Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    24-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Auh,,. laatste dag als juf Eva in jullie klasje...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Allerliefste lezer(es),

    Vandaag was mijn laatste dagje in jullie klas als juf Eva. En ik moet het zeggen: ik vond het echt heel fijn! Ik heb elk van jullie wat beter leren kennen en hoop ook dat ik het voor iedereen even fijn heb gemaakt! Het was een ervaring: jullie waren zeer leuk om mee te werken, ook al was het hier en daar wat rumoerig. Jullie hebben het goed gedaan! Ik wens jullie dan ook nog heel veel succes in jullie verdere schoolcarrière en verder! En wie weet: tot nog eens! Dikke proficiat aan jullie allemaal omdat jullie zich zo goed hebben ingezet tijdens deze 5 weekjes in jullie klas.

    Zo, hier ook nog even het verslag van de dag.

    We begonnen met een lesje taal: een luisteroefening over pictogrammen en nadien begrijpend lezen. We lazen de tekst 'Een Mercedes' en moesten vragen opstellen bij elke alinea. Zo maakten we wat dieper kennis met de tekst. Dinsdag hebben jullie hierover toets, dus goed lezen hé.
    Na de speeltijd volgde er een les beweging en rara... ook door juf Eva deze keer! We deden een parcours atletiek met volgende opdrachten: sprint, tennisballen werpen naar kegels of het kruis op de muur, verspringen vanuit stand en afstandlopen. Als slot speelden we even poppen met hun baasje: het baasje trekt aan een touw dat verbonden is met een lichaamsdeel van de pop en de pop doet dat lichaamsdeel naar boven. Leuk!

    Na de middag volgde nog een les rekenen: de schaal. Het was even hard nadenken, maar ik denk toch dat er al heel wat van de klas mee weg zijn.
    Als afsluiter van de dag deden we nog wat hoekenwerk. We hebben ook de droomprovincies en de affiches van de Vlaamse provincies verloot. Proficiat aan de winnaars! Geef ze maar een mooi plekje!

    Dan kreeg ik van jullie nog een dik applaus en jullie van mij een lekkere zelfgebakken wafel! Dat was een eerlijke ruil hé

    Agenda:
    Leren: /
    Doen: - €1,50 meebrengen voor het cadeau van Moederdag (voor degene die dat nog moeten doen) (ma 27/5)
              - €5 meebrengen voor de filmvoorstelling in de Ploter (ma 27/5)
              - ! spreekbeurt afgeven ! (ma 27/5)
              - Huistaak 23 rekenen: duizendsten (di 28/5)
              - Begrijpend lezen: 'Een Mercedes', tekst lezen voor de toets (di 28/5)
              - Opdrachtenbundel lezen (ma 3/6)

    Zo vrienden, dan moet ik hier van jullie afscheid nemen...
    Nog heel veel succes en nen dikke merci!

    Heeeeeeeeeeeel veel groetjes,

    Juf Eva

    24-05-2013 om 17:42 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    23-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lange donderdag!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Lieve lezer(es),

    Spannend! Nog 1 dagje in jullie klasje morgen: ik vond het heel fijn!

    Vandaag begonnen we de dag met onze toets cijferen. Het was een zware taak, met veel denken en zwoegen, maar het is jullie gelukt! Goed gewerkt!
    Na de speeltijd volgde een kort lesje rekenen waarbij we onze werkschriften invulden: oefeningen over duizendsten.
    Nadien maakten we reclame over ons lievelingsboek: kleur, tekeningen, slogan, tekst,... Met alles erop en eraan. Er zijn echt fijne resultaten. Jullie krijgen ze morgen terug. Anderen kunnen er op een vrij moment nog wel eens aan werken. 

    Na de middag volgde de toets W.O over de provincies van België. Ik denk wel dat dit goed ging. Ik moet nog een deeltje verbeteren, maar ook dit krijg je morgen terug. 
    We werkten verder aan onze reclame en na de speeltijd was het tijd voor een lesje godsdienst en verkeer. 
    Bij godsdienst hadden we het over de vruchten van de Geest: eigenschappen die religieuzen (en ook mensen) bezitten en zo leven naar Gods Geest. 
    Verkeer ging over vervoercirkels waarbij we bespraken welke afstanden je te voet doet, met de fiets of per auto. 

    Agenda:
    Leren: / (Joerpie!)
    Doen: /
    Meebrengen: €1,50 voor het moederdagcadeau (vrij 24/5)
    Afgeven en terug meebrengen: - brief filmavond (vrij 24/5)
                                                   - brief filmvoorstelling 'De Ploter' (vrij 24/5 - ten laatste ma 27/5)
    ZORG: dictee open en gesloten lettergrepen (vrij 24/5)

    Zo, weinig of zelfs geen huiswerk! Ah nee, toch niet op mijn laatste dag zeker

    Tot morgen vrienden! 

    Juf Eva
                                                       

    23-05-2013 om 19:11 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    22-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een leuke woensdag
    Dag lieve lezer(es),

    We hebben net een fijne, korte dag achter de rug!

    Vandaag begonnen we met een lesje crea. En ja ja, daar zijn we al begonnen aan ons vaderdagcadeau. We maakten al een kaart waar hij heel blij mee zal zijn. Maar meer verklap ik nog niet!

    Nadien deden we de toets bewerkingen. Voor sommigen was dit een heus karwei, maar ze is afgeraakt!

    Als laatste kregen jullie nog een lesje godsdienst: " De Geest daagt mensen uit... "
    We leerden dat christenen zich soms geroepen voelen om anderen te helpen. Morgen gaan we hier nog een stukje mee verder.

    Zo, dit was het dan.

    Agenda:
    Leren: - toets cijferen, werkschrift C + mapje bewerkingen + werkschrift B (do 23/5)
               - toets W.O., werkkatern + bronnenboek (do 23/5)
    Meebrengen: - lievelingsboek of een boek dat je graag hebt gelezen (do 23/5)
    Doen: - bundel leesopdrachten (ma 3/6)

    Ik wens jullie allemaal heel veel succes met het leren. En kijk bij W.O goed wat je vanbuiten moet kunnen en wat je open boek kan doen!

    Tot morgen,

    Ohja, de foto's staan erop van de droomprovincie. Goed gedaan banaan!

    Juf Eva









    22-05-2013 om 14:23 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    21-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ja lap seg!
    Lieve lezer(es)

    Oh nee, ik heb zonet een lang bericht geschreven en per ongeluk verwijdert! Nu mag ik helemaal opnieuw beginnen! 
    Ik zal mijn best doen om hetzelfde te schrijven.

    Vandaag was het mijn eerste dag van de laatste week bij jullie in het klasje.  Ja ja, vrijdag geef ik de laatste keer les aan jullie. Maar dat is pas voor dan. Ik wil gewoon al zeggen dat ik het tot nu toe heel fijn vond om jullie beter te leren kennen en om aan jullie les te mogen geven!

    We zijn de dag gestart met een les taalbeschouwing: boodschappen overbrengen.
    Gebarentaal, gezichtsuitdrukkingen, lichaamstaal, gebarentaal, morsecode, pictogrammen, logo's, seinen met vlaggen, rookwolken,... Allemaal kwam het aan bod. We keken naar enkele filmpjes hierover en zelfs naar hoe honden communiceren. Nadien probeerden we zelf wat uit: in morsecode schrijven en dit ontcijferen, seinen met vlaggen en dingen zeggen in gebarentaal: niet gemakkelijk maar toch fijn om te doen!

    Na de speeltijd was het tijd voor een lesje rekenen: duizendste! We oefenden met een meter, maakten oefeningen aan bord en in een tabel en gingen aan de slag op een werkblaadje. De meesten hebben het al goed beet, maar toch moeten we nog wat oefenen deze week!

    Na de middag was het dan tijd voor een lesje godsdienst: adem in andere religies.
    - het scheppingsverhaal van de indianen
    - mediteren in het hindoeïsme (dit deden we ook echt in de klas!)
    - gebedsmolens en vlaggen in het boeddhisme (we maakten ook zelf een vlag met een gebed)
    - vliegers in Guatemala

    Na dit alles werkten we nog even onze provincie af en konden we ze voorstellen aan elkaar. De prachtige resultaten zie je hieronder. Ze zijn helemaal anders, maar iedereen heeft dan ook andere fantasieën hé. Later deze week luisteren we nog wel eens naar de zelfgemaakte volksliedjes.

    Hoekenwerk hebben we moeten overslaan door het teveel babbelen en niet kunnen luisteren. Jammer. Toch sloten we de dag nog af met een klein spelletje: iets tekenen op de rug van je buur.

    Agenda:
    Leren: - toets bewerkingen, werkschrift C + mapje bewerkingen ( + eventueel werkschrift B om te oefenen) (woe 22/5)
               - toets cijferen, werkschrift C + mapje bewerkingen ( + eventueel werkschrift B om te oefenen) (do 23/5)
               - toets W.O, bronnenboek + werkkatern (do 23/5)
    Doen:  - meebrengen: lievelingsboek ! geen strip ! (krijg je dezelfde dag ook netjes terug mee naar huis) (do 23/5)
               - geld voor de filmavond, €1,50 per persoon (woe 22/5)
               - opdrachtenbundel lezen (ma 3/6)

    Zo, dat was het dan! Allemaal veel succes met het leren en tot morgen!

    Juf Eva
    (Pfieuw )

    Oh, oh, de foto's geraken er niet op. Ik probeer ze er deze week nog op te krijgen! Sorry!





    21-05-2013 om 17:21 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (5 Stemmen)
    17-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Laatste woelige dag van de week
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Lieve lezer(es),

    Wat een dagje! De kriebels zitten in ons lijf! Babbelen, babbelen, babbelen! Te tongen stonden niet stil vandaag.
    En toch hebben we nog wat kunnen doen vandaag, gelukkig!

    We startten de dag met een lesje driehoeken. We onderzochten zelf nog eens de kenmerken van de driehoeken en maakten een onthoudblad. We knipten driehoeken uit een rooster, vulden ons werkschrift in. Daarna gingen we aan de slag met stokjes en touw om driehoeken te vormen. Iedereen werkte goed en actief mee!
    Ons lesje LO zorgde ervoor dat iedereen zich wat kon uitleven.

    Na de middag volgde een les W.O. We vulden ons werkkatern in en dit was eigenlijk herhaling van wat we al gezien hadden. Bij velen zit het nog goed in het geheugen, anderen moeten nog eens wat dieper graven
    Na de speeltijd maakten we kennis met schema's. We leerden dieren en voertuigen in schema's gieten op verschillende manieren. En dat al zo laat op een vrijdag seg! En toch lukte het nog wel een beetje

    Agenda:
    Leren: - toets bewerkingen: hoofdrekenen - werkschrift C + mapje bewerkingen (woe 22/5)
               - toets cijferen - werkschrift C + mapje bewerkingen (do 23/5)
                 (voor beide toetsen kan je ook oefeningen vinden in werkschrift B)
               - toets W.O. - werkkatern 6 + bronnenboek (do 23/5)
    Doen: - rekenen werkschrift B p. 75 (di 21/5)
              - opdrachtenbundel lezen (ma 3/6)
              - geld voor filmavond meebrengen - €1,50 per persoon (di 21/5)
    Maandag: Pinkstermaandag

    Zo, dat was het voor deze week. Geniet van jullie weekend. En veel plezier op de kermis als je gaat!

    Groetjes,

    juf Eva

    17-05-2013 om 17:33 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    16-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Amai die droomprovincie!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Dag lieve lezer(es),

    We hebben een lange, maar leuke dag achter de rug!
    We startten met de toets begrijpend lezen. Hopelijk weten jullie nu goed hoe je met dieren op reis moet?
    Nadien volgde de les spelling: hoofdletters. We herhaalden nog eens wanneer we een hoofdletter moeten schrijven, we werden zelf juf of meester en speelden daarna een kort spelletje. Hoofdletter = rechtstaan, geen hoofdletter = blijven zitten. Marie-Laure mocht haar vinger opsteken in plaats van recht te staan want zij was de dag ervoor hard gevallen met de fiets waardoor haar knie wel wat pijn deed. Ai ai ai!

    Na de speeltijd volgde er een les waarbij we mochten rekenen met geldwaarden. Dit deden we in de vorm van een doorschuifsysteem:
    1. Werkschrift invullen
    2. Rekenvraagjes met behulp van rekeningen invullen.
    3. Voorstellingen van bedragen (met biljetten en munten) koppelen aan het juiste bedrag.
    4. Betalen en teruggeven.
    Dit was heel leuk!

    Na de middag, nadat we waren uitgeregend, was het tijd voor de agenda en nadien een lesje godsdienst. We weten nu vanwaar Pinksteren komt: de Christenen vieren dat God hen levensadem, kracht, energie gaf nadat Jezus was gestorven.
    En nadien natuurlijk............... onze droomprovincie! Dit is voor sommigen echt een levenswerk aan het worden. Het zijn allemaal knappe werkjes! Foto's komen zeker op deze blog! Alleen vergeet ik telkens foto's te trekken. Wie wil er mij aan doen denken?

    Agenda:
    Leren /
    Doen: - puzzel van de provincies (1 van de Vlaamse en 1 van de Waalse provincies) in werkkatern 6 (di 21/5)
              ! Draai je werkkatern zodat het er mooi op kan !
              - afwerken rekenen: geldwaarden -> WS B p. 67 als dit nog niet af is gemaakt in de les
                                                                  -> extra blaadje als je WS al af was
              ! brief filmavond (vrij 17/5)  
              ! brief spaghettimaal (vrij 17/5)
              ! vragen vakantieboek (vrij 17/5)
              - toets toepassingen laten tekenen (vrij 17/5)
              - ZORG: dictee open en gesloten lettergrepen (vrij 17/5)    
              - bundel leesopdrachten (ma 3/6)

    Zo, dat was het weer voor vandaag! 

    Tot morgen,

    juf Eva
       

    16-05-2013 om 16:39 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    15-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kort dagje
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Lieve lezer(es),

    Vandaag zal het een korter berichtje zijn voor een korte dag.

    We zijn de dag gestart met het hoekenwerk. Het ging vandaag al veel beter dan vorige keer. Iedereen vond zijn weg tussen de hoeken door en werkte goed aan verschillende opdrachten.
    Alleen moet de tijd nog wat meer in het oog gehouden worden.

    Nadien volgde de toets toepassingen na de speeltijd. Hier werd toch bijna een heel blok aan gewerkt.

    De toets van taalbeschouwing werd uitgedeeld (goed gedaan voor meesten!), Emile gaf wat uitleg over wat er in de leerlingenraad werd besproken en daarna volgde nog een korte inleiding op een les godsdienst: Jezus op de berg.

    Agenda:
    - leren: tekst begrijpend lezen 'Op reis met... een dier' goed lezen voor de toets van morgen (do 16/5)
    - doen:  - afwerken rekenen WS B p. 66 (do 16/5)
                 - afgeven + strookjes meebrengen van de brief voor het spaghettimaal (vrij 17/5)
                 - vragen wie een vakantieboek (van 4de naar 5de leerjaar) wil (vrij 17/5)
                 - afgeven + meebrengen strookje van de brief voor de filmavond (vrij 17/5)
                 - meebrengen (mag maar moet niet): wat knutselgerief voor de droomprovincie (Dit krijg je wel niet terug!) (do 16/5)
    - Enkel voor ZORG: dictee over open en gesloten lettergrepen (vrij 17/5)

    Zo, geniet van jullie namiddag en tot morgen!

    Juf Eva
              

    15-05-2013 om 13:30 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    14-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een dag vol regen en werken
    Dag lieve lezer(es)

    Wat een rotweer seg vandaag! En dan ook nog eens zo hard moeten werken...

    We zijn de dag begonnen met een lesje cijferen: vermenigvuldigen tot op 0,01. Dit was wel een beetje herhaling. Maar we hebben alles nog eens goed aan bord geoefend en daarna kon iedereen voor zich aan de slag in het werkboek.
    Na de speeltijd volgde dan de toets taalbeschouwing. Hoewel, dit wat in vertraging want vandaag was het brandoefening net na de speeltijd! Rustig en kalm blijven, hoofdje erbij houden en dan gingen we richting het voetbalveld waar we moesten verzamelen. Gelukkig begon het dan nog maar net een klein beetje te druppelen, want we waren nog maar binnen of het begon al te gieten.
    De toets taalbeschouwing maakten we af en daarna begonnen we aan het lesje begrijpend lezen.

    Het lezen maakten we af na de middag. De tekst was: Op reis met... een dier. We lazen er welke dieren moeilijk zijn om te vervoeren, hoe dit dan wel moet, wat ervoor nodig is,... Maar het best laten we de dieren in hun eigen leefomgeving!
    Nadien nog wat godsdienst op ons bord: Ezechiël die het volk van Israël een nieuwe toekomst gaf door levensadem (een tweede adem geven).

    Het was alweer snel tijd voor speeltijd! Nadien gaven we nog even het beste van onszelf voor een lesje W.O. Maar toch was het wat moeilijk concentreren: moeilijke leerstof over gewesten/gemeenschappen/waterwegen/verkeerswegen en dit op een dinsdagnamiddag!  Ja watte seg! Hard werken geblazen! Maar we brachten het er toch goed van af. Nu nog de blaadjes invullen tijdens een volgende les en dan hebben we dat ook weer gehad!

    Agenda:
    Leren: toets toepassingen (werkschrift B p. 60-61, 69-70, 79-80 + mapje toepassingen) (woe 15/5)
    Doen: - afwerken cijferen (werkschrift B p. 66) (do 15/5)
              - afgeven briefje filmavond + strookje meebrengen (vrij 17/5)
              - wie wil er een vakantieboek (vrij 17/5)
    De kinderen van ZORG hebben vrij 17/5 dictee: zorgmap meenemen!

    Zo, dat was het voor vandaag! En die stem was nog altijd niet terug hé! Hopelijk morgen wel na een goede nachtrust.

    Tot morgen allemaal!
    Juf Eva







    14-05-2013 om 16:54 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Goed uitgerust!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Lieve lezer(es),

    Wat een dagje vandaag! Sommigen voelden de vakantiekriebels nog in hun buik en hadden het moeilijk om zich te concentreren. Maar we hebben er ons doorgewoeld. En hopelijk kan mijn stem het morgen ook nog aan

    We zijn de dag gestart met een lesje breuken: gelijknamige breuken optellen. Eerst oefenden we wat aan bord en in ons kladschrift om nadien zelf aan de slag te gaan in ons werkschrift. En dat ging goed! Jullie waren er snel mee weg. Fijn zo!
    Nadien volgde zwemmen met een kleine test: ringen opvissen. Goed gedaan banaan!
    Na het zwemmen werkten we nog even verder aan de breuken. Bijna iedereen heeft een extra blaadje kunnen maken. Super!

    Na de middag volgde er een lesje luisteren met ook een kleine luistertoets. We zijn begonnen met een nieuw thema: vervoer, verkeer en veiligheid. We maakten een woordenweb met vervoersmiddelen, leerden verschillende wegen kennen, volgden een wegbeschrijving en maakten een verhaal aan de hand van beluisterde geluidjes. Er zaten al fijne verhalen tussen. Misschien hebben we nog wel eens de tijd om enkelen te beluisteren.

    Na de laatste speeltijd was het tijd voor een klein toetsje over de provincies. Nu weten jullie of je nog wat harder moeten studeren of niet.
    En nadien volgde het leukste van de dag (maar wel wat kort door het vele gebabbel): werken aan onze droomprovincie.
    Donderdag is het de laatste dag dat we hieraan werken. Ik hoop dat het dan bij iedereen af is. Maar dat zal ook wel afhangen van de babbelaars hé

    Agenda:
    Leren: - toets taalbeschouwing (WS A en B: zie woensdag + mapje taalbeschouwing) (di 14/5)
              - toets toepassingen (WS B p. 60-61, 69-70, 79-80 + mapje toepassingen) (woe 15/5)
    Doen: - herhalingsblaadjes taalbeschouwing maken (oefening op de toets) (di 14/5)
              - huistaak breuken (di 14/5)
              - De kinderen van ZORG: dictee open en gesloten lettergrepen (vrij 17/5)
    Brief spaghettimaal meegekregen

    Zo, het was een fijne maandag om de week mee te beginnen.
    Ga maar op tijd slapen want morgen wordt het een drukken dag!

    Groetjes,

    Juf Eva

    13-05-2013 om 16:58 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    08-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verlengd weekend!
    Woehoew!

    Wat extra daagjes verlof, joepie!

    Maar eerst wat meer uitleg over wat we gedaan hebben. En vandaag is dat niet zoveel, ah nee, want het was woensdag!
    We zijn de dag gestart met een les crea. Daarin maakten we kriebelbeestjes naar aanleiding van een beluisterd verhaal. Maar de kriebelbeestjes komen deze tijd van het jaar ook terug meer en meer tevoorschijn. Reden te meer om er zelf eentje te maken!
    Met een wc-rolletjes als lijfje en krantenpapier en tijdschriften bij de hand, gingen we aan de slag: een rups, duizendpoot, lieveheersbeestje, spin, bij, vlinder, vlieg,... De creativiteit kwam tevoorschijn en iedereen maakte een leuk beestje.

    Nadien volgde een les toepassingen: bruto/tarra/netto, inkoopprijs/verkoopprijs/winst/verlies en gemiddelde kwamen aan bod.
    Volgende week is er toets dus gingen we uitgebreid oefenen waardoor onze les godsdienst vandaag wegviel.

    Want we moesten ook genoeg tijd nemen om de agenda in te vullen (wat een boterham!), schriften op te halen, het cadeautje voor moederdag uit te delen,...

    Agenda:
    Leren: - provincies + provinciehoofdplaatsen (zie bronnenboek en blinde kaart om te oefenen) (ma 13/05)
               - toets taalbeschouwing: werkschrift A p. 77, 82, 88 en werkschrift B p. 9, 23 + mapje taalbeschouwing als oefening (di 14/05)
    Doen: - afwerken spelling p. 71-74 + onthoudplaat afwerken (ma 13/05)
              - scheurblok p. 84 (ma 13/05)

    VERGEET NIET: MAANDAG IS HET ZWEMMEN!
    Donderdag: Hemelvaart (geen school)
    Vrijdag: vrijaf!!

    Zo, geniet van jullie daagjes vrijaf en maak af en toe wat tijd om te werken voor school. Dan komt alles in orde!
    En maak er een fijne moederdag van! Verras mama maar eens super hard!

    Tot maandag! Amai, dat is lang wachten zeg!

    Juf Eva




    08-05-2013 om 18:09 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    07-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Warme dag!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Dag beste lezer(es),

    Amai, vandaag was een warme dag! We hebben er goed van kunnen profiteren tijdens de speeltijd met daarna in de klas rode, zweterige gezichten en een grote dorst! Maar een lekker ijsje in de namiddag gaf wel een koele verfrissing. Danku ijsman Roger!

    Vandaag begonnen we de dag met nieuwe leerstof voor rekenen: gelijkwaardige breuken.
    Het was even goed nadenken, maar na het oefenen met stroken en de getallenas aan bord lukte het wel aardig.
    De oefeningen in het werkschrift geraakten allemaal af! Goed zo!

    Nadien volgde er een les spelling. En hier kreeg ik, juf Eva, van mijn eigen juf controle. Maar gelukkig waren jullie braaf en kreeg ik goede punten.
    We oefenden op ei/ij en au/ou en maakten onze eigen onthoudplaat.Ook g(t) en ch(t) kwamen aan bod. Daarna konden jullie individueel goed oefenen in het spellingschrift.

    In de namiddag volgde nog een lesje godsdienst over de levensadem van God: God die ons leven inblies en ons kracht geeft, de Geest van God.

    Na de middag was het wat rumoerig. Maar ja, het was dan ook al een warme en lange dag geweest en dan nog moeten luisteren naar de juf om het W.O. werkkatern in te vullen. Ik kan het wel een beetje begrijpen. Maar toch zou het fijn zijn, moest er op het einde van de dag toch nog wat aandaht zijn. Nu kennen we goed alle provincies, alle provinciehoofdplaatsen en bezienswaardigheden. Nu is het oefenen tot je ze allemaal vanbuiten kent!

    Agenda:
    Leren: alle provincies en hun provinciehoofdplaatsen (ma 13/05)
    Doen: - afwerken spelling p. 71-74 (alles) (ma 13/05)
              - rekenen: afwerken toepassingen p. 79-80 in werkschrift B (laatste 2 pagina's) (ma 13/05)
              - rekenen: scheurblok p. 84: gelijkwaardige breuken (ma 13/05)
    Meebrengen: - wc-rolletje, krant, tijdschrift (woe 8/5)
                         - plastiek zak om het moederdag cadeau in te steken (woe 8/5)
    Laten tekenen: blaadje van de spreekbeurten (woe 8/5)

    Zo, heel wat te doen tegen maandag. Maar als je het goed plant over het hele weekend en je vrije dagen, dan lukt het wel!

    Tot morgen allemaal!

    Juf Eva

    07-05-2013 om 16:56 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    03-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Repeteren, repeteren, wie zijn best doet zal het leren!
    Dag lieve lezer(es),

    Amai, wat een dag! Oefenen, oefenen, oefenen! En natuurlijk eens kijken naar wat de andere klassen opvoeren.
    Het ziet er leuk uit. Elke groep heeft goed kunnen oefenen en weet nu precies wat er hen te wachten staat op het schoolfeest!
    Hopelijk wordt het een echt spektakel, maar daar twijfel ik niet echt aan.

    En nog een speciale gebeurtenis: meester Joeri was jarig vandaag! Oh oh, nu bedenk ik mij ineens dat we geen foto hebben genomen van de meester met zijn traktatie! Want ja hoor: we kregen allemaal een zakje chips en een frisdrankje. Hmm, dankje meester Joeri. En geniet nog van je verjaardag. HAPPY BIRTHDAY!

    Tussen het oefenen door waren er ook telkens 2 groepen in de klas. We hebben dan het moederdagcadeau afgewerkt en ingepakt. Tadaaa! Het wordt een fijne verrassing!
    Daarnaast hebben we ook nog wat rekenen gedaan: herhaling van de 4 hoofdbewerkingen tot 100 000 en tot op 0,01.
    Na het zware werk, was er dan nog even de tijd om gezelschapsspelletjes te spelen.

    Het was een aangename, zonnige dag!

    Agenda:
    Leren: /
    Doen: afwerken rekenen (2 blaadjes) (ma 6/5)
              blaadje Vlaamse provincies maken (gebruik je bronnenboek!) (ma 6/5)
              toetsen laten tekenen
    Meebrengen: wc-rolletjes en een krant (woe 8/5) voor CREA

    Dat was het dan voor vandaag! Geniet van je weekend en het zonnetje! Maak er een fijn schoolfeest van!

    Tot zondag (dan kom ik helpen op het feest) of tot maandag allemaal!

    Lieve groetjes,

    Juf Eva




    03-05-2013 om 18:15 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (3 Stemmen)
    02-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.toetsen, W.O en oefenen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Beste lezer(es),

    Vandaag was een dag van toetsen, voorstellen en oefenen.
    We begonnen met onze W.O.-les over de Vlaamse provincies. We mochten opzoeken op de computers in het computerlokaal. Zo konden we de groepswerkjes wat aanvullen met informatie dat we niet in de boeken vonden. Jullie waren allemaal zeer enthousiast en er zijn dan ook leuke werkjes uit gekomen. De muurkranten werden in de namiddag voorgesteld na enkele momenten dit nog te mogen voorbereiden. We luisteren maandag nog naar 2 groepjes en dan kunnen we onze quiz doen die jullie zelf hebben opgesteld. 

    Na de speeltijd van de voormiddag werd de toets meten en metend rekenen afgenomen. 
    Na de middag volgde dan de toets van taalschat.
    Jullie kregen ook jullie toetsen van luisteren, begrijpend lezen en getallenkennis terug. 

    Zoals reeds gezegd volgde dan de voorstelling van de muurkranten. Er zitten enkele talenten onder jullie! Sommigen moeten dan wat meer praten naar de groep in plaats van naar het bord 

    Na de speeltijd volgde dan een hele blok oefenen voor het schoolfeest en dit op het podium. Opletten geblazen! Sommigen moeten zich nog wat meer concentreren hoor. Die knie! En op het ritme slaan met die raket!
    Morgen nog een hele dag oefenen, weliswaar per groep en dan komt het wel in orde! 

    Agenda:
    Leren: /
    Doen: Toetsen laten tekenen (Vrij 3/5)
             Zelfevaluatie van het groepswerk invullen (Vrij 3/5)
    Meebrengen: gezelschapsspel en kledij voor schoolfeest indien dit niet in orde is (Vrij 3/5)
    ! Morgen 3/5 geen warme maaltijden !

    Zo, dit was het voor vandaag. Morgen wordt een drukke dag dus rust allemaal maar goed uit!

    Tot morgen allemaal!

    Juf Eva

    02-05-2013 om 18:55 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
    30-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Morgen verlof!

    Dag beste lezer(es),

    Amai, amai, ik voelde het vandaag dat het zonnetje scheen en morgen verlof is. Onze 4-de klassers waren vandaag wat rumoerig. De kriebels van het goede weer en het schoolfeest dat dichterbij komt, komen op! De luide muziek van het schoolfeest (de andere klassen oefenen op het podium op onze speelplaats) maakte het ons ook niet gemakkelijk.

    We zijn de dag gestart met de toets getallenkennis. Deze krijgen jullie donderdag terug.
    We hebben dan ook nog wat geoefend op bewerkingen met getallen tot 0,01. Dit gaan we vrijdag nog wat oefenen, want dat zit nog niet bij iedereen goed in het hoofd.
    Na de speeltijd deden we nog een kleine toets begrijpend lezen en dan hebben we zelf nog wat geoefend voor het schoolfeest in onze groepen. Zo konden er ondertussen nog wat verder werken aan hun rekenen en aan het cadeau voor moederdag. En nee, ik zal mij niet verspreken over wat we aan het maken zijn. Jullie hebben dat toch ook nog niet gedaan hé!

    Tijdens de middagpauze werd alle kledij verzameld voor het schoolfeest.

    Na de middag gingen we van start met een hele blok godsdienst: herhaling van de vorige les en bespreken van ongezonde en gezonde lucht. Dit deden we aan de hand van cartoons, tekstjes, foto's en een stellingenspel. Ik denk dat jullie nu wel beseffen dat gezonde lucht nodig is en wat we eraan kunnen doen om gezonde lucht te behouden.
    Na de speeltijd hebben we dan onze agenda ingevuld, godsdienst afgewerkt en een echte klankmassage gehouden. Eén groep maakte geluiden, de andere groep luisterde met de ogen toe. Dit was wel heel fijn! Misschien doen we het nog eens als we een gaatje hebben en jullie flink zijn.

    De agenda:
    Leren: - toets meten en metend rekenen (werkschrift b) (do 2/5)
               - toets taalschat (werkschrift A p. 80 oef.1,2 - werkschrift B p. 7 oef. 1, 2, 3, 4, en werkschrift B p. 15) (do 2/5)
    Doen: - informatie opzoeken over je provincie (do 2/5)
    Meebrengen: - witte rok/short en andere kledij voor schoolfeest
    Afgeven: nieuwsbrief

    MORGEN IS HET EEN DAGJE VAKANTIE! Probeer er naast het leren toch ook wat van te genieten. Een pauze mag weleens! ;-)

    Tot donderdag allemaal!

    Juf Eva







    30-04-2013 om 17:38 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    29-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fijne dag
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Dag lieve lezer(es),

    Vandaag was het een fijne, afwisselende dag. We zijn gestart met een blok toepassingen. Dit is niet altijd even gemakkelijk, maar even doordenken en dan lukt het wel!
    Iedereen kreeg ook een kaartje met een rode en groene kant. Zo kan je de rode kant naar boven leggen wanneer je een vraag hebt. Dan moet je natuurlijk wel doorwerken aan een andere oefening, tot de juf bij jou kan komen. De groene kant naar boven wil zeggen dat je goed aan het werk bent. Het lukt wel al aardig om met dit kaartje te werken.

    Nadien gingen we zwemmen. Zo hebben we ons even kunnen uitleven.

    Tijdens de middag werd er dan nog even geoefend voor het schoolfeest. Concentratie is hier belangrijk! Er kan nog wel wat geoefend worden

    Na de middag volgde er nog een luistertoets. Dit was soms wel wat moeilijk door de muziek van het schoolfeest waarop geoefend werd door andere klassen. Maar dan las de juf het nog eens extra voor, en dan ging het wel.
    Nog even lezen en dan was het weer speeltijd.

    Na de speeltijd werd er nog wat gewerkt aan het moederdagcadeau. Weer eens hé mama en dat wil wel zeggen dat er heel hard aan gewerkt werd! En het resultaat mag er zijn. Nog wat kleine dingen afwerken en dan zal het prachtig zijn!

    Agenda:
    Leren: toets getallenkennis (herhalingsles en wat ervoor komt om te oefenen, werkschrift B) (di 30/4)
               toets meten en metend rekenen (p.76-77 en wat hiervoor komt over deze leerstof om te oefenen) (do 2/5)
               toets taalschat (werkschrift A en B) (do 2/5)
    Doen: informatie opzoeken over je provincie (om op te plakken, om informatie uit te halen voor het groepswerk) (do 2/5)
    Meebrengen: witte rok of short als je geen rok hebt (je hoeft geen nieuwe te kopen, dan wordt er wel een oplossing gezocht) en andere kledij voor het schoolfeest (di 30/4)


    Zo, dat was het voor vandaag. Het is een laat berichtje aangezien het nog vergadering was op school en ik daarna echt eerst moest eten. Ik had echt wel honger na zo'n lange dag!

    Tot morgen en slaapwel!

    Juf Eva

    29-04-2013 om 19:27 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    27-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Leuke afsluiter!

    Lieve lezer(es),

    Oeps, ik dacht het is weekend en ik kan ervan genieten! Maar ik ben helemaal vergeten om een berichtje op jullie blog te zetten.
    Mijn excuses! Hier volgt een kleine update van wat we gisteren gedaan hebben.

    We zijn gestart met een lesje wiskunde over de cirkel. Op een cirkel uit karton moesten jullie proberen om per twee de kenmerken juist te plaatsen: straal, diameter, middellijn, middelpunt, omtrek. Daarna zijn we dit gaan oefenen op de speelplaats.Jammer genoeg moest dit onder het afdak aangezien het maar niet wilde stoppen met regenen. Maar ik denk wel dat jullie nu wel goed weten wat de kenmerken van een cirkel allemaal zijn hé! Daarna konden jullie oefenen op het tekenen van cirkels. En dit is echt oefenen geblazen, want het is echt niet zo gemakkelijk om een mooie ronde cirkel te tekenen. Als jullie thuis kunnen oefenen, doe dat dan maar eens.
    Trouwens, heb je thuis al eens gezocht naar cirkels in je keuken, slaapkamer, frigo, tuin,...? Ga maar eens op zoektocht!

    Nadien volgde er een lesje LO en dat was voor mij de gelegenheid om jullie schriften van wiskunde te verbeteren.

    Na de middag hebben we krantenkoppen wat van dichterbij bestudeerd: wat ontbreekt er allemaal in een krantenkop? Hoe maak je er een correcte, begrijpelijk zin van? We hebben ook krantenkoppen aangevuld in ons werkschrift.

    En als allerlaatste, om de dag af te sluiten, hebben we nog wat verder gewerkt aan ons cadeau voor mama. Ja ja mama, wacht maar af! Je zal ervan verschieten wat je dochter of zoon allemaal al kan!

    Agenda:
    Leren: - toets getallenkennis: zie herhalingsles in werkschrift B (eventueel oefenen van blaadjes ervoor over getallenkennis) (di 30/4)
               - toets meten en metend rekenen: werkschrift B (do 2/5)
    Doen: afwerken taal: krantenkoppen p. 23 (ma 29/4)
    Jullie kregen ook een uitnodiging mee voor de Kruikenburgse feesten op 4 en 5 mei en een brief met wat meer richtlijnen over de praktische zaken waarmee je in orde moet zijn voor de feesten.

    Ik zou zeggen: geniet van je weekend, maar vergeet ook die toetsen niet ;-)

    Tot maandag 4de klassers!

    Groetjes,
    juf Eva





    27-04-2013 om 16:22 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    25-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Drukke dag!

    Dag beste lezer(es),

    Vandaag was een drukke dag! We zijn begonnen met een blok cijferen. Enkelen onder jullie mochten even juf of meester spelen. Toch niet zo gemakkelijk hé Maar het was een goede herhaling.

    Nadien volgde een les spelling: veel onthoudwoorden en dan ook dictee, woorden op oei/aai/ieuw/..., oefenen van de verdubbeling- en verenkelingsregel,... We moesten aan heel wat regeltjes denken.

    Onze godsdienstles sloegen we over zodat we direct aan onze W.O.-les konden beginnen en daarna nog wat konden oefenen voor het schoolfeest.

    We startten met een nieuw thema binnen ons deeltje België: de provincies. En we zijn gestart met de Vlaamse provincies. Het was een druk namiddagje groepswerk waarbij elke groep een provincie mocht bestuderen. Het is dan de bedoeling dat elke groep een muurkrant maakt met heel wat informatie, foto's, tekeningen, versiering over hun provincie. Hier werken we dinsdag nog aan verder hoor, zodat het een knap werk wordt. Misschien vind je thuis ook wel wat informatie over je provincie en dan mag je dat zeker meebrengen om op te kleven!

    Nadien werd er nog wat geoefend voor het schoolfeest en dan luidde de bel en zo sloten we ons dagje af. Moe maar voldaan...

    Agenda:
    Leren: toets getallenkennis (zie herhalingsles in werkboek b) op dinsdag 30/4
              toets meten en metend rekenen (zie werkboek b p. 76-77) op donderdag 2/5
    Doen: afwerken rekenen werkboek c p.3-4 of als je al aan de scheurblok was begonnen of net moest beginnen: afwerken p.94-95
              afwerken spelling p.67 en 70
    Meebrengen: hamer, onderwerpen voor de spreekbeurt

    Zo, dan zie ik jullie morgen terug! Nog een fijne avond en geniet nog maar van het zonnetje!

    Juf Eva





    25-04-2013 om 18:30 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    24-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een eerste fijne dag in jullie klasje!
    Dag beste lezer(es),

    Vandaag was mijn eerste dag als juf Eva in jullie klas. En jawel hoor, ik vond het zeer fijn! Jullie waren allemaal flink en er werd goed opgelet.

    Maar misschien was dat ook omdat jullie vandaag mochten beginnen aan het cadeau voor moederdag. Niets verklappen hé! Het wordt echt mooi. Er werd al hard aan gewerkt vandaag, maar er is zeker nog wat werk aan. Daarom wil ik jullie vragen jullie hamer terug mee te brengen vrijdag als dat mogelijk is. Maar geen te zware hamer, anders kloppen jullie de nagels snel scheef

    Verder hebben we gewerkt aan de herhaling van bewerkingen tot 100 000. Dit was voor sommigen toch nog wat moeilijk. Maar moeilijk lukt ook en we werken er zeker nog aan verder!

    Godsdienst was vandaag een fijne les. We hebben wat dieper stil gestaan bij onze ademhaling. We deden wat ademhalingsoefeningen op rustgevende muziek. We liepen een toertje op de speelplaats om vast te stellen wat er dan gebeurt met onze ademenhaling. We testten de mogelijkheden van onze ademhaling uit en probeerden een veertje in de lucht te houden. Verder zochten we ook een antwoord op de vragen 'Waarom ademen we?' en 'Wanneer is ademen moeilijk?'. 

    Agenda:
    leren: /
    doen: rekenen p.1 (werkschrift c) afwerken. 
    meebrengen: /

    Geniet verder maar van het lekker weertje en tot morgen voor een nieuwe, leuke dag!

    Groetjes van juf Eva! 

    24-04-2013 om 14:05 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    23-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Amai, amai, amai
    Goedenavond beste lezer(es),

    Opnieuw een gevecht tegen internet vandaag, maar deze keer heb ik mij niet laten doen. We hebben gewonnen!
    Ook al heeft het veel tijd gekost.
    Vanochtend begonnen met het uitdelen van het blad met de uitleg i.v.m. de spreekbeurten.
    Op de brief staat perfect uitgeschreven wat wij van de spreekbeurt van dochter/zoonlief verwachten. Tegen vrijdag maken de kinderen een top 3 van mogelijk onderwerpen, waar ze over willen spreken.
    Normaal gezien krijgt hun nummer 1 de voorkeur, maar het kan bij overboeking of niet interessant genoeg toch nog nummer twee of drie worden.
    Graag een handtekening van één of beide ouder(s) op de brief.
    We verbeterden de huistaak van gisteren klassikaal en ook nog een vorige huistaak rond breuken.
    Nadien zijn we volop aan het WO thema beginnen werken, want dat moest afgewerkt zijn.
    Helaas zijn we daar niet in geslaagd.
    Er is dan op school deze week ook nog eens frietenbak voor de leerlingen van het middelbaar( waardoor de middagspeeltijd uitloopt). Hierdoor lukte het niet meer om ICT les te geven. Tot grote spijt van de leerlingen.
    Verder in de namiddag oefenden we nogmaals het dansje voor het schoolfeest.
    Agenda:
    leren: /
    doen:
    taak: opdracht jeugdboekenweek afgeven 24/04
    Crea: blad moederdag 24/04
    hamer, brief spreekbeurt, onderwerpen ( 26/04)

    Morgen start juffrouw Eva haar stageperiode. Ze begint morgen onmiddellijk met het knutselen voor moederdag. Gelieve er voor te zorgen dat het blad ingevuld is en de kinderen een hamer meebrengen naar de klas.

    Aangezien juffrouw Eva alle klasactiviteiten moet overnemen, zal ze hoogst waarschijnlijk ook de weblog schrijven.
    Voor mij betekent dit dus een rustpauze.
    Alleszins veel succes toegewenst aan juffrouw Eva!

    Tot de volgende,
    Meester Joeri

    23-04-2013 om 19:25 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    22-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Truffels maken
    Goedenavond beste lezer(es),

    Hemel en aarde heb ik moeten verzetten om toch nog een verslagje te kunnen schrijven van vandaag. Al sinds gisteren doet mijn computer wat raar en verbinding met internet blijkt onmogelijk.
    Gelukkig is er nog de laptop van het vrouwke.
    Vanmorgen begonnen met de herhalingsles meten en metend rekenen. Deze les is belangrijk voor de toets van volgende week.
    Samen werkten we de les af en werd de verschillende aspecten herhaald.
    Bij de les is er ook een huistaak, die tegen morgen moeten worden afgewerkt.
    Na de speeltijd ging het verder over de geschiedenis van België. We ontdekten dat de Noormannen hier kwamen plunderen, dat de arme mensen op het land werkten van de kasteelheer en bescherming kregen bij gevaar binnen de kasteelmuren.
    Het meest tot de verbeelding sprekend was de periode van de Eerste Wereldoorlog. De kinderen kregen hier maar niet genoeg van. Vragen, anekdotes, verhalen van grootouders, ...
    Na de middag was het tijd om te koken en een doosje om de truffels in te steken.
    Juffrouw Karen en ik maakten uitgebreid foto's over deze kooknamiddag, maar deze foto's mogen we nog niet toonbaar maken.
    Daarvoor nodigen we jullie uit op de Kruikenburgse feesten, waar we de foto's zullen tentoonstellen...
    De agenda werd vandaag niet ingevuld omdat we onvoldoende tijd hadden om deze in te vullen.
    Belangrijk is dat de huistaak gemaakt wordt.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    22-04-2013 om 20:31 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 29/11-05/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs