Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    16-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verlengd weekend!!!
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Vanmorgen begonnen met de toetsen van taalbeschouwing en de gesloten boektoets van WO. Verder in het eerste gedeelte mochten de kinderen hun toets begrijpend lezen voorbereiden. Dat deden ze door hun tekst een aantal keren aandachtig te lezen en daarna hun mogelijke antwoorden aanduiden in hun tekst.
    Na de voormiddagspeeltijd moesten ze dan de toets oplossen in hun taalschrift.
    Afsluiten deden we deze voormiddag met de rekenles rekenverhalen. ( Nog niet volledig afgewerkt!)
    De kinderen kregen ook de toetsen van taal ( dictee en taalschat) mee naar huis.
    Het dictee dient verbeterd te worden, de andere toets ook gehandtekend.
    Er is ook een brief meegegeven voor de frietjesbak van aanstaande vrijdag. Het geld moet ten laatste dinsdag binnengebracht worden. ( Geen warme maaltijden vrijdag, het geld wordt aan het project "Nanri" geschonken)
    De agenda staat vol met toetsen voor volgende week.
    De kinderen hebben hun beide rekenschriften mee naar huis en hun mapje bewerkingen. Zo kunnen ze de toets van maandag en dinsdag voorbereiden.
    Agenda:
    taak: huistaak 21 21/05
            dictee verbeteren 21/05
    lessen: rekenen: cijferen 21/05
                             hoofdrekenen 22/05
                             meetkunde 23/05
                             rekenverhalen 24/05
    niet vergeten: toetsen, brief frietjes , zwemmen

    17/05 Onze Lieve Heer Hemelvaart
    18/05 vrijaf

    Een prettig verlengd weekend gewenst aan iedereen en alvast een dikke proficiat aan de communicanten,

    Meester Joeri


    PS Rarara, Waar ga ik naar toe..?

    16-05-2012 om 13:05 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    15-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat een weertje!!!
    Goedenavond beste lezer(es),

    De eerste activiteit die deze ochtend op het programma stond was de toets van taalschat. Deze werd gevolgd door begrijpend lezen in onze werkschrift. Deze keer was het een begrijpend lezen les niet op punten.
    In de rekenles leerden we over de schaal en de verschillende voorstellingen ervan.
    Nadien gingen we de theorie toetsen aan de praktijk door op de plattegrond van een woning, de werkelijke afmetingen te berekenen.
    De godsdienstles, waarmee we de namiddag begonnen,  ging over kinderen uit kansarme gezinnen en organisaties die zich voor deze mensen inzetten.
    Aangezien er vandaag goed werd doorgewerkt, bleef er na de godsdienstles nog wat tijd over. Voldoende om het geplande dictee van vorige week toch af te nemen. De kinderen kregen eerst een tiental minuten om de woorden te bekijken en na de speeltijd volgde dan het dictee zelf.
    Aansluitend de open boek toets van wereldoriëntatie.
    Agenda:
    taak: taal: pictogrammen 16/05
                     blz 35            16/05
    lessen: WO: België gesloten boek 16/05
               taal: taalbeschouwing ( studiewijzer) 16/05
    niet vergeten: toets

    De huistaak taal, op bladzijde 35, is een herhaling op de stellen van de ja-neen vraag en alsdusdanig de persoonsvorm te vinden.
    Uiteraard past het ook in de voorbereiding van de taalbeschouwingstoets van morgen. ( Goed studeren, dus!)

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    15-05-2012 om 18:53 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    14-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.the day after
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vooreerst bedankt aan alle mensen die zijn komen kijken naar ons schoolfeest dit weekend. Het doet ook deugd om al die positieve reacties van jullie te horen.
    Vanmorgen was er weinig meer te merken van de festiviteiten die hadden plaatsgevonden. Het podium stond er nog en de speelplaats mocht een grondige veegbeurt krijgen.
    Na het verdelen van de klastaken ( was toch even geleden!) bespraken we de begrijpend lezen tekst "Op reis met... een dier".
    We verbeterden ook klassikaal de toetsen van getallenkennis en meten & metend rekenen.
    Tijdens het rekengedeelte leerden we over de kommagetallen tot op 0,001 ( duizendste dus) en vulden de oefeningen in onze rekenschrift aan.
    De middagshift bestond uit godsdienst en taal. Voor godsdienst bleven we even stilstaan bij het boedhisme. De kinderen kwamen meer te weten over hoe die mensen leven en denken.
    Het grote taalgedeelte startte met een lesje taalbeschouwing over boodschappen begrijpen. Hierbij kwam verbale en non- verbale communicatie aan bod.
    Pictogrammen kwamen er ook aan te pas bij de luistertoets. De kinderen hoorden vragen stellen en moesten deze bij de juiste pictogram zetten. Hier gingen de kinderen ook zelf de toets verbeteren.
    Het laatste taalonderdeel was een lesje leesstrategie, waarin een advertentie voor een pretpark van naderbij werd bekeken en besproken.
    Agenda:
    taak: Taal: pictogrammen 16/05
    lessen: WO: België open boek 15/05
    België gesloten boek 16/05
    taal: taalschat (studiewijzer) 15/05
    taalbeschouwing 16/05
    Begrijpend lezen: " Op reis met ... een dier" 15/05
    Niet vergeten: toetsen, zeeklassen?

    Ter verduidelijking:
    De huistaak taal is een huistaak achteraan de werkboek b bij de meenemertjes. Het is de bedoeling dat ze drie pictogrammen uit hun omgeving gaan overtekenen in de schrift en de verklaring ervan noteren.

    De kinderen werd gevraagd om thuis te vragen of de zeeklassen al betaald waren, dit om geen onaangename situaties te creëren.

    Kijk , indien mogelijk, er sterk op toe dat er voldoende geleerd wordt. Ik heb de indruk dat sommige leerlingen weinig motivatie hebben!!!

    Tot morgen iedereen,

    Meester Joeri


    14-05-2012 om 18:59 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    12-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Generale repetitie 2012
    Goedemorgen beste lezer(es),

    Gisteren een hectisch dagje achter de rug. Zo gaat het altijd als het generale repetitie is en zeker als het schoolfeest op de binnenkoer plaats heeft.
    Het geluid van de muziek dringt tot in onze klas door, wat natuurlijk  de concentratie niet bevordert.
    De kinderen kregen dus zelfstandige opdrachten te verwerken zoals : cijferen, hoofdrekenen, herhalingsoefeningen meetkunde in de rekenschrift maken en verbeteren. Ook voor taal hadden ze een opdracht. Ze werkten een taalschatles zelfstandig af en verbeterden die dan ook met een correctiesleutel.
    De resterende tijd werd er gewerkt aan het afwerken van moederdag en mochten ze gezelschapsspelen spelen.
    Nog even praktisch:
    Groep 1 wordt verwacht zaterdagnamiddag om 15.45 aan de refter van Sint - Jozef.
    Groep 2 wordt verwacht zondagvoormiddag om 10.15 aan de refer van Sint - Jozef.
    Groep 3 wordt verwacht zondagnamiddag om 14.15 aan de refter van Sint - Jozef.
    De kinderen mogen gerust een strip of gezelschapsspel meebrengen om zich bezig te houden tijdens het wachten.
    Agenda:
    taak: /
    lessen: WO: België open boek 15/05
    België gesloten boek 16/05
    taal: taalschat (studiewijzer) 15/05
    taalbeschouwing 16/05
    niet vergeten: schoolfeest

    Tot straks of morgen iedereen,

    Meester Joeri





    12-05-2012 om 08:39 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    10-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.moederdaggeschenk!!
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanochtend begonnen met het oefenen voor het schoolfeest. Elk van de drie groepen mocht op het podium om hun act in te oefenen.
    Dat gaf ons nog net de tijd om voor de speeltijd de huistaak van meten en metend rekenen te verbeteren. Dit leek mij een goede herhaling te zijn voor de toets die komen zou.
    De volgende activiteit was dus het oplossen van de MMR toets.
    In de namiddag werkten we een serieus taalgedeelte af. Er werd verder gewerkt in het spellingboekje en de leerstof voor volgende week dinsdag en woensdag kregen de leerlingen op een studiewijzer. Deze studiewijzer bevat alle leerstof die de leerlingen moeten kennen. Opgelet, de leerstof is verspreid over de twee taalboeken!
    Verder werkten we nog aan ons moederdaggeschenk, dat stilaan een definitieve vorm krijgt.
    Agenda:
    taak: /
    lessen: WO: België open boek 15/05
                        België gesloten boek 16/05
                taal: taalschat (studiewijzer) 15/05
                        taalbeschouwing             16/05
    niet vergeten: veiligheidsspeld, twee wasspelden, plastic zak, gezelschapsspel, toetsen

    Omwille van het schoolfeest worden er op maandag geen toetsen afgenomen, wat natuurlijk betekent dat het de twee overige dagen druk wordt.
    De kinderen worden er tijdig van op de hoogte gebracht, we veronderstellen dat ze hier ook elke dag wat aan gaan werken. Als ze pas in actie gaan treden de dag ervoor, zou het wel een serieuze brok kunnen zijn.
    De veiligheidsspeld is nodig voor diegene die deelnemen aan het schoolfeest. De twee wasspelden zijn nodig om het moederdaggeschenk te stabiliseren. De plastic zak indien het zou regenen als we naar huis gaan morgen.
    De leerlingen moeten hun moederdaggeschenk morgen al aan de mama's geven, want wachten tot zondag is het einde voor ons geschenkje!
    Morgen is het generale repetitie, dus zijn er geen warme maaltijden voorzien!
    De kinderen gaan per groep de generale repetitie bezoeken, de andere krijgen taken binnen de klas.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri





    10-05-2012 om 19:02 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    09-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Knutselen voor moederdag
    Goedenavond beste lezer(es),

    Onze voormiddag werd deze ochtend opgedeeld in twee grote delen: Het eerste deel ging over België en de herhalingsles van cijferen, het tweede gedeelte werd gebruikt om aan ons moederdaggeschenkje te werken.
    Het WO - thema is nu volledig afgewerkt, dus worden er volgende week open en gesloten toetsen afgenomen.
    De openboektoets zal plaatsvinden op dinsdag 15 mei, de geslotenboektoets op woensdag 16 mei. Als de studiewijzer wordt gevolgd, zal uw kind de toets goed kennen.
    Morgen staat de MMR toets op het programma, wat voor de meeste leerlingen een zware dobber betekent. Ik ga er van uit, dat er voldoende zal geoefend worden. De herhalingsles in de werkschrift B kan een serieuze leidraad zijn.
    Agenda:
    taak: huistaak 20 10/05
    lessen: rekenen: Meten en metend rekenen 10/05
               WO: België openboek  15/05
               Taal: dictee thema 14 10/05
    niet vergeten: lezen, kledij schoolfeest

    Voor het dictee hebben de leerlingen hun spellingsboekje nodig. De ingevulde bladzijdes van thema 14 kunnen helpen bij de voorbereiding.

    Tot morgen allemaal,
    Meester Joeri

    09-05-2012 om 00:00 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    08-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jarige van de dag
    Ryan Cahani werd vandaag 10 jaar. Een dikke proficiat van heel de klas !!!



    08-05-2012 om 19:07 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De laatste spreekbeurten
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vandaag een kort en bondig verslag. Vanmorgen begonnen met de toets begrijpend lezen en een extra luistertoets.
    Verder in de voormiddag werkten we een herhalingsles af van bewerkingen, meerbepaald hoofdrekenen.
    In de namiddag stonden de spreekbeurten op het menu: Victor met zijn witte haai, Ivan over zijn vriend Mozart, Joachim en zijn konijn en Maxime over de dino's. Wanneer het laatste woord van de spreekbeurt gesproken was, wees de klok al snel drie uur aan. Net genoeg tijd om nog even verder te werken in onze werkkatern WO.
    Agenda:
    taak:/
    lessen: WO: België 09/05
               rekenen: meten en metend rekenen 10/05
    niet vergeten: toets, kledij schoolfeest 9/05, lezen

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri





















    08-05-2012 om 19:05 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    07-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Anderlecht kampioen
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanmorgen begonnen met de zwemles. De leerlingen werden door juf Dorien getoetst op hun zwemkwaliteiten.
    Na de zwemles toetste ik hen op hun getallenkennis. Deze toets duurde niet zo lang, zodat we verder konden werken aan het taalgedeelte van vandaag. Dat bestond uit drie delen verspreid over voor - en namiddag. Achtereenvolgens leesstrategie ( hoe ontstaat een krant), krantenkoppen ( inoefening op onderwerp en persoonsvorm), een luistertoets en tenslotte herhaling van ei/ij en ou/au.
    We deden hierrond een wedstrijdje, als alle leerlingen foutloos antwoorden kregen ze geen huistaak. Op 2 na, niet gelukt. Toch was het een goede prestatie.
    Regelmatig werd er vandaag verwezen naar de titel voor Anderlecht van gisteren. In onze klas zitten een aantal voor -en tegenstanders van Anderlecht wat altijd voor animo zorgt.
    Agenda:
    taak:
    Taal: spelling blz 72-73 08/05
    lessen:
    wo: België 09/05
    rekenen: meten en metend rekenen 10/05
    niet vergeten: spreekbeurten, kledij schoolfeest ( 09/05), lezen

    Morgen komen de laatste vier spreekbeurten aan bod.
    Gelieve tegen woensdag alle verkleedkledij voor het schoolfeest te laten aanwezig zijn op school.

    Tot morgen allemaal,

    Groetjes meester Joeri

    07-05-2012 om 19:21 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    05-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cirkels tekenen
    Goedemorgen beste lezer(es),

    Gisterenmorgen voor één keer niet begonnen met de spreekbeurten, maar wel met de rekenles over de cirkel.
    Na het leergesprek over de cirkel waarbij de kinderen cirkels in hun nabije omgeving mochten opsommen en het benoemen van de termen straal, middellijn of diameter... kregen de kinderen een passer in de handen om zelf aan de slag te gaan. Eerst op willekeurige basis met oog op de juiste techniek, nadien cirkels tekenen met een vooraf bepaalde straal.  Eens goed geoefend gingen ze aan de slag in hun werkschrift om  daar ook de opgegeven opdrachten tot een goed einde te brengen.
    Het spreekbeurtgedeelte ging dus pas van start na de speeltijd. Achtereenvolgens Shani, Jitson en Marie deden hun spreekbeurt.
    In de namiddag stonden er nog twee activiteiten op het programma: ICT les en knutselen voor moederdag. Over beide activiteiten kan ik niet veel bekend maken, want ze stonden alletwee in teken voor het feest van mama.
    Agenda:
    taak: /
    lessen: WO: België 8/05
              rekenen: Getallenkennis 7/05
    niet vergeten: lezen, kledij schoolfeest, zwemmen

    Maandag is er grote toets getallenkennis, gelieve dus grondig voor te bereiden. In onze rekenschrift vind je een herhalingsles die gelijkaardige oefeningen als op de toets weergeeft. Veel succes.

    Prettig weekend allemaal,
    Meester Joeri













    05-05-2012 om 11:45 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    03-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Leuke dag vandaag!!!
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vandaag een zeer leuke dag achter de rug! Het begon al deze morgen: Tijdens de spreekbeurten was Lies zo vriendelijk om op haar hobo voor mij een verjaardagsliedje te spelen. De andere klasgenootjes zongen uit volle borst voor mij mee. Schitterend he!!!
    Nog in deze lesblok kwam de spreekbeurt van Zoë aan de beurt.
    In het tweede gedeelte van de voormiddag gingen de kinderen verder oefenen voor het schoolfeest.
    Na de middag leerden de kinderen hoe de koffie in een senseopadje gaat, dankzij de deskundige uitleg van Quinten.
    Toch moest er ook nog rekenen gegeven worden en deze keer ging  het over rekenverhalen. Deze toepassingen werkten we klassikaal af.
    Het laatste stuk was dan weer voor niveaulezen. Spijtig genoeg, moesten we weer vaststellen dat vele kinderen hun boek of mapje vergeten... Desondanks het aankondigen in de agenda.
    Agenda:
    taak: WO: De Waalse provincies knippen en plakken 04/05
    lessen: WO: De Waalse provincies 04/05
    rekenen: getallenkennis     07/05
    niet vergeten: spreekbeurten, lezen, brief+ kledij schoolfeest, rekening, passer, nieuwsbrief

    Kinderen die thuis een passer hebben mogen die morgen mee naar school brengen. Er zijn passers op school aanwezig, maar niet allemaal van topkwaliteit.
    De leerlingen hebben naast de maandrekening ook nog een brief meegekregen waarop het uur staat van samenkomst volgend weekend tijdens het schoolfeest.
    Voor alle groepen is dat drie kwartier voor aanvang van het optreden. Gelieve daarmee rekening te  houden.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri




















    03-05-2012 om 19:32 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    02-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De maand mei
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Na ons verlengd weekend vlogen we er direct in met een herhalingsles rond meten en metend rekenen. Het was de bedoeling dat de kinderen hier zelfstandig aan werkten, tenzij ze de oefening niet begrepen.
    Dan werd die oefening samen met mezelf aan bord gemaakt.
    In de godsdienstles bekeken we hoe de " levensadem" in Jezus leven verwikkeld zat. We kwamen tot de vaststelling, dat Hij zich regelmatig afzonderde van alles en iedereen om tot rust te komen.
    Ook wij hebben daar soms behoefte aan. De kinderen tekenden en beschreven hun " tot rust komen" plekje in de werkschrift.
    Tijdens de WO -les herhaalden we de Vlaamse provincies en hun hoofdsteden en leerden we de vijf Waalse met hun provinciehoofdsteden. Ook enkele bezienswaardigheden in Wallonië kwamen aan bod.
    Agenda:
    taak: WO: De Waalse provincies knippen en plakken 04/05
     
    lessen: WO: De Waalse provincies 04/05
               rekenen: MMR: herhaling    03/05
    niet vergeten: spreekbeurten, lezen, kledij schoolfeest

    Wat de huistaak betreft: de leerlingen hebben Wallonië in een aantal puzzelstukken meegekregen. Het is de bedoeling dat ze deze stukken gaan uitknippen en correct opplakken in hun werkkatern. Achteraf worden de provincies ingekleurd en een kleurenlegende opgemaakt. ( Graag wat ondersteuning en controle voor dit werkje !)
    Voor rekenen staan er een aantal grote toetsen voor de deur. Vandaar dat ze op regelmatige basis een vakonderdeel gaan moeten herhalen. ( Vandaag is dat dus metend rekenen)

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    02-05-2012 om 16:02 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    27-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verlengd weekend!!
    Goedenavond beste lezer(es),

    Na een drukke vrijdag kunnen we terug wat stoom aflaten tot woensdag. Lees hieronder maar wat er allemaal gebeurde vandaag.
    We begonnen de lesdag met de spreekbeurt van Wannes over zijn instrument " De klarinet".
    Vervolgens werden de staartdeeloefeningen gemaakt en verbeterd. ( Indien niet klaar, thuis verder afwerken en verbeteren met de correctiesleutel)
    Na de kleine speeltijd werkten we in de taalschrift rond de begrijpend lezentekst " Een recordtijd hoort in de krant" en werkten we verder in de taalschatles rond de soorten, de mensen die er aan werken en de verschillende rubrieken van de krant.
    Deze les was nog niet helemaal af, dus in de namiddag, na de spreekbeurten van Thomas en Anthony, werkten we hier aan verder. In de WO - les werkten we keihard verder aan het thema van de Vlaamse provincies. Naarmate het eindsignaal naderde, verslapte de aandacht in de klas. ( Wat normaal is natuurlijk!)
    Na het schrijven van de agenda, kregen de kinderen hun rapport. Algemeen gezien heeft iedereen goed gewerkt. Ieder moet individueel zien of zij of hij een tandje moet bijsteken!
    Agenda:
    taak:
    contractwerk 30/04
    godsdienst: mijn dagboek 02/05
    rekenen: blz 74-75 verbeteren 02/05
    wo: de Vlaamse provincies  02/05
    lessen: WO: de Vlaamse provincies 02/05
    niet vergeten:  lezen, kledij schoolfeest, rapport

    Graag tegen volgende week woensdag het rapport gehandtekend terug naar de klas meebrengen.

    Prettig verlengd weekend iedereen,

    Meester Joeri
















    27-04-2012 om 20:20 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    26-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aïkido in de klas
    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze morgen gestart met de drie spreekbeurten achter elkaar. Respectievelijk Dina, Johanna en Simon passeerden de revue. De andere leerlingen werden getrakteerd op enkele grepen van Dina, het " Zwarte Gat" van Johanna en de niet zo goedziende mol van Simon.
    Aansluitend kregen de kinderen hun huistaak en toets van breuken terug. De beide blaadjes werden besproken op fouten en oplossingen.
    Het tweede deel van de voormiddag oefenden ze hun nummertje van het schoolfeest samen met de turnleerkrachten.
    Ik wil via deze weg oproepen om er tegen volgende week voor te zorgen, dat de kledij op school aanwezig is en eventuele gadgets.
    In de namiddag werkten we onze rekenles af. Deze keer ging het over delen tot op 0,01 al cijferend. De kinderen gaven de indruk hier goed mee weg te zijn. Morgen maken we de oefeningen in de werkschrift en zullen we snel weten of het gekend is of niet.
    Het laatste gedeelte van de dag is het op donderdag niveaulezen en ook nu was het niet anders.
    We moeten spijtig genoeg vaststellen, dat er regelmatig boeken of mapjes thuis worden vergeten. Gelieve hier in de toekomst ook op te letten.
    Agenda:
    taak: contractwerk 30/04
    godsdienst: mijn dagboek 02/05
    taal: persoonsvorm in de tegenwoordige tijd 27/04
    lessen: WO: de Vlaamse provincies 27/04
    rekenen: staartdelingen tot op 0,01  27/04
    niet vergeten: toetsen, lezen, foto's, spreekbeurten, agenda, kledij schoolfeest

    Morgen beginnen we stilaan te werken aan ons moederdaggeschenkje en wordt het rapport uitgedeeld!
    Spannend!!!!

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri














    26-04-2012 om 17:25 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    25-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Vlaamse provincies
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanmorgen begonnen met de administratie van de foto's. Nog steeds zijn er enkele kinderen waarbij alles nog niet in orde is, gelieve dit morgen allemaal in orde te hebben.
    Na de controle van de toetsenmappen kon ik alleen maar vaststellen dat vele leerlingen niet in orde waren. Het stond nochtans uitdrukkelijk vermeld in de agenda. De leerlingen krijgen hiervoor onder hun voeten, terwijl het niet altijd aan hen ligt. Mag ik vragen om in de toekomst hier meer aandacht aan te besteden? Alvast bedankt.

    We begonnen vandaag met de les godsdienst. In deze les stond de schepping en de levensadem centraal. A.d.h.v. een gedicht vergeleken we  het Joods scheppingsverhaal, spraken we over Jozef en Mozes en in een gesprek over leven en dood kwamen we bij Ezechiël.
    Na de kleine speeltijd kregen de kinderen een lesje bewerkingen met als onderwerp gelijknamige breuken aftrekken.
    Zoals gewoonlijk kregen onze kids eerst een instructieblaadje en werd er achteraf in de werkschrift klassikaal ingeoefend.
    In de WO - les gingen we in de verschillende Vlaamse provincies op zoek naar belangrijke water - en verkeerswegen.
    Nadien bespraken we de verdeling in ons land ( 10 provincies) en met de hulp van de windroos situeerden we de Vlaamse provincies vertrekkend uit Vlaams - Brabant. Ook de provinciehoofdsteden kwamen aan bod, maar door een gebrek aan concentratie en aandacht werd de les stopgezet. Gevolg: Tegen morgen moeten ze de Vlaamse provincies en hun provinciehoofdsteden uit het hoofd kennen. Een aantal kinderen zullen mondeling ondervraagd worden!

    Agenda:
    taak: contractwerk 30/04
    godsdienst: mijn dagboek 02/05
    rekenen: blz 71-72 26/04
    lessen: WO: de Vlaamse provincies 26/04
                rekenen: gelijknamige breuken aftrekken 26/04
    niet vergeten: toetsen, lezen, foto's, spreekbeurten

    Tot morgen iedereen,

    Meester Joeri


    25-04-2012 om 17:37 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    24-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Samen in de file... ja gezellig!!!
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanochtend 10 minuten te laat op school na een 1 uur en 10 minuten onderweg te zijn. Oorzaak een ongeval op de buitenring ter hoogte van Jette. De laatste update die ik hoorde toen ik op school arriveerde was file van in BERTEM tot Jette! Ik denk dat er vandaag veel mensen te laat op hun werk zijn gekomen.
    Dit voorval betekende niet, dat we er niet keihard gingen invliegen. We begonnen met de tekst rond het gebit. Eerst kwam iedereen aan bod om hier een stukje van te lezen, verder in de les leerden we de tekstjes samen te vatten en te schematiseren.
    Na de kleine speeltijd kregen onze kids een lesje taalbeschouwing waarin verschillende telefoongesprekken te beluisteren waren en zij moesten zender- boodschap - ontvanger ontdekken.
    Aansluitend kregen de kinderen dan de toets breuken vergelijken en ordenen en werden de oefeningen van de herhalingsles getallenkennis ( binnenkort grote toets!) overlopen.
    Deze oefeningen werden na de middag verdergemaakt.
    In de godsdienstles gingen we verder rond " Levensadem". De kinderen kregen een dagboek te horen van een meisje dat op scoutskamp geweest was. Binnen haar verhaal kwamen er geregeld begrippen rond 'adem' en 'lucht' te voorschijn. ( zowel letterlijk als figuurlijk)
    Tenslotte kregen de kinderen a.d.h.v. foto's een overzicht van de verschillende waterwegen en verkeerwegen in ons land.
    Ze leerden eveneens dat een kanaal werd aangelegd door mensen en een rivier een natuurlijke ontwikkeling is.
    Agenda:
    taak: contractwerk 30/04
            godsdienst: mijn dagboek 02/05
    lessen: WO: de waterwegen (lezen) 25/04
    niet vergeten: toetsen, lezen, foto's

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri


    24-04-2012 om 17:54 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    23-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Driehoeken tekenen
    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze morgen begonnen met de C- klas op te splitsen wegens een bijscholing van juffrouw Karen.
    Juffrouw Veerle en ikzelf verdeelden de leerlingen juist in de helft.
    De eerste opdracht voor mijn leerlingen was de zwemles. De kinderen werden door juf Dorien getoetst.
    Eens terug gingen we aan de slag in onze rekenschrift.  Een lesje meetkunde, meer bepaald driehoeken tekenen, stond op het programma. Nadien werd mijn groep opgesplitst. Mijn leerlingen werkten een herhaling cijferen tot op 0,01 af, de leerlingen van juf Karen kregen van mij les over gelijknamige breuken optellen.
    Na de middag was de juf terug en werkten we ieder in de eigen klas.
    Tijdens de taalles herhaalden we nogmaals de persoonsvorm in de tegenwoordige tijd en werkten we opnieuw één blaadje af.
    Als voortaak voor morgen, moesten de leerlingen ook een tekst lezen over het gebit.
    De toets van rekenen passeerde ook de revue.
    Het laatste gedeelte van de namiddag was vooral een "Spreek" uur. De kinderen kwamen hun gedicht voordragen en Ryan werkt ook zijn spreekbeurt af.
    Agenda:
    taak: contractwerk 30/04
    lessen: rekenen: breuken ordenen en vergelijken 24/04
               taal: lezen van tekst over het gebit         24/04
    niet vergeten: toetsen, lezen

    Geen foto's vandaag, want was mijn fototoestel thuis vergeten

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    23-04-2012 om 19:30 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    20-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jarige van de dag

    Jitson Onanga werd gisteren 10 jaar. Een dikke proficiat van heel de klas!!!







    20-04-2012 om 20:04 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jarige van de dag
    Shani Van Volsem werd op 11 april 10 jaar. Een dikke proficiat van heel de klas !!!





    20-04-2012 om 20:03 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Filmavond
    Goedenavond beste lezer(es),

    Wat een drukke dag vandaag! Vanmorgen begonnen met de spreekbeurt van Jarne, daarna geld opgehaald voor de film, de foto's en dan nog de toets van taalschat.
    Het vervolg na de speeltijd was een les rond de breuken. Nu leerden we gelijknamige breuken met elkaar optellen. Ook breuken van het type 5/9 + 6/9 = 11/9 vereenvoudigen tot 1 en 2/9. Iedere leerling loste klassikaal een oefening op in de werkschrift.
    Toen de namiddag begon, was het tijd voor de spreekbeurt van Koen. Hij was de laatste van vandaag, want Ryan was niet op school.
    De kinderen kregen nadien nog een aantal herhalingsoefeningen op de persoonsvorm in de tegenwoordige tijd, gevolgd door een dictee rond dit thema.
    Dit alles bracht ons al snel tot het einde van de dag, maar ook les 2 van WO werd nog even kort aangekaart.
    Afsluiten deden we met een griezelverhaal door Lies geschreven en verteld. Brrr!!!
    Agenda:
    taak:
    contractwerk 30/04
    godsdienst: haiku/gedicht 23/04
    Rekenen: huistaak 19  23/04
    lessen: rekenen: geldwaarden 23/04
                              breuken        24/04
    taal: gedicht: " Het verhaal van Daan tv" 23/04
    niet vergeten: foto's, lezen, zwemmen.

    Een prettig weekend gewenst iedereen,

    Meester Joeri










    20-04-2012 om 20:00 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 29/11-05/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs