Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    19-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwjaarsbrieven schrijven
    Goedenavond beste lezer(es),

    Nog één weekje en daarna onze welverdiende kerstvakantie. Als dat geen goede vooruitzichten zijn!
    Vanmorgen begonnen met het ophalen van de bijdrage voor onze sobere maaltijd van vrijdag ( 3euro) en het samenstellen van onze top 5 hitlist ( eveneens voor vrijdag aanstaande!)
    De kinderen werkten ondertussen aan hun herhalingsoefeningen van cijferen ( +,-,x en :). Afsluiten deden we met het oefenen rond lengtematen en hun herleidingen.
    Na de speeltijd ging het verder met begrijpend lezen. De leerlingen kregen hier al een toets voor het volgende rapport ( reeds verbeterd zie taalschrift !). Verder werkten ze ook zelfstandig aan de taalspelletjes in hun schrift. Deze waren nog niet volledig afgewerkt zodat de resterende oefeningen als huistaak worden gemaakt.
    De namiddag bestond uit een spellingsles rond ei/ij en het schrijven van nieuwjaarsbrieven.
    Agenda:
    taak: taal: taalspelletjes blz 56-57 20/12
                   dictee verbeteren            20/12
    lessen: /
    niet vergeten: cadeautje ( 2 en 4 euro) , lezen, brieven , toetsen handtekenen

    Probeer zo snel mogelijk in orde te zijn met de bijdrage voor de sobere maaltijd. Woensdag worden alle pakjes in onze mand verwacht, gelieve hier ook rekening mee te houden.

    Tot morgen,
    Meester Joeri






    19-12-2011 om 17:15 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    16-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De laatste loodjes...

    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Er is een spreekwoord dat zegt: " De laatste loodjes wegen het zwaarst" en ik durf toch stellen dat deze zegswijze van toepassing is op een aantal leerlingen van de klas. Zeker als ik hierbij hun twee laatste toetsen van rekenen bekijk ( rekenverhalen en hoofdrekenen delen tot 10 000). Het nog niet onder de knie hebben, speelt ook mee... maar ik denk dat de motivatie stilaan verdwijnt.
    Voor het rapport van volgende week valt hier nog weinig aan te doen, reageren naar het volgend rapport toe is dus de boodschap.
    Deze morgen dus gestart met de geweldige toets van hoofdrekenen. We hadden nog wat oefeningen af te werken en deze werden gemaakt na de toets.
    Na de voormiddagspeeltijd kregen de leerlingen het dictee van thema 6 en gingen we verder met ons WO- thema " Niet alle natuur leeft" les 2 Dank je wel, zon en aarde.
    In de namiddag werkten we dan les 3 het weer af.
    De knutselopdrachten voor volgende week werden uitgedeeld en de brieven rond vrijdag 23 december en de zeeklassen besproken.
    Agenda:
    taak: WO: werkkatern: blz 5 19/12
    lessen: /
    niet vergeten: toetsen tekenen, geschenkje ( 2en 4euro), brieven, lezen

    Extra opdracht tegen maandag is twee titels van liedjes opschrijven die ze graag horen!

    Prettig weekend,

    Meester Joeri





    16-12-2011 om 17:00 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    15-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beyblade
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Vanochtend gestart met de toets rekenverhalen rond winst en verlies. Deze toets nam toch wel wat tijd in beslag, zodat het tijdschema in gedrang kwam. De herhalingsles " De vier hoofdbewerkingen tot 10 000) moest immers ook nog gegeven worden.
    Aangezien de leerlingen het tweede gedeelte van donderdagvoormiddag turnen hebben, werden we verplicht om na de middag nog even voortdoen rond hoofdrekenen.
    Gelukkig duurde het begrijpend lezen niet zo lang en werd daarmee de verloren tijd gecompenseerd.
    Ondertussen was ik tot de niet zo leuke vaststelling gekomen dat er voor morgen nog een toets hoofdrekenen delen tot 10 000 op het programma staat. Mijn excuses voor het laattijdig verwittigen!
    Nog een spijtig voorval vandaag is dat Jarne van onze klas zijn speciale "beyblade" is kwijtgespeeld. Hij gebruikte die niet om mee te spelen, maar ze stak wel mee in zijn plastic zak. Vermoedelijk heeft er iemand zijn beyblade uit de zak gehaald.
    Gevolg is dat het beybladen met onmiddellijke ingang zal worden afgelast. Hopelijk krijgt de dader berouw en brengt zij/hij terug bij Jarne.
    Ik vond dat jullie daarvan op de hoogte moesten zijn!
    Agenda:
    taak: rekenen: huistaak 11 16/12
    lessen: rekenen: hoofdrekenen: delen tot 10 000 16/12
              taal: dictee: thema 6 oefb blz 31-36 spb blz 14 16/12
    niet vergeten: toetsen tekenen, geschenkje (2 en 4euro) 21/12, lezen

    Tot morgen,

    Meester Joeri




    15-12-2011 om 17:16 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    14-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alles geven !!!!
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Deze ochtend zeer blij om te zien dat onze klasgroep terug compleet was. Het signaal om er stevig tegenaan te vliegen.
    Dat deden we door de aangekondigde toets van rekenen ( de millimeter!) tot een goed einde te brengen ( de meeste resultaten mochten gezien worden) en de structuur tussen getallen zoals 25 000, 50 000,  75 000, 100 000 onderzoeken. Uiteraard werden hierrond ook oefeningen gemaakt. ( Oefeningen in onze nieuwe werkschrift !!!)
    Aangezien de kinderen niet veel zin hadden in een huistaak, werkten we de oefeningen in onze werkschrift volledig af.
    Daarna was het tijd voor taal. Eerst een taalschatles rond reclame, nadien de niet onbelangrijke les omtrent de persoonsvorm.
    Wanneer het laatste woord in onze schrift geschreven werd, was het tijd om de agenda te schrijven en de schooltas te maken.
    Agenda:
    taak: /
    lessen: rekenen: rekenverhalen: winst/verlies  15/12
              taal: dictee thema 6: oefb blz 31-36 spb blz 14 16/12
    niet vergeten: toetsen tekenen, lezen, geschenkje (2 en 4 euro) 21/12

    Morgen de laatste toets van rekenen, geef er nog eens een dikke lap op!!!!

    Tot morgen,
    Meester Joeri





    14-12-2011 om 15:59 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    13-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Storm op zee!!
    Goedenavond beste lezer(es),

    Na de personeelsvergadering nog een fileke gedaan, nu eindelijk tijd om het verslagje van vandaag te schrijven.
    Deze ochtend begonnen met de toets van kloklezen en de twee toetsen rond taalschat.
    Het voormiddagprogramma bestond verder nog uit het maken van een grondplan uit blokkenbouwsels en de les rekenverhalen van week 10.
    In de namiddag werkten we rond sleutelwoorden uit een tekst halen.
    Tijdens de wo les werden de proefjes van vorige vrijdag nog eens herhaald en de conclusies genoteerd in onze werkkatern.
    Het eerste gedeelte van les 2 passeerde ook al revue. In deze les staan we stil bij de aarde en de omgeving errond.
    Agenda:
    taak: /
    lessen: /
    niet vergeten: toetsen tekenen, lezen, geschenkje ( tussen 2 en 4 euro) ( 21/12)

    Mag ik toch nog de aandacht vestigen op het feit dat er morgen wel toets is over de millimeter. Gelieve dit goed te oefenen.
    Vandaag mee op de foto...

    Groetjes,
    Meester Joeri





    13-12-2011 om 20:06 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
    12-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De kerstboom

    Goedenavond beste lezer(es),

    Gaan zwemmen op maandagmorgen is altijd leuk, maar deze ochtend was het nog zo veel leuker. De kinderen mochten immers een volledig lesuur vrij spelen en hadden hiervoor ook eigen materiaal ( waterpistool, zwemvliezen, ...)  meegebracht.
    Na dit uurtje plezier en vertier waren we klaar voor het grote werk. Eerst de toets cijferen ( is al verbeterd mee naar huis gegeven), dan de les rond de milliliter.
    Deze les liep verder in de namiddag ( schriftelijke oefeningen).
    Het taalgedeelte bestond uit drie delen: een toets luisteren, een toets begrijpend lezen en verder aanvullen in ons spellingsboekje.
    Tussendoor kregen de kinderen ook de kans om minstens 1 attribuut in de kerstboom te hangen.
    Agenda:
    taak: rekenen: zie herhalingsbundel 13/12
    lessen: rekenen: MMR kloklezen 13/12
                           MMR millimeter 14/12
              taal: taalschat blz 37,38, 44 13/12
    niet vergeten: toets tekenen, lezen

    We hebben in de rekenschrift opnieuw aangeduid wat de leerlingen extra kunnen inoefenen voor de komende toetsen.
    Ik hoef er jullie niet attent op te maken dat kloklezen bij sommige(n) een serieuze hindernis is. Hopelijk wordt er voldoende geoefend.
    We gaan geschenkjes kopen voor elkaar.( maximum bedrag 4 euro) Iedereen brengt een pakje mee dat zowel voor meisjes als voor jongens kan dienen. We voorzien alle pakjes van een nummer, de kinderen trekken een lotje en krijgen dan dat pakje.
    Verdere informatie volgt nog.

    Tot morgen,
    Meester Joeri













    12-12-2011 om 19:46 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    10-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.versieren van de kerstboom
    Goedenavond beste lezer(es),

    Gisterenochtend tijdens de rekenles de toets hoofdrekenen gemaakt ( reeds verbeterd mee naar huis gegeven) en de oefeningen rond staartdelingen in onze werkschrift afgewerkt en verbeterd.
    Tijdens de taalles gingen we verder in op reclame. Welke reclame spreekt aan? Wat is nu juist een goede reclame? ... zijn vragen die de revue gepasseerd hebben.
    In de namiddag startten we het nieuwe thema van Mundo. Deze keer is het biomundo met als titel " Niet alle natuur leeft". De eerste les was een les waarin kinderen allerlei proefjes mochten  uitvoeren.
    Het laatste gedeelte van de vrijdagnamiddag werd gebruikt voor het opstellen en versieren van de kerstboom. Wegens weinig inbreng vanuit de klas ziet hij er nog maar povertjes uit. Hopelijk maandag beterschap.
    Ik kon hier geen foto meer van trekken, want de batterijen waren zo plat als een vijg.
    Maandag gaan we voor de laatste keer zwemmen dit trimester. De kinderen mogen een speelgoedje meebrengen om mee te nemen naar het zwembad. Let wel de nadruk ligt op een KLEIN speelgoedje ( zwemvliezen, waterpistool, ...) zeker geen luchtmatrassen, boten en dergelijke.
    Volgende week zal er nog regelmatig getoetst worden, gelieve hier ook rekening mee te houden en de motivatie hoog te houden.
    Agenda:
    taak: rekenen: zie werkbundel 12/12
    lessen: rekenen: cijferend +,-,x tot 10 000 12/12
              taal: taalschat:hdl blz 37-38 en 44 13/12
    niet vergeten: toetsen laten tekenen, kerstversiering, lezen
                         zwemmen!

    Prettig weekend gewenst,

    Meester Joeri





    10-12-2011 om 20:42 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    08-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winderige donderdag
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Goedenavond beste lezer(es),

    Na een chaotische ochtendspits toch nog tijdig op school geraakt. Er onmiddellijk keihard ingevlogen met een toetsje getallenkennis, een luistertoets, herhaling van het zoeken naar het onderwerp en inleiding staartdelingen tot 10 000.
    Als dat geen druk programma is en dat allemaal voor de speeltijd van 10 uur.
    Tijdens de turnles mochten de kinderen hun geestelijke inspanningen even laten rusten en de fysieke inspanningen laten overheersen.
    De kinderen van mijn klas kregen na de middag een zangstonde bij juffrouw Veerle.
    Het laatste gedeelte van de namiddag was het niveaulezen.
    Agenda:
    taak: rekenen: zie werkbundel 9/12
    lessen: rekenen: bewerkingen: hoofdrekenen + en - tot 10 000 9/12
    niet vergeten: toets tekenen, lezen, kerstversiering

    Sinds vandaag is er een kerstboom aanwezig in de klas. Ik laat de versiering volledig over aan de kinderen. Daarom roep ik op om maximaal twee kerstspullen mee te brengen tegen morgen. Zo kan er van iedereen iets in de boom hangen.

    Tot morgen,

    Meester Joeri

    08-12-2011 om 18:36 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    07-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Splitsing time
    Goedenavond beste lezer(es),

    Met een goed sinterklaasgevoel in ons achterhoofd begonnen we deze morgen aan een stevig voormiddagprogramma.
    De rekenles van maandag werd nog eens van onder het stof gehaald en dat was blijkbaar nodig.
    De les delen tot 10 000 gaf bij velen heel wat problemen. Vooral het getal splitsen in twee getallen die eveneens deelbaar zijn door de deler bleken een probleem ( vb; 4848 : 4 = ( 4800 : 4) + (48 :4) = ...) Alle rekenoefeningen i.v. m delen tot 10 000 uit onze werkschrift werden samen opgelost. Het is alleszins aangeraden om de kinderen hier regelmatig op te laten oefenen!
    Na de speeltijd gingen we verder met de les godsdienst. De kinderen kregen een parabel van Jezus te horen over een vader en zijn twee zonen. De kinderen moesten doelgericht luisteren en zoeken naar Wat? Waar? Waarom? Wat nu? van het conflict dat ontstaan was.
    Eindigen deden we met het oplossen van de toetsen getallenkennis en verkeer.
    Agenda:
    taak: rekenen: zie werkbundel 08/12
    lessen: rekenen: getallenkennis structuur van grote getallen 08/12
    niet vergeten: toets(en) tekenen , leesmapje + boekje

    Morgen wordt er zeker van boek gewisseld, dus zeker het boekje meebrengen naar school.

    Tot morgen,
    Meester Joeri





    07-12-2011 om 17:31 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    06-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De verjaardag van sinterklaas
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vandaag stond ons lesgebeuren volledig in teken van de goedheilige man. De kinderen kregen in de voormiddag verschillende activiteiten voorgeschoteld in de vorm van een doorschuifsysteem. In de namiddag werden ze getrakteerd op een sinterklaasfilm  getiteld " Het paard van sinterklaas"
    Wat foto's betreft moet ik jullie teleurstellen , want in de voormiddag was ik niet aanwezig op school wegens vergadering. Ik verwijs jullie graag door naar de weblogs van mijn collega's voor foto's van het gebeuren.
    Morgen terug de gewone gang van zaken.
    Opgelet twee toetsen morgen, dus niet vergeten te studeren!!!

    Groetjes,
    Meester Joeri

    06-12-2011 om 19:06 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    05-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sjakie en de chocoladefabriek
    Goedenavond beste lezer(es),

    Onze werkweek op gang geschoten met de toets getallenkennis. Daarna lesje hoofdrekenen delen tot 10 000.  Bleek niet zo eenvoudig voor iedereen, want de oefeningen die ze zelfstandig moesten maken gingen maar traag vooruit. Deze oefeningen worden woensdag hernomen.
    De taalles was de les spelling van thema 6 a over woorden die eindigen op -ig en - lijk.
    Na de middag gingen we in ons godsdienstmapje verder met het thema ' Conflicten'. We werden geconfronteerd met het feit dat ook Jezus vaak in discussie trad met zijn belagers.
    We smukten de klasdecoratie nog wat op, maakten de resterende oefeningen in onze verkeerschrift en schreven de agenda.
    Waar het ons vooral om te doen was, was het verderkijken van de film " Sjakie en de chocoladefabriek".
    Een leuk einde van een drukke dag.
    Agenda:
    taak: rekenen: zie werkbundel 07/12
            rekenen: huistaak 10       07/12
    lessen: rekenen: getallenkennis breuk nemen van een getal 07/12
              Verkeer: thema 1 en 2   07/12
    niet vergeten: lezen.

    Morgen werken we een hele dag rond sinterklaas. Ikzelf zal pas na de middag opnieuw op vestigingsplaats 2 verschijnen wegens, " Verplichtingen"

    Tot morgen en vergeet de schoen niet te zetten!!!

    Meester Joeri






    05-12-2011 om 19:39 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    04-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alles met de bal
    Goedenavond beste lezer(es),

    De Sint heeft zijn pakjes serieus rondgestrooid voor mijn kindjes, wat voor mij dus een heel druk weekend betekende.
    Daarom beperkt ik de blog tot het tonen van de foto's die getrokken zijn vrijdag tijdens onze sportvoormiddag.

    Tot morgen en sorry voor het wachten op nieuws,

    meester Joeri


































    04-12-2011 om 20:19 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    01-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zwarte pietenmutsen
    Goedenavond beste lezer(es),

    Het eerste lesuur van de dag was onmiddellijk ééntje die kon tellen. De kinderen kwamen immers voor de eerste keer in contact met getallen tot 100 000. In deze eerste aanraking werd vooral de nadruk gelegd op het getalbegrip. Wat is dat juist tweeënveertigduizend? Hoe spreek je het uit? ...
    De oefeningen in het werkschrift op blz 75 moet nog worden afgewerkt.
    Het tweede gedeelte van de voormiddag was gereserveerd door juf Dorien, waar ze de kinderen trakteerde op een leuke turnles.
    Het namiddagprogramma werd aangepast ( geen niveaulezen!) omwille van de voobereiding voor het sinterklaasfeest van dinsdag aanstaande.
    Terwijl de juffen en meester de voorbereidingen troffen voor het maken van zwarte pietenmutsen, gingen de kinderen aan de slag om een mooie tekening met krijt over de sint te maken.
    Morgenvoormiddag gaan we de sportieve toer op met " Alles met de bal" . Graag zouden we de kinderen in sportieve kledij zien toekomen, toch moeten ze ook hun schooltas meebrengen.
    De ouders begeleiders, geselecteerd door de turnleerkrachten, worden tegen 9.15 aan het sportcentrum verwacht.
    Agenda:
    taak: rekenen: afwerken blz 75 2/12
    lessen: taal: onderwerp en gezegde toets 2/12
    niet vergeten: sportieve kledij, rekening november

    We zijn vandaag ook begonnen met het aftellen naar Kerstmis a.d.h.v. een adventskalender. Dagelijks wordt er een deurtje opengedaan en krijgen ze een chocolaatje.

    Tot morgen,

    Meester Joeri














    01-12-2011 om 19:07 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    30-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ontgoocheld!
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanochtend begonnen met een les rond de millimeter. Na een korte herhaling van de reeds gekende lengtematen maakten we oefeningen op en met de millimeter.
    Enkelingen hadden het daar moeilijk mee.
    Hierdoor was alles tijdens de rekenles niet klaar geraakt en werden de overgebleven oefeningen op blz 70 en 71 huistaak.
    De rest van de voormiddag werd gespendeerd aan het maken van beider toetsen van WO. 
    Wegens oneerlijkheid van een bepaalde leerling(e) kregen de kinderen vandaag een extra huistaak mee!
    Agenda: 
    taak: rekenen: blz 70 en 71 + blauw/groen boekje blz 43 01/12
            contractwerk afgeven                                             01/12
    lessen: taal: onderwerp en gezegde 02/12
    niet vergeten: contractwerk!!!

    Meester Robin wil de ouders die zich kandidaat gesteld hebben om mee te komen begeleiden zeer hartelijk danken. 
    Door het grote aantal kandidaten ( 15!!!) hebben de turnleerkrachten een keuze moeten maken. 
    De geselecteerde begeleiders zijn via een briefje verwittigd heeft hij ( meester Robin) mij verteld. 

    Tot morgen, 

    Meester Joeri

      

    30-11-2011 om 20:40 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    29-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De winnaars van de wafelverkoop!!!
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Sneller dan dit kan ik niet zijn om een verslagje op de weblog te plaatsen. Moet straks nog naar de tandarts in Asse en het heeft niet veel zin om eerst nog naar huis te rijden. Vandaar de weblog live uit de klas.
    Vanmorgen werden de kinderen eerst monniken die het rekenwerk van gisteren overschreven in hun werkschrift.
    Daarachter gingen we zoek naar gelijkvormigheid en gelijk van vorm en grootte. Eerst in het klaslokaal zelf, dan op een werkblaadje en uiteindelijk in onze werkschrift.
    De les begrijpend lezen van gisteren was nog niet helemaal af en moest dus vandaag ook verder worden gegeven.
    In verschillende samenvattingsstijlen vatten we de laatste tekstblokjes samen.
    Verderop in de week ( lees vrijdag !) krijgen de leerlingen een toets rond onderwerp en gezegde. Een ideaal moment om deze materie nog eens te hernemen.
    Het verhaal van Mojo was de rode draad in onze les godsdienst. Mojo , een geadopteerde jongen, zijn ouders zijn vermoord tijdens een oorlog in Congo. Jan en zijn vrienden leggen een hinderlaag in het bos voor Mojo. Mojo rent al wenend weg...
    Een opdracht voor de kinderen was een brief schrijven naar Mojo met excuses als Jan.
    Het wo - moment bestond uit het thema 2 van verkeer, dat ging over openbaar vervoer.
    De verschillende vervoersmiddelen die openbaar zijn, kwamen aan bod.
    Agenda:
    taak: /
    lessen: /
    niet vergeten: lezen

    Denk wel aan het feit dat er morgen een toets WO voorzien is, waar toch wel wat voorbereiding voor nodig is.
    En dan zou ik het belangrijkste van de dag nog vergeten! Onze klas werd vandaag beloond voor de geweldige inspanningen die geleverd zijn , gedurende de wafelverkoop! Wij hebben het beste verkocht van heel het vierde!
    EEN DIKKE PROFICIAT AAN ALLE LEERLINGEN EN HUN FAMILIE VOOR ZO'N GEWELDIGE PRESTATIE!
    Daarom gaan we de laatste week voor de kerstvakantie een feestje houden. Verdere info volgt later.

    Zo, ik ga mijn tandarts zijn boor nog wat plezier gunnen!

    Nog een prettige avond verder,

    Meester Joeri

    29-11-2011 om 16:16 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    28-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schriften vergeten!
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanmorgen de ochtendkoude getrotseerd om naar het zwembad te gaan. Gelukkig zorgden de inspanningen en de temperatuur in het zwembad voor een warmer gevoel. Juf Dorien wist te vertellen dat ze volgende zwemles (12 december) een voorwerp mogen meebrengen om in het zwembad mee te spelen. (1Voorwerp!)
    Tot mijn grote spijt moet ik nog steeds vaststellen dat er een aantal leerlingen geen kap of muts meehebben om op te zetten na het zwemmen. Nogmaals een oproep om daar in de toekomst aan te denken!
    De rekenles vertoonde enkele niet onbelangrijke mankementen.
    Ik had het voorbije weekend de schriften van rekenen meegenomen om te verbeteren... Gevolg: de helft van de schriften lag nog bij mij thuis.
    Dankzij mijn goede vriendin het kopieerapparaat konden we toch nog geven wat we gepland hadden.
    Het namiddagprogramma bestond uit het afwerken van de rekenles en een tekst over winkelen in de begrijpend lezenles proberen samen te vatten.
    Afsluiten deden we het afwerken van de knutselopdracht van vorige vrijdag. De leerlingen die klaar waren, werkten verder aan hun contractwerk.

    Agenda:
    taak: contractwerk 01/12
    lessen: WO: thema 2 30/11
    niet vergeten: toets tekenen, lezen

    Bedankt aan de ouder(s) die zich kandidaat hebben gesteld om ons te komen begeleiden vrijdag aanstaande.
    Bleek dat heel wat ouders gereageerd hebben, wat heel positief is natuurlijk!
    Toch zijn er maar zes plaatsen te verdelen over derde en vierde leerjaar. We zullen dus in consensus moeten beslissen wie ons mag komen helpen.

    Tot morgen,

    Meester Joeri

    28-11-2011 om 19:25 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    26-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jarige van de dag
    Yana Notaert werd gisteren 9 jaar. Een dikke proficiat van heel de klas!!!





    26-11-2011 om 12:42 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (3 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Werken met waterverf
    Goedemiddag beste lezer(es),

    Gisterenochtend zijn we begonnen met de les cijferend vermenigvuldigen tot tienduizend. Na de instructie ,het oplossen en zelfstandig verbeteren in de werkschrift werd de oefeningen van donderdag aangevuld en verbeterd.
    Dan was het tijd voor de toets taalschat. De kinderen werkten hier goed aan door, zodat er tijd vrijkwam om aan WO verder te werken.
    Tijdens de middag werden de werkkaternen van thema 2 door mezelf overlopen en verbeterd, zodat we de leerstof konden overlopen a.d.h.v. de studiewijzer. De kinderen kregen twee bladen met daarop alle woordverklaringen van de woorden die ze verondersteld worden te kennen voor de toets. Woensdag krijgen de kinderen zowel de open als de gesloten boek toets gepresenteerd.
    De kids werkten en verbeterden ook nog aan hun contractwerk.
    Het laatste gedeelte van de dag gingen ze verder knutselen bij juf Karen.

    Agenda:
    taak: rekenen: huistaak 9 28/11
    lessen: WO: thema 2  30/11
    niet vergeten: zwemmen, lezen, briefje begeleiding " Alles met de bal"

    Volgende week vrijdag ( 2december) heeft de tweede graad ( 3de en 4de leerjaar) een sportvoormiddag alles met de bal. Deze zal doorgaan in het sportcentrum. De leerlingen worden in twaalf groepen verdeeld. Aangezien er maar zes leerkrachten voorzien zijn, vragen de turnleerkrachten of er eventueel (groot)ouders, ooms en tantes, ... zich kunnen vrijmaken om mee te komen begeleiden. U moet zelf geen les geven, enkel begeleiden. Geïnteresseerden geven het strookje onderaan de brief zo snel mogelijk mee naar de klas.

    Nog een prettig weekend gewenst en tot maandag,

    meester Joeri






    26-11-2011 om 12:41 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    24-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.waterverf
    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze ochtend zoals beloofd met de leerlingen de toetsen metend rekenen en meetkunde overlopen en laten verbeteren met groen. Hoop dat er bij een aantal hierdoor toch een klik in het hoofd is gekomen.
    Daarachter was het tijd voor een lesje hoofdrekenen : vermenigvuldigen tot 10 000. Via analogie en nog een aantal andere manieren kregen de kinderen mogelijke oplossingsmanieren aangeboden. Er werd ook in de rekenschrift gewerkt, maar wegens het uitlopen van de verbetering van de vorige rekentoetsen zal er nog een deel thuis moeten worden afgemaakt.
    Na de speeltijd hadden onze kinderen turnen van juf Dorien.
    Bij juf Karen werkten ze het eerste gedeelte van de namiddag met hun waterverf. De werkjes zijn nog niet af, maar de resultaten zullen wel vertoond worden op latere datum.
    Het laatste gedeelte was voorbehouden voor niveaulezen. Toch zijn er nog altijd kinderen die ofwel hun mapje, of hun boek of beide thuis vergeten! Nogmaals een warme oproep om dit in het oog te houden!

    Agenda:
    taak: rekenen: blz 68 25/11
    lessen: taal: taalschat ws blz 3,9,26,33,37 + de meenemertjes 25/11
    Niet vergeten: toetsen tekenen, lezen

    Belangrijkste opdracht voor morgen is natuurlijk het leren van de toets voor taal. Gelieve daar zoveel mogelijk tijd aan te spenderen. De huistaak rekenen hoeft niet expliciet af, er moet wel aan gewerkt zijn.

    Tot morgen,

    Meester Joeri

    24-11-2011 om 16:43 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    23-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen." Bingelen"
    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze ochtend niet traditiegetrouw begonnen aan de rekenles, maar wel met de computerles. Het duurde wel eventjes alvorens alle laptops van internet waren voorzien, maar nadien liep het vlotjes. De kinderen kregen de website van Bingel voorgesteld en maakten er verschillende activiteiten rond rekenen, taal, WO, ...
    Ik vermoed dat we er enkele leerlingen fan geworden zijn van deze website.
    Na de voormiddagspeeltijd maakten we tijd voor het aangekondigde dictee, 18 lossen woorden en twee zinnen werden gedicteerd.
    De laatste blok van de voormiddag bestond nu uit rekenen. Week8 les 3 en week 9 les 1 gingen nog voor de bijl.
    Agenda:
    taak: rekenen blz 39/40 groen/blauwe blaadjes 24/11
    lessen: taal: taalschat: blz zie klasagenda 25/11
    niet vergeten: lezen, toets tekenen, waterverf, penseel (24/11)

    Wat niveaulezen betreft, er zijn nog een aantal leerlingen niet in orde met het maken van hun boekbesprekingen. Dit is een verplicht onderdeel van het lezen en moet dus correct uitgevoerd worden. Gelieve daar ook een beetje op toe te zien!

    Tot morgen,

    Meester Joeri








    23-11-2011 om 19:29 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 29/11-05/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs