Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    26-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het doek is gevallen
    Goedemiddag beste lezer(es),

    Vandaag hebben de kinderen hun rapport vier, jaarrapport en turnrapport gekregen. Alle punten zijn verdiend, alle taken zijn gemaakt... Er valt niets meer aan de resultaten te veranderen. Als ik even terugblik op deze laatste rapportperiode overvalt mij een lichte teleurstelling. Teleurstelling omdat men steeds in schoonheid wil eindigen en als dat niet lukt dan ben je ontgoocheld. ( klasgemiddelde opnieuw naar beneden)
    Anderzijds kan je van een wagen die maximum 120 km per uur rijdt, verwachten dat die 140 km per uur zal rijden? Ik denk het niet.
    Ik ga er vanuit dat iedere leerling(e) zich ten volle heeft ingezet en leg mij bij de situatie dan ook neer.
    Deze (zure) oprisping betekent niet dat ik op de meeste leerlingen van de klas niet fier ben. Natuurlijk is de meester fier, als zijn poulains een jaartje hoger mogen gaan! Ongetwijfeld!!!
    Een mens zou bijna vergeten, wat we nog in de voormiddag hebben gedaan!
    We hebben een zeer lange zangstonde gehad ter inoefening van de liedjes voor de afscheidsviering.
    Verder haalden we alles uit onze bank. Enkel de toetsenmap, zangmapje en onze spons mocht nog in de bank blijven.
    Morgen mogen de leerlingen spelletjes meebrengen naar de klas.
    Er zijn morgen geen warme maaltijden meer!!!

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    26-06-2013 om 13:19 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    25-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jarige van de dag
    Louka Pareyn wordt tijdens de vakantie tien jaar. Toch wou ze haar klasgenootjes trakteren. Een dikke proficiat van heel de klas!!!





    25-06-2013 om 20:04 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sorry voor gisteren!
    Goedenavond beste lezer(es),

    Door het nog moeten verbeteren van een aantal toetsen had ik gisteren niet meer de tijd om het verslagje te schrijven. Mijn excuses hiervoor!
    Vandaag had ik eerst een overgangsgesprek, waardoor de kinderen zelfstandig opdrachten in taal en spellingsboek moesten oplossen.
    Eens terug begonnen we aan de laatste toets van het schooljaar, de toets godsdienst.
    De speeltijden duurden vandaag ook iets langer, wegens verjaardagen en dergelijke.
    Wat mij voldoende tijd gaf om de toetsen van godsdienst te verbeteren en zo ook deze toets te kunnen meegeven naar huis vandaag.
    De kinderen mochten de klasopstelling ook veranderen. Ze zitten nu in eilandjes ( vier banken bij elkaar) en mogen bij hun vriend(en) en vriendin(nen) zitten. U begrijpt dat stilte een loos begrip geworden in de klas.
    Er werden ook al een aantal lesboeken, mappen opgehaald en opnieuw een deel naar huis meegenomen.
    Agenda:
    leren:
    /
    doen:
    toetsenmap meebrengen
    spons
    Kaartje voor juf Martine verder afwerken.

    Voila, tot morgen allemaal!

    Meester Joeri

    25-06-2013 om 19:58 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    21-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bingo namiddag
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanmorgen begonnen met het verder afwerken van de toets cijferen. Sommige leerlingen hadden hier nog serieus wat tijd voor nodig. ( Sommige(n) zelf tot een stuk in de kleine speeltijd!)
    Na de speeltijd was het tijd voor meester Floris.
    Het namiddagprogramma was op voorhand al gekend, want het was bingo namiddag.
    Alle leerlingen van vier, vijf en zes gingen op zoek naar de eeuwige " bingo" roem.
    Ondertussen werd ook het bedrag dat bijeengespaard was aan de " bezieler" van het project uitgereikt.
    Een mooie cheque van 2500 euro. Aan allen bedankt voor de bijdrage(s)!
    Leuk voor ons, was dat Luna Parys haar bingokaart volledig vol was.
    De eerste prijs dus, een prachtige knuffelbeer!
    Agenda:
    leren:
    rekenen: zie toetsenweekplanning
    taal: zie toetsenweekplanning
    doen:
    rekenen: zie toetsenweekplanning
    zwemmen, oudercontact: ja/neen: uur?

    Afsluiten doe ik met een zeer zure oprisping.
    Het begon gisteren al... We hadden afgesproken dat alle leerlingen om 16 uur op de afgesproken plaats moesten aanwezig zijn. Een vijftal leerlingen van de klas had zich daar niet aangehouden. Een enkeling kwam om 16.15 toe, de anderen zelfs 16.30. Er waren misschien "verzachtende" omstandigheden ( zoeken naar een verloren rugzak!), maar toch...
    Wat er vandaag gebeurd is, is mogelijk nog erger...
    Er werden twee portemonnees gestolen in de klas!!!
    Achteraf vinden we deze portemonnees verstopt in onze klas achter de radiator... LEEG!
    In beide geldbeugels zaten enkele euro's, maar stelen is stelen!
    Gedurende het schooljaar verdwenen regelmatig stiften, potloden, balpennen, koekjes, drankjes, ... maar dit slaat alles!
    Dit is echt met voorbedachte rade te werk gaan!
    Ik heb de kinderen toegesproken en vriendelijk gevraagd om het " verdwenen" geld graag terug te bezorgen.
    U denkt waarschijnlijk, dat het ook leerlingen van andere klassen kunnen zijn ... en dat kan, maar ik vrees dat we in eigen klas zullen moeten zoeken.
    Het ontgoochelt mij echt enorm dat mensen die een heel schooljaar "samen"leven, mekaar niet kunnen vertrouwen.
    Zou u, mama of papa, eens dochter/zoonlief aan de tand willen voelen over dit voorval?
    Niemand krijgt onder zijn/haar voeten, zou gewoon graag hebben dat het geld terug bij de eigenaars komt.
    Hopelijk duurt eerlijkheid het langst.

    Enfin, dit moest mij toch even van het hart!
    Nog twee keer leren en de riem gaat eraf!!!
    Succes ermee alllemaal!!!

    Prettig weekend,
    Meester Joeri










    21-06-2013 om 17:46 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    20-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog foto's


























    20-06-2013 om 20:28 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's van de schoolreis




































    20-06-2013 om 20:27 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    19-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toets cijferen
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Deze ochtend begonnen de leerlingen de voormiddag bij juffrouw Edel, waar ze hun vakantieverwachtingen in tekening mochten omzetten.
    Ondertussen deed ik de administratieve taken ( schoolreis, hotdogs, ...) en verbeterde de toetsen van taalgebruik.
    Na de speeltijd was het onmiddellijk alle hens aan dek. De kinderen moesten het dictee van thema 16 opschrijven, hun agenda inschrijven en tenslotte de toets cijferen oplossen.
    Een opdracht die voor vele leerlingen meer tijd vroeg, dan ze hadden. Daarom mogen de leerlingen vrijdagvoormiddag verder werken aan de toets cijferen.
    Morgen zijn we op schoolreis. Iedereen moet om 7.45 op de parking van het zwembad zijn. Hier spreken we ook af bij onze terugkomst ( +/- 17.30)
    Rugzakje mee, goede stapschoenen, een regenvestje en een goed humeur zijn het benodigde materiaal voor morgen.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: zie toetsenweekplanning
    taal: zie toetsenweekplanning
    doen:
    rekenen: zie toetsenweekplanning
    schoolreis, rugzak, toetsen laten tekenen.

    Er zijn ook nog een aantal leerlingen die hotdog en/of ijsje  besteld hebben, maar nog niet betaald. Gelieve dit vrijdag zeker mee naar school te brengen.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri


    19-06-2013 om 16:52 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    18-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toets hoofdrekenen
    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze warme dag begonnen met het oplossen van de toets hoofdrekenen. De kinderen werden vriendelijk gevraagd om toch de nodige tussenstappen te noteren bij het berekenen van hun uitkomsten. Hopelijk hebben ze zich hieraan gehouden.
    Er werd gewerkt tot aan de speeltijd, hoewel sommige(n) reeds op 40 minuten klaar waren.
    Na de speeltijd kregen de leerlingen hun taalschattoetsen van gisteren terug. Een aantal leerlingen had zich blijkbaar niet de moeite genomen om deze toetsen "grondig" in te studeren. Met alle gevolgen nadien!
    Ook de bladzijden die tegen vandaag moesten geleerd worden, werden opgesplitst in twee toetsen.
    De middagspeeltijd duurde door het goede weer langer dan voorzien, maar eens binnen en opnieuw voldoende vocht te hebben ingenomen vlogen we er opnieuw in.
    De begrijpend lezen les voor vandaag moest niet voorbereid worden, dus maakten we de voorbereiding samen.
    De tekst ging over het ontstaan van de strips en striptekenaar Herge.
    Eens onze werkschrift was ingevuld, gingen we nog een aantal filmpjes bekijken over striptekenaars op de computer.
    Ons laatste wapenfeit van de dag was een zangstonde voor ... ssstttt!!!
    Agenda:
    leren:
    rekenen: zie toetsenweekplanning
    taal: zie toetsenweekplanning
    doen:
    rekenen: zie toetsenweekplanning
    toetsen laten tekenen, brieven schoolreis & bingonamiddag.

    MORGEN graag alle betalingen binnen alstublieft!!!

    Geniet nog van de mooie lentedag!

    Meester Joeri

    18-06-2013 om 17:13 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toets getallenkennis
    Goedenavond beste lezer(es),

    De werkweek gestart met de toets getallenkennis. De kinderen mochten hieraan werken tot aan de speeltijd en dat tijdschema was voor iedereen voldoende. Ook de resultaten gingen erop  vooruit, want slechts een zevental scoorde onder de zeven op tien. Hopelijk krijgen we dat aantal morgen tijdens de toets hoofdrekenen nog meer naar beneden.
    Na de speeltijd was het taalgebruik dat de klok sloeg. De bladzijden die de kinderen moesten leren tegen vandaag, sommigen hadden dit gewoon vergeten !!! werden in twee toetsen opgesplitst.
    De resterende tijd in de voormiddag ging naar contract - en hoekenwerk.
    Wegens te weinig tijd in de voormiddag, ging het contract - en hoekenwerk nog even door in de namiddag.
    We begonnen ook het nieuwe taalthema ' Taalrijk' waarin strips centraal staan.
    Een luisterles met verschillende activiteiten rond strips werd afgewerkt.
    De kinderen kregen vandaag ook enkele belangrijke brieven mee.
    Een brief met extra uitleg rond onze schoolreis donderdag Technopolis - bootje - Planckendael en een brief van de leerlingenraad i.v.m. de bingo namiddag en de mogelijkheid om hot- dogs te eten op vrijdag 21 juni.
    Voor beide activiteiten worden financiële bijdragen gevraagd. Gelieve deze ten laatste ( liefst morgen al) woensdag met uw kind(eren) mee te geven naar de klas.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: zie toetsenweekplanning
    taal: zie toetsenweekplanning
    doen:
    rekenen: zie toetsenweekplanning
    toetsen laten tekenen, brieven schoolreis & bingonamiddag.

    Tot morgen allemaal,
    Meester Joeri

    Ps: Sommige leerlingen kenden de strip " Nero" niet. Hieronder een afbeelding van het hoofdpersonage Nero.

    17-06-2013 om 18:47 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    15-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toets rekenverhalen
    Goedemiddag beste lezer(es),

    Een verslagje van vrijdag 14 juni...
    We begonnen de dag met de toets rekenverhalen. Voor velen een moeilijke opdracht. Toch was het resultaat overwegend positief. Er waren slechts 9 kinderen die onder de zeven op tien scoorden. Bij de toets meetkunde van donderdag waren het nog 10. We gaan er dus op vooruit.
    Enkelingen hadden de tijd tot aan de speeltijd meer dan nodig, dus werd er geen rekenen meer gegeven.
    Na de speeltijd werden de leerlingen onder handen genomen door onze turnleerkracht meester Floris.
    Om 13 uur was het tijd voor een taaloffensief. Thema 16 moest er vandaag nog door, want volgende week staan er taaltoetsen op het programma ( zie toetsenweekplanning taal).
    Achtereenvolgens begrijpend lezen, taalgebruik, taalschat en spelling passeerden de revue op vrijdagnamiddag.
    De agenda was net geschreven toen het belsignaal weerklonk. Nog snel de toetsen meetkunde & rekenverhalen uitdelen ... en snel naar huis ( hopelijk alle boeken en schriften mee!!)
    Agenda:
    leren:
    rekenen: zie toetsenweekplanning
    taal: zie toetsenweekplanning
    doen:
    rekenen: zie toetsenweekplanning
    toetsen laten tekenen, brief einde schooljaar

    Mag ik er toch de nodige aandacht vragen aan de taaltoetsen. Taalschat is van buiten leren, dus zorg ervoor dat ook alle uitdrukkingen gekend zijn en alles correct wordt geschreven. Succes!!!
    Nog even volhouden en er is twee maand om uit te rusten.

    Prettig weekend allemaal,
    Meester Joeri

    PS Van wie is de onderbroek?

    15-06-2013 om 11:47 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    13-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toets meetkunde
    Goedenavond beste lezer(es),

    Ziehier het verslag van een drukke dag.
    We begonnen vanochtend met de toets meetkunde. De kinderen maakten hiervoor gebruik van passer, meetlat, geodriehoek, potlood en hun aangeleerde kennis om deze toets tot een goed einde te brengen.
    Net voor 10 uur had iedereen gedaan en konden we verder werken aan de oefeningen rond de oppervlaktematen in de werkschrift.
    Rond elf uur begonnen de kids hun vragenrondje rond " toepassingen". Enkele rekenverhalen werden nogmaals onder de loep genomen en op het bord uitgewerkt.
    Afsluiten deden we in de voormiddag met een luistertoets en voorbereidend werk voor de begrijpend lezen toets van morgen.
    In de namiddag gingen we verder met spelling. Woorden met een doffe klinker passeerden de revue.
    Het laatste gedeelte van de namiddag was voorzien voor verkeer, waar we de vervoerscirkels uitbreidden tot vervoerszones.
    Aangezien we vroeger klaar waren met dictee, vlamden we het lesje leesstrategie rond " De kringloop van het water" er ook nog door.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: zie toetsenweekplanning
    taal: BL  tekst voorbereiden 14/06
    doen:
    rekenen: zie toetsenweekplanning

    Zo we zijn er aan begonnen de laatste 500 meter van onze koers... Zorg dat je attent mee vooraan fietst ...

    Tot morgen allemaal,
    Meester Joeri

    13-06-2013 om 17:29 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    12-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Jarige van de dag
    Line Claeys werd vandaag 10 jaar. Een dikke proficiat van heel de klas !!!





    12-06-2013 om 15:32 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spreekbeurten dag 8
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Het gedeelte voor de speeltijd werd vandaag gebruikt om de drie resterende spreekbeurten aan bod te laten komen.
    Achtereenvolgens Cathelina, Jarno en Emile gaven het beste van zichzelf.
    Zo kwamen we aan het einde van de spreekbeurtencyclus, die over het algemeen heel goed verlopen is.
    Na de speeltijd stond er eigenlijk maar 1 onderwerp op het programma en dat was de oppervlakte.
    De kinderen kregen nu een vierkante decimeter met daarin honderd hokjes van een vierkante cm en een viertal vierhoeken. Ze moesten eerst op zicht de grootste en de kleinste oppervlakte bepalen, nadien deze meten a.d.h.v. 1dm².
    We gingen ook de speelplaats kijken naar 1m² en de onderverdeling in hokjes ( 100 dm²)
    Tot slot lieten we de kinderen eens een are ( 100m²) afstappen, zodat ze zich daar een beeld van konden vormen.
    In de werkschrift werden dan nog (herleidings)oefeningen gemaakt en een aantal rekenverhalen, waarin de oppervlakte moest berekend worden om te weten hoeveel tegels, planken er nodig zijn.
    Morgen beginnen we eraan aan ons rekenoffensief. Ik hoop dat iedereen voldoende kracht en moed heeft om er nog eens een lap op te geven. Succes alleszins voor iedereen!
    Agenda:
    leren:
    rekenen: zie toetsenweekplanning
    doen:
    rekenen: zie toetsenweekplanning
    verkeer: ws blz 15 oef 2

    Tot morgen allemaal

    Meester Joeri



















    12-06-2013 om 15:29 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    11-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oppervlakte...
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Vandaag eens geen spreekbeurten, dus konden we volop doorwerken.
    We begonnen met de introductie van oppervlakte. Eerst werd de omtrek nog even herhaald, om dan te komen tot de oppervlakte. De leerlingen gingen verschillende figuren met elkaar vergelijken om zo de grootte van de oppervlakte te bepalen.
    Al snel kwamen ze tot de conclusie dat dit niet altijd evident was. Het verhaal van de stoffenverkopers met verschillende oppervlaktes voor dezelfde prijs leende tot het concluderen dat er een vaste afspraak gemaakt moest worden om de oppervlakte te bepalen.
    De kinderen tekenden op een ruitjesblad zelf een vierkante decimeter onderverdeeld in 100 vierkante cm.
    Tot daar de eerste les, morgen wordt hier aan verder gewerkt.
    Ze mochten vandaag ook vragen stellen i.v.m. meetkunde.
    Het taalonderdeel was vandaag ook vrij groot. Eerst een taalgebruikles, nadien een taalbeschouwingsles rond woordsoorten.
    De godsdienstles was dan weer de synthese van ons bezoek aan de kerk en afsluiten deden we met een stukje verkeer.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: zie toetsenweekplanning
    doen:
    rekenen: zie toetsenweekplanning
    verkeer: blz 15 oef 2

    Zo nu op naar de personeelsvergadering!

    Tot morgen allemaal,
    Meester Joeri


    11-06-2013 om 16:04 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    10-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spreekbeurten dag 7
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanochtend begonnen met de rekenles gelijkwaardigheid kommagetal - breuk. In deze les probeerden we aan hand van talrijke voorbeelden de gelijkwaardigheid tussen kommagetal en breuk weer te geven.
    Zoals steeds in de zwemweek, werd de rekenles even gestopt voor een plonsje in het Ternatse zwembad.
    Na de middag begon Jasper zijn spreekbeurt over voetbal en verteld Joyce over haar hobby zwemmen.
    De taalles bestond uit een luisterles en taalgebruikles. Ook de taalles werd even onderbroken door de spreekbeurt van Louka samen met assistente Tika.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: toetsenweekplanning
    doen:
    rekenen: toetsenweekplanning
                  wsC blz 21 afwerken 11/06
    taal: dictee verbeteren 11/06
    toets laten tekenen, 2 euro vaderdag, spel kaarten.

    De bedoeling van de huistaak is niet alleen het werkblad aanvullen, maar dit ook verbeteren met de correctiesleutel die elke leerling(e) in het het bezit zou moeten hebben.

    Tot morgen allemaal,
    Meester Joeri



















    10-06-2013 om 20:06 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    09-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spreekbeurten dag 6
    Goedemorgen beste lezer(es),

    Sorry voor het laattijdig schrijven, maar de spaghettiavond en een daguitstap gisteren hebben ervoor gezorgd dat ik nu pas een verslagje kan schrijven.
    We waren vrijdagochtend begonnen met het inpakken van onze vaderdaggeschenkje en de les rekenverhalen in het klad te maken. Sommigen hadden ook nog de tijd om huistaak cijferen te verbeteren.
    Na de speeltijd was het tijd om het te sporten en gingen ze dus bij meester Floris.
    Er moesten in de namiddag nog wat stoelen, tafels en andere vaatwasmachines verhuisd worden naar de refter. Uiteraard werd er dan beroep gedaan op de mannelijke leerkrachten. Ondertussen werkten onze kids aan hun begrijpend lezen toets.
    Afsluiten deden we met de spreekbeurt van Mauro VDS die ons vertelde over zijn reis door Denemarken en Zweden.
    Ook de spreekbeurten van Cathelina en Stella stonden geprogrammeerd, maar deze konden niet doorgaan wegens ziekte en plankenkoorts.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: toetsenweekplanning
    doen:
    rekenen: toetsenweekplanning
    toetsen tekenen, zwemmen, briefje vaderdag

    Prettige zondag nog allemaal en voor alle papa's een fijne vaderdag gewenst.

    Meester Joeri







    09-06-2013 om 10:05 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    06-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.the sun is shining
    Goedenavond beste lezer(es),

    Door het tekort aan tijd verschoof de spreekbeurt van Line naar deze ochtend. Line dompelde ons onder in de wereld van de tractoren. Aansluitend begonnen we aan het toetsenprogramma: dictee thema 15, gesloten boektoets van WO en open boektoets van WO.
    Deze laatste toets werd pas afgenomen na de speeltijd. De resterende tijd in de voormiddag werd opgebruikt om het gemiddelde en oefeningen op het gemiddelde te herhalen. Verder werd er op zoek gegaan naar verschillende patronen.
    Het namiddagprogramma werd ingekort door een bouwvergadering voor drie, vier en vijf.
    In dat programma werkten we ons vaderdaggeschenk af, bereidden we de nieuwe begrijpend lezen tekst voor "Mislukte visvangst" en schreven we de agenda.
    Agenda:
    leren:
    Taal: BL: " Mislukte visvangst" voorbereiden 7/06
    rekenen: toetsenweekplanning
    doen:
    rekenen: ws C blz 15 -17 7/06
    toets tekenen, plastic zak, agenda

    Graag nog een warme oproep voor kaartjes ter attentie van de collega's die ons eind dit schooljaar voorgoed verlaten. En vergeet niet, mondje dicht hé!

    Tot morgen allemaal,
    Meester Joeri








    06-06-2013 om 18:58 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    05-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spreekbeurten dag 5

    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Kort verslagje van een drukke voormiddag. De kinderen begonnen deze ochtend onder de hoede van juf Edel in de creales.
    Deze les duurde tot aan de speeltijd ( voor sommigen zelfs nog langer...), wat betekende dat ik de kids pas na de speeltijd in de klas mocht verwachten.
    En dit met een overvol programma. Er moest immers toets afgenomen worden van getallenkennis, les gegeven rond gemiddelde en drie spreekbeurten. U begrijpt dat de planning iets te vol stond.
    We zijn er in geslaagd om de toets af te nemen en twee spreekbeurten te laten doorgaan. ( Kylian & Thomas)
    De spreekbeurt van Line komt morgenvroeg onmiddellijk aan bod.
    Binnen deze activiteiten hebben we nog de tijd genomen om de toetsenweekplanning rekenen te overlopen. Graag een handtekening van één of beide ouder(s) ter bevestiging.
    Agenda:
    leren:
    taal: dictee thema 15 oefb blz 75-81   6/06
                                      spb   blz 20
    WO: focusthema 5 6/06
    doen:
    rekenen: ws c blz 15  7/06
    toetsenweekplanning rekenen

    Blijkbaar is er gisteren in de weblogagenda een vergissing ingeslopen. Het dictee is gepland voor morgen en niet voor vandaag. Mijn excuses voor het ongemak.

    O ja... Aanstaande vrijdag organiseert onze school ten voordele van de sneeuw - en actieve zeeklassen een spaghetti - avond. Iedereen van harte welkom vanaf 18 uur.
    Voor de twijfelaars/ voetbalsupporters ... Op groot scherm: België - Servië!

    Tot morgen allemaal,
    Meester Joeri



















    05-06-2013 om 15:55 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    04-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spreekbeurten dag 4
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanmorgen begonnen met de spreekbeurt van Jobbe. Jobbe had educatief materiaal een kooi met een hamster in. Logischerwijze ging ook zijn spreekbeurt over de hamster ( foto's zie onderaan!). De Kevin is ne krak
    Na de doortocht van Kevin werd er gewerkt rond woorden beginnend met on- en ont-. Deze les was het laatste gedeelte van thema 15, wat betekent dat we donderdag een dictee doen over de woorden en moeilijkheden van thema 15.
    De tweede spreekbeurt van de dag, bracht ons naar dromenland. Luna VDB gaf ons een deskundige uitleg over slapen en hoe belangrijk dat voor ons wel is.
    Aansluitend gingen de rekenverhalen van gisteren voor de bijl.
    De godsdienstles verplaatste ons deze namiddag naar de kerk, waar de kinderen van juffrouw Veerle een deskundige uitleg kregen over de indeling van de kerk en de verschillende voorwerpen met naam en toenaam werden benoemd.
    Donderdag volgt de verwerking hiervan en ook dit zal getoetst worden voor het eindrapport!!!
    Afsluitende spreekbeurt was die van Mauro DC. Hij gaf ons meer inzicht in de wereld van "Drum & bass".
    De huistaak cijferen tegen vrijdag werd nog verduidelijkt en onze kids kregen ook nog de woordverklaringen van focusthema 5.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: getallenkennis kommagetallen tot op 0,001 toets 05/06
    WO: focusthema 5 06/06
    Taal: dictee thema 15 05/06
    doen:
    rekenen: werkschrift C blz 15   07/06
    nieuwsbrief; schort

    Morgen zal er in de Crea les gewerkt worden met Chinese inkt, gelieve de schort zeker mee te geven!!!

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri
























    04-06-2013 om 20:39 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    03-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Patricia De Landtsheer
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vandaag mijn leerlingen niet zo vaak onder mijn hoede gehad. Verschillende oorzaken zorgden hiervoor.
    Deze morgen begonnen met MDO's waar een aantal leerlingen van de klas besproken werden. Ondertussen kregen de kinderen vervanging van meester Pascal. Meester Pascal kreeg de opdracht om het in elkaar flansen van het vaderdagsgeschenk in goede banen te leiden. ( Wat hij trouwens met glans deed!)
    Na de speeltijd kregen de kinderen nog een zeer uitgebreide herhaling van de verschillende schalen en het rekenen ermee. ( Voor een aantal onder ons, nog vrij moeilijk!)
    Het namiddagprogramma werd hoofdzakelijk gevuld met onze gastauteur Patricia De Landtsheer, die het ontstaan en de opbouw van haar boeken uit de doeken deed. De kinderen gaven haar een spervuur aan vragen, die ze allemaal met de glimlach beantwoordde. Langs deze weg, nogmaals hartelijk dank om naar onze school te komen Patricia!
    Wat het decor van Heikje heks betreft, kan je op één van de foto's het adres van de website terugvinden!
    Om 15 uur had ik dan nog bespreking en werkten de kinderen zelfstandig aan de rekenverhalen in de werkschrift.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: getallenkennis kommagetallen tot op 0,001 toets 05/06
    WO: focusthema 5 06/06
    doen:
    rekenen: werkschrift C blz 14 04/06
    bundel lezen ( Patricia De Landtsheer) 04/06

    toetsen laten tekenen

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri
















    03-06-2013 om 19:06 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 29/11-05/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs