Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    17-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vlaams - Brabant
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanmorgen begonnen met het bespreken van de begrijpend lezentekst ' Schoolziek'. Vervolgens werd de toets hiervan gemaakt. Nog in het eerste gedeelte werkten we per twee in onze werkschrift een aantal oefeningen rond het woordenboek op.
    Na de voormiddag had ik overleg dus kregen de kinderen enkele individuele taken zoals het oplossen van rekenverhalen, verder afwerken van hun toets, ...
    In de namiddag verbeterden we de oefeningen rond het woordenboek en staken we contractwerk van vorige maand terug in onze map. Er werd van de gelegenheid gebruik gemaakt om ook de nieuwe werkkatern uit de map te halen en de vorige op te bergen.
    Een nieuw thema stond op het programma. Deze keer gaat het over ' Mijn provincie'.A.d.h.v het stratenplan van Ternat, kwamen we tot de zes buurgemeenten en in welke windrichting ze moeten gezocht worden t.o.v. Ternat.
    Uiteindelijk kwamen we tot de provincie waar we wonen en gingen we op zoek naar de hoofdstad ervan.
    Afsluiten deden we met een klein stukje verkeer rond de voetganger en het oversteken.
    Agenda:
    taak: contractwerk 30/04
    lessen: Gedicht: " het verhaal van Daan tv" 23/04
               WO: Mijn provincie ( lezen)  18/04
    niet vergeten: /

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    17-04-2012 om 18:54 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    16-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Derde trimester start met een nieuwe leerling
    Goedenavond beste lezer(es),

    De vakantie is weer voorbij, hopelijk heeft iedereen zijn/haar batterijen voldoende kunnen opladen voor de laatste periode van het schooljaar.
    Leuk om te melden is dat we vandaag nog een nieuwe leerling mochten verwelkomen. Maxime Van der Stappen is zijn naam. Ik durf na vandaag al zeggen, dat we er een toffe kerel bij hebben!!!
    Toch waren alle 22 leerlingen niet aanwezig, we hadden ook al een zieke! Jezelf goed verzorgen is dus heel belangrijk!
    Het voormiddaggedeelte bestond uit twee grote delen. Een eerste deel waarin we kennismaakten met Maxime, vertelden over de vakantie, de klastaken verdeelden en bonnetjes bestelden.
    Een tweede deel waar we aan taal en rekenen hebben gedaan.
    Na de middagspeeltijd kregen de kinderen een rekenbundel die ze moesten oplossen als een toets. Deze bundel bevatte alle rekenstof die gekend zou moeten zijn in het derde leerjaar. Deze bundel wordt morgenvroeg verder afgewerkt.
    Nog in de namiddag kregen de kinderen uitleg over het contractwerk van april. Voor de gelegenheid maken we gebruik van de site bingel om de kinderen een aantal taken te laten uitvoeren.
    Het contractwerk moet afgewerkt zijn tegen maandag 30 april.
    De kinderen gaven hun spreekbeurten af en op één na was iedereen in orde.
    Agenda:
    taak: contractwerk 30/04
    lessen: taal: B.L: tekst voorbereiden 17/04
                      gedicht: " Harry tv"        23/04
    niet vergeten: /

    Het gedicht moeten ze uit het hoofd kennen, maar niet volledig. Ze zijn immers verdeeld in twee groepen. De eerste groep leert de eerste twee strofes en de eerste twee regels van de derde strofe uit het hoofd. De tweede groep de twee slotregels van de derde strofe en de laatste strofes.

    Zo, de kop is er weeral af!

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri





    16-04-2012 om 19:11 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    30-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Paasvakantie
    Goedenavond beste lezer(es),

    De laatste vrijdag voor de paasvakantie behoort tot het verleden. Tijd om twee weken uit te rusten en weinig of niet aan school te denken.
    Het mannelijk personeel werd vandaag ingezet om kapot of niet meer bruikbaar schoolmateriaal naar het containerpark te brengen.
    Gelukkig heb ik in de klas nog een aantal verslaggevers en fotografen die u kunnen laten genieten van de activiteiten vandaag in de klas.
    Toch nog een kleine herinnering aan het feit dat na de paasvakantie ,op maandag 16 april, een schriftelijke neerslag  van de spreekbeurt ingediend dient te worden.
    Voor de rest een prettige vakantie gewenst aan iedereen!!!
    Tot over twee weken!!!

    Meester Joeri













    30-03-2012 om 20:18 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    29-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bezoek aan de kerk
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    We naderen stilaan de paasvakantie en niemand is daar treurig om. Het zal deugd doen om de batterijen opnieuw op te laden en klaar te stomen voor de laatste rechte lijn van het schooljaar.
    Toch betekende dit niet, dat we al gingen uitbollen.
    We werkten deze ochtend nog hard om alle cijferoefeningen in de werkschrift af te maken, te verbeteren en in het net in onze schrift te schrijven. Ondertussen werd er heel wat administratie geregeld. Niet iedereen heeft alles van administratie naar school meegebracht, langs deze weg een oproep omdat tegen morgen in  orde te brengen.
    Elke leerling(e) weet wat zij/hij nog moet meebrengen.
    Wat toetsen handtekenen betreft, waren er vandaag maar 7 van de 21 in orde. Dat is slechts 1 op 3!!! Dit resultaat is veel te weinig. De kinderen van de klas verwijzen naar jullie , de ouders! Mag ik vragen om hier in de toekomst nog wat op te letten? Waarvoor dank!
    Juffrouw Dorien nam de leerlingen op sleeptouw voor het tweede gedeelte van de voormiddag tijdens de turnles.
    In de namiddag hebben de collega's de klas overgenomen, want de mannelijke leden van het schoolteam hadden verhuizingsopdrachten.
    Onze kids kregen van juffrouw Veerle een deskundige uitleg over de kruisweg en hebben de theorie aan de praktijk getoetst, want zij gingen naar de kerk de kruisweg afstappen.
    Agenda:
    taak: /
    lessen: /
    niet vergeten: brieven, naald en draad, gezelschapspelletjes, toets, grote plastic zak

    Op vrijdag in de agenda:
    taak: /
    lessen: /
    niet vergeten: AFGEVEN SPREEKBEURT OP 16 APRIL

    Tot morgen allemaal voor het verslagje van de laatste dag voor de paasvakantie.

    Meester Joeri

    29-03-2012 om 17:01 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    28-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Knutselen!
    Goedenavond beste lezer(es),

    De planning voor vandaag werd deze ochtend lichtjes gewijzigd. In plaats van de laatste blok van de voormiddag te knutselen, deden we dit de eerste blok. Gevolg was dat alle paasbomen in hun pot geraakt zijn, morgen rest er ons nog enkel versieren.
    De klasactiviteiten bestonden vandaag uit twee grote delen: Taal en Rekenen.
    Voor rekenen stond de toets meetkunde op het programma en leerden de kinderen cijferend vermenigvuldigen tot op 0,01. Toch werd er eerst nog even stil gestaan bij een herhalingsblad cijferen tot op 0,1, want veel leerlingen vergeten nog steeds hun komma te plaatsen. Daardoor is hun gevonden uitkomst natuurlijk fout!!!
    De leerlingen kregen ook de toetsen van taal ( 1 begrijpend lezen toets en twee luisteropdrachten) en die van WO gesloten boek terug. Uiteraard worden die tegen morgen van een handtekening voorzien.
    In de taalles tenslotte ging het over letterlijk en figuurlijk taalgebruik. De huistaak voor vandaag wordt ook in de taalschrift gemaakt.
    Ik wil van de gelegenheid nog gebruik maken om iedereen er attent op te maken, dat het hoekenwerk morgen moet afgegeven worden en dat alles correct moet verbeterd zijn!!!
    Er is ook nog wat administratie dat in orde gebracht moet worden, zoals de bevestiging van deelname aan het schoolfeest en het afrekenen van de waardekaarten voor de Kruikenburgse feesten.
    Indien mogelijk aan uw kind een fijne naald meegeven naar school morgen. Dit zal hen helpen om hun knutselwerkjes deftig te kunnen afwerken.
    Agenda:
    taak: contractwerk 29/03
            taal: pv in tt één blad 29/03
                    + afwerken letterlijk en figuurlijk.
    lessen: /
    niet vergeten: lezen, toetsen , brieven, naald!

    In de bundel van pv in tt moeten de kinderen in totaal drie blaadjes afgewerkt hebben.
    Dus als zij gisteren al een blaadje hebben gemaakt en in totaal drie blaadjes gemaakt hebben, moeten ze dat vandaag niet meer doen.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    28-03-2012 om 19:19 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    27-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ik rijd is dat met d of t?
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Vanochtend begonnen met taal. Eerst verbeterden we het eerste blad van de bundel " persoonsvorm in de tegenwoordige tijd", nadien ging het over stam en stam +t in het spellingboekje.
    Voor sommigen nog altijd een groot probleem. Oefenen, oefenen en nog eens oefenen is de boodschap!
    Het rekengedeelte van de voormiddag bestond uit rekenverhalen waarin de kinderen zeer regelmatig een breuk moesten nemen van een getal.
    In de namiddag maakten we eerst de toets van WO en vervolgens spraken we in de godsdienstles over de " Goede Week", meer bepaald " Palmzondag".
    Het laatste gedeelte van de namiddag knutselden we verder aan onze paasboom.
    De kinderen kregen een aantal belangrijke brieven mee naar huis. Beide brieven gelden voor het schoolfeest.
    Een eerste brief wordt vergezeld van 5 waardekaarten ter waarde van 3 euro. Deze kaarten zijn aftrekbaar aan de kassa tijdens het schoolfeest. De tweede brief is de dag en het tijdstip waarop uw kind verzocht wordt om aanwezig te zijn voor het optreden.
    Indien mogelijk de kaarten van het schoolfeest nog afrekenen en het strookje meebrengen voor vrijdag.
    Wat de dag en het uur voor het optreden betreft, gelieve dit ten laatste donderdag 29 maart aan mij terug te bezorgen.
    Agenda:
    taak: contractwerk 29/03
             taal: pv in tt één blad 29/03
    lessen: Rekenen: MK: vierhoeken blz 31,41-42 28/03
    niet vergeten: brieven, lezen,

    Er zijn ook nog een aantal leerlingen die hun briefje voor de filmvoorstelling nog niet hebben afgegeven. Als er interesse voor is, moet het briefje morgen in mijn bezit zijn.

    Zo, dat was het weer voor vandaag!

    Tot morgen,

    Meester Joeri

    27-03-2012 om 16:46 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    26-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vriendschapsbandjes
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanochtend hebben onze kinderen al een hele zware inspanning moeten leveren. Het was brevetzwemmen en sommigen hebben 60 lengtes gezwommen !!! Een dikke proficiat aan alle kinderen die een nieuw brevet hebben behaald en aan de anderen blijven trainen he!!
    Teruggekomen van het zwembad controleerde ik of alle taken waren gemaakt. Opnieuw moest ik vaststellen dat er een aantal niet alle opdrachten hadden afgewerkt!!!
    De leerlingen kregen ook hun huistaak 18 (breuken) terug in hun bezit. Een aantal onder hen worden dringend verzorgd deze leerstof te herhalen. ( Na de paasvakantie komen we op dit onderwerp zeker terug!)
    De rekenles van vandaag bestond uit het rangschikken van driehoeken en dit op twee manieren. Een eerste manier volgens de zijden en een tweede manier volgens de hoeken. Ook in de werkschrift maakten we hiervan enkele oefeningen.
    In de namiddag kozen we eerst de gekleurde draden , die we nodig hadden om onze bandjes te maken.
    Vervolgens kregen de kinderen een uurtje toetsen. Een toets begrijpend lezen en twee toetsen luisteren passeerden de revue.
    Dit bracht ons tot aan de namiddagspeeltijd. Na deze speeltijd schreven we onze agenda en startten we op om vriendschapsbandjes te maken. Dit verliep in het begin wat stroef, ( lag aan minieme kennis van vriendschapsbandjes van mezelf) maar naar het einde toe liep alles vlot.
    Agenda:
    taak: contractwerk 29/03
            taal: pv in de tt 1 blad 27/03
    lessen: WO: tijd voor ons land 27/03
              rekenen: MK: vierhoeken blz 31,41-42 28/03
    niet vergeten: potje, lezen, brief filmavond, toets ,...

    De kinderen hebben op de valreep nog een brief meegekregen omtrent de film - avond  op 20 april aanstaande.
    Gelieve het strookje ten laatste woensdag ingevuld naar school mee te geven. ( Als er interesse voor is, natuurlijk!)
    Nog een aantal kinderen hadden hun geld voor de vriendschapsbandjes niet mee. Morgen zou ik graag al het geld bij elkaar hebben.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    26-03-2012 om 19:17 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    23-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De vertelcarrousel
    Goedenavond beste lezer(es),

    Wat een leuke dag hebben we vandaag gehad. Het goede weer zat daar zeker voor iets tussen, maar ook onze namiddagactiviteit speelde zijn rol.
    In de voormiddag verbeterden de kinderen hun huistaak van hoofdrekenene en werkten ze de hoofdrekenoefeningen in hun schrift verder af. Nog tijdens deze les hielden we een kleine herhaling van de gewichtmaten en voegden we er de ton aan toe. Onze kids vullen de resterende oefeningen thuis aan in hun werkschrift ( blz 57)
    Na de speeltijd de toets van WO ( open boek) en het voorbereiden van de begrijpend lezen tekst.
    Snel onze boterhammen ( slaatjes & warme maaltijden) verorberen en hopla wij weg richting boerderij.
    Daar kregen we drie prachtige verhalen te beluisteren in een zeer mooi decor. ( zie foto's)
    Een echte aanrader! Omstreeks half vier waren we terug op school. Een mooie afsluiter van de week!
    Agenda:
    taak: rekenen: blz 58 afwerken 26/03
            taal: de pv van de tt  één blad 26/03
            contractwerk                     29/03
    lessen: WO: tijd voor ons land   27/03
              rekenen: MK: de vierhoeken blz 31,41-42 28/03
    niet vergeten: brieven, lezen, 1euro, zwemmen

    Hieronder volgen nog een aantal sfeerfoto's.

    Prettig weekend allemaal

    Meester Joeri





















    23-03-2012 om 20:15 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    22-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.22 maart
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Deze morgen met goede moed begonnen aan de afgesproken opdrachten, namelijk cijferoefeningen verbeteren in de werkschrift, extra cijferblaadje oplossen en blaadje met herhalingsoefeningen rond +,-,x en : tot op 0,01.
    Reden voor deze manier van werken was de afwezigheid van juf Veerle en het pendelen van mezelf tussen beider klassen.
    Het slot van de voormiddag nam juf Dorien voor haar rekening met het inoefenen van het dansje voor het schoolfeest.
    Tijdens de stralende middag had de leerlingenraad vergadering,  waardoor de middagspeeldtijd iets uitgebreider was dan anders.
    De namiddagactiviteiten bestonden uit het knutselen voor Pasen.
    De kinderen kregen ook een brief mee van de leerlingenraad. Deze brief geeft uitleg over de activiteit ( vriendschapsbandjes maken) die er volgende week staat te gebeuren ten voordele van Nanri.
    Morgennamiddag trekken we richting Bodegem, waar we deelnemen aan de vertelcarrousel. Het is toch een eindje stappen, dus stapschoenen zijn geen overbodige luxe. Ik heb de kinderen ook gezegd om een klein rugzakje mee te brengen, waar ze een koekje en/of drankje kunnen insteken voor onderweg.
    De huistaak voor vandaag bestaat uit twee mogelijkheden. Ofwel waren ze klaar met het hoofdrekenblaadje van deze voormiddag en dan maken ze blz 56 oef 3 en 4 volledig. Anders werken ze hun blaadje af en maken ze op blz 56 oef 3 en 4 de eerste twee kolommen.
    Agenda:
    taak: contractwerk 29/03
    rekenen: blz 56 oef 3&4 23/03
    lessen: WO: tijd voor ons land 23/03
    niet vergeten: niveaulezen, toets, brieven, stapschoenen, rugzakje

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    22-03-2012 om 17:44 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    21-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voorblad maken voor de spreekbeurt
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Deze voormiddag nog drukker dan anders, want we hadden de computers kunnen bemachten om nog eens een extra ict - les te geven.
    We begonnen met optellen en aftrekken met twee cijfers na de komma. Na een gezamelijke instructie werkten de kinderen zelfstandig in hun werkschrift. De oefeningen die ze nog niet klaar hadden, worden thuis afgewerkt. ( Alleen in potlood!!!) Morgenvoormiddag worden deze oefeningen verbeterd.
    Nog op het programma stond een lesje verkeer. Dit keer draait het allemaal rond de voetganger.
    Als laatste klas van het vierde leerjaar mochten we naar het zaaltje gaan om op de laptops te werken.
    Ikzelf maakte op de computer een voorbeeld van een voorblad. Hierna werkten de kinderen per twee hun eigen voorblad af.
    Spijtig genoeg geen foto's hiervan, want het fototoestel had lege batterijen.
    Morgen werken we aan onze knutselopdracht voor Pasen!!! Iedereen materiaal mee!

    Agenda:
    taak: contractwerk 29/03
    taal: T.T verbeteren 22/03
    rekenen: huistaak 18+ blz 57 22/03
    lessen: WO: tijd voor ons land 23/03
    niet vergeten: niveaulezen, krulhazelaar-wilg (22/03) + potje, toets


    21-03-2012 om 00:00 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
    20-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Daar is het zonnetje...
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Vanochtend begonnen met de toets begrijpend lezen. De kinderen losten stapsgewijs hun vragen op.
    Het vervolg van de les, was een les taalbeschouwing. In deze les gingen we een aantal gedichten van dichterbij bekijken.
    Het rekengedeelte begon met het verbeteren van de huistaak. ( rekenverhaaltje blz 52) De leerlingen kregen daarachter hun toets. Deze toets was bijna een kopie van de vorige toets, maar dan wel met andere getallen.
    Opnieuw leek dit voor sommige kinderen een helse opdracht.
    Hierdoor werd het programma verder opgeschoven en moesten we in de namiddag nog rekenen voortgeven.
    Nog in de namiddag vulden we de laatste werkblaadjes van de werkkatern in en overliepen we de leerstof van het thema " Tijd voor ons land".
    Agenda:

    taak: contractwerk 29/03
            taal: T.T verbeteren 22/03
            rekenen: huistaak 18 22/03
    lessen: WO: tijd voor ons land 23/09
    niet vergeten: niveaulezen, krulhazelaar-wilg (22/03) + potje

    De kinderen moeten tegen donderdag ook nog een glazen potje meebrengen (yoghurt, melk, ...) Dit potje moet wel in verhouding zijn met hun krulhazelaar- wilgtak. ( dikte van de tak!)
    Het is niet de bedoeling dat wij als leerkrachten 'tuinman' gaan spelen door de takken te snoeien.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri


    20-03-2012 om 17:21 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (3 Stemmen)
    19-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jarige van de dag
    Anthony Vandevorst werd zaterdag 9 jaar. Een dikke proficiat van heel de klas!!!





    19-03-2012 om 20:48 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Datum spreekbeurt
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanochtend begonnen met een klein gesprekje over het triestige ongeval in Zwitserland van vorige dinsdag. De school heeft twee schriftjes voorzien waar de kinderen hun gevoelens en reacties kunnen neerschrijven. ( Indien gewenst!)
    Deze worden dan later overhandigd aan de getroffen scholen.
    Het eerste gedeelte  werkten we rond taal, terwijl de kinderen per twee naar de klas van juf Greet gingen om hun gevoelens neer te pennen.
    We lazen drie artikels  i.v.m muziek. Hiermee bereidden we de toets begrijpend lezen van morgen al voor.
    Nadien kregen we aantal tekeningen van muziekinstrumenten te zien, wij moesten dan het instrument met een naam benoemen.
    Na de speeltijd kregen de kinderen hun toets van rekenverhalen terug en een ruitjesblad. De toets van rekenverhalen was niet zo denderend, dus moeten de kinderen deze materie morgen opnieuw oplossen. Het ruitjesblad diende dan voor de juiste bewerkingen en antwoorden op te schrijven.
    Nog in de rekenles werkten we ook in de werkschrift rond rekenverhalen. Toeval wil, dat ook daar een oefening rond bruto-netto- tarra in stond. ( wordt als huistaak gemaakt!)
    In de namiddag stond er drie dingen geprogrammeerd: 1. een spellingsles rond leestekens 2. Een les godsdienst met het zonnelied van Sint Franciscus en een derde punt is het plannen van de spreekbeurten.
    Dit laatste gebeurde echt op het laatste moment van de dag. De kinderen gaven eerst hun top drie en daaruit koos ik dan meestal hun nummer 1. Ze kregen ook al de datum waarop zij hun spreekbeurt zullen moeten naar voor brengen.
    Later in de week krijgen de kinderen een overzichtsblaadje met alle data en onderwerpen van de spreekbeurten.
    Dit blaadje wordt dan ook in de agenda geplakt.

    Agenda:
    taak: rekenen: blz 52 oef 3 20/03
            contractwerk              29/03
            taal: T.T.                     22/03
    lessen: rekenen: B-N-T       20/03
               WO: tijd voor ons land 23/03
              Taal: B.L voorbereiden 20/03
    niet vergeten: lezen, krulhazelaar/wilg (22/03) datum spreekbeurt:

    Tot morgen,

    Meester Joeri

    19-03-2012 om 19:47 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    14-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Smile!!!!
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanmorgen onmiddellijk begonnen met het verplaatsen van de leerlingen in de klas. Iedereen zeer uitgelaten om een nieuwe omgeving te verkennen.
    Dit alles duurde een tijdje. Nadien maakten we de toets van rekenverhalen met als onderwerp ' Bruto, netto en tarra'.
    Deze toets bestond uit een deel oefeningen op bruto, netto en tarra maar ook een aantal oefeningen op verhoudingen. Ik ga er geen doekjes rondwinden, de toets was verre van goed. Vooral het gedeelte van de verhoudingen!
    De kans is zeer groot dat volgende week deze materie opnieuw getoetst zal worden.
    En hier stopt het verhaal van de voormiddag.
    De kinderen poseerden voor de klas - en individuele foto's en toen was het tijd voor de familiefoto's. Deze foto's werden getrokken op V1. Uiteindelijk bleven er 6 leerlingen in mijn klas over. Daardoor konden de overblijvers rustig verder spelen. De andere "Modellen" waren juist op tijd terug op school.
    Agenda:
    taak: contractwerk 29/03
            bundeltje T.T afwerken en verbeteren 19/03
    lessen: WO: tijd voor ons land 23/03
    niet vergeten: toetsen, niveaulezen, krulwilg/hazelaar (22/03)

    Het bundeltje van de tegenwoordige tijd kan enkel verbeterd worden als er een correctiesleutel is meegenomen naar huis. ( Er waren er tien per klas voorzien!)

    Als afsluiter wil ik de gedachten laten uitgaan aan de slachtoffers, familieleden, leerkrachten, vrienden, collega's, ... van het verschrikkelijke drama in Zwitserland!!!

    Tot maandag,

    Meester Joeri


    14-03-2012 om 19:13 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Morgen schoolfotograaf!!!
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Vanmorgen begonnen onze leerlingen met een stuk zelfstandig werk. Ze kregen van mij een bundel met daarin oefeningen op het gebruik van de tegenwoordige tijd. Als ze daarmee klaar waren, moesten ze verder werken aan hun contractwerk.
    Tijdens het tweede gedeelte van de voormiddag maakten ze eerst hun toets getallenkennis en gingen ze ook soorten vierhoeken construeren al knippend en tekenend.
    De namiddag werd gebruikt om de begrijpend lezen toets, die gisteren eigenlijk moest afgenomen worden, op te lossen.
    De schriftelijke verwerking van les 5 en 6 schreven we op in onze werkkatern. Hier hoort wel een wordt morgen vervolgd bij!!!
    Agenda:
    taak: contractwerk 29/03
    lessen: rekenen: rekenverhalen: bruto - netto - tarra 14/03
               WO: tijd voor ons land                                     14/03
    niet vergeten: lezen, brief spreekbeurt, tak van krulwilg/krulhazelaar (22/03) Fotograaf!!!

    De toets voor morgen mag zeker en vast niet onderschat worden! Rekenverhalen is voor velen in de klas een serieuze struikelblok. Goed oefenen is dus de boodschap! ( Oefeningen terug te vinden in de werkschrift en het contractwerk!)
    Morgen komt de schoolfotograaf op bezoek. Gelieve allemaal proper ondergoed aan te hebben !

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    13-03-2012 om 16:51 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    12-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spreekbeurtenblad handtekenen!!!
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanmorgen was het weer aflossing van de wacht. De ene zieke keert terug, een andere neemt de plaats in. Niet leuk dus!
    Een aantal kinderen had ook de zwemzak niet mee naar school. Ik pleit deels schuldig ( wegens niet in de agenda geschreven!), maar er plakt een briefje met de zwemdata in de agenda en op de blog is het wel aangekondigd geweest.
    Na de zwemles moesten een groot aantal leerlingen een toets cijferen op lossen. De andere mochten al beginnen verbeteren in hun werkschrift. Het laatste gedeelte van de voormiddag stond in teken van rekenen met temperatuur.
    In de namiddag werkten we in de godsdienstles verder rond scheppingsverhalen. Deze keer kregen we het scheppingsverhaal van Chibcha - indianen te horen.
    De kinderen kregen vandaag ook een spreekbeurtenblad. Dit blad is een handleiding om hun spreekbeurt in goede banen te leiden. Er wordt van de ouders verwacht dat ze  dit blad handtekenen tegen morgen.
    Onze kids hebben nu een aantal dagen de tijd om een top drie samen te stellen van onderwerpen die hen interesseren als spreekbeurt. Volgende week maandag delen ze hun top drie mee en krijgen ze onmiddellijk hun onderwerp. ( Meestal is dat hun favoriete keuze!)
    Voor de knutselles van volgende week hebben de kinderen een tak van een krulwilg of krulhazelaar nodig. Onderaan de blog vind je een foto van elk.
    Agenda:
    taak:
            contractwerk 29/03
            wo: artikel oorlog 13/03
    lessen: rekenen: getallenkennis: getallen tot
    op 0,1   13/03
    Wo: tijd voor ons land lezen 13/03
    niet vergeten: toetsen, niveaulezen , brief spreekbeurt, tak van krulwilg/krulhazelaar (22/03)

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri





    12-03-2012 om 18:16 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    09-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.cijferen!
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanmorgen begonnen met een niet zo fijne mededeling, een groot aantal leerlingen had niet goed gepresteerd op de toets van cijferend optellen en aftrekken tot op0,1. Oorzaken hiervan waren het niet correct noteren van de getallen in het rooster, komma's vergeten en rekenfouten maken.
    We hebben de toets klassikaal opnieuw gemaakt. Alle leerlingen die minder dan 4 op 5 hadden, krijgen maandag een nieuwe toets cijferend optellen en aftrekken voorgeschoteld. Ze hebben er dus alle baat bij om zich goed te oefenen dit weekend.
    Nog in de rekenles kwamen we in contact met het cijferend delen tot op 0,1. We stelden vast dat er eigenlijk niets veranderd bij het oplossen ervan , maar dat we rekening moeten houden met die komma. ( Een komma die regelmatig vergeten wordt!!!)
    Dit alles bracht ons snel aan de voormiddagspeeltijd. Na de speeltijd kregen de leerlingen nog een korte herhaling in het cijferend vermenigvuldigen tot op 0,1, aansluitend volgde de toets.
    Ook de toets van tegenwoordige en verleden tijd werd in de voormiddag afgenomen. Afsluiten deden we met een luisteroefening. De kinderen kregen een aantal muziekfragmenten te horen en moesten benoemen waar ze deze muziek kunnen horen. (Locatie)
    Deze opdracht werd verbeterd in de namiddag en de les kreeg nog twee luisteractiviteiten, namelijk zich inleven in een klassiek muziekstuk ( De vlucht van de hommel) en het tekenen van een figuur door te luisteren naar de instructies van de leerkracht.
    De boekjes voor niveaulezen wisselden van eigenaar en we lazen in de bronnenboek " De sporen uit ons verleden", waar we een rondleiding kregen rond "Monumenten" in België.
    Agenda:
    taak: rekenen: blz 48-49 oef 4 ( in potlood) 12/03
            contractwerk                                        29/03
            wo: artikel oorlog                                  13/03
    lessen: rekenen: getallenkennis: getallen tot
                             op 0,1                                   13/03
               Wo: tijd voor ons land lezen               13/03
    niet vergeten: toetsen, niveaulezen ,zwemmen

    SORRY, IK BEN ZWEMMEN VERGETEN IN DE AGENDA TE SCHRIJVEN!!! WIE DIT LEEST, ZEGGE HET VOORT!!!


    Een prettig weekend gewenst allemaal,

    Meester Joeri

    PS De kinderen kregen vandaag het nummer " Waterloo" van ABBA te horen. Hieronder de link!



    Bijlagen:
    http://http://www.youtube.com/watch?v=Sj_9CiNkkn4&ob=av2e   

    09-03-2012 om 23:06 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    08-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jarige van de dag
    Victor van Bellingen werd gisteren 10 jaar. Een dikke proficiat van heel de klas!!!




    08-03-2012 om 19:58 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Personeelsvergadering
    Goedenavond beste lezer(es),

    Sorry voor het laattijdig schrijven, maar we hadden deze avond personeelsvergadering en ben nog niet zo lang thuis.
    Vanmorgen, na het maken van de toets cijferen, orde op zaken gesteld in onze werkschrift. Alle oefeningen die nog niet gemaakt waren, werden aangevuld en verbeterd door de leerlingen. Kinderen die vroeger klaar waren, leenden hun diensten aan kinderen die begeleiding nodig hadden.
    In de turnles werd er weer duchtig geoefend op de danspasjes voor het schoolfeest.
    De namiddag stond weer in teken van WO. Na het (mislukte) groepswerk moest alles nog genoteerd worden in onze werkschrift. Dat hield ons toch een tijdje bezig. Een geluk bij een ongeluk, door dat er een vergadering bezig was in de klas waar we achter boekjes voor het niveaulezen moeten gaan, konden we na de speeltijd ook nog verder werken aan WO.
    Agenda:
    taak: artikel rond " oorlog" in werkschrift 13/03
            Contractwerk                                     29/03
    lessen: rekenen: cijferen: x tot op 0,1        09/03
               taal: TT en VT                                 09/03
               WO: tijd voor ons land (lezen)         09/03
    niet vergeten: lezen, toetsen, agenda

    Ik zou graag hebben dat elke leerling(e) zeker één blaadje per dag in het contractwerk maakt. Een aantal blaadjes in het contractwerk zijn ideaal om de komende toetsen voor te bereiden.
    Nogmaals een warme oproep om alle toetsen te handtekenen, zo komt niemand voor verrassingen te staan.
    Morgen gaan we in principe de leesboekjes veranderen.
    Mag ik er toch nog even aan herinneren, dat er volgende week donderdag en vrijdag twee pedagogische studiedagen zijn!?
    De kinderen hebben dus vakantie!
    Woensdag 14 maart is er schoolfotograaf!!!

    Tot morgen,

    Meester Joeri

    08-03-2012 om 19:55 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    07-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fonske en Fronske
    Goedenavond beste lezer(es),

    Het ziet er naar uit dat we de volledige week niet voltallig zullen zijn. Spoedig herstel aan onze zieke!
    Toch hadden we een geweldige woensdagvoormiddag. We hadden immers een jarige. Ik weet de jarige van de dag krijgt een aparte pagina op de weblog, maar net op het moment toen ik een foto van Victor wou trekken viel mijn fototoestel uit. Lege batterijen!
    Geen nood, morgen moet hij terug poseren voor de camera en krijgt hij zijn pagina in uitgesteld relais.
    Een extra vermelding voor de zus van Victor, want zij kan echt wel heerlijke chocoladecake maken. Bedankt!!!
    De opdrachten voor de speeltijd waren eenvoudig. Ze begonnen met hun toets taalgebruik, waarin oefeningen uit de aangeduide pagina's werden opgevraagd.  Vervolgens de hoofdrekentoets rond x en : tot op 0,1.
    Ten slotte kregen de kinderen de instructie van het hoofdrekenen met + en - tot op 0,01.
    Niet alleen Victor was jarig, maar ook juffrouw Yvette van het vijfde.
    Juffrouw Yvette trakteerde ook aan haar collega's, waardoor de speeltijd iets langer duurde dan normaal.
    Op het programma na de kleine speeltijd stond godsdienst en WO groepswerk geprogrammeerd.
    Helaas zijn we niet verder geraakt dan de godsdienstles. De godsdienstles bracht ons immers een tweede scheppingsverhaal, waardoor we beide scheppingsverhalen met elkaar moesten vergelijken. Uiteindelijk schreven we kenmerken van beider verhalen op in onze bundel. Afsluiten deden we met een modern scheppingsverhaal van Urbanus getiteld: " Fonske en Fronske". De kinderen vonden dit zo leuk, dat ik hen beloofd heb om een link naar het lied op de weblog te zetten. ( Zie bijlage)
    Agenda:
    taak: contractwerk 29/03
    lessen: rekenen: cijferen: +,- tot op 0,1 08/03
                              cijferen: x tot op 0,1   09/03
               taal: tegenwoordige tijd en verleden tijd 09/03
    niet vergeten: toetsen, lezen

     Ik wil tot nog even de nadruk leggen, dat een aantal kinderen een extra spellingsbundel mee hebben gekregen naar huis. Het is de bedoeling dat ze daar dagelijks een blaadje over oplossen. Graag ook even begeleiden, want een aantal leerlingen lost de oefeningen verkeerd op.
    Verder blijven geconcentreerd blijven op het leren van de lessen!
    Tot morgen allemaal,
    Meester Joeri


    Bijlagen:
    http://http://www.youtube.com/watch?v=3h7-sY3Q0uc   

    07-03-2012 om 18:44 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 29/11-05/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs