Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    22-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sacramenten
    Goedenavond beste lezer(es),

    's Ochtends begonnen met een lesje hoofdrekenen rond x en : tot 1000. Na een korte herhaling via een werkblaadje, gingen de kinderen zelfstandig aan de slag in hun schrift.
    Juf Dorien sprak het laatste blok voor de middag hun fysieke talenten aan.
    Na de middagspeeltijd overliepen we de huistaak van godsdienst ( een viertal had haar/zijn huistaak niet gemaakt!), stemden we voor een vertegenwoordiger in de leerlingenraad,  ( Simon werd de gelukkige!) schreven we in de spellingles rond -aai, - ooi, - oei en -eeuw, -ieuw en -uw en alsof dat nog niet alles was maakten we nog een tekening voor het herfstrestaurant in november.
    Agenda:
    taak: Muzo: herfsttekening 23/09
                      mannetje/vrouwtje 23/09
    lessen: WO lezen blz 3-13 23/09
              rekenen: x,:,+ en - tot 1000 (toets) 26/09
    niet vergeten: briefje scholenveldloop (27/09), toets tekenen

    Muzo: De kinderen hebben van juffrouw Karen in de knutselles de opdracht gekregen om zichzelf te tekenen op een gekregen patroon( meisje - jongen) . De kinderen moeten dit morgen binnenleveren.
    Rekenen: Volgende week zullen er een aantal kleine toetsjes gegeven worden rond wiskunde. Maandag starten we met hoofdrekenen.

    Morgen is het ook eucharistieviering!

    Nog een prettige avond,

    Meester Joeri

    22-09-2011 om 17:33 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    21-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Taaltest
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vandaag hebben we tijdens de rekenles getallenkennis breuken opnieuw aangepakt. A.d.h.v. een werkblaadje kregen de kinderen een aantal opdrachten zoals een geheel verdelen in gelijke delen, gelijke delen opnieuw aanvullen tot een geheel, teller, breukstreep, noemer benoemen, stambreuk, breuken vergelijken en ordenen, ...
    Achteraf werd er dan in het rekenschrift de oefeningen zelfstandig gemaakt en verbeterd.
    Na de speeltijd kwam het laatste controledictee er aan. De leerlingen kregen 30 woordjes en 30 stukken van zinnen die ze moesten aanvullen op hun dicteeblad. Opnieuw verschijnen deze punten niet op het rapport. De dictees verdwijnen na analyse in hun leerlingendossier.
    Afsluiten deden we deze voormiddag met het bekijken hoe mensen woonden doorheen de tijd.
    We vergelijkten dit dan ook met onze woningen.
    Agenda:
    taak: godsdienst: sacramenten 22/09
           taal: verbeteren dictee   22/09
    lessen: W.O.: lezen blz 3 -14 23/09
              rekenen: stambreuken blz 19-20 22/09
    niet vergeten: toets laten tekenen

    Verduidelijking agenda:
    Godsdienst: Wij hebben vorige les reeds het voorbereidend werk voor deze taak gedaan. De kinderen moesten een tekstje met uitleg over het sacrament koppelen aan een tekening ervan. Alle tekeningen ( aangeduid met een cijfer) zijn voorzien van een letter dat overeenstemt met het tekstje. Hun opdracht thuis is de prentjes en tekstjes uitknippen en bij het juiste sacrament plakken op de volgende bladzijden.
    Taal: Hun toets dictee dient ook verbeterd te worden. Verbeteren doen we in het groen.
    Rekenen: De kinderen overlopen nogmaals de oefeningen die ze vandaag zelfstandig hebben gemaakt.

    Tot morgen,

    Meester Joeri

    21-09-2011 om 18:02 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    20-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Testen, testen, ...
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanochtend kregen de kinderen het tweede gedeelte van de rekentoets begin vierde leerjaar op hun boterham. Afwisselend kwamen de verschillende leerdomeinen van rekenen in deze test langs.
    Aangezien elke vraag door de leerkracht moest gelezen worden en daarna beantwoord, waren wij hier een tijdje mee zoet.
    Het belsignaal voor de voormiddagspeeltijd rinkelde als geroepen. Toch moest er na de speeltijd nog getoetst worden. Nu wel voor punten. Het aangekondigde dictee en begrijpend lezen passeerden ook de revue.
    Eens de middagspeeltijd gingen het ietsje rustiger aan.  Tijdens de godsdienstles namen we de verschillende sacramenten onder de loep en in de W.O. les  keken we hoe er vroeger werd gegeten en geslapen.
    Uitbollen deden we met contractwerk of tekenopdracht.
    Agenda:
    taak:/
    lessen: /
    niet vergeten: toets tekenen + brief

    De kinderen hebben de toets van taalgebruik van maandag mee naar huis in de toetsenmap. Er staan twee punten op vermeld: De punten die ze verdiend hebben voor het correct invullen van de toets zelf en daarnaast ook punten op spelling ( S)
    In het vierde leerjaar blijken er ook luizen aanwezig te zijn, vandaar ook de meegegeven brief.

    Tot morgen,

    Meester Joeri

    20-09-2011 om 18:52 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    19-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verhuizen
    Goedenavond beste lezer(es),

    Eerste opdracht van deze ochtend was het verplaatsen van de leerlingen. Na deze verhuis werden de klastaken opnieuw herverdeeld.
    Logisch dat er al heel wat tijd was weggetikt. De opdracht van rekenen was tweedelig. Eerst kregen de leerlingen een toets op tijd ,om hun niveau wat hoofdrekenen betreft te onderzoeken, daarachter werkten we klassikaal de rekenverhalen af.
    Voor de toets moesten de leerlingen 15 optelsommen, 15 aftrekkingen, 15 maaloefeningen en 15 deeloefeningen.
    Optellen en aftrekken was 4 minuten per kolom, maal -en deeloefeningen 1 minuut en 30 seconden per kolom.
    Nog in de voormiddag bespraken we namen van straten en gingen we onze eigen adressen op de juiste manier sorteren.
    De tekst " Verhuisd" voor begrijpend lezen werd voorbereid en de kids kregen ook een toets synoniemen en zegswijzen voor de kiezen.
    In de godsdienstles vulden en plakten we de verschillende symbolen in.
    Verder oefenden we de liedjes voor de misviering en mochten de kinderen beginnen aan het maken van een herfsttekening.
    Agenda:
    taak:/ ( tenzij godsdienst symbool favoriete vereniging nog niet is afgewerkt!)
    lessen: taal: dictee: enkel of dubbel? 20/09
               voorbereiden tekst "Verhuisd" 20/09
               rekenen: blz 1 tot 14 ( niet leren!) 20/09
    niet vergeten: dictee !

    Wat rekenen betreft moeten de leerlingen eens kijken welke oefeningen ze nog niet zo goed begrijpen. Volgende week starten we immers met een aantal kleine toetskes over wat we allemaal al herhaald hebben.
    Het dictee dat uw kind verbeterd mee naar huis krijgt, is voor ons en voor u een waardemeter hoe het met het spellingniveau van uw kind is gesteld. Deze punten komen niet op het rapport. Daarmee dat ze ook niet in de toetsenmap worden gestoken, maar wel in het mapje taalbeschouwing.

    Tot morgen,

    Meester Joeri


    19-09-2011 om 18:45 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Memorial vrijdag
    Goedemiddag beste lezer(es),

    Gisterenochtend begonnen met een metend rekenles kloklezen.  Traditioneel gezien altijd moeilijk voor de leerlingen en het was dit jaar niet anders. Onze les bracht ons toch een eind voorbij de voormiddagspeeltijd.
    Nog in de voormiddag kregen de leerlingen het tweede deel van hun herhalingsdictee.
    Na de middag werd het tweede taallesje gegeven en verbeterden we ook het laatste blaadje van de bundel " Enkel of dubbel". ( Uit het laatste blad van deze bundel wordt dinsdag een dictee gehouden!)
    We werkten de WO les rond het werk van ouders af ( invullen in de werkschrift !) en bekeken nog enkele filmpjes omtrent het thema op de computer.
    De laatste blok van de vrijdagnamiddag gebruikten we om de liedjes voor de eucharistieviering van volgende week vrijdag ( 23 september) in te oefenen.
    Agenda:
    taak: rekenen: kloklezen 19/09
    lessen: taal: synoniemen en zegswijzen blz 3 19/09
                     dictee: enkel of dubbel              20/09
              WO: lezen in bronnenboek blz 3-9    19/09
    niet vergeten: symbool vereniging 19/09

    PS: extra oefeningen vind je ook op de website van het vierde leerjaar.

    Nog een prettig weekend gewenst,

    Meester Joeri

    17-09-2011 om 13:11 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    15-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.donderdag
    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze ochtend begonnen met een lesje meetkunde omtrent hoeken. Begrippen zoals hoekpunt, benen, stompe hoek, rechte hoek, scherpe hoek, ... passeerden allemaal de revue.
    Na de voormiddagspeeltijd was het voor de kinderen tijd om te gaan sporten en voor mij om te verbeteren.
    Tijdens dat verbeterwerk moest ik spijtig genoeg vaststellen dat een aantal ouders de toetsen in het taalschrift niet hadden gehandtekend. Is het mogelijk om dit zo snel mogelijk recht te zetten? Alvast bedankt.
    De godsdienstles stond in teken van symbolen van een aantal verenigingen ( Chiro, Unicef, pax christi, ...) Uit deze symbolen mochten de leerlingen een symbool uitkiezen om in werkschrift te plakken.
    Tegen volgende les moeten de kinderen onderaan hun werkblad het symbool van hun favoriete vereniging opplakken.
    Afsluiten deden we een les taal rond werkwoorden.
    Het laatste gedeelte trokken onze rakkers naar juf Karen voor de knutselles.
    Agenda:
    taak: rekenen: blz 10-11 afwerken 16/09
            taal: dictee verbeteren         16/09
                  Enkel of dubbel?            16/09
    lessen: taal: synoniemen en zegswijzen blz 3 19/09
    niet vergeten: favoriete symbool (19/9)

    Het verbeteren van het dictee dient met een groene balpen gedaan te worden, de kinderen schrijven de foutief geschreven woorden tweemaal opnieuw.
    De huistaak van taal: Enkel in de eerste kolom invullen, de tweede wordt morgen aangevuld.

    Tot morgen,

    Meester Joeri

    15-09-2011 om 17:32 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    14-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Arbeid door de eeuwen heen
    Goedenavond beste lezer(es),

    Een rustigere rekenles was deze ochtend ons deel. De kinderen hadden immers als lesopdracht cijferend aftrekken tot 1000. Dit leek bij de meesten goed te gaan en gaf hen ook de tijd om de oefeningen van gisteren verder aan te vullen.
    De spellingles na de kleine speeltijd stond in teken van dictee. De kids moesten 30 woorden foutloos noteren, nadat ik hen gedicteerd had.
    Tijdens het slotgedeelte van de woensdag doken we onder in de geschiedenis van de arbeid. Wat deed men de 5de eeuw V.C? En in de 14de eeuw? ... waren vragen die tijdens deze les regelmatig opborrelden. We maakten ook de vergelijking met nu.
    Een zeer boeiende les die nog wacht op een verder vervolg.
    Agenda:
    taak : rekenen: huistaak 2 15/09
            WO: vrijetijdsbesteding 15/09
    lessen: WO: lezen blz 3-8 15/09
    niet vergeten: brieven, toetsen!

    De kinderen hebben vandaag hun taalschrift mee naar huis om de toetsen van luisteren en begrijpend lezen te laten handtekenen. Indien de vorige begrijpend lezentoets nog niet gehandtekend is , gelieve dat dan ook te ondertekenen.

    Tot morgen,

    Meester Joeri

    14-09-2011 om 17:02 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een winderige dag!
    Goedenavond beste lezer(es),

    Een verslagje van een drukke dag. Door de technische problemen aan het kopieerapparaat konden we deze ochtend geen kopies nemen. Gevolg: Het getypte werkblaadje voor rekenen moest nu door de kinderen zelf genoteerd worden.
    De rekenles had als onderwerp hoofdrekenen + en - tot 1000.  De kinderen kregen een pak oefeningen te maken in hun werkschrift. We hebben gedurende de dag tot tweemaal toe de rekenoefeningen laten verder maken, maar nog zijn de meeste niet klaar. Daarom is er afgesproken geweest, dat de kinderen de oefeningen moeten afgewerkt hebben tegen vrijdag. ( Ook verbeterd!)
    De tijd dat we niet met rekenen bezig waren tijdens de voormiddag, werd gebruikt voor taal. De toets begrijpend lezen en een les rond verwijswoorden brachten ons tot aan de middag.
    Na de middag werkten we eventjes aan rekenen en gingen dan verder met godsdienst. Er waren nog enkelingen die hun symbool moesten voorstellen.
    Voor de W.O. les gingen we op zoek naar hoe sommige kinderen hun jeugd beleefden doorheen de tijd. ( School gaan of niet?, Privéles of werken? ...)
    Het einde van de dag was eigenlijk geprogrammeerd om contract - en hoekenwerk te doen, maar wegens het niet naleven van de gemaakte afspraken (tweede belsignaal flink in de rij en niet meer praten in de gang )  en meerdere verwittigingen werd het contract - en hoekenwerk afgelast.
    Ik vind dat jullie het recht hebben om dat te weten!
    Morgen krijgen ze herkansing!
    Het is dinsdag dus krijgen de kinderen geen huistaak en lessen.
    Agenda:
    taak: /
    lessen: /
    niet vergeten: /

    Tot morgen,
    Meester Joeri

    13-09-2011 om 17:30 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    12-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De eerste zwemles
    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze ochtend, mede dankzij de files, pas om 8.45 op school. Gelukkig nog net op tijd. Een leerling die ook uit mijn omgeving komt, was te laat.
    Om van het weekend te bekomen doken wij als eerste het warme zwembadwater in. Het mag gezegd worden, ik heb in de periode dat ik het in vierde leerjaar sta nog niet vaak zo een goede zwemgroep gezien. Proficiat daarvoor!
    Na het zwembadavontuur was de voormiddagspeeltijd al een tijdje opgeschoten. Gelukkig konden we toch voldoende ontspannen om dan keihard in de rekenles te vliegen.
    De les geraakte niet helemaal af, dus deden we gewoon nog een tiental minuutjes na de middagspeeltijd verder.
    De kinderen moesten tegen vandaag ook hun symbool meebrengen en stelden deze ook voor aan de klas.
    Nog in de namiddag werd de begrijpend lezen tekst voor morgen voorbereid.
    In de laatste blok van de namiddag hebben we voor de eerste keer gewisseld. Onze klas is gaan zingen bij juf Veerle.
    De kinderen hebben goed gezongen, wist de juf mij te vertellen.
    Agenda:
    taak: rekenen: week 2 les 1 blz 10-11  13/09
            taal: Enkel of dubbel? (5)          13/09
    lessen: rekenen: getalbegrip tot 1000 13/09
               taal: tekst ' Buurmeisje' voorbereiden 13/09
    niet vergeten: /
    Door het tempoverschil in de rekenles zijn de leerlingen in twee groepen verdeeld. Een eerste groep is klaar met alles invullen en verbeteren in de werkschrift en krijgen twee extra oefenblaadjes mee.
    De andere groep werkt de oefeningen in de werkschrift af en verbeteren hun werk dan met de correctiesleutel.

    Tot morgen,

    Meester Joeri

















    12-09-2011 om 17:24 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    10-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jarige van de dag
    Joachim Van Schelvergem werd gisteren 9 jaar. Een dikke proficiat van heel de klas !!!





    10-09-2011 om 11:02 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Witte
    Goedemorgen beste lezer(es),

    Het verslagje van een vrijdag is altijd speciaal omdat ik nooit exact weet wanneer ik dit verslagje zal schrijven. Dus niet boos zijn als het verslagje van vrijdag niet op vrijdag gepost staat.
    Gisterenochtend heel goed gewerkt! De rekenles bestond uit rekenverhalen ( toepassingen dus!) , die we klassikaal hadden opgelost. Daarna was het tijd om de huistaak van donderdag te verbeteren en zelfs een luistertoets af te nemen.
    Het laatste deel van de voormiddag was er eentje van zelfstandig werk. Ze mochten verderwerken aan hun zelfportret, tekening van de knutselmap of ze mochten lezen uit een boek van de klasbibliotheek. Deze klasbibliotheek bestaat uit strips, tijdschriften , fictie en non - fictie boeken. De afspraak die we samen gemaakt hebben is, dat de boeken niet mee naar huis worden genomen. Wanneer uw toffe leesboeken of strips hebt, die u niet meer gebruikt mag u die altijd aan de klas schenken. ( Joachim bijvoorbeeld heeft al een aantal strips aan de klas geschonken)
    Uiteraard wordt er ook van hen verwacht dat ze heel wat zorg besteden aan het in ere houden van de boeken die ze lezen.
    Door de afwezigheid in de namiddag van juf Veerle hadden we een film voorzien in de namiddag. Een echte klassieker: " De witte". Deze film is een leuke aanzet voor onze tweede les uit Mundo waar we de school doorheen de tijd gaan bekijken.
    Agenda:
    taak: taal: enkel of dubbel? (3-4) 12/09
            godsdienst: Dit ben ik          12/09
    lessen: rekenen: maal - en deeltafels 12/09
    niet vergeten: zwemmen, symbool!

    Maandag hebben we onze eerste zwemles, dus iedereen zwemgerief mee naar school!
    De kinderen worden gevraagd hun eigen symbool mee te brengen naar de klas. ( 's avonds gaat het terug mee naar huis!)
    Gelieve dat ook zoveel mogelijk op te volgen.

    Nog een prettig weekend aan iedereen,

    Meester Joeri

    10-09-2011 om 10:58 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    08-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.It 's a rainy day

    Goedenavond beste lezer(es),

    Ondanks het druilerige weer, kregen we een leuke opener van de dag. De mensen van Musate kwamen hun groep promoten en speelden voor de leerlingen een aantal deuntjes.
    Na dit muzikaal intermezzo begonnen we onmiddellijk aan onze rekenopdracht voor vandaag. Deze bestond uit ruimtelijke oriëntatie.
    De rest van de voormiddag heb ik hen aan de goede zorgen van juffrouw Dorien gelaten en kregen ze hun eerste turnles van het schooljaar.
    De namiddag bestond uit godsdienst, taal en WO. In godsdienst leerden we het verschil tussen een teken en een symbool, voor taal zochten we de oorsprong van familienamen en wat WO betrof, werkten we de les 1 volledig af.
    Dat gaf ons nog juist de tijd om agenda te schrijven, huistaken uit te delen en onze schooltas maken en vertrekken naar huis.
    Agenda:
    taak: taal: enkel of dubbel ( 1-2) 09/09
            godsdienst: Dit ben ik         12/09
           taal: mijn zelfportret          12/09
    lessen: WO: eeuwenband             09/09
    niet vergeten: briefje, handtekening agenda + toets

    Ter verduidelijking: 
     1. Ze hebben een bundel gekregen waar er een groot aantal oefeningen staan omtrent verenkeling en verdubbeling. Het is de bedoeling dat de kinderen gedurende een paar dagen hierop oefeningen maken.  Ze moeten enkel de opgegeven bladzijden maken.
    2. Mijn zelfportret is een stelopdracht waar de kinderen zich zelf op een toffe, frisse manier moeten voorstellen. Als hulp heb ik zelf een portret gemaakt. De kinderen mogen zich daar gerust op baseren. Ze maakten hun opstel eerst in het klad en maandag krijg ik op het net blad een netjes geschreven zelfportret.
    3. De godsdienstopdracht is door een aantal leerlingen gemaakt, het is dus ook maar logisch dat zijn daar dan niets meer moeten aandoen.
    4. Tijdens de WO les is er vastgesteld dat er nog een aantal leerlingen de manieren om te bepalen welke eeuw het is of een jaartal binnen een eeuw te noemen, nog niet onder de knie hebben.
    5. Ten slotte wordt er van jullie ouders verwacht dat jullie alle meegebrachte toetsen handtekend ( ook diegene in taalschriften !) en ook de agenda (minstens) éénmaal van een handtekening voorziet.

    Nog een prettige avond gewenst,

    Meester Joeri







    08-09-2011 om 17:01 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    07-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De eeuwenband
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Uitzonderlijk op woensdagnamiddag, maar ik veronderstel dat daar niemand bezwaren zal overhebben.
    De dag gestart met een les meten en metend rekenen( afkorting MMR zie agenda !) , waar we ons geconcentreerd hebben op de verschillende kalenders ( schoolkalender, weekkalender, jaarkalender, ...) maar ook op uurroosters, tijdsverdeling, ... Een hele brok dus, waar we tot aan de speeltijd hebben aan gewerkt.
    Na de speeltijd was het tijd voor de tweede spellingles. Woorden met korte en lange klinkers werden herhaald.
    In de WO les gingen we verder met het uitwerken van onze eeuwenband en maakten we al enkele oefeningen in onze werkschrift.

    Agenda:
    taak: rekenen: MMR: blz 6 8/09
    lessen: WO: eeuwenband 8/09
             rekenen: maal - en deeltafels 8/09
    niet vergeten: warme maaltijden, turnen.

    Doordat we tijdens de rekenles de oefeningen in de werkschrift hebben kunnen afmaken, krijgen de kinderen deze mee als huistaak.
    Wat de les WO betreft, moeten ze wanneer ik een jaartal zeg, kunnen antwoorden in welke eeuw dat is en ook omgekeerd wanneer ik een eeuw zeg, moeten zij  daar een jaartal kunnen uitzeggen.
    Morgen starten de warme maaltijden, de menulijst vindt u terug op onze website van de school.
    Turnen staat morgen ook op het programma.

    Nog een prettige dag verder,

    Meester Joeri








    07-09-2011 om 14:27 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    06-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Infoavond
    Goedenavond beste lezer(es),

    Aangezien ik daarstraks heb lopen pronken dat ik mijn weblog dagelijks onderhoud, kan ik niet anders dan nog snel een weblogverslagje maken van deze dag.
    Deze ochtend zijn we begonnen met cijferend optellen tot 1000, de meeste leerlingen hebben dit prima onder de knie.
    Tijd dan voor de toets begrijpend lezen, waar we klassikaal vraag per vraag overliepen om de kinderen aandachtig hun toets te laten maken.
    Nog in de voormiddag maakten we het eerste spellingslesje, waar we stilstonden bij hoorwoorden en regelwoorden.
    In de namiddag kregen de kinderen nog het hoekenwerk en contractwerk uitgelegd, maar dan werd  het tijd voor de eerste Mundo les. A.d.h.v. de eeuwband die de kinderen reeds kenden vanuit het derde leerjaar, zijn we nu bezig met maken van een echte eeuwenband. Elke leerling krijgt een eeuw voor zijn/haar rekening. Deze les moet morgen verder afgewerkt worden.
    Het is dinsdag, dus moeten we onze gemaakte afspraken naleven. Geen huistaak en geen lessen dus!
    Agenda:
    taak:/
    lessen:/
    niet vergeten: infoavond

    Nog een prettige avond,

    Meester Joeri



    06-09-2011 om 21:39 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    05-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kennismaken met ICT
    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze morgen begonnen met een drie kwartier durende ophaalronde waar echt vanalles aan bod kwam: medische fiches, akkoordverklaringen, handjes met foto, verdelen van de klastaken, controleren van de gekafte boeken en schriften, ophalen van werkboeken rekenen en taal voor latere tijdstippen, ... Kortom een hele hoop!

    We hadden voor de rekenles van vandaag, herhaling van de vier hoofdbewerkingen geprogrammeerd. Twee bladzijden in hun schrift moesten door de kids overwonnen worden. Iedereen slaagde in de opdracht, maar sommigen kwamen nog niet toe aan verbeteren met de correctiesleutel ( zie huistaak!)
    Het eerste deel van de taalles bestond dan weeral uit het voorbereiden van de eerste begrijpend lezen toets. Moeilijke woorden werden verklaard, verbanden werden gelegd, juiste uitspraak en intonatie gehoord, ...
    Het tweede deel van de taalles vond plaats in de namiddag. Een opdracht rond synoniemen en uitdrukkingen.
    Wat de godsdienstles betreft, mochten de kinderen bepaalde wensen, dromen en gevoelens omtrent de eerste schooldagen neerschrijven. Bespreking volgt hier later over.
    Nog juist voor de namiddagspeeltijd schreven we de agenda en dan was het moment aangebroken.
    We hadden 20 laptops ter beschikking en dat betekende dat elke leerling(e) een eigen computer had.
    Een aantal laptops functioneerden echter niet naar behoren, waardoor sommige leerlingen toch met twee moesten werken.
    We hebben ons vooral geconcentreerd op het rekengedeelte. Aan de hand van de website van het vierde leerjaar ( gemaakt door juf Karen) kunnen de kinderen op speelse manier leerstof herhalen.
    http://debrug4abc.yurls.net  voor de mensen die het nog niet hebben geraadpleegd, zeker en vast doen!

    Agenda:
    taak: rekenen: blz 3-4                        6/09
                         groene blaadjes (2)        6/09
    lessen: rekenen: maal - en deeltafels    6/09
    niet vergeten: infoavond

    Eventjes verduidelijken voor de huistaak. De kinderen die nog niet hebben verbeterd moeten hun blaadjes 3 en 4 verbeteren, de andere leerlingen kregen twee herhalingsblaadjes mee over het getalbegrip tot 1000 en de 4 hoofdbewerkingen tot 1000


    Aan allen nog een prettige avond gewenst,

    Meester Joeri




    05-09-2011 om 19:02 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    02-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bijna zomervakantie?
    Goedenavond beste lezer(es),

    Neen, u leest de titel niet verkeerd! Als dit geen weer is om de zomervakantie in te luiden , dan weet ik het niet meer.
    Helaas voor ons, zijn we de tweede schooldag.
    Uiteraard bleven we niet  bij de pakken zitten en maakten er toch nog een drukke, hardwerkende dag van.
    Na het ophalen van allerlei administratie en het uitdelen van de bonnetjes, begonnen we aan onze eerste rekenles van het schooljaar. Een les getallenkennis: ' Getalbegrip tot 1000'.  Eerst gingen we a.d.h.v. een werkblaadje oefeningen maken op het honderdveld ( een bijna compleet ) , getalpatronen voortzetten, getallen afronden, voor en achteruittellen...
    De rest van de les mochten de leerlingen zelfstandig aan de slag in hun werkschrift. Eens alles gemaakt, namen ze een correctiesleutel en verbeterden eigenhandig hun werk. Geen paniek, beste ouders ... De schriften worden door mij ook nog eens nagekeken om te zien of ze wel goed verbeterd zijn.

    We hadden ook nog een opdrachtje van gisteren af te werken, namelijk het maken van hun eigen hand. Hier schrijven ze in elke vinger een aantal kenmerken van zichzelf ( hobby, lievelingseten,...) Het enige wat ze thuis nog moeten doen, is een foto in de handpalm plakken en hun naam opzetten. Maandag geven ze die handjes af, ik plastificeer deze en deze handjes worden uitgeknipt en aan onze klasdeur gehangen.
     De tien geboden van de speelplaats werd ook overlopen, wat betekent dat de kinderen hun rechten en plichten op de speelplaats kennen. 
    De werkkaternen van WO moesten ook nog uitgedeeld worden, deze moesten eerst voorzien worden van gaatjes en dan in een groene map gestoken. 

    Afsluiten deden we het maken van een ontwerp voor hun knutselmap.

    Agenda: 
    Taak: boeken en schriften kaften (5/09)
            rekenen: huistaak 1 (5/09)
    lessen: /
    niet vergeten: brieven (5/09) foto op handje 

    Aan iedereen een prettig weekend gewenst!

    Meester Joeri 
     








    02-09-2011 om 20:45 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    01-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De eerste schooldag
    Goedenavond beste lezer(es),

    Welkom op de weblog van het vierde leerjaar A. De bedoeling van deze blog is een dagelijks verslag van het klasgebeuren gekoppeld aan datgene dat de leerlingen moeten leren en verwerken( agenda!) aan jullie te presenteren.
    Regelmatig wordt het verslag ook opgesmukt met foto's.

    Deze ochtend 20 nieuwe gezichtjes voor mijn neus in de klasrij. Gezichtjes die , net als ik, benieuwd waren het nieuwe schooljaar.
    Aan de spiksplinternieuwe banken begonnen de kinderen zich één voor één voor te stellen aan mij. Mijn taak was om zoveel mogelijk namen te onthouden.
    Na de kennismaking kregen de leerlingen hun naamkaartje dat ze mochten inkleuren.
    Juist voor de speeltijd kregen ze van mij een rondleiding op de speelplaats met aandacht voor alle belangrijke plaatsen die ze moeten kennen ( toiletten, leraarslokaal, ...)
    De rest van de voormiddag werden er mapjes en schutbladen uitgedeeld voor de verschillende vakken ( taal, godsdienst, rekenen, toetsen,...)
     Tijdens de middagpauze aten de kinderen hun boterhammetjes op in de refter en mochten ze nadien naar hartelust spelen op de speelplaats.
    Het eerste gedeelte van de namiddag werd gebruikt om alle handboeken en schriften uit te delen. De agenda stond als laatste op het programma, want daar kregen ze nog een uitgebreide uitleg over en moesten ze een aantal zaken invullen. ( Voorblad agenda + etiket weblogadres en website oefenstof rekenen/taal, ...)
    Het afsluitend gedeelte bestond uit twee delen. Ten eerste het overlopen van alle briefwisselingen en tenslotte het oefenen van de klasrijen.
    Agenda:
    taak: Schriften en boeken kaften ( 5/09)
    lessen: /
    niet vergeten: brieven 5/09

    Wat de brievenadministratie betreft, raad ik iedereen aan om de verschillende brieven die dochter/zoon heeft meegekregen goed door te nemen en tijdig terug te bezorgen op school. Maandag 5 september is dus de uiterste datum.
    In de info - brochure vult u de laatste twee bladen ( voor- en achterkant!) in en ook het briefje voor turngerief en zonnestraalabonnement geeft u gehandtekend mee naar school ten laatste  maandag 5 september.

    Het lijkt mij ook niet teveel gevraagd om maandag ook als afgesproken datum te nemen om alles gekaft naar school te brengen. ( Vroeger mag natuurlijk altijd !)

    Waarschijnlijk heeft u nog een aantal vragen die nog moeten beantwoord worden... Geen paniek volgende week dinsdag ( 6 september ) is er infoavond voorzien. Tijdens deze avond brengen we u van zoveel mogelijk op de hoogte.

    Voila, ik denk dat ik daarmee het belangrijkste heb vermeld. We zijn dus opnieuw vertrokken.

    Tot morgen,

    Meester Joeri














    01-09-2011 om 20:11 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    01-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vakantie
    Goedemiddag beste lezer(es),

    Het laatste verslagje van het schooljaar 2010-2011. Ik ga van dit verslagje gebruiken maken om iedereen te bedanken voor het geweldig leuke schooljaar dat we samen hebben mogen beleven.
    Ik wens iedereen ook een goede vakantie en veel succes in de toekomst.
    Hieronder nog enkele foto's van de viering voor Juf Josiane en meester Chris.
    Tot donderdag 1 september allemaal!

    Meester Joeri















    01-07-2011 om 12:21 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    29-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De voorlaatste keer...
    Goedenavond beste lezer(es),

    Na een bewogen dinsdag, waar ik 's nachts pas mijn bed zag... heb ik de tijd gevonden om nog een woordje te plaatsten op de blog.
    Het doek is gevallen! De teerlingen geworpen, de wedstrijd gespeeld, ... en zo kan ik nog wel even doorgaan met vergelijkingen.
    Ongelooflijk snel gaat een schooljaar, ik denk dat iedereen dit wel kan beamen.
    Heb nog een aantal foto's getrokken gisteren (dinsdag) en die wil ik jullie nog laten zien.
    Morgen het afscheid

    Meester Joeri











    29-06-2011 om 21:17 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    27-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jarige van de dag
    Joris Couck is vandaag 11 jaar geworden!!! Een dikke proficiat van heel de klas!!!



    27-06-2011 om 20:10 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 29/11-05/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs