Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    13-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nogmaals foto's








































    13-01-2011 om 18:13 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nog foto's








































    13-01-2011 om 18:02 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vierde leerjaar A op bezoek in Grimbergen
    De foto's spreken voor zich!!!








































    13-01-2011 om 17:42 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    12-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Natte woensdag
    Goedenavond beste lezer(es),

    Op deze druilerige woensdag begonnen met de kinderen in groepjes van 2 blz 3 van hun werkschrift te laten verbeteren a.d.h.v. een correctiesleutel. U denkt waarschijnlijk : " Goed gezien van die meester, dan moet hij minder verbeteren!"
    Dit is echter niet het geval. De kinderen kregen als opdracht mee dat ze eerst naar elkaars uitkomsten moesten kijken.
    Wanneer één van de twee een foute uitkomst had, dan legde de andere leerling(e) ,die de oefening wel juist had, de oplossingswijze uit.  Ze nemen namelijk soms sneller iets aan van "soortgenoten" dan van de leerkracht.
    Nadien hebben we al cijferend alle hoofdbewerkingen herhaald en de huistaak voor vandaag uitgelegd.
    Voor spelling hebben we woordpakket 9 aangepakt en dat kostte ons veel tijd en energie. Enerzijds was er de nieuwe leerlinge die nog nooit gewerkt had met de spelwegmethode ( toch niet eenvoudig om zomaar in te vallen...) en anderzijds was de leerstofhoeveelheid tamelijk groot. Gevolg er restte ons van de voormiddag nog een tiental minuten om aan WO te beginnen en dat was toch ietske te weinig.
    Agenda:
    taak: rekenen: werkschrift blz 4-5  14/01
            Kom op tijd!!!
    les: rekenen: vier hoofdbewerkingen  14/01
    niet vergeten: leesmapje, brieven, enquête

    Graag de enquête volledig ingevuld tegen ten laatste 20 januari.

    Morgen iedereen tijdig op de afspraak!!

    Groetjes,

    meester Joeri

    12-01-2011 om 20:08 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    11-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Daar wordt op de deur geklopt...
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Het voordeel van de sleutelbeenbreuk is dat ik momenteel niet kan gaan fitnessen, hierdoor wordt de weblog veel vroeger op de avond geschreven. En dat is goed voor jullie he!
    Deze ochtend een klein vreugdesprongetje gedaan omdat de volledige klas aanwezig! ( Zeer lang geleden!)
    We zijn er dan ook onmiddellijk ingevlogen met rekenen. Ik had opnieuw een werkblaadje gemaakt, waar de leerlingen de instructie op konden noteren.
    De les zelf was een herhalingsles rond de vier hoofdbewerkingen ( x,+,- en :) tot 10 000. De oefeningen in de schrift waren niet van de poes, want daar hebben ze toch een tijdje aangewerkt.
    Pas na het rekengebeuren, konden we aan de toetsen beginnen. Ja, inderdaad toetsen! Eentje voor begrijpend lezen en ééntje voor luisteren.
    Eens de druilige middagspeeltijd voorbij, gingen we aan het filosoferen. Wat is " Goed"? Wat is "Kwaad"? Snel werd het voor de leerlingen duidelijk dat het niet allemaal zo zwart - wit is.
    WO bestond enkel uit  het geven van een voortaak ( werken sinds kort met nieuwe methode en nog geen werkschriften geleverd!) en het uitleggen waarover we de komende lessen gaan leren (speelgoed!)
    Na het schrijven van de agenda, stond er nog MUZo geprogrammeerd. Eén van de onderdelen hiervan is drama.
    De kinderen gingen per twee ( één groepje per drie)  een bepaalde situatie naspelen. ( verko(o)p(st)er komt zaken verkopen aan de voordeur...)
    Foto's van de inoefening hiervan, vind je onderaan.
    Agenda:
    taak: rekenen: zie werkblaadje 12/01
            WO: speelgoed                12/01
    lessen: rekenen: de 4 hoofdbewerkingen 12/01
    niet vergeten: leesmapje, brief ( zie ook bijlage blog !)

    Donderdag gaan we al op uitstap, voor verdere informatie verwijs ik naar de brief in bijlage of schooltas.

    De nieuwsgierigen onder ons kunnen al een kijkje nemen op www.mot.be

    Tot morgen,

    Groetjes meester Joeri








    Bijlagen:
    brief project uit de oude doos Grimbergen.doc (54.5 KB)   

    11-01-2011 om 17:00 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    10-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een nieuw jaar, een nieuw begin...
    Goedenavond beste lezer(es),

    Eerst en vooral aan iedereen een prettig 2011 gewenst met een goede gezondheid en alle dromen mogen gerealiseerd worden.
    Wat mezelf betreft, ben ik uiteraard harstikke blij dat ik opnieuw voor de klas kan staan. Ook al ben ik nog geen 100 procent.
    Nog een verrassing deze ochtend, we krijgen er in de klas nog een leerlinge bij.  Eline komt onze klas versterken... Welkom Eline!!!!
    Na het kennismaken en bijpraten was het tijd om de rekenles te starten.
    Door het uitvoerige tateren liep de rekenles langer uit dan gepland, zodat we nog juist voor de middag onze tekst begrijpend lezen konden voorbereiden.
    Na de welgekomen middagpauze gingen we verder op ons taalelan. Nu werd er woordenschat omtrent " Wonen" aangeleerd.
    Voor godsdienst sneden we het onderwerp " Gewetensvol handelen" aan.
    Afsluiter van de maandag, traditiegetrouw niveaulezen.
    De kinderen kregen nog hun adventschocolaatjes en dan was het tijd om naar huis te gaan.

    Agenda:
    taak: rekenen: werkschrift blz 1 en 2 (oef 6) niet. 11/01
    lessen: taal: " Wonen en wonen is twee" 11/01
              rekenen: getalstructuren   11/01
    niet vergeten: leesmapje

    Voila, we zijn weer vertrokken. Hopelijk voor iedereen met veel succes!!!
    Groetjes en tot morgen,

    Meester Joeri




    10-01-2011 om 16:39 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    15-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tot volgend jaar...
    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze namiddag op controle geweest. Eerst  het goede nieuws, de linkerpink is zo goed als genezen!
    Het slechte nieuws is dat ik niet meer terugkom voor de kerstvakantie!
    De dokter besliste dat het niet zonder risico zou zijn om vroeger terug te keren, daarom respecteer ik dit advies.
    Concreet betekent dit dat de leerlingen ook volgende week zullen opgevangen worden door mijn collega's.
    Zaterdag laat ik mij naar school brengen en zet ik de rapportcijfers op de rapporten,zodat het kerstrapport volgende week kan worden meegegeven.
    Nogmaals bedankt voor jullie begrip in deze moeilijke en onverwachte omstandigheden.!

    Ik wens uiteraard voor iedereen een zalig kerstfeest en een zeer voorspoedig 2011!

    Tot in januari!!!!

    Groetjes meester Joeri

    15-12-2010 om 20:08 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    12-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sleutelbeen
    Beste ouders, maar vooral liefste leerlingen van mijn klas.

    De weblog heeft al een paar dagen stilgestaan en zal in de nabije toekomst nog een aantal dagen stilliggen.
    Blijkbaar heeft " De pechvogel" zich over mij ontfermd!
    Na de pinkbreuk en de buikgriep , is nu mijn linkersleutelbeen gebroken.
    De spoedarts heeft mij alvast thuisgeschreven tot woensdag, waarna een orthopedist een verdere beslissing zal nemen. ( Operatie of niet!?)
    De kans is echter vrij groot, dat ik voor de kerstvakantie niet meer zal aantreden.
    Uiteraard zullen de leerlingen zo goed mogelijk opgevangen worden door mijn collega's.
    Wat toetsen betreft, alle afgesproken toetsen gaan gewoon door zoals afgesproken.

    Woensdag of donderdag plaats ik verdere informatie op de blog.

    Alvast bedankt voor het begrip,

    Meester Joeri

    12-12-2010 om 18:04 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    07-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jarige van de dag
    Anke Decelle werd gisteren 9 jaar. Een dikke proficiat van heel de klas!!!



    07-12-2010 om 16:10 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eindelijk eens een normale schooldag
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vandaag was eindelijk nog eens een gewone schooldag, waar lesgeven centraal stond.
    Spijtig genoeg bleek onze klas ook vandaag nog niet compleet, maar het zag er al veel beter uit dan vorige vrijdag. Nu waren er tenminste al 20 leerlingen.
    Na de administratieve opdrachten, die we normaal op maandag uitvoeren, zijn we er ingevlogen omtrent de millimeter. De millimeter op zich bleek niet zo moeilijk, wel het correct meten van lijnstukken.
    Doordat dit meestal klassikaal verliep, liep deze les verder na de voormiddagspeeltijd.
    Nog voor de middag hadden we een toets getallenkennis en de  voorbereiding op de toets begrijpend lezen.
    Na de middag werd die toets dan gehouden en verder aangevuld met godsdienst en WO.
    Afsluiten deden we met het voorbereiden van de spreekoefening van vrijdag aanstaande.
    Agenda:
    taak: rekenen: contractwerk 15/12
            Godsdienst: van citroenen limonade maken 9/12
    lessen: rekenen: getallenkennis 8/12
              WO: waar ik woon, ...    8/12

    Morgen is het toets over een breuk nemen van een getal. De leerlingen die afwezig waren en deze les nog niet gekregen hebben... proberen eerst in hun contractwerk of ze het kunnen. Zo niet, moeten ze niet deelnemen aan de toets.
    Aangezien we een aantal dagen achterwaren met chocolaatjes uitdelen, vind je hieronder een groot aantal leerlingen met chocolaatje.

    Tot morgen,

    Groetjes meester Joeri














    07-12-2010 om 16:08 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    06-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sinterklaas kapoentje...
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vandaag geen lang verhaal, enkel foto's. Vanaf morgen gaan we weer de gewone toer op.
    Groetjes
    Meester Joeri.



























    06-12-2010 om 20:31 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    04-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toen waren we nog met ...
    Goedemorgen beste lezer(es),

    Wat een knotsgekke vrijdag gisteren!
    Ook gisterenochtend lag er een dik sneeuwtapijt op de wegen, waardoor er waarschijnlijk enkele leerlingen te laat op school zullen geweest zijn.
    Dat was ook mijn eerste gedachte toen ik 16 hoofdjes telde om de les te beginnen.  Doch dit bleek echter niet te kloppen.  Opnieuw waren er een aantal gesneuveld.
    Deze feiten brachten mij tot de beslissing om geen nieuwe leerstof rekenen aan te brengen tijdens de rekenles. De kinderen hebben zich dan nog extra geoefend op cijferen en hoofdrekenen x tot 10 000.
    Ondertussen brachten de ziektekiemen verder schade aan binnen de klas en moest ik telefoneren om Mirte te komen halen.
    Tijdens de middag kon ik dat nog eens doen, want ook Chanel voelde zich niet lekker. Wie het rekensommetje heeft berekend 16 - 2 =  14!
    Ik zou het bijna vergeten te vermelden, maar we hebben ons wel te goed gedaan aan de lekkere speculaas die we op donderdag gemaakt hadden.
    Wat de les WO betrof, hier heb ik wel les gegeven. Kwestie van niet constant met onze vingers te zitten draaien.
    Ook tijdens die les voelde zich iemand niet goed. Olivier ging de rest van de dag rusten in het ziekenbedje op het secretariaat.
    Afsluiten deden we met een beperkt hoekenwerk ( spelletjeshoek en muzische hoek)

    Maandag zijn er sinterklaasactiviteiten gepland ( dus geen les). Als zieke dochter/zoon zich maandag nog niet te best voelt, heb ik liever dat jullie hen nog een dagje extra thuishoudt en hen dinsdag terug naar school te laten komen.

    We starten ook opnieuw met contractwerk en de daaraan gekoppelde toets. Uiteraard wordt er rekening gehouden voor de zieken!

    Agenda:
    taak;: rekenen: contractwerk 15/12
             WO: kanton                  7/12
    lessen: rekenen: getallenkennis 7/12
              WO: waar ik woon, waar anderen wonen 7/12
    niet vergeten: kom, beker, lepel, vork, mes

    Hieronder de overgebleven rakkers!

    Verzorg iedereen goed en tot maandag,

    meester Joeri






    04-12-2010 om 09:28 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    02-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een hectische dag
    Goedenavond beste lezer(es),

    Ik was deze ochtend blij. Blij omwille van het vlot bereikt hebben van de school, maar ook omdat ik de snoetjes van Mirte, Joris en Olivier terug zag. Spijtig genoeg bleek nu Sien afwezig.
    Goed, wij op weg naar het zwembad. Hier vonden de kinderen ook een leuke verrassing, want ze mochten de hele les vrij spelen. Dit allemaal in teken van de Vlaamse zwemweek.
    Na de zwempartij en de speeltijd begonnen we aan onze rekenles. Doordat we gisteren geen rekenen hebben gegeven werden er twee lessen in 1 gegeven. Gelukkig waren de kinderen in goede conditie en liep dit bij de meesten vlot.
    Na de middag hebben we opnieuw alleen met kokerellen bezig geweest.
    De leerlingen mochten per groepje hun deeg komen uitrollen en er figuurtjes uithalen. Deze figuurtjes werden dan gebakken in de oven. De andere leerlingen maakten in tussentijd een sinterklaasbundeltje, zodat ieder een activiteit had.
    Toegegeven de eerste lading kwam er zwart verbrand uit. Bleek de oven in de refter van een zwaar kaliber te zijn.
    Daarachter werd het steeds beter en beter. De kinderen hebben nog niet kunnen proeven, omdat de namiddag te weinig tijd in zich had. Morgen mogen ze zeker proeven.!
    Door onze kookactiviteit hebben we geen agenda kunnen schrijven, wat betekent dat ze geen huiswerk hebben. Ik vermoed dat ze daar niet kwaad voor zullen zijn.
    Wel wil ik toch even de aandacht vestigen op het verzamelen van het speelgoed. Zou u er al voor kunnen zorgen dat deze geprijsd zijn? Dat bespaart ons al heel wat werk voor maandag!!!
    Zo, rest mij u enkel uit te nodigen om verder  naar beneden te scrollen voor het bezichtigen van de foto's.

    Tot morgen,
    Meester Joeri


















    02-12-2010 om 19:56 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    01-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het maken van speculaasdeeg
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vandaag een recept in woord en beeld. Als u de stappen nauwkeurig volgt, krijgt u een heerlijk speculaasdeeg.
    Stap 1
    Handjes wassen voor we aan het werk gaan.


    Stap 2
    Weeg 200 gram boter af en doe ze in de mengkom. Roer hem mals met een houten(plastic) lepel.
     

    Stap 3
    Voeg 250 gram kandijsuiker en twee eieren toe aan de malse boter. Heel goed mengen!


    Stap 4
    Breng de 10 gram speculaaskruiden erbij, weeg 500 gram zelfrijzende bloem af en zeef deze door het mengsel.
    Kneed verder met de handen!
     

    Stap 5
    Het deeg afdekken met een handdoek en een nachtje laten rusten.

    De afwerking krijgt u morgen in woord en beeld.

    Nog vandaag zijn we gestart met de adventskalender. Door een toevalligheid hebben we er twee in de klas. Leuk voor de leerlingen want, dan krijgen ze een extra chocolaatje!!

    Zo, niet vergeten dat er morgen ook zwemmen is. Zorg dus voor extra bescherming tegen de koude.

    Groetjes en tot morgen,
    meester Joeri







    01-12-2010 om 19:29 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    30-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.it wasn't me
    Goedenavond beste lezer(es),

    Ongeloof overviel mij deze morgen toen ik maar 14 hoofdjes telde in de klasrij. Uiteraard was het in mij opgekomen dat het weer hier voor iets tussen zat, maar toch...
    U moet weten dat ik gisteren na het laatste belsignaal een opmerkelijke uitspraak heb gemaakt. Ik had de leerlingen allemaal een zelfgemaakte speculaaskoek gegeven en zei tegen de leerlingen: " Als je deze avond ziek wordt, dan weet je van wat het komt he!" Al lachend bedoelt natuurlijk. En dan telde ik zoveel afwezigen...
    Enfin, tegen 9.30 was ons aantal gegroeid tot 17 leerlingen en daar is het dan ook bij gebleven.
    Aan alle zieke leerlingen van de klas, een spoedig herstel en zorg dat je zo snel mogelijk terug bent.

    Bon, wij met 17 kopjes aan de rekenles begonnen. Vandaag hebben we het gehad over een breuk kleiner of gelijk aan 10 nemen van een getal tot 10 000. Na een lichte opfrissing van begrippen zoals: stambreuken, gelijknamige breuken, teller, noemer, breukstreep, ... gingen we breuken nemen van getallen.
    De taalles leerde ons sleutelwoorden uit teksten halen, in dit geval uit advertenties.
    We maakten ook oefeningen op werkwoordherkenning en vervoeging van de persoonsvorm.
    De godsdienstles had veel schrijfwerk in zich. Wat waren we blij, als de les eindelijk af was...
    Door de geplande kookactiviteiten hebben we een verschuiving in het schema aangebracht en de rest van de namiddag WO verder geven. Morgen zal het geen WO zijn, maar wel de kookopdracht.
    Agenda:
    taak: rekenen: blauwe/groene blaadjes 02/12
    lessen: WO: waar ik woon                    02/12
    niet vergeten: leesmapje, donderdag 2 december geen warme maaltijden, materiaal om te koken ( afgesproken in de klas)
                        kalender voor december.
    Morgen worden de kinderen in 4 groepen verdeeld: twee groepen van 5 en twee groepen van 6 ( afhankelijk van de afwezigen)
    Per groep moet er volgend materiaal aanwezig zijn: een houten (plastic) lepel, een mengkom, electronische weegschaal, zeef, deegrol, aardappelmesje, handdoek, keukenshort of kledij dat vuil mag worden. Graag ook een zak waar het vuil materiaal kan ingestoken worden.

    Ik vermoed dat u net als ik razend benieuwd ben, wat het resultaat zal zijn van onze collectieve kookopdracht.
    Uw reporter zal ter plaatse zijn...

    Zo tot morgen,
    Groetjes meester Joeri

    30-11-2010 om 19:40 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    29-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.voorbereiding kookopdracht

    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze maandagochtend begon wat met een valse noot. Dit had twee redenen: Ten eerste het ziek zijn van een leerlinge, ten tweede omwille van het povere resultaat op de toets metend rekenen.
    Tijdens de rekenles hebben we de toets opnieuw volledig overlopen en gemaakt. Hopelijk wordt er geleerd uit gemaakte fouten.
    De rest van de rekenles stond in teken van het oplossen van toepassingen.
    Na de pauze kregen de leerlingen enkele reclameadvertenties en moesten ze hierop een aantal vragen beantwoorden in hun werkschrift.
    Ondertussen was er nog een leerlinge onwel geworden, zodat we na de middag nog met 20 leerlingen in de klas zaten.
    Tijd om taalgebruikles af te werken en al een aantal besprekingen te doen omtrent de kookopdracht van de komende dagen.
    Zoals gebruikelijk in de namiddag op maandag bestond de laatste blok uit niveaulezen.

    Agenda:
    taak: rekenen: + tot 10 000 30/11
    lessen: /
    niet vergeten: materiaal: schort, houten (plastic) lepel, mengkom,keukenweegschaal, deegrol en zeef. leescontract, toetsenmap.

    Even kleine verduidelijking van de kookopdracht:
    Woensdag en donderdag gaan we ons wagen aan het maken van speculaas. De kinderen worden per klas verdeeld in twee groepen van 5 en twee groepen van 6.
    Binnen dat groepje krijgen ze van ons de ingrediënten om een speculaasdeeg te maken. Ander materiaal ( zie niet vergeten in de agenda) wordt door het groepje aangebracht. ( Normaal zijn alle afspraken hiervoor gemaakt)
    Donderdag gaan we uit het deeg figuurtjes halen via vormpjes of mogen ze zelf experimenteren.

    Zo, daarmee bent u weer op de hoogte van het reilen en zeilen!

    Tot morgen,

    Meester Joeri

    29-11-2010 om 19:47 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    26-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tombola...
    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze ochtend onmiddellijk snel van leer getrokken tijdens de les rekenen, want de kinderen hadden toets van meetkunde.
    Omstreeks kwart voor tien hadden alle leerlingen gedaan en hebben we nog een stukje gewerkt in ons spellingsboekje.
    Dan was het tijd om zich uit te leven in de turnzaal. Na de middag nog even verder gewerkt in het spellingsboekje en dan was het tijd voor de zangstonde.
    Volle bak dansen en zingen!!!
    De laatste blok van deze vrijdag werd besteed aan een les verkeer en ICT in een doorschuifsysteem.

    Agenda:
    taak: groene/blauwe blaadjes 29/11
    lessen: WO: De koningen 29/11
    niet vergeten: leescontractje

    Een prettig weekend,

    Groetjes meester Joeri

    26-11-2010 om 21:05 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    25-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de eerste sneeuw...
    Goedenavond beste lezer(es),

    De eerste sneeuw... was al voldoende om een aantal leerlingen te laat op school te laten komen. Gevolg was dat we pas om 9.20 compleet waren en dus aan onze metend rekenen toets beginnen.
    De laatste leerling had drie kwartier later gedaan, wat betekende dat de eerste blok erop zat.
    Na de pauze begonnen we verder te werken aan onze spellingsles van gisteren. Werkwoorden sorteren en vervoegen, lettend op de uitgangen van de noemvormen.
    In de godsdienstles kwam het verhaal van Mojo aan bod , die zijn ouders verloren had in de Congolese burgeroorlog.
    Ook mochten ze hun mening geven over een parabel uit de bijbel.
    Ons nieuw WO - thema gaat over " mijn gemeente" en aangezien we in Ternat naar school gaan kiezen we voor de gemeente Ternat. ( De vaststelling was dat veel leerlingen van de klas niet in Ternat wonen!)
    Als eerste kennismaking moesten ze een aantal troeven van de gemeente Ternat opsommen.
    Het laatste gedeelte van de dag bestond uit hoekenwerk. ( foto's onderaan!)
    Agenda:
    taak: rekenen: herhaling meetkunde 26/11
    lessen: rekenen: meetkunde             26/11
             WO: Zijne majesteit             29/11
    niet vergeten: zonnestraal? leesmapje, agenda, inschrijving rommelmarkt

    Morgen weeral de laatste,

    Groetjes  meester Joeri




    25-11-2010 om 18:56 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    24-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vlaggen
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanmorgen begonnen met WO i.p.v. het gebruikelijke rekenen. Dit was absoluut nodig, want het bundeltje van ' Zijne majesteit, de koning' moest erdoor.
    Omstreeks 10 uur waren we daarmee klaar. Het signaal om met rekenen te starten. Lesopdracht van vandaag was bewerkingen, cijferend aftrekken tot 10 000. Na enkele klassikale oefeningen, gingen de leerlingen van start.
    Ondertussen sorteerden vijfde en zesde leerjaar dopjes onder het afdak. U begrijpt, dat dit de concentratie in onze klas niet bevorderde.
    Uiteindelijk eindigden we de voormiddag met de les rond woordpakket 8 ( nog niet volledig af). Hier konden de leerlingen kiezen uit 9 onderwerpen en 9 persoonsvormen waarmee ze zinnen bouwden.

    De kinderen hebben vandaag nog extra oefeningen meegekregen voor meetkunde (bundeltje) en ook voor metend rekenen hebben ze er nog extra bijgekregen. Zo zou u kind voldoende materiaal moeten hebben om de toetsen tot een goed eind te brengen. Ik hoop uiteraard dat ze daar allen in slagen.

    Wat WO betreft, moet alles gekend zijn tegen maandag 29 november. Het lijkt allemaal veel, maar de kinderen hebben dit al dagelijks moeten herhalen. We hebben ook een vragenbundel samen opgelost, zodat ze een grondige samenvatting van het bundeltje hebben.

    Agenda:
    taak: rekenen: metend rekenen 25/11
                         meetkunde         26/11
    lessen: rekenen: metend rekenen 25/11
                            meetkunde         26/11
              WO: Zijne majesteit     29/11
    niet vergeten: leesmapje

    Zo, we zijn rond voor vandaag.

    Groetjes  en tot morgen.
    meester Joeri

    24-11-2010 om 19:01 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    23-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoog in de speelgoedbergen
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanochtend begonnen met bewerkingen; hoofdrekenen : aftrekken tot 10 000. Na een klassikaal gedeelte waar er verschillende oplossingsmogelijkheden werden getoond, moesten de leerlingen in hun werkschrift de twee bladzijden over " Aftrekken tot 10 000" zelfstandig oplossen.
    Het taalblok bestond uit een les begrijpend lezen ( winkelen) en een les taalgebruik.
    De namiddag bestond uit twee grote delen : "Koningen" en zangstonde.
    De leesbundel van de koningen is zo goed als doorgenomen, de vraagjesbundel moeten we morgen nog verder afwerken. Opdracht voor de kinderen deze avond, alles goed herlezen en doornemen en aanduiden met fluostift.
    Eigen aan de sfeer van deze periode kozen we voor zang een sinterklaasliedje uit getiteld: " Hoog in de speelgoedbergen"
    Dit liedje werd aangeleerd aan de twee klassen. ( Foto's onderaan!)
    Agenda:
    taak: rekenen: meten en metend rekenen 25/11
            taal: woordpakketten verbeteren  24/11
    lessen: rekenen: metend rekenen            25/11
                           meetkunde                    26/11
              WO: zijne majesteit                   24/11
    niet vergeten: Rommelmarkt? leerlingenfiche

    De kinderen hebben als huistaak een herhalingsbundel meegekregen. Deze bundel is gebaseerd op de toets die de kinderen donderdag krijgen (op enkele oefeningen na) . Het leek ons nodig om nog eens extra te laten inoefenen.

    Zo, we zijn weer rond voor vandaag.

    Groetjes meester Joeri






    23-11-2010 om 17:38 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 29/11-05/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs