Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    07-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Warme dag!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Dag beste lezer(es),

    Amai, vandaag was een warme dag! We hebben er goed van kunnen profiteren tijdens de speeltijd met daarna in de klas rode, zweterige gezichten en een grote dorst! Maar een lekker ijsje in de namiddag gaf wel een koele verfrissing. Danku ijsman Roger!

    Vandaag begonnen we de dag met nieuwe leerstof voor rekenen: gelijkwaardige breuken.
    Het was even goed nadenken, maar na het oefenen met stroken en de getallenas aan bord lukte het wel aardig.
    De oefeningen in het werkschrift geraakten allemaal af! Goed zo!

    Nadien volgde er een les spelling. En hier kreeg ik, juf Eva, van mijn eigen juf controle. Maar gelukkig waren jullie braaf en kreeg ik goede punten.
    We oefenden op ei/ij en au/ou en maakten onze eigen onthoudplaat.Ook g(t) en ch(t) kwamen aan bod. Daarna konden jullie individueel goed oefenen in het spellingschrift.

    In de namiddag volgde nog een lesje godsdienst over de levensadem van God: God die ons leven inblies en ons kracht geeft, de Geest van God.

    Na de middag was het wat rumoerig. Maar ja, het was dan ook al een warme en lange dag geweest en dan nog moeten luisteren naar de juf om het W.O. werkkatern in te vullen. Ik kan het wel een beetje begrijpen. Maar toch zou het fijn zijn, moest er op het einde van de dag toch nog wat aandaht zijn. Nu kennen we goed alle provincies, alle provinciehoofdplaatsen en bezienswaardigheden. Nu is het oefenen tot je ze allemaal vanbuiten kent!

    Agenda:
    Leren: alle provincies en hun provinciehoofdplaatsen (ma 13/05)
    Doen: - afwerken spelling p. 71-74 (alles) (ma 13/05)
              - rekenen: afwerken toepassingen p. 79-80 in werkschrift B (laatste 2 pagina's) (ma 13/05)
              - rekenen: scheurblok p. 84: gelijkwaardige breuken (ma 13/05)
    Meebrengen: - wc-rolletje, krant, tijdschrift (woe 8/5)
                         - plastiek zak om het moederdag cadeau in te steken (woe 8/5)
    Laten tekenen: blaadje van de spreekbeurten (woe 8/5)

    Zo, heel wat te doen tegen maandag. Maar als je het goed plant over het hele weekend en je vrije dagen, dan lukt het wel!

    Tot morgen allemaal!

    Juf Eva

    07-05-2013 om 16:56 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    03-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Repeteren, repeteren, wie zijn best doet zal het leren!
    Dag lieve lezer(es),

    Amai, wat een dag! Oefenen, oefenen, oefenen! En natuurlijk eens kijken naar wat de andere klassen opvoeren.
    Het ziet er leuk uit. Elke groep heeft goed kunnen oefenen en weet nu precies wat er hen te wachten staat op het schoolfeest!
    Hopelijk wordt het een echt spektakel, maar daar twijfel ik niet echt aan.

    En nog een speciale gebeurtenis: meester Joeri was jarig vandaag! Oh oh, nu bedenk ik mij ineens dat we geen foto hebben genomen van de meester met zijn traktatie! Want ja hoor: we kregen allemaal een zakje chips en een frisdrankje. Hmm, dankje meester Joeri. En geniet nog van je verjaardag. HAPPY BIRTHDAY!

    Tussen het oefenen door waren er ook telkens 2 groepen in de klas. We hebben dan het moederdagcadeau afgewerkt en ingepakt. Tadaaa! Het wordt een fijne verrassing!
    Daarnaast hebben we ook nog wat rekenen gedaan: herhaling van de 4 hoofdbewerkingen tot 100 000 en tot op 0,01.
    Na het zware werk, was er dan nog even de tijd om gezelschapsspelletjes te spelen.

    Het was een aangename, zonnige dag!

    Agenda:
    Leren: /
    Doen: afwerken rekenen (2 blaadjes) (ma 6/5)
              blaadje Vlaamse provincies maken (gebruik je bronnenboek!) (ma 6/5)
              toetsen laten tekenen
    Meebrengen: wc-rolletjes en een krant (woe 8/5) voor CREA

    Dat was het dan voor vandaag! Geniet van je weekend en het zonnetje! Maak er een fijn schoolfeest van!

    Tot zondag (dan kom ik helpen op het feest) of tot maandag allemaal!

    Lieve groetjes,

    Juf Eva




    03-05-2013 om 18:15 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (3 Stemmen)
    02-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.toetsen, W.O en oefenen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Beste lezer(es),

    Vandaag was een dag van toetsen, voorstellen en oefenen.
    We begonnen met onze W.O.-les over de Vlaamse provincies. We mochten opzoeken op de computers in het computerlokaal. Zo konden we de groepswerkjes wat aanvullen met informatie dat we niet in de boeken vonden. Jullie waren allemaal zeer enthousiast en er zijn dan ook leuke werkjes uit gekomen. De muurkranten werden in de namiddag voorgesteld na enkele momenten dit nog te mogen voorbereiden. We luisteren maandag nog naar 2 groepjes en dan kunnen we onze quiz doen die jullie zelf hebben opgesteld. 

    Na de speeltijd van de voormiddag werd de toets meten en metend rekenen afgenomen. 
    Na de middag volgde dan de toets van taalschat.
    Jullie kregen ook jullie toetsen van luisteren, begrijpend lezen en getallenkennis terug. 

    Zoals reeds gezegd volgde dan de voorstelling van de muurkranten. Er zitten enkele talenten onder jullie! Sommigen moeten dan wat meer praten naar de groep in plaats van naar het bord 

    Na de speeltijd volgde dan een hele blok oefenen voor het schoolfeest en dit op het podium. Opletten geblazen! Sommigen moeten zich nog wat meer concentreren hoor. Die knie! En op het ritme slaan met die raket!
    Morgen nog een hele dag oefenen, weliswaar per groep en dan komt het wel in orde! 

    Agenda:
    Leren: /
    Doen: Toetsen laten tekenen (Vrij 3/5)
             Zelfevaluatie van het groepswerk invullen (Vrij 3/5)
    Meebrengen: gezelschapsspel en kledij voor schoolfeest indien dit niet in orde is (Vrij 3/5)
    ! Morgen 3/5 geen warme maaltijden !

    Zo, dit was het voor vandaag. Morgen wordt een drukke dag dus rust allemaal maar goed uit!

    Tot morgen allemaal!

    Juf Eva

    02-05-2013 om 18:55 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
    30-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Morgen verlof!

    Dag beste lezer(es),

    Amai, amai, ik voelde het vandaag dat het zonnetje scheen en morgen verlof is. Onze 4-de klassers waren vandaag wat rumoerig. De kriebels van het goede weer en het schoolfeest dat dichterbij komt, komen op! De luide muziek van het schoolfeest (de andere klassen oefenen op het podium op onze speelplaats) maakte het ons ook niet gemakkelijk.

    We zijn de dag gestart met de toets getallenkennis. Deze krijgen jullie donderdag terug.
    We hebben dan ook nog wat geoefend op bewerkingen met getallen tot 0,01. Dit gaan we vrijdag nog wat oefenen, want dat zit nog niet bij iedereen goed in het hoofd.
    Na de speeltijd deden we nog een kleine toets begrijpend lezen en dan hebben we zelf nog wat geoefend voor het schoolfeest in onze groepen. Zo konden er ondertussen nog wat verder werken aan hun rekenen en aan het cadeau voor moederdag. En nee, ik zal mij niet verspreken over wat we aan het maken zijn. Jullie hebben dat toch ook nog niet gedaan hé!

    Tijdens de middagpauze werd alle kledij verzameld voor het schoolfeest.

    Na de middag gingen we van start met een hele blok godsdienst: herhaling van de vorige les en bespreken van ongezonde en gezonde lucht. Dit deden we aan de hand van cartoons, tekstjes, foto's en een stellingenspel. Ik denk dat jullie nu wel beseffen dat gezonde lucht nodig is en wat we eraan kunnen doen om gezonde lucht te behouden.
    Na de speeltijd hebben we dan onze agenda ingevuld, godsdienst afgewerkt en een echte klankmassage gehouden. Eén groep maakte geluiden, de andere groep luisterde met de ogen toe. Dit was wel heel fijn! Misschien doen we het nog eens als we een gaatje hebben en jullie flink zijn.

    De agenda:
    Leren: - toets meten en metend rekenen (werkschrift b) (do 2/5)
               - toets taalschat (werkschrift A p. 80 oef.1,2 - werkschrift B p. 7 oef. 1, 2, 3, 4, en werkschrift B p. 15) (do 2/5)
    Doen: - informatie opzoeken over je provincie (do 2/5)
    Meebrengen: - witte rok/short en andere kledij voor schoolfeest
    Afgeven: nieuwsbrief

    MORGEN IS HET EEN DAGJE VAKANTIE! Probeer er naast het leren toch ook wat van te genieten. Een pauze mag weleens! ;-)

    Tot donderdag allemaal!

    Juf Eva







    30-04-2013 om 17:38 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    29-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fijne dag
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Dag lieve lezer(es),

    Vandaag was het een fijne, afwisselende dag. We zijn gestart met een blok toepassingen. Dit is niet altijd even gemakkelijk, maar even doordenken en dan lukt het wel!
    Iedereen kreeg ook een kaartje met een rode en groene kant. Zo kan je de rode kant naar boven leggen wanneer je een vraag hebt. Dan moet je natuurlijk wel doorwerken aan een andere oefening, tot de juf bij jou kan komen. De groene kant naar boven wil zeggen dat je goed aan het werk bent. Het lukt wel al aardig om met dit kaartje te werken.

    Nadien gingen we zwemmen. Zo hebben we ons even kunnen uitleven.

    Tijdens de middag werd er dan nog even geoefend voor het schoolfeest. Concentratie is hier belangrijk! Er kan nog wel wat geoefend worden

    Na de middag volgde er nog een luistertoets. Dit was soms wel wat moeilijk door de muziek van het schoolfeest waarop geoefend werd door andere klassen. Maar dan las de juf het nog eens extra voor, en dan ging het wel.
    Nog even lezen en dan was het weer speeltijd.

    Na de speeltijd werd er nog wat gewerkt aan het moederdagcadeau. Weer eens hé mama en dat wil wel zeggen dat er heel hard aan gewerkt werd! En het resultaat mag er zijn. Nog wat kleine dingen afwerken en dan zal het prachtig zijn!

    Agenda:
    Leren: toets getallenkennis (herhalingsles en wat ervoor komt om te oefenen, werkschrift B) (di 30/4)
               toets meten en metend rekenen (p.76-77 en wat hiervoor komt over deze leerstof om te oefenen) (do 2/5)
               toets taalschat (werkschrift A en B) (do 2/5)
    Doen: informatie opzoeken over je provincie (om op te plakken, om informatie uit te halen voor het groepswerk) (do 2/5)
    Meebrengen: witte rok of short als je geen rok hebt (je hoeft geen nieuwe te kopen, dan wordt er wel een oplossing gezocht) en andere kledij voor het schoolfeest (di 30/4)


    Zo, dat was het voor vandaag. Het is een laat berichtje aangezien het nog vergadering was op school en ik daarna echt eerst moest eten. Ik had echt wel honger na zo'n lange dag!

    Tot morgen en slaapwel!

    Juf Eva

    29-04-2013 om 19:27 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    27-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Leuke afsluiter!

    Lieve lezer(es),

    Oeps, ik dacht het is weekend en ik kan ervan genieten! Maar ik ben helemaal vergeten om een berichtje op jullie blog te zetten.
    Mijn excuses! Hier volgt een kleine update van wat we gisteren gedaan hebben.

    We zijn gestart met een lesje wiskunde over de cirkel. Op een cirkel uit karton moesten jullie proberen om per twee de kenmerken juist te plaatsen: straal, diameter, middellijn, middelpunt, omtrek. Daarna zijn we dit gaan oefenen op de speelplaats.Jammer genoeg moest dit onder het afdak aangezien het maar niet wilde stoppen met regenen. Maar ik denk wel dat jullie nu wel goed weten wat de kenmerken van een cirkel allemaal zijn hé! Daarna konden jullie oefenen op het tekenen van cirkels. En dit is echt oefenen geblazen, want het is echt niet zo gemakkelijk om een mooie ronde cirkel te tekenen. Als jullie thuis kunnen oefenen, doe dat dan maar eens.
    Trouwens, heb je thuis al eens gezocht naar cirkels in je keuken, slaapkamer, frigo, tuin,...? Ga maar eens op zoektocht!

    Nadien volgde er een lesje LO en dat was voor mij de gelegenheid om jullie schriften van wiskunde te verbeteren.

    Na de middag hebben we krantenkoppen wat van dichterbij bestudeerd: wat ontbreekt er allemaal in een krantenkop? Hoe maak je er een correcte, begrijpelijk zin van? We hebben ook krantenkoppen aangevuld in ons werkschrift.

    En als allerlaatste, om de dag af te sluiten, hebben we nog wat verder gewerkt aan ons cadeau voor mama. Ja ja mama, wacht maar af! Je zal ervan verschieten wat je dochter of zoon allemaal al kan!

    Agenda:
    Leren: - toets getallenkennis: zie herhalingsles in werkschrift B (eventueel oefenen van blaadjes ervoor over getallenkennis) (di 30/4)
               - toets meten en metend rekenen: werkschrift B (do 2/5)
    Doen: afwerken taal: krantenkoppen p. 23 (ma 29/4)
    Jullie kregen ook een uitnodiging mee voor de Kruikenburgse feesten op 4 en 5 mei en een brief met wat meer richtlijnen over de praktische zaken waarmee je in orde moet zijn voor de feesten.

    Ik zou zeggen: geniet van je weekend, maar vergeet ook die toetsen niet ;-)

    Tot maandag 4de klassers!

    Groetjes,
    juf Eva





    27-04-2013 om 16:22 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    25-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Drukke dag!

    Dag beste lezer(es),

    Vandaag was een drukke dag! We zijn begonnen met een blok cijferen. Enkelen onder jullie mochten even juf of meester spelen. Toch niet zo gemakkelijk hé Maar het was een goede herhaling.

    Nadien volgde een les spelling: veel onthoudwoorden en dan ook dictee, woorden op oei/aai/ieuw/..., oefenen van de verdubbeling- en verenkelingsregel,... We moesten aan heel wat regeltjes denken.

    Onze godsdienstles sloegen we over zodat we direct aan onze W.O.-les konden beginnen en daarna nog wat konden oefenen voor het schoolfeest.

    We startten met een nieuw thema binnen ons deeltje België: de provincies. En we zijn gestart met de Vlaamse provincies. Het was een druk namiddagje groepswerk waarbij elke groep een provincie mocht bestuderen. Het is dan de bedoeling dat elke groep een muurkrant maakt met heel wat informatie, foto's, tekeningen, versiering over hun provincie. Hier werken we dinsdag nog aan verder hoor, zodat het een knap werk wordt. Misschien vind je thuis ook wel wat informatie over je provincie en dan mag je dat zeker meebrengen om op te kleven!

    Nadien werd er nog wat geoefend voor het schoolfeest en dan luidde de bel en zo sloten we ons dagje af. Moe maar voldaan...

    Agenda:
    Leren: toets getallenkennis (zie herhalingsles in werkboek b) op dinsdag 30/4
              toets meten en metend rekenen (zie werkboek b p. 76-77) op donderdag 2/5
    Doen: afwerken rekenen werkboek c p.3-4 of als je al aan de scheurblok was begonnen of net moest beginnen: afwerken p.94-95
              afwerken spelling p.67 en 70
    Meebrengen: hamer, onderwerpen voor de spreekbeurt

    Zo, dan zie ik jullie morgen terug! Nog een fijne avond en geniet nog maar van het zonnetje!

    Juf Eva





    25-04-2013 om 18:30 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    24-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een eerste fijne dag in jullie klasje!
    Dag beste lezer(es),

    Vandaag was mijn eerste dag als juf Eva in jullie klas. En jawel hoor, ik vond het zeer fijn! Jullie waren allemaal flink en er werd goed opgelet.

    Maar misschien was dat ook omdat jullie vandaag mochten beginnen aan het cadeau voor moederdag. Niets verklappen hé! Het wordt echt mooi. Er werd al hard aan gewerkt vandaag, maar er is zeker nog wat werk aan. Daarom wil ik jullie vragen jullie hamer terug mee te brengen vrijdag als dat mogelijk is. Maar geen te zware hamer, anders kloppen jullie de nagels snel scheef

    Verder hebben we gewerkt aan de herhaling van bewerkingen tot 100 000. Dit was voor sommigen toch nog wat moeilijk. Maar moeilijk lukt ook en we werken er zeker nog aan verder!

    Godsdienst was vandaag een fijne les. We hebben wat dieper stil gestaan bij onze ademhaling. We deden wat ademhalingsoefeningen op rustgevende muziek. We liepen een toertje op de speelplaats om vast te stellen wat er dan gebeurt met onze ademenhaling. We testten de mogelijkheden van onze ademhaling uit en probeerden een veertje in de lucht te houden. Verder zochten we ook een antwoord op de vragen 'Waarom ademen we?' en 'Wanneer is ademen moeilijk?'. 

    Agenda:
    leren: /
    doen: rekenen p.1 (werkschrift c) afwerken. 
    meebrengen: /

    Geniet verder maar van het lekker weertje en tot morgen voor een nieuwe, leuke dag!

    Groetjes van juf Eva! 

    24-04-2013 om 14:05 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    23-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Amai, amai, amai
    Goedenavond beste lezer(es),

    Opnieuw een gevecht tegen internet vandaag, maar deze keer heb ik mij niet laten doen. We hebben gewonnen!
    Ook al heeft het veel tijd gekost.
    Vanochtend begonnen met het uitdelen van het blad met de uitleg i.v.m. de spreekbeurten.
    Op de brief staat perfect uitgeschreven wat wij van de spreekbeurt van dochter/zoonlief verwachten. Tegen vrijdag maken de kinderen een top 3 van mogelijk onderwerpen, waar ze over willen spreken.
    Normaal gezien krijgt hun nummer 1 de voorkeur, maar het kan bij overboeking of niet interessant genoeg toch nog nummer twee of drie worden.
    Graag een handtekening van één of beide ouder(s) op de brief.
    We verbeterden de huistaak van gisteren klassikaal en ook nog een vorige huistaak rond breuken.
    Nadien zijn we volop aan het WO thema beginnen werken, want dat moest afgewerkt zijn.
    Helaas zijn we daar niet in geslaagd.
    Er is dan op school deze week ook nog eens frietenbak voor de leerlingen van het middelbaar( waardoor de middagspeeltijd uitloopt). Hierdoor lukte het niet meer om ICT les te geven. Tot grote spijt van de leerlingen.
    Verder in de namiddag oefenden we nogmaals het dansje voor het schoolfeest.
    Agenda:
    leren: /
    doen:
    taak: opdracht jeugdboekenweek afgeven 24/04
    Crea: blad moederdag 24/04
    hamer, brief spreekbeurt, onderwerpen ( 26/04)

    Morgen start juffrouw Eva haar stageperiode. Ze begint morgen onmiddellijk met het knutselen voor moederdag. Gelieve er voor te zorgen dat het blad ingevuld is en de kinderen een hamer meebrengen naar de klas.

    Aangezien juffrouw Eva alle klasactiviteiten moet overnemen, zal ze hoogst waarschijnlijk ook de weblog schrijven.
    Voor mij betekent dit dus een rustpauze.
    Alleszins veel succes toegewenst aan juffrouw Eva!

    Tot de volgende,
    Meester Joeri

    23-04-2013 om 19:25 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    22-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Truffels maken
    Goedenavond beste lezer(es),

    Hemel en aarde heb ik moeten verzetten om toch nog een verslagje te kunnen schrijven van vandaag. Al sinds gisteren doet mijn computer wat raar en verbinding met internet blijkt onmogelijk.
    Gelukkig is er nog de laptop van het vrouwke.
    Vanmorgen begonnen met de herhalingsles meten en metend rekenen. Deze les is belangrijk voor de toets van volgende week.
    Samen werkten we de les af en werd de verschillende aspecten herhaald.
    Bij de les is er ook een huistaak, die tegen morgen moeten worden afgewerkt.
    Na de speeltijd ging het verder over de geschiedenis van België. We ontdekten dat de Noormannen hier kwamen plunderen, dat de arme mensen op het land werkten van de kasteelheer en bescherming kregen bij gevaar binnen de kasteelmuren.
    Het meest tot de verbeelding sprekend was de periode van de Eerste Wereldoorlog. De kinderen kregen hier maar niet genoeg van. Vragen, anekdotes, verhalen van grootouders, ...
    Na de middag was het tijd om te koken en een doosje om de truffels in te steken.
    Juffrouw Karen en ik maakten uitgebreid foto's over deze kooknamiddag, maar deze foto's mogen we nog niet toonbaar maken.
    Daarvoor nodigen we jullie uit op de Kruikenburgse feesten, waar we de foto's zullen tentoonstellen...
    De agenda werd vandaag niet ingevuld omdat we onvoldoende tijd hadden om deze in te vullen.
    Belangrijk is dat de huistaak gemaakt wordt.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    22-04-2013 om 20:31 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    19-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Belgisch!
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanmorgen eens de traditie doorbroken en geen rekenen gegeven voor de de speeltijd, maar wel het vervolg van WO.
    We vulden onze werkkatern aan ( de regeerperiodes van de koningen aanduiden op de eeuwenband, geboorte - en sterfjaar van de koningen opschrijven en een schema rond de Belgische vorsten aanvullen)
    Verder werkten ze per twee lees - en invulopdrachten aan. Deze lessen werden verspreid over de hele dag.
    Er werd immers nog serieus geoefend voor het schoolfeest. De laatste blok van de voormiddag en de eerste blok van de namiddag werden gebruikt voor het oefenen.
    Afsluiten deden we met gemeenschappelijke afsluiter. Foto's en video- opname zijn terug te vinden op de website van de school.
    Agenda:
    leren:
    WO: Hoe ons land ontstond BB blz 56-65 22/04
    doen:
    taal: opdrachten jeugdboekenweek 24/04
    schort, plankje, keukenrol, potje/kommetje, tenniskledij

    Prettig weekend allemaal,

    Meester Joeri



    19-04-2013 om 17:43 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    18-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.staartdelingen tot op 0,01
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanmorgen begonnen met het verbeteren van een gedeelte van de huistaak en het afwerken van de laatste oefening op het blad.
    De rest van de les werd er gewerkt rond staartdelingen. A.d.h.v. een aantal klassikale oefeningen kwamen de leerlingen tot een goede schattingsmanier en oplossingswijze(n) voor de staartdelingen.
    In de werkschrift staan er cijferopdrachten op blz 74 en 75. De opdracht voor thuis is het maken van de staartdelingen op blz 74, uiteraard worden deze opdrachten in potlood gemaakt!
    Na de voormiddagspeeltijd trokken we naar de turnzaal om te oefenen voor ons dansje van het schoolfeest.
    De namiddag stond volledig in teken van de geschiedenis van België ( het ontstaan en de koningen).
    Afsluiten deden we met het zingen van de Brabançonne.
    Agenda:
    leren:
    WO: Hoe ons land ontstond BB blz 56-60 19/04
    doen:
    rekenen: blz 74 19/04
    taal: opdrachten jeugdboekenweek 24/04
    Belgische kleding

    Morgen worden de kinderen verondersteld om in de " Belgische kleuren" naar school te komen. Rood, geel en zwart worden de kleuren morgen. ( Afhankelijk van wat je in de kast hangen hebt!)

    Tot morgen allemaal,
    Meester Joeri


    18-04-2013 om 20:27 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    17-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe ontstond België?
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Vanochtend begonnen met het verplaatsen van de leerlingen en opnieuw administratie rond de foto's.
    De kinderen installeerden zich ondertussen op hun nieuwe stek en verbeterden de huistaak van gisteren.
    De rekenles had vandaag als onderwerp gelijknamige breuken aftrekken.
    Het traditionele werkblaadje werd klassikaal opgelost, maar de oefeningen in de werkschrift ( blz 73) worden als huistaak gemaakt.
    In de wo les ging  het over hoe België ontstond.
    De leerlingen waren verwonderd dat België pas in 1830 bestond.
    Afsluiten deden we met het oefenen van de tekst van de Brabançonne.
    Onze meisjes en jongens kregen hun aangekondigde leesopdrachten. Deze opdrachten dienen afgewerkt te worden tegen volgende week woensdag ( 24 april)
    Agenda:
    leren:
    WO: Hoe ons land ontstond BB blz 56-60 18/04
    doen:
    rekenen: afwerken blz 73 18/04
    taal: opdrachten jeugdboekenweek 24/04
    tekening Belgische vlag afwerken 18/04
    tennisracket

    Tot morgen allemaal,
    Meester Joeri

    17-04-2013 om 15:30 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    16-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Daguitstap vervolg




































    16-04-2013 om 19:16 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bezoek aan chocolademuseum en Brussel
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vandaag zijn we op uitstap geweest richting Brussel. We bezochten het chocolademuseum en een aantal leuke plaatsen rond de Grote Markt.
    Hieronder een fotoverslag van deze leerrijke dag " Dit is Belgisch!"




































    16-04-2013 om 19:13 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    15-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jarige van de dag

    Cathelina De Saeger werd gisteren 10 jaar. Een dikke proficiat van heel de klas!!!





    15-04-2013 om 17:36 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dit is Belgisch
    Goedenavond beste lezer(es),

    Hopelijk heeft iedereen genoten van de paasvakantie en is iedereen terug klaar om er volop in te vliegen.
    De leerlingen van de klas gaven mij alleszins toch die indruk!
    Vandaag was het een zeer hectische dag! Veel gedaan en toch eigenlijk ook niet!
    Eerst geld opgehaald ( uitstap, foto's, maaltijden en bonnetjes) Ik voelde mij precies een boekhouder!
    De kinderen maakten ondertussen hun eigen Belgische vlag.
    Met 5 minuten vertraging kwamen we in het zwembad toe, waar meester Floris onmiddellijk de zwemspieren warm maakte.
    Ook na de zwemles was er nog even tijd voor administratie, terwijl de kinderen de herhalingsles getallenkennis reeds zelfstandig probeerden op te lossen.
    Tijdens de middagpauze gingen we ons dansje oefenen voor het schoolfeest ( Het werd tijd!!)
    Door het intensief oefenen verloren we de tijd uit het oog en was het al snel half twee.
    Vlug verder werken aan rekenen en toch al een kleine onderdompeling in ons thema.
    In het kader van het project trekken we morgen richting Brussel, maar vandaag kregen de kinderen toch al wat informatie omtrent chocolade. Ze kregen een aantal teksten, waarbij ze op de achterzijde vraagjes moesten beantwoorden. ( Graag deze teksten nog eens doorlezen tegen morgen!)
    We probeerden om als " echte" Belgen het volkslied te zingen, doch het internet was ons niet gunstig gezind.
    Woensdag beter!
    Agenda:
    leren: /
    doen:
    rekenen: ws blz 71-72 17/04
    taal: chocolade 17/04
    kledij schoolfeest, tennisracket, foto's (17/04!) rugzakje

    Zoals reeds eerder vermeld trekken we morgen richting Brussel. Vertrek is binnen de schooluren en terugkomst eveneens ( afhankelijk van het spoor).
    Rugzakje met lunchpakket, deftig schoeisel en eventueel een aantal euro(cent)muntjes voor wc bezoek. ( Indien nodig!)

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri



    15-04-2013 om 17:27 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    29-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jarige van de dag
    Marie - Laure Dendauw wordt tijdens de paasvakantie 10 jaar. Alvast een dikke proficiat van heel de klas!!!




    29-03-2013 om 17:02 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Prettige paasvakantie
    Goedenavond beste lezer(es),

    Nogmaals bedankt om zo massaal naar het oudercontact te komen en (meestal) een constructief gesprek te houden met mezelf.
    Vandaag bestond de dag uit een bezoek aan de kerk, waar we de kruisweg met tekst en uitleg hebben afgestapt.
    De rest van de voormiddag waren ze in de goede handen van meester Floris.
    In de namiddag kwam stagaire Eva een kennismakingsspel spelen met de leerlingen en mochten ze achteraf gezelschapsspelletjes spelen.
    Ze kregen ieder nog een paasei en hop de paasvakantie in ...
    Agenda:
    leren: /
    doen: /
    zwemmen, foto's, geld uitstap, rapport

    Prettige vakantie allemaal,

    Meester Joeri

    29-03-2013 om 16:58 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    27-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kuiken piep
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Vlug even de tijd genomen tijdens deze buitenspeelnamiddag om het verslagje van vandaag aan u te richten.
    De kinderen begonnen de woensdag met Crea. Ze waren er al van vorige les mee bezig, maar vandaag werd de afwerking gedaan van hun ei.
    En of het resultaat meevalt! Proficiat aan de kinderen en juf Edel voor deze mooie creaties.
    Na de speeltijd maakten de kinderen kennis met de ton.
    In de werkschrift maakten we ook allerlei herleidingsoefeningen en bewerkingen met maateenheden rond gewicht.
    Het laatste stuk duidden we tijdens de wo les de verschillende gebieden in de gemeente Ternat aan ( woongebied, landbouwgebied, recreatiegebied, ...) op onze plattegrond.
    Omdat het deze namiddag dus buitenspeeldag was, krijgen de kinderen geen huistaak en lessen.
    De administratie moet wel in orde gebracht worden. ( Afrekening steunkaarten schoolfeest, strookje deelname schoolfeest)
    Nogmaals de foto's worden afgerekend na de paasvakantie.

    Tot morgen allemaal en nog een prettige dag verder.
    Meester Joeri






    27-03-2013 om 16:19 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 29/11-05/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs