Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    09-01-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gedicht van de dag!

    Goedenavond beste lezer(es),

    Nog even uw aandacht... We zitten met een dichter in ons midden.
    Lees maar eens wat voor een prachtgedicht hij ( Jasper) gemaakt heeft.

    Voor niets bang!

    Ik ben voor niets en niemand bang!
    Niet voor gezichten op ' t behang.
    ' t Is elke avond dikke pret
    met het skelet onder mijn bed.
    Ook heb ik helemaal geen last,
    van monsters in mijn kast.
    En springt er 's nachts om twaalf uur
    alweer een mummie uit de muur!
    Dan zeg ik jammer beste vent...
    dat jij  ingewikkeld bent!!!


    09-01-2013 om 20:01 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Meten, meten en nog eens meten
    Goedenavond beste lezer(es),

    Een kort verslagje van de voormiddag.
    Het eerste gedeelte van deze woensdag werd ingevuld door juf Edel en de creales. De kinderen hebben weer prachtige resultaten getekend. ( Hierover later meer!)
    Na de speeltijd begon dan het serieuze werk. We werkten immers rond de lengtematen.
    Een goede herhaling voor wat morgen en vrijdag komen gaat. De kinderen moesten lengtes schatten, zelf meten, eenvoudige herleidingen uitvoeren en optellen en aftrekken met lengtematen.
    De oefeningen in het werkschrift waren bij alle leerlingen nog niet af, dus graag thuis verder afwerken.
    Hopelijk heeft deze les een aantal leerlingen wakker geschud en hen aangemoedigd om de toets van morgen goed in te oefenen.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: millimeter en milliliter 10/01
    meetkunde wsA blz 41 11/01
    taal: dictee thema 7 10/01
    doen:
    rekenen: wsA blz 4-5 11/01

    lezen, toetsen laten tekenen, brief

    De kinderen hebben vandaag ook een brief meegekregen omtrent de nieuwe boekenopdracht. Gelieve deze grondig door te nemen en te handtekenen

    Tot morgen,

    Meester Joeri

    09-01-2013 om 19:52 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
    08-01-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.herhaling cijferen
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanmorgen, na het ophalen van de huistaken, begonnen aan de tweede herhalingsles rond bewerkingen. Deze keer werd het cijferen herhaald. Alle bewerkingen kwamen aan bod, net als hun omgekeerde bewerking.
    In het werkschrift werden de kinderen dan verrast met twee bladzijdes vol cijferoefeningen.
    Die moe(s)ten ze maken volgens de gemaakte afspraken, d.w.z. eerst alles in potlood maken, dan verbeteren.
    De verbeterde oefeningen worden in het groen geschreven, de juiste netjes in het blauw.
    Verder in de voormiddag stond er opnieuw een taaltoets geprogrammeerd, ditmaal rond " Begrijpend Lezen".
    's Namiddags splitste de klas in twee ongelijke delen. Dertien leerlingen trokken richting klas ' juf Stefanie' voor extra inoefening omtrent de millimeter. De andere leerlingen bleven in de klas en werkten verder aan hun cijferoefeningen.
    Nog in de namiddag gingen we van start met twee nieuwe thema's. Een eerste thema ( gewetensvol handelen) in de godsdienstles, een tweede thema ( Iedereen hoort erbij) tijdens de wo les.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: millimeter en milliliter 10/01
                  meetkunde wsA blz 41  11/01
    taal: dictee thema 7                   10/01
    doen:
    rekenen: wsA blz 4-5                  11/01

    lezen, toetsen laten tekenen.

    Wat de nieuwe leesopdracht betreft, vragen we deze keer om een boek van Roald Dahl te lezen en te bespreken.
     Behalve de boeken " Heksen" en " Sjakie en de chocoladefabriek" zijn de kinderen vrij in hun keuze.
    Verdere informatie volgt nog.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri


    08-01-2013 om 18:01 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    07-01-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jarigen van de dag
    Nina en Jasper Donders werden op 28 december 2012 9 jaar. Een dikke proficiat van heel de klas!!!






    07-01-2013 om 17:49 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijn beste wensen ....
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vooreerst aan iedereen een gelukkig en gezond nieuw jaar toegewenst.
    Het deed mij plezier om opnieuw frisse kopjes voor mij te zien.
    Na onze kerstvakantieherinneringen te hebben gedeeld, vlogen we er direct in.
    Er moest in de rekenschrift A nog een tweetal rekenverhalen opgelost worden, in de rekenschrift B een lesje getallenkennis tot 100 000 en herhaling van de vier hoofdbewerkingen tot 10 000.
    U begrijpt dat we hiermee een voormiddagje zoet waren.
    Na de middag was het niet anders. Liefst drie luistertoetsen werden afgenomen.
    Verder werd het niveaulezen terug opgestart. In het laatste stuk van de namiddag werd de opdracht drama aan de kinderen voorgesteld.
    Ze moeten per vier een scenario verder uitbreiden en het nadien ook nog spelen.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: de milliliter en millimeter 10/01
                  ws A (zie agenda)
    doen:
    rekenen: huistaak 11 + afwerken wsB blz 3 8/01
    lezen

    Zo, de kop is eraf... Tot morgen allemaal...

    Meester Joeri

    07-01-2013 om 17:23 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    21-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Prettige kerstfeest en gelukkig nieuwjaar
    Goedenavond beste lezer(es), 
     
    Vandaag een mooie afsluiter van de eerste trimester.
    Na het eerste gedeelte gezelschapspelen trokken we richting kerk voor de jaarlijkse kerstviering.
    Het was leuk om vast te stellen dat de kinderen de mis zeer aandachtig en actief hebben meegevolgd.
    Vervolgens was het tijd om de hongerige magen te vullen. Er werd begonnen met de allerkleinste ( eerste leerjaar) en zo ging het in stijgende lijn qua leeftijd. Onze meisjes en jongens moesten dus even wachten.
    Eens ze de soep en het stokbrood in hun handen kregen, ging het er smakelijk aan toe.
    Het laatste gedeelte bestond uit deel twee van de spelletjes.
    Dit duurde net lang genoeg, aangezien het naar het einde toe tamelijk onrustig werd.
    Vakantie... tijd voor iedereen om de batterijen opnieuw goed op te laden in een gezellige sfeer.

    Prettige feestdagen allemaal!
    We horen en zien elkaar op 7 januari 2013 terug!
    Tot dan!!!
    Meester Joeri




































    21-12-2012 om 21:03 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    20-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Filmnamiddag
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanochtend terug 21 kopjes, dat is al beter dan 19! Met deze leerlingen trokken we voor de laatste keer van dit kalenderjaar onze (nieuwe) rekenschrift en taalschrift open.
    Tijdens rekenen gingen we op zoek naar de structuur van 25 000 - 50 000 - 75 000 - 100 000 en maakten we een aantal oefeningen hierop.
    In de taalles werden er feestwensen uitgesproken. Niet alleen voor de komende periode, maar ook voor andere festiviteiten.
    De namiddag was geprogrammeerd voor een kerstfilm. De oorspronkelijke film kon wegens technische problemen niet vertoond worden. Gelukkig had juffrouw Katrien nog een waardig alternatief in haar kast liggen.
    Morgen brengen de kinderen spelletjes mee, houden we een kerstviering en eten we een sobere maaltijd.
    Agenda:
    leren:
    /
    doen:
    nieuwjaarsbrieven verstoppen.
    spelletjes meebrengen
    brieven, agenda, lezen...

    Tot morgen allemaal,
    Meester Joeri





    20-12-2012 om 19:39 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    19-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.winst en verlies
    Goedenavond beste lezer(es),

    Ze vallen als vliegen bij ons in de klas. We begonnen de week met 21 leerlingen, twee minder dan normaal. Nu zijn we woensdag en de teller staat maar op 19 meer. Leuk is anders!
    Toch moest er vandaag gewerkt worden en dat deden we ook.
    Eerst werd de toets rekenverhalen opgelost, nadien volop nieuwjaarsbrieven schrijven.
    Het tweede gedeelte van de voormiddag, stond kerstmis centraal. Eerst zochten we de verschillende betekenissen van het woord " ster", gevolgd door het beluisteren van het kerstverhaal.
    Om het verhaal helemaal compleet te maken, passeerden de drie wijzen ook al de revue.
    Afsluiten deden we met het oefenen van de kerstliedjes voor de kerstviering van vrijdag.
    Morgen nog een halve dag les en dan leggen we de riem er af.
    Er staat voor de namiddag een kerstfilm geprogrammeerd en vrijdag kerstviering, sobere maaltijd ( nog niet allemaal bevestigd van deelname) en gezelschapspelletjes in de klas.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: de milliliter 20/12
    doen:
    nieuwjaarsbrieven verstoppen
    brief, lezen, ...

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri




    19-12-2012 om 17:13 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    18-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwjaarsbrieven
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Vanmorgen begonnen met het uitdelen van de rampentoets hoofdrekenen delen tot 10 000. 9 van de 21 leerlingen die deelgenomen hebben aan de toets hadden 14 op 20 of meer. Al de rest was meer dan onvoldoende.
    Twaalf leerlingen trokken vandaag dus richting juf Stefanie, met als opdracht oefenen en remediëren voor delen.
    Conclusie van juf Stefanie, de leerlingen kennen hun deeltafels niet. En zolang die niet gekend zijn, zullen de mindere resultaten blijven volgen.
    Daarom geef ik tegen het eind van de week aan een aantal een bundeltje deeltafeloefeningen mee. Het is echt wel nodig!
    De achtergebleven leerlingen stortten zich dan maar op het schrijven van de nieuwjaarsbrieven.
    Na de speeltijd stond er taal geprogrammeerd. Eerst de begrijpend lezen toets, dan een lesje taalbeschouwing en eindigen deden we met niveaulezen.
    Pas in de namiddag konden we aan de lesopdracht rekenen van vandaag beginnen. Deze opdracht was dan ook weer niet zo simpel. We leerden vandaag immers over de milliliter.
    De kinderen kregen elk een milliter water in de hand en mochten dit opdrinken. Hiermee hadden ze een gedacht wat een milliliter eigenlijk voorstelt. Verder deden we verschillende herleidingen, optel - en aftrekoefeningen, ...
    Niet gemakkelijk alleszins!
    Het laatste gedeelte van de namiddag werd dan weer ingenomen door nieuwjaarsbrieven schrijven. De kinderen die klaar waren, mochten knutselen.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: winst en verlies 19/12
                  de milliliter        19/12
    Doen:
    /
    Brief sobere maaltijd, lezen, toets!!!

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri







    18-12-2012 om 16:49 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    17-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrij zwemmen
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanmorgen maar twintig gezichtjes geteld, geen complete klas dus.
    We begonnen met het verbeteren van de huistaak : tot 10 000. Zoals gewoonlijk op een zwemvoormiddag werd de les in twee stukken verdeeld.
    De kinderen mochten iets van speelgoed meenemen naar het zwembad, wat betekende dat ze vrij zwemmen hadden.
    Logischer wijs was het enthousiasme zeer groot.
    Het verder verbeteren van onze huistaak en de tekst begrijpend lezen voorbereiden waren de laatste wapenfeiten van de voormiddag.
    Na de middag begonnen we dan onmiddellijk met onze toets.
    Sommigen hebben daar serieus aangezwoegd.
    Het laatste gedeelte werd voorzien om nieuwjaarsbrieven te schrijven. Een aantal hebben de eerste al geschreven, andere hebben nog wel wat werk te doen.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: rekenverhalen: winst/verlies 19/12
    doen:
    /
    lezen, toetsen laten tekenen, brief sobere maaltijd

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri







    17-12-2012 om 18:07 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    16-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.sportnamiddag foto's




















    16-12-2012 om 14:28 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sportnamiddag en boekbesprekingen
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Vrijdagochtend hadden we als eerste wapenfeit de toets hoofrekenen, vermenigvuldigen tot 10 000. Deze toets gaf klassikaal bekeken een beter resultaat dan zijn voorganger op donderdag ( + en - tot 10 000)
    Voorts werd de les toepassingen voor tweederde opgelost.
    Na de speeltijd gingen we dan voluit voor de boekbesprekingen. De ene na de andere passeerde de revue.
    Vijf minuten voor de middag, hadden we iedereen gehoord.
    Tijdens de namiddag verhuisden we naar vestigingsplaats 1 voor een heuse sportnamiddag. 10 verschillende sportactiviteiten hadden de LO leerkrachten voorzien en dit alles in een doorschuifsysteem.
    De foto's geven duidelijk het enthousiasme van de leerlingen weer.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: : tot 10 000 17/12
                  winst en verlies 19/12
    doen:
    rekenen: huistaak : tot 10 000 17/12
    lezen, zwemmen ( speelgoed)

    Sommige leerlingen hebben een correctiesleutel naar huis meegekregen omdat ze de gevraagde deeloefeningen nog niet hadden afgewerkt ( ook al was dat gevraagd!)
    We hebben vastgesteld dat delen tot 10 000 voor vele kinderen toch wat problemen geeft, dus oefenen is de opdracht!

    Nog een prettige zondag en tot morgen,
    Meester Joeri








































    16-12-2012 om 14:25 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kerstboom
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanavond personeelsvergadering dus kort verslagje vanuit de klas.
    Vanmorgen begonnen met het verbeteren van de huistaak getallenkennis tot 100 000 in de werkschrift.
    Blijkbaar voor een aantal leerlingen nog een probleem. Logisch nieuwe leerstof, maar we komen hier zeker nog op terug.
    Verder ging het over staartdelingen tot 10 000.
    Na de speeltijd werd het dictee van thema 6 afgenomen en werkten we verder thema 7 in ons spellingsboekje af.
    De namiddag was dan geprogrammeerd voor wat inhaalbewegingen in godsdienst en de boekbesprekingen.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: x tot 10 000 ws blz 68 14/12
                 : tot 10 000 ws blz 76  17/12
    doen:
    rekenen: huistaak 10   14/12

    lezen, sportkledij, schatkoffer, agenda, ...

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    13-12-2012 om 16:09 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    12-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Boekbespreking
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanmorgen begonnen met de toets hoofdrekenen + en - tot 10 000, gevolgd door de instructie van het getalbegrip tot 100 000. Door het uitlopen van de toets rekenen, hebben we niet meer de tijd gehad om de oefeningen in de werkschrift te maken. Daarom krijgen de kinderen dit mee als huistaak.
    Na de speeltijd schreven we onze agenda en dan gingen we volop voor de boekbesprekingen.
    Foto's van de sprekers zie je hieronder aan het verslagje.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: x tot 10 000 14/12
    taal: dictee thema 6 blz 31-36 13/12
    doen:
    rekenen: getalbegrip tot 100 000 13/12
    toetsen tekenen, lezen

    Tot morgen allemaal,
    Meester Joeri































    12-12-2012 om 20:32 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    11-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Joepie de meester is terug!
    Goedenavond beste lezer(es),

    Zoals de titel al laat vermoeden, was ik vandaag terug present om voor de klas te staan. Niet dat we ons al in topvorm voelen, maar voldoende om die arme " schaapjes" niet aan hun lot over te laten.
    Een dag niet aanwezig, betekent heel wat inhaalwerk. En dat was ook wat er vandaag gebeurd is.
    Het begon al van 's morgens.
    In de rekenles werkten we de les gelijkvormigheid en de les toepassingen rond " Kopen en verkopen, winst en verlies" af.
    Het taalgedeelte mocht ook gezien worden. Liefst zes bladen in de schrift werden er tijdens de voormiddag gemaakt.
    Waaronder taalspelletjes, taalbeschouwing ( soorten teksten), leesstrategie en luisteren.
    Na de middag gingen we op ons elan door.
    Eerst waren er de toetsen getallenkennis en wo gesloten boek, gevolgd door een aantal bladzijden in ons spellingsboek.
    Niet onlogisch werd de concentratie in het laatste gedeelte wat minder.
    Afsluiten deden we met het beluisteren van een adventsverhaal ( een gedeelte ervan) en het schrijven van onze agenda.
    Morgen gaan we alle leerlingen die vrijdag en maandag aan bod moesten komen voor hun boekbespreking de revue passeren.
    Een verwittigd vrouw/man is er twee waard.
    Voorts hebben de kinderen een brief meegekregen waarmee ze zich kunnen inschrijven voor de sportnamiddag op vrijdag aanstaande.
    Het strookje en het gevraagde bedrag ( 2,50 euro) zo snel mogelijk ( lees morgen of donderdag) meebrengen naar school. We gaan er vanuit dat iedereen deelneemt aan deze activiteiten.
    Agenda:
    leren:
    taal: spellingboekje ( zie agenda) 13/12
    rekenen: + en - tot 10 000 ( zie agenda) 12/12
    doen:/
    brief, toets, schatkoffer (12/12), lezen

    Nog een prettige avond iedereen,

    Meester Joeri







    11-12-2012 om 16:49 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    09-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ziek
    Goedemorgen beste lezer(es),

    Wegens het buikgriepvirus in mijn lijf, nu pas een verslagje. Alle verslagje... Ik ga mij beperken tot het tonen van de de getrokken foto's vorige vrijdag. Hopelijk ben ik tegen morgen opnieuw in orde.

    Meester Joeri























    09-12-2012 om 09:51 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    06-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sinterklaas
    Goedenavond beste lezer(es),

    Groot was de verbazing deze ochtend toen elke leerling(e) haar/zijn bank bedekt lag met koekjes en ander snoepgoed.
    Velen dachten dat ik die daar gelegd had. Gelukkig waren er een aantal leerlingen samen met mij toegekomen in de klas en gezien dat ik het niet was.
    Door deze leuke verrassing duurde het een tijdje vooraleer de concentratie terug op punt was en we aan de les konden beginnen.
    De les rond de millimeter duurde nog tot 11.15. Nog net genoeg tijd om de tekst begrijpend lezen voor te bereiden.
    Het namiddaggedeelte stond in teken van Sinterklaas.
    De kinderen kregen een mooie film te zien en hadden zo een leuke namiddag.
    Agenda:
    leren:
     WO: machtig, krachtig open 10/12
                                       gesloten 11/12
    rekenen: toets getallenkennis tot 10 000 10/12
    Ws: blz 49,60,61,67
    taal: werkwoorden en persoonsvorm 07/12
            B.L tekst voorbereiden            07/12
    doen:
    Rekenen: werkschrift blz 70-71  07/12

    lezen, schatkoffer (07/12)

    Ik hoop dat de leerlingen hun boekbespreking en schatkoffer goed hebben voorbereid. De punten komen op het rapport onder spreken!

    Tot morgen allemaal.
    Meester Joeri

    Hopelijk raken we allemaal veilig en wel op school.









    06-12-2012 om 20:14 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    05-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Jarige van de dag

    Stelle Neza-Uwase werd vandaag 9 jaar. Een dikke proficiat van heel de klas !!!







    05-12-2012 om 15:49 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Boekenkaft ontwerpen
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Deze ochtend trokken we richting vestigingsplaats 1  voor het ict - moment. In kader van onze opdrachten rond boeken lezen, kregen de leerlingen vandaag de opdracht om hun gelezen boek van een andere kaft te voorzien.
    In het programma " Paint" ontwierpen ze hun eigen tekening en plaatsten die dan samen met de titel, uitgeverij, schrijver en korte inhoud op een blad.
    Een zeer toffe les, met mooie resultaten!
    De speeltijd ging net beginnen toen wij op het kasteel terug arriveerden.
    Het tweede gedeelte startten we met wiskunde. Cijferend vermenigvuldigen tot 10 000 stond op het programma.
    Na een gezamelijke instructie gingen de kinderen zelfstandig aan het werk. Aan de reacties te horen, na het verbeteren met de correctiesleutel, bleken de meeste leerlingen weinig tot geen fouten te maken.
    U kan dit zelf controleren, want ze hebben als huistaak cijferend vermenigvuldigen tot 10 000 mee.
    Er restte ons na de les rekenen enkel de agenda schrijven en zingen voor de jarige van de dag.
    Agenda:
    leren:
    WO: verkeer thema 1 & 2 06/12
     WO: machtig, krachtig open 10/12
                                         gesloten 11/12
    rekenen: toets getallenkennis tot 10 000 10/12
                   Ws: blz 49,60,61,67 
    taal: werkwoorden en persoonsvorm 07/12
    doen:
    Rekenen: huistaak 9 06/12

    lezen, schatkoffer (07/12)

    Zoals u wel merkt, is de toets getallenkennis verschoven naar maandag aanstaande.
    Hieronder een aantal foto's van de klas.
    Geniet ermaar van!

    Groetjes meester Joeri.

    PS Nog één keer slapen en HIJ komt...



























    05-12-2012 om 15:46 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    04-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.wisselvallig!
    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze ochtend begonnen met een les hoofdrekenen. Vermenigvuldigen met getallen tot 10 000.
    De les eindigde perfect op tijd. Het belsignaal rinkelde toen het laatste cijfer geschreven werd.
    Toen ik na de speeltijd de bundel van taalbeschouwing bovenhaalde, schrokken een aantal leerlingen zich een hoedje.
    Moeten wij dat vandaag allemaal afmaken? Ze werden snel gerustgesteld.
    We concentreerden ons vandaag op het gedeelte werkwoorden en persoonsvorm. Vaststelling was, dat er veel leerlingen het verschil tussen een zelfstandig naamwoord en een werkwoord moeilijk herkenden.
    Gelukkig ging het na een aantal oefeningen beter. Verder maakten de leerlingen oefeningen op het zoeken van de persoonsvorm. A.d.h.v de ja-neen vraag kwamen ze de persoonsvorm op het spoor.
    In de namiddag werkten we het thema ' Conflicten' af tijdens de godsdienstles. Hopelijk hebben de kinderen er veel uitgeleerd.
    Nog afwerken deden we met het thema " Machtig, krachtig". Een open -en gesloten boek toets is volgende week een feit.
    Tenslotte duidden we de leerstof aan voor de toets verkeer van aanstaande donderdag.
    Agenda:
    leren:
    WO: verkeer thema 1 & 2 06/12
    rekenen: toets getallenkennis tot 10 000 07/12
    taal: werkwoorden en persoonsvorm 07/12
    doen:
    /
    toets tekenen, lezen, schatkoffer.

    Tot morgen allemaal,
    Meester Joeri

    PS nog 2 keer slapen en Hij komt...

    04-12-2012 om 19:43 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 29/11-05/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs