Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    23-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bruto,netto, tarra
    Goedenavond beste lezer(es),

    Onwaarschijnlijk, onwaarschijnlijk! Ik moest deze namiddag op controle voor mijn sleutelbeen en dat heb ik geweten! Meer dan vijf uur heb ik gespendeerd in de wachtzaal van de kliniek! Daar wordt een mens moedeloos van!!!
    Bon, over naar de orde van de dag!
    Deze ochtend begonnen met het verbeteren van de huistaak van vierhoeken. Dat verliep allemaal vlotjes, dan was het tijd voor het echte werk. Bruto, netto en tarra en verhoudingen stonden op het programma in rekenverhalen gestopt.
    Na de klassikale uitleg mochten de leerlingen die zelfstandig werken aan de slag, met de anderen heb ik klassikaal de rekenverhalen opgelost.
    Woordpakket 12 dictee werd afgenomen en dan was het tijd voor herhalingsles 3.
    Het was ook de bedoeling dat de kinderen het batterijspel gingen spelen, maar de uitleg duurde langer dan verwacht.
    Hierdoor afspraak voor morgen.
    Agenda:
    taak: rekenen: blz 32      24/02
            Godsdienst: groepswerk 24/02
    lessen: taal: WS blz 77-78 en 84 + blaadje trappen van vergelijking 24/02
    niet vergeten : zwemmen, leesmapje

    Tot morgen,

    meester Joeri

    23-02-2011 om 20:59 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
    22-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veel plezier zesdeklassers
    Goedenavond beste lezer(es),

    Tijdens dit schrijven, zal er op de markt van Ternat heel wat volk toestromen om hun oogappels uit te wuiven richting Oostenrijk.
    Het vierde leerjaar A wenst hen allen een leuke (ski)vakantie.
    Wij begonnen deze ochtend met het verbeteren van de cijferoefeningen met kommagetallen. Nadien gingen we per twee plaatsnemen en samen een aantal vierhoeken onder de loep nemen.
    Zo  kwamen we aan de kenmerken van de trapezium, parallellogram, ruit, rechthoek en vierkant.
    Na de rekenles was het tijd voor onze spellingtest. De noemvormen stonden reeds op het blad getypt, zij moesten nog enkel de correcte vorm van het werkwoord opschrijven.
    Nog in de taalles gingen we een nieuw thema tegemoet ( thema Kunstig). De eerste les in het nieuwe thema was een luisterles.
    Een groepswerk was de volgende opdracht in de godsdienstles. De kinderen werden in 6 groepen verdeeld en kregen elk een persoon ter beschikking. Van deze persoon moeten zij een kleine identiteitskaart maken in de vorm van een poster of collage. De bedoeling is dat ze thuis wat informatie of prentenmateriaal gaan zoeken tegen donderdag. Donderdag mogen ze daar tijdens de les aan verderwerken, maandag brengen ze het naar voor.
    Afsluiten deden we vandaag met niveaulezen.
    Agenda:
    taak: rekenen: meetkunde blz 31 23/02
           godsdienst: groepswerk       24/02
    lessen: rekenen: vierhoeken     23/02
              taal: dictee WP 12       23/02
              WS blz 77,78 en 84 + blaadje trappen van vergelijking 24/02
    niet vergeten: toets, leesmapje.


    Morgen weeral in de helft van de week.

    Groetjes,

    Meester Joeri
    Editiepajot_ternat_brug_foto_merckx

    22-02-2011 om 19:29 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    21-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een maandag na het toneel
    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze ochtend min of meer frisse gezichtjes voor mijn neus.( En dat na het laat gaan slapen !) Positief dus en ideaal om er direct in te vliegen.
    Na een korte herhaling van de reeds gekende elementen van het uurwerk, stortten we ons op de seconde.
    Waar komen we de seconde tegen? Hoelang duurt dat eigenlijk een seconde? Hoe duid je dat aan op een uurwerk?... waren allen vragen die beantwoord geweest zijn.
    Het taaloffensief was vandaag wel enorm. Dit kwam omdat er veel uit te leggen en te doen was.
    Eerst bijvoegelijke naamwoorden, nadien een onderdompeling in de tegenwoordige tijd.
    Dat bracht ons al een groot stuk in de namiddag, waar de kinderen hun nieuwe leesplaats te horen kregen.
    Occasioneel zal het niveaulezen morgen plaatsvinden.
    Agenda:
    taak: rekenen: de seconde blz 30 22/02
            taal: de T.T. oefenboek blz 54 22/02
    lessen: rekenen: de seconde 22/02
              taal: WS blz 77-78 en 84 + blaadje trappen van de vergelijking 24/02
                     Dictee woordpakket 12 23/02
                    Toets T.T. 22/02
    Niet vergeten: rapporten, geld BBQ

    Huistaak rekenen hebben de meeste al in de klas gemaakt, die zijn ook verbeterd... De kinderen moeten hun fouten verbeteren.

    Tot morgen,

    Groetjes meester Joeri

    21-02-2011 om 18:57 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    19-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geen toneel voor het vierde leerjaar
    Goedenavond beste lezer(es),

    Het is bijna kwart over zes op zaterdagavond en heb de bevestiging van twee leerlingen die toch morgenavond naar het toneel gaan komen. De afspraak was dat er minstens vijf leerlingen gingen aanwezig zijn, wat betekent dat ik voor deze twee leerlingen geen uitzondering kan maken.  Voor twee leerlingen kom ik niet van Machelen naar Ternat.
    Is voor mij trouwens moeilijk om opvang te vinden voor mijn kids, vandaar dat ik het bij deze aflas.
    Naar het schijnt is het geen enkel probleem om u ticket terug te vorderen bij de organisatie, daarom verwijs ik nogmaals naar de brief die uw kind heeft meegekregen naar huis.

    Agenda:
    taak: rekenen: kommagetallen cijferen blz 29 21/02
    lessen: rekenen: kommagetallen   21/02
              taal: woordpakket 12  23/02
    niet vergeten: rapport, leesmapje, toetsen


    Tot maandag,

    Groetjes Meester Joeri

    19-02-2011 om 18:19 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    17-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oudercontactdag
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Live uit de klas tussen twee oudercontacten door, wat betekent dat ik het kort ga houden.
    Deze ochtend begonnen met herhaling van de kommagetallen van gisteren, gevolgd door de aanbreng van het optellen en aftrekken van kommagetallen.
    Na de speeltijd hebben we onze tanden in het spellingsboekje gezet en hier een stevige hap uit gebeten.
    Zo stevig, dat het een stukje in de namiddag doorliep.
    Dan was het opnieuw tijd om ons technisch brein aan te spreken bij de les over de elektrische stroomkringen. We hebben er zelfs getekend.
    Afsluiten deden we met het uitdelen van het rapport en het verderwerken aan de puzzeltekening.
    Agenda:
    taak: rekenen: kommagetallen 18/02
    lessen: rekenen: kommagetallen 18/02
              wo: elektrische stroomkringen 18/02
    niet vergeten: leesmapje, agenda

    MORGEN TONEEL!!!! NIET VERGETEN!!!!

    Groetjes
    meester Joeri

    17-02-2011 om 16:18 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    16-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jarige van de dag
    Céline is vandaag 10 jaar geworden. Een dikke proficiat van heel de klas !!!



    16-02-2011 om 19:23 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vier A weet veel van batterijen.
    Goedenavond beste lezer(es),

    Net terug van het eerste gedeelte van het oudercontact en klaar om u een korte samenvatting te geven van de voormiddag.
    De rekenles bracht iets nieuws op het programma : namelijk kommagetallen.  Aan de hand van lengtematen zijn we tot kommagetallen gekomen, we hebben hierrond ook een aantal oefeningen klassikaal gemaakt. Als huistaak moeten de leerlingen zelf aan de slag. ( Zie agenda)
    Omdat er een leerling naar de dokter moest, hebben we nog voor de kleine speeltijd ons woordpakketdictee gemaakt.
    Na de speeltijd hebben we woordpakket 12 van spelweg aangepakt en de lessen van machtig, krachtig verder gezet.
    Agenda;
    taak: rekenen: kommagetallen blz 26-27 tot en met oef 6     17/02
    lessen: rekenen: kommagetallen                                           17/02
    niet vergeten: leesmapje.

    Wat de afspraken voor de toneelgangers betreft voor aanstaande vrijdag.
    We spreken af om 19.45 op de parking van het middelbaar.
    Einde van het toneel wordt voorzien tussen 22.45 en 23 uur.
    Jullie maken met de kinderen een afspraak wat ophalen betreft. Uiteraard vertrekt er niemand zonder bij mij nog eens langs te zijn geweest.
    Er is ook een pauze voorzien, waar uw kind een drankje en/of hapje kan nuttigen. ( een beetje zakgeld kan dus geen kwaad!)
    Als iedereen zich aan de afspraken houdt, dan gaan we een prachtige vrijdagavond tegemoet.

    Groetjes ,
    Meester Joeri

    16-02-2011 om 19:04 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    15-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jarige van de dag
    Mirte werd vandaag 10 jaar. Een dikke proficiat van heel de klas!!!



    15-02-2011 om 23:20 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De laatste loodjes
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Deze ochtend begonnen aan onze laatste toetsen voor dit rapport. Toets meetkunde en het verder afwerken van de toets cijferen.
    Na de voormiddagspeeltijd stond dan nog de begrijpend lezen toets op het programma en het invullen van de trappen van vergelijking.
    In de godsdienstles ging het dan weeral over ons geweten, kregen we het laatste deel van het verhaal 'De verrassing' te horen en gingen we zelf scenario's van goede en slechte afloop bedenken.
    Afsluiten deden we met een knutselopdracht.. Het maken van een puzzeltekening ( wordt vervolgd)

    Agenda:
    taak: /
    lessen: taal: woordpakket 11 dictee 16/02
    niet vergeten: leesmapje, toetsen.

    Tot morgen,
    groetjes meester Joeri

    15-02-2011 om 16:01 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    14-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Valentijn
    Goedenavond beste lezer(es),

    Op deze Valentijnsdag zijn we er weer onmiddellijk ingevlogen. De kinderen hadden drie toetsen op het programma, wat betekende dat er moest doorgewerkt worden.
    Het afnemen van de rekentoetsen en de toetstaal bracht ons al snel bij de klok van elf.
    Hoog tijd om ons goed voor te bereiden op de begrijpend lezen toets van morgen. Twee teksten deze keer ( een "klassiek" sprookje en een "modern" sprookje). Als de kinderen goed hebben opgelet, hebben ze alle vragen van de toets vandaag gehoord.
    We hebben ook een aantal tekstsoorten onderzocht en benoemd. ( krantenartikel, verhaal, gedicht, ...) Het laatste onderdeel voor het niveaulezen was rekenen. Herhaling meetkunde en cijferend vermenigvuldigen met twee cijfers. De laatste twee toetsen voor het rapport.
    Afsluiter van de maandag was het niveaulezen.
    Agenda:
    taak: rekenen: contractwerk 15/02
             cijferen met twee getallen 15/02
    lessen: rekenen: meetkunde  15/02
               cijferen met twee getallen 15/02
              taal: B.L voorbereiden       15/02
             woordpakket 11                  16/02
    niet vergeten: leesmapje, toetsen

    Wat de woordpakketten betreft, nemen we de draad terug op van voor Kerstmis. Proberen wekelijks een dictee te houden. ( Het blijkt voor sommigen nodig)

    Nog een prettige Valentijnsavond verder,

    Groetjes meester Joeri

    14-02-2011 om 18:41 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    10-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Donderdag 10 februari
    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze ochtend begonnen met het testen van het water in het zwembad van Ternat, gevolgd  door de toets hoofdrekenen en toen was het al middag.
    Na de middag hebben we eerst de toetsen uitgedeeld en de toets van rekenverhalen nogmaals gemaakt. Wegens het niet zo denderend presteren hebben de kinderen gevraagd voor een herkansing. Die krijgen ze op maandag 14 februari. Er zal wel een gemiddelde gemaakt worden van beide toetsen.
    Dan zijn we eindelijk begonnen aan het verder werken van ons wo thema 'Machtig, krachtig'.
    Nadien zijn er nog een aantal woordpakketten aangevuld en hebben we de agenda geschreven.
    De agenda staat reeds geschreven voor twee dagen. Dat komt omdat ik morgen op bijscholing ben . Morgen zal er dus ook geen weblog zijn.
    Agenda:
    taak: WO: gebruik v/d batterij werkkatern blz 9-10 14/02
            Rekenen: contractwerk                                      15/02
    lessen: rekenen: metend rekenen deel 1 ( inhoud+uur) 11/02
              godsdienst: Jona                                           11/02
              taal: woordpakket 9-10                                 11/02
    niet vergeten: toetsen, leesmapje

    Voor vrijdag:
    taak: WO: gebruik v/d batterij werkkatern blz 9-10 14/02
            Rekenen: contractwerk                                      15/02
            taal: woordpakket 11                                         14/02
    lessen: rekenen: metend rekenen deel 2 ( gewicht+lengte) 14/02
              taal: tt en vt blz 79                                        14/02
    niet vergeten: leesmapje

    Prettig weekend gewenst,

    Groetjes Meester Joeri

    10-02-2011 om 21:14 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    09-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.toetsen, toetsen, toetsen, ...

    Goedenavond beste lezer(es),

    Een zeer kort verslagje vandaag. Twee toetsen en een taalles stonden op het menu van woensdagvoormiddag.
    De kinderen hebben hard gewerkt aan  hun toets(en), maar het kostte veel tijd!
    Daarom heb ik enkel nog een spelweglesje kunnen geven en de voormiddag zat er al op.
    Agenda:
    taak: rekenen: verbeteren en aanvullen van blz 23-24 10/02
                          contractwerk                                      15/02
            taal: dictee verbeteren                                      10/02
    lessen: rekenen: bewerkingen: hoofdrekenen                 10/02
              godsdienst: Jona                                              11/02
              taal: woordpakket 9/10                                   11/02
    niet vergeten: zwemmen, leesmapje

    Tot morgen,

    Groetjes meester Joeri

    09-02-2011 om 19:06 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    08-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een eerste lentezonnetje....
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanmorgen er onmiddellijk stevig ingevlogen. De kinderen hadden twee rekentoetsen vandaag. Eéntje over rekenverhalen ( moeilijk voor velen onder ons) en ééntje over getallenkennis.
    Pas na elf uur konden de andere lessen starten, zoals daar zijn taal ( waar we homoniemen, taalgebruik en taalbeschouwing hebben doorworsteld) en godsdienst ( het verdere verloop van Jona) .
    We hebben ook ons WO mapje leeggemaakt en alles netjes in de grote WO map gestoken.
    Afsluiten deden we  met het voorlezen van een verhaal.
    Agenda:
    taak: rekenen: afwerken of verbeteren blz 23-24 10/02
            taal: dictee verbeteren                                10/02
            rekenen: contractwerk                                 15/02
    lessen: taal: homoniemen blz 74                             09/02
                      woordpakket 9-10                              11/02
              rekenen: cijferen                                       09/02
              Godsdienst: Jona                                        11/02
    niet vergeten: briefje paasboek, leesmapje.

    U merkt dat de toetsenintenstiteit de hoogte in gaat, is uiteraard nodig om van alles punten te hebben voor het rapport.
    Wat de toets godsdienst betreft, moeten de leerlingen het verhaal van Jona zeer goed kennen. Het blaadje dat we samen hebben ingevuld en hun lesboek kunnen daarbij helpen.

    Tot morgen,

    Groetjes meester Joeri

    08-02-2011 om 20:15 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    07-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Heel lang geleden, ...
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Deze ochtend gestart met het naar voor brengen van de verschillende sprookjes. 3x Roodkapje, Sneeuwwitje, De nachtegaal en 2x Hans en Grietje namen een volledig blok aan tijd in.
    Het tweede gedeelte van de voormiddag bestond uit twee toetsen ( dictee hoofdletters en toets getallenkennis) en afwerken van de herhalingsles metend rekenen.
    Niet alle leerlingen hebben blz 23 en 24 reeds af, daarom moeten zij dit afwerken tegen donderdag 10 februari. ( Heb alle gemaakte oefeningen overlopen en een kruisje geplaatst waar ze fouten zijn. Ze moeten dat dan verbeteren!)
    In de namiddag zijn we begonnen aan het verhaal van Jona ( toets hierover op vrijdag 11 februari!), maar dit is nog niet volledig afgewerkt.
    De laatste blok stond dan weer in het teken van het niveaulezen, zoals elke maandag.
    Agenda:
    taak: rekenen: blz 32-24 afwerken en verbeteren 10/02
                         contractwerk                                  15/02
             taal: dictee verbeteren                               10/02
    lessen: rekenen: getallenkennis                              8/02
             Taal: woordpakket 9/10                              11/02
    niet vergeten: toetsen, leesmapje, uur oudercontact!

    Tot morgen,
    groetjes meester Joeri.

    Hieronder nog een aantal foto's van tijdens het sprookjes vertellen!
















    07-02-2011 om 17:09 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    06-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een verslagje van vrijdag 4 februari 2011
    Goedenavond beste lezer(es),

    Eindelijk de tijd gevonden om een kort verslagje te schrijven van het verloop van de vrijdag. ( Mijn vrouwke is dertig geworden en dat moest gevierd worden natuurlijk!)
    's Ochtends begonnen met het afnemen van de LVS wiskunde toetsen midden vierde leerjaar, maar door de grote hoeveelheid waren de kinderen in de voormiddag nog niet klaar met deze opdrachten.
    Zij werkten verder in de namiddag en sloten dat gedeelte ook nog eens af met een taalgebruiktoets.
    De resterende tijd van de namiddag werd dan opgevuld door het samenwerken en verder afspreken van hun sprookje.
    Agenda:
    taak: rekenen: contractwerk 15/02
    lessen: rekenen: getallenkennis 07/02
              taal: dictee hoofdletters 07/02
                     spreken: sprookjes 07/02
    niet vergeten: leesmapje.

    De kinderen hebben vrijdag een contractwerk gekregen, waar ze niet alleen de data vinden wanneer het toets is... Maar ook herhalingsoefeningen.
    De intensiteit van toetsen zal trouwens deze week naar omhoog getrokken worden. Een verwittigd persoon is er twee waard!
    Wat de oudercontacten betreft, zal het exacte uur van afspraak in de agenda geschreven worden in de loop van de week.

    Nog een prettige zondagavond verder,

    Groetjes 
    Meester Joeri

    06-02-2011 om 19:05 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    03-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Er was eens...
    Goedenavond beste lezer(es),

    Eindelijk waren we compleet. Dat was weer een tijdje geleden. Tijd om het gaspedaal weer vol in te drukken.
    Het begon al tijdens de rekenles. Na het controleren en verbeteren van een aantal cijferoefeningen in onze rekenschrift, gingen we volop aan het herhalen voor metend rekenen. Eerst een aantal oefeningen omtrent de lengtematen, gevolgd door oefeningen op tijd. Ondertussen was de speeltijd al voorbij, hebben we ons op het begrijpend lezen gestort. ( toets is reeds verbeterd, kijk maar in de schrift)
    Na de middag stond een groot onaangekondigd dictee op het programma. Dit dictee dient om het spellingsniveau van de leerlingen midden vierde leerjaar op te meten. ( Niet op het rapport dus...!)
    Het blokje voor de namiddagspeeltijd werd opgevuld met verder werken in ons klein spellingschriftje.
    Dan was het tijd voor sprookjesland. De kinderen gingen in groepjes zitten en hun sprookje voorbereiden. Dit blijkt echter geen eenvoudige opdracht te zijn,daarom krijgen de kinderen van mij morgen in de les nogmaals extra tijd. We zien wel of er morgen dan al kandidaten zijn om het naar voor te brengen, anders verschuift het naar maandag.
    Voila, u merkt dat we weer hard gewerkt hebben vandaag.
    Agenda:
    taak: rekenen: werkblaadje ( 3oef.) 04/02
    lessen: taal: taalgebruik blz 73 04/02
                      dictee: hoofdletters 04/02
                     spreken: sprookjes 04/02
    niet vergeten: leesmapje, toets, agenda

    Wat de huistaak betreft, vraag ik met sterke aandrang om de kinderen enkel de eerste drie oefeningen te laten maken en niets meer. Bedankt!!

    Zo, morgen weeral vrijdag!

    Groetjes,
    Meester Joeri

    03-02-2011 om 20:03 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    02-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stinkerdestink!
    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze ochtend zeer blij om te zien dat Chanel, na een paar dagen ziekte, terug bij ons was.
    We zijn er onmiddellijk ingevlogen met het maken van de toets taalgebruik en de spellingsles rond woordpakket 10.
    Ondertussen werden de briefjes van het oudercontact massaal afgegeven ( bedankt voor de grote respons trouwens!), kregen de leerlingen twee toetsen terug en blauwe en groene rekenblaadjes weggestoken.
    Na de speeltijd gingen we nog even met woordpakket tien verder, om daarna een nieuwe stap in ons cijferprogramma aan te leren. " Het cijferend vermenigvuldigen met een getal met twee cijfers" werd eerst aangebracht door te vermenigvuldigen met een zuiver tiental ( zie werkblaadje) en nadien in ons werkschrift blz 22.
    Afsluiten deden we met het verder plannen van onze sprookjesspreekopdracht.
    Agenda:
    taak: rekenen: blz 22 alleen oef 4 03/02
    lessen: taal: B.L. het dappere kleermakertje  03/02
                     taalgebruik  blz 73 04/02
                    dictee: hoofdletters 04/02
    niet vergeten: leesmapje, briefje oudercontact

    Ouders die de kinderen deze ochtend hebben afgezet, hebben misschien een mazoutgeur geroken. Deze mazoutgeur is afkomstig van mazout in de vijver. Een dubbele lading mazout in dezelfde tank zou de oorzaak zijn. Toen we deze middag vertrokken was de civiele bescherming druk bezig het goedje uit het water te halen.

    Nog een prettige avond verder,

    Groetjes meester Joeri

    02-02-2011 om 19:41 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    01-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Koud he, wat is het koud he!!
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Op deze zeer koude dag hadden we een groot probleem. Er was geen mazout meer in de ketel. Gisteren had de directeur nochtans gebeld en zijn ze komen leveren, ... Maar in de verkeerde put! Gevolg was natuurlijk dat wij koude klassen hadden. Daarom trokken het vierde en het vijfde leerjaar allemaal naar de refter, waar het wel warm was.
    Dit zorgde voor een aangepast programma. Door het feit dat klassikaal lesgeven niet echt mogelijk was, kregen de kinderen een aantal individuele opdrachten zoals ( hoofdrekenen, cijferen, verbeteren van deze oefeningen met correctiesleutel, begrijpend lezen tekst lezen, hoofdletters plaatsen en betekenissen opzoeken in woordenboek!)
    Daarmee was ons voormiddagprogramma zeer goed gevuld.
    Gelukkig konden we na de middag allemaal terug de klas in. Tijd voor ons om onze geprogrammeerde toetsen af te werken.
    Na dit alles hielden we een filosofisch gesprek met als thema " Stel je voor, dat iedereen alles zou mogen doen..."
    De kinderen somden heel enthousiast op wat ze allemaal zouden doen, maar snel begrepen ze dat de wereld toch niet echt zo leefbaar zou zijn...
    Het blaadje met de hoofdletters werd dan ook nog eens overlopen en alle woorden die hoofdletters verdienden werden aangeduid.
    Afsluiten deden we met het sprookje van het dappere kleermakertje te vertellen en de daaraan gekoppelde opdracht.
    De kinderen worden verondersteld om in groepjes van 3 een sprookje te komen vertellen a.d.h.v. zelfgemaakte tekeningen. Deze opdracht zal hun toets zijn voor het komend rapport.

    Agenda:
    taak: taal: hoofdletters 02/02
    lessen: taal: dictee hoofdletters 04/02
                     taalgebruik blz 66-67 02/02
                     taalgebruik blz 73 04/02
                     B.L.: Het dappere kleermakertje 03/02
    niet vergeten: maandkalender, rekening, leesmapje, brief oudercontact.

    Enkele opmerkingen:
    Wat het dictee betreft, zullen er vijf zinnen van het blaadje " Hoofdletters" gedicteerd worden. ( Willekeurig)

    Jullie hebben vandaag allemaal een briefje voor het oudercontact ontvangen. Waarschijnlijk heeft dochter/zoonlief jullie al ingelicht, toch voor alle zekerheid de verklaring:
    Donderdag 17 februari om 19 uur speelt Anderlecht tegen Ajax. Nu had ik een tijdje terug mijn kaart voor deze wedstrijd al besteld en niet meer gedacht aan het feit dat het ook oudercontact was.
    Als trouwe supporter zou ik deze wedstrijd graag willen bijwonen, daarom zou ik jullie willen vragen of er sommige mensen geen zin hebben om op woensdagnamiddag te komen van 16 uur tot ... ? Ook donderdagmorgen of donderdagmiddag ben ik beschikbaar om ouders te ontvangen. Uiteraard kan u mij ook op school nog spreken op donderdagnamiddag zelf van 16 uur tot 17.45.
    Laat mij zo snel mogelijk iets weten, dan kan ik ook de directeur inlichten.

    Alvast bedankt voor jullie begrip en eventuele medewerking.

    Groetjes
    Meester Joeri
    ImageShack, share photos, pictures, free image hosting, free video hosting, image hosting, video hosting, photo image hosting site, video hosting site

    01-02-2011 om 17:29 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
    31-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een gewone maandag
    Goedenavond beste lezer(es),

    Dit weekend nagenoten van de schitterende afsluiter van het project. ( zie foto's op de verschillende weblogs van de school !) Toch ook tevreden dat we terug gewoon aan de slag kunnen.
    Onmiddellijk ingevlogen met een herhaling van het getalbegrip tot 100 000. A.d.h.v. verschillende oefeningen moesten de reeds gemaakte bevindingen opfrissen.
    Tijdens de taalles hebben we een aantal bladzijden aangeduid om te leren ( zie agenda) en de lessen die voorzien waren, verder aangevuld. ( sleutelwoorden, uitspraken, ...)
    Na de middagspeeltijd stonden twee dingen geprogrammeerd. De les godsdienst en de toets van de spreekwoorden rond " bakker". Enkel de toets is doorgegaan, want heb van de gelegenheid eens gebruik gemaakt om losse blaadjes eindelijk eens de plaats te geven waar ze moeten zijn.
    U vraagt zich dan waarschijnlijk af, waarom zitten er dan nog zoveel rekenblaadjes in het dit leer ik mapje? Het antwoord is simpel, zeer binnenkort krijgen de kinderen terug een aantal toetsjes en dan kunnen deze blaadjes uiteraard helpen.
    Afsluiter van de maandag is het niveaulezen.
    Agenda:
    taak: rekenen: blz 18-19 01/02
    lessen: WO: warme/koude bakker 01/02
              Taal: persoonsvorm en onderwerp blz 68 01/02
                      taalgebruik: blz 66-67 02/02
                      taalgebruik: blz 73      04/02
    niet vergeten: leesmapje

    Desondanks dat vele kinderen reeds klaren waren met blz 18-19,vraag ik met de nodige aandrang om alles nog eens goed te overlopen!

    Tot morgen!

    Meester Joeri

    31-01-2011 om 18:45 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    30-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Afsluiter van het project:: Volksdansen en oude spelletjes






































    30-01-2011 om 16:29 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 29/11-05/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs