Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    15-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De laatste loodjes
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Deze ochtend begonnen aan onze laatste toetsen voor dit rapport. Toets meetkunde en het verder afwerken van de toets cijferen.
    Na de voormiddagspeeltijd stond dan nog de begrijpend lezen toets op het programma en het invullen van de trappen van vergelijking.
    In de godsdienstles ging het dan weeral over ons geweten, kregen we het laatste deel van het verhaal 'De verrassing' te horen en gingen we zelf scenario's van goede en slechte afloop bedenken.
    Afsluiten deden we met een knutselopdracht.. Het maken van een puzzeltekening ( wordt vervolgd)

    Agenda:
    taak: /
    lessen: taal: woordpakket 11 dictee 16/02
    niet vergeten: leesmapje, toetsen.

    Tot morgen,
    groetjes meester Joeri

    15-02-2011 om 16:01 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    14-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Valentijn
    Goedenavond beste lezer(es),

    Op deze Valentijnsdag zijn we er weer onmiddellijk ingevlogen. De kinderen hadden drie toetsen op het programma, wat betekende dat er moest doorgewerkt worden.
    Het afnemen van de rekentoetsen en de toetstaal bracht ons al snel bij de klok van elf.
    Hoog tijd om ons goed voor te bereiden op de begrijpend lezen toets van morgen. Twee teksten deze keer ( een "klassiek" sprookje en een "modern" sprookje). Als de kinderen goed hebben opgelet, hebben ze alle vragen van de toets vandaag gehoord.
    We hebben ook een aantal tekstsoorten onderzocht en benoemd. ( krantenartikel, verhaal, gedicht, ...) Het laatste onderdeel voor het niveaulezen was rekenen. Herhaling meetkunde en cijferend vermenigvuldigen met twee cijfers. De laatste twee toetsen voor het rapport.
    Afsluiter van de maandag was het niveaulezen.
    Agenda:
    taak: rekenen: contractwerk 15/02
             cijferen met twee getallen 15/02
    lessen: rekenen: meetkunde  15/02
               cijferen met twee getallen 15/02
              taal: B.L voorbereiden       15/02
             woordpakket 11                  16/02
    niet vergeten: leesmapje, toetsen

    Wat de woordpakketten betreft, nemen we de draad terug op van voor Kerstmis. Proberen wekelijks een dictee te houden. ( Het blijkt voor sommigen nodig)

    Nog een prettige Valentijnsavond verder,

    Groetjes meester Joeri

    14-02-2011 om 18:41 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    10-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Donderdag 10 februari
    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze ochtend begonnen met het testen van het water in het zwembad van Ternat, gevolgd  door de toets hoofdrekenen en toen was het al middag.
    Na de middag hebben we eerst de toetsen uitgedeeld en de toets van rekenverhalen nogmaals gemaakt. Wegens het niet zo denderend presteren hebben de kinderen gevraagd voor een herkansing. Die krijgen ze op maandag 14 februari. Er zal wel een gemiddelde gemaakt worden van beide toetsen.
    Dan zijn we eindelijk begonnen aan het verder werken van ons wo thema 'Machtig, krachtig'.
    Nadien zijn er nog een aantal woordpakketten aangevuld en hebben we de agenda geschreven.
    De agenda staat reeds geschreven voor twee dagen. Dat komt omdat ik morgen op bijscholing ben . Morgen zal er dus ook geen weblog zijn.
    Agenda:
    taak: WO: gebruik v/d batterij werkkatern blz 9-10 14/02
            Rekenen: contractwerk                                      15/02
    lessen: rekenen: metend rekenen deel 1 ( inhoud+uur) 11/02
              godsdienst: Jona                                           11/02
              taal: woordpakket 9-10                                 11/02
    niet vergeten: toetsen, leesmapje

    Voor vrijdag:
    taak: WO: gebruik v/d batterij werkkatern blz 9-10 14/02
            Rekenen: contractwerk                                      15/02
            taal: woordpakket 11                                         14/02
    lessen: rekenen: metend rekenen deel 2 ( gewicht+lengte) 14/02
              taal: tt en vt blz 79                                        14/02
    niet vergeten: leesmapje

    Prettig weekend gewenst,

    Groetjes Meester Joeri

    10-02-2011 om 21:14 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    09-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.toetsen, toetsen, toetsen, ...

    Goedenavond beste lezer(es),

    Een zeer kort verslagje vandaag. Twee toetsen en een taalles stonden op het menu van woensdagvoormiddag.
    De kinderen hebben hard gewerkt aan  hun toets(en), maar het kostte veel tijd!
    Daarom heb ik enkel nog een spelweglesje kunnen geven en de voormiddag zat er al op.
    Agenda:
    taak: rekenen: verbeteren en aanvullen van blz 23-24 10/02
                          contractwerk                                      15/02
            taal: dictee verbeteren                                      10/02
    lessen: rekenen: bewerkingen: hoofdrekenen                 10/02
              godsdienst: Jona                                              11/02
              taal: woordpakket 9/10                                   11/02
    niet vergeten: zwemmen, leesmapje

    Tot morgen,

    Groetjes meester Joeri

    09-02-2011 om 19:06 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    08-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een eerste lentezonnetje....
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanmorgen er onmiddellijk stevig ingevlogen. De kinderen hadden twee rekentoetsen vandaag. Eéntje over rekenverhalen ( moeilijk voor velen onder ons) en ééntje over getallenkennis.
    Pas na elf uur konden de andere lessen starten, zoals daar zijn taal ( waar we homoniemen, taalgebruik en taalbeschouwing hebben doorworsteld) en godsdienst ( het verdere verloop van Jona) .
    We hebben ook ons WO mapje leeggemaakt en alles netjes in de grote WO map gestoken.
    Afsluiten deden we  met het voorlezen van een verhaal.
    Agenda:
    taak: rekenen: afwerken of verbeteren blz 23-24 10/02
            taal: dictee verbeteren                                10/02
            rekenen: contractwerk                                 15/02
    lessen: taal: homoniemen blz 74                             09/02
                      woordpakket 9-10                              11/02
              rekenen: cijferen                                       09/02
              Godsdienst: Jona                                        11/02
    niet vergeten: briefje paasboek, leesmapje.

    U merkt dat de toetsenintenstiteit de hoogte in gaat, is uiteraard nodig om van alles punten te hebben voor het rapport.
    Wat de toets godsdienst betreft, moeten de leerlingen het verhaal van Jona zeer goed kennen. Het blaadje dat we samen hebben ingevuld en hun lesboek kunnen daarbij helpen.

    Tot morgen,

    Groetjes meester Joeri

    08-02-2011 om 20:15 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    07-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Heel lang geleden, ...
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Deze ochtend gestart met het naar voor brengen van de verschillende sprookjes. 3x Roodkapje, Sneeuwwitje, De nachtegaal en 2x Hans en Grietje namen een volledig blok aan tijd in.
    Het tweede gedeelte van de voormiddag bestond uit twee toetsen ( dictee hoofdletters en toets getallenkennis) en afwerken van de herhalingsles metend rekenen.
    Niet alle leerlingen hebben blz 23 en 24 reeds af, daarom moeten zij dit afwerken tegen donderdag 10 februari. ( Heb alle gemaakte oefeningen overlopen en een kruisje geplaatst waar ze fouten zijn. Ze moeten dat dan verbeteren!)
    In de namiddag zijn we begonnen aan het verhaal van Jona ( toets hierover op vrijdag 11 februari!), maar dit is nog niet volledig afgewerkt.
    De laatste blok stond dan weer in het teken van het niveaulezen, zoals elke maandag.
    Agenda:
    taak: rekenen: blz 32-24 afwerken en verbeteren 10/02
                         contractwerk                                  15/02
             taal: dictee verbeteren                               10/02
    lessen: rekenen: getallenkennis                              8/02
             Taal: woordpakket 9/10                              11/02
    niet vergeten: toetsen, leesmapje, uur oudercontact!

    Tot morgen,
    groetjes meester Joeri.

    Hieronder nog een aantal foto's van tijdens het sprookjes vertellen!
















    07-02-2011 om 17:09 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    06-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een verslagje van vrijdag 4 februari 2011
    Goedenavond beste lezer(es),

    Eindelijk de tijd gevonden om een kort verslagje te schrijven van het verloop van de vrijdag. ( Mijn vrouwke is dertig geworden en dat moest gevierd worden natuurlijk!)
    's Ochtends begonnen met het afnemen van de LVS wiskunde toetsen midden vierde leerjaar, maar door de grote hoeveelheid waren de kinderen in de voormiddag nog niet klaar met deze opdrachten.
    Zij werkten verder in de namiddag en sloten dat gedeelte ook nog eens af met een taalgebruiktoets.
    De resterende tijd van de namiddag werd dan opgevuld door het samenwerken en verder afspreken van hun sprookje.
    Agenda:
    taak: rekenen: contractwerk 15/02
    lessen: rekenen: getallenkennis 07/02
              taal: dictee hoofdletters 07/02
                     spreken: sprookjes 07/02
    niet vergeten: leesmapje.

    De kinderen hebben vrijdag een contractwerk gekregen, waar ze niet alleen de data vinden wanneer het toets is... Maar ook herhalingsoefeningen.
    De intensiteit van toetsen zal trouwens deze week naar omhoog getrokken worden. Een verwittigd persoon is er twee waard!
    Wat de oudercontacten betreft, zal het exacte uur van afspraak in de agenda geschreven worden in de loop van de week.

    Nog een prettige zondagavond verder,

    Groetjes 
    Meester Joeri

    06-02-2011 om 19:05 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    03-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Er was eens...
    Goedenavond beste lezer(es),

    Eindelijk waren we compleet. Dat was weer een tijdje geleden. Tijd om het gaspedaal weer vol in te drukken.
    Het begon al tijdens de rekenles. Na het controleren en verbeteren van een aantal cijferoefeningen in onze rekenschrift, gingen we volop aan het herhalen voor metend rekenen. Eerst een aantal oefeningen omtrent de lengtematen, gevolgd door oefeningen op tijd. Ondertussen was de speeltijd al voorbij, hebben we ons op het begrijpend lezen gestort. ( toets is reeds verbeterd, kijk maar in de schrift)
    Na de middag stond een groot onaangekondigd dictee op het programma. Dit dictee dient om het spellingsniveau van de leerlingen midden vierde leerjaar op te meten. ( Niet op het rapport dus...!)
    Het blokje voor de namiddagspeeltijd werd opgevuld met verder werken in ons klein spellingschriftje.
    Dan was het tijd voor sprookjesland. De kinderen gingen in groepjes zitten en hun sprookje voorbereiden. Dit blijkt echter geen eenvoudige opdracht te zijn,daarom krijgen de kinderen van mij morgen in de les nogmaals extra tijd. We zien wel of er morgen dan al kandidaten zijn om het naar voor te brengen, anders verschuift het naar maandag.
    Voila, u merkt dat we weer hard gewerkt hebben vandaag.
    Agenda:
    taak: rekenen: werkblaadje ( 3oef.) 04/02
    lessen: taal: taalgebruik blz 73 04/02
                      dictee: hoofdletters 04/02
                     spreken: sprookjes 04/02
    niet vergeten: leesmapje, toets, agenda

    Wat de huistaak betreft, vraag ik met sterke aandrang om de kinderen enkel de eerste drie oefeningen te laten maken en niets meer. Bedankt!!

    Zo, morgen weeral vrijdag!

    Groetjes,
    Meester Joeri

    03-02-2011 om 20:03 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    02-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stinkerdestink!
    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze ochtend zeer blij om te zien dat Chanel, na een paar dagen ziekte, terug bij ons was.
    We zijn er onmiddellijk ingevlogen met het maken van de toets taalgebruik en de spellingsles rond woordpakket 10.
    Ondertussen werden de briefjes van het oudercontact massaal afgegeven ( bedankt voor de grote respons trouwens!), kregen de leerlingen twee toetsen terug en blauwe en groene rekenblaadjes weggestoken.
    Na de speeltijd gingen we nog even met woordpakket tien verder, om daarna een nieuwe stap in ons cijferprogramma aan te leren. " Het cijferend vermenigvuldigen met een getal met twee cijfers" werd eerst aangebracht door te vermenigvuldigen met een zuiver tiental ( zie werkblaadje) en nadien in ons werkschrift blz 22.
    Afsluiten deden we met het verder plannen van onze sprookjesspreekopdracht.
    Agenda:
    taak: rekenen: blz 22 alleen oef 4 03/02
    lessen: taal: B.L. het dappere kleermakertje  03/02
                     taalgebruik  blz 73 04/02
                    dictee: hoofdletters 04/02
    niet vergeten: leesmapje, briefje oudercontact

    Ouders die de kinderen deze ochtend hebben afgezet, hebben misschien een mazoutgeur geroken. Deze mazoutgeur is afkomstig van mazout in de vijver. Een dubbele lading mazout in dezelfde tank zou de oorzaak zijn. Toen we deze middag vertrokken was de civiele bescherming druk bezig het goedje uit het water te halen.

    Nog een prettige avond verder,

    Groetjes meester Joeri

    02-02-2011 om 19:41 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    01-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Koud he, wat is het koud he!!
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Op deze zeer koude dag hadden we een groot probleem. Er was geen mazout meer in de ketel. Gisteren had de directeur nochtans gebeld en zijn ze komen leveren, ... Maar in de verkeerde put! Gevolg was natuurlijk dat wij koude klassen hadden. Daarom trokken het vierde en het vijfde leerjaar allemaal naar de refter, waar het wel warm was.
    Dit zorgde voor een aangepast programma. Door het feit dat klassikaal lesgeven niet echt mogelijk was, kregen de kinderen een aantal individuele opdrachten zoals ( hoofdrekenen, cijferen, verbeteren van deze oefeningen met correctiesleutel, begrijpend lezen tekst lezen, hoofdletters plaatsen en betekenissen opzoeken in woordenboek!)
    Daarmee was ons voormiddagprogramma zeer goed gevuld.
    Gelukkig konden we na de middag allemaal terug de klas in. Tijd voor ons om onze geprogrammeerde toetsen af te werken.
    Na dit alles hielden we een filosofisch gesprek met als thema " Stel je voor, dat iedereen alles zou mogen doen..."
    De kinderen somden heel enthousiast op wat ze allemaal zouden doen, maar snel begrepen ze dat de wereld toch niet echt zo leefbaar zou zijn...
    Het blaadje met de hoofdletters werd dan ook nog eens overlopen en alle woorden die hoofdletters verdienden werden aangeduid.
    Afsluiten deden we met het sprookje van het dappere kleermakertje te vertellen en de daaraan gekoppelde opdracht.
    De kinderen worden verondersteld om in groepjes van 3 een sprookje te komen vertellen a.d.h.v. zelfgemaakte tekeningen. Deze opdracht zal hun toets zijn voor het komend rapport.

    Agenda:
    taak: taal: hoofdletters 02/02
    lessen: taal: dictee hoofdletters 04/02
                     taalgebruik blz 66-67 02/02
                     taalgebruik blz 73 04/02
                     B.L.: Het dappere kleermakertje 03/02
    niet vergeten: maandkalender, rekening, leesmapje, brief oudercontact.

    Enkele opmerkingen:
    Wat het dictee betreft, zullen er vijf zinnen van het blaadje " Hoofdletters" gedicteerd worden. ( Willekeurig)

    Jullie hebben vandaag allemaal een briefje voor het oudercontact ontvangen. Waarschijnlijk heeft dochter/zoonlief jullie al ingelicht, toch voor alle zekerheid de verklaring:
    Donderdag 17 februari om 19 uur speelt Anderlecht tegen Ajax. Nu had ik een tijdje terug mijn kaart voor deze wedstrijd al besteld en niet meer gedacht aan het feit dat het ook oudercontact was.
    Als trouwe supporter zou ik deze wedstrijd graag willen bijwonen, daarom zou ik jullie willen vragen of er sommige mensen geen zin hebben om op woensdagnamiddag te komen van 16 uur tot ... ? Ook donderdagmorgen of donderdagmiddag ben ik beschikbaar om ouders te ontvangen. Uiteraard kan u mij ook op school nog spreken op donderdagnamiddag zelf van 16 uur tot 17.45.
    Laat mij zo snel mogelijk iets weten, dan kan ik ook de directeur inlichten.

    Alvast bedankt voor jullie begrip en eventuele medewerking.

    Groetjes
    Meester Joeri
    ImageShack, share photos, pictures, free image hosting, free video hosting, image hosting, video hosting, photo image hosting site, video hosting site

    01-02-2011 om 17:29 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
    31-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een gewone maandag
    Goedenavond beste lezer(es),

    Dit weekend nagenoten van de schitterende afsluiter van het project. ( zie foto's op de verschillende weblogs van de school !) Toch ook tevreden dat we terug gewoon aan de slag kunnen.
    Onmiddellijk ingevlogen met een herhaling van het getalbegrip tot 100 000. A.d.h.v. verschillende oefeningen moesten de reeds gemaakte bevindingen opfrissen.
    Tijdens de taalles hebben we een aantal bladzijden aangeduid om te leren ( zie agenda) en de lessen die voorzien waren, verder aangevuld. ( sleutelwoorden, uitspraken, ...)
    Na de middagspeeltijd stonden twee dingen geprogrammeerd. De les godsdienst en de toets van de spreekwoorden rond " bakker". Enkel de toets is doorgegaan, want heb van de gelegenheid eens gebruik gemaakt om losse blaadjes eindelijk eens de plaats te geven waar ze moeten zijn.
    U vraagt zich dan waarschijnlijk af, waarom zitten er dan nog zoveel rekenblaadjes in het dit leer ik mapje? Het antwoord is simpel, zeer binnenkort krijgen de kinderen terug een aantal toetsjes en dan kunnen deze blaadjes uiteraard helpen.
    Afsluiter van de maandag is het niveaulezen.
    Agenda:
    taak: rekenen: blz 18-19 01/02
    lessen: WO: warme/koude bakker 01/02
              Taal: persoonsvorm en onderwerp blz 68 01/02
                      taalgebruik: blz 66-67 02/02
                      taalgebruik: blz 73      04/02
    niet vergeten: leesmapje

    Desondanks dat vele kinderen reeds klaren waren met blz 18-19,vraag ik met de nodige aandrang om alles nog eens goed te overlopen!

    Tot morgen!

    Meester Joeri

    31-01-2011 om 18:45 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    30-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Afsluiter van het project:: Volksdansen en oude spelletjes






































    30-01-2011 om 16:29 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    27-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dag 4 : volksdansen, wasvrouwen en andere houtbewerkers
    Goedenavond beste lezer(es),

    Zeer kort verslagje omdat er vandaag niet veel les gegeven geweest is. De rede hiervoor is simpel... De kinderen hebben de hele voormiddag gesport ( eerst gezwommen en dan gevolksdanst) en in de namiddag hadden ze de eerste blok ICT. Hier mochten ze een krant in elkaar flansen. Resultaten te bekijken in het WO mapje.
    De laatste blok voor het naar huis gaan, was er één over wasvrouwen en houtbewerkers ( opfrissing van onze uitstap naar het MOT).
    Agenda:
    taak: knip en plakwerk 28/01
    lessen: spreekwoorden ' bakker' 31/01
    niet vergeten: de school van toen morgen

    Iedereen van harte welkom om 15 uur op onze school!

    Groetjes,
    meester Joeri










    27-01-2011 om 20:02 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    26-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 3 van het project: Hoefsmid
    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze ochtend begonnen met het hernemen van de rekenles van gisteren. De les metend rekenen vond gisteren na onze uitstap naar Alsemberg plaats en dat was eigenlijk verre van ideaal.
    Na een korte maar krachtige herhaling met een serieus aantal inoefeningen was er zelfs nog tijd om ook het lesje meetkunde te vervolledigen.
    Achter de speeltijd gingen we normaal een aantal filmpjes omtrent de hoefsmid bekijken, maar het internet besliste hier anders over. Het internet op school was uitgevallen, waardoor we de les hebben gegeven zonder filmpjes ( Spijtig!)
    Afsluiter was het verderwerken aan de artikels voor de ict les van morgen.
    Agenda:
    taak: 3 artikels voor de krant 27/01
            rekenen: huistaak 12       27/01
    lessen: spreekwoorden rond bakker 31/01
    niet vergeten: zwemmen!!
     
    De spreekwoorden vindt u terug in het WO mapje>>> (het laatste blaadje van de bundel " De bakker")

    Tot morgen,

    Groetjes Meester Joeri

    26-01-2011 om 20:01 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    25-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bezoek aan de Herisemmolen te Alsemberg: papier maken en de voddeman








































    25-01-2011 om 17:20 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    24-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jarige van de dag
    Sien De Vriese is vandaag 10 jaar geworden. Een dikke proficiat van heel de klas!!!





    24-01-2011 om 18:55 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 1 van het project: De bakker!
    Goedenavond beste lezer(es),

    We zijn vertrokken!  Voor de speeltijd hadden we nog gewoon onze rekenles week 12 les 3 cijferen. De kinderen hadden ondertussen opnieuw in duo de hoofdrekenoefeningen van vorige vrijdag besproken.
    Na de speeltijd konden we dan eindelijk van start gegaan. Zoals eerder al aangegeven, stond bij ons " oude beroepen" centraal. Eerste beroep: de bakker.
    De kinderen kregen een 35 tal minuten durend filmpje waarin de geschiedenis van het brood en de bakker schitterend werd uitgebeeld.
    We hadden hierover een korte bespreking en daar was de middag al.
    Nadien gingen we op ons elan verder en we bekeken het beroep bakker en het brood maken met argusogen.
    Voor we het wisten was het al bijna tijd voor naar huis te gaan. Nog één van de activiteiten tijdens de week, is het aanleren van oude klassiekers. Ons eerste liedje ' Het loze vissertje'.
    En daarmee hebben we de rest van de tijd nog gevuld.
    Fotoreportage alleen maar van de jarige vandaag... Morgen zal dat ruimschoots goed gemaakt worden.
    Nog enkele mededelingen:
    Morgen komen de kinderen dus gewoon naar school, met hun schooltas en een (rug)zakje waar hun lunchpakket en drankje inzit.
    We zijn ook op tijd terug, dus geen speciale afspraken deze keer.
    Hou natuurlijk wel rekening met het weer en zorg voor aangepaste kledij.
    Agenda:
    taak: project : de bakker 25/01
    lessen: /
    niet vergeten: morgen uitstap, toetsen

    Groetjes  en tot morgen,

    meester Joeri

    24-01-2011 om 18:52 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    23-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verslagje van vrijdag...
    Goedemorgen beste lezer(es),

    Ziehier het kort verslagje van vrijdag 21 januari 2011.
    De ochtend begonnen met hoofdrekenen optellen en aftrekken tot 100 000. Na een klassikale instructie gingen de leerlingen zelfstandig aan de slag.
    Het tweede gedeelte van de voormiddag werd besteed aan lichamelijke inspanningen tijdens de LO les.
    Na de middag hebben we ons nog grotendeels toegelegd op soorten batterijen en andere  generatoren...
    Afsluiten deden we met het voordragen van het gedicht.
    Agenda:
    taak: rekenen: blz 11-12 24/01
    lessen: WO: machtig, krachtig 24/01
    niet vergeten: brief, leesmapje, project volgende week

    Zoals ook al vermeld in de agenda is het volgende week projectweek. De lessen in de voormiddag gaan gewoon door zoals anders, maar in de namiddag gaan we oude beroepen centraal zetten.

    Geniet nog van de zondag en tot morgen,

    Meester Joeri









    23-01-2011 om 10:17 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    20-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.transformators en omvormers
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Na een dagje rust (voor de leerlingen ,toch!) stond het programma voor donderdag 20 januari weer goed vol.
    De rekenles startte een halfuurtje later, omdat er nog wat geld voor kaarten van het toneel werden verrekend.
    Langs deze weg, wil ik er nogmaals aan herinneren dat ik enkel reserveer voor de kinderen van de klas. ( Heb wel al gehoord dat de eerste rijen bemachtigen ,zeer moeilijk zal worden!).
    De rekenles die ging over breuk nemen van een getal tot 100 000. A.d.h.v. rekenverhalen hebben we dit ingeoefend.
    Dan was het tijd voor spelling. Woorden waar je de verdubbeling en verenkelingsregel moet op toepassen, kwamen rijkelijk aan bod.
    Het eerste deel van het verhaal " De verrassing" werd tijdens de godsdienstles aangevuld door het tweede gedeelte. We gingen ook op zoek naar de betekenis van " Het geweten".
    Na een korte herhaling wat we in vorige lessen al gezien hadden, gingen we verder met omvormers en transformatoren. De kinderen ontdekten de betekenis van de woorden en ook een aantal toestellen die transformatoren in zich hebben.
    Afsluiten deden we met de bespreking van het gedicht voor morgen " Thuis". De leerlingen worden verondersteld om dit vlot en expressief te kunnen voorlezen ( niet van buiten dus). Uiteraard zijn gebaren en andere voorwerpen altijd welkom bij het voordragen.
    Agenda:
    taak: godsdienst: het geweten 21/01
    lessen: WO: machtig, krachtig  21/01
            taal: gedicht "Thuis"    21/01
    niet vergeten: agenda, leesmapje, kledij " school van toen" 28/01

    Groetjes,
    meester Joeri

    20-01-2011 om 16:59 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    18-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Met een andere pet...

    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze ochtend begonnen met een uurtje rekenverhaaltjes oplossen. Deze keer stonden ze in functie van tijd.
    De taalles bestond uit twee delen: Een begrijpend lezentoets en een luistertoets.
    Het laatste deel van de luistertoets was voor sommigen echt zweten!!!
    In de namiddag hebben we aan de hand van een aantal verhalen andermans " pet" opgezet. Zo kregen we verschillende meningen en die werden dan ook besproken.
    In de WO les gingen we op zoek naar wat de omvormers zijn in bepaalde voorwerpen en welk resultaat deze dan bereiken.
    Afsluiten deden we met een van plaatsverandering.
    Agenda:
    taak: /
    lessen: WO: machtig, krachtig 20/01
    niet vergeten: leesmapje, toneel...

    Morgen pedagogische studiedag, dus morgen geen blog.
    Tot donderdag,
    Groetjes
    Meester Joeri

    18-01-2011 om 20:36 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 29/11-05/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs