Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    27-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jarige van de dag
    Luna Van Den Broeck werd vandaag 9 jaar. Een dikke proficiat van heel de klas!!!



    27-09-2012 om 20:04 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jarige van de dag
    Sam De Jonge werd vorige week 9 jaar. Een dikke proficiat van heel de klas !!!



    27-09-2012 om 20:04 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.regenboog
    Goedenavond beste lezer(es),

    Net thuisgekomen van een lange personeelsvergadering en een bijkomende file op de ring. Nu snel een verslagje van vandaag en dan iets eten.
    We begonnen vanochtend met het geld ophalen voor de frietjes. (bijna) Iedereen was in orde.
    Tijdens de rekenles gingen we verder over stambreuken, breuken ordenen van klein naar groot, breuk naar geheel, geheel naar breuk, ...
    Van alle opdrachten werd er ééntje klassikaal gemaakt. De rest door de leerlingen individueel, tenzij ze klassikaal bleven meevolgen.
    Eer iedereen daarmee klaar was, was het rekenuur voorbij.
    Na de speeltijd werd het dictee afgenomen en stond de spellingsles van thema 2 geprogrammeerd.
    In de namiddag legden we de laatste hand aan het thema " Symbolen". Volgende les start er een nieuw thema.
    Omdat we in de voormiddag niet echt vooruitgingen, probeerde ik al een deel van de geplande rekenles ( hoofdrekenen x en : tot 1000) met de leerlingen af te werken. Eenvoudig was het niet!
    De WO les van rond  " Eten door de eeuwen heen" werd in het laatste gedeelte afgerond.
    Agenda:
    leren: rekenen + en - tot 1000 28/09
                           breuken            02/10
             taal: werkwoorden: blz 11 01/10
                    ordenen: blz 9,10      01/10
    doen: rekenen + en - tot 1000 28/09
    Agenda

    Zoals u merkt , of al gemerkt heeft, zijn er volgende week een aantal toetsen op komst. Wat de taaltoetsen betreft, de leerlingen hebben hun schrift nog niet meer naar huis. Dus wees niet kwaad omdat ze hem niet mee naar huis hebben.
    Is het mogelijk om de leerlingen hier wat in op te volgen? Zodanig dat ze een goede start kunnen nemen.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    27-09-2012 om 19:56 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    26-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geen crea vandaag!
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Onze klas had weer pech vandaag. Nu hadden ze zo uitgekeken om crea te hebben, was juffrouw Edel toch wel ziek gevallen! Wat een domper!
    Gelukkig had de meester een rekenles in petto, waar ze toch wat mochten tekenen en kleuren. Een breukenles!
    Het werd mij al snel duidelijk dat er een aantal leerlingen het nog serieus moeilijk hadden met breuken.
    Zeker wanneer we breuken gingen vergelijken en zij zelf ook het geheel opnieuw moest tekenen.
    De kinderen hebben vandaag de opdracht meegekregen om de oefeningen op blz 19 en 20 nog eens te herbekijken of maken in het  bijzijn van de ouders. Morgen komt er nog een extra verwerkingsblaadje omtrent het onderwerp.
    In de het tweede gedeelte ging het in de godsdienstles over de zeven sacramenten. We somden de sacramenten opnieuw op en in de werkschrift legden we de basis voor de huistaak.
    Tijdens de WO les ging het over eten. De kinderen kregen de kans om zelf hun favoriete eten te vertellen, nadien was het de bedoeling dat we gingen vergelijken met mensen uit vroegere tijden. Spijtig genoeg hadden we hiervoor niet voldoende tijd.
    Agenda:
    leren: WO: smakelijk bb blz 10 27/09
              Taal: enkel of dubbel      27/09
              Rekenen: +/- tot 1000    28/09
                            breuken            27/09
    doen: godsdienst: sacramenten ws blz 7&9 27/09
    Geld voor frietjes

    Morgen moet het geld voor de frietjes binnen zijn. Gelieve dit in orde te brengen.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri



    26-09-2012 om 15:28 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    25-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Scholenveldloop 2012
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Vanmorgen veel nerveuze gezichten in de rij. Allen klaar om tijdens de veldloop te knallen.
    Ze moesten allemaal toch nog tot de middag wachten om hun energie kwijt te raken.
    Eerst werden er nog toetsen afgenomen. Twee om correct te zijn. De aangekondigde toets van begrijpend lezen en een dictee om de beginsituatie qua spelling te schetsen.
    Beider opdrachten brachten ons al ver in de voormiddag. Nog net tijd genoeg om de laatste oefeningen van de werkbundel " Enkel of dubbel" te verbeteren. Alle woorden zijn correct aan het bord gekomen, het is aan de kinderen om deze correct over te schrijven of eventueel te verbeteren.
    Naarmate de voormiddag vorderde, steeg ook de nervositeit. De meeste kinderen waren maar wat tevreden als ze om 11.30 mochten stoppen met werken.
    Om 12 uur werden we achter de turnzaal verwacht voor de traditionele opwarming met dans. (bijna) Iedereen danste en sprong vrolijk mee.
    De loopopdracht was ook duidelijk, probeer zoveel mogelijk stempels op je kaartje te verzamelen binnen de 15 minuten.
    Na al dat sport en spel keerden we naar de klas terug om ons middagmaal te nuttigen en mochten de kinderen hun gemiste speeltijd inhalen.
    Het laatste gedeelte was het tijd voor een zangstonde. Alle leerlingen zongen samen in de klas van juf Veerle de reeds gekende liedjes.
    Agenda:
    leren: WO: de school en mijn ouders bb blz 4-9 en ws blz 1-6 26/09
    Taal:  Enkel of dubbel 27/09
              Rekenen: + en - tot 1000 28/09
    doen: /

    In bijlage vinden jullie nog een aantal sfeerfoto's van deze middag. Mijn collega's hebben ook foto's getrokken, dus neem ook maar een kijkje op hun weblog.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

















    25-09-2012 om 16:37 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    24-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toetsenmaandag

    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Leuk was het om deze morgen terug voor de klas te staan. Na mijn cursusdag ( nog 2 te gaan) terug op vertrouwde grond, dat geeft altijd een goed gevoel.
    Lesgeven in de voormiddag zat er echter nog niet in. De kinderen kregen vandaag immers een rekentoets. Deze rekentoets bestrijkt een groot gedeelte van de leerstof rekenen dat leerlingen onder de knie zouden moeten hebben, als ze in het vierde leerjaar toekomen.
    De realiteit is dikwijls anders en ook hier is dat het geval.
    Deze toets is er enkel om te signaliseren ( de resultaten hiervan worden niet openbaar gemaakt!) waar er mogelijke problemen zijn en hiervoor een aantal doeltreffende oplossingen te voorzien.
    Dit gezegd zijnde zit mijn verslag voor de voormiddag erop. Sommige leerlingen werkten aan de toets tot de middag.
    In de namiddag bereidden we onze begrijpend lezen tekst voor en werkten de kinderen verder aan hun Muzo opdracht van vrijdag verder.
    Er is vandaag ook heel wat administratie meegegeven.
    Zo is er volgende week donderdag ( 4 oktober) frietjesbak ten voordele van het project ' Nanri'. Prijzen zijn 2,50 euro ( frietjes, saus en drankje) of 3,50 euro ( frietjes, saus, drank en een ijsje).
    Verder geven de leerkrachten LO een aantal leerlingen de kans om op woensdag 17 oktober in de NAMIDDAG om aan sportactiviteiten deel te nemen in en rond de wielerpiste van Affligem. Dit is volledig vrijblijvend en enkel met voldoende inschrijvingen.
    Beide brieven moeten tegen donderdag 27 september betaald of afgegeven zijn. ( Vroeger mag natuurlijk ook!)
    Voorts is er ook een brief meegegeven door de ouderraad in verband met ' Dag van de leerkracht'. Gelieve de instructies op de brief te volgen.
    Morgenmiddag ( tussen 12 en 13u) lopen de leerlingen van het vierde leerjaar mee in de scholenveldloop. Aangezien het weer er toch niet zo denderend uitziet, zou ik willen vragen of er toch eventuele reservekledij kan meegegeven worden.
    Het is niet leuk om met natte, modderige kleren in de klas te zitten.
    We eten morgen pas na het lopen, dus een extra koekje of stukje fruit kan zeker geen kwaad.
    Supporters op post!!!
    Agenda:
    leren: WO: de school en mijn ouders bb blz 4-9 en ws blz 1-6 25/09
              Taal: BL tekst ' Verhuisd ' 25/09
              Rekenen: + en - tot 1000 28/09
    doen:  taal: dictee verbeteren 25/09
              toets tekenen, scholenveldloop ( zie vorige brief)

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    24-09-2012 om 17:18 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    20-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Naar de haaien

    Goeienavond beste lezer(es),

    Vanmorgen begonnen met het verder afwerken van de les rekenverhalen, gevolgd door de les meetkunde rond hoeken.
    Het taalgedeelte vandaag bestond hoofdzakelijk uit spelling, namelijk verenkeling en verdubbeling.
    U herinnert zich vast nog het bundeltje dat uw kind hieromtrent heeft meegekregen.
    In de namiddag leerden de kinderen in de godsdienstles over de zeven sacramenten. De leerlingen kwamen tot de vaststelling dat ze met enkele sacramenten reeds in contact kwamen ( eucharistie, doopsel,...)
    De WO les draaide dan weeral rond de ouders en de beroepen die ze in heden en verleden beoefen(d)en.
    Afsluiten deden we met het liedje " Naar de haaien". De kinderen kwamen zo voor de eerste keer in contact met het zangtalent van mezelf. Hopelijk hebben er vanavond niet teveel kinderen last van hoofdpijn!
    Morgen zal ik niet aanwezig zijn op school , wegens bijscholing.
    Bijgevolg zal er morgenavond ook geen verslagje zijn.
    leren: WO: de school en mijn ouders bb blz 4-9 en ws blz 1-6 25/09

    doen: rekenen: maal - en deeltafels 24/09
             taal: verenkeling en verdubbeling 24/09
     
    Alvast een prettig weekend gewenst,

    Meester Joeri

    Ps Wie raadt wat mijn bijscholing morgen zal zijn?

    20-09-2012 om 20:44 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    19-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ict les
    Goedenavond beste lezer(es),

    Een beetje later dan voorzien, maar onvoorziene omstandigheden ....
    Vanochtend lichtjes anders begonnen dan gewoonte. We hadden immers gereserveerd om ict les te krijgen.
    Daardoor werd het programma van woensdag aangepast.
    Zo begonnen we onmiddellijk aan het tweede gedeelte van de herhalingstoets dictee.
    Deze was net klaar, toen juf Stefanie ons kwam halen voor de computerles ( zie foto's onderaan)
    Na de speeltijd werkten we verder aan de wo les rond de school en gingen we ook al een kijkje nemen hoe het zat met de beroepen tijdens de geschiedenis.
    Afsluiten deden we met het oplossen van twee rekenverhalen in de werkschrift.
    Agenda:
    leren: WO: de school en mijn ouders bb blz 4-9 en ws blz 1-4 20/09
               rekenen: kloklezen 20/09
    doen: rekenen: maal - en deeltafels 20/09
              toetsen tekenen

    Tot morgen allemaal!

    Meester Joeri














    19-09-2012 om 20:41 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    18-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de Fourneau

    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanmorgen de derde keer dat we het onderdeel "Kloklezen" op het programma staan hadden en opnieuw was de voorziene tijd meer dan nodig.
    Ik zou nogmaals willen verzoeken om het kloklezen op regelmatige basis te herhalen, ook al zijn we er in de klas niet over bezig.
    Na de speeltijd was er het taalblok. Dat bestond uit een lesje taalgebruik en een les taalbeschouwing. De les taalgebruik draaide vooral rond het ordenen van woorden ( volgens leeftijd, gewicht, ...) de les taalbeschouwing draaide rond werkwoorden en dan meerbepaald het werkwoord " gaan" in verschillende vormen.
    In de namiddag bespraken we de symbolen van de school en van de gemeente. Ik vertelde de kinderen over het wapenschild van Ternat en de link met kasteel Kruikenburg. Dat vonden ze natuurlijk geweldig.
    Tijdens de wo les spraken we over de school van vroeger en nu.
    Hoe gingen kinderen in de tweede eeuw  naar school? Wat gebeurde er in de 19de eeuw? ... zijn een aantal vragen waarop de kinderen antwoord hebben gekregen.
    Agenda:
    leren: WO: eeuwenband BB blz 6,7 19/09
    rekenen: kloklezen 19/09
    doen: 
    toetsen laten tekenen, brief veldloop

    Een groot aantal leerlingen was nog niet in orde met het laten handtekenen van de toetsen. Bij sommigen zal dit tegen morgen nog niet in orde gebracht zijn , want heb de taalschriften bij mij om te verbeteren.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    18-09-2012 om 19:18 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De eerste zwemles
    Goedenavond beste lezer(es),

    Ik ga onmiddellijk de voormiddag samenvatten. Die bestond uit twee grote delen. De les rekenen en de eerste zwemles.
    De leerlingen begonnen met verschillende taken. Een tiental leerlingen verbeterden hun huistaak blz 12-13, de andere probeerden in hun kladschrift de rekenverhalen op te lossen. Ondertussen haalde ik het geld van de leerlingen op die nog bonnetjes voor warme maaltijden nodig hadden.
    Rond 9.50 vertrokken we dan richting zwembad. 21 zwemmers en 2 gekwetsten betraden het complex.
    Juf Dorien had haar handen vol, want het enthousiasme van de kids werkte blijkbaar verlammend voor hun oren.
    Terug toegekomen op school was het reeds 11.25 en kregen de kinderen nog de kans om even een frisse neus te halen.
    Van half twaalf tot 10 voor twaalf herhaalden we kloklezen.
    Deze les werd verdergezet in het eerste gedeelte van de namiddag.
    Ze kregen het eerste gedeelte van het dictee voor de kiezen. Uit een dertigtal zinnen werden dertig woordjes geplukt en die moesten ze dan opschrijven. Het tweede gedeelte wordt verder in de week afgenomen.
    Agenda:
    leren: WO: eeuwenband BB blz 3,4,5 en Ws blz 1,2 18/09
    rekenen: kloklezen 17/09
    doen: Godsdienst: blz 5 oef 4 18/09
            WO: tekening inkleuren 18/09
    toetsen laten tekenen

    De meeste leerlingen zijn aangesloten bij een vereniging. Ze krijgen vandaag als huistaak om hun logo op te plakken of te tekenen en hierbij wat extra uitleg te geven ( zie werkschrift blz 5) Opgelet enkel oefening vier, de rest wordt in de klas klassikaal gemaakt.
    Gelieve ook de toetsen te handtekenen ( toetsenmap en taalschrift !)

    Tot morgen allemaal!
    Meester Joeri











    17-09-2012 om 18:38 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    15-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrijdag

    Goedemorgen beste lezer(es),

    Gisterenochtend begonnen met het ophalen van de huistaken rekenen. Daaruit bleek dat er toch wel een aantal leerlingen last hebben met het optellen, maar vooral met het aftrekken uit het hoofd.
    Dit wordt zeker en vast in  het oog gehouden, maar ik vraag aan jullie ook om de leerlingen te motiveren om te werken met tussenstappen. Dat zal hen helpen om minder rekenfouten te maken. De getallen gaan immers de hoogte in en het zal moeilijker worden om alles zomaar uit het hoofd te leren.
    Minder problemen waren er bij het lesonderdeel van gisteren, cijferend aftrekken.
    Na de speeltijd hadden de kinderen turnles.
    In het namiddaggedeelte begonnen we met de toets begrijpend lezen. Daar werd ook technisch lezen van de tekst aangekoppeld voor enkele leerlingen.
    Nadien hadden we het nog over verwijswoorden.
    Aangezien we voor WO wat achterliggen op de andere klassen werd er in het laatste gedeelte ook WO gegeven.
    Spijtig genoeg geraakten we niet teveel vooruit, want de les moest regelmatig stilgelegd worden omdat een aantal leerlingen het nodig vonden om de les te storen. Het is ook niet de eerste keer dat dit gebeurd!!!
    Agenda:
    leren: WO: eeuwenband BB blz 3,4,5 en Ws blz 1,2 18/09
              rekenen: x en : tafels 17/09
    doen: rekenen: blz 12 -13 17/09
     toets laten tekenen en zwemmen

    Prettig weekend iedereen,

    Meester Joeri

    15-09-2012 om 09:25 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijn symbool
    Goedenavond beste lezer(es),

    Donderdag 13 september gaat de geschiedenis in gaan als de donderdag waar er hard gewerkt werd , maar toch niet voldoende om de andere klassen bij te benen. Wij blijven naarstig ons best doen.
    Wat hebben we dan vandaag zoal gedaan?
    In onze rekenschrift zijn we klassikaal blz 11 beginnen maken. Eerst invullen op het honderveld tussen 501 en 600, dan even en oneven getallen aanduiden, gevolgd door de functie van de getallen te benoemen en een oefening op geldwaarden en negatieve temperaturen.
    Tijdens het vervolg van de les ging het over al hoofdrekenend optellen en aftrekken tot 1000. De kinderen kregen een aantal gegevens van scholen en hun leerlingenaantal. Daarbij mochten ze per twee de optellingen en aftrekkingen op te lossen. Bedoeling was dat ze gingen samenwerken en aan mekaar hun werkwijze verduidelijkten.
    Afsluiter van deze drukke blok was alle opteloefeningen maken van blz 12 en 13. ( De meeste leerlingen zijn hiermee nog niet klaar!)
    Het tweede gedeelte van donderdagvoormiddag werd ingevuld met twee toetsen en voorbereiden van de begrijpend lezen tekst.
    Naast de toets zegswijzen was er ook nog een luistertoets. ( beide punten worden morgen meegegeven!)
    De begrijpend lezen tekst droeg als titel " Buurmeisje" en ging over een jongen die tijdens de tocht naar school wordt "lastiggevallen" door zijn buurmeisje ( een meisje uit de eerste klas) .
    In de namiddag kregen alle leerlingen ( toch diegene die iets meehadden!) de kans om over hun symbool te praten. De andere leerlingen probeerden hun aandacht bij elke spre(e)k(st)er te houden.
    Het slotakkoord van donderdagnamiddag was voor WO. Hier werkten we verder aan de eeuwenband, nu ook in het bronnenboek en de werkkatern.
    Agenda:
    leren: taal: tekst begrijpend lezen voorbereiden 14/09
              rekenen: x en : tafels 14/09
    doen: rekenen: huistaak 2 14/09
    agenda

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri


    Jasper


    Louka


    Mauro VDS


    Cathelina


    Tychique


    Nina


    Marie - Laure


    Kylian


    Amory


    Zeno


    Jarno


    Yoran


    Stella


    Emile


    Thomas


    Laura


    Mauro DC


    Line


    Joyce



    13-09-2012 om 19:24 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    12-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Week van de sportclubs
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Goedenavond beste lezer(es),

    Vandaag telden we 22 gezichtjes in de klas. Deze gezichtjes stonden vol blijdschap toen de meester vertelde wat er deze voormiddag allemaal op het programma stond.
    Ze kregen vandaag computerles en dat zagen ze helemaal zitten.
    We begonnen traditiegetrouw met rekenen. Deze keer stond de tweede les getallenkennis op het programma opnieuw getalbegrip tot 1000.
    De theorie was vrij uitgebreid en we hadden pas een tiental minuutjes voor de speeltijd gedaan. In de werkschrift waren twee blaadjes gespendeerd aan ons lesonderwerp. De kinderen konden na het overlopen van de oefeningen bladzijde 10 nog even beginnen.
    Na de speeltijd was het tijd om de verschillende sportoutfits te fotograferen. Er hangt immers een wedstrijd aan verbonden, waarbij de scholen die de leukste foto's opsturen sportmateriaal kunnen winnen.
    Deze extra motivatie zorgde ervoor dat we voldoende tijd hebben genomen bij het maken van de foto's.
    Hopelijk krijgen we een gelijkwaardig resultaat.
    De fotoshoot had natuurlijk wel gevolgen voor het verdere verloop van de voormiddag.
    De zo begeerde computerles voor 4A, viel spijtig genoeg in het water. Maar niet getreurd, de meester heeft geregeld dat we volgende week woensdag computerles krijgen en wat meer tijd dan anders voorzien is. Dit lijkt me toch een serieuze compensering.
    Wel werkten we nog verder rond tekens en symbolen. We lazen het verhaal van Anna, de mama overleden aan kanker, die een ochtendjas van mama als symbool had.
    Om hier op verder te bouwen vraag ik de kinderen tegen morgen zelf een voorwerp mee te brengen dat hen nauw aan het hart ligt. Wat m.a.w voor hen speciaal is. ( Voorbeelden hiervan zijn: knuffels, hangertjes, kaartjes, ...)
    Morgenavond neemt ieder haar/zijn dierbare bezittingen terug mee naar huis.
    Agenda:
    Leren: taal: zegswijzen blz 3 13/09
    rekenen: x en : tafels 13/09
    meebrengen van eigen voorwerp

    Tot morgen allemaal,
    Meester Joeri

    PS Hieronder een foto van alle sportclubleden. Verdere foto's zullen te bekijken zijn op de weblog van lichamelijke opvoeding.

    12-09-2012 om 17:55 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    11-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Symbolen? Tekens?
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanmorgen onmiddellijk de gas opengedraaid tijdens de rekenles. Achtereenvolgens meetkunde ( met als onderwerp ruimtelijke oriëntatie) en rekenverhalen passeerden de revue deze voormiddag.
    Omdat ze goed gewerkt hadden in de voormiddag kregen ze het laatste kwartier voor de middag vrije bezigheid.
    In de namiddag begonnen we de taalles . Deze draaide vandaag rond familienamen en hun herkomst.
    Dat gaf geregeld grappige situaties.
    Tijdens de godsdienstles bekeken we de 10 geboden van de speelplaats. Deze afspraken werden overlopen en goedgekeurd.
    Nog in deze les kregen de kinderen het themabeeld van thema 1 te zien. De titel van thema 1 is " Symbolen".
    Er werd aan de kinderen gevraagd of zij het woord " Symbool" en "teken" konden verklaren.
    Nadien kregen ze allerlei symbolen en tekens in hun hand gestopt. Zij moesten bepalen of het een symbool of een teken was.
    Het slotakkoord was het verder uitdelen van de verschillende " eeuwen". Elk kind van de klas kreeg minstens 1 eeuw ter beschikking gesteld.
    Agenda:
    Leren: taal: zegswijzen blz 3 13/09
    rekenen: x en : tafels 13/09
    sportuniform

    U vraagt zich waarschijnlijk af waarom ik niet spreek over de taaltoets zegswijzen. Zeer eenvoudig, de toets is niet doorgegaan.
    Een aantal kinderen had haar/zijn schrift niet meegenomen of agenda vergeten of....
    Zo ook met hun naamtekeningen.
    Deze worden UITZONDERLIJK verschoven naar donderdag aanstaande. Volgende keer dat zoiets voorvalt, gaat de toets onverbiddelijk door.

    Zoals jullie gisteren al hebben kunnen lezen in de brief, is het deze week de week van de sportclubs. Indien u kind is aangesloten bij een sportclub, mag zij/hij morgen het uniform van de sport aandoen en zo naar school komen.
    Het lijkt me logisch dat kinderen die bv zwemmen niet in hun zwembroek naar school komen, maar dan wel één of ander gadget die met de sport te maken heeft.

    Ik heb vandaag ook een aantal kinderen in de klas verplaatst. Dit om de concentratie en de werkijver in de klas naar omhoog te stuwen !

    Morgen fruitdag!!!

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri


    11-09-2012 om 19:01 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    10-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kalenders!
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanmorgen na de administratie ( joepie alle geld eindelijk binnen!) er onmiddellijk ingevlogen met het vervolg van de les van vrijdag. Nu werd er gewerkt met weekoverzicht, waar de kinderen een aantal lessen mochten op aanduiden. Moeilijkheid hiervan was dat er moest gewerkt worden met kwartieren en dat was voor iedereen niet zo evident.
    Na de kleine speeltijd kregen de kinderen creales van juf Edel.

    Het eerste gedeelte van de namiddag werkten we rond verenkeling en verdubbeling van de medeklinkers. A.d.h.v. een schema in hun spellingboek kregen de leerlingen een aantal woorden die ze in de juiste kolom moesten plaatsen.
    Het tweede gedeelte kregen de kinderen de uitleg rond hoekenwerk.
    Nog in dat gedeelte werden hun werkschriften van taal ( B boek) en rekenen ( B en C boek) opgehaald.
    Onze kids kregen nog wat brieven mee naar huis ( chiro en week van de sportclubs) en de klasse voor ouders.
    Agenda:
    Leren: taal: zegswijzen blz 3 11/09
               rekenen: x en : tafels 11/09
    doen: taal: Enkel of dubbel?  11/09
    brieven!

    De huistaak spelling beperkt zich tot bladzijde 1 en 2. Het volledig bundeltje moet niet afgewerkt worden. Dit bundeltje wordt, verspreid gedurende de week, opgelost.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri



    10-09-2012 om 18:31 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    09-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jarige van de dag
    Jobbe De Feyter werd vrijdag 9 jaar. Een dikke proficiat van heel de klas!!!





    09-09-2012 om 11:10 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslagje van vrijdag 7 september

    Goedemorgen beste lezer(es),

    U vroeg zich waarschijnlijk al af wanneer ik een verslagje op de blog ging zetten... Er zijn wel degelijk verzachtende omstandigheden. Gisteren een hele dag verbouwingswerken in de tuin gedaan ( nieuw terras, betonnen afsluitingen, ...).En toegegeven , gisterenavond was de energie en motivatie om nog een verslagje te schrijven ver weg.
    Laat ons maar snel overgaan tot het verslagje.

    Vrijdagochtend na het ophalen van geld en administratie ( Nu is alles nog altijd niet in orde!!! ) begonnen we met de toets begrijpend lezen. Eerst werd de tekst door een aantal kinderen nog eens luidop gelezen ( technisch lezen) en dan was het tijd voor de begrijpend lezentoets.
    Vraag per vraag werd de toets overlopen.
    Er stond voor de kleine speeltijd ook nog spelling op het programma, maar hier kregen de kids enkel de inleiding.
    Na het vieren van onze eerste jarige van het nieuwe schooljaar en de speeltijd trokken onze meisjes en jongens richting turnzaal voor de eerste turnles.
    In de namiddag stond de rekenles geprogrammeerd. Een les over en rond tijd. Verschillende soorten kalenders ( wordt vervolgd op maandag!)
    Afsluiten deden we met het verderwerken aan onze " lay - out" voor de knutselmap!
    Agenda:
    te leren: taal: zegswijzen ws blz   11/09
    te doen: boeken en schriften kaften 10/09
                 rekenen: schrift in orde

    Mag ik vragen aan de ouders waar medische fiche en afrekeningen nog niet in orde waren, dit tegen maandag toch in orde te brengen?
    Voorts graag elke week minstens 1 keer handtekening in de agenda?
    Alvast bedankt voor de medewerking.

    Geniet nog van het zonnetje en tot morgen iedereen!!!

    Meester Joeri

    09-09-2012 om 11:05 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    05-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Musate

    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanochtend begonnen met het controleren van de agenda. Het infoblad van de agenda moest immers volledig ingevuld zijn. Op een aantal enkelingen na, was dat in orde. De huistaak rekenen was door iedereen gemaakt en allemaal mee naar school gebracht. Uiteraard is dit prima.

    De rekenles vandaag bestond uit hoofdrekenen, de herhaling van de vier hoofdbewerkingen tot 100. A.d.h.v een aantal concrete situaties kregen de leerlingen een aantal herhalingsoefeningen en enkele tips en trucs om eenvoudiger aan de juiste uitkomst te komen. Het tempo in de klas is momenteel nog aan de lage kant, waardoor we nog niet echt vlug opschieten. Dit is volkomen normaal en zal naarmate de tijd vordert wel evolueren.

    Als we dan tijdens de voormiddag een muzikaal intermezzo voorgeschoteld krijgen van de leden uit Musate, is het gepresteerde niet zo hoog.

    Morgen moeten alle betalingen en andere administratie binnen zijn en nog niet iedereen alles heeft binnengebracht, nog een warme oproep om morgen alles in orde te brengen.

    Er staat ook een info - avond geprogrammeerd, die zal doorgaan in de refter van  het secundair ( ook onze refter!) en dit vanaf 19 uur. Indien u niet aanwezig kan zijn en toch op de hoogte wil gesteld worden van wat er zal worden medegedeeld, kan u via dochter/zoon deze informatie toch nog verkrijgen.

    agenda:

    te leren: /
    te doen: boeken en schriften kaften 10/09
                  rekenen: werkschrift blz 3 06/09
                  taal: mijn zelfportret 07/09
    Brief!

     

    Tot morgen allemaal,

     

    Meester Joeri








    05-09-2012 om 17:57 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    04-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mijn zelfportret
    Goedenavond beste lezer(es),

    Hier volgt snel een verslagje van vandaag.
    Vanochtend begonnen met de eerste rekenles. Deze les had als onderwerp getallenkennis, meerbepaald de getallen tot 1000.
    De kinderen kregen van mij een werkblaadje waar een aantal oefeningen stonden die ze achteraf ook in hun werkschrift moesten oplossen.
    Ik moet zeggen ,dat ik wat verrast was door de tempoverschillen binnen de klasgroep. Er hadden kinderen zeer snel gedaan en kinderen die heel traag werkten.
    Ondertussen werd er ook administratie opgehaald ( bijlagen schoolreglement, geld voor bonnetjes,warme maaltijden, reftergebruik, ...)
    De kinderen mochten ook een boek/strip ontlenen uit de klasbibliotheek ( spijtig genoeg waren er een aantal kinderen, die het nodig vonden om de klasbibliotheek overhoop te halen. Hierdoor mag er pas volgende week opnieuw ontleend worden).
    In de namiddag werkten de kinderen aan hun zelfportret, vulden ze een aantal bedenkingen in tijdens de godsdienstles en deelden we boekjes, mappen en werkkaternen uit.
    Nog een warme oproep wat de geldzaken betreft, zou het mogelijk zijn om die zo snel mogelijk in orde te brengen? Het kost toch wat tijd en energie om alles te ontvangen en te klasseren. Alvast bedankt.
    Tegen morgen moeten de leerlingen hun handje ( met foto) afgewerkt hebben en huistaak 1 van rekenen.
    Agenda:
    te leren: /
    te doen: boeken en schriften kaften 10/09
                  handje uitknippen en foto plakken 05/09
                  rekenen: huistaak 1 05/09
                  taal: mijn zelfportret 07/09
    Brief!

    Tot morgen allemaal!

    Meester Joeri


    04-09-2012 om 18:49 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    03-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De eerste schooldag

    Goedenavond beste lezer(es),

    Na een deugdoende zomervakantie zijn we er vandaag opnieuw ingevlogen.
    23 nieuwe gezichtjes stonden me deze ochtend op te wachten in de rij.
    Allemaal wat onwennig, maar dat verdween zeer snel.
    We leerden mekaar eerst wat beter kennen a.d.h.v een spel ( Wie ben ik?). De kinderen maakten een afdruk van hun hand en schreven in de vingers enkele kenmerken van zichzelf ( hobby, lievelingskleur, lievelingsdier, lievelingseten, lievelingsvak). Daarna werden deze verdeeld over de klas en via selectie kwam de eigena(a)r(es) te voorschijn.
    Bijna alle handboeken en schriften werden vandaag uitgedeeld, net als een hele hoop administratie.
    Deze administratie zet ik graag voor u op een rijtje:

    - Brief met daarop de uitnodiging voor de info - avond van aanstaande donderdag. ( Voor ons in de refter van het secundair vanaf 19 uur)
    - Brief met daarop uitleg over het cash verrekenen van maaltijden, bonnetjes... en de lijst die voor september geldt. (tegen 6 september in orde!!!)
    - Info - brochure ( lees schoolreglement). Achteraan bevinden zich een aantal bladzijden, die door jullie moet ingevuld worden en terug meegegeven naar school. ( Medische fiche, bewaking, akkoordverklaring schoolreglement)
    - Nieuwsbrief
    - briefje van de Ploter ( Ezelsoor>>> kaften op woensdagnamiddag)
    - Zonnestraal 1

    Voorts kregen de leerlingen de afspraken te horen i.v.m. de rijen om naar huis te gaan, waar ze mogen spelen op de speelplaats, wat te doen bij het belsignaal, ...

    Agenda:
    leren: /
    doen: boeken en schriften kaften 10/09
              handje uitknippen en foto plakken 05/09
    brieven!!!

    Normaal gingen hieronder een aantal foto's staan van de eerste schooldag, maar in alle drukte ben ik vergeten foto's te trekken. We proberen dit morgen zeker en vast recht te zetten.

    Zo, we zijn weer vertrokken... Lang leve de regelmaat!!!

    Tot morgen,

    Meester Joeri
    Kleurplaat in de klas

    03-09-2012 om 17:03 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 29/11-05/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs