Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    09-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verkiezingskoorts
    Goedenavond beste lezer(es),

    Na een schoolvrije maandag was het vanmorgen weer tijd om er in te vliegen.
    De kinderen namen hun uitgeknipte figuren bij de hand en gingen per twee, deze figuren rangschikken.
    Eerst het onderscheid tussen veelhoeken en niet- veelhoeken, dan de veelhoeken opsplitsen a.d.h.v de hoeken, om tenslotte vooral te blijven stilstaan bij de vierhoeken en hun kenmerken.
    Nog in het rekengedeelte dag 3 van de rekentoets om het niveau te bepalen.
    Verder in de voormiddag was er nog taal. Deze blok bestond uit drie delen: een blokje leesstrategie ( oorzaak-gevolg), taalgebruik ( Wie zegt het en waar? ) en taalbeschouwing ( bevelen - meedelen - vragen).
    Het laatste woord van deze les viel al in de namiddag.
    Tijdens de godsdienstles stond onze vriend Mozes weer centraal. We kregen vandaag te horen dat God Mozes bij zich roept om zijn volk in Egypte te gaan bevrijden.
    Tussen WO en Godsdienst namen we de tijd om de komende toetsen aan te duiden in de werkschrift. ( Zie agenda)
    De laatste les van het thema " Welkom in mijn leven" ging over hoe mensen het verleden kunnen achterhalen, welke (hulp) middelen ze hiervoor gebruiken enzovoort.
    Donderdag wordt het thema nog eens overlopen a.d.h.v de studiewijzer (later meer hierover!) en in de loop van volgende week toets.
    Agenda:
    Leren:rekenen: lengtematen blz 24-25 10/10
                     hoofdrekenen: x en : tot 1000 blz 20-21 11/10
              taal: zinnen en zinsdelen blz 16 11/10
              taalgebruik: straatnamen blz 14-15 12/10
             WO: Welkom in mijn leven! 11/10
    Doen : dennenappels, dennennaalden, kastanjes, takken, bladeren verschil in vorm/kleur, bolsters, mos, ...

    Wafels verkopen.

    Juf Edel stuurde mij deze ochtend pas het nodige materiaal voor de creales van morgen. Probeer mee te brengen, wat er te vinden is.

    Er moet mij toch nog iets van het hart. Vandaag weeral moeten vaststellen dat een aantal leerlingen niet in orde zijn met de gemaakte afspraken en taken. Vijf dagen de tijd hebben de kinderen gekregen om de huistaken tot een goed einde te brengen, voor sommigen is dat nog niet voldoende.
    Kunnen jullie er nog meer op toezien dat alles wordt gemaakt?

    Op de speelplaats en in de gangen is er al heel wat verkiezingsmateriaal te vinden. Donderdagmiddag komen de kandidaten hun " Campagne" en programma voorstellen. De kandidaten moeten uiteraard zien, dat ze voldoende voorbereid zijn om iets zinnigs te kunnen meedelen aan de rest van de leerlingen.

    09-10-2012 om 17:26 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    04-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Frietjes!!!
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanmorgen begonnen met een les getallenkennis/hoofdrekenen namelijk een breuk nemen van een getal.
    Opnieuw een herhaling van uit het derde leerjaar, maar voor sommigen was de opfrissing zeker eens nodig. De huistaak van vandaag zal jullie en mezelf al heel wat wijzer maken.
    Het taalgedeelte bestond deze keer uit spelling en daar besteedden we toch een aantal minuten. Zodanig dat de taalles verspreid werd over de voor - en namiddag.
    Gelukkig voor de kinderen werd het harde labeur beloond met een lekker pakje frieten en een drankje. Het ijsje kregen ze tijdens de kleine speeltijd. Spijtig genoeg weeral platte batterijen in het toestel, daarom geen foto's
    Tijdens de godsdienstles bespraken we het gedeelte van Mozes, dat we al kenden, en luisterden we naar de verschillende dagboeken van de leerlingen omtrent Mozes.
    Hoe onze vrienden uit het verleden vroeger woonden en welke kledij ze droegen, bespraken we tijdens de WO les.
    Morgen ben ik niet op school aanwezig ( opnieuw bijscholing) daarom moesten de kinderen zowel donderdag als vrijdag in de agenda noteren. We waren tamelijk laat met het schrijven van de agenda, waardoor sommige(n) misschien niet alles deftig genoteerd of begrepen hebben.
    Daarom hieronder een korte samenvatting:
    Agenda:
    Leren: rekenen: cijferen x, -, + 5/10
                           lengtematen blz 24-25 10/10
               Godsdienst: symbolen 5/10
    Doen: rekenen: figuren uitknippen + huistaak 4 9/10
              WO: werkkatern blz 11-12  9/10
              taal: spelling:  blz 8 en blz 12 9/10
    Wafels verkopen / maandag vrijaf!!!

    Nog even dit, gelieve onze afspraken i.v.m. geldophaling voor de wafels respecteren. Alleen op maandag, woensdag en vrijdag!

    Een prettig weekend allemaal,

    Meester Joeri

    04-10-2012 om 20:09 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    03-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mo vijf of mozes?
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Deze ochtend begonnen met het geld van de wafelverkoop op te halen.
    Dan was het tijd voor de rekenles. Vandaag een les meten en metend rekenen over lengte & snelheid.
    Het geld ophalen nam toch even wat tijd in beslag, waardoor de rekenles verder doorliep tot na de speeltijd.
    In de Godsdienstles ging het verhaal van Mozes verder. Ik toonde hen twee prenten die met het vervolg van het verhaal te maken hadden en zij moesten zo afleiden hoe het verhaal verder zou gaan.
    Nog mochten ze zich eventjes Mozes waanden en in zijn dagboek schrijven.
    Slotakkoord van deze voormiddag was de lokale verkiezing voor de leerlingenraad. We hadden immers vier kandidaten en we mogen er maar drie hebben.
    Nadat iedereen haar/zijn stem had mogen uitbrengen werden volgende leerlingen geselecteerd:
    Jarno, Emile en Nina. Spijtig voor Jobbe, die ook kandidaat was, maar toch leuk dat je hebt willen deelnemen.
    Agenda:
    leren: WO: les 5 mijn huis 4/10
    cijferen +,-,x 5/10
    Godsdienst: Symbolen 5/10
    doen: Rekenen: huistaak 3 4/10
    toetsen handtekenen

    Morgen geen boterhammen mee naar school, want er worden frietjes gebakken voor vier, vijf en zes.

    Tot morgen allemaal,
    Meester Joeri

    03-10-2012 om 14:28 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    02-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MDO's
    Goeienavond beste lezer(es),

    Deze ochtend was het zover. De MDO's... Voor de leken onder ons multidisciplinair overleg. Tijdens deze momenten worden problemen bij leerlingen besproken en mogelijke oplossingen bedacht.
    Voor onze kids betekende dit zelfstandig werken aan de opdrachten die de meester voorzien had.
    Na de voormiddagspeeltijd maakten de kinderen hun toets van breuken, dag 2 van de Ede toets en voorbereiding van de begrijpend lezen toets in de namiddag.
    De tekst bestond vandaag uit een viertal krantenartikels, waar de kinderen een aantal vragen moesten over oplossen.
    Zo geschiedde ook in het eerste gedeelte van de namiddag.
    Nog in dat gedeelte probeerden we het verhaal van Mozes te construeren a.d.h.v. de reeds thuisgeknipte puzzelstukjes.
    Verder werkten we in de namiddag les 4 van WO af en begonnen we les 5.
    De directeur heeft de leerlingen ook toegesproken over de jaarlijkse " Wafelverkoop" ten voordele van de zesdeklassers.
    Mijn klas heeft al een aantal jaren de traditie de best verkopende klas van het vierde te zijn en eigenlijk wil ik deze titel ook dit jaar behouden. Daarom een warme oproep om zoveel mogelijk wafels te verkopen. Heb aan de leerlingen verteld, dat zij het binnen een paar jaar ook leuk zullen vinden als anderen zich voor hen inzetten. Trouwens, ook voor onze klas en de leerlingen hangt er iets aan vast. Zo krijgt de klas die het meeste wafels heeft verkocht, een feestpakket van de directeur met allerlei lekkers. Ook krijgt  elke leerling(e) ( behalve die van het zesde) een tombolabiljet( per 10 verkochte pakken), dat ze achteraf kunnen inruilen voor een leuke prijs. Hopelijk steunen jullie ons enthousiasme!
    Geld kan binnengebracht worden op maandag, woensdag en vrijdag. Het is altijd mogelijk om extra papieren bij te vragen.
    Agenda:
    leren: WO: les 5 mijn huis 4/10
                   cijferen +,-,x 5/10
    Godsdienst: Symbolen 5/10
    doen: Wafels verkopen
    toetsen handtekenen, brief leerlingenraad

    Morgen moet de kandidaten voor de leerlingenraad hun strookje aan mij bezorgen. Denken jullie nog eens aan dat blaadje waar al de persoonlijk gegevens opstaan? En wordt dat mij dan zo snel mogelijk bezorgd?
    Alvast bedankt.

    Morgen fruitdag, dus iedereen een gezond tienuurtje!!!


    02-10-2012 om 17:20 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    01-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een nieuwe zwemleerkracht
    Goedenavond beste lezer(es),

    De kinderen begonnen deze ochtend met een herhalingsblaadje over breuken. Ze verbeterden hun huistaak van het weekend en de snellere onder ons, maakten nog werkblaadjes in hun groen of blauw werkblok.
    Rond kwart voor tien trokken we richting zwembad. Juffrouw Dorien was vandaag op bijscholing, dus werd de les door mezelf gegeven.
    Wat was ik blij toen we uit de zwemkom vertrokken en alle 23 leerlingen nog aanwezig waren. Niemand verdronken!
    Het slot van de voormiddag was voor een onaangekondigde toets. Deze toets komt niet op het rapport, maar dient om de hiaten in hun kennis op te sporen. Elke dag zullen de kinderen een deeltje maken.
    In de namiddag werden de twee aangekondigde toetsen van taal afgenomen en kregen de kinderen uitzonderlijk godsdienst.
    Onze goede vriend Mozes komt immers te voorschijn. We situeerden Egypte, vertelden over reiservaringen, levenswijzen, ...
    De kinderen hebben als huistaak het uitknippen van de puzzelstukjes in de werkschrift. Deze zijn in de klas al genummerd en worden in een briefomslag terug mee naar school genomen. De stukjes worden nog niet ingeplakt!!!
    Er is ook heel wat administratie meegegeven naar huis. Eén van de belangrijkste brieven is het blad waar alle gegevens van jullie gezinssituatie. De bedoeling is dat jullie, de ouders, die gegevens controleren en zo nodig verbeteren.
    Alleszins worden er handtekeningen onderaan het blad gevraagd als bevestiging.
    Agenda:
    leren: rekenen: breuken 2/10
                   cijferen +,-,x  5/10
             Godsdienst: Symbolen 5/10
    doen: Godsdienst: puzzelstukjes knippen 2/10
             taal: dictee verbeteren 2/10
    Brieven, toetsen handtekenen

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri


    01-10-2012 om 17:46 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    28-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bijna weekend
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanmorgen onmiddellijk gestart met de toets rekenen rond + en - tot 1000. De snellere werkers onder ons mochten na hun toets al beginnen invullen in de werkschrift( x en : tot 1000).
    Na de toets was er een klassikaal inoefenmoment rond cijferend vermenigvuldigen met 1 getal in de vermenigvuldiger.
    Al snel vroegen de kinderen of ze hieraan zelfstandig mochten werken, wat ook gebeurde.
    De resterende oefeningen worden meegenomen als huistaak en afgewerkt tegen maandag.
    De tweede helft van de voormiddag was gereserveerd voor juf Dorien. De kinderen hebben tijdens haar les trefbal gespeeld.
    In de namiddag stond er een grote brok taal geprogrammeerd. We begonnen met een lesje taalschat rond straatnamen. Dat was best grappig.
    Nadien ging het er wat serieuzer aan toe. We hebben aan zinsontleding gedaan in zijn meest eenvoudige vorm namelijk, van een bestaande zin verschillende zinnen proberen te maken zonder aan de structuur te raken.
    Binnenkort staan er niet alleen verkiezingen voor de gemeente en provincie voor de deur, maar ook in de Brug worden er verkiezingen gehouden. Wij organiseren een verkiezing om te kunnen zetelen in de leerlingenraad. Iedere leerling kan en mag deelnemen. Verdere instructies zijn terug te vinden in het bundeltje dat de kinderen mee naar huis kregen.
    Als uw kind wil deelnemen moet het mij woensdag 3 oktober 2012 het strookje van deelname afgeven.
    Agenda:
    leren: breuken                     02/10
    taal: werkwoorden: blz 11     01/10
                    ordenen: blz 9,10 01/10
    doen: rekenen : blz 21,22,23 01/10
    zwemmen! bundel verkiezingen!

    Maandag starten we een nieuwe maand dus vergeet geen geld mee te geven voor bonnetjes , maaltijden, ...

    Prettig weekend allemaal,

    Meester Joeri

    Ps nog een leuke straatnaam!!!

    28-09-2012 om 23:20 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    27-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jarige van de dag
    Luna Van Den Broeck werd vandaag 9 jaar. Een dikke proficiat van heel de klas!!!



    27-09-2012 om 20:04 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jarige van de dag
    Sam De Jonge werd vorige week 9 jaar. Een dikke proficiat van heel de klas !!!



    27-09-2012 om 20:04 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.regenboog
    Goedenavond beste lezer(es),

    Net thuisgekomen van een lange personeelsvergadering en een bijkomende file op de ring. Nu snel een verslagje van vandaag en dan iets eten.
    We begonnen vanochtend met het geld ophalen voor de frietjes. (bijna) Iedereen was in orde.
    Tijdens de rekenles gingen we verder over stambreuken, breuken ordenen van klein naar groot, breuk naar geheel, geheel naar breuk, ...
    Van alle opdrachten werd er ééntje klassikaal gemaakt. De rest door de leerlingen individueel, tenzij ze klassikaal bleven meevolgen.
    Eer iedereen daarmee klaar was, was het rekenuur voorbij.
    Na de speeltijd werd het dictee afgenomen en stond de spellingsles van thema 2 geprogrammeerd.
    In de namiddag legden we de laatste hand aan het thema " Symbolen". Volgende les start er een nieuw thema.
    Omdat we in de voormiddag niet echt vooruitgingen, probeerde ik al een deel van de geplande rekenles ( hoofdrekenen x en : tot 1000) met de leerlingen af te werken. Eenvoudig was het niet!
    De WO les van rond  " Eten door de eeuwen heen" werd in het laatste gedeelte afgerond.
    Agenda:
    leren: rekenen + en - tot 1000 28/09
                           breuken            02/10
             taal: werkwoorden: blz 11 01/10
                    ordenen: blz 9,10      01/10
    doen: rekenen + en - tot 1000 28/09
    Agenda

    Zoals u merkt , of al gemerkt heeft, zijn er volgende week een aantal toetsen op komst. Wat de taaltoetsen betreft, de leerlingen hebben hun schrift nog niet meer naar huis. Dus wees niet kwaad omdat ze hem niet mee naar huis hebben.
    Is het mogelijk om de leerlingen hier wat in op te volgen? Zodanig dat ze een goede start kunnen nemen.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    27-09-2012 om 19:56 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    26-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geen crea vandaag!
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Onze klas had weer pech vandaag. Nu hadden ze zo uitgekeken om crea te hebben, was juffrouw Edel toch wel ziek gevallen! Wat een domper!
    Gelukkig had de meester een rekenles in petto, waar ze toch wat mochten tekenen en kleuren. Een breukenles!
    Het werd mij al snel duidelijk dat er een aantal leerlingen het nog serieus moeilijk hadden met breuken.
    Zeker wanneer we breuken gingen vergelijken en zij zelf ook het geheel opnieuw moest tekenen.
    De kinderen hebben vandaag de opdracht meegekregen om de oefeningen op blz 19 en 20 nog eens te herbekijken of maken in het  bijzijn van de ouders. Morgen komt er nog een extra verwerkingsblaadje omtrent het onderwerp.
    In de het tweede gedeelte ging het in de godsdienstles over de zeven sacramenten. We somden de sacramenten opnieuw op en in de werkschrift legden we de basis voor de huistaak.
    Tijdens de WO les ging het over eten. De kinderen kregen de kans om zelf hun favoriete eten te vertellen, nadien was het de bedoeling dat we gingen vergelijken met mensen uit vroegere tijden. Spijtig genoeg hadden we hiervoor niet voldoende tijd.
    Agenda:
    leren: WO: smakelijk bb blz 10 27/09
              Taal: enkel of dubbel      27/09
              Rekenen: +/- tot 1000    28/09
                            breuken            27/09
    doen: godsdienst: sacramenten ws blz 7&9 27/09
    Geld voor frietjes

    Morgen moet het geld voor de frietjes binnen zijn. Gelieve dit in orde te brengen.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri



    26-09-2012 om 15:28 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    25-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Scholenveldloop 2012
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Vanmorgen veel nerveuze gezichten in de rij. Allen klaar om tijdens de veldloop te knallen.
    Ze moesten allemaal toch nog tot de middag wachten om hun energie kwijt te raken.
    Eerst werden er nog toetsen afgenomen. Twee om correct te zijn. De aangekondigde toets van begrijpend lezen en een dictee om de beginsituatie qua spelling te schetsen.
    Beider opdrachten brachten ons al ver in de voormiddag. Nog net tijd genoeg om de laatste oefeningen van de werkbundel " Enkel of dubbel" te verbeteren. Alle woorden zijn correct aan het bord gekomen, het is aan de kinderen om deze correct over te schrijven of eventueel te verbeteren.
    Naarmate de voormiddag vorderde, steeg ook de nervositeit. De meeste kinderen waren maar wat tevreden als ze om 11.30 mochten stoppen met werken.
    Om 12 uur werden we achter de turnzaal verwacht voor de traditionele opwarming met dans. (bijna) Iedereen danste en sprong vrolijk mee.
    De loopopdracht was ook duidelijk, probeer zoveel mogelijk stempels op je kaartje te verzamelen binnen de 15 minuten.
    Na al dat sport en spel keerden we naar de klas terug om ons middagmaal te nuttigen en mochten de kinderen hun gemiste speeltijd inhalen.
    Het laatste gedeelte was het tijd voor een zangstonde. Alle leerlingen zongen samen in de klas van juf Veerle de reeds gekende liedjes.
    Agenda:
    leren: WO: de school en mijn ouders bb blz 4-9 en ws blz 1-6 26/09
    Taal:  Enkel of dubbel 27/09
              Rekenen: + en - tot 1000 28/09
    doen: /

    In bijlage vinden jullie nog een aantal sfeerfoto's van deze middag. Mijn collega's hebben ook foto's getrokken, dus neem ook maar een kijkje op hun weblog.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

















    25-09-2012 om 16:37 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    24-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toetsenmaandag

    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Leuk was het om deze morgen terug voor de klas te staan. Na mijn cursusdag ( nog 2 te gaan) terug op vertrouwde grond, dat geeft altijd een goed gevoel.
    Lesgeven in de voormiddag zat er echter nog niet in. De kinderen kregen vandaag immers een rekentoets. Deze rekentoets bestrijkt een groot gedeelte van de leerstof rekenen dat leerlingen onder de knie zouden moeten hebben, als ze in het vierde leerjaar toekomen.
    De realiteit is dikwijls anders en ook hier is dat het geval.
    Deze toets is er enkel om te signaliseren ( de resultaten hiervan worden niet openbaar gemaakt!) waar er mogelijke problemen zijn en hiervoor een aantal doeltreffende oplossingen te voorzien.
    Dit gezegd zijnde zit mijn verslag voor de voormiddag erop. Sommige leerlingen werkten aan de toets tot de middag.
    In de namiddag bereidden we onze begrijpend lezen tekst voor en werkten de kinderen verder aan hun Muzo opdracht van vrijdag verder.
    Er is vandaag ook heel wat administratie meegegeven.
    Zo is er volgende week donderdag ( 4 oktober) frietjesbak ten voordele van het project ' Nanri'. Prijzen zijn 2,50 euro ( frietjes, saus en drankje) of 3,50 euro ( frietjes, saus, drank en een ijsje).
    Verder geven de leerkrachten LO een aantal leerlingen de kans om op woensdag 17 oktober in de NAMIDDAG om aan sportactiviteiten deel te nemen in en rond de wielerpiste van Affligem. Dit is volledig vrijblijvend en enkel met voldoende inschrijvingen.
    Beide brieven moeten tegen donderdag 27 september betaald of afgegeven zijn. ( Vroeger mag natuurlijk ook!)
    Voorts is er ook een brief meegegeven door de ouderraad in verband met ' Dag van de leerkracht'. Gelieve de instructies op de brief te volgen.
    Morgenmiddag ( tussen 12 en 13u) lopen de leerlingen van het vierde leerjaar mee in de scholenveldloop. Aangezien het weer er toch niet zo denderend uitziet, zou ik willen vragen of er toch eventuele reservekledij kan meegegeven worden.
    Het is niet leuk om met natte, modderige kleren in de klas te zitten.
    We eten morgen pas na het lopen, dus een extra koekje of stukje fruit kan zeker geen kwaad.
    Supporters op post!!!
    Agenda:
    leren: WO: de school en mijn ouders bb blz 4-9 en ws blz 1-6 25/09
              Taal: BL tekst ' Verhuisd ' 25/09
              Rekenen: + en - tot 1000 28/09
    doen:  taal: dictee verbeteren 25/09
              toets tekenen, scholenveldloop ( zie vorige brief)

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    24-09-2012 om 17:18 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    20-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Naar de haaien

    Goeienavond beste lezer(es),

    Vanmorgen begonnen met het verder afwerken van de les rekenverhalen, gevolgd door de les meetkunde rond hoeken.
    Het taalgedeelte vandaag bestond hoofdzakelijk uit spelling, namelijk verenkeling en verdubbeling.
    U herinnert zich vast nog het bundeltje dat uw kind hieromtrent heeft meegekregen.
    In de namiddag leerden de kinderen in de godsdienstles over de zeven sacramenten. De leerlingen kwamen tot de vaststelling dat ze met enkele sacramenten reeds in contact kwamen ( eucharistie, doopsel,...)
    De WO les draaide dan weeral rond de ouders en de beroepen die ze in heden en verleden beoefen(d)en.
    Afsluiten deden we met het liedje " Naar de haaien". De kinderen kwamen zo voor de eerste keer in contact met het zangtalent van mezelf. Hopelijk hebben er vanavond niet teveel kinderen last van hoofdpijn!
    Morgen zal ik niet aanwezig zijn op school , wegens bijscholing.
    Bijgevolg zal er morgenavond ook geen verslagje zijn.
    leren: WO: de school en mijn ouders bb blz 4-9 en ws blz 1-6 25/09

    doen: rekenen: maal - en deeltafels 24/09
             taal: verenkeling en verdubbeling 24/09
     
    Alvast een prettig weekend gewenst,

    Meester Joeri

    Ps Wie raadt wat mijn bijscholing morgen zal zijn?

    20-09-2012 om 20:44 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    19-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ict les
    Goedenavond beste lezer(es),

    Een beetje later dan voorzien, maar onvoorziene omstandigheden ....
    Vanochtend lichtjes anders begonnen dan gewoonte. We hadden immers gereserveerd om ict les te krijgen.
    Daardoor werd het programma van woensdag aangepast.
    Zo begonnen we onmiddellijk aan het tweede gedeelte van de herhalingstoets dictee.
    Deze was net klaar, toen juf Stefanie ons kwam halen voor de computerles ( zie foto's onderaan)
    Na de speeltijd werkten we verder aan de wo les rond de school en gingen we ook al een kijkje nemen hoe het zat met de beroepen tijdens de geschiedenis.
    Afsluiten deden we met het oplossen van twee rekenverhalen in de werkschrift.
    Agenda:
    leren: WO: de school en mijn ouders bb blz 4-9 en ws blz 1-4 20/09
               rekenen: kloklezen 20/09
    doen: rekenen: maal - en deeltafels 20/09
              toetsen tekenen

    Tot morgen allemaal!

    Meester Joeri














    19-09-2012 om 20:41 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    18-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de Fourneau

    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanmorgen de derde keer dat we het onderdeel "Kloklezen" op het programma staan hadden en opnieuw was de voorziene tijd meer dan nodig.
    Ik zou nogmaals willen verzoeken om het kloklezen op regelmatige basis te herhalen, ook al zijn we er in de klas niet over bezig.
    Na de speeltijd was er het taalblok. Dat bestond uit een lesje taalgebruik en een les taalbeschouwing. De les taalgebruik draaide vooral rond het ordenen van woorden ( volgens leeftijd, gewicht, ...) de les taalbeschouwing draaide rond werkwoorden en dan meerbepaald het werkwoord " gaan" in verschillende vormen.
    In de namiddag bespraken we de symbolen van de school en van de gemeente. Ik vertelde de kinderen over het wapenschild van Ternat en de link met kasteel Kruikenburg. Dat vonden ze natuurlijk geweldig.
    Tijdens de wo les spraken we over de school van vroeger en nu.
    Hoe gingen kinderen in de tweede eeuw  naar school? Wat gebeurde er in de 19de eeuw? ... zijn een aantal vragen waarop de kinderen antwoord hebben gekregen.
    Agenda:
    leren: WO: eeuwenband BB blz 6,7 19/09
    rekenen: kloklezen 19/09
    doen: 
    toetsen laten tekenen, brief veldloop

    Een groot aantal leerlingen was nog niet in orde met het laten handtekenen van de toetsen. Bij sommigen zal dit tegen morgen nog niet in orde gebracht zijn , want heb de taalschriften bij mij om te verbeteren.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    18-09-2012 om 19:18 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De eerste zwemles
    Goedenavond beste lezer(es),

    Ik ga onmiddellijk de voormiddag samenvatten. Die bestond uit twee grote delen. De les rekenen en de eerste zwemles.
    De leerlingen begonnen met verschillende taken. Een tiental leerlingen verbeterden hun huistaak blz 12-13, de andere probeerden in hun kladschrift de rekenverhalen op te lossen. Ondertussen haalde ik het geld van de leerlingen op die nog bonnetjes voor warme maaltijden nodig hadden.
    Rond 9.50 vertrokken we dan richting zwembad. 21 zwemmers en 2 gekwetsten betraden het complex.
    Juf Dorien had haar handen vol, want het enthousiasme van de kids werkte blijkbaar verlammend voor hun oren.
    Terug toegekomen op school was het reeds 11.25 en kregen de kinderen nog de kans om even een frisse neus te halen.
    Van half twaalf tot 10 voor twaalf herhaalden we kloklezen.
    Deze les werd verdergezet in het eerste gedeelte van de namiddag.
    Ze kregen het eerste gedeelte van het dictee voor de kiezen. Uit een dertigtal zinnen werden dertig woordjes geplukt en die moesten ze dan opschrijven. Het tweede gedeelte wordt verder in de week afgenomen.
    Agenda:
    leren: WO: eeuwenband BB blz 3,4,5 en Ws blz 1,2 18/09
    rekenen: kloklezen 17/09
    doen: Godsdienst: blz 5 oef 4 18/09
            WO: tekening inkleuren 18/09
    toetsen laten tekenen

    De meeste leerlingen zijn aangesloten bij een vereniging. Ze krijgen vandaag als huistaak om hun logo op te plakken of te tekenen en hierbij wat extra uitleg te geven ( zie werkschrift blz 5) Opgelet enkel oefening vier, de rest wordt in de klas klassikaal gemaakt.
    Gelieve ook de toetsen te handtekenen ( toetsenmap en taalschrift !)

    Tot morgen allemaal!
    Meester Joeri











    17-09-2012 om 18:38 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    15-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrijdag

    Goedemorgen beste lezer(es),

    Gisterenochtend begonnen met het ophalen van de huistaken rekenen. Daaruit bleek dat er toch wel een aantal leerlingen last hebben met het optellen, maar vooral met het aftrekken uit het hoofd.
    Dit wordt zeker en vast in  het oog gehouden, maar ik vraag aan jullie ook om de leerlingen te motiveren om te werken met tussenstappen. Dat zal hen helpen om minder rekenfouten te maken. De getallen gaan immers de hoogte in en het zal moeilijker worden om alles zomaar uit het hoofd te leren.
    Minder problemen waren er bij het lesonderdeel van gisteren, cijferend aftrekken.
    Na de speeltijd hadden de kinderen turnles.
    In het namiddaggedeelte begonnen we met de toets begrijpend lezen. Daar werd ook technisch lezen van de tekst aangekoppeld voor enkele leerlingen.
    Nadien hadden we het nog over verwijswoorden.
    Aangezien we voor WO wat achterliggen op de andere klassen werd er in het laatste gedeelte ook WO gegeven.
    Spijtig genoeg geraakten we niet teveel vooruit, want de les moest regelmatig stilgelegd worden omdat een aantal leerlingen het nodig vonden om de les te storen. Het is ook niet de eerste keer dat dit gebeurd!!!
    Agenda:
    leren: WO: eeuwenband BB blz 3,4,5 en Ws blz 1,2 18/09
              rekenen: x en : tafels 17/09
    doen: rekenen: blz 12 -13 17/09
     toets laten tekenen en zwemmen

    Prettig weekend iedereen,

    Meester Joeri

    15-09-2012 om 09:25 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijn symbool
    Goedenavond beste lezer(es),

    Donderdag 13 september gaat de geschiedenis in gaan als de donderdag waar er hard gewerkt werd , maar toch niet voldoende om de andere klassen bij te benen. Wij blijven naarstig ons best doen.
    Wat hebben we dan vandaag zoal gedaan?
    In onze rekenschrift zijn we klassikaal blz 11 beginnen maken. Eerst invullen op het honderveld tussen 501 en 600, dan even en oneven getallen aanduiden, gevolgd door de functie van de getallen te benoemen en een oefening op geldwaarden en negatieve temperaturen.
    Tijdens het vervolg van de les ging het over al hoofdrekenend optellen en aftrekken tot 1000. De kinderen kregen een aantal gegevens van scholen en hun leerlingenaantal. Daarbij mochten ze per twee de optellingen en aftrekkingen op te lossen. Bedoeling was dat ze gingen samenwerken en aan mekaar hun werkwijze verduidelijkten.
    Afsluiter van deze drukke blok was alle opteloefeningen maken van blz 12 en 13. ( De meeste leerlingen zijn hiermee nog niet klaar!)
    Het tweede gedeelte van donderdagvoormiddag werd ingevuld met twee toetsen en voorbereiden van de begrijpend lezen tekst.
    Naast de toets zegswijzen was er ook nog een luistertoets. ( beide punten worden morgen meegegeven!)
    De begrijpend lezen tekst droeg als titel " Buurmeisje" en ging over een jongen die tijdens de tocht naar school wordt "lastiggevallen" door zijn buurmeisje ( een meisje uit de eerste klas) .
    In de namiddag kregen alle leerlingen ( toch diegene die iets meehadden!) de kans om over hun symbool te praten. De andere leerlingen probeerden hun aandacht bij elke spre(e)k(st)er te houden.
    Het slotakkoord van donderdagnamiddag was voor WO. Hier werkten we verder aan de eeuwenband, nu ook in het bronnenboek en de werkkatern.
    Agenda:
    leren: taal: tekst begrijpend lezen voorbereiden 14/09
              rekenen: x en : tafels 14/09
    doen: rekenen: huistaak 2 14/09
    agenda

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri


    Jasper


    Louka


    Mauro VDS


    Cathelina


    Tychique


    Nina


    Marie - Laure


    Kylian


    Amory


    Zeno


    Jarno


    Yoran


    Stella


    Emile


    Thomas


    Laura


    Mauro DC


    Line


    Joyce



    13-09-2012 om 19:24 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    12-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Week van de sportclubs
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Goedenavond beste lezer(es),

    Vandaag telden we 22 gezichtjes in de klas. Deze gezichtjes stonden vol blijdschap toen de meester vertelde wat er deze voormiddag allemaal op het programma stond.
    Ze kregen vandaag computerles en dat zagen ze helemaal zitten.
    We begonnen traditiegetrouw met rekenen. Deze keer stond de tweede les getallenkennis op het programma opnieuw getalbegrip tot 1000.
    De theorie was vrij uitgebreid en we hadden pas een tiental minuutjes voor de speeltijd gedaan. In de werkschrift waren twee blaadjes gespendeerd aan ons lesonderwerp. De kinderen konden na het overlopen van de oefeningen bladzijde 10 nog even beginnen.
    Na de speeltijd was het tijd om de verschillende sportoutfits te fotograferen. Er hangt immers een wedstrijd aan verbonden, waarbij de scholen die de leukste foto's opsturen sportmateriaal kunnen winnen.
    Deze extra motivatie zorgde ervoor dat we voldoende tijd hebben genomen bij het maken van de foto's.
    Hopelijk krijgen we een gelijkwaardig resultaat.
    De fotoshoot had natuurlijk wel gevolgen voor het verdere verloop van de voormiddag.
    De zo begeerde computerles voor 4A, viel spijtig genoeg in het water. Maar niet getreurd, de meester heeft geregeld dat we volgende week woensdag computerles krijgen en wat meer tijd dan anders voorzien is. Dit lijkt me toch een serieuze compensering.
    Wel werkten we nog verder rond tekens en symbolen. We lazen het verhaal van Anna, de mama overleden aan kanker, die een ochtendjas van mama als symbool had.
    Om hier op verder te bouwen vraag ik de kinderen tegen morgen zelf een voorwerp mee te brengen dat hen nauw aan het hart ligt. Wat m.a.w voor hen speciaal is. ( Voorbeelden hiervan zijn: knuffels, hangertjes, kaartjes, ...)
    Morgenavond neemt ieder haar/zijn dierbare bezittingen terug mee naar huis.
    Agenda:
    Leren: taal: zegswijzen blz 3 13/09
    rekenen: x en : tafels 13/09
    meebrengen van eigen voorwerp

    Tot morgen allemaal,
    Meester Joeri

    PS Hieronder een foto van alle sportclubleden. Verdere foto's zullen te bekijken zijn op de weblog van lichamelijke opvoeding.

    12-09-2012 om 17:55 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    11-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Symbolen? Tekens?
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanmorgen onmiddellijk de gas opengedraaid tijdens de rekenles. Achtereenvolgens meetkunde ( met als onderwerp ruimtelijke oriëntatie) en rekenverhalen passeerden de revue deze voormiddag.
    Omdat ze goed gewerkt hadden in de voormiddag kregen ze het laatste kwartier voor de middag vrije bezigheid.
    In de namiddag begonnen we de taalles . Deze draaide vandaag rond familienamen en hun herkomst.
    Dat gaf geregeld grappige situaties.
    Tijdens de godsdienstles bekeken we de 10 geboden van de speelplaats. Deze afspraken werden overlopen en goedgekeurd.
    Nog in deze les kregen de kinderen het themabeeld van thema 1 te zien. De titel van thema 1 is " Symbolen".
    Er werd aan de kinderen gevraagd of zij het woord " Symbool" en "teken" konden verklaren.
    Nadien kregen ze allerlei symbolen en tekens in hun hand gestopt. Zij moesten bepalen of het een symbool of een teken was.
    Het slotakkoord was het verder uitdelen van de verschillende " eeuwen". Elk kind van de klas kreeg minstens 1 eeuw ter beschikking gesteld.
    Agenda:
    Leren: taal: zegswijzen blz 3 13/09
    rekenen: x en : tafels 13/09
    sportuniform

    U vraagt zich waarschijnlijk af waarom ik niet spreek over de taaltoets zegswijzen. Zeer eenvoudig, de toets is niet doorgegaan.
    Een aantal kinderen had haar/zijn schrift niet meegenomen of agenda vergeten of....
    Zo ook met hun naamtekeningen.
    Deze worden UITZONDERLIJK verschoven naar donderdag aanstaande. Volgende keer dat zoiets voorvalt, gaat de toets onverbiddelijk door.

    Zoals jullie gisteren al hebben kunnen lezen in de brief, is het deze week de week van de sportclubs. Indien u kind is aangesloten bij een sportclub, mag zij/hij morgen het uniform van de sport aandoen en zo naar school komen.
    Het lijkt me logisch dat kinderen die bv zwemmen niet in hun zwembroek naar school komen, maar dan wel één of ander gadget die met de sport te maken heeft.

    Ik heb vandaag ook een aantal kinderen in de klas verplaatst. Dit om de concentratie en de werkijver in de klas naar omhoog te stuwen !

    Morgen fruitdag!!!

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri


    11-09-2012 om 19:01 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 29/11-05/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs