Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    04-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mijn zelfportret
    Goedenavond beste lezer(es),

    Hier volgt snel een verslagje van vandaag.
    Vanochtend begonnen met de eerste rekenles. Deze les had als onderwerp getallenkennis, meerbepaald de getallen tot 1000.
    De kinderen kregen van mij een werkblaadje waar een aantal oefeningen stonden die ze achteraf ook in hun werkschrift moesten oplossen.
    Ik moet zeggen ,dat ik wat verrast was door de tempoverschillen binnen de klasgroep. Er hadden kinderen zeer snel gedaan en kinderen die heel traag werkten.
    Ondertussen werd er ook administratie opgehaald ( bijlagen schoolreglement, geld voor bonnetjes,warme maaltijden, reftergebruik, ...)
    De kinderen mochten ook een boek/strip ontlenen uit de klasbibliotheek ( spijtig genoeg waren er een aantal kinderen, die het nodig vonden om de klasbibliotheek overhoop te halen. Hierdoor mag er pas volgende week opnieuw ontleend worden).
    In de namiddag werkten de kinderen aan hun zelfportret, vulden ze een aantal bedenkingen in tijdens de godsdienstles en deelden we boekjes, mappen en werkkaternen uit.
    Nog een warme oproep wat de geldzaken betreft, zou het mogelijk zijn om die zo snel mogelijk in orde te brengen? Het kost toch wat tijd en energie om alles te ontvangen en te klasseren. Alvast bedankt.
    Tegen morgen moeten de leerlingen hun handje ( met foto) afgewerkt hebben en huistaak 1 van rekenen.
    Agenda:
    te leren: /
    te doen: boeken en schriften kaften 10/09
                  handje uitknippen en foto plakken 05/09
                  rekenen: huistaak 1 05/09
                  taal: mijn zelfportret 07/09
    Brief!

    Tot morgen allemaal!

    Meester Joeri


    04-09-2012 om 18:49 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    03-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De eerste schooldag

    Goedenavond beste lezer(es),

    Na een deugdoende zomervakantie zijn we er vandaag opnieuw ingevlogen.
    23 nieuwe gezichtjes stonden me deze ochtend op te wachten in de rij.
    Allemaal wat onwennig, maar dat verdween zeer snel.
    We leerden mekaar eerst wat beter kennen a.d.h.v een spel ( Wie ben ik?). De kinderen maakten een afdruk van hun hand en schreven in de vingers enkele kenmerken van zichzelf ( hobby, lievelingskleur, lievelingsdier, lievelingseten, lievelingsvak). Daarna werden deze verdeeld over de klas en via selectie kwam de eigena(a)r(es) te voorschijn.
    Bijna alle handboeken en schriften werden vandaag uitgedeeld, net als een hele hoop administratie.
    Deze administratie zet ik graag voor u op een rijtje:

    - Brief met daarop de uitnodiging voor de info - avond van aanstaande donderdag. ( Voor ons in de refter van het secundair vanaf 19 uur)
    - Brief met daarop uitleg over het cash verrekenen van maaltijden, bonnetjes... en de lijst die voor september geldt. (tegen 6 september in orde!!!)
    - Info - brochure ( lees schoolreglement). Achteraan bevinden zich een aantal bladzijden, die door jullie moet ingevuld worden en terug meegegeven naar school. ( Medische fiche, bewaking, akkoordverklaring schoolreglement)
    - Nieuwsbrief
    - briefje van de Ploter ( Ezelsoor>>> kaften op woensdagnamiddag)
    - Zonnestraal 1

    Voorts kregen de leerlingen de afspraken te horen i.v.m. de rijen om naar huis te gaan, waar ze mogen spelen op de speelplaats, wat te doen bij het belsignaal, ...

    Agenda:
    leren: /
    doen: boeken en schriften kaften 10/09
              handje uitknippen en foto plakken 05/09
    brieven!!!

    Normaal gingen hieronder een aantal foto's staan van de eerste schooldag, maar in alle drukte ben ik vergeten foto's te trekken. We proberen dit morgen zeker en vast recht te zetten.

    Zo, we zijn weer vertrokken... Lang leve de regelmaat!!!

    Tot morgen,

    Meester Joeri
    Kleurplaat in de klas

    03-09-2012 om 17:03 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    28-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's van de sportdag
    Goedenavond beste lezer(es),

    Terwijl menig onder u op een terraske zit of de halve finale van het Europees Kampioenschap volgt of misschien beide, probeer ik nog snel een kort verslagje van vandaag door te geven.
    De hele voormiddag stond in het teken van de sport. We speelden trefbal, netbal en hockey tijdens het eerste gedeelte. Het tweede gedeelte kon er gekozen worden tussen baseball en voetbal.
    In de namiddag speelden we wat langer buiten dan voorzien, maar door het (te) warme weer zochten we toch de koelte van de klas op.
    Daar mochten de kinderen opnieuw kiezen. Ofwel keken ze naar de film van Suske en Wiske, anders speelden ze spelletjes onder elkaar.
    Morgen maar een halve dag school. Zoals u ook op de nieuwsbrief kunt lezen, trekken we naar vestigingsplaats 1 om het schooljaar af te sluiten. ( Vergeet de gevraagde kleur niet !)

    Zo nu snel voor mijn televisiescherm!

    Groetjes,

    Meester Joeri











    28-06-2012 om 21:01 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    27-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sorry, sorry en nogmaals sorry!
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Ik moet mij tweemaal excuseren. Een eerste keer omdat ik gisteren geen verslagje meer heb geschreven en een tweede ( nog veel erger!) omdat ik mijn fototoestel vandaag niet meehad.
    En er zijn zoveel leuke dingen gebeurd vandaag.
    Maxime en Thomas die hun verjaardag gevierd hebben en Lies & Wannes die een concert hebben gegeven voor heel het vierde leerjaar. Al mijn haren kan ik wel uittrekken, maar er is niets aan te doen!
    Ter compensatie zal ik de foto's van de verjaardag van Robbe op de blog plaatsen.
    Morgen hebben we in de voormiddag nog sport ( baseball) en bekijken we 's namiddags een film en/of spelletjes.
    Voor de mama's en papa's het is de eerste keer dit schooljaar dat we oudercontact houden zonder uren te geven, gelieve het einduur zijnde 19 uur te respecteren. Waarvoor dank!!!

    Groetjes,

    Meester Joeri








    27-06-2012 om 17:18 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    25-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De laatste week
    Goedenavond beste lezer(es),

    Wat deed het raar om vanmorgen terug in de klas te komen na zo'n toffe week zeeklassen. Gelukkig deelden ook de leerlingen dat rare gevoel.
    Het belette ons niet om nog wat te werken in onze taalschrift. Een luisteropdracht en een taalschatlesje werden gemaakt en opgelost.
    We hadden ook een bijna jarige in de zaal ( Ivan). Ivan's grootmoeder had zich bezig gehouden met het bakken van pannenkoeken voor de klas. Elke leerling(e) kreeg twee pannenkoeken. Spijtig genoeg had ik mijn fototoestel
    In een ver verleden heb ik ook pannenkoeken (laten) bakken en ik weet dat daar heel veel tijd in kruipt.
    Dus dikke merci aan de oma van Ivan.
    Onze schrift van verkeer was ook nog niet volledig gemaakt, dus gingen we werken rond de verkeersregels voor de fietsers.
    De kinderen kregen, met de olympische spelen in het vooruitzicht, ook een werkbundel rond Londen 2012.
    A.d.h.v. leuke raadsels, taal - en rekenspelletjes, kleuropdrachten, ... ontdekken de kinderen wat de olympische spelen allemaal inhouden.
    Ondertussen werden er ook wat boeken opgehaald en een map leegehaald.

    Agenda:
    taak: aantal plastic zakken 26/06
    lessen: /
    niet vergeten: vaderdag 1 euro ;  bonnetjes; brief oudercontact; morgen laatste keer warme maaltijden;

    Ter compensatie voor het vergeten van het fototoestel zal ik nog extra foto's van de zeeklassen toevoegen.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri






































    25-06-2012 om 19:24 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    15-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maandag zijn we weg!
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vandaag begonnen met het laatste dictee van het schooljaar, gevolgd door een lesje taalbeschouwing rond striptaal.
    De rekenles ging dan weer over negatieve getallen en de functies van getallen. De resterende tijd mochten de kinderen naar eigen keuze niet opgeloste rekenopdrachten verder afwerken.
    In de namiddag stond dan alles in het teken van de zeeklassen.
    We lazen een flink stuk door in onze bundel, aangespekt met verhalen en weetjes van de kinderen en mezelf.
    Een aantal afspraken werden nog eens duidelijk besproken, de kamerverdeling werd bekendgemaakt, ...
    Op 1 leerling na hebben we alle sis kaarten, dus Maxime maandag zeker en vast mee brengen he!!!

    Geniet nog van het weekend en zorg dat je op tijd bent!

    Tot maandag,

    Meester Joeri

    PS Met een goed humeur zal het zonnetje vanzelf beginnen schijnen!!!


    15-06-2012 om 23:11 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog vijf keer slapen...
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Wegens sportdag voor de 1ste graad, werd onze turnles van donderdag verschoven naar vandaag. Gevolg: niet zoveel te melden vandaag.
    We begonnen de dag met het ophalen van de sis - kaarten. Morgen hiervoor de laatste dag, gelieve in orde te zijn.
    Er stonden ook drie toetsen taal geprogrammeerd voor vandaag. Alle drie passeerden ze de revue tijdens het eerste gedeelte van de voormiddag.
    In het tweede gedeelte gingen de leerlingen baseballen tijdens de les LO.
    Rond twaalf uur stapten ze dan terug de klas in, net tijd genoeg om hun schooltassen te maken en te gaan luisteren naar het prachtige vioolspel van hun collega in het vierde leerjaar b.
    Agenda:
    taak: taal: verbeteren dictee thema 15 15/06
    lessen: taal: zie blaadje                         14/06
    niet vergeten: toetsen, brief ouderraad, sis kaart ( 14/06)

    Tot morgen allemaal en nog vijf keer slapen en ...

    Meester Joeri

    13-06-2012 om 16:55 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    12-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jarige van de dag
    Marie Verherstraeten wordt in juli 10 jaar. Alvast een dikke proficiat van heel de klas!!!








    12-06-2012 om 20:10 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    11-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Leestesten
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanochtend werkten de kinderen zelfstandig aan een bundel reken - en taalspelletjes. De rede hiervoor was een overleg tussen de zorgjuf, het CLB en de klasleerkracht. In dit overleg worden een aantal leerlingen met " problemen" besproken en " mogelijke" oplossingen bedacht.
    Het rekenuur stond dan weer in teken van de toets meten en metend rekenen. Terwijl ik dit schrijf zijn de toetsen van MMR allemaal verbeterd en kan ik stellen dat de meeste leerlingen aanvaardbare tot goede scores hebben gehaald.
    Wegens het vlot verloop van de rekentoets kon ook de taalschattoets mee in het pakket van de voormiddag.
    In de namiddag kwam het taalgedeelte. We startten een nieuw thema voor taal, een thema waarin het stripverhaal toch uitvoerig aan bod komt. De eerste les bestond uit een lange luisterles waar verschillende stripfiguren hun opwachting maakten.
    De rest van de namiddag werd uitgetrokken voor het afnemen van leestesten. De andere kinderen kregen het vervolg van " Kruistocht in spijkerbroek" te bekijken.
    Agenda:
    taak: oefenen in werkschrift C  12/06
            taal: verbeteren dictee thema 15 15/06
    lessen: rekenen: zie rekenbundel 12/06
               WO: Machtig, krachtig gesloten boek 12/06
               Taal: zie blaadje 12/06
    niet vergeten: toetsen, SIS kaart 14/06

    Tot morgen allemaal,
    Meester Joeri

    PS Nog zeven keer slapen!!!!

    11-06-2012 om 19:05 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    07-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oppervlaktemeters
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vandaag stond de toets cijferen op het programma. De kinderen hadden voor de gelegenheid allemaal een geruit kladblad gekregen. Dit om een aantal oefeningen in het klad te kunnen uitwerken. Tot mijn grote spijt moet ik nog steeds vaststellen dat een aantal leerlingen in de klas dit niet nodig vinden. De resultaten zijn er dan  ook meestal naar.
    Het tweede gedeelte gingen ze met juf Dorien op stap om hun lichaampjes te doen bewegen.
    Na de middag kregen de kinderen voor de gelegenheid een rekenles. We moesten immers nog de oppervlakte aanbrengen. De voorbije dagen hadden we al een aanloop naar het echte werk gedaan, maar nu kwamen ze in contact met de vierkante m, dm en cm.
    Of alles bij iedereen reeds duidelijk is, betwijfel ik. Vandaar dat we hieraan morgen verder werken.
    Het slot op donderdag is traditioneel voor het niveaulezen.
    Agenda:
    taak: oefenen in werkschrift C 08/06
            bierkaartje in aluminiumfolie 08/06
    lessen: rekenen: zie rekenbundel 08/06
    WO: machtig, krachtig lezen 08/06
    Taal: thema 15 en 16 dictee 08/06
            taalschat: toets ws blz 28-29 11/06
    niet vergeten: toetsen, passer, aluminiumfolie (1/2m), zak, brief, agenda, ...

    Zorg alstublieft dat het bierkaartje in aluminiumfolie gewikkeld is en de extra folie ook wordt meegebracht. ( Allemaal benodigdheden voor het geschenkje van vaderdag)

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    PS Ik zou het nog bijna vergeten, het recept van Lies haar taart vind je in de bijlage! Smakelijk!!!

    Bijlagen:
    Verjaardagstaart op de wijze van ons mama.doc (27.5 KB)   

    07-06-2012 om 20:07 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    06-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jarige van de dag
    Lies Thys wordt binnenkort 10 jaar. We wensen haar alvast een dikke proficiat!!!









    06-06-2012 om 14:51 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De WO kwis
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Een goed humeur moeten we alleszins bij het weer vinden. Waar blijven ze die regen toch allemaal halen?
    Enfin, niets aan te doen... Als het maar goed weer is tijdens de zeeklassen!
    We begonnen deze ochtend met de toets van hoofdrekenen. De kinderen kregen hiervoor allemaal een kladblad, waar ze de (mogelijke) tussenstappen mochten op noteren. Helaas, viel mij bij het ophalen van de toetsen op, dat deze bladen maar weinig gebruikt werden. Hopelijk is dat geen teken aan de wand.
    Er was ook een bijna jarige in de klas. Met bijna jarige bedoel ik jarig in de vakantie, maar toch nog iets voor de medeleerlingen doen. Lies werd gevierd en dan was het tijd voor de speeltijd.
    Na de speeltijd werkten we naarstig verder aan onze vaderdag. De kinderen legden hun geschenkje vandaag in een beslissende plooi.
    De laatste les van het thema " Machtig, krachtig" werd ook nog opgevoerd en tijdens een heuse quiz bepaalden de leerlingen zelf hun lot. Alle vragen juist en ze verschoven hun gesloten boek toets naar maandag, anders kwamen ze alletwee op vrijdag op het menu.
    Op één vraag na waren ze geslaagd. Gelukkig was er nog de joker die ervoor zorgde dat ze in hun opzet slaagden!
    Agenda:
    taak: oefenen in werkschrift C 07/06
    lessen: rekenen: zie rekenbundel 07/06
    WO: machtig, krachtig lezen 08/06
    Taal: thema 15 en 16 dictee 08/06
    niet vergeten: toets, lezen

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    06-06-2012 om 14:45 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    05-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Elektrische stroomkring
    Goedenavond beste lezer(es),

    De taalles was het eerste wat de kinderen vandaag voor de ogen kregen. Een lesje over het interpreteren van bepaalde uitspraken. De kinderen moesten reageren met een een verwachte of een niet verwachte reactie. Ze schreven zelf een aantal mogelijke situaties en de reacties erop.
    Verder ging het verder in ons spellingsboekje waar we nu woorden aanpakten waar de klemtoon achteraan lag.
    Na de voormiddagspeeltijd gingen de mappen tussen de leerlingen staan en begonnen ze aan de eerste rekentoets : getallenkennis.
    Deze toets verliep bij de meeste leerlingen zeer vlot, zodat er ook nog een initiatie ' oppervlakte' kon uitgevoerd worden.
    In de namiddag gingen we tijdens de godsdienstles de heilige stad ' Jeruzalem' van dichterbij bekijken. We ontdekten dat het een belangrijke stad is voor zowel joden, moslims als christenen.
    In ons mapje hadden een knip - en plakopdracht waar we woorden en afbeeldingen bij de juiste godsdienst moesten plaatsen.
    Een korte herhaling van de stroomkring bracht ons snel naar de symbolen die gebruikt worden om een stroomkring te tekenen.
    Zo bekeken we tal van technische getekende stroomkringen van elektronische toestellen en werd er van ons verwacht dat wij dit konden benoemen en bespreken.
    Agenda:
    taak: oefenen in werkschrift C 06/06
    lessen: rekenen: zie rekenbundel 06/06
    WO: machtig, krachtig lezen 06/06
    niet vergeten: toets, nieuwsbrief, uitnodiging

    Voilà, de tweede dag van de week zit er weeral op. Nog 13 keer slapen en we zijn ermee weg!!!
    Nogmaals een warme oproep voor vrijdag, kom de zee - en sneeuwklassen steunen!!!

    tot morgen iedereen,
    Meester Joeri

    05-06-2012 om 19:25 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    04-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jarige van de dag
    Simon Vanhamel werd een tijdje geleden 10 jaar! Een gelukkige verjaardag van heel de klas!!!



    04-06-2012 om 17:07 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jarige van de dag

    Dina El Mir is zaterdag 11 jaar geworden. Een dikke proficiat van heel de klas!!!







    04-06-2012 om 17:05 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geen zwemmen vandaag!

    Goedenavond beste lezer(es),

    De week begon niet zo goed deze morgen. De kinderen kregen te horen dat het zwembad niet openging vandaag omwille van een lek. Bleek dat dan nog alle mogelijke (turn)zalen bezet waren en er dus geen andere sportactiviteiten konden doorgaan.
    Als alternatief gingen we dan knutselen voor vaderdag.
    Toch begonnen we eerst met taal. De kinderen kregen een taalschatles rond ' water' en we verbeterden de huistaak spelling van vorige week.
    Het rekengedeelte werd een samenbundeling van hoofdrekenen en cijferen. Voor hoofdrekenen gingen we +,-,x en : oefeningen maken tot op 0,001, voor cijferen staartdelingen tot 0,001.
    Ondertussen hadden we de godsdiensttoets gemaakt en was de middagspeeltijd al voorbij.
    De resterende tijd van de namiddag werkten we verder in ons spellingsboekje, waar de oefeningen draaiden om de doffe klinkers.
    De leerlingen kregen hun spreekbeurt terug met hun resultaat op het schriftelijk gedeelte en de spreekbeurt.
    Agenda:
    taak: oefenen in werkschrift C 05/06
    lessen: rekenen: zie rekenbundel 05/06
               WO: machtig, krachtig lezen 05/06
    niet vergeten: toetsen, rekening

    De kinderen hebben vandaag hun maandafrekening meegekregen. Wat de huistaak betreft is het de bedoeling dat de leerlingen oefeningen maken omtrent de leerstof van de toets die de dag daarachter wordt afgenomen. Concreet voor morgen betekent dit oefenen op getallenkennis.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    04-06-2012 om 17:00 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    01-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gezocht: kopieermachine dat werkt!

    Goedenavond beste lezer(es),

    De dag goed begonnen. Zo goed als alle kinderen hadden hun huistaken rekenen tot een goed einde gebracht. Prima!
    We verbeterden de rekenverhalen die de kinderen thuis hadden gemaakt en bouwden dan de resterende rekenverhalen zodanig op, dat de kinderen ze zelfstandig konden uitwerken.
    Nadien werden ook die oefeningen ook verbeterd.
    Nog tijdens de rekenles werkten de leerlingen verder aan hun herhaling van de breuken. Sommigen maakten al de bewerkingen met gelijknamige breuken.
    Na de speeltijd was het taaltijdperk aangebroken.
    We hadden eerst een luistertoets en dan kregen de kinderen drie begrijpend lezenteksten. Twee ervan hebben we samen opgelost, één tekst moesten ze zelfstandig invullen.
    Dit alles bracht ons al een serieus stuk in de namiddag.
    Toen sloeg het noodlot toe. Aangezien er maar twee weken meer overblijven om punten te sprokkelen, hadden we een grote correctiebundel voor rekenen voorzien voor elke leerling(e).
    Spijtig genoeg dacht het kopieermachine daar anders over. Gevolg is dat een groot aantal de bundel hebben gekregen, maar velen nog niets.
    We zorgen er volgende week voor dat iedereen zo'n exemplaar in bezit heeft.
    In bijlage zal ik het voorblad van die correctiebundel plaatsen, zodat jullie toch een overzicht hebben wat de toetsen van rekenen betreft voor de komende dagen.
    Tip van het huis : Bekijk de vorige rekentoetsen en vertrekt van daaruit om werkpunten bij te schaven.
    Agenda:
    taak: rekenen: blz 46-47-48 04/06
    lessen: rekenen: zie rekenbundel 05/06
               Godsdienst: Wat zie ik in een kerk 04/06
    niet vergeten: ZWEMMEN!!!

    Zorg ervoor dat godsdienst goed geleerd wordt! Enige toets !!!

    Prettig weekend allemaal,

    Meester Joeri

    Bijlagen:
    correctiesleutel brief einde schooljaar rekenen.doc (28.5 KB)   

    01-06-2012 om 23:06 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    31-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat zie je toch allemaal in een kerk?
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vandaag begonnen met meetkunde. De kinderen kregen drie werkblaadjes met daarop patronen, een tangram en een andere figuur.
    De laatste twee blaadjes moesten geknipt worden en nadien gebruikt om bepaalde figuren te leggen. De buurvrouw/man controleerde of de figuur juist gelegd was.
    Ondertussen haalde ik de laatste centjes op voor het kopen van bonnetjes.
    Iedereen is nu in orde wat de bonnetjes betreft, voor de medische fiches wachten we nog op twee leerlingen.
    SIS kaarten mogen maar moeten nu nog niet afgegeven worden. ( Uiterste datum staat vermeld in de bundel!)
    Het eerste blad ging dus over patronen. De kinderen moesten eerst uitleggen wat een patroon juist is en achteraf op hun blaadje verder aanvullen. Ook in de rekenschrift deden ze gelijkaardige oefeningen.
    Afsluiten deden we de rekenles met herhalingsoefeningen breuken terug te vinden blz 46-47
    De resterende tijd van de voormiddag gingen ze turnen bij juffrouw Dorien. De juf vertelde dat ze toetsen had afgenomen.
    In de namiddag hebben we slechts aan één onderwerp gewerkt. Hoe kerken er uit zien.
    Er kwam heel wat knip - en plakwerk aan te pas om alles op de juiste plaats en bij elkaar te brengen.
    Het resultaat is twee werkblaadjes die ze moeten studeren tegen maandag 4 juni.
    Agenda:
    taak: rekenen: blz 39-40 enkel de + en - oefeningen 01/06
                           blz 28-29 + blz 18
                           blz 46-47        04/06
    lessen: WO: Machtig, krachtig lezen 01/06
                Godsdienst: Hoe ziet een kerk eruit? 04/06
    niet vergeten: Agenda

    Wegens voortdurend gebabbel hebben de kinderen een extra rekentaak gekregen. Zij moeten blz 18 de twee rekenverhalen in potlood maken tegen morgen.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    31-05-2012 om 17:49 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    30-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Batterij A,B,C, D, ...
    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze ochtend gingen de kinderen onmiddellijk aan de slag. Ze werkten aan cijferopdrachten op blz 39-40 in de werkschrift. Ondertussen haalde ik geld op voor de bonnetjes  en de medische fiches. Op een aantal enkelingen na, is iedereen in orde. Ik hoop dat die enkelingen ten laatste tegen vrijdag met alles in orde zijn.
    Nog in de rekenles herhaalden we het berekenen van het gemiddelde. We berekenden eerst ons klassikaal leeftijdsgemiddelde en daarna de eerste drie oefeningen in de werkschrift. De resterende oefeningen mochten de kinderen zelfstandig oplossen.
    Het tweede gedeelte van de voormiddag stond in teken van WO. Na een korte herhaling van hoe de natuurlijke energie tot bij ons geraakt en ons speelgoed en andere elektronische toestellen doet werken, gingen we verder met soorten batterijen.
    Ook in de werkschrift moesten we aan de slag met het tekenen van een ronde en een platte batterij, batterijen van de juiste naam voorzien en de tien tips voor de goede batterijgebruiker bij de juiste tekening plaatsen.
    Het gaf ons nog juist de tijd om de agenda te schrijven en de " Wat neem ik mee?" lijst uit te delen en kort te overlopen.
    Agenda:
    taak: rekenen:  blz 39-40 enkel de + en - oefeningen  01/06
                            blz  28-29
    lessen: WO: Machtig, krachtig lezen 01/06
    niet vergeten: lezen, geld bonnetjes, de lijst wat neem ik mee, ...

    De opgegeven huistaken zijn reeds een herhaling en voorbereiding op de rekentoetsen die de komende twee weken nog zullen plaatsvinden.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    30-05-2012 om 19:58 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    29-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zijn alle kerken gelijk?
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanmorgen na het ophalen van de briefjes voor de spaghetti-avond  en het verzamelen van het geld voor bonnetjes, postkaarten en andere chips startten we met de les soorten woorden in taal.
    Hierin gingen we op zoek naar lidwoorden, zelfstandige naamwoorden en bijvoeglijke naamwoorden. Van een aantal zelfstandige naamwoorden zochten we ook het meervoud en het verkleinwoord.
    We werkten hier aan verder tot na de speeltijd.
    Het rekengedeelte van vandaag was gereserveerd voor cijferend optellen en aftrekken tot op 0,001. We maakten samen eerst een aantal oefeningen, de rest werd zelfstandig afgewerkt en verbeterd.
    In de namiddag gingen we verder met het " Machtig, krachtig" thema. Eens de herhaling van eerder geleerde leerstof gingen we verder met het ontdekken dat er omvormers in elk elektronisch toestel zitten.
    Er werden ook oefeningen rond gemaakt, het tweede gedeelte van de opdracht wordt afgemaakt als huistaak.
    Na de kleine speeltijd in de namiddag trokken we richting Sint - Gertrudis kerk, waar de lokale gids ( juffrouw Veerle) honderduit vertelde over wat er allemaal in de kerk aanwezig was.
    Toen we terug in de school kwamen was het tijd om naar huis te gaan.
    Agenda:
    taak: WO: machtig, krachtig werkkatern blz 6 30/05
    lessen: WO: machtig, krachtig lezen                 30/05
    niet vergeten: briefje spaghettiavond, geld bonnetjes, lezen

    Nog een warme oproep naar alle ouders: Is het enigszins mogelijk om het geld voor de bonnetjes deze week nog af te rekenen? Daarmee is dat al in orde.
    Alvast bedankt!

    tot morgen iedereen.

    Meester Joeri

    29-05-2012 om 18:50 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 29/11-05/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs