Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    04-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jarige van de dag

    Dina El Mir is zaterdag 11 jaar geworden. Een dikke proficiat van heel de klas!!!







    04-06-2012 om 17:05 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geen zwemmen vandaag!

    Goedenavond beste lezer(es),

    De week begon niet zo goed deze morgen. De kinderen kregen te horen dat het zwembad niet openging vandaag omwille van een lek. Bleek dat dan nog alle mogelijke (turn)zalen bezet waren en er dus geen andere sportactiviteiten konden doorgaan.
    Als alternatief gingen we dan knutselen voor vaderdag.
    Toch begonnen we eerst met taal. De kinderen kregen een taalschatles rond ' water' en we verbeterden de huistaak spelling van vorige week.
    Het rekengedeelte werd een samenbundeling van hoofdrekenen en cijferen. Voor hoofdrekenen gingen we +,-,x en : oefeningen maken tot op 0,001, voor cijferen staartdelingen tot 0,001.
    Ondertussen hadden we de godsdiensttoets gemaakt en was de middagspeeltijd al voorbij.
    De resterende tijd van de namiddag werkten we verder in ons spellingsboekje, waar de oefeningen draaiden om de doffe klinkers.
    De leerlingen kregen hun spreekbeurt terug met hun resultaat op het schriftelijk gedeelte en de spreekbeurt.
    Agenda:
    taak: oefenen in werkschrift C 05/06
    lessen: rekenen: zie rekenbundel 05/06
               WO: machtig, krachtig lezen 05/06
    niet vergeten: toetsen, rekening

    De kinderen hebben vandaag hun maandafrekening meegekregen. Wat de huistaak betreft is het de bedoeling dat de leerlingen oefeningen maken omtrent de leerstof van de toets die de dag daarachter wordt afgenomen. Concreet voor morgen betekent dit oefenen op getallenkennis.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    04-06-2012 om 17:00 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    01-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gezocht: kopieermachine dat werkt!

    Goedenavond beste lezer(es),

    De dag goed begonnen. Zo goed als alle kinderen hadden hun huistaken rekenen tot een goed einde gebracht. Prima!
    We verbeterden de rekenverhalen die de kinderen thuis hadden gemaakt en bouwden dan de resterende rekenverhalen zodanig op, dat de kinderen ze zelfstandig konden uitwerken.
    Nadien werden ook die oefeningen ook verbeterd.
    Nog tijdens de rekenles werkten de leerlingen verder aan hun herhaling van de breuken. Sommigen maakten al de bewerkingen met gelijknamige breuken.
    Na de speeltijd was het taaltijdperk aangebroken.
    We hadden eerst een luistertoets en dan kregen de kinderen drie begrijpend lezenteksten. Twee ervan hebben we samen opgelost, één tekst moesten ze zelfstandig invullen.
    Dit alles bracht ons al een serieus stuk in de namiddag.
    Toen sloeg het noodlot toe. Aangezien er maar twee weken meer overblijven om punten te sprokkelen, hadden we een grote correctiebundel voor rekenen voorzien voor elke leerling(e).
    Spijtig genoeg dacht het kopieermachine daar anders over. Gevolg is dat een groot aantal de bundel hebben gekregen, maar velen nog niets.
    We zorgen er volgende week voor dat iedereen zo'n exemplaar in bezit heeft.
    In bijlage zal ik het voorblad van die correctiebundel plaatsen, zodat jullie toch een overzicht hebben wat de toetsen van rekenen betreft voor de komende dagen.
    Tip van het huis : Bekijk de vorige rekentoetsen en vertrekt van daaruit om werkpunten bij te schaven.
    Agenda:
    taak: rekenen: blz 46-47-48 04/06
    lessen: rekenen: zie rekenbundel 05/06
               Godsdienst: Wat zie ik in een kerk 04/06
    niet vergeten: ZWEMMEN!!!

    Zorg ervoor dat godsdienst goed geleerd wordt! Enige toets !!!

    Prettig weekend allemaal,

    Meester Joeri

    Bijlagen:
    correctiesleutel brief einde schooljaar rekenen.doc (28.5 KB)   

    01-06-2012 om 23:06 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    31-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat zie je toch allemaal in een kerk?
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vandaag begonnen met meetkunde. De kinderen kregen drie werkblaadjes met daarop patronen, een tangram en een andere figuur.
    De laatste twee blaadjes moesten geknipt worden en nadien gebruikt om bepaalde figuren te leggen. De buurvrouw/man controleerde of de figuur juist gelegd was.
    Ondertussen haalde ik de laatste centjes op voor het kopen van bonnetjes.
    Iedereen is nu in orde wat de bonnetjes betreft, voor de medische fiches wachten we nog op twee leerlingen.
    SIS kaarten mogen maar moeten nu nog niet afgegeven worden. ( Uiterste datum staat vermeld in de bundel!)
    Het eerste blad ging dus over patronen. De kinderen moesten eerst uitleggen wat een patroon juist is en achteraf op hun blaadje verder aanvullen. Ook in de rekenschrift deden ze gelijkaardige oefeningen.
    Afsluiten deden we de rekenles met herhalingsoefeningen breuken terug te vinden blz 46-47
    De resterende tijd van de voormiddag gingen ze turnen bij juffrouw Dorien. De juf vertelde dat ze toetsen had afgenomen.
    In de namiddag hebben we slechts aan één onderwerp gewerkt. Hoe kerken er uit zien.
    Er kwam heel wat knip - en plakwerk aan te pas om alles op de juiste plaats en bij elkaar te brengen.
    Het resultaat is twee werkblaadjes die ze moeten studeren tegen maandag 4 juni.
    Agenda:
    taak: rekenen: blz 39-40 enkel de + en - oefeningen 01/06
                           blz 28-29 + blz 18
                           blz 46-47        04/06
    lessen: WO: Machtig, krachtig lezen 01/06
                Godsdienst: Hoe ziet een kerk eruit? 04/06
    niet vergeten: Agenda

    Wegens voortdurend gebabbel hebben de kinderen een extra rekentaak gekregen. Zij moeten blz 18 de twee rekenverhalen in potlood maken tegen morgen.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    31-05-2012 om 17:49 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    30-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Batterij A,B,C, D, ...
    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze ochtend gingen de kinderen onmiddellijk aan de slag. Ze werkten aan cijferopdrachten op blz 39-40 in de werkschrift. Ondertussen haalde ik geld op voor de bonnetjes  en de medische fiches. Op een aantal enkelingen na, is iedereen in orde. Ik hoop dat die enkelingen ten laatste tegen vrijdag met alles in orde zijn.
    Nog in de rekenles herhaalden we het berekenen van het gemiddelde. We berekenden eerst ons klassikaal leeftijdsgemiddelde en daarna de eerste drie oefeningen in de werkschrift. De resterende oefeningen mochten de kinderen zelfstandig oplossen.
    Het tweede gedeelte van de voormiddag stond in teken van WO. Na een korte herhaling van hoe de natuurlijke energie tot bij ons geraakt en ons speelgoed en andere elektronische toestellen doet werken, gingen we verder met soorten batterijen.
    Ook in de werkschrift moesten we aan de slag met het tekenen van een ronde en een platte batterij, batterijen van de juiste naam voorzien en de tien tips voor de goede batterijgebruiker bij de juiste tekening plaatsen.
    Het gaf ons nog juist de tijd om de agenda te schrijven en de " Wat neem ik mee?" lijst uit te delen en kort te overlopen.
    Agenda:
    taak: rekenen:  blz 39-40 enkel de + en - oefeningen  01/06
                            blz  28-29
    lessen: WO: Machtig, krachtig lezen 01/06
    niet vergeten: lezen, geld bonnetjes, de lijst wat neem ik mee, ...

    De opgegeven huistaken zijn reeds een herhaling en voorbereiding op de rekentoetsen die de komende twee weken nog zullen plaatsvinden.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    30-05-2012 om 19:58 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    29-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zijn alle kerken gelijk?
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanmorgen na het ophalen van de briefjes voor de spaghetti-avond  en het verzamelen van het geld voor bonnetjes, postkaarten en andere chips startten we met de les soorten woorden in taal.
    Hierin gingen we op zoek naar lidwoorden, zelfstandige naamwoorden en bijvoeglijke naamwoorden. Van een aantal zelfstandige naamwoorden zochten we ook het meervoud en het verkleinwoord.
    We werkten hier aan verder tot na de speeltijd.
    Het rekengedeelte van vandaag was gereserveerd voor cijferend optellen en aftrekken tot op 0,001. We maakten samen eerst een aantal oefeningen, de rest werd zelfstandig afgewerkt en verbeterd.
    In de namiddag gingen we verder met het " Machtig, krachtig" thema. Eens de herhaling van eerder geleerde leerstof gingen we verder met het ontdekken dat er omvormers in elk elektronisch toestel zitten.
    Er werden ook oefeningen rond gemaakt, het tweede gedeelte van de opdracht wordt afgemaakt als huistaak.
    Na de kleine speeltijd in de namiddag trokken we richting Sint - Gertrudis kerk, waar de lokale gids ( juffrouw Veerle) honderduit vertelde over wat er allemaal in de kerk aanwezig was.
    Toen we terug in de school kwamen was het tijd om naar huis te gaan.
    Agenda:
    taak: WO: machtig, krachtig werkkatern blz 6 30/05
    lessen: WO: machtig, krachtig lezen                 30/05
    niet vergeten: briefje spaghettiavond, geld bonnetjes, lezen

    Nog een warme oproep naar alle ouders: Is het enigszins mogelijk om het geld voor de bonnetjes deze week nog af te rekenen? Daarmee is dat al in orde.
    Alvast bedankt!

    tot morgen iedereen.

    Meester Joeri

    29-05-2012 om 18:50 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    25-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Frietjes!!!!
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanmorgen begonnen met een toetsing rekenen eind vierde leerjaar. Deze evaluatie komt , net als bij taal, niet op het rapport.
    Een serieuze evaluatie want we moesten verder doen na de speeltijd ook.
    De overgebleven tijd in de voormiddag gebruikten we om de les hoofdrekenen van vandaag af te werken.
    Uiteraard is de namiddagspeeltijd langer uitgelopen dan voorzien. Frietjes, een drankje , een ijsje en de zon waren de ideale ingrediënten hiervoor.
    De rest van de namiddag hebben we nog taal en het bundeltje van de zeeklassen overlopen.
    In dat bundeltje vinden jullie al informatie die nodig is om op de hoogte te zijn.
    Volgende week volgt dan ook nog het lijstje van alles dat mee moet naar De Panne.
    agenda:
    taak: /
    lessen: WO: machtig, krachtig 28/05
    niet vergeten: briefje spaghettiavond, bundel zeeklassen, lezen

    Niet teveel werk dit weekend, zodat er ten volle kan genoten worden van de kermis.

    Prettig weekend allemaal,

    Meester Joeri













    25-05-2012 om 20:37 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    24-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zonnetje
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanochtend begonnen met het verbeteren van de huistaak van rekenen en het verder aanvullen van bladzijde 13. Daarna begon het serieuse werk. De toets rekenverhalen. De kinderen kregen een kladblad waar ze de berekeningen konden en mochten maken alvorens op het blad te noteren.
    De laatste leerling gaf af toen het belsignaal voor de speeltijd al rinkelde.
    Nadien gingen ze turnen met juf Dorien.
    In de namiddag begonnen we met een onaangekondigd dictee. Dit dictee bevat woordenschat en spelling die gekend moet zijn op het einde van het vierde leerjaar. Deze resultaten worden niet gerapporteerd en komen in hun leerlingvolgsysteem terecht.
    Het laatste gedeelte van donderdagnamiddag is meestal gereserveerd om te niveaulezen. Spijtig genoeg moet ik nog altijd vaststellen dat leesboeken of mapjes niet worden meegebracht naar school.
    Agenda:
    taak: rekenen: huistaak 23 25/05
            taal: spelling blz 81     25/05
    lessen: wo: Machtig, krachtig lezen 25/05
               
    niet vergeten: toetsen, lezen, agenda, frietjes, brief spaghettiavond.

    De kinderen hebben een brief meegekregen i.v.m de spaghettiavond van vrijdag 8 juni. Gelieve het strookje mee te geven en ten laatste woensdag 30 mei aan mij terug  te bezorgen.

    Morgen eten we frietjes, dus geen boterhammetjes of warme maaltijden voorzien.
    Kinderen die gevoelig zijn aan de zon, misschien best een petje meebrengen of zich goed insmeren.

    Tot morgen ,

    Meester Joeri

    24-05-2012 om 19:57 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    23-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jarige van de dag
    Zoë De Peyper wordt 10 jaar vandaag. Een dikke proficiat van heel de klas!!!





    23-05-2012 om 13:05 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sorry!
    Goedemiddag beste lezer(es),

    Mijn excuses voor het niet uitschrijven van het verslagje van dinsdag. Ik was gisterenavond maar rond tien uur thuis en had dan andere prioriteiten.
    Daarom zijn we er vandaag extra vroeg mee.
    Na het ophalen van het geld voor moederdag ( nog twee personen moeten betalen!) kregen de kinderen hun werkinstrumenten om de toets meetkunde tot een goed einde te brengen ( geodriehoek, passer, ...)
    Iedereen werkte goed door en we eindigden allemaal binnen de tijdslimiet. Zo konden we in onze rekenschrift het getallendictee van blz 12 ook nog uitvoeren voor de speeltijd.
    Het vervolg van de voormiddag begon met het uitleggen van de huistaak rekenen voor de leerlingen. Van blz 12 werd er telkens één oefening klassikaal gemaakt. Dit was ook het geval voor oefening 6 van blz 13. De resterende oefeningen kregen de kinderen mee als huistaak.
    Tijdens de wo les vervolledigden we les 1, verbeterden we het huiswerk en bespraken we de verschillende vormen van energie ( en het opwekken ervan). Dit alles moet door hen herlezen worden tegen vrijdag 25 mei.
    Als afsluiter werkten de kinderen ook nog twee blaadjes in hun spellingsboekje af. Nog ééntje te gaan!!!
    Agenda:
    taak: rekenen: blz 12-13 oef 6 24/05
    lessen: rekenen: rekenverhalen 24/05
               WO: machtig, krachtig lezen 25/05
    niet vergeten: toets, lezen

    Ik hoef u ook het belang van de voorbereiding van de rekenverhalen toets niet uit te leggen, dus zie er alstublieft op toe dat de leerlingen dit grondig voorbereiden.
    Ter herinnering: vrijdag 25 mei geen warme maaltijden, wegens frietjesbak voor het goede doel.

    Tot morgen iedereen,

    Meester Joeri

    23-05-2012 om 13:02 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    21-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zwemmerzwem
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanochtend samen met 21 leerlingen richting zwembad getrokken voor de veertiendaagse afspraak met zwemjuf Dorien.
    Na het zwoegen voor goede punten in het water, was het tijd om aan de rekenles te beginnen.
    Eerst werd de huistaak cijferen voor 3/4 verbeterd en dan gingen de kinderen van start met de cijfertoets.
    Deze bleek tijdrovender dan gedacht, want de leerlingen werkten hieraan tot 14 uur in de namiddag. ( Weliswaar met een middagonderbreking!)
    De resterende tijd van de namiddag werd gevuld met taal. We vulden het taalschatlesje in de werkschrift samen in en gingen tenslotte tijdens de spellingsles werken rond hoofdletters.
    Verder kregen de kinderen ook de toetsen van taalbeschouwing, open - en geslotenboek toets terug in hun mapje.
    Gelieve deze ook te ondertekenen.
    Morgen is het ook de laatste dag om af te rekenen voor de frietjes van vrijdag. In de agenda staat ook de kostprijs van het moederdaggeschenkje (2,50 euro), indien mogelijk betalen tegen woensdag (23/05)
    Agenda:
    taak: /
    lessen: rekenen: hoofdrekenen 22/05
                              meetkunde 23/05
                              rekenverhalen 24/05
    niet vergeten: lievelingsspeelgoed, toetsen, geld frietjes, moederdag 2,50 euro

    In het nieuwe WO - thema van morgen, gaan we het hebben over speelgoed. Vandaar de vraag om hun lievelingsspeelgoed morgen mee naar school te brengen. ( Indien mogelijk natuurlijk!)

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri



    21-05-2012 om 18:32 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    16-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jarige van de dag
    Jarne Hellinckx is vandaag 10 jaar geworden. Een dikke proficiat van heel de klas!!!










    16-05-2012 om 13:10 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verlengd weekend!!!
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Vanmorgen begonnen met de toetsen van taalbeschouwing en de gesloten boektoets van WO. Verder in het eerste gedeelte mochten de kinderen hun toets begrijpend lezen voorbereiden. Dat deden ze door hun tekst een aantal keren aandachtig te lezen en daarna hun mogelijke antwoorden aanduiden in hun tekst.
    Na de voormiddagspeeltijd moesten ze dan de toets oplossen in hun taalschrift.
    Afsluiten deden we deze voormiddag met de rekenles rekenverhalen. ( Nog niet volledig afgewerkt!)
    De kinderen kregen ook de toetsen van taal ( dictee en taalschat) mee naar huis.
    Het dictee dient verbeterd te worden, de andere toets ook gehandtekend.
    Er is ook een brief meegegeven voor de frietjesbak van aanstaande vrijdag. Het geld moet ten laatste dinsdag binnengebracht worden. ( Geen warme maaltijden vrijdag, het geld wordt aan het project "Nanri" geschonken)
    De agenda staat vol met toetsen voor volgende week.
    De kinderen hebben hun beide rekenschriften mee naar huis en hun mapje bewerkingen. Zo kunnen ze de toets van maandag en dinsdag voorbereiden.
    Agenda:
    taak: huistaak 21 21/05
            dictee verbeteren 21/05
    lessen: rekenen: cijferen 21/05
                             hoofdrekenen 22/05
                             meetkunde 23/05
                             rekenverhalen 24/05
    niet vergeten: toetsen, brief frietjes , zwemmen

    17/05 Onze Lieve Heer Hemelvaart
    18/05 vrijaf

    Een prettig verlengd weekend gewenst aan iedereen en alvast een dikke proficiat aan de communicanten,

    Meester Joeri


    PS Rarara, Waar ga ik naar toe..?

    16-05-2012 om 13:05 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    15-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat een weertje!!!
    Goedenavond beste lezer(es),

    De eerste activiteit die deze ochtend op het programma stond was de toets van taalschat. Deze werd gevolgd door begrijpend lezen in onze werkschrift. Deze keer was het een begrijpend lezen les niet op punten.
    In de rekenles leerden we over de schaal en de verschillende voorstellingen ervan.
    Nadien gingen we de theorie toetsen aan de praktijk door op de plattegrond van een woning, de werkelijke afmetingen te berekenen.
    De godsdienstles, waarmee we de namiddag begonnen,  ging over kinderen uit kansarme gezinnen en organisaties die zich voor deze mensen inzetten.
    Aangezien er vandaag goed werd doorgewerkt, bleef er na de godsdienstles nog wat tijd over. Voldoende om het geplande dictee van vorige week toch af te nemen. De kinderen kregen eerst een tiental minuten om de woorden te bekijken en na de speeltijd volgde dan het dictee zelf.
    Aansluitend de open boek toets van wereldoriëntatie.
    Agenda:
    taak: taal: pictogrammen 16/05
                     blz 35            16/05
    lessen: WO: België gesloten boek 16/05
               taal: taalbeschouwing ( studiewijzer) 16/05
    niet vergeten: toets

    De huistaak taal, op bladzijde 35, is een herhaling op de stellen van de ja-neen vraag en alsdusdanig de persoonsvorm te vinden.
    Uiteraard past het ook in de voorbereiding van de taalbeschouwingstoets van morgen. ( Goed studeren, dus!)

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    15-05-2012 om 18:53 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    14-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.the day after
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vooreerst bedankt aan alle mensen die zijn komen kijken naar ons schoolfeest dit weekend. Het doet ook deugd om al die positieve reacties van jullie te horen.
    Vanmorgen was er weinig meer te merken van de festiviteiten die hadden plaatsgevonden. Het podium stond er nog en de speelplaats mocht een grondige veegbeurt krijgen.
    Na het verdelen van de klastaken ( was toch even geleden!) bespraken we de begrijpend lezen tekst "Op reis met... een dier".
    We verbeterden ook klassikaal de toetsen van getallenkennis en meten & metend rekenen.
    Tijdens het rekengedeelte leerden we over de kommagetallen tot op 0,001 ( duizendste dus) en vulden de oefeningen in onze rekenschrift aan.
    De middagshift bestond uit godsdienst en taal. Voor godsdienst bleven we even stilstaan bij het boedhisme. De kinderen kwamen meer te weten over hoe die mensen leven en denken.
    Het grote taalgedeelte startte met een lesje taalbeschouwing over boodschappen begrijpen. Hierbij kwam verbale en non- verbale communicatie aan bod.
    Pictogrammen kwamen er ook aan te pas bij de luistertoets. De kinderen hoorden vragen stellen en moesten deze bij de juiste pictogram zetten. Hier gingen de kinderen ook zelf de toets verbeteren.
    Het laatste taalonderdeel was een lesje leesstrategie, waarin een advertentie voor een pretpark van naderbij werd bekeken en besproken.
    Agenda:
    taak: Taal: pictogrammen 16/05
    lessen: WO: België open boek 15/05
    België gesloten boek 16/05
    taal: taalschat (studiewijzer) 15/05
    taalbeschouwing 16/05
    Begrijpend lezen: " Op reis met ... een dier" 15/05
    Niet vergeten: toetsen, zeeklassen?

    Ter verduidelijking:
    De huistaak taal is een huistaak achteraan de werkboek b bij de meenemertjes. Het is de bedoeling dat ze drie pictogrammen uit hun omgeving gaan overtekenen in de schrift en de verklaring ervan noteren.

    De kinderen werd gevraagd om thuis te vragen of de zeeklassen al betaald waren, dit om geen onaangename situaties te creëren.

    Kijk , indien mogelijk, er sterk op toe dat er voldoende geleerd wordt. Ik heb de indruk dat sommige leerlingen weinig motivatie hebben!!!

    Tot morgen iedereen,

    Meester Joeri


    14-05-2012 om 18:59 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    12-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Generale repetitie 2012
    Goedemorgen beste lezer(es),

    Gisteren een hectisch dagje achter de rug. Zo gaat het altijd als het generale repetitie is en zeker als het schoolfeest op de binnenkoer plaats heeft.
    Het geluid van de muziek dringt tot in onze klas door, wat natuurlijk  de concentratie niet bevordert.
    De kinderen kregen dus zelfstandige opdrachten te verwerken zoals : cijferen, hoofdrekenen, herhalingsoefeningen meetkunde in de rekenschrift maken en verbeteren. Ook voor taal hadden ze een opdracht. Ze werkten een taalschatles zelfstandig af en verbeterden die dan ook met een correctiesleutel.
    De resterende tijd werd er gewerkt aan het afwerken van moederdag en mochten ze gezelschapsspelen spelen.
    Nog even praktisch:
    Groep 1 wordt verwacht zaterdagnamiddag om 15.45 aan de refter van Sint - Jozef.
    Groep 2 wordt verwacht zondagvoormiddag om 10.15 aan de refer van Sint - Jozef.
    Groep 3 wordt verwacht zondagnamiddag om 14.15 aan de refter van Sint - Jozef.
    De kinderen mogen gerust een strip of gezelschapsspel meebrengen om zich bezig te houden tijdens het wachten.
    Agenda:
    taak: /
    lessen: WO: België open boek 15/05
    België gesloten boek 16/05
    taal: taalschat (studiewijzer) 15/05
    taalbeschouwing 16/05
    niet vergeten: schoolfeest

    Tot straks of morgen iedereen,

    Meester Joeri





    12-05-2012 om 08:39 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    10-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.moederdaggeschenk!!
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanochtend begonnen met het oefenen voor het schoolfeest. Elk van de drie groepen mocht op het podium om hun act in te oefenen.
    Dat gaf ons nog net de tijd om voor de speeltijd de huistaak van meten en metend rekenen te verbeteren. Dit leek mij een goede herhaling te zijn voor de toets die komen zou.
    De volgende activiteit was dus het oplossen van de MMR toets.
    In de namiddag werkten we een serieus taalgedeelte af. Er werd verder gewerkt in het spellingboekje en de leerstof voor volgende week dinsdag en woensdag kregen de leerlingen op een studiewijzer. Deze studiewijzer bevat alle leerstof die de leerlingen moeten kennen. Opgelet, de leerstof is verspreid over de twee taalboeken!
    Verder werkten we nog aan ons moederdaggeschenk, dat stilaan een definitieve vorm krijgt.
    Agenda:
    taak: /
    lessen: WO: België open boek 15/05
                        België gesloten boek 16/05
                taal: taalschat (studiewijzer) 15/05
                        taalbeschouwing             16/05
    niet vergeten: veiligheidsspeld, twee wasspelden, plastic zak, gezelschapsspel, toetsen

    Omwille van het schoolfeest worden er op maandag geen toetsen afgenomen, wat natuurlijk betekent dat het de twee overige dagen druk wordt.
    De kinderen worden er tijdig van op de hoogte gebracht, we veronderstellen dat ze hier ook elke dag wat aan gaan werken. Als ze pas in actie gaan treden de dag ervoor, zou het wel een serieuze brok kunnen zijn.
    De veiligheidsspeld is nodig voor diegene die deelnemen aan het schoolfeest. De twee wasspelden zijn nodig om het moederdaggeschenk te stabiliseren. De plastic zak indien het zou regenen als we naar huis gaan morgen.
    De leerlingen moeten hun moederdaggeschenk morgen al aan de mama's geven, want wachten tot zondag is het einde voor ons geschenkje!
    Morgen is het generale repetitie, dus zijn er geen warme maaltijden voorzien!
    De kinderen gaan per groep de generale repetitie bezoeken, de andere krijgen taken binnen de klas.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri





    10-05-2012 om 19:02 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    09-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Knutselen voor moederdag
    Goedenavond beste lezer(es),

    Onze voormiddag werd deze ochtend opgedeeld in twee grote delen: Het eerste deel ging over België en de herhalingsles van cijferen, het tweede gedeelte werd gebruikt om aan ons moederdaggeschenkje te werken.
    Het WO - thema is nu volledig afgewerkt, dus worden er volgende week open en gesloten toetsen afgenomen.
    De openboektoets zal plaatsvinden op dinsdag 15 mei, de geslotenboektoets op woensdag 16 mei. Als de studiewijzer wordt gevolgd, zal uw kind de toets goed kennen.
    Morgen staat de MMR toets op het programma, wat voor de meeste leerlingen een zware dobber betekent. Ik ga er van uit, dat er voldoende zal geoefend worden. De herhalingsles in de werkschrift B kan een serieuze leidraad zijn.
    Agenda:
    taak: huistaak 20 10/05
    lessen: rekenen: Meten en metend rekenen 10/05
               WO: België openboek  15/05
               Taal: dictee thema 14 10/05
    niet vergeten: lezen, kledij schoolfeest

    Voor het dictee hebben de leerlingen hun spellingsboekje nodig. De ingevulde bladzijdes van thema 14 kunnen helpen bij de voorbereiding.

    Tot morgen allemaal,
    Meester Joeri

    09-05-2012 om 00:00 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    08-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jarige van de dag
    Ryan Cahani werd vandaag 10 jaar. Een dikke proficiat van heel de klas !!!



    08-05-2012 om 19:07 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De laatste spreekbeurten
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vandaag een kort en bondig verslag. Vanmorgen begonnen met de toets begrijpend lezen en een extra luistertoets.
    Verder in de voormiddag werkten we een herhalingsles af van bewerkingen, meerbepaald hoofdrekenen.
    In de namiddag stonden de spreekbeurten op het menu: Victor met zijn witte haai, Ivan over zijn vriend Mozart, Joachim en zijn konijn en Maxime over de dino's. Wanneer het laatste woord van de spreekbeurt gesproken was, wees de klok al snel drie uur aan. Net genoeg tijd om nog even verder te werken in onze werkkatern WO.
    Agenda:
    taak:/
    lessen: WO: België 09/05
               rekenen: meten en metend rekenen 10/05
    niet vergeten: toets, kledij schoolfeest 9/05, lezen

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri





















    08-05-2012 om 19:05 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 29/11-05/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs