Vanochtend begonnen met het oefenen voor het schoolfeest. Elk van de drie groepen mocht op het podium om hun act in te oefenen. Dat gaf ons nog net de tijd om voor de speeltijd de huistaak van meten en metend rekenen te verbeteren. Dit leek mij een goede herhaling te zijn voor de toets die komen zou. De volgende activiteit was dus het oplossen van de MMR toets. In de namiddag werkten we een serieus taalgedeelte af. Er werd verder gewerkt in het spellingboekje en de leerstof voor volgende week dinsdag en woensdag kregen de leerlingen op een studiewijzer. Deze studiewijzer bevat alle leerstof die de leerlingen moeten kennen. Opgelet, de leerstof is verspreid over de twee taalboeken! Verder werkten we nog aan ons moederdaggeschenk, dat stilaan een definitieve vorm krijgt. Agenda: taak: / lessen: WO: België open boek 15/05 België gesloten boek 16/05 taal: taalschat (studiewijzer) 15/05 taalbeschouwing 16/05 niet vergeten: veiligheidsspeld, twee wasspelden, plastic zak, gezelschapsspel, toetsen
Omwille van het schoolfeest worden er op maandag geen toetsen afgenomen, wat natuurlijk betekent dat het de twee overige dagen druk wordt. De kinderen worden er tijdig van op de hoogte gebracht, we veronderstellen dat ze hier ook elke dag wat aan gaan werken. Als ze pas in actie gaan treden de dag ervoor, zou het wel een serieuze brok kunnen zijn. De veiligheidsspeld is nodig voor diegene die deelnemen aan het schoolfeest. De twee wasspelden zijn nodig om het moederdaggeschenk te stabiliseren. De plastic zak indien het zou regenen als we naar huis gaan morgen. De leerlingen moeten hun moederdaggeschenk morgen al aan de mama's geven, want wachten tot zondag is het einde voor ons geschenkje! Morgen is het generale repetitie, dus zijn er geen warme maaltijden voorzien! De kinderen gaan per groep de generale repetitie bezoeken, de andere krijgen taken binnen de klas.
Onze voormiddag werd deze ochtend opgedeeld in twee grote delen: Het eerste deel ging over België en de herhalingsles van cijferen, het tweede gedeelte werd gebruikt om aan ons moederdaggeschenkje te werken. Het WO - thema is nu volledig afgewerkt, dus worden er volgende week open en gesloten toetsen afgenomen. De openboektoets zal plaatsvinden op dinsdag 15 mei, de geslotenboektoets op woensdag 16 mei. Als de studiewijzer wordt gevolgd, zal uw kind de toets goed kennen. Morgen staat de MMR toets op het programma, wat voor de meeste leerlingen een zware dobber betekent. Ik ga er van uit, dat er voldoende zal geoefend worden. De herhalingsles in de werkschrift B kan een serieuze leidraad zijn. Agenda: taak: huistaak 20 10/05 lessen: rekenen: Meten en metend rekenen 10/05 WO: België openboek 15/05 Taal: dictee thema 14 10/05 niet vergeten: lezen, kledij schoolfeest
Voor het dictee hebben de leerlingen hun spellingsboekje nodig. De ingevulde bladzijdes van thema 14 kunnen helpen bij de voorbereiding.
Vandaag een kort en bondig verslag. Vanmorgen begonnen met de toets begrijpend lezen en een extra luistertoets. Verder in de voormiddag werkten we een herhalingsles af van bewerkingen, meerbepaald hoofdrekenen. In de namiddag stonden de spreekbeurten op het menu: Victor met zijn witte haai, Ivan over zijn vriend Mozart, Joachim en zijn konijn en Maxime over de dino's. Wanneer het laatste woord van de spreekbeurt gesproken was, wees de klok al snel drie uur aan. Net genoeg tijd om nog even verder te werken in onze werkkatern WO. Agenda: taak:/ lessen: WO: België 09/05 rekenen: meten en metend rekenen 10/05 niet vergeten: toets, kledij schoolfeest 9/05, lezen
Vanmorgen begonnen met de zwemles. De leerlingen werden door juf Dorien getoetst op hun zwemkwaliteiten. Na de zwemles toetste ik hen op hun getallenkennis. Deze toets duurde niet zo lang, zodat we verder konden werken aan het taalgedeelte van vandaag. Dat bestond uit drie delen verspreid over voor - en namiddag. Achtereenvolgens leesstrategie ( hoe ontstaat een krant), krantenkoppen ( inoefening op onderwerp en persoonsvorm), een luistertoets en tenslotte herhaling van ei/ij en ou/au. We deden hierrond een wedstrijdje, als alle leerlingen foutloos antwoorden kregen ze geen huistaak. Op 2 na, niet gelukt. Toch was het een goede prestatie. Regelmatig werd er vandaag verwezen naar de titel voor Anderlecht van gisteren. In onze klas zitten een aantal voor -en tegenstanders van Anderlecht wat altijd voor animo zorgt. Agenda: taak: Taal: spelling blz 72-73 08/05 lessen: wo: België 09/05 rekenen: meten en metend rekenen 10/05 niet vergeten: spreekbeurten, kledij schoolfeest ( 09/05), lezen
Morgen komen de laatste vier spreekbeurten aan bod. Gelieve tegen woensdag alle verkleedkledij voor het schoolfeest te laten aanwezig zijn op school.
Gisterenmorgen voor één keer niet begonnen met de spreekbeurten, maar wel met de rekenles over de cirkel. Na het leergesprek over de cirkel waarbij de kinderen cirkels in hun nabije omgeving mochten opsommen en het benoemen van de termen straal, middellijn of diameter... kregen de kinderen een passer in de handen om zelf aan de slag te gaan. Eerst op willekeurige basis met oog op de juiste techniek, nadien cirkels tekenen met een vooraf bepaalde straal. Eens goed geoefend gingen ze aan de slag in hun werkschrift om daar ook de opgegeven opdrachten tot een goed einde te brengen. Het spreekbeurtgedeelte ging dus pas van start na de speeltijd. Achtereenvolgens Shani, Jitson en Marie deden hun spreekbeurt. In de namiddag stonden er nog twee activiteiten op het programma: ICT les en knutselen voor moederdag. Over beide activiteiten kan ik niet veel bekend maken, want ze stonden alletwee in teken voor het feest van mama. Agenda: taak: / lessen: WO: België 8/05 rekenen: Getallenkennis 7/05 niet vergeten: lezen, kledij schoolfeest, zwemmen
Maandag is er grote toets getallenkennis, gelieve dus grondig voor te bereiden. In onze rekenschrift vind je een herhalingsles die gelijkaardige oefeningen als op de toets weergeeft. Veel succes.
Vandaag een zeer leuke dag achter de rug! Het begon al deze morgen: Tijdens de spreekbeurten was Lies zo vriendelijk om op haar hobo voor mij een verjaardagsliedje te spelen. De andere klasgenootjes zongen uit volle borst voor mij mee. Schitterend he!!! Nog in deze lesblok kwam de spreekbeurt van Zoë aan de beurt. In het tweede gedeelte van de voormiddag gingen de kinderen verder oefenen voor het schoolfeest. Na de middag leerden de kinderen hoe de koffie in een senseopadje gaat, dankzij de deskundige uitleg van Quinten. Toch moest er ook nog rekenen gegeven worden en deze keer ging het over rekenverhalen. Deze toepassingen werkten we klassikaal af. Het laatste stuk was dan weer voor niveaulezen. Spijtig genoeg, moesten we weer vaststellen dat vele kinderen hun boek of mapje vergeten... Desondanks het aankondigen in de agenda. Agenda: taak: WO: De Waalse provincies knippen en plakken 04/05 lessen: WO: De
Waalse provincies 04/05 rekenen: getallenkennis 07/05 niet
vergeten: spreekbeurten, lezen, brief+ kledij schoolfeest, rekening, passer, nieuwsbrief
Kinderen die thuis een passer hebben mogen die morgen mee naar school brengen. Er zijn passers op school aanwezig, maar niet allemaal van topkwaliteit. De leerlingen hebben naast de maandrekening ook nog een brief meegekregen waarop het uur staat van samenkomst volgend weekend tijdens het schoolfeest. Voor alle groepen is dat drie kwartier voor aanvang van het optreden. Gelieve daarmee rekening te houden.
Na ons verlengd weekend vlogen we er direct in met een herhalingsles rond meten en metend rekenen. Het was de bedoeling dat de kinderen hier zelfstandig aan werkten, tenzij ze de oefening niet begrepen. Dan werd die oefening samen met mezelf aan bord gemaakt. In de godsdienstles bekeken we hoe de " levensadem" in Jezus leven verwikkeld zat. We kwamen tot de vaststelling, dat Hij zich regelmatig afzonderde van alles en iedereen om tot rust te komen. Ook wij hebben daar soms behoefte aan. De kinderen tekenden en beschreven hun " tot rust komen" plekje in de werkschrift. Tijdens de WO -les herhaalden we de Vlaamse provincies en hun hoofdsteden en leerden we de vijf Waalse met hun provinciehoofdsteden. Ook enkele bezienswaardigheden in Wallonië kwamen aan bod. Agenda: taak: WO: De Waalse provincies knippen en plakken 04/05
lessen: WO: De Waalse provincies 04/05 rekenen: MMR: herhaling 03/05 niet vergeten: spreekbeurten, lezen, kledij schoolfeest
Wat de huistaak betreft: de leerlingen hebben Wallonië in een aantal puzzelstukken meegekregen. Het is de bedoeling dat ze deze stukken gaan uitknippen en correct opplakken in hun werkkatern. Achteraf worden de provincies ingekleurd en een kleurenlegende opgemaakt. ( Graag wat ondersteuning en controle voor dit werkje !) Voor rekenen staan er een aantal grote toetsen voor de deur. Vandaar dat ze op regelmatige basis een vakonderdeel gaan moeten herhalen. ( Vandaag is dat dus metend rekenen)
Na een drukke vrijdag kunnen we terug wat stoom aflaten tot woensdag. Lees hieronder maar wat er allemaal gebeurde vandaag. We begonnen de lesdag met de spreekbeurt van Wannes over zijn instrument " De klarinet". Vervolgens werden de staartdeeloefeningen gemaakt en verbeterd. ( Indien niet klaar, thuis verder afwerken en verbeteren met de correctiesleutel) Na de kleine speeltijd werkten we in de taalschrift rond de begrijpend lezentekst " Een recordtijd hoort in de krant" en werkten we verder in de taalschatles rond de soorten, de mensen die er aan werken en de verschillende rubrieken van de krant. Deze les was nog niet helemaal af, dus in de namiddag, na de spreekbeurten van Thomas en Anthony, werkten we hier aan verder. In de WO - les werkten we keihard verder aan het thema van de Vlaamse provincies. Naarmate het eindsignaal naderde, verslapte de aandacht in de klas. ( Wat normaal is natuurlijk!) Na het schrijven van de agenda, kregen de kinderen hun rapport. Algemeen gezien heeft iedereen goed gewerkt. Ieder moet individueel zien of zij of hij een tandje moet bijsteken! Agenda: taak: contractwerk 30/04 godsdienst: mijn dagboek 02/05 rekenen: blz 74-75 verbeteren 02/05 wo: de Vlaamse provincies 02/05 lessen: WO: de Vlaamse provincies 02/05 niet vergeten: lezen,
kledij schoolfeest, rapport
Graag tegen volgende week woensdag het rapport gehandtekend terug naar de klas meebrengen.
Deze morgen gestart met de drie spreekbeurten achter elkaar. Respectievelijk Dina, Johanna en Simon passeerden de revue. De andere leerlingen werden getrakteerd op enkele grepen van Dina, het " Zwarte Gat" van Johanna en de niet zo goedziende mol van Simon. Aansluitend kregen de kinderen hun huistaak en toets van breuken terug. De beide blaadjes werden besproken op fouten en oplossingen. Het tweede deel van de voormiddag oefenden ze hun nummertje van het schoolfeest samen met de turnleerkrachten. Ik wil via deze weg oproepen om er tegen volgende week voor te zorgen, dat de kledij op school aanwezig is en eventuele gadgets. In de namiddag werkten we onze rekenles af. Deze keer ging het over delen tot op 0,01 al cijferend. De kinderen gaven de indruk hier goed mee weg te zijn. Morgen maken we de oefeningen in de werkschrift en zullen we snel weten of het gekend is of niet. Het laatste gedeelte van de dag is het op donderdag niveaulezen en ook nu was het niet anders. We moeten spijtig genoeg vaststellen, dat er regelmatig boeken of mapjes thuis worden vergeten. Gelieve hier in de toekomst ook op te letten. Agenda: taak: contractwerk 30/04 godsdienst: mijn dagboek
02/05 taal: persoonsvorm in de tegenwoordige tijd 27/04 lessen: WO: de Vlaamse
provincies 27/04 rekenen: staartdelingen tot op 0,01
27/04 niet vergeten: toetsen, lezen, foto's, spreekbeurten, agenda, kledij schoolfeest
Morgen beginnen we stilaan te werken aan ons moederdaggeschenkje en wordt het rapport uitgedeeld! Spannend!!!!
Vanmorgen begonnen met de administratie van de foto's. Nog steeds zijn er enkele kinderen waarbij alles nog niet in orde is, gelieve dit morgen allemaal in orde te hebben. Na de controle van de toetsenmappen kon ik alleen maar vaststellen dat vele leerlingen niet in orde waren. Het stond nochtans uitdrukkelijk vermeld in de agenda. De leerlingen krijgen hiervoor onder hun voeten, terwijl het niet altijd aan hen ligt. Mag ik vragen om in de toekomst hier meer aandacht aan te besteden? Alvast bedankt.
We begonnen vandaag met de les godsdienst. In deze les stond de schepping en de levensadem centraal. A.d.h.v. een gedicht vergeleken we het Joods scheppingsverhaal, spraken we over Jozef en Mozes en in een gesprek over leven en dood kwamen we bij Ezechiël. Na de kleine speeltijd kregen de kinderen een lesje bewerkingen met als onderwerp gelijknamige breuken aftrekken. Zoals gewoonlijk kregen onze kids eerst een instructieblaadje en werd er achteraf in de werkschrift klassikaal ingeoefend. In de WO - les gingen we in de verschillende Vlaamse provincies op zoek naar belangrijke water - en verkeerswegen. Nadien bespraken we de verdeling in ons land ( 10 provincies) en met de hulp van de windroos situeerden we de Vlaamse provincies vertrekkend uit Vlaams - Brabant. Ook de provinciehoofdsteden kwamen aan bod, maar door een gebrek aan concentratie en aandacht werd de les stopgezet. Gevolg: Tegen morgen moeten ze de Vlaamse provincies en hun provinciehoofdsteden uit het hoofd kennen. Een aantal kinderen zullen mondeling ondervraagd worden!
Vanochtend 10 minuten te laat op school na een 1 uur en 10 minuten onderweg te zijn. Oorzaak een ongeval op de buitenring ter hoogte van Jette. De laatste update die ik hoorde toen ik op school arriveerde was file van in BERTEM tot Jette! Ik denk dat er vandaag veel mensen te laat op hun werk zijn gekomen. Dit voorval betekende niet, dat we er niet keihard gingen invliegen. We begonnen met de tekst rond het gebit. Eerst kwam iedereen aan bod om hier een stukje van te lezen, verder in de les leerden we de tekstjes samen te vatten en te schematiseren. Na de kleine speeltijd kregen onze kids een lesje taalbeschouwing waarin verschillende telefoongesprekken te beluisteren waren en zij moesten zender- boodschap - ontvanger ontdekken. Aansluitend kregen de kinderen dan de toets breuken vergelijken en ordenen en werden de oefeningen van de herhalingsles getallenkennis ( binnenkort grote toets!) overlopen. Deze oefeningen werden na de middag verdergemaakt. In de godsdienstles gingen we verder rond " Levensadem". De kinderen kregen een dagboek te horen van een meisje dat op scoutskamp geweest was. Binnen haar verhaal kwamen er geregeld begrippen rond 'adem' en 'lucht' te voorschijn. ( zowel letterlijk als figuurlijk) Tenslotte kregen de kinderen a.d.h.v. foto's een overzicht van de verschillende waterwegen en verkeerwegen in ons land. Ze leerden eveneens dat een kanaal werd aangelegd door mensen en een rivier een natuurlijke ontwikkeling is. Agenda: taak: contractwerk 30/04 godsdienst: mijn dagboek 02/05 lessen: WO: de waterwegen (lezen) 25/04 niet vergeten: toetsen, lezen, foto's
Deze morgen begonnen met de C- klas op te splitsen wegens een bijscholing van juffrouw Karen. Juffrouw Veerle en ikzelf verdeelden de leerlingen juist in de helft. De eerste opdracht voor mijn leerlingen was de zwemles. De kinderen werden door juf Dorien getoetst. Eens terug gingen we aan de slag in onze rekenschrift. Een lesje meetkunde, meer bepaald driehoeken tekenen, stond op het programma. Nadien werd mijn groep opgesplitst. Mijn leerlingen werkten een herhaling cijferen tot op 0,01 af, de leerlingen van juf Karen kregen van mij les over gelijknamige breuken optellen. Na de middag was de juf terug en werkten we ieder in de eigen klas. Tijdens de taalles herhaalden we nogmaals de persoonsvorm in de tegenwoordige tijd en werkten we opnieuw één blaadje af. Als voortaak voor morgen, moesten de leerlingen ook een tekst lezen over het gebit. De toets van rekenen passeerde ook de revue. Het laatste gedeelte van de namiddag was vooral een "Spreek" uur. De kinderen kwamen hun gedicht voordragen en Ryan werkt ook zijn spreekbeurt af. Agenda: taak: contractwerk 30/04 lessen: rekenen: breuken ordenen en vergelijken 24/04 taal: lezen van tekst over het gebit 24/04 niet vergeten: toetsen, lezen
Geen foto's vandaag, want was mijn fototoestel thuis vergeten
Wat een drukke dag vandaag! Vanmorgen begonnen met de spreekbeurt van Jarne, daarna geld opgehaald voor de film, de foto's en dan nog de toets van taalschat. Het vervolg na de speeltijd was een les rond de breuken. Nu leerden we gelijknamige breuken met elkaar optellen. Ook breuken van het type 5/9 + 6/9 = 11/9 vereenvoudigen tot 1 en 2/9. Iedere leerling loste klassikaal een oefening op in de werkschrift. Toen de namiddag begon, was het tijd voor de spreekbeurt van Koen. Hij was de laatste van vandaag, want Ryan was niet op school. De kinderen kregen nadien nog een aantal herhalingsoefeningen op de persoonsvorm in de tegenwoordige tijd, gevolgd door een dictee rond dit thema. Dit alles bracht ons al snel tot het einde van de dag, maar ook les 2 van WO werd nog even kort aangekaart. Afsluiten deden we met een griezelverhaal door Lies geschreven en verteld. Brrr!!! Agenda: taak: contractwerk 30/04 godsdienst: haiku/gedicht 23/04 Rekenen: huistaak 19 23/04 lessen: rekenen:
geldwaarden 23/04 breuken 24/04 taal: gedicht: " Het verhaal van Daan tv"
23/04 niet vergeten: foto's, lezen, zwemmen.
Een donderdag heeft de traditie om zeer snel voorbij te vliegen en ook vandaag was dat het geval. We begonnen onmiddellijk met de spreekbeurten. Twee om correct te zijn. Robbe en Yana waren de eerste. Aangezien het tweede gedeelte van de voormiddag bestemd was om te turnen ( lees: dansje oefenen voor het schoolfeest!), kwam de derde spreekster ( Paulien) na de middagspeeltijd. De resterende tijd werkten we opnieuw met breuken. Nu ging het over gelijkwaardige breuken. De kinderen kregen, zoals gewoonlijk, een werkblaadje en vulden achteraf de oefeningen in de werkschrift zelfstandig in. ( Sommigen hadden nog niet gedaan met verbeteren en namen een correctiesleutel mee naar huis) Het laatste stuk wisselden we van leesboek en werd er gepast voor het schoolfeest. De school voorziet een lange broek om aan te doen. Er wordt wel aan jullie gevraagd om een zwarte t shirt te voorzien ( daar mag bedrukking opstaan) en eventueel wat gadgets om aan te doen. ( We bevinden ons met ons nummer in de jaren 70) Agenda: taak: contractwerk 30/04 godsdienst: haiku/gedicht
23/04 lessen: rekenen: gelijkwaardige breuken 20/04 taal: gedicht: " Het
verhaal van Daan tv" 23/04 taalschat: Muziekinstrumenten blz
3/4 20/04 WO: Mijn provincie ( lezen) 20/04 niet vergeten:
foto's, spreekbeurt, euro voor de filmavond
Voor de ouders van de kinderen die morgen naar de filmavond komen, de inkomprijs per persoon bedraagt 1 euro. Als er met twee gekomen wordt, dus twee euro. Graag morgen meegeven naar school, zodat ik dat geld al kan ophalen. De kinderen krijgen in ruil hun " filmticket" Drank en andere versnaperingen zijn op school te koop. Om 19 uur stipt begint de film. Verdere informatie vindt u terug op het briefje dat is meegegeven naar huis.
Sinds vanmorgen zijn we eindelijk compleet! Het signaal om er stevig in te vliegen!!! We begonnen met het verder afwerken van de verkeersles, gevolgd door de godsdienstles. In deze les werd het nieuwe thema voorgesteld " Levensadem". De kinderen kregen een gedicht te horen rond ' wind', mochten hun adem eens inhouden, ... om zo tot het thema te komen. Ze kregen enkele leuke verwerkingsopdrachten om uit te voeren. ( Zie huistaak!) Het grootste gedeelte van de voormiddag leerden we over breuken. We hernamen nogmaals alle beginstappen in een bundeltje en voorgesteld via een breukenkoffer. Het is de bedoeling dat de leerlingen deze bundel vandaag nog eens grondig doornemen, zodat we hier morgen kunnen op verder bouwen. De foto's zijn vandaag ook toegekomen en meegegeven. Binnen het pakket, bevindt zich een briefje waarop er moet aangekruist worden wat u neemt. Als u het pakket volledig neemt, hoeft u enkel briefje en het gepaste bedrag aan mij te bezorgen. Indien u enkele foto's neemt, geeft u de andere foto's, met het briefje en het gepaste bedrag mee naar school. Neemt u niets, dan wordt het pakket integraal terug mee naar school genomen. Bijbestellingen zijn ook mogelijk, die kan u aanduiden op het formulier en aan de leerkracht bezorgen. Om niet elke morgen geconfronteerd te worden met administratie, vraag ik om enkel op vrijdag, maandag en woensdag af te rekenen. Indien mogelijk volgende week woensdag (25/04) alles afgerekend en besteld. Waarvoor dank!!
Agenda: taak: contractwerk 30/04 godsdienst: haiku/gedicht 23/04 lessen: rekenen: breuken 19/04 taal: gedicht: " Het verhaal van Daan tv" 23/04 taalschat: Muziekinstrumenten blz 3/4 20/04 WO: Mijn provincie ( lezen) 20/04 niet vergeten: turnzak, foto's, spreekbeurt
Morgen beginnen we met de spreekbeurten, net als met niveaulezen!!!
Vanmorgen begonnen met het bespreken van de begrijpend lezentekst ' Schoolziek'. Vervolgens werd de toets hiervan gemaakt. Nog in het eerste gedeelte werkten we per twee in onze werkschrift een aantal oefeningen rond het woordenboek op. Na de voormiddag had ik overleg dus kregen de kinderen enkele individuele taken zoals het oplossen van rekenverhalen, verder afwerken van hun toets, ... In de namiddag verbeterden we de oefeningen rond het woordenboek en staken we contractwerk van vorige maand terug in onze map. Er werd van de gelegenheid gebruik gemaakt om ook de nieuwe werkkatern uit de map te halen en de vorige op te bergen. Een nieuw thema stond op het programma. Deze keer gaat het over ' Mijn provincie'.A.d.h.v het stratenplan van Ternat, kwamen we tot de zes buurgemeenten en in welke windrichting ze moeten gezocht worden t.o.v. Ternat. Uiteindelijk kwamen we tot de provincie waar we wonen en gingen we op zoek naar de hoofdstad ervan. Afsluiten deden we met een klein stukje verkeer rond de voetganger en het oversteken. Agenda: taak: contractwerk 30/04 lessen: Gedicht: " het verhaal van Daan tv" 23/04 WO: Mijn provincie ( lezen) 18/04 niet vergeten: /
De vakantie is weer voorbij, hopelijk heeft iedereen zijn/haar batterijen voldoende kunnen opladen voor de laatste periode van het schooljaar. Leuk om te melden is dat we vandaag nog een nieuwe leerling mochten verwelkomen. Maxime Van der Stappen is zijn naam. Ik durf na vandaag al zeggen, dat we er een toffe kerel bij hebben!!! Toch waren alle 22 leerlingen niet aanwezig, we hadden ook al een zieke! Jezelf goed verzorgen is dus heel belangrijk! Het voormiddaggedeelte bestond uit twee grote delen. Een eerste deel waarin we kennismaakten met Maxime, vertelden over de vakantie, de klastaken verdeelden en bonnetjes bestelden. Een tweede deel waar we aan taal en rekenen hebben gedaan. Na de middagspeeltijd kregen de kinderen een rekenbundel die ze moesten oplossen als een toets. Deze bundel bevatte alle rekenstof die gekend zou moeten zijn in het derde leerjaar. Deze bundel wordt morgenvroeg verder afgewerkt. Nog in de namiddag kregen de kinderen uitleg over het contractwerk van april. Voor de gelegenheid maken we gebruik van de site bingel om de kinderen een aantal taken te laten uitvoeren. Het contractwerk moet afgewerkt zijn tegen maandag 30 april. De kinderen gaven hun spreekbeurten af en op één na was iedereen in orde. Agenda: taak: contractwerk 30/04 lessen: taal: B.L: tekst voorbereiden 17/04 gedicht: " Harry tv" 23/04 niet vergeten: /
Het gedicht moeten ze uit het hoofd kennen, maar niet volledig. Ze zijn immers verdeeld in twee groepen. De eerste groep leert de eerste twee strofes en de eerste twee regels van de derde strofe uit het hoofd. De tweede groep de twee slotregels van de derde strofe en de laatste strofes.