Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    09-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Deze ochtend juist op tijd op school geraakt, mijn jongste telg overgegeven in de wagen, en zag dat Lander geharnast was. Hij had zijn sleutelbeen gebroken! De pech die er dan nog eens bovenop kwam, was dat het een gebroken rechtersleutelbeen is. Schrijven is dus wel degelijk een probleem. We zullen hem zo goed mogelijk helpen!
    Leuker nieuws, we waren vandaag voltallig. Onze steractrice moest vandaag niet optreden!
    Ons lessenpakket dan. Aangezien we werkboek b hadden afgewerkt, moesten we vandaag aan rekenboek c beginnen. En zo geschiedde.
    Een herhaling van bewerkingen ( hoofdrekenen) werd ons deel.
    Na de speeltijd kregen we bezoek van de mensen van de Ploter en de Bib. ( zie foto's). Zij kwamen ons warm maken voor een leuk project. De kinderen uit het eerste middelbaar van Sint - Angela hebben een aantal ontwerpen gemaakt voor op kaftpapier. Onze kinderen moesten een top 3 samenstellen van wat zij de mooiste vonden.
    Op 4 september 2011 krijgen alle kinderen (ook van andere leeftijden) het verkozen kaftpapier en kunnen de boeken daar gekaft worden. Voor verdere informatie verwijs ik door naar de flyer die de kinderen hebben meegekregen.
    De namiddag stond dan ook nog eens in teken van cultuur : met de voorstelling " Popocatepetl" gebaseerd op teksten van Annie M.G. Schmidt.
    Agenda:
    taak: rekenen: hoofdrekenen blz 1-2 10/05
    lessen: rekenen: getallenkennis  13/05
             taal: herhaling 4  10/05
    niet vergeten: leesmapje, toetsenmap.

    Morgen krijgen de leerlingen hun rapport mee naar huis. Ik kan de meeste onder jullie geruststellen, ze hebben beter gewerkt als vorig rapport.
    Deze week is nog een rare week door het feit dat we met een pedagogische studiedag zitten woensdag en het schoolfeest dat er volgend weekend aankomt.

    Tot morgen,

    Meester Joeri









    09-05-2011 om 17:19 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    06-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gelukkige moederdag
    Goedenavond beste lezer(es),

    Waarschijnlijk schrikt u van het vroege schrijven van de blog. De reden is zeer eenvoudig. Niet met de fiets naar school, zorgt dat ik sneller thuis ben.
    Het verslagje van vandaag bestaat uit drie dingen: Rekenen, moederdag afwerken en inpakken en podium voor het schoolfeest klaarzetten.
    Voor de kinderen betekende dit extra speeltijd en daar zijn ze bij mijn weten nooit rouwig om.
    Agenda:
    taak: rekenen: blz 79-80 09/05
    lessen: taal: herhaling 4 10/05
             godsdienst: het scheppingsverhaal 09/05
    niet vergeten: toetsen, leesmapje, brief schoolfeest, kaarten schoolfeest

    Maandagnamiddag trekken we richting De Ploter. De rest van de week zal er nog op regelmatige basis geoefend worden voor het schoolfeest. We willen dat het optreden af is!

    Aan alle mama's een fantastische moederdag gewenst, hopelijk zijn jullie tevreden met ons geschenkje.

    Prettig weekend iedereen,

    Meester Joeri

    06-05-2011 om 16:44 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    05-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De drukte
    Goedenavond beste lezer(es),

    Tweede poging, computer blokkeerde de eerste keer. Hopelijk heb ik daar nu geen last meer van.
    Deze ochtend tijdens de rekenles leren cirkels tekenen met een passer. Bij sommigen lukte dit al aardig, bij anderen zal er nog wat oefenen aan te pas komen.
    Vervolgens werkten we de herhaling 4 in onze Spelwegschrift af. De kinderen moesten kameelwoorden, gitaarwoorden en andere onthoudwoorden opzoeken in een woordrooster en deze de juiste kleur geven.
    Na de middag konden we dan eindelijk het scheppingsverhaal en de bijhorende werkblaadjes afwerken.
    Later op de middag startten we met een nieuw wo thema: " Welkom in onze provincie!" Hier was de hoofdbrok, herhaling van reeds geleerde kennis.
    Agenda:
    taak: rekenen: staartdelingen tot op 0,01 06/05
    lessen: rekenen: rekenverhalen blz 69-70 06/05
    niet vergeten: kledij schoolfeest 06/05, kaarten schoolfeest, leesmapje, agenda, plastic zak.

    Voor de rekentoets baseer ik mij op de blaadjes 69-70 in onze rekenschrift.
    Morgen wordt er ook in groepen geoefend voor het schoolfeest.
    Ons pakje voor moederdag wordt ook ingepakt. Graag een plastic zak meegeven om dit veilig huiswaarts te kunnen transporteren.

    Tot morgen,

    Meester Joeri




    05-05-2011 om 18:58 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    04-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sorry, maar een goed excuus!
    Beste lezer(es),

    Waarschijnlijk waren jullie gisteren ongeduldig aan het wachten op een verslagje van de de dag. Tot mijn grote spijt ben ik er niet meer toegekomen.
    Het is hier gisterenavond een komen en gaan geweest van familie en vrienden die mij kwamen feliciteren met mijn verjaardag. Daardoor geen gaatje gevonden om de blog te schrijven.
    De voormiddag kunnen we kort samenvatten. Knutselen voor onze moederdag en afwerken van rekenopdrachten in de werkschrift.
    We kunnen nu eindelijk zeggen, dat onze moederdaggeschenkjes zo goed als af zijn.
    Daarom gaan we morgen een slagje doorgeven in andere vakken.

    Agenda:
    taak: rekenen blz 75 05/05
    lessen: rekenen: rekenverhalen: blz 69-70 06/05
    niet vergeten: kledij schoolfeest (6/05), kaarten schoolfeest, leesmapje


    Groetjes meester Joeri

    Veel succes gewenst aan Eline, die mag toneel spelen voor een groot aantal scholen.

    04-05-2011 om 18:21 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    02-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een nieuwe maand
    Goedenavond beste lezer(es),

    Een nieuwe maand, de voorlaatste maand van het schooljaar! Niet te geloven, hoe snel alles gaat!
    Na de takenverdeling zijn we er onmiddellijk ingevlogen. Bewerkingen, meer bepaald hoofdrekenen in de vorm van gelijknamige breuken aftrekken met elkaar.
    De kinderen hadden deze " eenvoudige " materie blijkbaar snel onder de knie, want niemand wenste om de rekenoefeningen in de werkschrift met mij te maken.
    De huistaak die ze hebben meegekregen zal alvast verhelderend werken.
    Dit alles bracht ons al voorbij de voormiddagspeeltijd, zodat het de hoogste tijd werd om aan onze toetsen te beginnen. Eerst twee taaltoetsen: een toets luisteren en een toets taalbeschouwing.
    Het laatste kwartier voor de de namiddagspeeltijd startten we dan met de laatste toets van de dag, WO.
    Niveaulezen sloot traditioneel de maandagnamiddag af.
    Agenda:
    taak: rekenen: gelijknamige breuken aftrekken 03/05
    lessen: taal: taalschat 03/05
              rekenen: rekenverhalen blz 69-70 06/05
    niet vergeten: kledij schoolfeest (06/05), rekening, leesmapje, kaarten schoolfeest, toetsenmap

    De meegegeven kaarten voor het schoolfeest hebben een waarde van 2,50 euro per stuk. Deze kaarten kunnen mee verrekend worden in de afrekening(en) die er eventueel op het schoolfeest zouden gemaakt worden.
    Zoniet, is het een extra steun voor de school.
    Wanneer u de kaarten houdt, laat u dochter/zoonlief 12,50 euro meebrengen naar school, anders geeft u de kaarten gewoon terug.

    Tot morgen,

    Meester Joeri

    02-05-2011 om 18:31 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    30-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Operatie moederdag deel 1
    Goedemiddag beste lezer(es),

    Gisterenochtend begonnen met een herhaling van alles rond getallenkennis wat we de voorbije weken hebben geleerd. De kinderen werkten hier allemaal zelfstandig aan, om voor zichzelf te ontdekken waar ze nog extra moeten op oefenen. ( In de schrift terug te vinden aan de hand van een kruisje aan de oefening)
    Na de rekenles was het tijd voor de turnles, die ze deze keer niet van juf Dorien kregen, maar van een stagair.
    Tijdens het eerste gedeelte van de namiddag hebben we de data afgesproken waarop de leerlingen hun spreekbeurt naar voor brengen. Deze datum moet in principe bij niet vergeten staan, op vrijdag 29 april.
    Aansluitend kregen de leerlingen nog een niet voorbereide begrijpend lezentoets voor de neus.
    Het tweede gedeelte stond integraal in teken van het moederdaggeschenk. Verdere informatie verstrekken is dus verboden.
    Agenda:
    taak: uitknippen sjabloon 02/05
    lessen: wo: tijd voor ons land  02/05
              taal: taalbeschouwing  02/05
                     taalschat             03/05
    niet vergeten: kledij schoolfeest (06/05) , toetsenmap, leesmapje

    Prettig weekend iedereen,

    Meester Joeri

    PS En mondjes dicht over het moederdaggeschenkje. Denk eraan :
                        Zien                                       Horen                   en              Zwijgen

    30-04-2011 om 11:46 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    28-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oefenen voor het schoolfeest
    Goedenavond beste lezer(es),

    Over de voormiddag kan ik kort zijn. Niet dat we ons niet hebben ingezet, maar heel onze voormiddag stond in teken van sport.
    Het eerste gedeelte bestond uit zwemmen, het tweede gedeelte op inoefenen van het dansje voor het schoolfeest.
    Na de middagspeeltijd zijn we pas goed op gang gekomen.
    Eerst hebben de leerlingen zelfstandig de rekenverhalen van blz 70 gemaakt en verbeterd.
    Ze hebben ook de open boek toets tot een goede einde gebracht en zelfs  woordpakket 16 in de spelwegschrift afgewerkt.
    Het spannendste moment van de dag was uiteraard de bekendmaking van het onderwerp voor de spreekbeurt. Op een aantal enkelingen na, hebben de meeste hun eerste keuze mogen behouden.
    Agenda:
    taak: rekenen: ws blz 69 29/04
    lessen: WO: tijd voor ons land 2/05
    niet vergeten: agenda, materiaal schoolfeest 6/05

    Morgennamiddag gaan we ons serieus toeleggen op het maken van ons moederdagcadeau.

    Nog een prettige avond,

    Meester Joeri

    28-04-2011 om 19:27 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    27-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opgeruimd staat netjes
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanmorgen tegen alle tradities in begonnen met WO, daar we toch nog serieus wat afwerkingswerk hadden.
    De toets verschuift daardoor naar maandag 2 mei, de openboek toets gaat zoals gepland morgen door.
    Alles wat de kinderen dienen te kennen, is hen verteld.
    Nadien was er nog een groot belangrijk blok, dat enige duiding verdiende.
    De leerlingen hebben een brief gekregen met alle opdrachten en afspraken i.v.m. hun spreekbeurt.
    De spreekbeurt bestaat uit twee delen:
    - Een schriftelijk gedeelte dat wordt afgegeven op dinsdag 17 mei
    - De spreekbeurt zelf, uitgevoerd op de afgesproken datum. ( Komt weldra in de agenda!)

    Wat het schriftelijk gedeelte betreft, kies je zelf of er getypt of geschreven wordt. Uiteraard is hulp van de ouders toegestaan.
    De hoofdbrok is het spreken zelf. Daarom mogen de kinderen hun spreekbeurt niet voor zich hebben liggen tijdens het naar voor brengen. Ze mogen enkel een blad met sleutelwoorden hebben. Weet dat een spreekbeurt opgesmukt met didactisch materiaal ( foto's, filmfragmentjes, proevertjes, opdrachtjes voor de luisteraars, ...) heel wat interesse opwekt.
    Ik had tegen vrijdag gevraagd om twee mogelijke onderwerpen voor de spreekbeurt te bedenken, maar de kids waren zo enthousiast dat ze het morgen al willen doorgeven.
    Probeer hen te overtuigen om niet altijd de klassieke onderwerpen te gebruiken ( het konijn, de hond, ... ). Er zijn zoveel boeiende onderwerpen om over te spreken.

    Afsluiten deden we met een korte herhaling rond bruto-netto-tarra, inkoopprijs-verkoopprijs-winst-verlies, het gemiddelde- verhoudingen. De bedoeling was om ook in onze rekenschrift daar een aantal oefeningen op te maken, maar zover zijn we niet meer geraakt.
    Deze week zijn wij verantwoordelijk voor de netheid van de speelplaats, dus gingen we vijf minuten voor het belsignaal naar buiten om papiertjes op te rapen.

    Agenda:
    taak: onderwerp spreekbeurt (2 titels) 28/04
            brief spreekbeurt laten handtekenen 28/04
    lessen: WO: tijd voor ons land 28/04
                                                 02/05
    niet vergeten: zwemmen, briefje schoolfeest, eierdoos, doos pringles

    Tot morgen,

    Meester Joeri 

    27-04-2011 om 19:52 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    26-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Back in bussiness!
    Goedenavond beste lezer(es),

    Na een deugddoende zomervakantie  zijn we weer terug met ons dagelijks verslagje.
    De allereerste activiteit van de ochtend was het veranderen van plaats.
    Eens iedereen geïnstalleerd konden we aan de rekenles beginnen. Het onderwerp van vandaag was " Rekenen met geldwaarden".
    Het einde van deze les, bracht ons reeds bij de voormiddagspeeltijd. Toen we in de klas terugkeerden hebben we onze taalschrift onder handen genomen. Een aantal zaken waren nog niet volledig afgewerkt en dienden aangevuld te worden.
    Na de ontspanning van de middagspeeltijd, kregen de kinderen tijdens de godsdienstles het scheppingsverhaal te horen.
    De grootste brok van de namiddag was toch wel WO, waar we serieus doorgewerkt hebben in het thema.
    Zoals ook aan de kinderen vermeld is er donderdag hiervan al een openboek toets gepland.
    Zitten we nog met een aantal praktische zaken voor het schoolfeest.
    Aanstaande donderdag hebben we in de 2de blok van de voormiddag extra inoefening voor het schoolfeestdansje.
    Daarom wordt er gevraagd om tegen donderdag al wat materiaal mee te brengen naar school.
    De meisjes leggings, bloem voor in het haar en meisjes en jongens bokshandschoenen, badjassen met kap, ...
    De meisjes kregen ook van juf Dorien de opdracht om de videoclip van Shakira " Waka Waka" nog eens te bekijken.

    Een laatste puntje:
    Morgen krijgen de kinderen uitleg over de datum en over wat we van hen verwachten bij het maken van een spreekbeurt.
    Ik kan u alvast vertellen dat ze ten laatste vrijdag hun onderwerp moeten doorgeven en dat alle kinderen hun spreekbeurt afgeven op dinsdag 17 mei 2011.

    Tip voor WO:
    Ook al stond het niet in de agenda, lees toch alles van het thema al goed door!

    Zo, de kop is eraf!

    Tot morgen,

    Meester Joeri

    26-04-2011 om 19:30 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    09-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Prettige vakantie
    Goedenavond beste lezer(es),

    Met grote spijt in het hart moet ik u aankondigen dat mijn fototoestel definitief de geest gegeven.
    Daarom zal ik jullie voor sfeerfoto's van " So you think you can dance" doorverwijzen naar mijn collega van het vierde.
    Sorry, sorry, sorry.

    Geniet alleszins van de paasvakantie en tot op 26 april.

    09-04-2011 om 20:48 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    07-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waar is da feestje?
    Goedenavond beste lezer(es),

    Hier volgt het verslag van een prachtige dag. Vanmorgen begonnen met het maken van de voorspelde toetsen. Daarna werden de kinderen in groepen verdeeld. Een groep die zich verder bezig hield met het oplossen van de groepsopdrachten van WO en een groep die cijferend x tot op 0,01 oefenden.
    Nog in de voormiddag hadden we verder gewerkt aan onze knutselopdracht.
    Na de middag hebben we ons werkje verder ingeverfd en dan was het moment daar!!!
    De fuif!
    Iedereen was heel enthousiast en heeft zich heel goed geamuseerd!
    Morgen hoeven de kinderen geen schooltas meer naar school te brengen enkel agenda, dit leer ik mapje, toetsenmap en een mapje om knutselwerkje mee te nemen, moeten aanwezig zijn op school.
    Er zijn morgen ook hot - dogs voorzien, dus geen warme maaltijden. Kinderen die geen hot - dogs eten, brengen boterhammen mee.

    Tot morgen en bedankt voor de leuke dag,

    Meester Joeri
























    07-04-2011 om 19:51 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    06-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.groepswerk
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Een verslagje live vanuit de klas vandaag. De kinderen zijn aan groepswerk bezig, wat mij de tijd geeft om al tijdig de weblog in te vullen.
    Deze ochtend zijn we begonnen met een korte herhaling gelijkwaardige breuken, om over te gaan naar gelijknamige breuken met elkaar op te tellen.
    Als dit alles uitgelegd en gemaakt was, stond de speeltijd al voor de deur. Na de speeltijd zijn we onmiddellijk begonnen aan het groepswerk. De kinderen zijn verdeeld in vier groepen en moeten steeds een kwartier rond een bepaald onderwerp werken. Ze hebben binnen hun groep ( ze zijn met 5 of 6) ook allemaal een aparte taak gekregen. ( materiaalmeester, organisator, ...) . De eerste keer dat we op deze manier te werk gaan, ik ben eens benieuwd naar het resultaat.
    Agenda:
    taak: rekenen: herhaling breuken 07/04
    lessen: rekenen: breuken ordenen zie blz 55-56 07/04
              Godsdienst: Goede Week 07/04
    niet vergeten: leesmapje, feestje

    Tot morgen,
    Meester Joeri








    06-04-2011 om 11:24 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    05-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eierschalen
    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze ochtend onmiddellijk begonnen met het afnemen van de cijfertoets. Die nam eigenlijk veel meer tijd in beslag dan gedacht, waardoor de hele programmatie in het honderd liep.
    Het was ver middag eer al het rekenwerk, dat we moesten doen afgewerkt was.
    Na de middag stond dan de laatste keer voor de toets godsdienst op het programma, waar alles nog eens herhaald werd en aangeduid wat er geleerd moest worden.
    Dat bracht ons al tot de eindblok, het maken van ons paasknutselwerkje.
    Agenda:
    taak: rekenen:herhaling breuken 07/04
    lessen: rekenen: breuken ordenen 07/04
              godsdienst: Goede Week 07/04
    niet vergeten: leesmapje

    Sorry, voor het korte verslagje... maar we hebben personeelsvergadering!

    Tot morgen,

    Meester Joeri

    05-04-2011 om 16:01 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    04-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.poppenkast deel 2
    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze ochtend begonnen met het maken van de hoofdrekentoets, daarna hebben we een aantal rekenverhalen samen opgelost.
    Godsdienstles verschoof naar de voormiddag, zodat we in de namiddag voldoende tijd hadden om poppenkast te spelen.
    Tijdens de les werd het lijdensverhaal van Jezus besproken en werden ook afspraken gemaakt i.v.m. de toets voor komende donderdag.
    Na de middag brachten onze kids het nodige spektakel met leuke poppen en poppenkastverhalen.
    Deze optredens brachten ons al ver in de namiddag en zoals elke maandag sloten we af met niveaulezen.
    Agenda:
    taak: rekenen: cijferen x,:,+ en - 05/04
    lessen: rekenen: cijferen x,:,+ en - 05/04
              godsdienst: Goede Week 07/04
    niet vergeten: toetsen, leesmapje, rekening, briefje schoolfeest, hot-dog

    Nog enkele mededelingen:
    Na de toets van cijferen volgt er nog een toets breuken ( op donderdag) en zoals al eerder vermeld een toets godsdienst.
    Morgen krijgen de kinderen een samenvatting mee over de informatie omtrent de Goede Week ( echt niet moeilijk om te studeren!). Wat de toets breuken betreft, staan breuken morgen en overmorgen centraal in de rekenles... Op die manier worden ze ook herhaald natuurlijk.

    Dochter/zoonlief zal waarschijnlijk al komen vertellen zijn, dat we donderdagnamiddag een klein feestje houden in de klas. Een feestje om onze wafelverkoopwinst te vieren en om het einde van de tweede trimester te vieren. Ik heb de kinderen wel aangeraden om met elkaar af te spreken, wat ze gaan meebrengen. Liefst niet teveel, dat we met geen zieke kinderen eindigen. Ben benieuwd naar het resultaat!

    Als afsluiter de foto's van de verschillende poppenkastgroepjes!

    Tot morgen,
    Meester Joeri












    04-04-2011 om 18:40 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    01-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1 april
    Goedenavond beste lezer(es),

    Hopelijk bent u vandaag gespaard gebleven van de onvermijdelijke grappen en grollen die er op 1 april verspreid worden. Zo niet, waarschijnlijk goed gelachen dan !
    Ook onze school kon niet weerstaan aan deze jaarlijks wederkerende foppertjesdag. De aprilvissen vlogen in het rond, maar al bij al bleef alles vrij rustig.
    Onze rekenles bestond vandaag uit het rubriceren van driehoeken en deze oplijsten. Er werd geklasseerd volgens de zijden en de hoeken met de gekende benamingen tot gevolg.
    De turnles was voor onze kids een inoefenmoment voor het schoolfeest, dat toch met rasse schreden onze richting toesnelt.
    Na de middag hadden de leerlingen toets verkeer bij juffrouw Veerle, terwijl de leerlingen van juffrouw Veerle computerles kregen.
    Een niet onbelangrijk detail in het verslag dat ik nog vergeten ben, is onze verkoop. Ook vandaag hebben we tijdens de speeltijd nog verkocht en zelfs de middelbare school heeft van ons nog gekocht.
    Dikke proficiat aan iedereen voor de inzet!
    De laatste blok van de namiddag hebben we gespendeerd aan allerlei administratie zoals toetsen teruggeven, brieven i.v.m schoolfeest, afspraken omtrent volgende week...
    Wat betekende dat de poppenkast, weer niet aanbod kwam en het knutselen al helemaal niet.
    Agenda:
    taak: rekenen: hoofdrekenen: x,:,+ en- tot op 0,1 04/04
    lessen:rekenen: hoofdrekenen: x,:,+ en- tot op 0,1 04/04
                           cijferen: x,:,+ en- tot op 0,1 05/04
    niet vergeten: leesmapje, toetsen, brief,

    Een prettig weekend gewenst aan iedereen.

    Meester Joeri


    01-04-2011 om 20:57 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    31-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.poppenkast

    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze ochtend al het lekkers gestockeerd in het zaaltje en snel vertrokken naar de zwemkom.
    De kinderen mochten vandaag voor een brevet zwemmen en sommigen deden dat met verve.
    Nadien was het tijd om te verkopen en te eten voor het goede doel.
    De rekenles stond in teken van de gewichten, we leerden namelijk een nieuw item ' Ton'.
    De godsdienstles ging verder over het lijden van Jezus voor Zijn dood en een korte herhaling van de verschillende koningen sloot het gedeelte voor de speeltijd af.
    Na de tweede fase van verkopen en eten, was het tijd voor agenda schrijven en poppenkast.
    Wegens tijdsgebrek is er nog maar 1 groepje gepasseerd.
    Agenda:
    taak: taal: woordpakket 15 1/04
            Godsdienst: Goede Vrijdag 04/04
            rekenen: driehoeken uitknippen 01/04
    lessen:rekenen: hoofdrekenen x,:,+ en - tot op 0,1  04/04
                           cijferen x,:,+ en - tot op 0,1  05/04
                           Verkeer: leren blz 34, lezen blz 2 t.e.m. 11 1/04
    Niet vergeten:eierschalen ( 1/04), leesmapje,agenda

    De leerlingen hebben een heleboel oefeningen hoofdrekenen en cijferen meegekregen. Deze oefeningen moeten niet allemaal gemaakt worden, het is gewoon om voldoende oefeningen te hebben om in te oefenen. Opgelet, de voorkant is steeds iets "gemakkelijker" dan de achterkant.

    Bedankt voor alle gulle giften en bereidingen. Er zit heel wat talent onder jullie

    Meester Joeri
















    31-03-2011 om 20:58 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    30-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Back !
    Goedenavond beste lezer(es),

    Wegens technische storingen van www.bloggen.be was het voor mij onmogelijk om gisterenavond een blog te schrijven. Mijn excuses hiervoor, maar overmacht is ook een macht he !

    Deze ochtend begonnen met de les 3 voor rekenen. Kenners onder ons weten ondertussen al dat dit cijferen is. Vandaag gingen we optellen en aftrekken tot op 0,01 nauwkeurig. ( Dus twee cijfers na de komma)
    Op het eerste gezicht leek dat bij iedereen goed tot vrij goed te gaan.
    Na de rekenles kregen de leerlingen het geplande dictee van woordpakket 14. Doordat ons schriftje bijna vol geraakt is, maken we nu onze dictees op een half lijntjesblad.
    In de spellingsles stonden de kameelwoorden centraal, dat zijn woorden die niet van toepassing zijn voor de robot. ( Ook weeral iets voor de kenners)
    Aangezien deze les redelijk uitgelopen was en er te weinig tijd overbleef voor de WO les, mochten de kinderen extra oefenen voor hun poppenkastspel.
    Agenda:
    Taak: godsdienst: lezen verhaal Palmzondag en Witte Donderdag 31/03
             rekenen: blz 57 afwerken 31/03
             taal: woordpakket 15 1/04
    lessen: rekenen: hoofdrekenen x,:,+ en - tot op 0,1  04/04
              Verkeer: leren blz 34, lezen blz 2 t.e.m. 11 1/04
    niet vergeten: ZWEMMEN, CAKE, eierschalen ( 1/04), leesmapje

    Beste mensen,
    Morgen is het onze beurt om te verkopen voor het goede doel. Aangezien dit meestal verkocht wordt tijdens de eerste speeltijd en wij onmiddellijk het eerste uur gaan zwemmen, zou ik vriendelijk willen vragen om tijdig op school te zijn... Zodat we alles op een correcte manier kunnen wegzetten op de plaats waar er verkocht zal worden.
    Daarom had ik met de kinderen afgesproken om ten laatste 08.45 aanwezig te zijn op school.
    Alvast bedankt voor de goede opvolging hiervan.

    Aan de ouders van Sien,
    Sien heeft mij verzekerd dat de poppenkast morgen aanwezig zal zijn, daarom langs deze weg nog een kleine herinnering.
    Ook voor jullie alvast bedankt.

    Tot morgen,
    Meester Joeri
















    30-03-2011 om 19:06 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    28-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De krant
    Goedenavond beste lezer(es),

    De ochtend goed begonnen, want heel wat leerlingen ( bijna allemaal) hadden hun bestelling van de foto's mee.
    Eens de administratie hierrond was afgewerkt, startten we met breuken. Hoe zit het eigenlijk met breuken waar de teller gelijk zijn? Welke breuken zijn dan kleiner, groter of gelijk aan? En breuken met gelijke noemer? Hoe zitten daar de waardeverhoudingen?? ... Dat waren en zijn een aantal vragen waar we tijdens de les op geantwoord hebben.
    De leerlingen krijgen hierover ook een huistaak, want makkelijk leek het niet voor iedereen.
    Deze les bracht ons al diep in de voormiddag, zodat het meer dan tijd was om over de krant te beginnen.
    Hier kon ik al minder enthousiast zijn, want een groot aantal leerlingen had geen krant mee.
    Tijdens deze les stonden we stil bij de verschillende rubrieken in een krant, de soorten kranten die er bestaan, ...
    Na de middag was het éénmalig onmiddellijk niveaulezen.
    Dat bracht ons snel tot aan de speeltijd, waarna we eindelijk de toets van godsdienst konden afnemen.
    Het slotakkoord van de namiddag bestond nog uit het schrijven van de agenda en verder werken aan de poppenkastopdracht.
    Agenda:
    taak: rekenen : huistaak 18 29/03
    lessen: rekenen: breuken 29/03
             Verkeer: leren blz 34, lezen blz 2 t.e.m. 11 1/04
             Taal: woordpakket 14 30/03
    niet vergeten: eierschalen (31/03), cake, leesmapje

    Donderdag is het vierde leerjaar aan de beurt om de " cakes voor het goede doel" te sponsoren!

    Tot morgen,
    Meester Joeri














    28-03-2011 om 19:17 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    25-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijn favoriete puzzelkoning
    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze ochtend begonnen met nog eens volledig klassikaal te werk te gaan tijdens de les rekenverhalen. In deze rekenverhalen kwam er een herhaling van bruto, netto en tarra , maar ook verhoudingen.
    Nog voor de speeltijd hebben we het laatste deel van les 1-2 WO afgewerkt.
    Het laatste blok van de voormiddag wordt op vrijdag gespendeerd aan lichamelijke opvoeding. De kinderen hebben kennisgemaakt met het dansje voor het optreden tijdens het schoolfeest.
    Na de middag was het tijd voor ICT. De kinderen kregen een puzzel van mijn favoriete koning. Door hem te maken, zagen ze uiteraard wie het was. Nadien was het hun beurt om een puzzel te ontwikkelen over hun favoriete koning.
    Een geslaagde les al zeg ik het zelf.
    Het laatste gedeelte van de vrijdagnamiddag hebben we gespendeerd aan de voorbereiding voor onze poppenkast.
    De kinderen kregen van mij de opdracht om eerst een verhaal te schrijven en dan pas hun poppen te vervaardigen.
    Agenda:
    taak: rekenen: blz 51 28/03
           WO: Stel je voor  28/03
    lessen; WO: les 1 en 2 28/03
             Godsdienst: kerkelijk jaar 28/03
             verkeer: lezen blz 2 t.e.m. 11 leren blz 34 01/04
             Taal: woordpakket 14 30/03
    niet vergeten: eierschalen ( 31/03), foto's, krant, leesmapje, cake!!

    Vanaf maandag starten we in taal met het thema " De krant", daarom wordt er van de kinderen verwacht dat ze een krant mee naar school brengen.
    Wat de foto's betreft alle betalingen gebeuren via de schoolrekening. De administratie ( lees briefjes en bestellingen) worden wel door ons bijgehouden en opgehaald. Dus geen cash geld meegeven naar school.

    Aan iedereen een prettige weekend gewenst!

    Meester Joeri


    25-03-2011 om 23:26 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    24-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zonnige temperaturen
    Goedenavond beste lezer(es),

    Wegens accuut tijdsgebrek vandaag juist de agenda:
    taak: WO: eigen mening 25/03
            taal: woordpakket 14 25/03
    lessen: WO: hoe ons land ontstond 25/03
    niet vergeten: eierschalen 31/03, klasfoto, kous 25/03, leesmapje, agenda

    De kinderen hebben een aantal voorbeelden van kouspoppen gekregen, daarom vraag ik of de kinderen materiaal kunnen meebrengen om hun kous te versieren.

    Tot morgen,

    Meester Joeri

    24-03-2011 om 18:34 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 29/11-05/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs