De kinderen waren gelukkig voor mij, toch tevreden van mij nog te zien toekomen.
    We vlogen er dan ook onmiddellijk in. De kinderen kregen optellingen, aftrekkingen, vermenigvuldigingen en delingen voor de neus. Ze moesten deze oefeningen maken tegen een bepaalde tijd. ( 4 minuten voor +, 4 minuten voor -, 1.30 minuten voor x en 1.30 min voor :)
    De rest van de rekentijd maakten we rekenverhalen in onze werkschrift.
    Door een weigering van het kopieermachine, moesten we de les taal en godsdienst met elkaar verschuiven.
    De godsdienstles bestond uit twee activiteiten: luisteren naar het sprookje " De engelen van de seizoenen" en dit bespreken. Een andere activiteit was "Het zonnelied" geschreven door Franciscus net voor zijn dood. Hij bedankte God voor de prachtige wereld en dito natuur.
    De kinderen moesten de ontbrekende woorden in hun liedjestekst schrijven. Wat niet makkelijk was, want het lied op de cd en in het boek waren wat verschillend.
    Ook dit lied werd besproken en heeft nog een extra taak. De kinderen moeten de mensen a.d.h.v. een brief overtuigen om respectvol om te gaan met de natuur. Een aantal richtvragen om hun brief te kunnen schrijven zijn:
    Waarom is het zo belangrijk om de natuur respectvol te behandelen?
    Wat kan er aangedaan worden om de natuur te respecteren?
    Deze brief mag gerust wat ludiek geschreven zijn. Er worden een aantal brieven op dinsdag 1 oktober gelezen.
    In de namiddag werd er eerst de huistaak oorzaak - gevolg verbeterd en vervolgens de toets rond verwijswoorden en oorzaak - gevolg.
    Tijdens de WO les spraken we over de woonomstandigheden van de mensen gedurende de geschiedenis.
    En uiteraard vertelt over onze vriend Jonas en zijn belevenissen in het boek " Gehakt".
    Agenda:
    leren:
    WO: les 5 Dit is mijn huis  01/10
    doen:
    Godsdienst: brief blz 44 01/10

    De kinderen hebben vandaag ook een bon van de Brantano en hun diploma voor de veldloop gekregen.
    Morgen hoogstaand bezoek in de klas, want Mario Demesmaeker komt langs.
    We kijken er allemaal geweldig naar uit!

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    26-09-2013 om 18:45 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    25-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Regenboogvis
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Deze voormiddag zijn we begonnen met het inkleden van onze "hoekenkast". Eerst werd het onderscheid gemaakt tussen vlakke figuren en ruimtefiguren. Het is voor de leerlingen voorlopig voldoende dat ze ruimtefiguren herkennen als een figuur dat een ruimte inneemt, waar ze bijvoorbeeld iets kunnen in wegsteken. De kinderen gaven een aantal voorbeelden van ruimtefiguren in hun nabije omgeving ( boekentas, lessenaar, ...)
    Als huistaak hadden de kinderen gisteren de opdracht om verschillende " vlakke figuren" uit te knippen.
    We onderscheidden eerst de niet veelhoeken. Steeds verwoordden de kinderen waaraan een niet veelhoek moet aan voldoen namelijk, een gebogen lijn(en) hebben in de figuur. Deze niet - veelhoeken werden allemaal opgeplakt.
    Voor de veelhoeken moesten de kinderen steeds verwoorden hoeveel hoeken en hoeveel zijden er aanwezig waren. Zo konden ze de veelhoeken rubriceren ( drie, vier, vijf en zeshoeken)
    Afsluitend deden we in de werkschrift blz 26.
    In de godsdienstles hadden we dan weer over respect voor de natuur. De kinderen kregen in hun leerwerkschrift een aantal artikels waarbij de honger in de wereld aangekaart wordt.
    Na het lezen ontstond er een klasgesprek rond respect voor de natuur.
    De laatste opdracht voor de voormiddag was het ontwikkelen van een regenboogvis.
    Morgen is er toets van taal, gelieve de verwijswoorden en oorzaak- gevolg goed te oefenen.
    Agenda:
    leren:
    WO: les 4 : Slaapwel BB blz 14 26/09
    taal: verwijswoorden les 7 blz 26/09
    oorzaak gevolg
    doen:
    taal: bloontaak 26/09
    oorzaak-gevolg 26/09

    Tot morgen allemaal.
    Meester Joeri


    25-09-2013 om 16:20 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    24-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.scholenveldloop 2013
    Goedenavond beste lezer(es),

    Sorry dat er gisteren geen verslagje was, maar om één of andere onduidelijke reden geraakte ik niet op de website.
    Ik zal het vandaag goed maken met een extra aantal foto's.
    In de rekenles hadden we het over de lengtematen. We vulden de vergelijkingstabellen in, zochten referentiematen, maakten omzettingsoefeningen en hadden het over snelheid ( kilometer per uur). Dit alles samengevat in een werkblaadje langs beide kanten.
    Als afsluiter van de les werkten ze zelfstandig de oefeningen af in het werkschrift.
    De taalles ging over oorzaak - gevolg. Als inleiding gaf ik de indruk dat ik enorm moe was. ( Gevolg) De kinderen gaven mij dan mogelijke verklaringen waarom ik moe zou kunnen zijn.( Oorzaak)
    Nadien liep ik tegen de deur ( oorzaak) en zochten de kinderen naar de gevolgen van mijn botsing ( gevolg).
    Ondertussen had elke leerling(e) een kaartje gekregen met of een oorzaak of een gevolg. De kinderen die een oorzaak hadden, mochten rechtstaan en zich verplaatsen in de klas. De kinderen met een gevolg moesten proberen in volledige stilte bij hun oorzaak te gaan staan. De kids kregen rond dit onderwerp ook nog een huistaak mee, die tegen donderdag moet afgewerkt zijn.
    Donderdag krijgen ze ook een toets waarbij de verwijswoorden ( les 7) en oorzaak - gevolg aan bod zullen komen. Gelieve dit dus grondig te oefenen.
    Om 11.30 was het tijd om een boterhammeke te eten en zich klaar te maken (lees omkleren) voor de veldloop.
    Na een fijne opwarming gingen onze vriendjes en vriendinnetjes van start om gedurende een kwartier het beste van zichzelf te gegeven.
    Ze kregen dan ook allemaal een medaille.
    Wat kennis opdoen betrof, beperkte zich dat tot les 4 van WO met als titel ' Smakelijk, slaapwel".
    De leerlingen vertelden aan elkaar hun lievelingshap en vergeleken hoe het er met hun leeftijdsgenoten aan toe ging in vroegere tijden.
    We voerden de opdrachten in onze werkkatern ook uit.
    Aan " Slaapwel" geraakten we niet meer, dat lezen de kids tegen donderdag grondig door.
    Tot slot las ik nog voor in het boek " Gehakt".
    Agenda:
    leren:
    WO: les 4 : Slaapwel BB blz 14 26/09
    taal: verwijswoorden les 7 blz  26/09
            oorzaak gevolg
    doen:
    taal: bloontaak 26/09
           oorzaak-gevolg 26/09
    rekenen: figuren uitknippen 25/09

    Wat de huistaak rekenen betreft, gelieve alle figuren uit te knippen en in een briefomslag mee te nemen naar school.
    Ik was gisteren vergeten te noteren in de agenda, dat de toetsen moeten gehandtekend worden. Vanaf nu is dat door iedereen geweten.

    Tot morgen allemaal.

    Meester Joeri
















    24-09-2013 om 17:28 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    20-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De eerste toets
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Vanmorgen de kinderen het eerste blok zelfstandig aan het werk gelaten aangezien ikzelf een vergadering op vestigingsplaats 1. Alle opdrachten die de kinderen kregen hadden een wiskundig tintje.
    Belangrijkste opdracht was vermenigvuldigen en delen tot 1000 opdrachten oplossen, want dit was het lesonderwerp van vandaag.
    Het tweede gedeelte van de voormiddag werd gebruikt om een groot aantal oefeningen te maken rond de Ja- neen vraag ( persoonsvorm) en de wie/wat vraag ( onderwerp).
    Niet alle oefeningen geraakten af, dus gingen we na de middag eerst verder om de oefeningen te vervolledigen en aansluitend de toets te doen.
    Hopelijk is iedereen gestart met een goed resultaat.
    Laatste blok werd er geturnd met meester Floris.
    Bedankt aan alle stappers en trappers!!!
    Agenda:
    leren: /
    doen:
    rekenen: kloklezen 23/09
     blauw/groen blz 12 23/09
    werkschrift A blz 20-21 23/09
    taal: bloontaak 23/09
            bloontaak 26/09
    Bingel wachtwoord:

    Wat de huistaak rekenen betreft... de leerlingen die in de klas de oefeningen in het werkschrift nog niet hadden afgemaakt, maken deze thuis af. Ze hoeven de huistaak in het blauwe of groene scheurblok niet te maken.
    Deze huistaak is enkel voor de leerlingen die reeds klaren waren met de opdrachten in het werkschrift.

    De kinderen die nog geen schort mee naar de klas brachten, gelieve tegen maandag in orde te zijn.

    Prettig weekend allemaal,

    Meester Joeri




    20-09-2013 om 17:00 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    19-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op de valreep..
    Goedenavond beste lezer(es),

    Wat later dan normaal, maar op donderdag kan dit weleens gebeuren.
    We begonnen de dag met het controleren of de huistaken gemaakt waren ( spijtig genoeg waren er een drietal niet in orde!) en daarachter onmiddellijk met de les getallenkennis.
    De les van vandaag ging over breuken. Aan de hand van concreet materiaal, de breukenladder in het kompasje en een extra werkblad probeerden we de breukenmaterie tot ons te nemen.
    De les duurde langer dan verwacht, waardoor de oefeningen in het werkschrift niet meer konden gemaakt worden. ( huistaak in werkschrift A blz 19-20)
    De taalles was dan weer het moment om aan spelling te denken. We startten met een heuse quiz, wat de leerlingen zeer leuk vonden. De winnaars van de quiz waren Julie en Arne. De hoofdprijs was als eerste vingerafdrukken zetten in de godsdienstwerkschrift
    Ook deze les nam meer tijd in beslag dan verwacht, zodat het al een stuk in de namiddag was eer we aan godsdienst zelf konden beginnen. Terwijl de leerlingen hun vingerafdrukken in de schrift zetten,  vertelde ik hen het scheppingsverhaal uit de Bijbel. Nadien werd dit verhaal besproken.
    Tijdens de wo les gingen we verder met les 3 en werkten we de opdrachten in het werkschrift af.
    Afsluiten deden we met een voorleesmoment uit " Gehakt".
    Agenda
    leren:
    Rekenen: contractwerk maaltafels 20/09
    taal: het onderwerp blz 6-9 20/09
    doen:
    rekenen: contractwerk kloklezen 23/09
                  blz 19-20  20/09
    taal: Bloontaak 23/09
    brief gegevens 20/09 fiets of te voet.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri



    19-09-2013 om 20:22 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    18-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Computerles
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Vandaag een zeer kort verslagje.
    We begonnen onze voormiddag met een uitstapje richting vestigingsplaats 1. Niet om daar gezellig te keuvelen met de leerkrachten van weleer, maar omwille van onze eerste computerles.
    Op de spiksplinternieuwe laptops mochten de kinderen de website van " Bingel" gaan exploreren. De meeste kinderen waren al vertrouwd met de werkwijze op " Bingel" maar vonden het een goede herhaling.
    Zo, de eerste blok van de voormiddag zat er al op.
    Na de speeltijd kregen de leerlingen een les rekenen: Rekenverhalen. Deze opdrachten werden klassikaal overlopen, gegevens genoteerd, bewerking aangebracht, maar het uitrekenen en een goede antwoordzin was voor de leerlingen zelf.
    Afsluiten deden we met Godsdienst, waar we aan een nieuw thema begonnen namelijk "mens en natuur, gave en opgave".
    De kinderen kregen vragen omtrent hun relatie met de natuur a.d.h.v. hun vingers. ( morgen mogen ze hun vingerafdrukken in de schrift plaatsen!) De vragen waren niet altijd even makkelijk om te antwoorden, omdat er 'dieper' moest worden over nagedacht. Sommigen leerlingen zijn hiermee nog niet klaar, graag afgewerkt tegen morgen.
    Agenda:
    leren:
    Rekenen: contractwerk maaltafels 20/09
    taal: het onderwerp blz 6-9 20/09
    WO: onze ouders 19/09
    doen:
    rekenen: contractwerk kloklezen 23/09
    taal: raadsels blz 15-017 19/09
    Bloontaak 23/09
    brief gegevens 20/09

    De kinderen hebben vandaag een papier meegekregen waar alle administratieve informatie ( naam, adres, beroep,...) opstaat. Gelieve deze te controleren en eventuele fouten te verbeteren. Nadien door beide ouders gehandtekend terug naar school meegegeven. Graag ten laatste tegen aanstaande vrijdag.

    Nog een prettige namiddag en avond allemaal,

    Meester Joeri








    18-09-2013 om 14:48 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
    17-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het ei verhaal
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Vandaag zijn we gestart, waarmee we gisteren in de rekenles geëindigd waren , namelijk kloklezen. De huistaak van de leerlingen werd eerst klassikaal verbeterd en vervolgens maakten we de resterende oefeningen af.
    Zo konden we aan de feitelijke rekenopdracht van de dag beginnen: "hoeken". Het verschil tussen een veelhoek en een niet - veelhoek werden herhaald, scherpe, stompe en rechte hoek kwamen aan bod, de verkorte notatie van een hoek en het zelf tekenen van een stompe, scherpe, rechte hoek...
    De taalles was een spellingsles vandaag, wat een serieus pak werk betekende.
    Eerst kregen de kinderen de brief met uitleg over de BLOON taak te lezen ( werd dus meegegeven naar huis en moet door jullie ouders gehandtekend worden) en werd de juiste manier van werken met de BLOON taak verklaard.
    Eer dit voor iedereen duidelijk was, was de klok al goed doorgedraaid. Toch kregen de leerlingen nog de kans om kennis te maken met de " ei " verhalen en de " au" verhalen.
    In de namiddag werkten we hard verder om de spellingsopdrachten af te krijgen.
    Gevolg geen godsdienstles vandaag!
    In de wo les ging ons verhaal verder. We werkten het school vroeger en nu gedeelte af en startten met onze ouders.
    Agenda:
    leren:
    Rekenen: contractwerk maaltafels 20/09
    taal: het onderwerp blz 6-9  20/09
    WO: onze ouders  19/09
    doen:
    rekenen: contractwerk kloklezen 23/09
    taal: raadsels blz 15-017  19/09
          Bloontaak                 23/09
    brieven scholenveldloop, brief bloon

    Wat wo betreft, moeten de kinderen hun tekst in het bronnenboek onder de les " Onze ouders" goed en aandachtig lezen tegen donderdag.
    Ze worden ook vriendelijk verzocht om vrijdag 20 september aanstaande zoveel mogelijk te voet of met de fiets naar school te komen.
    Morgen krijgen ze hierover een flyer mee.
    Nog morgen wordt er een brief meegegeven waar de administratieve gegevens van elke leerling(e) van de klas opstaan ( adres, telefoon, nood, ...)
    Als jullie zo vriendelijk willen zijn om dit te controleren en gehandtekend terug mee te geven naar de klas.

    BRIEF BLOONTAAK moet gehandtekend worden en blijft het hele schooljaar in het mapje zitten.

    Tot morgen allemaal.

    Meester Joeri








    17-09-2013 om 16:13 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    16-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zwemmen
    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze ochtend de huistaken taal en rekenen opgehaald en nadien begonnen met belangrijke les: kloklezen.
    De leerlingen kregen een aantal werkblaadjes. Een werkblaadje waar we klassikaal aanwerkten en een werkblaadje waarbij ze per twee ( analoge en digitale) klok moesten aflezen en noteren. Ze mochten daarbij steeds gebruik maken van een klokje.
    De les werd wel in twee gesneden door de zwemles. ( Zie foto's onderaan)
    De kinderen kregen vandaag als huistaak de opdrachten 1,2 en 3 van bladzijde 15 . De andere oefeningen op deze bladzijde worden morgen klassikaal gemaakt.
    In de namiddag ging de taalles over " raadsels". De meester begon de les met een raadsel over zichzelf, de kinderen moesten raden over wie het ging.
    Nadien moesten ze zelf aan de slag. Ze kozen zes klasgenootjes uit en probeerden rond hen een raadsel te maken. Ze gebruikten hiervoor een stappenplan. Het achterliggende doel van deze les was het inoefenen van het onderwerp en de verwijswoorden. Deze moesten in hun raadsel steeds in het groen onderlijnd worden. Een groot aantal leerlingen was hiermee nog niet klaar en daarom krijgen de kids tijd tot donderdag.
    Afsluiter van deze namiddag was het zingen van het lied " Naar de haaien" van Benny Vreden en natuurlijk het vervolg van het verhaal uit het boek " Gehakt".
    Agenda:
    WO: de school 17/09
    rekenen: contractwerk maaltafels 20/09
    taal: het onderwerp: leerwb blz 6-9 20/09
    doen:
    rekenen: blz 15 oef 1-3 17/09
                 contractwerk kloklezen 23/09
    taal: raadsels blz 15 e.v. 19/09

    We verduidelijk de agenda even:
    Aanstaande vrijdag hebben de kinderen hun eerste taaltest met als onderwerp 'het onderwerp' en 'de persoonsvorm'. Het is de bedoeling dat er vrijdag na de les ( over de persoonsvorm) aansluitend een toets komt.
    De kinderen kunnen zich al grondig voorbereiden op het onderwerp, de persoonsvorm zullen ze aandachtig moeten herhalen tijdens de les zelf.
    Net als voor de maaltafels krijgen de kinderen een kloklezenbundel mee, die ze zelfstandig moeten oplossen en verbeteren tegen volgende week.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri






    16-09-2013 om 19:08 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vertrouwen!!!
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanochtend er onmiddellijk ingevlogen met onze leerlingen. Er stond immers serieus wat werk op het programma voor vandaag.
    We begonnen met een korte herhaling van cijferend aftrekken tot 1000. Na deze klassikale herhaling werkten de kinderen in hun werkschrift bladzijde 14 af. Voorts moest ook nog bladzijde 13 afgewerkt worden ( en sommige zelfs bladzijde 12, omdat ze gisteren hun huistaak niet volledig hadden gemaakt!)
    De bel voor de kleine speeltijd rinkelde al snel.
    Na de speeltijd gingen we verder met taal. Het onderwerp van de taalles was " verwijswoorden". We startten met een spelletje " Simon zegt ...". Voorbeeld: Simon zegt : " Ga zitten" , dan moet iedereen van de klas gaan zitten. De leerlingen moesten wel aandachtig zijn, want soms verving ik Simon door hij en mochten ze niet reageren.
    Al snel werd de conclusie getrokken dat hij naar Simon verwees.  In ons leerwerkboek kregen de kinderen tal van oefeningen om verwijswoorden te kunnen oefenen. ( Huistaak van vandaag gaat ook over verwijswoorden!)
    Mijn laatste blok van de week met de kids gingen we vertrouwenspelletjes doen. Zo ging ik achteraan in de klas staan , geblinddoekt, en de kinderen moesten mij mondeling begeleiden naar het bord.
    Verder werden ze in groepen verdeeld en gingen we in het zaaltje een aan gelijkaardige spelletjes uitvoeren. ( Zie foto's)
    Na het schrijven van de agenda, las ik verder in ons klasboek " Gehakt".
    Agenda:
    leren:
    WO: De school 16/09
    rekenen: contractwerk maaltafels 20/09
    doen:
    rekenen: huistaak 2 16/09
    taal: verwijswoorden 16/09
     Zwemmen

    Gelieve er voor te zorgen dat alle leerlingen hun zwemzak mee hebben voor de eerste zwemles!!

    Een prettig weekend gewenst aan allen!

    Meester Joeri



















    13-09-2013 om 18:03 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    12-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De school vroeger en nu
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanmorgen begonnen met het uitdelen van administratie. De kinderen kregen de lessenroosters van de zwem en turnweek om vooraan in de agenda te plakken. Zo hebben ze alle informatie die ze nodig hebben.
    Verder werd er een bundel maal - en deeltafeloefeningen uitgedeeld, die de kinderen als contractwerk moeten afwerken tegen volgende vrijdag ( 20 september). Aansluitend zullen we hier nog een klein toetsje over maken. ( Het is belangrijk om een goede fundering te hebben, eer je verder bouwt!)
    In een sneltempo gingen we dan over naar de rekenles van de dag: optellen en aftrekken tot 1000. Het werkblaadje werd klassikaal gemaakt en de kinderen kregen op bladzijde 12 een aantal aangeduide oefeningen te maken. De rest van bladzijde twaalf wordt thuis afgewerkt.
    Op een aantal enkelingen na, werd de 2 euro voor de auteurslezing door de meeste leerlingen afgegeven. Dit al dan niet met het strookje erbij ( was gisteren in de klas gezegd, dat dit niet nodig was omdat anders de tekst aan de andere zijde zou doorknipt worden...)
    Tijdens de taalles herhaalden we de verenkeling van een aantal woorden en verder in de les werden verenkeling en verdubbeling door elkaar ingeoefend.
    De godsdienstles stond dan weer in teken van de vergelijking tussen een aantal belangrijke personages in de bijbel en de koran. In een groepswerk lazen de kinderen twee korte teksten uit bijbel en koran over een bepaald persoon ( Jezus/Isa, Abraham/Ibrahiem, Maria/Marjan, Moses/Moesa)
    Conclusie was dat " bepalende" figuren in onze godsdienst, ook in andere geloofsverhalen te voorschijn komen.
    De WO les stond dan weer in teken van de school vroeger en nu. De kids kregen een aantal prenten te zien en moesten afleiden uit welke eeuw en hoe er les werd gegeven.
    Nadien  lazen ze in hun bronnenboek hoe het er aan toe ging op schoolgebied in de tweede eeuw, veertiende eeuw, zeventiende eeuw en negentiende eeuw.
    Agenda:
    WO: op school 16/09
    rekenen: maaltafels 3,5,7,9 13/09
    Doen:
    rekenen: werkschrift A blz 12 13/09
    Contractwerk: maal - en deeltafels 20/09
    Brief niveaulezen

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    Ps niet vergeten de agenda te laten tekenen!




    12-09-2013 om 20:17 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    11-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag van de sportclubs
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Vanmorgen begonnen met het ophalen van de rekenschriften B en C en godsdienstschrift B. Deze worden door mij in de kast achteraan opgeborgen. Nog steeds zijn er leerlingen, die  niet alle schriften hebben voorzien van een etiket.
    Morgen niet in orde, wacht hen een extra taakje.
    In de rekenles ging het opnieuw over getalbegrip tot 1000. Het verschil met de vorige getallenkennisles zat hem echter in de negatieve getallen en de functies van de getallen. Deze kwamen vandaag nog extra aan bod.
    Na het klassikaal maken van het werkblad, gingen de kinderen aan de slag in hun werkschrift blz 10-11. Alle nog af te werken oefeningen worden tegen morgen thuis afgewerkt.
    Na de voormiddagspeeltijd maakten we even tijd om de kinderen in sportuitrusting te fotograferen ( zie blog juf Tine en Veerle) om vervolgens twee bladzijden stripverhaal te lezen in de Godsdienstles.
    Het verhaal van Cornelius en Petrus werd stripverhaalsgewijs voorgesteld.
    A.d.h.v verschillende vragen kwamen de kinderen tot een conclusie.
    Aansluitend gingen de werkschriften wo open om de reeds geziene prenten een juist plaatsje te geven op de eeuwenband. Verder kwamen verschillende oefeningen op de eeuwenband aan bod.
    De kids kregen als huistaak een tekening mee over " Ontspanning vroeger en nu!" Hier moeten ze de verschillende ontspanningsmogelijkheden in de juiste kleur zetten.
    Agenda:
    Leren:
    WO: eeuwband naar eeuwenband 12/09
    rekenen: maaltafels 3,5,7,9 12/09
    Doen:
    rekenen: werkschrift A blz 10 -11 12/09
    WO: ontspanning  13/09
    Brief auteurslezing.

    De kinderen kregen vandaag een brief mee i.v.m. de leesopdracht. ( zie geel mapje "lees"plezier)
    Op deze brief staat dat de leerlingen twee euro moeten meebrengen voor de auteurslezing van Mario Demesmaeker en het strookje aan de leerkracht af te geven.
    Door het verkeerd kopiëren moet dit niet meer gedaan worden. Na het lezen van de brief, steekt u deze gewoon terug in hun leesmapje. Het geld geeft u mee aan dochter/zoonlief.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    11-09-2013 om 15:57 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    10-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Musate
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanochtend begonnen met de eerste les rond rekenverhalen. De kinderen kregen een heuristiek aangeboden, die ze moeten gebruiken bij het oplossen van rekenverhalen.
    Alle rekenverhalen werden deze les klassikaal gemaakt ( op een aantal uitrekenoefeningen na ...)
    Het voormiddagprogramma werd vandaag " prettig" verstoord door Musate. Een heus harmonieorkest uit Lombeek.
    Ze presenteerden hun vereniging aan de hand van enkele leuke nummers.
    De taalles stond in de voormiddag ( en ook nog een stuk in de namiddag) in teken van het verdubbelen.
    De kinderen kregen een regel die ze moeten toepassen bij opschrijven van deze woorden. ( Eerste stap: Hoor ik een korte klank? ja  Tweede stap: Hoor ik één medeklinker na de klank? Ja  > ik schrijf de medeklinker dubbel!)
    Verschillende opdrachten in de werkschrift werden door de leerlingen uitgevoerd.
    Er stond vandaag nog een taalles op het programma. Tijdens deze les bekeken we een aantal lidkaarten en kregen de leerlingen hun officiële intrede in de Taalbende ( met een eigen lidkaart!)
    Indien er nog pasfoto's van uw schattebout thuis ter beschikking zijn, gelieve dan nog ééntje op hun lidkaart te plakken. ( Waarvoor dank!)
    Het laatste gedeelte van de dag bestond dan nog uit godsdienst en WO.
    Morgen stond er geen WO geprogrammeerd, maar we zitten beetje achter op schema en gaan dus morgen in de achtervolging. ( Daarom wordt er van de kinderen deze avond verwacht dat ze in hun bronnenboek lezen!)
    Agenda:
    leren:
    WO: bronnenboek lezen blz 3-5 11/09
    rekenen: maaltafels, 3,5,7,9 11/09
    doen:
    /
    Brieven

    De kinderen kregen vandaag een brief mee van de ouderraad. Deze mensen zijn op zoek naar nieuwe kandidaten.

    Is het mogelijk beste ouders, om ervoor te zorgen dat de leerlingen nu overal een etiket opplakken hebben? Nog steeds zijn er leerlingen waar dit nog niet in orde is?
    Verder nog een warme oproep om een (verf)schort mee te brengen naar school. We verzamelen die in een doos en als de leerlingen Crea les hebben, wordt die doos meegenomen naar de les.

    Zo dat was het voor vandaag,

    Tot morgen allemaal.

    Meester Joeri





    10-09-2013 om 17:37 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    09-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het taalbendelied
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanmorgen begonnen met het lezen van de tekst begrijpend lezen. Deze tekst werd later in de voormiddag gebruikt tijdens de taalles.
    Vervolgens startten we met de les ruimtelijk inzicht. Een stapel schriften was het onderwerp van het gesprek.
    De kinderen vertelden steeds waar de stapel zich bevond ten opzichte van zichzelf.
    Dit werd een aantal keren herhaald.
    Verder was er ook een werkblad met een gebouw op gefotografeerd. Daaronder deelfoto's van het gebouw. De kinderen moesten de "puzzel"stukken op de juiste plaats noteren.
    Nog een opdracht was een tekening van een speelplaats. De kinderen moesten zich in gedachten verplaatsen op de speelplaats en zeggen wat ze zagen of niet zagen.
    Tenslotte kwamen de coördinaten ook nog aan bod.
    Na de speeltijd kwamen de leerlingen voor de eerste keer in contact met de kinderen van de Taalbende ( Senne, Broes, Mathias, Miete & Loes).
    Ze lazen over de eerste schooldag in het vierde leerjaar.
    Na de middag ging het dan richting juf Edel. Een aantal leerlingen had haar/zijn schort nog niet mee. Gelieve dat tegen volgende les in orde te brengen.
    Het laatste gedeelte van de dag hebben we gezongen.
    Twee liedjes om correct te zijn.  Een liedje tegen pesten en het taalbendelied.
    De kinderen vonden beide liedjes heel leuk.
    Afsluiten deden we met het voorlezen uit het boek " Gehakt" (eindelijk)
    Agenda:
    leren:
    WO: eeuwenband 10/09
    rekenen: maaltafel van 2,4,6,10 10/09

    Brieven

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri.


    09-09-2013 om 17:43 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    06-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jarige van de dag
    Wout Hyndrikx werd jarig in de vakantie. Toch wou hij zijn klasgenootjes hiervoor trakteren. Een dikke proficiat dus van heel de klas!!!



    06-09-2013 om 17:10 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het onderwerp
    Goedenavond beste lezer(es),

    Gisterenavond een gezellige info- avond gehad en toen ik thuiskwam was de energie om nog een verslagje te schrijven helemaal op.
    Vandaag werd in de rekenles gewerkt met kalenders. Jaarkalender, weekkalender, weekrooster, ... waren allemaal werkinstrumenten.
    Het was zeker en vast geen eenvoudige les, want de verschillende data aanduiden en inkleuren vereisten veel aandacht en concentratie. Dit viel ook tijdens het verbeteren van de werkschrift.
    De les taal ging over het onderwerp. We begonnen met een raadselspelletje waarbij ik omschrijvingen gaf en de kinderen op zoek moesten gaan naar wie of wat.
    Daarmee was de toon gezet en was de stap naar het op zoek gaan naar het onderwerp snel gemaakt.
    In de werkschrift werden van alle oefeningen de eerste twee gemaakt, de rest maakten de kinderen zelfstandig.
    Ze kregen hierover ook een huistaak meer naar huis.
    De laatste klasactiviteit van de dag was een tekenopdracht. De kinderen maakten een tekening die als voorkaft dient voor de knutselmap.
    Het laatste lesuur waren de kids vandaag in de goede handen van meester Floris.
    Agenda:
    Leren:
    WO: eeuwenband 9/09
    rekenen: maaltafels van 2,4,6 en 10 9/09
    Doen:
    taal: het onderwerp  9/09
    Muzo: voorkaft ontwerpen 9/09

    Zo zit de eerste week school er al weer op. Er werd deze week nog heel wat door de vingers gezien ( orde, taken maken, zich houden aan de klasafspraken, ...) Vanaf maandag gaan we de regels strikter hanteren.
    Ik hoop dat iedereen zich aan de gemaakte afspraken kan houden.
    Wat het turngerief betreft, heeft meester Floris beloofd om volgende week de kledij te verdelen.

    Nog een prettig weekend iedereen,

    Meester Joeri

    06-09-2013 om 17:05 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    04-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoorwoorden
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Wat een prachtig weer... Laat de vakantie maar beginnen !
    Neen, geen vakantie meer... maar dit betekent niet dat we kwaad zijn met zo'n lekker weertje!
    Vandaag begonnen we met uitdelen van de sticker met de internetadressen op ( eindelijk!).
    Voor mij een goede manier om ondertussen te kijken of het voorblad van de agenda ingevuld is en de zwemdata ingeplakt.
    Dit was bij de meeste prima in orde, de enkelingen die nog iets ontbraken beloofden mij om het tegen morgen in orde te brengen.
    Dan was het tijd voor een lesje bewerkingen. Herhalen van de vier hoofdbewerkingen tot 100. Inderdaad tot 100, want dat zijn de fundamenten waarop we gaan verder bouwen.
    Alle reeds gekende bewerkingen en oplossingsmethodes passeerden de revue, waardoor we pas 5 minuten in het schrift bezig waren toen de bel voor de speeltijd rinkelde.
    Na de speeltijd werkten de leerlingen verder in hun rekenschrift. ( Nog niet alle oefeningen waren gemaakt!)
    Ondertussen regelde ik de administratie.
    In de spellingsles stelden we de nieuwe methode voor en de eerste les ging over de hoorwoorden.
    A.d.h.v. het hoorwoordenschema leerden de kinderen zelfstandig en in duo de hoorwoorden correct schrijven.
    De kinderen kregen ook een BLOON taak. BLOON staat voor : Bekijken Lezen Omdraaien Opschrijven Nakijken.
    De kinderen worden verondersteld om elke dag de woordjes te oefenen ( vier dagen achteréén)
    Maandag leveren ze hun blad terug binnen.
    Agenda:
    Infobrochure (bestellingen + documenten) 05/09
    Taalboek 4/mundo kaften, schriften naam op (etiket) 6/09
    Info - avond op 5/09 om 19 uur
    Warme maaltijden vanaf 5/09
    Rekenen: huistaak 1 05/09
    handje 06/09
    Taal: BLOON taak 9/09

    Een aantal leerlingen heeft nog niet op alle boeken een etiket met hun naam geplakt. Het is belangrijk als de boeken niet gekaft worden om ze toch van een naam te voorzien.

    Geniet nog van de zonnige namiddag.
    Tot morgen allemaal.

    Meester Joeri


    04-09-2013 om 15:25 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    03-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Speeddaten
    Goedenavond beste lezer(es),

    Verslagje van de tweede dag.
    We begonnen met het ophalen van de administratie ( medische fiches, bestelformulieren, ...).
    De kinderen werkten ondertussen aan hun handje. Dit handje moet thuis nog voorzien worden van een pasfoto en tegen vrijdag terug aan de meester gegeven worden.
    Verder werd ook de eerste les van rekenen gegeven. Een lesje getallenkennis met als onderwerp, getalbegrip tot 1000.
    De leerlingen kwamen zo voor het eerst in contact met de werkwijze van het vierde leerjaar.
    In de namiddag stond nog taal en godsdienst op het programma.
    Voor taal gingen we ons lekker buiten zetten en een potje " speeddaten". De kids gebruikten hiervoor hun " identiteits"kaart uit het werkschrift. Ze kregen steeds twee minuten de tijd om aan de tegenpartij te vertellen wat ze kwijt wilden over zichzelf. Nadien werd er doorgeschoven.
    Godsdienst werd een stellingspel.
    De kinderen vulden eerst hun eigen gedacht in de schrift in op de aangeboden stellingen. Ze hadden drie keuzes: ja, neen of twijfel. Enige beperking, ze mochten maar 1 maal een cijfertje bij twijfel zetten.
    Agenda:
    Infobrochure (bestellingen + documenten) 05/09
    Voorblad agenda invullen 4/09
    Taalboek 4/mundo kaften, schriften naam op (etiket) 6/09
    Info - avond op 5/09 om 19 uur
    Warme maaltijden vanaf 5/09
    Rekenen: huistaak 1 05/09
    handje 60/09

    De kinderen kregen vandaag ook van de turnleerkrachten twee brieven mee. Eentje met alle zwemdata ( voor aan het prikbord en in de agenda) en eentje met algemene uitleg.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    Ps We waren tamelijk laat buiten deze namiddag, dus het zou kunnen dat er een aantal leerlingen een aantal zaken vergeten zijn.





    03-09-2013 om 18:31 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    02-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Goedenavond beste lezer(es),

    Welkom aan alle nieuwe lezer(es)s(en) van mijn blog.
    Ik probeer dit schooljaar dagelijks een kort verslagje van de dag te brengen.
    In dat verslagje lezen jullie wat de kapoenen hebben meegemaakt tijdens de les, maar misschien nog belangrijker de juiste agenda van de dag!
    Uit ervaring weet ik dat sommige kinderen het (on)bewust niet zo nauw nemen met het correct overschrijven van de taken en lessen.
    Daarom langs deze weg voor jullie ouders, nog een extra controle op de opdrachten van jullie spruit.

    Na het woordje van de directeur trokken we voor de eerste maal de nieuwe klas in. De kinderen zochten een plaatsje in de klas en luisterden naar de verschillende afspraken en nieuwigheden die de meester op hen afvuurde.
    Zo was het al snel tijd voor de eerste speeltijd.
    Tijdens de speeltijd zongen we het "Bruglied" met aangepaste dansjes.
    Ik profiteerde van de situatie om hen een rondleiding te geven op de speelplaats ( leraarskamer, directie, wc's, fietsenstalling, ...
    We overliepen de infobrochure ( groot aantal blaadjes moeten gehandtekend en meegegeven worden naar school!!!) en vulden een gedeelte op het voorblad van onze agenda.
    Tijd om boterhammetjes te eten.
    Onze refter is gelegen in de gebouwen van het secundair, waardoor we een stukje moesten stappen. In de refter kreeg elke leerling(e) een vaste plaats toegewezen. Uiteraard is de refter een eetzaal en geen praatzaal!
    De eerste activiteit van de namiddag was een spelletje. De kinderen trokken een kaartje en hierop stond een dier vermeld. De leerlingen moesten in een afgebakende zone het geluid van hun dier maken en op die manier hun partner (met een gelijkaardig dier) terug te vinden.
    Dit spel werd tweemaal gespeeld. Zo ontstonden er 10 duo's en 1 trio. Deze groepjes gingen dan samen op zoek naar een klasafspraken. We maakten er samen een selectie uit.
    Voorts werd er ook in de nieuwe werkschrift taal gewerkt, waar zij in volzinnen op de verschillende vragen omtrent hun ' identiteit'moesten antwoorden.
    Er was ook nog voorzien dat ze een handje gingen maken met in de vijf vingers kenmerken van hen, maar hiervoor was nog onvoldoende tijd over. De rijen om naar huis te gaan, moesten immers ingeoefend worden!
    Agenda:
    Infobrochure (bestellingen + documenten) 05/09
    Voorblad agenda invullen 4/09
    Taalboek 4/mundo kaften, schriften naam op (etiket) 6/09
    Info - avond op 5/09 om 19 uur
    Warme maaltijden vanaf 5/09
    Taal: leerwerkboek blz 4-5 03/09

    Er is ook nog een brief met de uitnodiging voor de info - avond, boeken kaften gratis in De Ploter, een woordje van juf Edel,...

    Zo dat zal het zo ongeveer geweest zijn voor deze dag. ( Details laat ik over aan de kinderen )

    Hieronder nog enkele sfeerfoto's.

    Tot morgen allemaal!















    02-09-2013 om 17:41 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (4 Stemmen)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 29/11-05/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs